News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

RHC vapaaehtoiset alkavat väsyä tilanteeseen

Started by Aksiooma, 18.12.2015, 21:38:44

Previous topic - Next topic

Kulttuurirealisti

Quote from: SmallFish on 21.09.2016, 14:29:53
Quote from: Thorukkodin on 21.09.2016, 14:05:09
Tuota noin. Onko siis toimittajan nimi tiedossa? Jos on, pitäisikö ottaa yhteyttä hänen esimieheensä YLEllä tai vaihtoehtoisesti - rikokseen yllyttämisen tiimoilta - suoraan poliisiin? Luulenpa, että tahalliselle passin hukkaamiselle hyötymistarkoituksessa löytyy joku pykälä.

Veikkaanpa että asian toteaminen ei ole rikos. Täälläkin on puhuttu, että jos ei pystytä näyttämään syntymämaata niin karkotus ei tyypillisesti onnistu.

Mutta toisaalta, voihan sieltä jotain kuonaa löytyä, jos oikeasti sortuukin yllyttämään johonkin tuontyyppiseen.

Esimies on luultavasti mokuttaja myös.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

SmallFish

No OK. Tosin tuo "öhöm" saattaisi kyllä osoittaa syyllisyyden.

Kulttuurirealisti

Alä luovuta vielä! En minä sitä oikeasti tiedä, kunhan pyörittelin asiaa.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

SmallFish

Piruillessani voisin pistääkin viestiä eteenpäin, en vaan saanut YLE Svenskanin sivuilta tuon toimittajan nimeä kaivettua.

Uuno Nuivanen

Quote from: Peltipaita on 21.09.2016, 14:07:31
Quote from: Hjuu Hefnöö on 21.09.2016, 13:19:31
Tässä taas hieno kysymys RHC:ssä

Hei, entäs jos ei ole henkkareita eikä passia? Onko mistään mahdollista saada tiliä? Kaveri sai töitä, mikä on aivan mahtavaa, mutta mutta nyt tarvittasiin pankkitili, palkanmaksua ja muutenkin asioiden hoitamista varten.

Mihin Suomessa voi mennä töihin (laillisiin) ilman varmistettua henkilöllisyyttä? Verot, vakuutukset yms.

Ilmeisesti se onnistuu, kun kuuluu ryhmään, jolla on nämä laajennetut ihmisoikeudet.

P

Quote from: Peltipaita on 21.09.2016, 14:07:31
Quote from: Hjuu Hefnöö on 21.09.2016, 13:19:31
Tässä taas hieno kysymys RHC:ssä

Hei, entäs jos ei ole henkkareita eikä passia? Onko mistään mahdollista saada tiliä? Kaveri sai töitä, mikä on aivan mahtavaa, mutta mutta nyt tarvittasiin pankkitili, palkanmaksua ja muutenkin asioiden hoitamista varten.

Mihin Suomessa voi mennä töihin (laillisiin) ilman varmistettua henkilöllisyyttä? Verot, vakuutukset yms.

Päiväkotiin?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Toni R Jyväskylästä

Luulenpa, että tahalliselle passin hukkaamiselle hyötymistarkoituksessa löytyy joku pykälä.

Johanna Suurpää neuvoi jo 90-luvulla neukkulasta saapuvia sompansseja tuhoamaan passinsa ja sai palkaksi suojatyöpaikan "humanitäärisestä" työstään.

Pullervo

Think Tank -ryhmässä tehdään nyt puhdistuksia soluttautujista ja aatteelle vihamielisistä aineksista, joten jokaisen on esittäydyttävä ketjussa ja muut poistetaan pian. Kävin läpi tuon esittelyketjun, jossa vajaa sata kommenttia. Keräsin tähän luettelon ihmisten itsensä esittelyistä sopivasti lyhentäen niistä vuolaan maailmantuskan ja muun lepertelyn pääosin pois, koska pituus olisi muuten toista luokkaa. Jos nämä jaksaa lukea tai kursorisesti silmäillä, saa niistä jonkinlaisen kuvan, millainen porukka näiden aiheiden parissa puuhastelee. Yllätys ei varmasti ole, että naisten ja miesten suhde ryhmässä on tämän ketjun perusteella: 78-7.

Liitekuvana ketjun avaus ja toinen kuva toisesta yhteydestä, joka kertoo aika paljon näiden ihmisten yhteistyökyvystä.

