News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

RHC vapaaehtoiset alkavat väsyä tilanteeseen

Started by Aksiooma, 18.12.2015, 21:38:44

Previous topic - Next topic

pjentti

Quote from: hulaq on 31.05.2017, 09:53:26
"Äiti ja isä kaatuivat maahan ...

Tämä maahan pitkälleen heittäytyminen on tullut vuosien varella useinkin esille vastaavissa tilanteissa. Kuulunee kai kulttuuriin, kuten uhmaikäisten lasten käytökseenkin. Muistelisin joku vuosi sitten jonkun karkoituksen keskeytyneen juuri tuon pitkälleen heittäytymisen takia, tällä kertaa ei tainnut toimia.

Kni

Quote from: hulaq on 31.05.2017, 09:53:26
Marjaana se ei väsy, Marjaana painaa menemään:

QuoteKANTELU

QuoteToivon, että tämä viesti huomioidaan ja että perhe, joka nyt kituu Kabulissa, palautetaan Suomeen odottamaan päätöstä KHO:n valitukseen casestaan.

Olen yrittänyt opettaa omille lapsilleni että ollakseen uskottava viranomaisten silmissä, ja muutenkin, on osattava kirjoittaa hyvää suomea. Ei uskoisi että Marjaana on akateemisesti koulutettu, tosin tunnemyrskyn vallassa ei synny uskottavaa tekstiä vaikka kuinka ponnistelisi.

Joulupukilta toivotaan, viranomaisilta vaaditaan. Kituvan perheen case ei myöskään herätä minkäänlaista uskottavuutta ja kertoo vain siitä että tunteella mennään.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Pullervo

Tuota pastori Toiviaisen kantelua oikeusasiamiehelle (jonka hulaq ketjuun linkkasi) on mielenkiintoista verrata paikalla kuvattuun videoon[1], joka tosin on kovin lyhyt, mutta antaa kuitenkin selkeän kuvan toiminnan laadusta. Näin ne asiat koetaan kovin eri tavalla, kun ollaan itse asianosaisena. Tämä kohta nyt ainakin koskee Metsälän säilöönottoyksikön edessä tapahtunutta haitantekoa ja poliisin työn estämistä, jopa niskoittelua:"Otin valtakirjan esille ja kerroin poliisille rauhallisesti, että minulla on oikeus tavata edustamani ihmiset, koska he eivät ole saaneet uuden tp-hakemuksensa (edellisenä päivänä jättämänsä, mukana uusia todisteita) ratkaisua omalla kielellään, eivät ymmärtäneet sitä. Poliisit suhtautuivat naureskellen, pilkallisesti. Lopulta he raahasivat minut väkisin auton edestä pois, voimalla. Menin paniikkiin, itkin ja huusin."

Aika kevyesti pastori siitä auton edestä ohjattiin sivuun, useampaankin kertaan. Moni muu olisi siirretty niin rivakasti, etteivät jalat olisi hetkeen maata koskettaneet ennen maijan perään istahtamista ja putkasta pääsyn jälkeen olisi kourassa sakkolappu. Olipa onnekas "sattuma", että tuttu Ylen toimittaja Barbro Björkfelt oli paikalla todistajana. Tuskin maltan odottaa hänen uuden dokumenttinsa ilmestymistä.

Metsälän jälkeen poliisia häiriköitiin ja poliisiautoja ratsattiin Pasilassa[2] ja ilta huipentui Helsinki-Vantaan lentoasemalle.

[1] Helsinki Metsälän vokki ja pastori Toiviainen: https://www.youtube.com/watch?v=4_8KgLyjqoM
[2] PAKOLAISET ESTÄÄ POLIISIN PÄÄSYÄ HÄLYTYSTEHTÄVÄLLE: https://www.youtube.com/watch?v=kRRs4OuKKNU
sekä POLIISIKOIRA VS SUVAKKI: https://www.youtube.com/watch?v=WPhiEI8Mtn4

(Videoiden nimet niiden kuvaajien tai Youtubeen lataajien antamia)

Kni

Niinalta vietiin mies sängystä.

