News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Koomikko Kivi: Miten minusta tuli suvakki?

Started by Mrusu, 08.01.2016, 20:46:57

Previous topic - Next topic

Mrusu

Hyvä teksti stand up -koomikko Ilkka Kiveltä. Kääntyminen "mamukriitikosta" "suvakiksi".

QuoteOlin ennen maahanmuuttokriitikko.

Äänestin perussuomalaisia. Luin Jussi Halla-ahon blogeja ja siteerasin niitä nettikeskusteluissa. Pelottelin ihmisiä maahanmuutolla Facebookissa. Pidin islamia läntisen maailman suurimpana uhkana ja olin varma siitä, että suomalaisen ihmisen etu on aina lähtökohtaisesti jonossa ennen ulkomaalaistaustaisen etua.

Nykyään asiat ovat toisin. Minua kutsutaan nettikeskusteluissa suvakiksi. Kritisoin äänekkäästi perussuomalaisten, maahanmuuttokriitikoiden, ulkomaalaisvastaisten ja rasistien näkemyksiä. Puhun inhimillisen näkökulman puolesta ja pyrin pakolaiskriisin keskellä muistuttamaan jengiä siitä, että myös turvapaikanhakijat ovat ihmisiä.

Takinkäännöksihän tällaista sanotaan, jos lytätä halutaan. Silmien ummistamiseksi, vaaleanpunaisten lasien ostamiseksi, punavihermädättymiseksi. Isänmaanpetturuudestakin joku mielessään puhuu.

Maltillisempaa ehkä kiinnostaa kuulla, miten tällainen iso muutos ihmisessä etenee ja mitkä tekijät siihen vaikuttavat. Kerron.

Maahanmuutosta ja sen problematiikasta kiinnostumiseen ei kohdallani vaikuttanut mikään ulkomaalaisen kohtaamiseen liittyvä negatiivinen tilanne tai vastaava traumatisoiva tekijä. Olin itse asiassa aika erikoista tarttumapintaa maahanmuuttokriittisyydelle: 25-vuotias vasemmalle kallellaan oleva journalistiopiskelija, joka oli reissannut useamman kesän pitkin maailmaa - siis ihan toisenlainen tyyppi kuin se ihmisjäte jollaiseksi Jari Tervo kolumnissaan maahanmuuttovastaiset laiskuuttaan ja vihaansa yksinkertaisti. Toki mieleni maaperä oli hedelmällinen ulkomaalaisiin kohdistuvalle epäluulolle: Ylivieskassa varttuneena kontaktit maahanmuuttajiin olivat olleet käytännössä olemattomat, joten minulle oli helppo myydä mielikuva vaarallisesta ihmismassasta, joka on ihan kohta tulossa viemään kaiken.

Toimittajanalkuna olin kiinnostunut maailmasta, halusin kertoa siitä totuuden, penkoa näkyville sen mikä oli piilotettu kulisseihin - minulla oli sellainen olo, että maailmassa oli jokin pielessä, mutta minulle ei ollut vielä kerrottu mikä se on. Ja sitten löysin ensimmäiset tiedot maahanmuuttokriittisyydestä - ja maailmankuvani koki jonkinlaisen murroksen. Huomasin, että oli olemassa valtava määrä tietoa, jota ei kerrottu muulle maailmalle - melkein kuin salaliitto, jota saisin olla paljastamassa.

...loput linkin takaa:

http://koomikkokivi.blogspot.fi/2016/01/miten-minusta-tuli-suvakki.html
Quote from: hattiwatti on 03.11.2016, 12:36:47Ei sen tarvitse akuutisti johtaa mihinkään, vaan toimia sotana apatiaa vastaan. Sitä apatiaa, jonka voi vaikkapa nähdä Suomen sisun keskiolut-turvotus-keskiviikkokerhossa.

Eino P. Keravalta

Luin koko pitkän kirjoituksen.

Aluksi epäilin, että kyse on vitsistä, parodiasta. Mutta pidemmälle lukiessa tuli vahva vaikutelma, että kirjoittaja on tosissaan. Jollain tavalla tunnen häntä kohtaan myötätuntoa: kaveri on ollut monessa mukana ja hänellä on ilmeisesti aito halu ymmärtää itseään ja maailmaa.

Kuitenkin kovin monessa tekstin kohdassa näkyi selvästi se, ettei kirjoittaja ole juurikaan ymmärtänyt niitä aiheita, joista kirjoittaa: teksti käsitteli lähinnä kirjoittajan omia ennakkoluuloja ja sokeita pisteitä naiiviudesta puhumattakaan. Pintapuolisesti tarkastellen teksti vaikuttaa osin jopa rationaalisuuteen pyrkivältä, mutta lopultakin kyseessä oli melko raskassoutuinen tunnehötön suo irrationaalisine toiveineen ja kuvitelmineen.