Esittelyt:
NAINEN:"Olen Refugees welcome -vapaaehtoinen. Ruohonjuuritason auttaja, alaikäisten yksikössä pyörinyt nuorten kanssa."
NAINEN:"isoäiti, FT, Keski-Suomen somalian ry:n aktiivijäsen ja Länsi-Suomen Etnon varajäsen."
NAINEN:"Alaikäisten turvapaikanhakijoiden kanssa pääasiassa nyt työskentelen. Kaikki luovat vaikutustavat kiinnostaa :) Opiskelen Diakonia-ammattikorkeassa sosionomiksi suuntauksena monikulttuurisuus ja moninaisuus sosiaalialan töissä. Mulla on 16-vuotias Afgaani kummipoika"
NAINEN:"minä olen XXX ja maailmanparantajavanhempien aikuinen lapsi. :) Asun Hyvinkäällä ja olen ollut yhdessä VOKissa Hyvinkäällä vapaaehtoisena taitojeni mukaan. Vapaa-ajalla harrastan mm. Naisten Pankkia. Työtä teen ammatillisen koulutuksen parissa Järvenpäässä ja toimin myös MOD-koordinaattorina eli Moninaisuus-Oivallus-Dialogi -kurssit. "
NAINEN:" Mä lisäsin tänne itse mieheni Txxx Wxxxn, joka mieluusti pysyy ryhmässä seuraamassa kun yhdessä paljon näitä juttuja käydään läpi. Txxx lisäsi kaverinsa Dan Koivulaakson, josta ajateltiin olevan mahdollisesti hyötyä jossakin kohtaa kun paljon asioista tietää."
NAINEN:"Alaikäisten kanssa puuhaan, meillä on 4 kummipoikaa, joiden kanssa olen tosi tiiviisti. Akseli on nyt poikien muuttojen myötä Espoo-Järvenpää. Aloitin keväällä vuoden loppuun kestävän
epäsäännöllisen blogin, jossa on myös FB-sivu. Harmillisesti vain kaikkein mehukkaimmat jutut jää kirjoittamatta, koska pojat ei ehkä tykkäis (ja kokis sen vitsailuna heitä kohtaan) tai muuten ei voi kertoa koska ovat alaikäisiä." <- tuon blogin nimi on Mamutäti.
NAINEN:"Zxxx Rxxx, talla hetkella ohjaajana helsinkilaisessa vastaanottokeskuksessa. Takana myos erinaisia projekteja ja vapaaehtoistoita."
NAINEN:"Alaikäisten turvapaikanhakijoiden varatäti ja -äiti."
NAINEN:"Olen Kxxxx ja vuoden päivät toiminut tp-hakijoiden parissa Keski-Suomessa, viime kuukausina enää lähinnä ns. tukihenkilönä muutamille tp-hakijoille työ- ja opiskelukiireiden vuoksi."
NAINEN:"Olen vok:ssa ollut töissä vuodesta 2010 ja nyt tällä hetkellä töissä oleskeluluvan saaneiden kotoutumispalveluissa. Lisäksi on tuolla maailmalla tullut myöskin sosiaalityötä tehtyä. Olen täydestä sydämestä ihmisoikeus-tyyppi ja seuraan työni lisäksi tosi paljon tp-hakija/pakolais-aiheita muutenkin."
NAINEN:"Olen jatko-opiskelija Åbo Akademissa ja aktiivi yliopistoni vapaaehtoisryhmässä. Olen myös yksi We see you-kampanjan perustajista, ja nämä jutut vievät tällä hetkellä suuren osan ajastani"
NAINEN:"Turvapaikanhakijoiden tuki ry:n puhiksen roolissa olen seurannut keskustelua. Juuri tänään mietimme vähän miten voisimme yhdistyksenä olla tässä ryhmässä aktiivisemmin mukana."
NAINEN:"Itse olen lähinnä keskittynyt viime aikoina auttelemaan tuttuja turvapaikanhakijoita osa jo oleskeluluvan saaneita ja osa ei."
NAINEN:"Olen Rxxx Sxxx Kuusamosta.olen SPRn vapaaehtoinen, ystävätoiminnassa ja etenkin lapsiperheiden parissa.Oon ollu pitkään Refugees Hospitality Club jäsenenä"
NAINEN:"Meillä on kesästä asti ollut ihana kummipoika Afganistanista ja se tietty entisestään avannut silmiä tähän kaikkeen."
NAINEN:"Moikka, mä oon tehnyt erilaisia ihmisoikeushommia Amnestylla vuosia, nyt oon mukana kohta alkavassa pakolaisten oikeuksiin keskittyvässä kampanjassa. Teen myös gradua pakolaisaiheista."
NAINEN:"Olen ekonomi Hankenilta ja yrittäjä. Olen SPR:n vapaaehtoisena ollut mukana Meltolan VOK'in puutarhaprojektissa."
MIES:"Olen aktivisti, sosiologi ja toiminut mm. Ei vihapuheelle -liikkeen koordinaattorina. Työskentelen kehitysyhteistyöjärjestössä."
NAINEN:"Kerran jo esittäydyttiin. Uudelleen, FM ja YTM, YTM- puolella vähemmistöpolitiikat tuttuja ja tutkinto alalta , jota voi opiskella vain yhdessä paikassa Suomessa, sosiologia pääaineena siellä. Väitös menossa, aiheesta, jota maailma ei tunne vielä. ... Alunperin klassinen muusikko .... Ollut ihan aluksi Lähetetään rasisti- ystävämme avaruuteen päälentoemäntä."
NAINEN:"olen Hxxx. Koordinoin urheilijoiden kuljetuksia ja pidän yhteyttä heidän valmentajiin. Vastaanottokeskus Kirkkonummella. SPR- vapaaehtoinen."
NAINEN:"Oon poliittisesti aktiivinen ollut ihmisoikeuskysymysten osalta aina ja tehnyt kansalaisjärjestöissä töitä vuodesta -99. Nyt sitten omaa työnohjaus/työyhteisöjen kehittämis/koulutus/ryhmä-yritystä viritellessäni ja Oulusta kotiin palautuessani sain mahdollisuuden työskennellä yhdessä alaikäisyksikössä. Ja huh, mikä trippi se onkaan ollut."
NAINEN:"Sosionomiopiskelija Tampereelta, opintovapaalla HUS:sta. Olen mm Global clinicalla ja SPR:llä vapaaehtoisena. Lempiharrastus: mielenosoitusten järkkääminen"