On nämä tietämättömiä. Siinä vaiheessa kun poliisi suorittaa sille määrättyä maastapoistamistehtävää, halutaan tehdä poliisille uusi hakemus sillä perusteella että ollaan juuri menty naimisiin. Niinan lasten isä on varmaan iloinen tästäkin käänteestä.

QuoteNiina
Aviomiestäni tultiin hakemaan sunnuntaiaamuna koko perheen nukkuessa (minulla lapsia aikaisemmasta avioliitosta), mieheni sai nopeasti pukeutua. Koko ajan minua ja miestäni kohdeltiin kuin rikollisia, poliisi ei halunnut millään tavalla olla empaattinen. Tiistaina oikeuteen. Yhden päivän aikana (ma) jouduin koittaa löytää oikeusavustajan ym. Mutta sain mieheni takaisin kotiin odottamaan. Kaksi viikkoa ja maanantaina saimme tiedon, että lento olisi seuraavana aamuna. Mieheni pyysi uutta tp uusien tietojen perusteella (avioliitto Suomen kansalaisen kanssa, karkotuspäätöksen purku vireillä), mutta poliisi ei välittänyt. Mieheni on nyt Nigeriassa ja minä olen sairaslomalla ja epätoivoinen. Kysellessä poliisilta tietoja miehestäni kun hän oli pidätettynä, sain niin ala-arvoista kohtelua, että tuntuu oliko se totta. Koska mieheni ei vastustellut eikä riehunut, poliisi totesi itkevälle vaimolle, että eipä tuottanut paljon tuskaa toiselle osapuolelle. Olen nyt häiriköksi leimattu, koska notkuin poliisiaseman ovella ja vaadein saada nähdä mieheni. Sain nähdä häntä noin 15-20 min pleksin läpi. Olen järkyttynyt. Olen kauhuissani asenteellisista poliisiviranomaisista, joiden tehtävänä on suojella heikompia. Olen tyrmistynyt koko tästä Suomen asenteesta turvapaikanhakijoita kohtaan.

Pullervo

^ Ihastelin juuri samaa kertomusta. RHC:ssa on näköjään menossa non-stoppina "Migrin leskien" kokoontumisajot, joissa kilpaillaan siitä, kenellä on surullisin tarina jaettavanaan. Ilmeisesti nämä naiset ovat kuvitelleet, että Suomeen voi noin vain muuttaa pelkkänä ilmoitusasiana ja jos ei, niin ainakin turvapaikkajärjestelmää hyväksikäyttämällä se onnistuu. Nämä kertomukset palauttavat hieman uskoa Migriin. Osaavat sentään tarkastella kriittisesti lumeavioliittoja ja muita "Suomeen syntyneitä siteitä". Kyllä Nigeriasta tulijoita riittää, jos joku maa vain vastaanottaa. 1950 Nigeriassa oli 33 miljoonaa asukasta ja nyt yli 180 miljoonaa. Ja kasvu vaan kiihtyy.

Mr.Reese

Ei siinä nokka kauaa tuhise, kun vokista kiikutetaan toyboy vihille.

Migrin lunttilappuketjusta helmi.
QuoteEikö niinkö oikeesti näille voi tehä mitään. Työlupaa ei saa jos joku muukin voi tehdä saman työn. Joo tervetuloa vain meille siivoon. Ei kelpaa siivoojan työ suomalaisille eikä eurooppalaisillekaan mutta ei niitä saa muutkaan tehä. Eikö tota puljua voi haastaa rosikseen
Rahalla niitä siivoajia saa, nämä kuvittelee, että tph:t on tarkoitettu heille puoli-ilmaisiksi kotiorjiksi.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Kerkko

Pakko taas todeta että on outoa etteivät Migri-lesket seuraa rakasta aviomiestään tämän kotimaahan.

Kni

Quote from: Pullervo on 31.05.2017, 12:07:08
Ilmeisesti nämä naiset ovat kuvitelleet, että Suomeen voi noin vain muuttaa pelkkänä ilmoitusasiana ja jos ei, niin ainakin turvapaikkajärjestelmää hyväksikäyttämällä se onnistuu.

Tämmöinen käytös nuivistaa kansaa melkoisesti. Eilisessä Halla-ahon mielipidekirjoituksessa HS:ssa kirjoitusta hyvänä pitäneet kommentit saivat pika-analyysini perusteella 3-4 kertaa enemmän tykkäyksiä kuin kirjoitusta kritisoineet.

koojii

Quote from: Kni on 31.05.2017, 11:38:18
Niinalta vietiin mies sängystä.

On nämä tietämättömiä. Siinä vaiheessa kun poliisi suorittaa sille määrättyä maastapoistamistehtävää, halutaan tehdä poliisille uusi hakemus sillä perusteella että ollaan juuri menty naimisiin. Niinan lasten isä on varmaan iloinen tästäkin käänteestä.

QuoteNiina
Aviomiestäni tultiin hakemaan sunnuntaiaamuna koko perheen nukkuessa (minulla lapsia aikaisemmasta avioliitosta), mieheni sai nopeasti pukeutua. Koko ajan minua ja miestäni kohdeltiin kuin rikollisia, poliisi ei halunnut millään tavalla olla empaattinen. Tiistaina oikeuteen. Yhden päivän aikana (ma) jouduin koittaa löytää oikeusavustajan ym. Mutta sain mieheni takaisin kotiin odottamaan. Kaksi viikkoa ja maanantaina saimme tiedon, että lento olisi seuraavana aamuna. Mieheni pyysi uutta tp uusien tietojen perusteella (avioliitto Suomen kansalaisen kanssa, karkotuspäätöksen purku vireillä), mutta poliisi ei välittänyt. Mieheni on nyt Nigeriassa ja minä olen sairaslomalla ja epätoivoinen. Kysellessä poliisilta tietoja miehestäni kun hän oli pidätettynä, sain niin ala-arvoista kohtelua, että tuntuu oliko se totta. Koska mieheni ei vastustellut eikä riehunut, poliisi totesi itkevälle vaimolle, että eipä tuottanut paljon tuskaa toiselle osapuolelle. Olen nyt häiriköksi leimattu, koska notkuin poliisiaseman ovella ja vaadein saada nähdä mieheni. Sain nähdä häntä noin 15-20 min pleksin läpi. Olen järkyttynyt. Olen kauhuissani asenteellisista poliisiviranomaisista, joiden tehtävänä on suojella heikompia. Olen tyrmistynyt koko tästä Suomen asenteesta turvapaikanhakijoita kohtaan.

Mitä itse olen jututtanut Afrikasta lähtöisin olevia tuttavia, niin olen antanut itselleni kertoa heidän suunnastaan, että Afrikassa on eräs nimeltä mainitsematon maa ja sen kansa, joilla on ympäri Afrikkaa maine jonka rinnalla Suomen erästä nahkasaappaita suosivaa vähemmistöä voi pitää viimeisen päälle rehellisenä väestönosana. Kuulema kulttuuriin tai suorastaan työntekoon kuuluu, että etsitään joku eurooppalainen nainen jonka kanssa hankkiudutaan suhteeseen ja sitten oleskeleluvat ja avioliitto ja tämän jälkeen putsataan naiselta kaikki  mahdolliset rahat ilman mitään sääliä viimeiseen kolikkoon saakka. Sitten vain uutta matoa koukkuun ja samaa toistetaan uudelleen ja uudelleen.

Kyseisen maan asukas taas kertonut itse miten maan väestönkasvun ja rajattoman korruption vuoksi maan tilanne on sellainen ettei maassa kukaan rehellinen edes pysy hengissä vaan kuolee nälkään viimeistään.

Jotta en itse syyllistyisi rikoksista kauheimpaan, eli kiihottamiseen kansanryhmää vastaan, niin en valitettavasti voi kertoa kyseisen maan nimeä. Jokainen voi ihan itse arvuutella mielessään onko kyseessä esimerkiksi Kanarian saaret, Mauritius tai Etelä-Afrikka.

Khalifatta

"Toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." - Rikoskomisario J. Kiiskinen

Mr.Reese

Quote from: Khalifatta on 31.05.2017, 13:49:28
Alkon tuote nimeltä Gambina?  ;D
Gambinasta tulee aina lämpimät muistot siitä Ruotsin Mairesta, jonka toinen jalka vahvasti montun pohjalla, mutta silti Gambinasta pitää raajata aina uusi toyboy, kun entinen lähtee kävelemään oleskeluluvan saatuaan.  :-*
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

P

Quote from: Mr.Reese on 31.05.2017, 13:57:01
Quote from: Khalifatta on 31.05.2017, 13:49:28
Alkon tuote nimeltä Gambina?  ;D
Gambinasta tulee aina lämpimät muistot siitä Ruotsin Mairesta, jonka toinen jalka vahvasti montun pohjalla, mutta silti Gambinasta pitää raajata aina uusi toyboy, kun entinen lähtee kävelemään oleskeluluvan saatuaan.  :-*

Ei lopu sieltä toyboyt kesken. Haudanpartaalla olevalle mummollekin löytyy oma salskea adonis. Ainakin oleskeluluvan saamiseen saakka.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Rokka

Pointsit menee Miinan miehelle kyllä tästä, aika hyvin pelattu ;D

Aeon

;D ;D ;D

Vaan eihän tuon pitäisi olla mikään ongelma. Koska kriisialueilla pahimassa pulassa ovat naiset, lapset ja vanhukset, luulisi Suomeen tulleessa matulaumassa riittävästi naisia myös Miinan kotiin.  ;D

Pullervolle ja muita ryhmää seuranneille kysymys. Onko tullut ilmi tapauksia, joissa mies on lähtenyt kälppimään puolisonsa "harrastuksen" takia?
Hommalla junttaamista vuodesta 2009 lähtien

Pullervo

^ @Aeon En heti muista tuohon törmänneeni, mutta ei näistä kaikista asioista huudella netissä. Toki joku SPR:n vapaaehtoinen on vaihtanut ukkonsa nuorempaan ja eksoottisempaan jo 2015 syksyllä. Yleensä nämä majoittajat näyttäisivät olevan yksinäisiä naisia, joskus naispareja tai jos pariskuntia, niin sitten mies on asiasta yhtä pihalla kuin vaimonsakin (tai tossun alla ja turpa kiinni). Ai niin, onhan yksinäisiä miehiäkin, jotka majoittavat tiettyyn "haavoittuvaan vähemmistöön" kuuluvia tph-miehiä. Onnea vaan heille kaikille tasapuolisesti.

Meilläkin olisi illalla palautuslento irakilaisille Turkin Istanbulin kautta Bagdadiin. Tätä saksanmallista herkkua saadaan arvatenkin nauttia myös meillä sekä "rauhanomaisessa" että perinteisemmässäkin anarkistisessa muodossaan kun "solidaariset kansalaiset" tarttuvat toimeen (ja kättä pidempään). Jo nyt agitoidaan Turkish Airlinesilla Istanbuliin matkustavia protestoimaan ja siten estämään palautuksen.

Tämäkään ihminen ei täyttänyt kriteerejä turvapaikan saamiseksi, joten tämän nuoren irakilaisen pakkopalauttaminen on ok.

Quote from: "Right to Live - Asylum seekers demonstration in Helsinki" - mielenosoitusblogiAli, 25:"Haluaisin jäädä Suomen Turkuun, jossa minulla on sekä paikallisia että turvapaikanhakijaystäviä. Rakastan Turkua. Haluan mennä täällä naimisiin ja saada lapsia ja perustaa autokorjaamon."

Mielenosoitusblogisti:"Jos lennät Turkish Airlinesin lennolla Istanbuliin, varmista, ettei lentosi ole pakkomatka kuolemaan. Kerro henkilökunnalle ettet hyväksy turvapaikanhakijan pakkopalautusta lennollasi."

