News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2016-01-23 IL: Vainottu Saku Timonen: Tällä menolla joku kuolee

Started by Paawo, 23.01.2016, 08:46:07

Previous topic - Next topic

b_kansalainen

"Kerkko Jormanaisen" kommentti pääsi sentään läpi kun oli "oikea" nimi ja "oikea" sähköpostiosoite  ;D  Mielipide tosin oli "väärä". Maahanmuutosta ja turvapaikanhakijoista yhteiskuntaa rapauttavia ja peruuttamattomasti muuttavia ongelmia löytävät ihmiset ovat rasisteja. Uskokaa kun UPP sen sanoo. Nyt ei rakenneta siltoja vaan bunkkereita. Suomella ei onneksi ole ydinaseita, joita joku "tolkun ihminen" pääsisi laukomaan :)

Kohta selviää, lukeeko UPP Hommaa? Joku hännystelijä lukee kuitenkin.

nollatoleranssi

Quote from: Haplotaxida on 31.01.2016, 19:24:46
Timosta saattanee kiinnostaa se, että ARX-Antirasismi X:n, ei vaan Naisasialiitto Unionin Facebook-seinällä (mistähän tällainen sekaannukseni johtuikaan, en oikein ymmärrä) tolkullinen enemmistö leimattiin oikeastaan ihmisistä pahimmiksi:

QuoteNyt on kovasti puhuttu ääripäistä ja tolkun ihmisistä, kun presidenttikin otti asiaan kantaa. Tolkun ihminen on hiljaa ja näkymätön. ..

.. Kun maltillinen enemmistö on hiljaa, se ei ole teko, josta "tolkun ihmisen" tulisi taputtaa itseään olalle. Hiljaisuudelle on historiassa toinenkin määritelmä: "maltillinen" sivustakatsoja on ollut järjestelmällisesti historian karmeimpien tekojen mahdollistaja, ihmiskunnan kriisistä toiseen. ..

- https://www.facebook.com/naisunioni/posts/1329458763746878

On hyvin ikävää ja vaarallistakin, että ihmiset hekumoivat väkivallalla. Siinä olen Timosen kanssa täysin samaa mieltä. Meidän pitäisi kyetä muita parempaan.

QuoteNyt on kovasti puhuttu ääripäistä ja tolkun ihmisistä, kun presidenttikin otti asiaan kantaa. Tolkun ihminen on hiljaa ja näkymätön. Sen sijaan sellaiset rasismista ja yleisistä ihmisoikeuksista näkyvästi ja julkisesti puhuneet järjestöt kuten esimerkiksi SPR, Pakolaisapu ja Naisasialiitto Unioni – ja nyt jopa poliisi ja kirkko – on määritelty rasististen äänenpainojen hallitsemassa julkisessa keskustelussa ääripääksi, joka joutuu vastaanottamaan haukkumista, törkypostia ja uhkauksia, koska he rohkenevat sanoa sen, mikä on ilmeistä kaikille. Suomessa nousee kovaa vauhtia huolestuttava rasistinen ja pahimmillaan äärinationalistinen yhteiseurooppalainen liike, jonka ruotsalainen siipi yritti eilen Tukholmassa pahoinpidellä kadulla asuvia pakolaislapsia. Suomessa he heittävät polttopulloja ihmisten koteihin.

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Ruotsissa nämä nuorisohuligaanit ovat pitäneet tiettyjä alueita vallassaan(???) ja tämän seurauksena on tullut toisenlaista "ääriliikennöintiä".

Naisasialiitto Unioni on Suomessa tullut tunnetuksi siitä, ettei ole paljon maahanmuuttajien naisiin kohdistuvat seksuaalirikokset kiinnostaneet. Suomalaisten teot ovat saaneet enemmän huomiota...

Poliisi on ongelmiin puuttunut koko ajan erittäin tomerasti (mm. anarkistien ja maahanmuuttajien hyökkäykset) ja tämän takia saanut paljon arvostelua osakseen... Kirkko on ottanut ainoastaan sen kannan asioihin, millä ajattelee saavansa eniten julkista hyväksyntää ja yhteiskunnallista rahaa (siis ei joudu median edessä leimatuksi).

SPR on Suomessa kunnostautunut vokki-bisneksessä... Pakolaisapu toimii samoilla apajilla....
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

b_kansalainen

Ohessa Juuan juristin esimerkki kunniaa loukkaamattomasta viestinnästä  :P  Minun blogi. Minun. Minun. Äitiii! Kai sinne kohta taas joku egoa hivelevä kehu livahtaa.

elven archer

"Ihmiset, jotka löytävät maahanmuutosta ja turvapaikanhakijoista yhteiskuntaa rapauttavia ja peruuttamattomasti muuttavia ongelmia." Tämä oli siis asetettu konteksti: nyt puhutaan näistä ihmisistä.

Timonen ilmoitti siihen tuon kuvakaappauksen mukaan, että ei rakenna siltoja sellaisten, jotka ilmoittavat haluavansa teloittaa hänet, kanssa. (Otin vapauden korjata sanajärjestyksen oikeaksi, vaikka tyhmä ja lukihäiriöinen rasisti olenkin.) Lisäksi rasistin kanssa ei kuulemma voi rakentaa siltaa. Onko kovinkin tolkullista ja maltillista tulkita maahanmuutossa yhteiskunnallisia ongelmia näkevät ihmiset tuollaisiksi?

Jos joku Timosta haukkunut ja uhkaillut lukee tätä, niin heitä suosittelen lopettamaan touhunsa. Siis sen uhkailun, ei tämän viestin lukemista. Se on ensinnäkin väärin, mutta sen lisäksi lyötte Timoselle uhrikortin käteen, ja sitä korttiahan hän tuntuu hyvin mielellään pelaavan. Te vain teette tuosta ihmisestä merkittävämpää kuin hän onkaan. Eihän tuo ihminen vaikuta edes uskaltavan laskea täysin asiallisia kommentteja ja kysymyksiä blogiinsa, kuten edellä on väitetty. Sen sijaan hän valittaa, että se ei ole mikään keskustelupalsta. Ei ole mitään syytä pelätä ihmistä, joka ei kykene puolustamaan argumenttejaan, ellei hän sitten suurin piirtein istu hallituksessa tai muuten omista paljon valtaa. Timonen ei istu hallituksessa, vaan bloginsa päällä. Antakaa hänen kirjoitella rauhassa, kuinka hän on meitä parempi ja fiksumpi ihminen.

Murkula

Quote from: Kommunisti-muslimi on 31.01.2016, 18:57:50
Saku Timonen kirjoitti näin: "Haastan kaikki etsimään jutuistani sellaisen, jossa kannatan rajoittamatonta maahanmuuuttoa"

Vastasin siihen omalla nimelläni näin: "Minä kysyn näin, että haluatko sinä rajoittaa Suomeen saapuvien turvapaikanhakijoiden määrää?"

Arvatkaas mikä oli vastaus? Kommentin poistaminen. Ihmetyttää miten noinkin älykäs ja koulutettu mies ei osaa vastata noin yksinkertaiseen kyllä/ei -kysymykseen.
Ai että tälläistä. Kysymys joka tulisin sensuroinnin jälkeen esittäämään olisi, että oletko nyt aivan varmasti rehellinen edes itsellesi?

Se on Timosellakin ihmeellinen käsitys, että vasta-argumentti katoaa sensuroimalla se. Ei se niin mene. Samalla tapaa kuin maton alle lakaistut roskat, ne ovat edelleen siellä maton alla. Ja nyt kun hommafoorumi kurkkasi maton alle, olisi Timosen aika ne siivota. Mutta hän ei suostu siivoamaan, hän mieluummin piiloutuu "rasistien vainoamana" uuninpankolleen, juuri samalla tavalla kun hän teki pikkupoikana, kun äitinsä kirosi maton alta löytynyttä roskakasaa. Ettei vain äidin oppi ole mennyt vähän väärällä tapaa perille?  :D

Ja aivan aikuisten oikeasti nyt. Jos ei pysty noin perustavanlaatuiseen kysymykseen asiasta vastaamaan, niin pitäisi oikeasti harkita että kirjoittaako aihepiiristä yhtään mitään, vaikka kirjoituksissa kuinka olisikin viihdearvoa.......
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe, Sir, Justustr, Joutselkä, Vastarannan Kiiski, Hämeenlinnan Oraakkeli, Caucasian, Viisitoista, Totti, MinäVuan.

onni4me

Jos hänen bloginsa ei ole keskustelupalsta eikä hän halua kommentteja, niin sulkisi nyt sitten tosiaan tuon kommentointimahdollisuuden.