NAINEN:"Olen toiminut Kaarlenkadun vastaanottokeskuksessa erilaisissa vapaaehtoistehtävissä ja nyt toimin Tutun suomen kielen ryhmien koordinaattorina."
NAINEN:"Olen toiminut n 3 vuotta vokeissa, ensin vaparina ja viime vuodelta ohjaajana SPR:n vokissa joka nyt lakkautetaan. Ennen sitä parikymmentä vuotta free-valokuvaaja."
NAINEN:"Pitkä kansainvälinen työhistoria sekä yritys- että julkiselta virkamiesnaispuolelta. Työpaikallani on toimintoja, joilla tuetaan myös maahanmuuttajia ja turvapaikanhakijoita. ... Lähdössä nyt SPR maahanmuuttaja-ystävätoimintaan mukaan koulutuksen kautta."
NAINEN:"Olen lasten parissa työskentelevä toimintaterapeutti ja ammatinharjoittajana olen toiminut Yli 20-vuotta. Olen ollut mukana ruohonjuuritason kehitysyhteistyössä aiemmin Emmauksessa ja toiminut "vastaavana"siellä tapahtuvasta kehitysyhteistyöstä jossa järjestimme myös Kepan kanssa yhteistyössä kansainvälisiä kesäleirejä"
NAINEN:"Olen työssä koulutuskuntayhtymässä kotoutumiskoulutuksessa ohjaajana ja maahanmuuttajat sitä kautta ovat tulleet tutuiksi ensin. Paikkakunnalleni avattiin vuosi sitten SPR:n hätämajoitusyksikkö, jonne ilmoittauduin vapariksi"
NAINEN:"Olen vapaaehtoisena tp-hakijahommiin tempautunut, ja nyt vuoden sisällä yhteensä oikeastaan neljästä SPR:n vokista kokemusta kerännyt (tällä viikolla seuraavassa aloittava) ohjaaja"
NAINEN:"Bxxx Bxxx Helsingistä. Teen svenska ylelle tv dokumenttia #kirjeitäsipilälle . Olen jo tehnyt viimeisen vuoden aikana 2 dokumenttia turvapaikanhakijoista."
MIES:"Olen ollut SPR VOKissa ensin vapaaehtoisena ja sitten töissä, mutta nyt YT-potkut saaneena."
NAINEN:"Täällä puolestaan sote-alan opiskelija Jyväskylästä. Viime syksynä aloitin VOKin hätämajoituksessa ja sen jälkeen vapaaehtoisena vokeissa. "
NAINEN:"Huomenta, tp-nuoren kotimajoittaja Järvenpäästä, viestinnän ammattilainen."
NAINEN:"Oon ihminen Kanta-Hämeestä, vaikutan myös Helsingissä ja Pirkanmaalla. Jonkin verran osallistun netissäkin keskusteluun, mutta mieluisinta on suora toiminta. Vaikka ihan vaan kaupan kassalla rasistiseen keskusteluun puuttuminen. ... Oon myös parin tyypin kotimajoittaja"
NAINEN:"Minä kuulun tuohon JKL klaaniin. Perustimme viime syksyn hässäkässä Refugees Welcome Keski-Suomi -verkoston ja teimme lujasti töitä vaatekeräysten, harrastusten, kielenopetuksen jne. kanssa. Olin myös SPR:n vapaaehtoinen, mutta nykyisin epävirallinen tukihenkilö. ... Olin kesällä mukana Oikeus elää! -tiimissä pienellä panoksella. ...  siviiliammatiltani olen äikänopettaja. NAINEN:"Aktivistin" ja mielenosoituksissa marssijan minusta teki vasta nykyinen hallitus. "
NAINEN:"Minä olen entinen Jyväskylässä yliopistoa kyntänyt ihminen"
NAINEN:"Olen diakoniatyöntekijä Kotkasta, vastaan vapaaehtoisista, joita meillä on 60-80 maahanmuuttajatyössä, suurin osa suomenopeja."
NAINEN:"Vapaaehtoisena toiminut useassa (neljässä) eri vokissa, jkl.n seudulla, kuskannut ihmisiä,vaatetta , tavaraa. Toiminut tukena yksinäisille tulleille, perheille (muutamalle), auttanut kielteisen päätöksen saaneita valituksen kanssa. Aikanaan (yli 20v sitten) toimin kiintiöpakolaisen tukihenkilönä."
NAINEN:"Vxxx Sxxx Helsingistä. Alaikäisen turvapaikanhakijan edustaja"
NAINEN:"Ihan kaikki vapaa-aika menee tällä hetkellä turvapaikka-asioihin: olen vaparina Tutu:ssa ja EAT:lla (Espoon alaikäiset turvapapaikanhakijat) ... opetan suomea, järjestän kämppiä, lakimiehiä, papereita kotimaasta, töitä, työharjoitteluita, jalkapallojoukkueita, ystäviä, vaparihommia, bileitä, you name it. Mulle on yhdessä vokissa jopa puolileikillään tarjottu omaa huonetta, ettei tuhraantuis matkoihin aikoja. Mä toimin myös kotimajoittajana. Ja nyt tän ryhmän propagandaministerinä, joka todellakin tuntuu omalta jutulta."
MIES:"vuosi vapaaehtoistyötä takana ja halu jatkaa eri muodoissa"
NAINEN:"muutama vuosi sitten SPR:n lastenryhmää vetämään Uudenmaankadulla. Opintojen alettua piti lopettaa se homma. Sitten tossa vuosi sitten päädyin puolivahingossa Pasilan tiimiin vastaanottamaan pääasiassa pohjoisesta tulevia TPH:ita Helsingin juna-asemilla ja opastamaan heitä eteenpäin. Pasilan poliisitalolla tuli roikuttua myös paljon. Sen jälkeen Otaniemeen avattiin Luonan vokki, ja kun nyt sopivasti opiskelen sillä suunnalla niin päädyin pyörittämään paikallisryhmää sinne. Hivuttauduttiin osaksi Tutua, joka lähti Pasilan keikasta muodostumaan. ... Olen myös Piraattipuolueen aktiivi "
NAINEN:"Olen kokopäivätöissä oleva tuottaja (esittävät taiteet) ... Olemme toimineet kesästä lähtien alaikäisen turvapaikanhakijan kummiperheenä."
NAINEN:"Olen Kxxxx Hxxx Loimaalta.eläkkeellä oleva kriisipsykoterapeutti.kuten tyttäreni Annu sanoit":maailmanparantaja "
NAINEN:"Toimin yli viisitoista vuotta yrittäjänä, mutta jokin aika sitten nousi seinä pystyyn sillä saralla, ja palasin takaisin yliopistoon opiskelemaan... mutta kun näin, mihin suuntaan tää meidän pakolais*politiikka* alkaa mennä, en voinut enää istua vain tymput suorina katselemassa."
NAINEN:"Olen töissä Helsingissä aikuisten vokissa, sosiaalityöntekijänä."
"Olen ollut mukana Refugees Welcome verkostossa alusta lähtien, tällä hetkellä vähän vähemmän. Tällä hetkellä olen töissä Helsingin Diakonissalaitoksella hankkeessa, jossa tuetaan maahan muuttaneita nuoria oman polun löytämisessä."
MIES:"Olen ympäristöalalla työskentelevä Helsinkiläinen."
NAINEN:"Turvapaikanhakijoiden kera olen työskennellyt vuodesta 2006, ensimmäiset 3 vuotta vapaaehtoisena ja viimeiset 7 työntekijänä yhteensä kuudessa eri vastaanottokeskuksessa. Tällä hetkellä toimin alaikäisten kanssa"
NAINEN:"Espoossa vaikutan, Leppävaarassa alaikäisten turvapaikanhakijaystävien kanssa oon viettänyt paljonkin aikaa ja vähän autellut Siikajärven vokkia välillä."
NAINEN:"Täällä tehty vapaaehtoishommia lähinnä alaikäisten tp-hakijoiden kanssa (ravintolapäivää, Food&Friends club jne). Mulla kolme kummipoikaa joista kaksi vielä alaikäistä ja yksi 18:vee täyttänyt asuu meillä. Lisäksi kaksi omaa teiniä. ... Olen ympäristöbiologi, mut tehnyt paljon töitä myös viestinnän, markkinoinnin ja somen kanssa."
NAINEN:"Olen työskennelly s2-opettajana niin kotouttamiskoulutuksessa kuin muutenkin, lähinnä aikuisten maahanmuuttajien parissa. Kuluneen vuoden ajan myös vapaaehtoisena vokissa, missä sitten pyörinyt muutenkin (muusikkona, lautapelaajana..)"
MIES, ryhmän perustaja:"Olen ollut vuodesta 1993 Lions-järjestön jäsen. Myös kipinä pakolaisten auttamiseksi syttyi sitä kautta. Viimeistään silloin, kun luovutin joulupukin ominaisuudessa klubimme hommaamat tabletit SPR:n Siuntion tukiasuntolan nuorien käyttöön. ... Työurani tein ATK-/IT alalla. Kymmenen vuoden yrittäjyys ja viimeiset kahdeksan vuotta puurtamista globaalin resurssoinnin parissa hiton isossa kansainvälisessä yrityksessä. Nykyisin olen eläkkeellä. Kickstart For Refugees ry:n ja Almesrah ry:n (arabinkielinen teatteri) perustajajäsen."
NAINEN:"Vapaaehtoinen suomen ja englannin opettaja Otaniemessä ja parin ihanan irakilaispojan kotimajoittaja."
MIES:"Olen elokuvaohjaaja ja tuottaja Helsingistä. Tuotin viimeksi Minä ja pakolainen -elokuvasarjan vapaaehtoisvoimin. Näistä kaksi elokuvaa on muuten esillä myös YLE:llä: Matkalla Aleppoon ja Vapaaehtoiset. ... Lainaan tarvittaessa ilmaiseksi pakettiautojani turvapaikkahakijoiden tueksi kun kuskataan huonekaluja ensimmäiseen heidän kotiinsa tai viedään porukka jonnekin luontoon. Olen ollut myös opettamassa Suomen kieltä muutamia kertoja ja auttanut mediahommissa turvapakkanhakijoita"
NAINEN:"Syys-talvella olin vapaaehtoisena Otaniemessä suomen opena ja satunnaisten tapahtumien organisoijana. Kevään vietin Kreikassa Lesboksella ja Ateenassa auttamassa apuatarvitsevia siellä. Suomeen palasin Jordanian ja Libanonin kautta kuukausi sitten"
NAINEN:"Olen opinto-ohjaaja Åbo Akademissa ja aktiivi yliopistoni vapaaehtoisryhmässä. Olen myös mukana We see you-kampanjanassa."
NAINEN:"Olen vapaaehtoisena muutamassa aikuisten ja alaikäisten vokissa. Kielenopetusta, retkiä, toimintaa, työpaikkojen etsintää ynnä muuta tukea. ... Olen myös kahden alaikäisen kummiperheenä."
NAINEN:"Olen Sxxx, aika pitkän linjan sosiaalityöntekijä, nyt ollut noin vuoden ajan SPR:n kahdessa alaikäisvokissa.""
NAINEN:"Mitä jos....ottaa omistamaansa kiinteistöön / asuntoon negatiivisen saaneita turvapaikanhakijoita, koska heille on mahdotonta palata kotimaahan jossa henkeä uhataan. Voidaanko heidät väkisin tulla hakemaan jos paikka tiedetään ja lähettää kotimaahansa.  Onko heillä oikeus toimeentulotukeen siinä kunnassa jossa ovat? Tämä on kuviteltu tilanne ja ennakointia!"
NAINEN:"Olen sosiaalialan ruohonjuuritason ammattilainen - toiminut edustajana kohta vuoden päivät alaikäisille nuorille"
MIES:"Kannatan vapaata liikkuvuutta ja pidän Vapaa liikkuvuus -verkostosta ja Refugee Hospitality Clubista. Minulla on it-alan kokopäivätyö ja lastenhoitoa"
NAINEN:"Olen vanhan ajan feministi, jolle ihmisoikeudet ovat tärkeimpiä arvoja maailmassa. Olen taistelija, en mikään kiltti tyttö."
NAINEN:"Olen viime syksystä alkaen toiminut vapaaehtoisena Otaniemessä, lähinnä opettamassa Suomen kieltä."
NAINEN:"Soon to be juristi, spesiaalialana ihmisoikeudet ja ulkomaalaisten asiat. Gradua pitäis alkaa turvapaikanhakijoiden perusoikeuksista vääntämään, tarkempia aihe-ehdotuksia otetaan vastaan heheTehnyt hommia eri tahoilla, yksityisellä, valtiolla ja kv-järjestöillä."
NAINEN:"Oon Mxxx Fxxx Raumalta .vapaaehtoisena ollut sprllä . Naimisissa egyptiläisen kanssa joten lähi itä tullut perheen kautta tutuksi. Meillä mieheni kautta ihania turvapaikan saaneita perheitä ystävinä jakoetamme myös autella muitakin . Olen ollut tulkkiapuna ja mieheni taas äidinkielensä arabian kautta apuna myöskin."
NAINEN:"Jag är multikonstnär från Kristinestad som engagerat mig mycket för de asylsökande det senaste året och har många nära vänner bland dem. "
NAINEN:""Vedän vapaaehtoisena SPR:n Suomen kielen kerhoa Helsinkiläisessä VOKissa ja ollut muussakin turvapaikanhakijoiden tueksi järjestetyssä toiminnassa mukana, perustajajäsen
yhdistyksessäKickstart for Refugees ry. Päivätyössäni olen liikkeenjohdon konsultti IT-talossa, joskin tarkoitus aloittaa pian "alusta" opiskelijana kansainvälisten suhteiden parissa.
NAINEN:"Toiminut vapaaehtoisena turvapaikanhakijoiden parissa turkulaisen DaRe-ryhmän kautta."
NAINEN:"Olen ollut mukana vapaaehtoisena SPR:llä, lähinnä opettamassa suomea ja joissakin vapaa-ajan aktiviteeteissa. Olen oikeastaan kiinnostunut aktiivisemmin vaikuttamaan poliittisiin linjauksiin"
NAINEN:"Olen Vääksystä ja toiminut ensin Lammin ja sen jälkeen paikallisessa vokissa lähinnä järjestämällä vaatekeräyksiä viime syksynä ja sen jälkeen keräämällä tarvikkeita omiin koteihinsa muuttavienavuksi sekä järjestämällä paikkakunnalla ravintolapäivätapahtumia, jossa syyrialaiset ja afganistanilaiset ovat laittaneet ruokaa ja paikalliset ovat voineet tulla niitä maistelemaan. ... Olen yrittäjä ... Koulutukseltani olen juristi ja kauppatieteiden kandi, mutta teen töitä tietojärjestelmien parissa."
NAINEN:"Asun Turussa ja olen kuvittaja/kirjailija ja toimin myös pelialalla. Olen seurannut turvapaikanhakijoiden tilannetta jo viime vuodesta, ja nyt on myös irakilaisia ystäviä. ... Voisin
auttaaviestinnällä/propagandaryhmässä. Voin tehdä graafista työtä, näyttäviä kuvia jne."
NAINEN:"kuvataiteilija ja aktivisti. Tp-hakijoiden kanssa projekteja vuodesta 2010 ja siinä ohessa yksittäisten ihmisten tukemista prosessin aikana. Taidekamppis dublin-palautuksista 2011 ja 2012. VL- verkoston toiminnassa mukana noista ajoista lähtien."
NAINEN:"Monikulttuurisen perheen äitinä erittäin ahdistunut ja huolestunut yhteiskuntamme nykyisestä ilmapiiristä. Surullinen, koska tämä Suomi ei ole minun Suomeni."
NAINEN:"Sairaanhoitaja ja Punaisen Ristin vapari Hausjärveltä."
NAINEN:"Hei kaikki, tässä yksi aktiivinen ja peloton blogisti. Olen kirjoittanut vuodesta 2008, monien mielestä, "pahaan Uuden Suomen puheenvuoroon" ottaen kantaa ajankohtaisiin aiheisiin myös pakolais- ja maahanmuuttokysymyksiin."
NAINEN:"Toimistorotta/kuolematyöntekijä, entinen ruotsinsuomalainen, joka on vapaaehtoistyötä enemmän ollut yksityiselämänsä kautta kouliintunut turvapaikka-asioissa ja nähnyt isänmaansa niilläkin silmillä."
NAINEN:"Olen perheen ja ystävien kautta ollut tphakijoiden kanssa tekemisissä yli 20 vuotta. Viime syksystä lähtien srk:n pakolaistyössä"
NAINEN:"Olen toiminut turvapaikanhakijoiden parissa aktiivisesti viimeisen vuoden. Nyt tosin Kreikassa tekemässä samaa, mutta yritän täältä käsin auttaa niin paljon kuin voin."
MIES:"Olen viime syksystä saakka toiminut ystävänä ja tukihenkilönä muutamille nyt jo oleskeluluvan saaneille sekä muutamille henkilöille, joilla hakemuksen käsittely on vielä kesken."
NAINEN:"Työkseni koulutan kulttuurienvälistä osaamista, tutkin myös."
NAINEN:"Viimeisen vuoden ajan olen ollut töissä aikuisvokissa ja nyt siirtymässä kotouttamisen puolelle, oppimisen ja työelämän yhteistyöhön. Niitä töitä tehnyt myös aiemmin usean vuoden ajan. Elänmonikulttuurisen perheen arkea, joten viimeaikaiset tapahtumat koskettavat monin eri tavoin."
NAINEN:"Olen viimeiset viisi vuotta ollut ohjaajana aikuisten turvapaikanhakijoiden vastaanottokeskuksissa. Opiskelen myös kulttuurialaa ja tehnyt vokeissa taidetyöpajatoimintaa tältä pohjalta."
NAINEN:"Hei, kansalaisaktiivi Pohjanmaalta, vuoden ollut aktiivinen eri tavoin, ystävänä useille pakolaisille, avun tarvitsijan ja avun tarjoajan match making, mediakontaktit ja julkisuuden hakeminen sellaisille tapauksille, jotka haluavat omaa tarinaansa tuotavan julkisuuteen."
NAINEN:"Olen toimittaja Helsingistä. Olen kirjoittanut Paperittomat- ja Karkotetut-kirjan ja seuraan näitä aiheita."
NAINEN:" Hei, vapaa toimittaja Helsingistä, olen kirjoittanut pakolais/maahanmuuttoaiheista monta vuotta"

Toni R Jyväskylästä

Aika monen ammatti/opiskelu liittyy turhapaikanhakijoihin, tiedä sitten tavoittelevatko itselleen taloudellista hyötyä vai pyöriikö niiden koko elämä matujen ympärillä.

Vredesbyrd

Haha about jokaisen titteliksi voisi laittaa "ammattimainen sosialisti".
Psykoanalyyttisessä näkökulmassa aikuinen on ihminen, jolle ei tarvitse valehdella. Aikuinen kestää, jos hänelle sanotaan, miten asia on.

Beenari

Quote from: Thorukkodin on 21.09.2016, 16:03:06
Think Tank -ryhmässä tehdään nyt puhdistuksia soluttautujista ja aatteelle vihamielisistä aineksista

Toivottavasti olet tehnyt itsestäsi geneerisen "Refugees Welcome aktiivi, vapaa toimittaja" esittelyn? Tuommoisen siivouksen jälkeen kun kuitenkin tietoja keskustelusta vuotaisi Hommaforumille...
"Hölmöä miettiä, mikä maan tai maapallon tila on sadan vuoden kuluttua. Meistä kumpikaan ei ole silloin enää elossa"
- Antti Rinne (SDP)

Pullervo

Tuota noin. Onko siis toimittajan nimi tiedossa? Jos on, pitäisikö ottaa yhteyttä hänen esimieheensä YLEllä tai vaihtoehtoisesti - rikokseen yllyttämisen tiimoilta - suoraan poliisiin? Luulenpa, että tahalliselle passin hukkaamiselle hyötymistarkoituksessa löytyy joku pykälä.

En tiedä, kannattaako yhtä Ylen toimittajaa nostaa jostain somekommentista tikun nokkaan. Se on enemmän vastapuolen taktiikka. Tämä kommentti kertoo kyllä hyvin tuon ihmisen (ja noiden ihmisten) ajatusmaailmasta. Kaikki keinot ovat sallittuja, kun taistellaan hyvän puolesta pahaa vastaan. Valitettavaa on, että näillä on lähes kaikki media puolellaan oman yksisilmäisen maailmannäkemyksensä levittämiseksi ja totuuden asioista joutuu sitten itse kaivamaan netistä, kellä aikaa ja halua on. Erityisen vastenmielistä on tietysti verovaroin toimivan Ylen pidäkkeetön propaganda siirtolais- ja kerjäläisasioissa. Nämä maailmanhalaajat voivat ilmeisesti pitkälti itse päättää, mistä juttunsa tekevät, tai sitten esimiehetkin ovat mukana tukemassa näitä. Jälkimmäinen taitaa olla totuus, valitettavasti. Myöskin toimittajan puolueettomuus on haudattu jo aikaa sitten ja uutiset ovat pamfletteja.

Pullervo

Quote from: Beenari on 21.09.2016, 16:24:25
Toivottavasti olet tehnyt itsestäsi geneerisen "Refugees Welcome aktiivi, vapaa toimittaja" esittelyn? Tuommoisen siivouksen jälkeen kun kuitenkin tietoja keskustelusta vuotaisi Hommaforumille...

Tuosta esittelyketjusta puuttuu vielä kymmenien ryhmäläisten esittelyt, joten jatko näyttää, löytyykö myyrä joskus. Ketjun piti jo sulkeutua ja ylimääräiset poistaa, mutta saapa nähdä, miten etenevät asiassa. Materiaalia on minulla joka tapauksessa jo tallessa ja kunhan ehdin käsitellä sitä, jaan sitten sopivissa paloissa tännekin. Aika samaa kamaa kuin RHC:ssäkin, mutta tuonne on rikastunut se tiukempiaines, joka haluaa tehdä asioille muutakin kuin kommentoida somessa. Osa noista naamoista on tuttuja mielenosoitusvideoilta ja median haastatteluista.

edit: Tietysti tästä olisi voinut avata oman ketjun Peräkammariin, jossa se olisi hieman enemmän suojassa, mutta toisaalta liittyy tähän RHC-ketjuun, koska TT-ryhmä perustettiin sen innostamana ja sen jäsenien aloittamana.

Kokoliha

Quote from: SmallFish on 21.09.2016, 14:29:53Onko siis toimittajan nimi tiedossa? Jos on, pitäisikö ottaa yhteyttä hänen esimieheensä YLEllä tai vaihtoehtoisesti - rikokseen yllyttämisen tiimoilta - suoraan poliisiin? Luulenpa, että tahalliselle passin hukkaamiselle hyötymistarkoituksessa löytyy joku pykälä.
Vaiikka pykälä varmaankin löytyisikin, niin tuskinpa kannattaa. Meinaan, että eikös Johanna Suurpää ollut moiseen menettelyyn kannustamisen uranuurtajana somalien ensimmäisen invaasion aikoihin ja siitä rangaistukseksi=palkkioksi hänestä tuli mm. vähemmistövaltuutettu ja sittemmin ministeriöön yksikön johtaja.

P

Quote from: Kokoliha on 21.09.2016, 19:48:53
Quote from: SmallFish on 21.09.2016, 14:29:53Onko siis toimittajan nimi tiedossa? Jos on, pitäisikö ottaa yhteyttä hänen esimieheensä YLEllä tai vaihtoehtoisesti - rikokseen yllyttämisen tiimoilta - suoraan poliisiin? Luulenpa, että tahalliselle passin hukkaamiselle hyötymistarkoituksessa löytyy joku pykälä.
Vaiikka pykälä varmaankin löytyisikin, niin tuskinpa kannattaa. Meinaan, että eikös Johanna Suurpää ollut moiseen menettelyyn kannustamisen uranuurtajana somalien ensimmäisen invaasion aikoihin ja siitä rangaistukseksi=palkkioksi hänestä tuli mm. vähemmistövaltuutettu ja sittemmin ministeriöön yksikön johtaja.

Kertoo kaiken Suomen tilasta 90-luvulta tähän päivään.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.

Toni R Jyväskylästä

Nyt etsitään avustajia hakemaan toimeentulotukea kielteisen päätöksen saaneille. :facepalm:

Aksiooma

^ Viidennen kolonnan arkipäivää. Siellä ajetaan putket punaisena vanhalla 80-luvun Corollalla sossusta toiseen.
Pahimmat vihollisemme ovat omassa keskuudessamme ne, jotka itsekkäistä syistä ovat valmiit uhraamaan kansakunnan elinedut ja ne, jotka jatkuvasti ja toistuvasti julistavat totuutena sitä, minkä tietävät valheeksi. -Risto Ryti

Jordan Peterson: Postmodernism - How and why it must be fought https://youtu.be/Cf2nqmQIf

Jane Doe

Laitan Sirkalle viestin, että tilasin juuri Thomannista itselleni viulun. Toivottavasti tilaukseni ehtii saapua!
Wippajei!

Eurytmistinä alkaa mielikuvitus elää..

Vredesbyrd

Sylettää. Ajatelkaapa, jos näiden hyväntahtoisten tätien hyväntahtoisuus kohdistuisi vaikkapa kantasuomalaisiin hallintoalamaisiin, jotka joutuvat taistelemaan oikeuksistaan saada hyvää terveydenhoitoa. Mutta sellainenhan olisi vaikeaa ja siinä joutuisi käymään lääkemafioiden ja lääkärikartellien kimppuun ja taistelemaan viranomaisten ilkeyttä vastaan.
Psykoanalyyttisessä näkökulmassa aikuinen on ihminen, jolle ei tarvitse valehdella. Aikuinen kestää, jos hänelle sanotaan, miten asia on.

Skeptikko

Quote from: Aksiooma on 22.09.2016, 15:27:06
^ Viidennen kolonnan arkipäivää. Siellä ajetaan putket punaisena vanhalla 80-luvun Corollalla sossusta toiseen.

Kieltääkö mikään laki asunnotonta ja paperitonta turvapaikanhakijaa hakemasta samassa kuussa vaikka kuinka monesta eri sossusta rahaa? Jos ei yhdessä lykästä, niin toisessa voi lykästää -  ja parhaimmillaan jopa useammassakin. Lisäksi paperitonhan voi kertoa eri paikoissa nimekseen erilaisia versioita.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Alapo

Quote from: Skeptikko on 22.09.2016, 16:36:08

Kieltääkö mikään laki asunnotonta ja paperitonta turvapaikanhakijaa hakemasta samassa kuussa vaikka kuinka monesta eri sossusta rahaa? Jos ei yhdessä lykästä, niin toisessa voi lykästää -  ja parhaimmillaan jopa useammassakin. Lisäksi paperitonhan voi kertoa eri paikoissa nimekseen erilaisia versioita.

Tuskin. Pääkaupungissa menohan on helppoa, junalla alottaa päivän korsosta ja siitä kirkkonummelle ja käy jokaisessa matkan varrella olevassa sossussa kokeilemassa onnea. Junassa kun matkustaminen on ilmaista ja sisäisellä lipulla voi matkustaa rajattomasti ellei rasistinen bussikuski käske ostaa uutta lippua.

Aksiooma

Quote from: RHC
I try to find photographer in Vantaa or Helsinki. if someone is interested in the photograph, two small children?

Keskustelua: RHC

RHCläinen etsii matuista valokuvaajaa kahdelle pienelle lapselle? WTF?

Pahimmat vihollisemme ovat omassa keskuudessamme ne, jotka itsekkäistä syistä ovat valmiit uhraamaan kansakunnan elinedut ja ne, jotka jatkuvasti ja toistuvasti julistavat totuutena sitä, minkä tietävät valheeksi. -Risto Ryti

Jordan Peterson: Postmodernism - How and why it must be fought https://youtu.be/Cf2nqmQIf

Mr.Reese

Quote from: Aksiooma on 22.09.2016, 17:29:58
Quote from: RHC
I try to find photographer in Vantaa or Helsinki. if someone is interested in the photograph, two small children?

Keskustelua: RHC

RHCläinen etsii matuista valokuvaajaa kahdelle pienelle lapselle? WTF?
No paremman kulttuurin edustajat varmasti hyviä, kun halutaan "edustuksellisia" kuvia, mutta äidin pitää olla silloin vakavasti häiriintynyt.