RHC, Saksan esimerkki: https://www.facebook.com/groups/rhc.helsinki/permalink/10154894153488533/
RHC, Save Ali: https://www.facebook.com/groups/rhc.helsinki/permalink/10154893834673533/
DEMOBLOGI: https://demofi.blogspot.fi/2017/05/pakkokaannytys-315-tamakaan-ihminen-ei.html

Kni

Quote"Jos lennät Turkish Airlinesin lennolla Istanbuliin, varmista, ettei lentosi ole pakkomatka kuolemaan. Kerro henkilökunnalle ettet hyväksy turvapaikanhakijan pakkopalautusta lennollasi."

Mielenosoittaminen lentokoneessa lienee varma keino päästä johonkin puolilailliseen globaaliin rekisteriin.

Rokka

Quote from: Kni on 31.05.2017, 17:04:19
Quote"Jos lennät Turkish Airlinesin lennolla Istanbuliin, varmista, ettei lentosi ole pakkomatka kuolemaan. Kerro henkilökunnalle ettet hyväksy turvapaikanhakijan pakkopalautusta lennollasi."

Mielenosoittaminen lentokoneessa lienee varma keino päästä johonkin puolilailliseen globaaliin rekisteriin.

Eikös noita lennoilla häiritsijöitä koske vähän eri säännökset kuin tavallisia häiriköitä?
Siinä jää suvakilla afgaanisiivoojan kk-maksu äkkiä maksamatta kun lätkäistään muutaman kymppitonnin lasku lennon viivästymisestä.
Varmaan turkish airlinesin lentoemoa kiinnostaa todella paljon jonkun irakilaisen lennättäminen "varmaan kuolemaan" ja vielä vähemmän siitä valittava suomalaisturisti...

koojii

Quote from: Aeon on 31.05.2017, 16:42:51
;D ;D ;D

Vaan eihän tuon pitäisi olla mikään ongelma. Koska kriisialueilla pahimassa pulassa ovat naiset, lapset ja vanhukset, luulisi Suomeen tulleessa matulaumassa riittävästi naisia myös Miinan kotiin.  ;D

Pullervolle ja muita ryhmää seuranneille kysymys. Onko tullut ilmi tapauksia, joissa mies on lähtenyt kälppimään puolisonsa "harrastuksen" takia?

Voisi kuvitella että noissa porukoissa tapahtuu vielä todellisia rikastamisia kun joku vaalea  hipiäinen suomalainen avio- tai avopariskunta saakin yllättäen lapsen joka onkin poikkeuksellisen etnisen näköinen.  ;D

Voi vain arvailla mitkä on fiilikset "isän" päässä kun sukulaiset ja ystävät kyselevät tuliko tyttö vai poika.  ;D

Lahti-Saloranta

Pastori Toiviainen on kuulemma kuntoutunut järkytyksestään että on kertomansa mukaan tehnyt kantelun eduskunnan oikeusasiamiehelle.
Kertoo mm. seuraavasta virkavallan mielivaltaisuudesta:
"Poistuin säilön ulkopuolelle muistaakseni joskus klo 15 aikoihin. Tuolloin he olivat edellisenä päivänä tehneet uuden turvapaikkahakemuksen Pasilan poliisiasemalla. Sen johdosta heillä oli kaikilla taskussaan paperi, jossa luki, että heidän käännyttämisensä ei ole lain mukaista niin kauan, kunnes uusi hakemus on käsitelty. "
Ei kertonut että monesko turvapaikkahakemus oli kyseessä mutta tietojeni mukaan neljäs ja sen jättökin kun tapahtui päivää ennen karkotusta. Toivottavasi oikeusasiamies ottaa kantaa tähän automaattiin jolla ketään ei voida karkottaa jos sisällä on turvapaikkahakemus.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Fiftari

Sopinee kai tähän ketjuun vaikka ei varsinaisesti RCH-ryhmästä olekkaan.
QuoteIL: Suomesta turvapaikan saanut kidutettu kuoliaaksi kotimaassaan

Turussa asunut Iranin kurdi Diako oli saanut turvapaikan 2011.

Iltalehti uutisoi Suomesta turvapaikan saaneesta 24-vuotiaasta Diakosta. Hänen isänsä oli sairastunut Iranissa vakavasti tänä keväänä.

Poika oli päättänyt ottaa riskin ja lähteä Iraniin. Siellä hän oli kadonnut.

Muutamaa viikkoa myöhemmin isä kutsuttiin Teheranin lähellä sijaitsevalle poliisiasemalle. Siellä oli pojan ruumis, jossa oli runsaasti jälkiä kidutuksesta ja pahoinpitelystä. Poliisilaitoksella oli kerrottu, että poika kuoli kiinnioton yhteydessä vankilassa.

Diakon vanhemmat sanovat heitä uhkaillun ja haluavat, että pojan kohtalosta kerrotaan Suomessa.
Verkkouutiset

Jeesustelua uutisen ketjussa:

Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

koojii

Quote from: Lahti-Saloranta on 31.05.2017, 20:48:06
Pastori Toiviainen on kuulemma kuntoutunut järkytyksestään että on kertomansa mukaan tehnyt kantelun eduskunnan oikeusasiamiehelle.
Kertoo mm. seuraavasta virkavallan mielivaltaisuudesta:
"Poistuin säilön ulkopuolelle muistaakseni joskus klo 15 aikoihin. Tuolloin he olivat edellisenä päivänä tehneet uuden turvapaikkahakemuksen Pasilan poliisiasemalla. Sen johdosta heillä oli kaikilla taskussaan paperi, jossa luki, että heidän käännyttämisensä ei ole lain mukaista niin kauan, kunnes uusi hakemus on käsitelty. "
Ei kertonut että monesko turvapaikkahakemus oli kyseessä mutta tietojeni mukaan neljäs ja sen jättökin kun tapahtui päivää ennen karkotusta. Toivottavasi oikeusasiamies ottaa kantaa tähän automaattiin jolla ketään ei voida karkottaa jos sisällä on turvapaikkahakemus.

Eihän sellaisessa olisi tietenkään mitään järkeä. Silloinhan ketään turvapaikkaa hakenutta ei voisi karkottaa ikinä kun olisi vaikka tuhat kappaletta valmiita turvapaikkahakemuksia taskussa allekirjoitusta ja päiväämistä vaille valmiina. Aina kun hylsy tulisi niin ei muuta kuin uusi turvapaikkahakemus menemään.

Siinähän voisi olla hyvin sääntö että kahden hylsyn jälkeen henkilö karkoitetaan ja mahdollisia uusia päätöksiä tai muutoksenhakujen päätöksiä saa odottaa siellä karkotettuna kotimaassaan.

JEE

Pullervon linkistä poimittua, koskien Alin poistamista Suomesta :
" PAKKOKÄÄNNYTYS 31.5: Tämäkään ihminen ei ole tarpeeksi hyvä Suomelle?"

Ali-ihminen voisi hyvinkin olla tarpeeksi hyvä Suomelle, mutta Alin täytyy ensin palata kotiinsa ja lähettää napsakka työhakemus töihinkutsun toivossa, tai sitten hoitaa pinkka kuntoon ja anoa täältä työnhakuun oikeuttavaa, väliaikaista oleskelulupaa. Sitten oma korjaamo pystyyn, suomineito vihille ja hetikohta lasten kanssa Malmin Vehosta mersut alle ja takaisin rakkaaseen Turkuunsa. Örh.

mustikka

Noille RHC:n höslääjille voisi lennättää jonkun vaipoissa olevan ja/tai täysin dementoituneen hoidettavaksi omaan kotiinsa, jos kerran auttamishalua löytyy. Vanhuksethan ovat kriisialueilla niitä hädänalaisimpia, vai?

Pullervo

Taas on mielenosoituksen tukijoukoista annettu pakkopalautusvaroitus ja kehotetaan Turkish Airlinesilla lentäviä matkustajia protestoimaan. Husseinin kohdalla kyseessä on (ainakin jo) toinen palautusyritys. Eli tuo mellakointi lentokoneessa on ilmeisesti tepsinyt ainakin tämän henkilön kohdalla aikaisemmin ja lykännyt palautusta. Edullisemmaksi tulee vuokrata oma kone ja lastata se täyteen laittomasti maassa oleskelevia, eikä leikkiä kissaa ja hiirtä reittilennoilla. Pääasia tietysti on, että palautetaan.

Hussein kertoo mielenosoitusblogissa[1] näin:
QuotePääsin kuukausi sitten viime hetkellä ulos pakkopalautuskoneesta Turkish Airlinesin matkustajien ja henkilökunnan tuella. Tämän jälkeen poliisi pahoinpiteli minut autossa ja sain useita vammoja, joista minulla on lääkärintodistus. Asian tutkinta on kesken eikä minua tai pahoinpitelijää ole vielä haastateltu. Olen jättänyt uuden turvapaikkahakemuksen, mutta minulle on ilmoitettu, että minut pakkopalautetaan tänään. Pelkään, että minut pahoinpidellyt poliisi on pakkopalautuksessani mukana.

[...]

Irakissa olen suuressa vaarassa heimokiistojen vuoksi, ja myös sukuni taholta, kun selviää, että olen jättänyt vaimoni ja lapseni omilleen Suomeen. En ole ehtinyt nähdä lastani ennen pakkopalautusta. Eikö minulla ja lapsellani ole ihmisoikeuksia? Auttakaa minua!"

[1] https://demofi.blogspot.fi/2017/06/pakkopalautusvaroitus-162017-naenko.html
[2] https://www.facebook.com/SeisKarkotuksille/posts/1883818591905549

Pullervo

Tuo termi, pakkopalautusvaroitus, on kyllä hyvässä seurassa: metsäpalovaroitus, myrskyvaroitus, alueella liikkuu karhu ja sitten pakkopalautusvaroitus. Kenelle tuo varoitus on kohdistettu? Onko tarkoitus varoittaa suurta yleisöä, lentomatkustajia ja muita lentokentällä asioivia vaarallisesta pakkopalautettavasta, joka saattaa olla hyvinkin arvaamaton ja ryhtyä tappelemaan poliisin kanssa koneessa tai vaikka purra lentoemäntää?

Varokaa vaarallista turvapaikanhakijaa/ex-turvapaikanhakijaa! Onko kiihottamista, jos varoittaa yksittäistapauksesta, eikä yleistä koko porukkaan?

Alaric

Quote from: Pullervo on 01.06.2017, 12:21:42
Taas on mielenosoituksen tukijoukoista annettu pakkopalautusvaroitus ja kehotetaan Turkish Airlinesilla lentäviä matkustajia protestoimaan. Husseinin kohdalla kyseessä on (ainakin jo) toinen palautusyritys. Eli tuo mellakointi lentokoneessa on ilmeisesti tepsinyt ainakin tämän henkilön kohdalla aikaisemmin ja lykännyt palautusta. Edullisemmaksi tulee vuokrata oma kone ja lastata se täyteen laittomasti maassa oleskelevia, eikä leikkiä kissaa ja hiirtä reittilennoilla. Pääasia tietysti on, että palautetaan.

Hussein kertoo mielenosoitusblogissa[1] näin:
QuotePääsin kuukausi sitten viime hetkellä ulos pakkopalautuskoneesta Turkish Airlinesin matkustajien ja henkilökunnan tuella. Tämän jälkeen poliisi pahoinpiteli minut autossa ja sain useita vammoja, joista minulla on lääkärintodistus. Asian tutkinta on kesken eikä minua tai pahoinpitelijää ole vielä haastateltu. Olen jättänyt uuden turvapaikkahakemuksen, mutta minulle on ilmoitettu, että minut pakkopalautetaan tänään. Pelkään, että minut pahoinpidellyt poliisi on pakkopalautuksessani mukana.

[...]

Irakissa olen suuressa vaarassa heimokiistojen vuoksi, ja myös sukuni taholta, kun selviää, että olen jättänyt vaimoni ja lapseni omilleen Suomeen. En ole ehtinyt nähdä lastani ennen pakkopalautusta. Eikö minulla ja lapsellani ole ihmisoikeuksia? Auttakaa minua!"

[1] https://demofi.blogspot.fi/2017/06/pakkopalautusvaroitus-162017-naenko.html
[2] https://www.facebook.com/SeisKarkotuksille/posts/1883818591905549

Kyseessä on mitä ilmeisimmin tämä "kiljuva irakilaismies":

https://hommaforum.org/index.php/topic,106836.msg2605426.html#msg2605426 (22.4.2017)

Jossain toisessa ketjussa (ehkä täällä?) oli sitten kuvia siitä, kun oli tullut pipi poliisisetien kanssa telmiessä.

Edit: Löytyipäs.

https://hommaforum.org/index.php/topic,109108.msg2604956.html#msg2604956 (21.4.2017)

Täällä ulinaa ja kuvia: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=286270741821243&set=pcb.286270858487898&type=3&theater
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

ISO

Nämä nykyajan hädänalaiset on hädänalaisia vain sen vuoksi, että omalla käytöksellään ovat tuhonneet mahdollisuutensa elää omassa kotimaassaan, ei niillä siellä mitään oikeaa hätää ole.

Ovat vain luusereita, joita ei edes oma suku halua elättää.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Mr.Reese

Quote from: Ulvokki on 01.06.2017, 12:59:54
Rauhoittavat lääkkeet olisi ehdottomasti otettava käyttöön ongelmatapausten kohdalla. Se olisi kaikkien etu.
Ne oli vielä 2000-luvun alussa, mutta surusilmät sai senkin kiellettyä.

Pullervo

Quote from: Alaric on 01.06.2017, 12:47:21
Kyseessä on mitä ilmeisimmin tämä "kiljuva irakilaismies":

Todennäköisesti tuo tapaus on kyseessä. Ratkeaakohan tilanne tänäänkin "huutoäänestyksellä", jossa yksi ääni voittaa koko muuta lentokoneellista vastaan? Huutakoon, kyllä se kymppitonnissa hiljenee, kun ei saa tahtoaan läpi.

Tuossa muutama kommentti aikaisemmin jaoin eilen postauksen RHC:sta, jossa kerrottiin satojen saksalaisnuorten rauhanomaisesti yrittäneen estää käännytettävän afgaanin kiinnioton. Nyt sama henkilö on postannut ryhmään Der Spiegelin videon tuosta tilanteesta ja kyllähän se oli ihan normaali anarkistinen, väkivaltainen mellakka, josta rauhanomaisuus oli kaukana. Tässä linkki jälkimmäiseen postaukseen ja videoon:

https://www.facebook.com/groups/rhc.helsinki/permalink/10154895432298533/

Aeon

Quote from: Ulvokki on 01.06.2017, 12:59:54
Suomessa satsataan aikamoisia summia armeijan lentokalustoon. Mikä ettei sieltä irtoa joukkojenkuljetuskonetta johon saataisiin pakattua isompikin määrä porukkaa?
Rauhoittavat lääkkeet olisi ehdottomasti otettava käyttöön ongelmatapausten kohdalla. Se olisi kaikkien etu.
No ei satsata. Ilmavoimilla ei ole sellaista kalustoa, jolla palautettavat voitaisiin heivat takaisin millään järkevällä tavalla. Kalustosta löytyy tasan yksi kone, CASA, jolla reissu voitaisiin tehdä, mutta välilaskuja pitäisi tehdä. Toinen vaihtoehto olisi sitten Learjetit, johon mahtuisi pari kolme matua saattajineen.
Hommalla junttaamista vuodesta 2009 lähtien