News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2016-01-14 Helsingin piispat Irja Askola ja Ambrosius: Muslimeille toimitiloja

Started by koli, 14.01.2016, 13:11:36

Previous topic - Next topic

guest11919

Quote from: MW on 15.01.2016, 20:04:47
Minun kirkkoni taitaa olla Homma.

Onhan meillä Homma-pappikin. Muttei jumalanpalveluksia eikä leivän murtamista.

Kameleontti

Quote from: Supernuiva on 15.01.2016, 19:43:20
Quote from: Uuno Nuivanen on 15.01.2016, 19:00:56
Vieläkö joku kuuluu evlut kirkkoon? Miksi?  ???

Monilla maaseutupaikkakunnilla kirkkoon kuuluminen taitaa tulla ihan ainakin joissain yhteiskuntaluokissa jo ihan puhtaasti sosiaalisesta pakosta? Näin olen kuvitellut, lienenkö väärässä.

Luulen, että ihmiset kuuluvat kirkkoon, koska he pelkäävät.

Itse elin nuoruuden pienellä paikkakunnalla ja ns silmäätekevät ja opettajat jne olivat kovin ahkeria kirkossa kävijöitä... Tiedä siitä uskonnollisuudesta sitten.

Ja kun itse erosin kirkosta 18-vuotiaana niin äidin suurin huoli oli, et miten sit pääset naimisiin.  :facepalm:  Kun asiasta tuli myöhemmin uudelleen puhetta niin suurin huoli olikin, että minne mut haudataan.  :roll:  Myöhemmin sekä isä ja äiti on eronnut kirkosta. Myös monet tutut on eronnut, koska ei koe sitä laitosta omakseen, vaikka uskossa ovatkin. Ja sitten tosiaan nämä, joille kirkkoon kuuluminen on osa heikompien auttamista kirkollisverona...

Aukusti Jylhä

Quote from: Bona on 15.01.2016, 20:30:59
Quote from: Bona on 15.01.2016, 19:54:04
Kirkolla on hallussaan armonvälineet, joita se voi jakaa kelvottomienkin pappien välityksellä.

Mitä ne välineet ovat? Muu seurakunta?

http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Armonv%C3%A4lineet

Helposti voisi luulla, että rukoileminen, henkilökohtainen yhteys Jumalaan, olisi jo itsessään riittävä keino pysyä Hengessä, mutta kyllä siihen tarvitaan yhtä jos toista henkilöä tulkkaamaan ja käskyttämään. Kerrassaan suurenmoista!
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

guest11919

Quote from: käpykaarti on 15.01.2016, 20:40:46
Quote from: Bona on 15.01.2016, 20:30:59
Kirkolla on hallussaan armonvälineet, joita se voi jakaa kelvottomienkin pappien välityksellä.

Mitä ne välineet ovat? Muu seurakunta?

http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Armonv%C3%A4lineet

Helposti voisi luulla, että rukoileminen, henkilökohtainen yhteys Jumalaan, olisi jo itsessään riittävä keino pysyä Hengessä, mutta kyllä siihen tarvitaan yhtä jos toista henkilöä tulkkaamaan ja käskyttämään. Kerrassaan suurenmoista!

Ei se vain riitä. Saatanan juonet ovat moninaiset. Kirkon mädättäminen sisältä päin on nerokasta pahuutta, koska seurakunnattomat ihmiset ovat helppo saalis.

MW

Tämä on ollut seurakuntani, outside IRL, vuodesta 2008. Olen jopa maksanut sille kolehtia kannatusjäsenyydestä, vaihtelevasti.

Olut on nestemäistä leipää, joten sitäkin on murrettu, harvakseltaan, tosin. Siis seurakunnassa.

Kni

Quote from: Pikkuvaimo on 14.01.2016, 14:54:00
Kristittyjen ja kirkon tehtävänä on puhua muslimeille Kristuksen sovitustyöstä ja tehdä kaikki kansat hänen opetuslapsikseen. En yhtään ihmettele, että luterilaisesta kirkosta on käynnissä joukkopako.

Onkohan kukaan julkisesti kysynyt lähetyskäskystä näiltä harhaoppisilta piispoilta?

Quote"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." (Matt.28:16-20)

Lähetystyön tekeminen vastaanottokeskuksissa pitäisi olla kirkolle itsestään selvää.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

kilohauli

Arkkipiispa Mäkinenkin jaksaa jeesustella, heh, kuinka uskontoja käytetään hävyttömästi poliittisiin tarkoitusperiin, eli näkee roskan toisen silmässä, mutta ei malkaa omassaan. Mäkisen tehtäviin nyt vaan ei kuulu kommentoida arkkipiispan roolissa sitä, miten julkisia varoja tulee käyttää. Kirkko voi vapaasti ruokkia omilla varoillaan tai vaikka viidellä leivällä ja kahdella kalalla kaikki maailman nälkäiset, mutta kirkon ydintehtävä on kuitenkin kristillisen sanoman levittäminen, myös muslimeille. Vielä vähemmän pitäisi olla huolissaan toisten uskontojen vihasaarnatilojen riittävyydestä, mutta hölmöydellä ei ole mitään kattoa.

Monikulttuurihöttöideologian saastaiset lonkerot ovat luikerrelleet joka saakelin sektorille yhteiskunnassa. Vmp, en liity takaisin kirkkoon tänäkään vuonna, vaikka siellä tehdäänkin kelvollista nuorisotyötä, jota mielelläni tukisin kirkollisveropanoksellani.
"Minusta Suomi on autettu, onkse 60 vuotta sitten, Afrikasta käsin. Silloin on Afrikasta lähetetty rahaa Suomeen."
"Syö paskaa ja kuole pois!"
"En kokenut siinä hetkessä valehtelevani."
-Abdirahim Hussein

"Vuoden 2015 pakolaiset tilastoitu Ruotsissa: 163 000 tuli – 4 500 käy töissä"

Mika

Quote from: mikkoR on 14.01.2016, 13:13:53
Nyt voisi laittaa silmät kiinni ja juosta täysiä seinää päin.

Ihan saman tekevää, mitä nämä piispat tekee.  Olen tehnyt täydellisen pesäeron Suomen ev.lut. kirkkoon jo vuosia sitten.  Nyt huvittaa, että kirkosta eroamista piti silloin harkita pitkään, ja se tuntui ensin jopa vähän pahalta. Ihan pelkästään perinteiden vuoksi.  Siksi, että vanhempani aikoinaan kastoivat minut, ja olin tottunut pitämään kirkkoa osana edellisiltä sukupolvilta saamaani kulttuuriperintöä.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Outo olio

Huomatkaa muuten että Yleisradio löytää tähänkin asiaan suvaitsevaisen näkökulman:

QuoteKotimaa 15.1.2016 klo 14:44 | päivitetty 15.1.2016 klo 14:52
Helsingin piispat: Seurakuntien tiloja annettava muslimeille

Luterilaisen ja ortodoksikirkon Helsingin piispat haluavat, että seurakunnat luovuttavat tilojaan muslimien käyttöön. Kirkkojaan he eivät kuitenkaan muslimeille suo.
http://yle.fi/uutiset/helsingin_piispat_seurakuntien_tiloja_annettava_muslimeille/8597101

Muita tiloja kyllä antaisivat, mutta kirkkojaan eivät soisi annettavan eriuskoisille. :'( On ne kyllä niin ilkeitä. Siis oikeasti, sielunpaimenet nuoleskelevat saatananpalvojia (noin kärjistetysti ilmaistuna) ja mitä tekee Yle? Kritisoi vierestä että "nooh, mokuttakaa vieläkin enemmän, ei tuo vielä riitä mihinkään >:(!"

;D ;D
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

ismolento

Quote from: Kni on 15.01.2016, 20:44:19
Quote from: Pikkuvaimo on 14.01.2016, 14:54:00
Kristittyjen ja kirkon tehtävänä on puhua muslimeille Kristuksen sovitustyöstä ja tehdä kaikki kansat hänen opetuslapsikseen. En yhtään ihmettele, että luterilaisesta kirkosta on käynnissä joukkopako.

Onkohan kukaan julkisesti kysynyt lähetyskäskystä näiltä harhaoppisilta piispoilta?

Quote"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." (Matt.28:16-20)

Lähetystyön tekeminen vastaanottokeskuksissa pitäisi olla kirkolle itsestään selvää.

Vuosikausiin en ole kuullut kirkonmiesten/-naisten puhuvan lähetystyöstä mitään. Takavuosina kerättiin kolehtia lähetystyön hyväksi. Nyt sen paikan näyttää saaneen Kirkon ulkomaanapu. Mihin se ulkomaanapu menee on vähän hämärän peitossa. Eiköhän ainakin suurin osa menne palestiinalaisterroristeille ja muille vastaaville porukoille.

niemi2

Muslimit eivät tarvitse erillisiä tiloja, vaan Irja Askola voi halutessaan tehdä kirkoista muslimien keitaita.

Entinen tuttavani Irja Askola on siirtynyt islamin apologistiksi (erillisistä ihmisoikeusarvoista huolimatta), joten Irja Askola voi aloittaa uskonpuhdistuksen omasta nurkastaan. Kirkoista voidaan tehdä eri uskontojen harjoittamispaikkoja, eikä Askolalla voi olla mitään sitä vastaan.

Jos Irja Askola on puheissaan tosissaan, niin kristinuskon symbolit ja erityisasema esim. verotuksen suhteen laukkautetaan.
MAKE FINLAND NORMAL AGAIN

Jorma M.

Quote from: niemi2 on 16.01.2016, 00:18:09
Muslimit eivät tarvitse erillisiä tiloja, vaan Irja Askola voi halutessaan tehdä kirkoista muslimien keitaita.

Entinen tuttavani Irja Askola on siirtynyt islamin apologistiksi (erillisistä ihmisoikeusarvoista huolimatta), joten Irja Askola voi aloittaa uskonpuhdistuksen omasta nurkastaan. Kirkoista voidaan tehdä eri uskontojen harjoittamispaikkoja, eikä Askolalla voi olla mitään sitä vastaan.

Jos Irja Askola on puheissaan tosissaan, niin kristinuskon symbolit ja erityisasema esim. verotuksen suhteen laukkautetaan.

Jos olet Irjan entinen tuttava, niin voinet kertoa Irjasta jotain Homman kannalta mielenkiintoista? Irja lienee mielenkiintoinen tapaus.
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

xor_rox

Quote from: niemi2 on 16.01.2016, 00:18:09
Muslimit eivät tarvitse erillisiä tiloja, vaan Irja Askola voi halutessaan tehdä kirkoista muslimien keitaita...

Irja Askola voisi konsultoida hieman syyrialaiskristittyjä kanssasisariaan tässä asiassa, niin tuntisi sitten hieman paremmin tulevaa kulttuuriympäristöään. Suomeenhan mahtuu siis 62 miljoonaa muslimia, kuten tiedetään.

Uimakoulutettava

Kristitty tarvitsee seurakunnan. Kirkkoon, jos sillä tarkoitetaan veroja kerävää ja mokuttavaa valtiokirkkoa, ei ole pakko kuulua, mutta kristitty ei ole kristitty ilman seurakuntayhteyttä. Luterilaista uskoa tunnustavalla ei ole kovin montaa vaihtoehtoa.

Siksi kuulun kirkkoon.

Oheiseen luterilaisten Tunnustuskirjojen kohtaan vedotaan siitä huolimatta, että sama lähde - yllätys,yllätys - torjuu kirkollisen yhteyden kelvottomiksi tiedettyjen paimenten kanssa. Jos taas niin ei katsota olevan, esimerkiksi ylipapitar Irja Askolan tai vaikkapa Antikristuksen itsensä toimittamalle ehtoolliselle on mahdollista osallistua.

Konservatiiviset valtiokirkolliset pastorit katsovat mahdolliseksi kuulua itse harhaoppiseksi julistamaansa kirkkoon. Paljot ovat tässä yhteydessä puheet, mutta mitkään niistä eivät ole Jumalan sanaa – päinvastoin. Seurakuntaan kuuluminen ja seurakuntayhteys eivät tällöin rakennu niille asioille, joille Uuden Testamentin mukaan tulisi. Ikävähän niistä olisi lukea, mutta myös kirkkokansalla onkin kiire messuun ja veronmaksuun.

Kauneimmat joululaulut soimaan ja kolehti kristittyjen syrjimän (:'( >:() miesparin tekemälle askolalaiselle :flowerhat:-lähetystyölle Suomen Lähetysseuran kautta. :roll:
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Uimakoulutettava

Quote from: Bona on 15.01.2016, 20:43:00
Naps
Ei se vain riitä. Saatanan juonet ovat moninaiset. Kirkon mädättäminen sisältä päin on nerokasta pahuutta, koska seurakunnattomat ihmiset ovat helppo saalis.

Eräs erinomainen yo. juoni on se, että harhaoppiseen kirkkoon voisi kuulua, kunhan ei itse kannata sen harhaoppeja.

Joillekin risti rakennuksen katolla tai päätöspapereissa riittää perusteeksi jäsenyydelle. Eiköhän Suomen valtiokirkko Ruotsin johdolla "käy keskustelua" ja "ekumeenista dialogia", kunnes ristitkin on katoilta ja papereista tarvittaessa poistettu, mutta ehkäpä ne Kauneimmat joululaulut sentään vielä soivat. Ainakin oman elonhetken.

Minä en ole mikään profeetta enkä moista edes väittäisi. Sen sijaan pidän täysin mahdollisena, että myös tulevaisuuden kalifaatissa nimeltä Eurooppa havaitaan osuvaksi seuraava vanhan liiton sana:

Jeremia 5:19
Ja kun he kysyvät: "Miksi on Herra, meidän Jumalamme, tehnyt meille kaiken tämän?" niin vastaa heille: "Niin kuin te olette hyljänneet minut ja palvelleet vieraita jumalia maassanne, niin täytyy teidän palvella muukalaisia maassa, joka ei ole teidän".

"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Uimakoulutettava

Quote from: Bona on 15.01.2016, 20:32:12

En tunnusta Halla-ahoa Mestariksi eli Messiaaksi eikä hän itse sellaisena esiinny.

En lue joka päivä Halla-ahon kirjoituksia enkä rukoile häntä.

Sen sijaan pidän hänen yhteiskuntapoliittista näkemystään "uppoavasta Lännestä" varsin oikeaan osuvana. Eurooppa Merkelin ja Suomi Sipilän käsissä eivät ole saaneet minua tarkistamaan käsityksiäni.

Sen sijaan jopa Oikein Tiedostava, valistunut suvaitsevaisto omaksuu nykyään Halla-ahon esittämiä näkemyksiä. Kysyisinkin heiltä:

Oletteko tekin nyt natsifasistirasisteja( :'( >:( :flowerhat:) vai olitteko väärässä?

Päälahjoittaja Sipilä

Dr. Kemppinen

Malla

Quote from: Uimakoulutettava on 16.01.2016, 07:44:12
Eiköhän Suomen valtiokirkko Ruotsin johdolla "käy keskustelua" ja "ekumeenista dialogia", kunnes ristitkin on katoilta ja papereista tarvittaessa poistettu, mutta ehkäpä ne Kauneimmat joululaulut sentään vielä soivat. Ainakin oman elonhetken.

Joissakin (toivon mukaan ei kaikissa) kirkoissa Kauneimmat joululaulut on pilattu höystämällä ne pitkillä jaarituksilla. Entisen srk:n pappikin puhui, mutta lyhyesti ja lähinnä taustoittamalla laulua (sananen säveltäjästä, toinen tekstin tekijästä ym.),; pääosassa oli musiiikki.
En kummastelisi, jos tulevaisuudessa joululauluista lauletttaisiin vain ei-uskonnolliset säkeet ja/tai muutettaisiin tekstiä neutraalimmaksi. Tietenkin uruista ja muista soittovempaimista (sallittuja rumpuja tmv. lukuun ottamatta) pitäisi luopua.

Ernst

Ambrosius ja Irja Askola
ne jutteli kahden kesken

Kato sinä musulle moskeijan tontti,
ja minä demppaan kriittisen lehden

(hei!)

Ensin ne tsasounat särjettiin
ja tuomiokirkko myytiin.

Saudit ne dollareita lähetti
Ja koraaneita heitteli kyytiin.
(hei!)

Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Ernst

Quote from: MW on 14.01.2016, 22:55:27
Kirkko on turhan kallis liittymä. Jos minulla on asiaa, huudan niin että kuuluu. Kuuleehan se, kaiken?

Juu, minullakin on ns. hengellinen, suora ja henkilökohtainen kenttätapsi tonne ylhäälle.  En kaipaa irjaaskoloita tai ambrosiuksia viestejä välittämään. Menevät vaikka vahingossa pilalle matkalla, vääristyvät.

EDIT: typo
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Uimakoulutettava

Quote from: Malla on 16.01.2016, 08:15:48
Quote from: Uimakoulutettava on 16.01.2016, 07:44:12
Eiköhän Suomen valtiokirkko Ruotsin johdolla "käy keskustelua" ja "ekumeenista dialogia", kunnes ristitkin on katoilta ja papereista tarvittaessa poistettu, mutta ehkäpä ne Kauneimmat joululaulut sentään vielä soivat. Ainakin oman elonhetken.

Joissakin (toivon mukaan ei kaikissa) kirkoissa Kauneimmat joululaulut on pilattu höystämällä ne pitkillä jaarituksilla. Entisen srk:n pappikin puhui, mutta lyhyesti ja lähinnä taustoittamalla laulua (sananen säveltäjästä, toinen tekstin tekijästä ym.),; pääosassa oli musiiikki.

Juu en mene. En omissa hautajaisissanikaan.

Jos joku harhaiseen kirkkoon jäänyt Jumalan sanan palvelija vielä tietäisi, mitä Jumalan sanan palvelijan pitäisi nykytilanteessa puhua, hatuntekijä Irja Askola vetäisi maton alta.

Päälahjoittaja Sipilä

Dr. Kemppinen

guest11919

Quote from: Uimakoulutettava on 16.01.2016, 07:59:16
Quote from: Bona on 15.01.2016, 20:32:12

En tunnusta Halla-ahoa Mestariksi eli Messiaaksi eikä hän itse sellaisena esiinny.

En lue joka päivä Halla-ahon kirjoituksia enkä rukoile häntä.

Tarkoitin Homman jäsentä, jonka ammatti on pappi. Postaukseni ei ollut mikään vitsi, vaan totesin täysin vakavasti, että Homma ei ole kirkko, vaikka pappi kirjoittajista löytyykin.