Tuo lyhenne tarkoittaa oikeasti Really Hoo Cee.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Alaric

Quote from: Toni R Jyväskylästä on 22.09.2016, 15:25:14
Nyt etsitään avustajia hakemaan toimeentulotukea kielteisen päätöksen saaneille. :facepalm:

RHC-tätihän pistelee oikein kunnon kurpitsavankkuria kehiin. Ilmeisesti Lähi-Idän ihmeiden tarinat menevät täysin kritiikittä läpi näille pösilöille.

QuoteIrakilaisten tiedossa on tällä hetkellä kahdeksan Suomesta palannutta Irakissa viime kuukausina menehtynyttä, useimmat muutaman vuorokauden sisällä paluun jälkeen. Tästä syystä moni irakilainen VOKissa oleva harkitsee itsemurhaa ja monet perheet hakeutuvat esimerkiksi Saksaan, jossa ajattelevat saavansa Dublin käännytyksen toteuttamiseen asti edes katon pään päälle.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Shemeikka

Quotekahdeksan Suomesta palannutta Irakissa viime kuukausina menehtynyttä, useimmat muutaman vuorokauden sisällä paluun jälkeen. Tästä syystä moni irakilainen VOKissa oleva harkitsee itsemurhaa

Välttelevät mahdollista kuolemaa Irakissa itsemurhalla Suomessa? Haistan jutussa painostusta turvapaikan myöntämiseksi.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Oto Hascak

Quote from: Thorukkodin on 21.09.2016, 16:34:29Materiaalia on minulla joka tapauksessa jo tallessa ja kunhan ehdin käsitellä sitä, jaan sitten sopivissa paloissa tännekin. Aika samaa kamaa kuin RHC:ssäkin, mutta tuonne on rikastunut se tiukempiaines, joka haluaa tehdä asioille muutakin kuin kommentoida somessa. Osa noista naamoista on tuttuja mielenosoitusvideoilta ja median haastatteluista.

Hienoa sisäpiirintietoa. Korjaan, erittäin hienoa ja arvokasta sisäpiirintietoa. Toivottavasti jaksat seurata, kaivella ja jakaa mielenkiintoisimmat hommat tänne.  :)
"Tässä on mun pippeli! Se on huippu pippeli!" X2

Pullervo

Eivät nämä Think Tankin RHC-tädit ainakaan rimaa ihan matalalle laita. Nyt olisi pitänyt päästä juttelemaan naamatusten tasavallan presidentille kielteisistä turvapaikkapäätöksistä ja antaa neuvoja, miten hommaa pitää hoitaa. Osa on jo käynyt ministeri Paula Risikon puheilla joskus viime kuun vaihteessa, ennen kuin Risikko kävi Migrissä (samana päivänä, kun sen edessä oli masinoitu mielenosoitus turvapaikanhakijoineen). Tässä täti H. Jyväskylästä, Hommallakin tuttu Vihreiden valtuutettu ja rasismista/turvapaikanhakijoista/jne.yms. kirjoittava blogisti, on ihmeissään, kun kutsua Presidentinlinnaan ei tullutkaan ja jakaa ryhmälle TPK:sta saamansa vastauksen.

"Tasavallan presidentti on vastaanottanut viestinne liittyen turvapaikkapolitiikkaan sekä tapaamispyyntönne.
...
Valitettavasti myöskään pyytämäänne tapaamista ei voida sijoittaa tasavallan presidentin aikatauluun. Mikäli haluatte kuitenkin toimittaa tietoa ajatuksistanne tai näkemyksistänne tasavallan presidentille, se onnistuu hyvin esimerkiksi sähköpostitse, mitä kautta lähetitte myös tämän tapaamispyyntönne."

Aksiooma

^ Aivot surkastuu kun lukee noita kommentteja.

P

Tuohan on muuten mahdollista. Jos henkilöllä ei ole oleskelulupaa, eikä virallista asuinkuntaa, ei papereita- niin mikään ei estä samoja kultamunia hakemasta samaan aikaan rinnakkaisella moniajolla toimeentulotukea! Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen, Hyvinkää, Nurmijärvi, Lohja, Järvenpää, Riksu..

Tiedot toimeentulotuesta ovat luottamuksellisia. Jos ei ole kirjoilla laillisesti missään, niin on vapaa liikkumaan. Kunnat eivät voi tarkistaa toisiltaan onko ko ihmiselle myönnetty toimeentulotukea. Laillisesti maassa olioilla on kotikunta. Ja se näkyy tietojärjestelmistä. Vieraskuntalaista neuvotaan menemään omaan kuntaansa sossuun ja annetaan hylsy. Miten näiden "paperittomien" kohdalla, joilla mitään tälläistä ei ole ja meille tankutetaan perustuslain pakottavan antamaan toimeentulotukea?

Tämä on kuin pahkasiasta.

P

Quote from: Skeptikko on 22.09.2016, 16:36:08

Ihan samaa mietin! Ennen vanhaan oli tarinoita, että kansallispukuinen väestö oli kirjoilla samaan aikaan sekä Suomessa että Ruotsissa ja nostivat molemmista sosiaalietuuksia. Siis aikana, kun Suomi ja Ruotsi eivät vielä vaihtaneet tietoja.  Sosiaaliturva ja sen hakeminen on luottamuksellista. Naapurikunnalle ei saa kertoa onko abdullah abdullah hakenut heiltä toimeentulotukea. Ja kun ollaan maassa laittomasti, ei olla kirjoilla missään..

Voiko tuo olla mahdollista? Epäilen, että on. :facepalm: