News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Ministeri Berner haluaa tyhjentää eläkekassat

Started by Totti, 30.12.2015, 22:11:44

Previous topic - Next topic

Ari-Lee

Quote from: Kim il-66 on 30.12.2015, 22:29:56
Tuon palkintoministeri kalkkunan ei tulisi saada edes lausua ääneen sanaa eläkekassat!

Lastensairaalan mannekiini, joka loi poliittisen uran itselleen sairaiden lasten keppihevosella.

Kuin mä kovasti hämmestelen, että PS:llä ei ole yhtä eikä ensimmäistäkään näin neroa edustajaa, kuka keksisi kuinka kahmia niin paljon yhteisiä kertymiä kuin kerkeää. Tämähän on trendi eikä poikkeus ja mitään hävettävää ei tässä ole. Lindström, miksi et ala käyttämään työllisyysmäärärahoja rakentamiseen, vokien rakentamiseen ja työllisyyteen?

A Berner tuli tunnetuksi viihdesarja Leijonan Luolasta. Nyt eläkekassat menevät leijonan kitaan. Fantastista! Tämän jakson minä haluan nähdä loppuun asti!

Omat eläkekassini vien hautaani. Tosin luulenpa, että en saa edes hautapaikkaa ev.lut.seurakunnalta. Saan vain lainata krematoriota ja lennän sen jälkeen tuhkapensaille. En pääse mukaan ravintoketjuun kuolemani jälkeenkään.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Ari-Lee

Quote from: jka on 30.12.2015, 22:55:48
Mihinkäs me moottoriteitä tarvitaan? Nykyisilläkin on niin hiljaista että saa yksin ajella.

Nythän ne moottoritiet vasta tyhjenevätkin 2016.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Uuno Nuivanen

Quote from: Ari-Lee on 31.12.2015, 00:35:04
Quote from: jka on 30.12.2015, 22:55:48
Mihinkäs me moottoriteitä tarvitaan? Nykyisilläkin on niin hiljaista että saa yksin ajella.

Nythän ne moottoritiet vasta tyhjenevätkin 2016.

Työttömien ei paljon tarvitse ajella, ja kiitos oikeuskanisteri Jari 'Pönttö' Lindströmin (PS), harva enää uskaltaakaan.

http://www.iltalehti.fi/autot/2015090120278328_au.shtml

PostScriptum

Heh ja höh, kyllä lähretään Helsinkiin ulkomaalaisia kattomaan keväällä. Mun mamman kaihi leikattiin, että kossulla on kuski. Kiva on painaa motarilla hulluna toista sataa. Että sillai me eläkeläiset ruosteisella datsunilla tullaan vanhat karvanopat heiluen. Lähimpään vokkilaan on sentään 20 km, ettei vielä raitilla näy.

Bienveillant

Taas hyvä muistutus siitä, miksi jokaisen kynnelle kykenevän on tärkeää huolehtia ITSE omasta eläkkeestään. Eli sijoittaa osakkeisiin, rahastoihin, kiinteistöihin, arvometalleihin, tms. Minulle nuo eläkeyhtiöille työurani aikana maksamat rahat ovat olleet vain yksi veroluontoinen maksu, en ole enää vuosiin olettanut että minä noita rahoja enää koskaan tulisin näkemään. Tämä olisi ihan ensiarvoisen tärkeätä kaikkien n. neljäkymppisten ja sitä nuorempien ymmärtää, me emme noita eläkerahoja tule koskaan saamaan itsellemme. Mitä pikemmin tämän sisäistää, sitä helpompaa on suunnitella omaa elämäänsä ja tulevaisuuttansa. Ugh, olen puhunut!  :roll:
Sohvaltahuutelija

Rikastaja

Quote from: Hohtava Mamma on 30.12.2015, 23:25:17
Quote from: ISO on 30.12.2015, 22:47:54
Eikös nykyiset eläkeläiset jo ole eläkekassat tyhjentäneet, meillä nyt keski-ikäisille ei enää eläkettä juurikaan heru.

Ollaan vaan maksumiehinä nykyisille eläkeläisille, jotka on osanneet kahmia itselleen kermat päältä, ja toki ollaan myös vastuussa maahanmuuttohulluuden rahoittamisesta.

Eläkkeitä ei nykyisille keski-ikäisille tulla maksamaan, mutta selviytymispolkuna on nykyisten eläkeläisten jättämät perinnöt. Kenellä on, kenellä ei. Ne tullaan realisoimaan vanhuuden varoiksi. Nykyisten keski-ikäisten lapsilla ei ole mitään. Kuten ei maahantuontitavarallakaan. Kun rahat loppuvat, he tulevat hakemaan sitä sieltä missä sitä on. Ihmisen nykysivistys on kolmen lämpimän aterian pituinen. Kun ne jää saamatta, alkaa vahvimman laki.

Ostakaa ase. Balkanilla, jossa se nykysivistys on vähän ohuemmissa historiankirjoissa kuin täällä, ei pidetä miehenä eikä minään jos ei ole kivääriä talossa. Se on itsestäänselvyys siellä.
Tämä on todella sairasta. Jokainen ihminen maksaa aivan järjettömiä eläkemaksuja, eikä tule rahojaan koskaan näkemään. Jos ei oli järjettömiä tehottomia eläkekassoja ja jokainen saisi itse sijoittaa rahat parhaaksi katsomalla tavallaan, suomalaiset olisivat huomattavasti nykyistä varakkaampia. Jokainen voi itse miettiä paljonko olisi varoja eläkkeellä, jos olisi joka palkasta sijoittanut parikymmentä prosenttia 40 vuoden ajan asuntoihin/osakkeisiin.
"Suomalaiset veteraanit ei pääse vieläkään kuntoutukseen, mutta ulkomaalaisille on kyllä tarjota valtion puolesta kaikki perkeleen kriisiavut ja terapeutit heti, jos grillijuhlilla sataa ja tötteröhattu kastuu."
- Tony Halme

juonikasmies

Quote from: Punaniska on 30.12.2015, 22:17:01
Berner on fiksu, rehellinen ja vilpitön ministeri. En näe mitään syytä epäillä toisin.
Berner on kyllä mukavan näköinen matukka.
"There's so many things for me to go about the wrong way I'm losing my fucking vision."
Älä stn väitä vastaan.

Cate

Jos jollakulla on aikomus sisustaa tai remontoida lähiaikoina, niin boikotoikaa Vallila Interior -firmaa!! Se on Anne Bernerin firma.

Kaarin M

Quote from: Finis Finlandiae on 30.12.2015, 23:49:38
Quote from: Hohtava Mamma on 30.12.2015, 22:44:14
Minusta jokaisen veronmaksajan pitäisi pystyä nostamaan omat maksamansa eläkerahat ulos saman tien, jotta voi painua vittuun tästä sossupossu-kyykytysyhteiskunnasta jota johtavat toistaitoiset kuhnurit ja anteeksiantamattoman tyhmät pölkkypäät, jotka eivät näe sarvikuonoa olohuoneessa.

Rahat tänne! Minä haluan päättää sen, mihin oman eläkkeeni sijoitan. En luota tämän valtion kykyyn hoitaa sijoitustani enää pätkääkään.

Tismalleen samaa mieltä!

Tosin tiedän, että mitään jaettavaa ei enää jää alle 50 vuotiaille, joten kerään omat säästöt ja poistun maasta hyvissä ajoin.

Tämähän on vain odotettu jatkumu kansallisomaisuuden kuppaamisesta omiin taskuihin ennenkuin valta siirtyy lopullisesti pois Suomesta. Ensin myytiin valtion yritykset pilkkahinnoilla, nyt eläkerahastot, seuraavaksi pohjavesi yms. Me olemme vain idiootteja jotka uskomme siihen Suomeen joka oli ehkä joskus olemassa.
Tänään ei saa uskoa
tänään täytyy unohtaa
tänään ei saa tuntea tuskaa
tänään täytyy diskossa persettä heiluttaa

Arto Tuhkamuna

Onko Suomen eläkejärjestelmän tarkoitus nussia valtiolle lisää pelivaraa?

Olisi mielenkiintoista tietää, paljonkohan tuostakin potista on vedetty välistä ajan saatossa kenenkään tietämättä.

Kyklooppi

Uskotteko muuten että PerusSuomalaiset ovat tämänkin asian takana yhtenä vankkana rintamana kantamassa vastuuta?
Ihmisjäte.

juonikasmies

Quote from: Totti on 30.12.2015, 22:11:44
Juuri äsken MTV3 uutisissa kepun ministeri Berner väläytti eläkevarojen käyttämistä infrahankkeisiin. Siis ne rahat, joita suomalaiset työntekijät ovat eläkemaksujen kautta kartuttaneet eläkepäiviä varten, olisi nyt tarkoitus polttaa mm. moottoriteiden rakentamiseen.

Bernerin perustelu on, että jos eläkevaroja aletaan käyttää valtion rakennushankkeisiin, myös EU voisi pistää  roposensa likoon ja rahoittaa osan hankkeista. Berneriltä jäi kuitenkin kertomatta miten tulevat eläkkeet pitäisi maksaa jos rahat kulutetaan moottoriteihin. Lainalla kaiketi.
Yhtälössä on kolme muuttujaa: palkat, käyttäjämäärät ja käyttömätkyt. Koska liitto-oravat pitävät huolen siitä, että palkat nousevat ja maahanmuutto huolen siitä, että kävijämäärät nousevat, niin käyttömätkyt laskevat tai nousevat sitten suhteessa käyttökuluihin. Asialla on kiire, koska Käteinen on hyvillä positioilla ja laina on halpaa. Eli yhteenvetona voitaisiin kai todeta, että suhteellinen tulo sijoitukselle on hyvä. En sinänsä näe estettä eläkevarojen sijoittamiselle infrahankkeisiin.
"There's so many things for me to go about the wrong way I'm losing my fucking vision."
Älä stn väitä vastaan.

