News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Romanikulttuurin kotouttaminen

Started by DoneDeal, 27.07.2009, 20:30:38

Previous topic - Next topic

stadilainen

Quote from: M on 31.07.2009, 09:42:41
Quote from: stadilainen on 27.07.2009, 21:07:11
Quote from: M on 27.07.2009, 20:54:09
Quote from: DuPont on 27.07.2009, 20:33:41
Ei romanikulttuuria ole kenenkään koskaan tarvinnut rahoittaa, se elää aina tavalla tai toisella. Lieveilmiöt muita yhteiskunnan eläjiä kohtaan tosin voivat olla melkoisia.

Minua aina huvittaa se, mitä mokuttajat vihjailevat muiden voivan esimerkiksi romaneilta oppia. Ei tule äkkiä mitään mieleen. Somaleilta voi oppia sovittelua, mutta mitäpä Mannelta menisin kysymään?
Kysyppä vaikka että: piknaa zerkii .

Mitäpäs siitä seuraisi?
Se on :myytkö viinaa. Ennen virolaisten ja venäläisten vyöryä viinanmyynti oli tietyn ryhmän osaamista .
voiko vitutukseen kuolla ? testi käynnissä

Onnensoturi

Quote from: erilainen on 28.07.2009, 16:43:46
Eihän romaneilla ole mitään unelmaa omasta valtiosta. En ainakaan ole ikinä kuullut tai lukenut moisesta. Kansoilla usein on sellainen. Ihan vain tuli mieleeni asian tiimoilta.
Romanit itsekin tajuavat, ettei omassa romanivaltiossa ole mitään mieltä; sieltä puuttuisi elättäjä:

http://www.sosiaaliportti.fi/fi-FI/konsultointi/romani/

Quote from: Albert on 31.07.2009, 17:32:08
Noniin, ei nyt täysin liity aiheeseen mutta melkein.
Olen työssä eräässä yrityksesä jossa on myynnissä mm. tupakkatuotteita.
No hetki sitten romani pamautti tiskille, "anna punane malborooo", Joo, 4.80 kiitos. "Ei miu maksaa tartttttee maksaa, mie oon kuningas"
Aha.
Mustalaisten "kuninkaallisuus" perustuu sihhen, että Ruotsin kuningas on itse heidät karkoittanut Suomeen. Mites olis kotouttaminen takaisn Ruotsiin?

Ernst

Uusi tangokunkku ajoi ensitöikseen ylinopeutta ja valehteli vanhasta muistista, mitä tuli tehtyä.

Way to Go, Amadeus!
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

erilainen

Katsokaa ja ihmetelkää... http://www.katsomo.fi/?progId=18399

Karpon ohjelmaa 8. elokuuta 2009... Mustalaiset naapureina...
Oli vaikea sanoa kumpi oli vihaisempi, perseeseen ammuttu karhu vai osuman saanut Ossi.