Mutta ei hän sulje, koska häntä kehuvat kommentit hivelevät olematonta itsetuntoa.
Perussuomalaiset on ihan ookoo tappaa koska he saattaisivat heiluttaa persettä - ja myydä sitä - ja sen takia valtion ei tule turvata heidän elämäänsä.
Asraa mukaillen tämä on ihan ookoo asia sanoa täällä modejen mielestä.

Yhteisöjäävi

Mitä yhdestä elämän murjomasta pojasta? Ei mitään. Onneksi kaikki lakimiehet eivät ole kaltaisiaan kiihkoilijoita, eivätkä kaikki ns. suvaitsevaisen puolen ihmiset tapaisiaan fundamentalisteja. Eräiden kanssa voi keskustella, ja keskustelu voi olla hyvinkin hedelmällistä. Omalta osaltani jätän sokean, joka aggressiivisesti puolustaa omaa pimeyttään, rauhaansa.

Viime aikaisessa netissä kiertävässä keskustelussa tolkullisuudesta (sana joka ei sovi ketjun sankariin) olen erottanut toivoa herättävän loimilangan, nimittäin sellaisen, jonka mukaan kaikki puhe turvapaikkajärjestelmän väärinkäyttämisen mahdollisuudesta taikka kulttuurieroihin jäljittyvistä epämiellyttävistä käytännön ongelmista ei enää automaattisesti merkitsekään puhujan vähämielisyyttä ja kaikenpuolista arveluttavuutta. Ja vaikka yhä onkin puhuttava ns. kieli keskellä suuta, se, että kieli on millimetrin keskilinjasta oikealla, ei johdakaan enää "unelmilla päähän" -lynkkaukseen. Toivoa on. On pakko olla.

nollatoleranssi

Quote from: onni4me on 01.02.2016, 14:13:35
Jos hänen bloginsa ei ole keskustelupalsta eikä hän halua kommentteja, niin sulkisi nyt sitten tosiaan tuon kommentointimahdollisuuden.

Mutta ei hän sulje, koska häntä kehuvat kommentit hivelevät olematonta itsetuntoa.

Taitaa tuosta olla tosiaan kysymys. Tarkoitus voi olla myös kommenteilla osoittaa, että "samalla tavalla ajattelevia on paljon monia muitakin".
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

elven archer

Moni muukin harrastaa hyvin valikoivaa kommenttien hyväksymistä. Usein toimintapana on hyväksyä samanmieliset ja erimielisistä huonoimmat, koska kummatkin tietenkin tukevat kuvaa kirjoittajan erinomaisuudesta. Kuvaa, joka on tietysti silloin valhe, mutta ennakkosensuurin maailmassahan se ei oikein helposti ulospäin näy, kun ihmiset eivät tiedä, mitä kaikkea suodattimeen jää. Olen itse monesti törmännyt tuollaiseen. Olen aina ollut hyvin korrekti yksityishenkilöiden blogeihin kommentoidessani, mutta ei se auta, jos kommentti itsessään on liian hankala, liian hyvä. Ihmiset, jotka eivät halua keskustella, hylkäävät sellaiset kommentit. Ihmiset, jotka haluavat keskustella, hyväksyvät ne ja jopa sovittavat mielipiteitään niiden mukaan. En kerro, kumpaan pääryhmään Timonen mielestäni kuuluu :)

CaptainNuiva

Quote from: Kommunisti-muslimi on 31.01.2016, 18:57:50
Saku Timonen kirjoitti näin: "Haastan kaikki etsimään jutuistani sellaisen, jossa kannatan rajoittamatonta maahanmuuuttoa"

Vastasin siihen omalla nimelläni näin: "Minä kysyn näin, että haluatko sinä rajoittaa Suomeen saapuvien turvapaikanhakijoiden määrää?"

Arvatkaas mikä oli vastaus? Kommentin poistaminen. Ihmetyttää miten noinkin älykäs ja koulutettu mies ei osaa vastata noin yksinkertaiseen kyllä/ei -kysymykseen.

Tämä on normaalia käytöstä näiltä.
Kysyppä ensin näiltä että kannatavatko sitä että koko maailma saa niin halutessaan tulla Suomeen maahanmuutajiksi.
Vastaus on lähes poikkeuksetta että ei tietenkään.
Seuraavaksi jos kysyy että mihin vedetään raja ja millä perustein niin silloin napsahtaa suu kiinni, ei tule vastausta.

Vastausta ei tule koska joutuisi luopumaan ihanasta visiostaan jossa kaikki halukkaat repivät rahaa Suomen taikaseinästä ja jotkut jopa kultturitulkkeina töissäkin kävisivät.
Yhtä paha juttu kuin ihansta visioista luopuminen on se että jos julkisesti johonkin vetää rajan, on luonnollisesti rajoittavan maahamuuttopolitiikan kannataja ja se taas on paha juttu.
Erittäin paha !
Kanssasuvakit ja tiedostavat huomaavat laumastaan rajan yli astuneen ja raatelevat rajoittajan hyvän ihmisen imagon, inkvisaatio tulee kylään vähintääkin lärvikirjan kautta koska rajan kannattajan uskoa lahkon julistuksiin epäillään.
Suvakki ei pelkää mitään muuta yhtä paljon kuin hyvän ihmisen imagon menettämistä, sen menetyksen myötä paratiisin portit sulkeutuvat ja ihanille visioilleen ei enää ole lärvikirjassa 72 neitsyttätiedostavaa peukuttamassa.
Suvakin elämän tarkoitus on kadonnut koska muuta elämää tällä ei ole kuin rasismin metsästys ja teoriahimmeleiden teko.

Tästä syystä kukaan koskaan ei saa suvakilta vastausta kysymykseen että mihin vedetään raja halukkaiden tulijoiden suhteen koska oma ego vaatii hyväksyntää hinnalla millä hyvänsä ja elämässään tyhjiötä täyttävä ei sitä hyväksyntää taidoillaan/ymmärryksellään muualta kuin suvakkipiireistä, kaltaistensa joukosta, löydä.

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Jack

Jari Sarasvuo mainosti uusimmassa radiopuheessaan Uuninpankonpojan blogia. Taisi suorastaan kehua sitä (en pysty tarkistamaan, kun Yle Areena ei tunnu toimivan).

Minun mielestäni kyseinen sivu on yksi vastenmielisimmistä viha- ja törkyblogeista, mitä olen nähnyt. Vilkaisin paria juttua jokin aika sitten. Nyt en enää viitsi saastuttaa mieltäni ja tietokonettani sanallisilla ihmisjätöksillä, joita kyseinen sepustus edustaa.

Se, että en pidä edellä mainitusta blogista, ei tietenkään tarkoita, että automaattisesti pitäisin kaikesta, mikä on sille vastakkaista. Törkypuhe on törkypuhetta riippumatta siitä, minkä asian nimissä sitä esitetään. Samoin vihapuhe. 

Oami

Timonen vaikuttaa kertakaikkisen kykenemättömältä käymään asiallista keskustelua. Kommenttimahdollisuus lienee tarkoitettu yhtäältä samanmielisille hymistelijöille ja toisaalta erimielisille öyhöttäjille, jotta voisi sanoa että tuollaisia ne ovat. Itse olen joskus esittänyt eriäviä mielipiteitä täysin asiallisesti ja kiihkottomasti ja toisaalta kyseenalaistanut hänen väitteitään, ja tullut siitä estetyksi.

Luonnollisesti sananvapaus sisältää bloginpitäjän vapauden valikoida omat kommenttinsa, ja luonnollisestikaan tämän vapauden törkeäkään käyttö ei oikeuta sellaisia uhkailuja kuin on nähty.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Tuomas3

Quote from: b_kansalainen on 31.01.2016, 19:45:17
Ohessa Juuan juristin esimerkki kunniaa loukkaamattomasta viestinnästä  :P  Minun blogi. Minun. Minun. Äitiii! Kai sinne kohta taas joku egoa hivelevä kehu livahtaa.
Kun antaa nimen ja sähköpostin, sen yhteydessä väitetään, ettei sähköpostia julkaista. Timonen julkaisi silti. Erikoista toimintaa lakimieheltä, joka yrittää irtisanoutua ääripäästä.

Olen pannut merkille, että asiallisia hyviä vasta-argumentteja ei hyväksytä. Huonoja kyllä, joissa Timonen pääsee pätemään. Jotenkin säälittävää. Toivottavasti hän saa elämänsä raiteilleen ja löytää jonkun tärkeän ihmisen itselleen, ettei tarvitse elää ja sairastaa vain omassa mielikuvituskuplassaan.

Kari Kinnunen

Noh, Timonen alkaa jo olla sitä ikäluokkaa, ettei somen ja internetin lainalaisuudet ole ihan hallussa. Lähinnä naurettavaahan hänen uhriutumisensa on.

Siinä hän toki on aivan oikeassa, että hänellä on täysi oikeus päättää mitä julkaisee ja mitä ei. Meillä on toki sananvapaus ja siihen sananvapauteen kuuluu myös jättää julkaisematta tekstejä jotka ei miellytä.

Näinhän Hommakin tekee. Ja siihen on kunkin laudan ylläpidolla aivan täysi oikeus. Myös Timosella.

matriarkka

Quote from: Parzival on 23.01.2016, 14:22:28
No niin. Samasta aiheesta on tänään huolissaan myös Hesari. "Suvaitsevaisten" sananvapaudesta.
Naps
Auh. Iski hirmuinen hengen ja sielun uupumus. Rushdien tapauksesta on jo kymmeniä vuosia. Mitään ei ole opittu.  Voiko tätä asiaa edes muuttaa? Ajaudummeko väistämättä kohti islamisaatiota sitten kuitenkin. Onko mitään tehtävissä... Käperryn ahdistumaan nyt kyllä hetkeksi.[emoji32] [emoji33]
"...He wasn't sure he liked everything that was happening, but a lot of it was 'cultural', apparently, and you couldn't object to that, so he didn't. 'Cultural' sort of solved problems by explaining that they weren't really there."
- Terry Prachett, Thief of Time

Kerttu Täti

Quote from: Oami on 02.02.2016, 08:01:39
Timonen vaikuttaa kertakaikkisen kykenemättömältä käymään asiallista keskustelua.

Tarkoitatko, että Timonen ei salli tappoihin yllyttävää kirjoittelua kommenteissaan, kuten Rajat Kiinni - ryhmä?

Kari Kinnunen

Quote from: Kerttu Täti on 02.02.2016, 09:18:54
Tarkoitatko, että Timonen ei salli tappoihin yllyttävää kirjoittelua kommenteissaan, kuten Rajat Kiinni - ryhmä?

Taitaa pikkemminkin päästää öyhötykset läpi, saadakseen esimekkejä natseilusta. Sen sijaan asiallinen kritiikin laittaa äkkiä pois.

Mielestäni tiettyä tarkoitushakuisuutta. Mikä tietysti ymmärrettävää blogistilta joka ei edes väitä olevansa puolueeton.

Kerttu Täti

Eli kun joku vaikkapa Rajat Kiinni ryhmässä kirjoittaa tappokehoituksia niin se on paitsi Saku Timosen vika niin palvelee Saku Timosen etua? - nyt alkavat olikukot paisua käsittämättömiin mittasuhteisiin.

Fakta on, että Timonen on eri mieltä rasistien kanssa, mutta keskustelee ja argumentoi jatkuvasti täysin asiallisesti. Se, että rasistit eivät kykene asialliseen keskusteluun eli asiassa pysyvien kommenttien kirjoittamiseen omalla nimellään on täysin  rastien ja muiden maahanmuuttokriittisten oma vika.

Kari Kinnunen

Niinno, minä nyt puhuin Timosen omasta blogista. Tätä rajat kiinni ryhmää en tunne. Äkistään kuitenkin veikkaan, että tappouhkaukset yms. öyhötys niin sanotusti sataa kohteen laariin.
Tavallaanhan tämä on nähty. Timonen on öyhötyksen ansiosta saanut kummasti julkisuutta.

Aivan samalla tavalla pöljimmät kukkahattuilut sataa nuivien laariin.

Siili

Quote from: Kerttu Täti on 02.02.2016, 09:40:25
Fakta on, että Timonen on eri mieltä rasistien kanssa, mutta keskustelee ja argumentoi jatkuvasti täysin asiallisesti. Se, että rasistit eivät kykene asialliseen keskusteluun eli asiassa pysyvien kommenttien kirjoittamiseen omalla nimellään on täysin  rastien ja muiden maahanmuuttokriittisten oma vika.

Minusta fakta on, että Timonen keskustelee eri mieltä olevien kanssa.

Opponenttien niputtaminen erilaisilla määreillä on ihan Kerttu-tädin oma bravuurinumero.  Jota hän tietenkin paheksuu opponenttien harrastamana.

ISO

Käsittämätön tyyppi tämä timonen, eikö mies ole tuohon ikään mennessä vielä oppinut, että jos menee ja vittuilee ihmisille, ne kyllä ennen pitkää vittuuntuu.

Ja palaute on sitten sen mukaista.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

niemi2

Eli kun joku vaikkapa Rajat Kiinni ryhmässä kirjoittaa tappokehoituksia niin se on paitsi Saku Timosen vika niin palvelee Saku Timosen etua? - nyt alkavat olikukot paisua käsittämättömiin mittasuhteisiin.

Todentamattomat yksittäistapaukset edustavat todentamattomia yksittäistapauksia. Tappokehotuksista tulee ilmoittaa poliisille, olivat ne maahanmuuttajien tai kantaväestön tekemiä.

Kerro rasistin määritelmä, kiitos?

Oma kokemukseni Timosesta on se ettei kykene keskustelemaan asiallisesti eikä toimi hyvän keskustelutavan mukaisesti.

Kerroin tuossa aiemmin oman kokemuksen Timosen kanssa keskustelusta, jossa Timonen väitti ettei toimeentulotuella voi ostaa merkkifarkkuja. Minä kysyin mikä kieltää sen, mutta Timonen ei ole toistaiseksi kyennyt osoittamaan lainkohtaa, joka kieltää toimeentulotuen saajaa ostamasta vaikka merkkifarkkuja. Sellaista kun ei ole ja sen sanottuani sain bannin ja lukemattoman määrän epäasiallista solvaamista. Miten tälläistä kaveria voi ottaa tosissaan, joka on juristi, mutta ei osaa esittää lainkohtaa väitteensä tueksi.
MAKE FINLAND NORMAL AGAIN

Ernst

Tämä lienee monille itsestään selvä asia, mutta sanottakoon se silti ääneen. Timosen poika on varmaankin suorittanut oikeustieteen kandi- tai maisteritasoisen tutkinnon. Minulle on ihan sama kumman. Ei se tee hänestä silti mitään lakimiestä. Lakimieheksi opitaan tekemällä alan töitä alan ihmisten opastuksessa ja valvonnassa. Lakimieheksi ei opita blogatessa Pohjois-Karjalan peräkammarin vintillä.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

niemi2

Quote from: M on 02.02.2016, 09:55:50
Tämä lienee monille itsestään selvä asia, mutta sanottakoon se silti ääneen. Timosen poika on varmaankin suorittanut oikeustieteen kandi- tai maisteritasoisen tutkinnon. Minulle on ihan sama kumman. Ei se tee hänestä silti mitään lakimiestä. Lakimieheksi opitaan tekemällä alan töitä alan ihmisten opastuksessa ja valvonnassa. Lakimieheksi ei opita blogatessa Pohjois-Karjalan peräkammarin vintillä.

Kaikella kunnioituksella jokaista ihmistä kohtaan, kaikilla on ihmisarvo, mutta en itse palkkaisi lakimiestä, joka ei kykene löytämään lakipykäliä lainopillisen väittämänsä tueksi. Minä pidän sellaista äärimmäisen vakavana varoitusmerkkinä.

Timosen lahjakkuus tulee ehkä paremmin esiin muissa kohdin kuten esim. todistustaakasta vapautetun blogin kirjoittamisessa jos kokee tälläisen itselleen turvallisimmaksi vaihtoehdoksi.

Minusta on upeampaa haastaa omat näkemyksensä ja päästä näkemään muiden näkökulmia. Petyn toki jos keskustelu muuttuu poteroon kaivautumiseksi. Ehkä sen takia minusta tuli suvaitsevainen, mutta ei äärisuvaitsevainen.

Minä suorastaan sanottuna petyin Timoseen koska kertomansa mukaisesti hän soveltaa työkseen toimeentulotukilakia ja antoi odottaa itsestään paljon, paljon enemmän. Timosen pakeneminen bannin asettamisen taakse, vain siksi kun kysyin millä perustein etuuskäsittelijä voi kieltää merkkifarkkujen ostamisen ei ole vain sivistymätöntä, vaan selkärangatonta. Timonen jatkoi myös solvaamista samalla kun poisti keskustelukumppaniltaan vastausmahdollisuuden.
MAKE FINLAND NORMAL AGAIN

Roope

Höpsis. Fakta on, että Timonen vihaa asiallista keskustelua ("tämä ei ole mikään keskustelupalsta"). Itse sain bannin saman tien ensimmäisen viestin jälkeen, kun huomautin hänen perustelemattomasta väitteestään.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

matriarkka

Eikö täällä käydä asiallista keskustelua? Kohtaako Timonen erilaisia maahanmuuttokriittisiä jossain? Mistä Timonen tietää, milloin hänen kanssaan keskusteleva on rasisti? Käyttäessään sanaa 'neekeri' vai vastustaessaan islamia? Nämä eivät tee vielä rasistia.

Suvaitsevaisten kanssa on lähes mahdotonta keskustella, olen yrittänyt ja se ei onnistu mitenkään. Täällä on huomattavasti rationaalisempi suhtautuminen asiaan. En silti sano, että kaikki suvaitsevaiset olisivat sellaisia, olisi typerä yleistys. Rasmus-palstallakin uhkailtiin väkivallalla jotain mielestään rasistia. Enkä selannut kuin ehkä kolmanteen ketjuun. Meitä on moneen junaan, ei kannata yleistää ja kaivaa jatkuvasti poteroa syvemmälle. Se tappaa sananvapauden ja uhkaa demokratiaa.
"...He wasn't sure he liked everything that was happening, but a lot of it was 'cultural', apparently, and you couldn't object to that, so he didn't. 'Cultural' sort of solved problems by explaining that they weren't really there."
- Terry Prachett, Thief of Time

-PPT-

Kannattaisi välttää kuittailuja esim äidin kanssa elämisestä tai lapsettomuudesta yms; siinä helposti antaa itsestänsä matalamielisen vaikutelman. Timosen hengenheimolaiset eivät jätä tilaisuutta käyttämättä jos pääsevät jostain henkilökohtaisesta asiasta kuittaamaan mutta heidän tasollensahan ei tarvitse laskeutua.

Yhteisöjäävi

Quote from: -PPT- on 02.02.2016, 11:43:14
Kannattaisi välttää kuittailuja esim äidin kanssa elämisestä tai lapsettomuudesta yms; siinä helposti antaa itsestänsä matalamielisen vaikutelman. Timosen hengenheimolaiset eivät jätä tilaisuutta käyttämättä jos pääsevät jostain henkilökohtaisesta asiasta kuittaamaan mutta heidän tasollensahan ei tarvitse laskeutua.
Hyvin sanottu. Toisaalta ei myöskään ole realistista olettaa, että voi suoltaa mitä tahansa törkyä saamatta joskus itse samanlaista osumaa. Tämä siis vain mielestäni itsestäänselvän asian toteamuksena, ei puolusteluna. Ja vaikka blogisti ei itse tappouhkauksia kirjoitakaan, lähes yhtä arvotonta ja hyvän tavan vastaista on hänenkin menettelynsä. 

Oho

Fakta on, että Timonen on eri mieltä rasistien kanssa, mutta keskustelee ja argumentoi jatkuvasti täysin asiallisesti.

Toi ei ole suinkaan fakta, toi on väite. Ainoa fakta, ja sekin on puhdas tautologia, on, että Timonen on eri mieltä niiden kanssa joiden kanssa hän on eri mieltä.

Skeptikko

Quote from: Roope on 02.02.2016, 10:41:13
Höpsis. Fakta on, että Timonen vihaa asiallista keskustelua ("tämä ei ole mikään keskustelupalsta"). Itse sain bannin saman tien ensimmäisen viestin jälkeen, kun huomautin hänen perustelemattomasta väitteestään.

Eikö tuollainen Timosen kaltainen mitättömyys kannattaisi lähinnä vain unohtaa raivoamaan omassa hiekkalaatikossaan, eikä täällä ties kuinka monen viestin innoittamana suorastaan mainostaa hänen jorinoitaan? Ilmeisesti hän hakee touhuillaan huomiota ja sitten nauttii, kun joku ärsyyntyy. Itse en ole jaksanut edes seurata tämän tapauksen touhuja sen jälkeen, kun pikavilkaisin aikoinaan hänen typeryyksiään.

En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/