Shemeikka

Anne Bernerin vanhuus ei ole eläkkeen varassa, omaisuutta on vähintään riittävästi. Helppo Annen on laitella eläkevaroja sijoituksiin; jos rahat menevät ja eläkkeet jäävät maksamatta, ei se Annen elintasoa kaada.

Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

juonikasmies

Quote from: Shemeikka on 31.12.2015, 19:55:05
Anne Bernerin vanhuus ei ole eläkkeen varassa, omaisuutta on vähintään riittävästi. Helppo Annen on laitella eläkevaroja sijoituksiin; jos rahat menevät ja eläkkeet jäävät maksamatta, ei se Annen elintasoa kaada.
Mutta lainan varassa taitaa olla koko omaisuus eli hänellä on kyllä oma lehmä ojassa sitä kautta.
Älä stn väitä vastaan.

talous ja muutos

Tämähän on vain odotettu jatkumu kansallisomaisuuden kuppaamisesta omiin taskuihin ennenkuin valta siirtyy lopullisesti pois Suomesta. Ensin myytiin valtion yritykset pilkkahinnoilla, nyt eläkerahastot, seuraavaksi pohjavesi yms. Me olemme vain idiootteja jotka uskomme siihen Suomeen joka oli ehkä joskus olemassa.

Vielä pitäisi muistaa ETA -sopimusta:

Wikipedia/European Economic Area/Membership

ETA -sopimus allekirjoitettiin 1992 toukokuun 2. päivänä.

/Ratification of the EEA Agreement

Myös Suomi allekirjoitti ETA -sopimuksen 1992-5-2.
Suomi ratifioi ETA -sopimuksen 1992-12-17. - Seurauksena vuonna 1993 ulkomaalaiset saivat ostaa suomalaisten yhtiöitten osakkeita lama-ale hinnoilla!

Punaniska

Hei mulla on idea! Tärkeimmät moottoritiet laitetaan kuntoon eläkerahoilla ja ne luovutetaan tarkoitusta varten perustettavalle suomenruotsalaiselle säätiölle. Tämä säätiö sitten vuokraa näitä teitä valtiolle ja/tai perii autoilijoilta tietulleja.

Vähän sama kuin Lastensairaalan kanssa. Berner tottakai hanketta selvittämään, sillähän on kokemusta.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Jaska Pankkaaja

Quote from: Bienveillant on 31.12.2015, 01:22:02
Taas hyvä muistutus siitä, miksi jokaisen kynnelle kykenevän on tärkeää huolehtia ITSE omasta eläkkeestään. Eli sijoittaa osakkeisiin, rahastoihin, kiinteistöihin, arvometalleihin, tms. Minulle nuo eläkeyhtiöille työurani aikana maksamat rahat ovat olleet vain yksi veroluontoinen maksu, en ole enää vuosiin olettanut että minä noita rahoja enää koskaan tulisin näkemään. Tämä olisi ihan ensiarvoisen tärkeätä kaikkien n. neljäkymppisten ja sitä nuorempien ymmärtää, me emme noita eläkerahoja tule koskaan saamaan itsellemme. Mitä pikemmin tämän sisäistää, sitä helpompaa on suunnitella omaa elämäänsä ja tulevaisuuttansa. Ugh, olen puhunut!  :roll:

Juuri näin! Minä olen kertonut tämän karun tosiasian jo vanhimmalle lapselleni joka on selvästikin saanut asiasta ns. kopin. Jopa teini ymmärtää sen että virkaloiset ja poliitikot varastavat eläkevarat jollain puliveivauksella, josta lastensairaala on hyvä esimerkki, ja se oma eläke on syytä tienata ja myös jemmata jonnekin. Niin juttu kävi ilmi kun naapuruston eläkevaari keskusteli sällin kanssa kesätöistä ja eläkkeistä :) Mukava seniori tosin luuli tätä PS politiikaksi. No "Jaska" on aina mukava mukaville enkä viitsinyt kertoa kesKustan mädästä roolista tässäkin asiassa.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

juonikasmies

Quote from: Bienveillant on 31.12.2015, 01:22:02
Mitä nopeammin sisäistää, sitä nopeammin ne on menettänyt. Totta hlvetissä eläkerahat tullaan saamaan. Jos ei muuten, niin ne käydään hakemassa. Tämä on jotain kokkarijuonia nytte. Itse ainakin taistelen omista sekä lasteni eläkerahoista. Ja ne haetaan! Eikä niitä kukaan vie!
Älä stn väitä vastaan.

Shemeikka

QuoteMinusta jokaisen veronmaksajan pitäisi pystyä nostamaan omat maksamansa eläkerahat ulos saman tien, jotta voi painua vittuun tästä sossupossu-kyykytysyhteiskunnasta

Juuri tuosta syystä ei eläkkeitä könttäsummana pysty nostamaan, valtio ei halua rahojen(sa) menevät pois Suomen taloudesta. Toinen syy on se, että olisi aina tampioita jotka rahatukun saatuaan pistäisivät ranttaliksi ja kun lompsa on tyhjä, koputtelevat Kelan ovelle käsi ojossa.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

talous ja muutos

http://www.uusisuomi.fi/raha/91670-suomessa-meneillaan-itsepetos-%E2%80%9Dtama-on-liian-hyvaa-ollakseen-totta%E2%80%9D

Anu Karppi
Luotu:
5.5.2010 15:58
Päivitetty:
5.5.2010 17:53

QuotePuttosen mukaan Suomessa on eläkevarallisuutta noin 120 miljardia, mutta eläkevastuuta noin 450 miljardia. Rahaa puuttuu, eikä hän tiedä mistä sitä saataisiin lisää.

...

- 2000-luvun alussa luvattu 60 prosentin eläke elää ihmisten mielissä. He eivät sitä tule saamaan, mutta siitä ei haluta puhua, Puttonen varoittaa erityisesti nuoria.

Hallitus on jo kaavaillut suomalaisten eläkeiän nostoa, jotta nykyisen mallinen työeläkejärjestelmä pystyttäisiin rahoittamaan. Valtiovarainministeri Jyrki Katainen (kok.) totesi tänään Ilta-Sanomien mukaan, että asia jää todennäköisesti seuraavan hallituksen tehtäväksi.

120 G€:n eläkevarallisuus 5 miljoonalle suomalaiselle on keskimäärin 24 000 €. - Tällä eläkeläinen ei kovin monta vuotta elä.

Sitäpaitsi vuonna 2010 Suomessa ei vielä tiedetty, että Suomen taloudellinen taantuma kestää vuosikausia.

http://www.imf.org/external/pubs/ft/weo/2015/02/weodata/
Suomen talouskasvu:
2007: 5.2 %
2008: 0.7 %
2009: - 8.3 %
2010: 3.0 %
2011: 2.6 %
2012: - 1.4 %
2013: - 1.1 %
2014: - 0.4 %
2015: 0.4 % (ennuste)
2016: 0.9 % (ennuste)

http://www.eurojatalous.fi/fi/2015/5/ennuste-suomen-talouden-tilanne-edelleen-hankala/
10.12.2015 11:00 Euro & talous 5/2015
Suomen talouskasvun ennuste:

2015: - 0.1 %
2016: 0.7 %
2017: 1.0 %

Rauno Murju

Quote from: Totti on 30.12.2015, 22:21:51
Quote from: Riukulehto on 30.12.2015, 22:19:24
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/yksityinen-tieraha-kiinnostaa-liikenneministeria-jos-se-tukee-vientia/5632384

Kiitos linkistä, en löytänyt sitä itse.

Ruotsinkielisenä Anne Berneriä kiinnostaa erityisesti se, että ankkalampelainen suljettu säätiö saa muutaman sadan tuhannen euron sijoituksella haltuunsa miljardeilla euroilla rakennetun ja kunnostetun moottoritieverkoston. Ehkä junaradatkin.

Sitten vain odotellaan uusia tiemaksuja jotka kilahtavat tietysti ruotsinkielisen säätiön kassaan ja joita hallinnoidaan ilman minkäänlaista demokraattista vaikutusmahdollisuutta.

Suomitollolta kusettaa vaikka paidankin päältä talvipakkasella.

Jaska Pankkaaja

Quote120 G€:n eläkevarallisuus 5 miljoonalle suomalaiselle on keskimäärin 24 000 €. - Tällä eläkeläinen ei kovin monta vuotta elä.

Erittäin hyvä kiteytys niistä varoista, unohtamatta niiden olematonta karttumista, itse asiassa supistumista.. Somessa noita eläkeläisiä ja kommunisteja aina välillä mölisyttää ihan omilla naamoilla vaktavat eläkevarat joista olisi varaa maksaa ainaskin 3X eläkkeitä mutta koska persut, uusliberaalit ja sossut vaan panttaavat niitä rahoja.

Joo omassa pikkuosakkeessa kaurapuuroa ja perunoita syöden 2 vuotta, sama aika jossain Thaivaassa kun ei isommin törsäile.
Oonhan meeeillä vaaaraa, Unelma!!11
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy