News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Koomikko Kivi: Miten minusta tuli suvakki?

Started by Mrusu, 08.01.2016, 20:46:57

Previous topic - Next topic

Paawo

Taas uusi koomikko josta en ole ennen kuullutkaan.
Ylihuomenna tuskin muistan kuulleenikaan, ellei mitään uutta ja tuon uutisoitavampaa kirjoittele.

En tuota kasvutarinaa ihan kokonaan jaksanut lukea koska vaistosin että se ei edes vielä ole loppupuoliskollakaan johdantoa pidemmällä. :facepalm:
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

rölli2

kivi kirjoittaa vähän aiemmin facebook seinällään että on yksi käsikirjoittajista ylen, noin viikon uutiset ohjelmassa  :o  :roll:  ??? Siis YLE

Aukusti Jylhä

Quote from: junakohtaus on 13.01.2016, 14:56:49
Kun törmäsin tämän kaverin siihen blogitekstiin, johon toi perustuu, totesin että en koskaan ole ollut samalla asialla. Ei mulla ole mitään intoa vihata ihmisiä eikä mun päiväni mene siitä pilalle jos bussipysäkillä on joku täti, jolla on huivi. Mä olen kiinnostunut maahanmuuttopolitiikasta, en maahanmuuttajista ihmisinä.

Toisin ilmaistuna: tuo mies ei ole ollut päivääkään nuiva, eli maahanmuuttokriittinen, vaan voidaan puhua maahanmuutajavastaisesta rasistista.

Itselläni on kavereita, niin työ- kuin siviilielämästäkin, varsin kirjava kattaus. Aina on ollut. Yksi parhaimmista ystävistänikin on mamu. Silti rasistiksi nimittelevät suvakkiympyröissä...
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

ISO

Vihasta ehkä voi luopua, jos sellaista tunkeutujia kohtaan tuntee.

Mutta, terveestä järjestä ei voi, siitä on vaan pidettävä kiinni loppuun asti. Minkään näköisiin hullutuksiin ei ole syytä lähteä vain sen vuosi että naapurin marjatta pyytää kun se tykkää halailla puita ja sen sellasta.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Prana

Kivi: Jos Ampparit-uutispalveluun ilmestyi raiskausuutislinkki, petyin kun sen tekijänä ei ollut maahanmuuttaja.

Nasima: Monesti, kun jotain sattuu, huomaan toivovani, että tekijä ei olisi maahanmuuttaja.

SuperSaatana

Yksittäistapaus.

Vihaamisesta nyt toki kannattaa luopua.Siitä ei seuraa koskaan mitään hyvää. Mutta rationaalisen ajattelun heittäminen romukoppaan..?

Eikö koomikko Kivi tosiaan nähnyt mitään "harmaata aluetta" radikaalin mamukriittisyytensä ja täyssuvaitsemisen välissä?

Taitaa olla sellainen perinteinen "nollaa tai kahtasataa"-tyyppi. On tai off. Ei muita vaihtoehtoja.Surullista.

ämpee

Quote from: beehoo on 13.01.2016, 10:38:45
http://nyt.fi/a1452653013924

ja yllättäen NYT liite tehnyt jutun otsikolla "Näin luovuin vihasta"  :facepalm:

Ja ylennys napsahti heti, "tähtikoomikko" !!1!
Kehnoa komiikkaa juosta ongelmasta toiseen.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

sense

Tämä on pelkkä vaihtokauppa: "Sinä julistat julkisesti parantuneesi maahanmuuttovastaisuudesta ja me mainostamme sinua tähtikoomikoksi".

Tapza

Quote from: käpykaarti on 13.01.2016, 15:05:35
Toisin ilmaistuna: tuo mies ei ole ollut päivääkään nuiva, eli maahanmuuttokriittinen, vaan voidaan puhua maahanmuutajavastaisesta rasistista.

Erittäin hyvä huomio ja taitaa olla koko tämän julkisuuskampanjan ydin; ujutetaan lukijoille (taas kerran) sitä mielikuvaa että suvakin vaihtoehto ei voi olla muuta kuin kategorisesti mamuvastainen rasisti. Maahanmuuttokriittisyys/haittamaahanmuuton vastustaminen, höpsis ei sellaisia asioita voi olla...
∆v = ve⋅ln(m0/mf)

Linkster

Enpä ollut koskaan kuullutkaan henkilöstä nimeltä Ilkka Kivi,en tosin seuraa nk.viihdeohjelmiakaan,joten siinä ehkä syy. Toinen syy saattaa olla ettei hra Kivi ole erityisen valovoimainen tähti - paitsi nyt hyysärillä tietenkin.
Tuon jutun kun lukee läpi aivan normaalilla lukuvauhdilla,pääsee taas tuttuun helsinkiläiseen arvomaailmaan kiinni; "tähti" asettuu älyllisesti "rasistien" tai häntä vastustavien voimien yläpuolelle-tietenkin! Kunnon helsinkiläinen on todennut ja aikaa sitten punavihreine tovereineen huomannut muuten olevansa normaalitaunoa fiksumpia ja älykkäämpiä. He ovat siis aivan itse keskenään sopineet tästä seikasta ja nyt onnessaan rummuttavat sitä eri medioissa ja yhteyksissä.

Lisäksi näille punikeille/viheriöille tuntuu olevan ylivoimaista ymmärtää,että on olemassa meikäläisiä (siis natseja) jotka kykenenevät kylmään,tosiseikkoihin pureutuvaan analyysiin näistä maatamme valloittavista epäsikiöistä.
Aika moni tuntuu olevan eräänlaisella 0-linjalla kaikkien vieraiden suhteen(kuten minäkin),odotusarvo on neutraali,ei (välttämättä)ennakkoluuloisuuden kyllästämä.
Kyllä tulokas sitten omilla toimillaan on osoittanut,onko lopputulema positiivinen vai negatiivinen. Työkavereideni suhteen,joita on ollut USA:sta,Venäjältä,Puolasta,Ruotsista,Israelista ym. maista olen tullut hyvin juttuun. Tosin näillä "rikastajilla" on ollut jonkinnäköinen,toisilla korkea-,koulutus taustallaan. Myös jonkinlainen taju länsimaisesta sielun sivistyksestä on näköjään seurannut sitä koulusivistystäkin.Ei tällaisten ihmisten kanssa joudu mihinkään ihme uskonsotiin tai muuhun älyttömyyteen.

Maahantunkeutujat täytyy käsitellä aivan uudella ,mieluummin sotilaallisella asenteella ja odotusarvolla.

Hra Kivi on näköjään nk.tuuliviiri tai "mieluummin mitenvaan"-suomalainen,valitettavasti.Typerintä että tv-shown voittaja julistautuu vielä "meikäläisiä"älykkäämmäksikin.

falco

Ilkka Kivelle maahanmuuttokriittisyys (itse käytän edustamastani ajatusmaailmasta termiä "maahanmuuttorealistisuus", koska suhtaudun myönteisesti Suomea hyödyttävään maahanmuuttoon) näyttäytyi uskonnollisena kokemuksena ja elämänsisällön hakemisena. Tästä hesari ottaa kaiken irti. Niiden kaikkien täytyy olla semmosia, mutta ei hätää, uskosta voi parantua, toivoa on.

Ovelasti ovat ketkut laittaneet jutun nyt-sivuille, joissa ei ole kommentointimahdollisuutta, on ne veijareita.  :)

far angst

Quote from: sense on 13.01.2016, 15:30:35
Tämä on pelkkä vaihtokauppa: "Sinä julistat julkisesti parantuneesi maahanmuuttovastaisuudesta ja me mainostamme sinua tähtikoomikoksi". 

Jos keikkabuukkauksissa on liian suuria välejä, lie sitten synnyttävä uudelleen suvakiksi.  Aivan niin kuin aikaisemmin uransa alamäkeä huruilevat laulajat löysivät uuden yleisön uskonlahkoista. 

Kaikkea se nälkä teettää.
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

foobar

Kannattaa huomata että tämä "artikkeli" on Nyt-liitteessä. Nyttiin ei kirjoiteta kuin Tiedonantajan kanssa aatteen palossa kilpailevia juttuja. Lukijat kokivat tämän jotenkin epäjournalistiseksi, joten Nytin lukijakommentointimahdollisuus lopetettiin. Jos tällä tempulla kuviteltiin journalistisen linjan ja sen arvostuksen paranevan, metsään meni se yritys.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Veturinainen

Quote from: falco on 13.01.2016, 16:03:14
Ilkka Kivelle maahanmuuttokriittisyys näyttäytyi uskonnollisena kokemuksena ja elämänsisällön hakemisena.

Ehkä se Ilkka Kivelle oli nimenomaan sitä. Tämä tietysti kertoo enemmän Ilkka Kivestä kuin maahanmuuttokriittisyydestä. Kun maahanmuuttokriittisyys ei tyydyttänyt Ilkka Kiven uskonnollisia tarpeita, piti sen tilalle etsiä jotain muuta.
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

onni4me

Quote1 Maahanmuuttovastaisuuden "löytäminen" muistutti jossain määrin uskoon tulemista.

Uskoonhurahtamisolkiukko. Minä en vain tykkää jäädä matulauman alle.

2 Maahanmuuttovastaisuus antoi vahvan identiteetin tunteen.

Heikko identiteetti -olkiukko. Ei, ei minulla tosiaan ole identiteettikriisiä. Olen punaniskainen homo ja tykkään siitä. Tule kylään niin jutskataan identiteetistä...

3 Maahanmuuttovastaiset ihmiset halusivat tehdä hyvää.

Oletusolkiukko. Ei, en halua maahanmuuttajia. Sillä ei ole mitään tekemistä hyvän tai pahan kanssa. En vain halua. Ymmärrätkö?

4 Maahanmuuttovastaisten näkemysten ylläpitäminen oli kiero itsensä huijaamisen prosessi.

Kieron mielenlaadun -olkiukko. Ei. En ylläpidä mitään. En tykkää maahantunkeutujista. En ennen, nyt enkä tulevaisuudessa.

5 Maahanmuuttovastaisuus oli rakenteeltaan kuin salaliittoteoria.

Niinkö? Onko herralla foliopipo liian tiukalla? Foliopipo-olkiukko.

6 Maahanmuutto oli mahdoton vastustaja, jolle yksi ihminen ei voi mitään. Siksi maahanmuuttovastaiset ihmiset elivät usein negatiivisessa tunnemaailmassa.

Ja paskat! Kyllä voi, kun niin päätetään. Negatiivisuusolkiukko (Stubbin positiivisuus on kuin piru itse hymyilisi).

Quote7 Maahanmuuttovastaiselle väittelyjen voittaminen ja positiivinen palaute toivat positiivisia kokemuksia.

Ei voi väitellä, kun vastapuoli ei kuule, puhu eikä näe mitään. Ei ole meikäläisellä kuin negatiivisia fiiliksiä maamme tuhoamisesta. Metakeskustelu -olkiukko.

Quote8 Maahanmuuttovastaisista näkemyksistä luopui, kun ymmärsi ihmisen paikan maailmassa ja omien ajatusten ja tunteiden suhteellisuuden.

Eli turvat tukkoon -olkiukko.
Perussuomalaiset on ihan ookoo tappaa koska he saattaisivat heiluttaa persettä - ja myydä sitä - ja sen takia valtion ei tule turvata heidän elämäänsä.
Asraa mukaillen tämä on ihan ookoo asia sanoa täällä modejen mielestä.

foobar

Luin otsikon sivusilmällä muodossa "näin luovuin lihasta." Sama itsevarma olkiukkoargumentointi toimisi aika pitkälle lihansyöjienkin mustamaalaamisessa. Ja koska se olisi juuri sitä paskaa - kyllä, tässä tapauksessa älyllisesti nimenomaan paskaa - jonka kanssa peuhaamisesta Nytin toimittajat tykkäävät, kyllä se jutuksikin pääsisi. Ei ole vain juuri nyt se seksikkäin aihe kun viimeisin piiloteltava maailmankatsomuksellinen katastrofi on päällä toisella puolella sitä pyhää ideologiapumaskaa.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

vihapuhegeneraattori

Quote from: käpykaarti on 13.01.2016, 15:05:35
Kun törmäsin tämän kaverin siihen blogitekstiin, johon toi perustuu, totesin että en koskaan ole ollut samalla asialla. Ei mulla ole mitään intoa vihata ihmisiä eikä mun päiväni mene siitä pilalle jos bussipysäkillä on joku täti, jolla on huivi. Mä olen kiinnostunut maahanmuuttopolitiikasta, en maahanmuuttajista ihmisinä.

Itselläni on kavereita, niin työ- kuin siviilielämästäkin, varsin kirjava kattaus. Aina on ollut. Yksi parhaimmista ystävistänikin on mamu. Silti rasistiksi nimittelevät suvakkiympyröissä...

Mun hyvä ystävä on myös suojaväritetty mamu. Oli muuten auttamassa 6.12. Toisin kuin moni täällä tohisevista :)

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Olli_Johannes

Halu suojella suomalaisten turvallisuutta, eli halu tehdä hyvää, kääntyy Kiven mukaan ahdasmielisyydeksi. Puolustaminen sisältää aina kätkettynä ajatuksen vihollisesta. 

Minullekin (kuten kaiketi useimmille muillekin) maahanmuuttokriittisyys on ensisijaisesti halua suojella suomalaisia siltä rappeutuneelta yhteiskunnalta joka seuraa nykyisen kaltaisesta massamaahanmuutosta. Lisäksi haluan suojella koko maailmaa niiltä tuhoisilta vaikutuksilta joita massiiviset väestönsiirtymiset aiheuttaa. Suhtautuminen yksittäiseen maahanmuuttajaan tai vaikka suvakkiin riippuu henkilöstä itsestään. 

Quote8 Maahanmuuttovastaisista näkemyksistä luopui, kun ymmärsi ihmisen paikan maailmassa ja omien ajatusten ja tunteiden suhteellisuuden.

Kiven logiikalla siis maailmankaikkeuden suuresta koosta seuraa ihmisten tasavertaisuus josta puolestaan seuraa empatia ja päättelyketju liittyy jotenkin maahanmuuttopolitiikkaan?! Eipä oikein vakuuta.

Jutut ajatusten ja tunteiden "suhteellisuudesta" viitaisi siihen että Kivi on käynyt jonkun midfulnes tms. kurssin jonka perusteella on sitten päätynyt nihilistiksi. Eikö tosin empatiakin ole tunne? Todellisuudessa Kivelle taisi tulla "taisteluväsymys" kun asiat eivät muuttuneetkaan heti. Aktiivinen maahanmuutonkritisointi vaatii enemmän sisukkuutta ja pitkäjänteisyyttä kuin Kiveltä löytyi. Todennäköisesti (kuten joku sanoikin) myös työtilanne vaikutti takin kääntymiseen.

Edit: sanajärjestys oikein

Nuiva kansalainen

Tämä heppu on täysi pelle eikä sen jutut naurata ketään. Halusi vaan naamansa lehteen mielistelemällä mokuttajia.
"Maailman parantaminen ei voi olla näin pienen kansan tärkein tehtävä. Meidän vaikutuksemme maailman menoon on promillen luokkaa. Sekin on hieman yläkanttiin laskettu. Meidän tärkein tehtävämme on huolehtia tästä maasta, suomalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Kukaan muu ei sitä tee."
-Gustav Hägglund 6.6.2015

starsailor

Tästä jutusta tulee mieleen: "Maahanmuuttokriitikko! Maahanmuuttokriitikko! Sinun Mestarisi haluaa vain käyttää sinua hyväkseen ja sinä tulet kärsimään! Tule tännepuolelle nauttimaan monikulttuurisuuden parhaista puolista! Meillä on leipää ja sirkushuveja! Maahanmuuttokriitikko! Maahanmuuttokriitikko!"
"Suomalaisen ihmisen geeneissä on orja-, setä Tuomo- ja pelkurigeeni. Ja se on tyhmä kuin aasi. Aasin järki ja cuckold-sielu." Jorma M.

elven archer

Kirjoitin tästä aiemmin toisessa ketjussa uutisen yhteydessä, mutta laitetaan tähän omaan ketjuunkin.

Quote from: maahanmuuttokriittisyydestä parantunut Iikka Kivi blogissaan
Oikeastaan ainoa mitä tapahtui oli oma suuttumukseni ja turhautumiseni: olin toistuvasti vihainen, ärtynyt ja kulutin tunteja ja taas tunteja hyödyttömissä nettikeskusteluissa, joissa nakeltiin täsmäammuksiksi luultuja suutareita poterolinjan molemmin puolin.

Sellainen elämä on äärimmäisen turhauttavaa, hedelmätöntä ja väsyttävää...
Eli mies väsyi, mutta itse asia (maahanmuutto seurauksineen) ei muuttunut mihinkään.

QuoteOlin vain hukassa elämäni suunnan suhteen ja luulin löytäneeni ratkaisun siihen, miten voisin tehdä maailmasta paremman paikan.
Eli mies pettyi, kun maahanmuuttokriittisyys ei antanutkaan hänen elämälleen tyydyttävää suuntaa ja sisältöä, mutta itse asia faktoineen ei muuttunut mihinkään.

Ei. Mitään sellaista ei tapahtunut. Maahanmuuttovastaisuus vain hävisi johonkin ja jonain päivänä sitä ei enää ollut.
Mies muuttui, itse asia ei edelleenkään.

Tyyppi pettyi ja väsyi, kun rakensi maahanmuuttokriittisyydestä elämälleen pohjaa. Pettyi, kun maahanmuuttopolitiikka ei yrityksistä huolimatta järkevöitynyt. Lopulta hän lopetti. Tuolla perusteellako maahanmuutto olisikin jotenkin parempi asia? Asia, jota ei kannattaisi vastustaa.

Loput bloggauksesta kertovat tuota samaa tarinaa: tyyppi oli liikkeellä vääristä motiiveista luullen, että tässä olisi jotenkin kyse sisällön hakemista omalle elämälle. Eihän maahanmuuttokriittisyys ole mikään uskonto, jonka tarkoitus on täyttää jokin tyhjiö sisimmässä. Ei tämä ole mikään elämänhallintametodi. Lisäksi hän projisoi tunteitaan muihin epäsuorasti ja vähän suoremminkin esittäen, että maahanmuuttokriittisyydessä jotenkin olennaisesti olisi kyse tuosta. Kylläpä siis kelpaa mokuttajien taas esitellä, kuinka joku löysi Valon ja Totuuden. Faktat maahanmuuton seurauksista eivät tainneet edes tuon tyypin mielestä muuttua, mutta hänen suhtautumisensa niiihin vain muuttui puhumattakaan siitä, että hän nyt koki toisella tavoin täyttävänsä paremmin tyhjiön sisällään.

Minusta tuo on ihan älytöntä. Eli minun esim. nyt yhtäkkiä pitäisi valita itselleni helpompi tie ja alkaa vain suhtautua positiivisesti asiaan, jonka tiedän edelleen olevan erittäin negatiivinen. Sivuuttaisin vain turvattomuuden, väkivallan, konfliktien yms. kasvun, koska silloin ei tarvitsi ahdistua ja turhautua yrittäessään vaikuttaa asiaan. Kas, siinäpä parannus maahanmuuttokriittisyyteen. Hyvin te vedätte!

elven archer

Lyhyesti sanottuna tuo Nytin toimittelijoidenkin nyt suuresti ylistämä tapa parantua maahanmuuttokriittisyydestä on siis todeta, että paska onkin hyvää. Maku ei muutu mihinkään, se on edelleen sitä itseään, mutta ihminen "kasvaa" hyväksymään sen ja jopa vaatimaan sitä lisää.

Parzival

Quote from: elven archer on 13.01.2016, 20:08:26
Lyhyesti sanottuna tuo Nytin toimittelijoidenkin nyt suuresti ylistämä tapa parantua maahanmuuttokriittisyydestä on siis todeta, että paska onkin hyvää. Maku ei muutu mihinkään, se on edelleen sitä itseään, mutta ihminen "kasvaa" hyväksymään sen ja jopa vaatimaan sitä lisää.

Tällä "huippukoomikolla" on ilmeisesti ollut tunne-elämän ongelmia. Siitä kertoon ensin uskoontulo ja sitten vihan purkaminen maahanmuuttoon. Ja lopuksi sitten parantuminen negatiivisuudesta vetämällä ruusunpunaiset punaviherlasit silmille ja kuvittelemalla, että ongelmat ovat kadonneet jonnekin.

Larva

Saiskos tälle jatko-osan: miten minusta tuli maahanmuuttokriitikko (tai pikemminkin realisti)?
Niin pian kuin ihmiset päättävät, että kaikki keinot ovat sallittuja taistelussa pahaa vastaan,
tulee mahdottomaksi erottaa heidän hyvyyttään siitä pahasta, jonka he tahtovat murskata.
- Christopher Dawson -

"You call it surrender,
But we call it calm before the storm."
- Edguy -

sivullinen.

Quote from: elven archer on 13.01.2016, 20:08:26
Lyhyesti sanottuna tuo Nytin toimittelijoidenkin nyt suuresti ylistämä tapa parantua maahanmuuttokriittisyydestä on siis todeta, että paska onkin hyvää.

Kukapa ei toteaisi paskan olevan hyvää -- ja olisi valmis hieman maistamaankin --, jos siitä saisi mainosjutun lehteen ja parin vuoden keikkakiertueen valden tilaisuuksiin valden maksamana, jossa saa kaiken lisäksi pääsee pönkittämään egoaan esiintyjänä ja yleisölle maksetaan taputtamisesta? Valtiollisen propagandistin tehtävä tarkoittaa helppoa rahaa selkärangattomille tyhjäntoimittajille.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Leso

Quote from: Iikka Kivi ihan itse--- Kun tajuaa, että ääni päässä ei ole totuus, irtoaa tuhansista ja tuhansista kahleista. Silloin ihminen vapautuu oman mielensä vankilasta. ---

nwo. Orwell. Matrix.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

nollatoleranssi

Nopeasti saa julkisuutta ja rahaa tuollaisilla jutuilla. Jos toimii päinvastoin, niin rahan saaminen muuttuu epävarmaksi ja julkisuuskin on lynkkaavaa ja negatiivista.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

nollatoleranssi

Quote from: rölli2 on 13.01.2016, 15:02:25
kivi kirjoittaa vähän aiemmin facebook seinällään että on yksi käsikirjoittajista ylen, noin viikon uutiset ohjelmassa  :o  :roll:  ??? Siis YLE

Kivi tuli tunnetuksi YLE:ltä ja on tietenkin ottanut YLE:mäisen linjan. Mutta kukapa voisi vastustaa tuhansien eurojen kiusausta? Monella mieli muuttuisi nopeasti...

Jos Kivi olisi esittänyt "vääränlaisia mielipiteitä", niin paikka YLE:ltä olisi mennyt alta aikayksikön.
Kriitikon varjo -blogi

nollatoleranssi

Quote from: sivullinen. on 13.01.2016, 23:49:14
Kukapa ei toteaisi paskan olevan hyvää -- ja olisi valmis hieman maistamaankin --, jos siitä saisi mainosjutun lehteen ja parin vuoden keikkakiertueen valden tilaisuuksiin valden maksamana, jossa saa kaiken lisäksi pääsee pönkittämään egoaan esiintyjänä ja yleisölle maksetaan taputtamisesta? Valtiollisen propagandistin tehtävä tarkoittaa helppoa rahaa selkärangattomille tyhjäntoimittajille.

Totuus vain on siinä, että Kivi liikkuu nykyisin sellaisissa piireissä, joissa nopeasti loppuisivat työt liialla "kriittisyydellä". Suomalainen standup elää nousukautta ja tunnetuimmat nimet keräävät valtavia rahasummia. Musiikkiartisteihinkin verrattuna tulot ovat parhaimmilla todella jättimäisiä, koska liput käyvät hyvin kaupaksi ja esiintymislavat ovat isoja. Yrittäjiä löytyy monia, mutta huipulla on vähän tilaa. Julkisuus on elinehto. TV-hommiin pääseminen taas tarkoittaa "vääränlaisten mielipiteiden unohtamista".
Kriitikon varjo -blogi