Toivon kuitenkin kirjoittajalle hyvää jatkoa ja kaikkea hyvää. Luulen, että vuosien myötä hän vielä oivaltaa paljon uutta puheenaolevasta aiheesta, siitä, miksi ihmiset ovat maahanmuuttokriitikoita ja mitä yhteiskunnassamme todella on tapahtumassa. Toivottavasti silloin ei ole liian myöhäistä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

kriittinen_ajattelija

Noh kuten Winston Churchill sen sanoi:
QuoteParas argumentti demokratiaa vastaan on viiden minuutin keskustelu keskivertoäänestäjän kanssa."

Turhapä tässä sen suuremmin on alkaa perkaa koomikon mietteitä.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Chew Bacca

En voi ottaa vakavasti ketään joka köhii punaisen pillerin ulos ja nielee siniseen. Nuivuuden aste toki vaihtelee mutta se on yksisuuntainen tie. Nuivuuden valosta käännytään pois vain rahasta tai mielenhäiriöstä.

En usko hetkeäkään että ukkeli on koskaan ollutkaan nuiva.

siviilitarkkailija

QuoteOlin itse asiassa aika erikoista tarttumapintaa maahanmuuttokriittisyydelle: 25-vuotias vasemmalle kallellaan oleva journalistiopiskelija,

JA kertomuksensa mukaan on nyt täysinvalmis koomikko. Uskotaan!

ps Tämä on muuten paljon suurempi tragedia kuin miltä kuulostaa. Ensin opiskelee akateemisessa maailmassa journalistiikkaa ja valmistuu pelleksi. Siinä on kuulkaa aika vähän naurunaihetta...oikeesti.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Eino P. Keravalta

On meillä parempiakin koomikoita. Petteri Orpo esimerkiksi.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Ernst

Quote from: kriittinen_ajattelija on 08.01.2016, 21:10:11
Noh kuten Winston Churchill sen sanoi:
QuoteParas argumentti demokratiaa vastaan on viiden minuutin keskustelu keskivertoäänestäjän kanssa."

Turhapä tässä sen suuremmin on alkaa perkaa koomikon mietteitä.

Jou! Miettimään jäin, mihin ajatusrakennelmaan tai oppiin hän seuraavaksi muodostaa riippuvuussuhteen. Kirjoitus sinänsä lienee vilpitön joskin tunteiden vahvasti ohjaama, sivuraiteelle ohjaama.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

koodari-inssi

Äänestin perussuomalaisia. Luin Jussi Halla-ahon blogeja ja siteerasin niitä nettikeskusteluissa. Pelottelin ihmisiä maahanmuutolla Facebookissa. Pidin islamia läntisen maailman suurimpana uhkana ja olin varma siitä, että suomalaisen ihmisen etu on aina lähtökohtaisesti jonossa ennen ulkomaalaistaustaisen etua.

Pictures or didn't happen.
The hardest thing to explain is the glaringly evident which everybody has decided not to see. - Ayn Rand

VilleJ

Luin kokonaan, ja eihän tuossa oikein muusta kerrottu, kuin että kirjoittaja itse kyllästyi pohtimaan näitä asioita. Tekstissä ei tullut mitenkään ilmi, että mitä hienoa ja tavoiteltavaa siinä monikulttuurisessa yhteiskunnassa sitten on. Siksi ihmettelen miksi hän on yhtäkkiä vaihtanut yhtäkkiä kokonaan puolta?

ämpee

Varmastikkin suvakkeihin vetoava eheytymistarina, jossa niljakkaasta kriitikosta kuoriutui kohtaamisprosessin kautta kiiltelevä maailmanhalaaja.

Oman näkemykseni mukaan tuossa lasketaan sujuvaa luikuria, tai sitten vammaisuus on vain vaihdettu toiseen.
Jo ensimmäisessä kappaleessa hyydytti uskottavuutta lainaukseni boldattu osuus.

Quote from: niljakas rasistiÄänestin perussuomalaisia. Luin Jussi Halla-ahon blogeja ja siteerasin niitä nettikeskusteluissa. Pelottelin ihmisiä maahanmuutolla Facebookissa. Pidin islamia läntisen maailman suurimpana uhkana ja olin varma siitä, että suomalaisen ihmisen etu on aina lähtökohtaisesti jonossa ennen ulkomaalaistaustaisen etua.

Samaa skeidaa jatkossa, joten jossain on ollut pahasti vikaa jos jotain tuollaista jätettä päässä kiertää.
Tuosta tosiaan ei ole pitkä matka vajakiksi.

Nuivuus on yksisuuntainen tie, sillä kerran herätetyt aivot eivät lopeta toimintaansa, paitsi tietenkin onnettomuuden tai vakavan sairauden takia.
Natsinilkeillä ja vajakkinilkeillä molemmilla on sama ominaisuus, eli järkeä ei ole ja tunteella mennään, joten ei ihmetytä jos samat naamat vaikuttavat aidan molemmilla puolilla.

Ei jatkoon, noilla eväillä.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Aukusti Jylhä

Jatkuva maahanmuuttovastaisuuden hokeminen kyllä hankaloitti lukemista huomattavasti. Ei ehkä ole missään vaiheessa ollut asian ytimessä, kovin nuorikin on ollut öyhötysaikoinaan.

Ja tuo, että ei ole olemassa mitään suomalaisia uhkaavaa maahanmuuttoon liittyvää tekijää, niin oli pakko katsoa minä vuonna teksti on kirjoitettu. Hämmentävä kirjoitus tosiaankin.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Chew Bacca

Jos tuollainen kulttiin kajahtanut pentu puhuisi tällaisen viisikymppisen rasistisen ihmisperseen kanssa, hän tajuaisi etten mitään muuta niin kaipaa elämältä kuin maahanmuuttokriittisyyteni loppumista. Tuli se sitten lobotomian tai uskoontulon kautta tai, täydellisessä maailmassa, haittamaahanmuuton ja ulkomaalaisrikollisuuden poistumisen myötä. Tämä ei ole mikään harrastus. Suomi ja suomalaiset ovat aivan vitunmoisessa vaarassa, nyt pahemmassa kuin koskaan 1948 jälkeen. Vaihtoehdot ovat toimia vaaraa vastaan tai sen puolesta.

Hyvää matkaa takaisin suvismatrixiin, kyllä keikkoja pukkaa suvisklubeille kun kerrot eheytymisestäsi.

kriittinen_ajattelija

Ei tuossa sinällään toki ole mitään kovin ihmeellistä. Onhan se väsyttävää ja raskasta olla realisti tässä vitun karussa maailmassa, helpompaa on olla uskovainen tai elää "suvakki-matrix:ssa" Jotkut luonnetyypit ei sitä kauaa kestä, homman keskiverto luonnetyypit INTJ:t paremmin...

Tulee vähän mieleen Matrix elokuvan kohtaus kun se yksi kaveri pettää heidät siellä avaruusaluksessa, että saisi elää matrix:ssa kuuluisana ilman mitään muistoja "todellisuudesta"

https://www.youtube.com/watch?v=l5y68ErffgM
Ignorance is Bliss - Scene from the Matrix
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

siviilitarkkailija

Quote from: koodari-inssi on 08.01.2016, 21:25:57

Äänestin perussuomalaisia...

Pictures or didn't happen.

(http://www.life-enhancement.com/images/LEM1310Prozac150.jpg)
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Totti

Koomikko Kivi siis oli vasemmistolainen, josta tuli maahanmuuttokriitikko, josta tuli suvakki, eli palasi juuriinsa.

Kivi:
QuoteJos Ampparit-uutispalveluun ilmestyi raiskausuutislinkki, petyin kun sen tekijänä ei ollut maahanmuuttaja - jos olisi ollut, kyseinen tieto olisi vahvistanut uskomustani siitä, että kaikkia maahanmuuttajia on syytä epäillä. Jos pahoinpitelyn tekijänä oli kantasuomalainen, en linkannut uutista Facebookiin, sillä se ei buustannut tärkeäksi kokemaani viestiä maahanmuuton vaarallisuudesta. Valikoin ja seuloin, löysin aina maahanmuutolle negatiivisia näkökulmia

Kiven tekstistä ymmärtää, että hän ei ole tajunnut koko maahanmuuttokritiikin ytimen. Hän suhtautui siihen yhtä värittyneesti ja ideologisesti kun vasemmistolaisuuteensa. Hän pettyi kun raiskaaja ei ollut mamu ja halusi väkisin, että kaikki negatiiviset uutiset liittyvät maahanmuuttoon. Hän sensuroi aktiivisesti asioita, jotka eivät sopineet senhetkiseen agendaan.

Mutta hei! Näinhän suvakitkin tekevät! He jättävät mamurikollisuuden uutisoimatta tai vähättelevät sitä, islamin ristiriidan demokratian kanssa ei hyväksytä lainkaan, maahanmuuton taloudelliset ongelmat lakaistaan maton alle, jne. jne.

Kiven ongelma on se, että hän haluaa vasemmistolaisen tavoin muuttaa maailman itselleen sopivaksi sen sijaan, että hän hyväksyisi tosiasiat. Kun hän sitten kampesi todellisuutta tarpeeksi paljon omaksi mielekseen, lihakset meni hapolle ja hän väsyi koko juttuun.

Mutta eihän maahanmuuttokriitikon tarvitse levittää propagandaa ja yrittää muuttaa tosiasioita. Maahanmuutto puhuu ihan omasta puolestaan ja se puhe tukee kriitikkojen näkökantaa. Maahanmuuton kaikki ongelmat tulevat nimittäin toteutumaan ihan riippumatta siitä kritisoiko niitä joku vai ei. Se on väistämätön lopputulos jos massamaahanmuutto jatkuu. Suvakit eivät tule koskaan olemaan oikeassa, sen osoittaa historia.

Kivi hyppäsi nyt suvakkien kelkkaan. Jos maahanmuutto jatkuu nykyisellään, hän päätyy siellä taas tilanteeseen, missä hän joutuu puolustamaan valhetta, kampeaa todellisuutta yhä kovempaa omaksi mielekseen kunnes lihakset jälleen menevät hapolle ja hän pettyy taas kerran.

Kivi saa vielä monta syytä palata maahanmuuttokriitikoksi.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Kim Evil-666

"Olin ennen maahanmuuttokriitikko" ;D ;D, niin varmasti.

Kun asiat kotoisassa maassamme alkoivat luisua maahanmuuttokriitikon näkökulmasta pahempaan suuntaan, kuin koskaan elinaikanasi, sinusta tuli suvakki :o

Kaikki ne skenaariot, jotka ovat mamukritiikin ytimessä, eskaloituvat pikkuhiljaa kotoisassa maassamme todellisuudeksi ja rapauttavat kulttuurisen yhtenäisyyden, sekä sisäisen turvallisuuden, johtaen kaaoottiseen arkeen vailla normaalia suomalaista turvallista ja tuttua elämää.

Minusta tuntuu, että et ole oikein hahmottanut elämän tosiasioita. Olet siis tuuliviiri, joka valitsee paikkansa sieltä, missä milloinkin tuntuu puhaltavan suotuisimmat tuulet. Minulle näyttäydyt onnenonkijana, jolle tärkeintä ei suinkaan ole yhteisösi hyvinvointi, vaan oma etu.

Jos olet vain hukassa, niin aatteleppa vielä kerran, ehkä toisenkin!
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

alussaolisana

Tämä kirjoitus ja ennenkaikkea sen kommenttiosio vahvistivat entisestään monikulttuurisuus- , massamaahanmuutto- ja islamkritiikkiäni (jos ne nyt mitään vahvistusta tarvitsivat). Tietämättömyys, ymmärtämättömyys ja olkiukkoilu kulkevat käsikädessä.
"Harmageddonin tapahtumapaikka sijaitsee nykyisessä Israelissa Afulan kunnassa (38 900 asukasta) ja sinne voi ajaa valtatie 66:a pitkin. Kunta mainostaa itseään sloganilla "Afula, hauska paikka asua"."

Miniluv

En epäile, etteikö olisi kokenut olevansa aidosti nuiva. Kyllähän näitäkin toki on jotka vaihtavat nuivasta suvaitsijaksi, mutta paljoa ei sillä kaistalla ole liikennettä.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

JaaKoo

suvakit vaan tilaa enemmän keikkaa? mutta pikkujoulukausi meni jo?

edit
mutta mitäs tuo koomikko lisänimisaadaan tällä julkaisulla?

juttujen pitäs olla hauskojakin ennen kuin koomikoksi voi nimitellä?

paskaa puhuvat on monesti sisäministereitä tms.

Ullatusnillitus

Quote from: siviilitarkkailija on 08.01.2016, 21:16:46
QuoteOlin itse asiassa aika erikoista tarttumapintaa maahanmuuttokriittisyydelle: 25-vuotias vasemmalle kallellaan oleva journalistiopiskelija,

JA kertomuksensa mukaan on nyt täysinvalmis koomikko. Uskotaan!

ps Tämä on muuten paljon suurempi tragedia kuin miltä kuulostaa. Ensin opiskelee akateemisessa maailmassa journalistiikkaa ja valmistuu pelleksi. Siinä on kuulkaa aika vähän naurunaihetta...oikeesti.

Voi olla ihan fiksukin ammatinvalinta: huono koomikko tienaa selvästi paremmin kuin huono toimittaja.

Rikastaja

Tai sitten koomikko Kivi tajusi, että olemalla suvakki saa paljon tykkäyksiä fakebookissa, joka luonnollisesti edistää uraa koomikkona. Taiteilijapiireissä on käytännössä mahdoton päästä eteenpäin julkinuivana.
"Suomalaiset veteraanit ei pääse vieläkään kuntoutukseen, mutta ulkomaalaisille on kyllä tarjota valtion puolesta kaikki perkeleen kriisiavut ja terapeutit heti, jos grillijuhlilla sataa ja tötteröhattu kastuu."
- Tony Halme

Noottikriisi

Luulisin että nuivuudesta "eheytyminen" suvaitsevaiseksi voi olla vilpitöntä ja loogista silloin jos nuivuus on perustunut rasistisiin ennakkoluuloihin. Jos sitten tutustuu erimaalaisiin ja erirotuisiin ihmisiin ja huomaa että nuohan on oikein mukavia eikä ollenkaan sellaisia mörköjä kuin tietämättömyydessään luuli niin voi hyvin päätellä että nuivuus on muillakin vain ennakkoluuloista ja rasismista syntynyttä erilaisuuden pelkoa ja vastustusta.

Itse olen hyvinkin epärasisti siinä mielessä että suhtaudun tapaamiini ihmisiin ehkä liiankin myönteisesti, suorastaan Suomalaisen sinisilmäisesti. Tulen oikein hyvin toimeen hyvinkin erilaisten ihmisten kanssa, olipa sitten kysymys ulkonäöstä, kansalaisuudesta tai ideologiasta.

Nuivuuteni perustuu elämäni aikana syntyneeseen käsitykseen, sekä oman kokemuksen perusteella että monipuolisesti maailman tapahtumia seuraamalla eri lähteistä.
Olen tullut siihen tulokseen että monikulttuurisuus, rotujen, kansojen, kielien, kulttuurien ja aatteiden sekoittaminen johtaa hyvin usein ryhmien eriytymiseen ja niiden välisten suhteiden kärjistymiseen.
Nykyinen monikulttuurisuusideologia lähtee siitä haaveesta että sekoittamalla erilaisia ihmisiä tarpeeksi pakolla yhteen sulatusuuniin niin sieltä pulpahtelee ulos tasalaatuisia, keskenään yhteensopivia suvakkeja.

Ei se vaan mene niin. Kulttuurit ovat erilaisia, kansanluonteet ovat erilaisia, aatteet ovat erilaisia.
Jopa yhtenäiskulttuurissa riittää sovittelemista koska jotkut ihmiset ovat hyvin älykkäitä, jotkut hyvin tyhmiä, jotkut loogisia ja jotkut tunteiden vietävissä. Jotkut haluavat auttaa epäitsekkäästi kaikkia muita, jotkut taas haluavat haalia toisten omaisuuden itselleen keinoja kaihtamatta. Emme me tarvitse yhtään lisää diversiteettiä jo olemassa olevan lisäksi.

Jospa antaisimme muiden maiden ja kulttuurien kehittyä omien halujensa ja kykyjensä mukaisesti sellaisiksi kuin niiden maiden asukkaat haluavat? Jospa huolehditaan siitä että muissa maissa asuvat ihmiset jäisivät pääosin kotimaihinsa oman kansansa ja kulttuurinsa pariin?

En minä ainakaan pysty "parantumaan" nuivuudestani ennen kuin näen monikultturismin onnistuvan esimerkiksi Lähi-idässä tai Afrikassa siellä asuvien ihmisten kesken. Jos he eivät pysty elämään edes keskenään rauhassa ja rakentamaan toimivia rauhanomaisia yhteiskuntia niin miten heidän päästämisensä Suomeen parantaa tilannetta? He tuovat vanhat riitansa mukanaan ja uusia kehittyy yhteentörmäyksistä Suomalaisen yhteiskunnan sääntöihin ja tapoihin.

Lisäksi olen sen verran itsekäs etten haluaisi maksaa enempää veroja muiden elättämiseksi, haluan myös suosia omia lapsiani ja taata heille turvallisen ja vauraan tulevaisuuden. Kun itse ikäännyn enkä pysty puolustautumaan omin voimin niin toivon että minun turvallisuudestani ja hyvinvoinnistani huolehtii sellainen yhteiskunta jota olen itse ollut rakentamassa.

Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Koepotkupallo

Quote from: Rikastaja on 09.01.2016, 01:07:48
Tai sitten koomikko Kivi tajusi, että olemalla suvakki saa paljon tykkäyksiä fakebookissa, joka luonnollisesti edistää uraa koomikkona. Taiteilijapiireissä on käytännössä mahdoton päästä eteenpäin julkinuivana.

Hyvin mahdollista, mutta ottakaamme toki huomioon mahdollisuus, että koomikkomme on yrittämässä jotain "surusilmäistä hippityttöä™" ja silloin on pakko alkaa vetää uutta roolia.
Rehellinen lapinmies on myös yrittäjä-lakimies, varatuomari, suunnistaja, aloittaja, kenttäjuristi, juristi, auktorisoitu lakimies, varatuomari, juristi ja pelle.

-PPT-

Mielestäni tämä oli mielenkiintoinen teksti. Kirjoittaja itseään ex-maahanmuuttokriitikoksi kutsuva ei kuitenkaan natsittele, rasistittele tai fasistittele entistä viitetyhmäänsä. Mielestäni meillä on tässä tilaisuus olla henkisesti suurempia kuin ns suvakit jotka eivät siedä pienintäkään vastaväitettä suvakkiuskonnolleen.

Normaalitilanteessa tämä olisi jopa mielenkiintoinen ajatustenvaihto mutta valitettavasti nykytilanne on kaukana normaalista vaikka on sellaiseksi pyrkimässäkin.

Quo_vadis

Useampikin kommentoija tuntui epäilevän, onko Kivi koskaan nuiva ollutkaan. No on hän vähintäänkin aivan uskottavasti sellaista roolia vetänyt ja jäänyt mieleeni maahanmuuttokriittisenä sen perusteella, miten hän takavuosina kommentoi Facebookin Minun Suomeni on kansainvälinen -ryhmään. Minulle oli jäänyt muistikuva ihan fiksusti kommentoivasta tyypistä. Kun sitten myöhemmin törmäsin saman tyypin "suviskirjoituksiin" ja maahanmuuttokriitikoiden halveeraamiseen Facebookissa, piti tosiaan alkaa tarkistella, voiko kyseessä edes olla sama tyyppi. Oli se. Tuntui erikoiselta, koska olin aina kuvitellut, että kääntymys olisi mahdollinen vain toiseen suuntaan, ymmärryksen ja tiedon lisääntyessä.

Finis Finlandiae

Toimittelijaopiskelijat Suomessa tuskin ovat vain kallellaan vasemmalle.
Vasemmalla kuin ympärikellahtanut vene. Köli pystyssä rasisteja listimään...

PolpoSTASI: "Jos tämä tori olisi tarkoitettu suomalaisille, täällä olisi suomalaisille tarkoitettuja penkkejä. Häivy!"

GER = paskan kemiallinen merkki
Pakkoruotsi = /c:stä!
YLE - powered by 3000+ mokuidioottia.

Hornsmith

Mukavaa kuulla että herra koomikko on keksinyt tavan jolla erottuu ohjelmatoimiston tarjonnassa. Seuraavaa oivallusta odotellessa...

Itselleni kävi toisin. Olin nuorena maailmaa syleilevä, undergroundjutuista voimaa ammentava punk-henkinen muusikkotaiteilijakiljufilosofi. Oli aina ontto olo ja kapinan aiheet eivät tuntuneet löytävän osoitettaan. Paskaisiin kitarankieliin ja sorbukseen kyllästyneenä aloin etsiä itseäni urheilun kautta. Lukemattomat tunnit kamppailu-urheilun parissa nostivat kuntoa ja sisäistä voimaa niin paljon että päätin lähteä halaamaan koko tunnettua maailmaa kaikkine kansoineen. Tarkoituksena oli tietenkin pelastaa kaikki vääryyksistä kärsivät.

Maailma on kova ja monimutkainen paikka. Miten on mahdollista, että se hädänalainen jota yrität auttaa yrittää vetää auttajaansa turpaan ja viedä kellon ja rahat? Miten on mahdollista että pakolaisleirillä jota turvaat, löytyy ihmisiä jotka opastavat yön pimeydessä ryöstömurhaajat vartioinnin läpi ja aamulla asiasta kiinni joutuessaan sylkevät silmille? Miten ihmeessä joku jättää omat lapsensa vihollisen käsiin mahdollistaakseen oman pakonsa ja viivyttääkseen näin vihollisen etenemistä raakalaismaisten rituaalien ajaksi? jne. jne. jne.

Tuli todettua että me kaikki emme ole yhtä suurta perhettä ja ihmisyyden syvää piirileikkiä. Kaikki ihmisen näköiset olennot eivät loputtomien mahdollisuuksienkaan edessä saavuta sitä inhimillisen elämän ja ymmärryksen tasoa jota vastuullinen ja rakentava elämäntyyli vaatii.

Mätää ja toivotonta ainesta meillä on omastakin takaa. Lisääntyvää eriarvoisuutta ja heikompien polkemista lisääntyvässä määrin. Oman kansan heikoimpia uhraavat ja unohtavat helpoimmin ne tahot jotka päästävät ryöstömurhaajat ja kansanköyhdyttäjät nyt ja tässä tähän meidän leiriimme.

Löysin siis aikaamyöten lämpimän ja eheyttävän nuivuuden. Elämällä on nyt tarkoitus. Komiikkaan en tämän enempää puutu, meikäläistä tarvitaan vielä tätämenoa ihan muihin töihin. 

S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

Kallan

Luin myös koko tekstin läpi ja aloin miettimään tyypin motiiveja tekstin kirjoittamiselle.

1) Hän puhuu maahanmuuttovastaisuudesta eikä maahanmuuttokriittisyydestä. En tiedä miten moni on peräti maahanmuuttovastainen ja lisäksi tarkoitetaanko maahanmuuttajalla nykyään kehitysmaalaista mikä on nykyään maahanmuuttajan synonyymi. Ei mulla ole mitään länsimaalaisia, valkoisia siirtolaisia kohtaan jotka tulevat Länsi-Euroopasta ja Amerikasta ja ovat valmiita ryhtymään yrittäjiksi/työllistymään yksityiselle sektorille.

2) Hän etsi raiskausuutisista jatkuvasti todisteita että kyseessä olisi ollut ulkomaalaistaustainen henkilö. Hyvin harva tuollaista harrastaa - vaikka ymmärrän että mikäli Kivi on ollut oikeasti tuollainen niin on hänellä tilastojen valossa periaattessa ymmärrettävä syy asialle. Mutta pakkomielteisyydestä kirjoittaminen on lähinnä omituista.

3) "Kohtasin ulkomaalaisia ja ihan kivojahan he olivat". Kyllähän somalitkin kivoja osaavat olla kun tilanne niin vaatii ja heittävät hyvää läppää. Ei se tosin niitä estä silti löysien kaveriporukoiden muodostamista tai taqiyyaan soveltamista. Itiksessä mullekin joskus joku somali heitti läppää ajankulukseen kun ei viittinyt rasismustella minulle juuri sillä hetkellä. That happens. That's life. Mutta en tiedä puhuuko Kivi tässä kohtaa juuri somaleista/irakin ihmeistä tms. Ne kun ovat valkoisia paljon rasistisempia loppupeleissä ja pitävät meitä hölmöläisinä.

4) "Sain tekemistä" = duunin. Hienoa ja onneksi olkoon. Mutta tämä argumentti että ei ollut aikaa miettiä näitä "nää vievät meiltä työpaikat"-juttuja ja kun löytyi "oikeita" ongelmia saa miettimään onko kirjoittaja tahallaan kirjoittanut stereotyyppisesti vedotakseen suvaitsevaiston tunteisiin. Jos yhtään lohduttaa niin minullakin on yhtä lailla oikeaa tekemistä aika paljonkin ja valitettavasti juuri tekemisen myötä minulla tulee näitä kontakteja toiseuden edustajien kanssa. Ennen niin positiiviset käsitykset alkavat saamaan huomattavasti realistisemman näkemyksen asioista. Ei ole aika unelmoida vaan herätä todellisuuteen.

5) "Olemme veljiä ja siskoja": valkoisilla on se erikoinen piirre että voi tuntea empatiaa muita ihmisrotuja kohtaan. Kauhea sana tuo ihmisrotu, eikö? Mutta näin se menee. Tämä piirre on syynä miksi me annamme kehitysapua ja kuvittelemme naiivisti tekevämme hyvää vaikka juuri tämän takia Afrikassa on nälänhätä kun populaatio on kasvanut törkeän yli-isoksi kiitos sen että nämä eivät ole tunnettuja lisääntymisensä rajoittamisesta. Tämä sama kyky empatiaan ei vaan toimi toiseen suuntaan; me ollaan silti valkoisia näille suvaitsevaisten rakastamille toiseuksille eikä olla tiukan paikan olla samalla puolella. Mutta kyllä kaikki muut osaavat ottaa ilon irti tästä valtiomme virallisesta hölmöilystä ja puhua juuri sitä mitä nämä maailmanparantajat haluavat kuulla. Eivät he idiootteja ole.

Siispä tämän myötä täytyy todeta että joko herra Kivi ei ikinä todellisuudessa ollut maahanmuuttokriitiikko tai sitten on ollut sen takia koska se sillä hetkellä sattui olemaan "muotia" jossain kaveriporukassa.

Ja jos Kivi sattuu lukemaan tätä niin todettakoon että entisenä vihreiden kannattajana en enää kannata kyseistä puoluetta; sen ajamat arvot eivät yksinkertaisesti ole kestäviä suomalaisen tai minkään muunkaan eurooppalaisen yhteiskunnan kannalta. Haluan oman rakkaan Suomeni pysyvän turvallisena paikkana asua jossa julkisissa tai metrossa kulkiessani voin tuntea oloni turvalliseksi. Jo nyt illalla liikkuessa vaikka Helsingin rautatieasemalla joutuu kysymään itseltään asunko ylipäätänsä Suomessa kun suomenkieli alkaa korvautumaan arabian eri murteilla ja 12 hengen lauma somaleja tulee vastaan. Kyllä siinä alkaa miettimään tosissaan tuon "olemme veljiä ja siskoja"-lauseen naiviiutta.

nollatoleranssi

Kirjoituksesta tulee mieleen jokin eheytymistarina uskonnollisesta itsensä löytymisestä eli miten aiemmin olin juoppo retku ja mikään ei tuntunut miltään. Myöhemmin löysin uskonnon ja seurakuntakaverit sieltä, niin kaikki sai aivan uuden merkityksen ja tarkoituksen. Samalla pääsin papin virkaan ja nykyisin maailma näyttää niin valoiselta ja mahtavalta! Kaikki me ollaan tosi samanlaisia ja silleen...

Tai vaihtoehtoisesti entinen vasemmiston äärikannattaja huomasi miten maailma muuttui täysin kun pääsikin pankkialalle toteuttamaan itseään ja uudet kaveritkin auttoivat löytämään sisäisen stubbimaisuuden. Ei enää mietityttänyt maailman asiat kun itsellä meni niin loistavasti, että täytyi keskittyä sijoittamiseen ja seurapiirikemuihin.

Mutta on kirjoituksella tärkeitä huomioita.

QuoteJa tässä törmätään maahanmuuttovastaisuuden mielestäni suurimpaan ongelmaan, jolle itsekin sokeuduin: tietyn ihmisryhmän edes kuvitteellinen suojeleminen ei onnistu, ellei ole olemassa jonkinlaista vastapuolta, vihollista, jolta omaa viiteryhmää suojellaan. Ja tässä kohtaa maahanmuuttokriittisyys alkoi kääntyä maahanmuuttovastaisuudeksi: kyse ei ollut enää siitä, että olisin kriittisesti tarkastellut maahanmuuttopolitiikan heikkouksia ja median ajoittaista silkkihansikkaista tapaa uutisoida maahanmuuton ongelmakohdista (jotka siis olivat ja ovat osin edelleen ihan todellisia ilmiöitä), vaan siitä, että aloin vittumaisesti kytätä maahanmuuttajien tekemisiä.

Jossakin määrin esim. hommaforum perustuu tälle ajatukselle, että jokainen maahanmuuttajan rikos nostetaan esiin, mutta jos tekijänä onkin kantasuomalainen niin sellaiset tapaukset eivät saa samalla tavalla huomiota.

Toisaalta jos näitä "yksittäistapauksia" ei olisi koskaan nostettu tikun nokkaan, niin ei olisi voitu huomatakkaan, että miten paljon niitä tapahtuu. Kuinka jokainen vuoden puolella uutisoitu "jyväskyläläis" tai "lieksalais" mies edustikin ulkomaalaistaustaa. Monet rikollisilmiöt ovat paljastuneet tuolla tavalla ja saaneet enemmän huomiota, mitä ne olisi muuten saaneet.

Kyttäämisilmiö voi perustua periaatteen tasolla ihan mihin tahansa. Olipa kyse sitten mamuista tai muista asioista. Sen haitallisuudesta voi olla sitten montaa mieltä...

QuotePahinta kaikessa oli, ettei mikään loppujen lopuksi muuttunut muutaman vuoden aikana juurikaan. Maahanmuuttokriittisyys saatiin kyllä äänenä läpi sekä mediaan että eduskuntaan, mutta loppujen lopuksi asiat olivat aika lailla samalla tavalla. Maahanmuuttajien vallankumousta ei kuulunut, osa ihmisistä näytti selvästi vielä luottavan eriväriseenkin porukkaan ja kaikki muutokset tapahtuivat äärimmäisen hitaasti. Oikeastaan ainoa mitä tapahtui oli oma suuttumukseni ja turhautumiseni: olin toistuvasti vihainen, ärtynyt ja kulutin tunteja ja taas tunteja hyödyttömissä nettikeskusteluissa, joissa nakeltiin täsmäammuksiksi luultuja suutareita poterolinjan molemmin puolin.

Kuten olen joissakin kirjoituksissa itsekin todennut, niin ei maailma muutu yhtäkkiä sillä tavalla, että seuraavana päivänä islamistit ovat Suomessa vallassa ja alueet ovat ghettoutuneet. Tämä kehityskulku tapahtuu pidemmällä aikavälillä. Joskus tosin yllättävän nopeastikin, kuten irakilaisten joukkopako maastaan osoittaa.

Henkilökohtaisella tasolla kyse voi olla suuttumuksesta, mutta nettikeskustelujen hyödyllisyydestä/hyödyttömyydestä voi olla montaa mieltä. Miksi ei erilaisia unelma-keskusteluja ajatella hyödyttöminä? Eihän tuollaisia foorumeita oikeastaan olekkaan, vaan mitään keskustelua ei käydä ja argumentit ovat tasoa: "Korkeakouluttauneita moniosaajia tulee Suomeen pilvin pimein", joita ei kukaan kritisoi siitä porukasta.

Olisi joka tapauksessa hyvä kiinnittää jokaisen huomiota tuohon ns. viha-vastustamismentaliteettiin. Tietty ajatustaso ruokkii samantyyppisiä ajatuksia myös muissa yhteyksissä eli jos koko ajan etsii ongelmia ja huonoja puolia, niin sitä todennäköisemmin niitä etsii muissakin yhteyksissä.

Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

nollatoleranssi

QuoteArvojeni uudelleenarvioinnin yhteydessä maailmankuvani laajeni. On valtava, ääretön kosmos, jossa me asumme yhden galaksin reunamilla yhdellä ainoalla kivensirulla valtavassa tyhjyydessä. Olemme kaikki samaa lajia, veljiä ja siskoja. Tässä tilanteessa voisi olla järkevämpää pyrkiä tulemaan kaikkien kanssa toimeen, kun nyt kerran samassa avaruusveneessä möllötellään. Ja kun kaikki kerran samaa lajia ollaan, niin meissä lienee kaikissa kuitenkin enemmän yhteistä kuin erillistä. Ehkä meidän kannattaisi kiinnittää enemmän huomiota siihen. Maailma on niin laaja ja monimutkainen paikka, että sen käsitteleminen ei taida onnistua kirjoittamalla pilkallissävytteisiä maahanmuuttokommentteja Facebookiin. On varmasti jokin rakentavampi tapa elää elämäänsä.

Se ajatus mikä Kiven kirjoituksestakin unohtuu on tieto resurssien jakamisesta. Periaatteen tasolla kaikki ovat samanlaisia, mutta todellisuudessa suomalaisetkin elävät täydessä yltäkylläisyydessä. Jos suomalaisten ja eurooppalaisten resurssit jaettaisiin kaikkien kanssa, niin Kivikin joutuisi elämään sananmukaisesti savimajassa ja se tuskin olisi Kivestäkään mukavaa.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/