News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Feminismi on ihmeellistä! (yhdistetty)

Started by Miniluv, 13.12.2015, 11:35:49

Previous topic - Next topic

Outo olio

#BelieveAllWomen

QuoteKaksi puoli­alastonta naista ilmestyi kutsumatta juhliin – ilta suistui kaaokseen Turussa

--

Niko Ranta
10:10

--

Heitä uhkaa nyt sakkorangaistus väärästä ilmiannosta. Syyttäjän mukaan he tekivät poliisille perättömän raiskausilmoituksen.

--

Naiset olivat päihtyneitä, ja he saapuivat yllättäen puolialastomina omakotitalon pihamaalle. Talossa oli käynnissä juhlat, ja kertomansa mukaan toinen naisista tunsi jonkun juhlaseurueesta.

--

Tupakkaa polttaneiden naisten huono käytös jatkui, ja tästä kimpaantuneena pihamaalla yhä seissyt 23-vuotias mies käski naisia poistumaan paikalta. Naiset kuitenkin kuitenkin löivät miestä ja kaatoivat tämän päälle juomaa. Lopulta naiset poistuivat paikalta.

--

Poliisi löysi myös molemmat naiset, ja nuorempi heistä alkoi sekoilla ja juosta. Poliisit joutuivat lopulta raudoittamaan naisen, ja tämän jälkeen poliisi lähti kuljettamaan naisia sairaalaan seksuaalirikostutkimuksia varten.

--

Poliisitutkimuksissa kävi ilmi, ettei talossa ollut tapahtunut rikosta, vaan seksiä oli harrastettu yhteisymmärryksessä.

Poliisin käsityksen mukaan naiset syyttivät tapahtuneesta ylipäätään täysin sivullista miestä, koska tämä oli poistanut heidät juhlapaikalta. Mies joutui jännittämään kohtaloaan reilut pari kuukautta, kunnes poliisi päätti häntä vastaan tutkinnan. Miestä ei ollut syytä epäillä rikoksesta.

--

Varsinais-Suomen käräjäoikeus antaa asiassa tuomion ensi viikon perjantaina.
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000009473548.html
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Emo

Parrakas köriläs ilmestyi naisten kilpailuun – ennätys meni heti murskaksi

https://www.is.fi/urheilu/art-2000009499063.html

QuoteNew York Post kertoo, että Kanadan maajoukkueessa vuosia valmentanut Avi Silverberg kilpaili naisena Lethbridgessä järjestetyssä kilpailussa.

Urheiluaktivistijärjestö Independent Council on Women's Sportsin (ICONS) Twitterissä jakama video näyttää, kun parrakas ja miesten nostoasuun pukeutunut Silverberg kävelee suorituspaikalle.

QuoteSitten hän punnertaa penkiltä melko helpon näköisesti noin 168 kiloa. New York Post kertoo, että samalla kyseisen nostoluokan (84+ kg) Albertan naisten ennätys murskaantuu noin 43 kilolla.   

QuoteEDELLINEN ennätys oli transurheilija Anne Andresin nimissä. Andres näki noston, sillä hän työskenteli kilpailutapahtumassa.

ICONS kommentoi Silverbergin kilpailemista naisten sarjassa kärkevästi. Järjestön mielestä Silverberg "teki pilkkaa Kanadan painonnostoliiton syrjivästä käytännöstä, jonka perusteella kilpailijat voivat rekisteröityä tapahtumiin seurauksitta sillä sukupuolella, jota he ilmaisevat edustavansa".

QuoteAnne Andres nimitteli Silverbergiä Instagramissa muun muassa pelkuriksi.

Andres itse kertoi käyneensä vuosia sitten sukupuolen korjausleikkauksessa.

Ihmistä ei voida pakottaa korjausleikkauksiin, riittää että ihminen kokee olevansa mies tai nainen. Ulkoiset sukupuolielimet eivät määritä sukupuolta, muutenhan olisi helppo todeta kuka on mies tai kuka on nainen.

Anne Andres on väärässä myös siinä, että Avi Silverberg olisi pelkuri. Kukaan nainen, joka kehtaa esiintyä julkisuudessa partaisena, ei ole pelkuri. Itse häpeäisin kulkea partaisena ihmisten ilmoilla, minä olen pelkuri, karvainen sisareni Avi on rohkea ja antaa piutpaut naisellisille ulkonäköpaineille! Sankaritar! 💋 Todellinen naisasia-aktivisti! 💋

duc

^Mainio mielenosoitus transasian aiheuttamia ongelmia vastaan. Transuilla pitää olla omat sarjat kilpailuissa, koska he ovat oikeastaan ns. kolmas sukupuoli. Kun biologinen sukupuoli hormonein ja leikkauksin muutetaan, ei olla sen enempää naisia kuin miehiä, ei kilpaurheilussa sen enempää kuin muutenkaan. Sosiaalinen tai psyykkinen sukupuoli, tai miten geneettisen sukupuolen ulkopuolisen tahtoo määritellä, kun se ei syystä tai toisesta vastaa biologisesti määriteltyä syntymäsukupuolta, olkoon transihmisten sukupuoli. Tietystä tämäkään ei kelpaa, koska jotkut määrittelevät itsensä sekä miehiksi että naisiksi ja kaikeksi siltä väliltä, mutta se voisi olla yksi ratkaisu urheilun näkökulmasta, kun syntyjään miesten kilpailu naisten sarjoissa on aiheuttanut nämä ongelmat, jotka olivat nähtävissä jo, kun transnaisten eli syntyjään miesten sallittiin kilpailla naisten sarjoissa. Se oli virhe, jonka tämä mielenosoitus hyvin osoittaa. Ei mikään korjausleikkaus eikä hormonihoito tee miehestä fysiologisesti naista vaan transuilla on lähtökohtainen etulyöntiasema, jota ei osa länsimaalaista tahdo nähdä, koska ideologia on sokeuttanut silmät ja sumentanut aivot. Urheilu perustuu monessa lajissa fysiologisiin, perinnöllisiin ominaisuuksiin, kuten kestävyys ja voima. Naisten sarjat on tarkoitettu syntyjään naisille, miesten sarjat syntyjään miehille. Korjaillut ovat rinnastettavissa dopingin käyttöön. Mikä tässä on vaikeata ymmärtää?

Edit. Typo
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'

ikuturso

Quote from: Emo on 05.04.2023, 13:03:48
ICONS kommentoi Silverbergin kilpailemista naisten sarjassa kärkevästi. Järjestön mielestä Silverberg "teki pilkkaa Kanadan painonnostoliiton syrjivästä käytännöstä, jonka perusteella kilpailijat voivat rekisteröityä tapahtumiin seurauksitta sillä sukupuolella, jota he ilmaisevat edustavansa".

Suomessa tuli juuri voimaan laki, jonka mukaan transihmiselle riittää tuntemus sukupuolensa määrittämiseksi. Minkään hormonihoitojen tai sukupuolenkorjauksen vaatiminen on syrjivää.

Nyt joku ICONS kommentoi, että Kanadan painonnostoliiton käytäntö, jossa hormonihoitoja tai sukupuolenkorjausta ei tarvita ja ilmoitus sukupuolesta riittää, on syrjivä (niitä kohtaan, jotka pyrkivät hormonoitumaan uuteen sarjaansa).

Nämä täysin toisensa poissulkevat syrjivyydet ovat tämän päivän mielettömyyttä. On syrjivää, että joku toinen voi kokea jonkin asian syrjiväksi, millä toinen pyrkii tasa-arvoon tai toisin päin.

Kaikki tämä päätyy vielä kaaokseen. Naisurheilu lakkaa, kun ei ole enää naisen määritelmää. Naisesta tulee heikomman fysiologiansa vuoksi b-luokan kansalainen, joka ei kelpaa olympialaisiin vaan pääsee keittämään kahvia lipputoimiston väelle.

Ympyrä on sulkeutunut. Olemme palanneet keskiajalle. Muslimit lienevät tyytyväisiä tälle kehityskululle.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Emo

Onneksi en ole kilpaurheileva nainen, vituttaisi/kyrpisi jo melkoisen raskaasti tässä vaiheessa tasa-arvoa.
Kiitän kaikkia feministejä ja muita arvopohjallisia, jotka nämä ihmisoikeudet meille on taistelleet. Kiitos Kokoomus ja vihavasemmisto!

Jostain luin eilen tai tässä ihan äskettäin, että Irlannissa/Skotlannissa vangitut raiskaajat alkoivat kokea itsensä naisiksi ja saivat siirron naisvankilaan. Viranomaiset joutuivat ottamaan ihmisoikeuksissa vähän takapakkia, tai ainakin myönsivät lain vääräksi, en muista muuttivatko jo lakia. Mutta tästä tulee vielä hauskaa, kelle tulee, itse en enää uskalla joutua edes vankilaan.

Roope

QuoteKommentti: Hanna Wassin asusta nousi myrsky, joka osoitti naisvihan kukoistavan

A-Studiossa vierailleen Hanna Wassin asiantuntijuus unohtui silmänräpäyksessä paljaan olkapään takia, kirjoittaa uutispäällikkö Noora Hapuli.

VALTIO-OPIN yliopistonlehtori, valtiotieteiden tohtori ja politiikantutkija Hanna Wass, 45, vieraili tiistaina Ylen A-Studiossa puhumassa tulevista hallitusväännöistä. Studioon oli kutsuttu myös eduskuntatutkimuksen keskuksen johtaja Markku Jokisipilä.

Katsojien huomio kiinnittyi asian sijaan Helsingin yliopistossa työskentelevän Wassin asuun. Siksi, että mekko oli pinkki ja lyhyt, mutta myös siksi, että hiha oli valahtanut kesken haastattelun paljastaen olkapään.

Facebookissa heräsi heti kiivas keskustelu. Journalisti ja viestintäalan ammattilainen Hilkka Hyrkkö ihmetteli julkisessa kirjoituksessaan, että "miksi erittäin asiallinen ja osaava tutkija Hanna Wass pukeutuu ja laittautuu niin kuin esim nyt A-studioon?"

[...]

OLI uskomatonta huomata, kuinka palasimme nanosekunneissa 50 vuotta ajassa taaksepäin.

Tämän perusteella nainen on yhä ennen mitään muuta katseen kohde, vaikka hän olisi millainen asiantuntija. Olet tehnyt vuosikymmeniä pitkän uran omalla tieteenalallasi? Sinut pyydetään televisioon puhumaan asiantuntijana? Hienoa, mutta valitettavasti olkapääsi näkyi.

Keskustelu on absurdi. Emmekö me ole jo päässeet sen yli, että naisen ulkonäkö minimoisi älykkyyden tai uskottavuuden?

Wass kertoi asuvalintansa taustat Facebook-keskustelun kommenteissa.

– Kiitos kaikesta palautteesta. Puku oli ensimmäistä kertaa ylläni, enkä huomannut, että toinen hiha oli valahtanut vahingossa kesken suoran lähetyksen. Missään tapauksessa ei ollut idea pukeutua olkaimettomaan asuun ja häiritä siten ohjelman seuraamista, Wass myöntää.

[...]

ITSE olen sitä mieltä, että jos katsoja ei kykene yhtä aikaa kuuntelemaan asiasisältöä ja suhtautumaan neutraalisti keskustelijoiden asuvalintoihin, ei ehkä kannata katsoa televisiota ollenkaan.

Joukosta erottautuva keski-ikäinen nainen, joka ei istu jakkupukumuottiin ja puhuu silti vakavia, aiheuttaa yhä voimakkaita tunteita.

Ilmiön uhreiksi tosin joutuvat muutkin kuin keski-ikäiset. Olen 29-vuotias, ja minullekin on sanottu, että olisiko joku muu kuin kukkamekko vähän uskottavampi? Ei olisi. Uskottavuuteni ei lepää kankaanpalasessa.

Hanna, älä sinäkään pyytele anteeksi.
Ilta-Sanomat 6.4.2023

Yksikään mies ei arvostellut Hilkka Hyrkön aloittamassa Facebook-keskustelussa Hanna Wassin pukeutumista. Jotkut naiset arvelivat, että Wass oli lähdössä juhlimaan.

Noora Hapuli on purkautunut samalla sapluunalla muun muassa Sanna Marinista ja Miss Suomi Alina Voronkovasta.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

ikuturso

ˆ Yksi syy vastustaa naispappeutta on se, että miehet kiinnittävät huomion naiskauneuteen itse asian sijaan.

Koskaan ei ole ollut ongelma, että naiset tulevat kirkkoon komean miespapin vuoksi.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

duc

Olen pohtinut, kuinka paljon feministit näkevät ns. naisvihan kumpuavan toisista naisista, eli naiset rajoittavat heidän mielestään toisten naisten vapauksia ja syyllistävät.

N. Hapulin kirjoitus lienee esimerkki tuosta, vaikka siinä ei sanota suoraan muuta kuin että yksi nainen on moittinut toisen naisen pukeutumisen heikentävän hänen arvokkuuttaan ja uskottavuuttaan. Tästä pääsee toki sopivalla aasinsillalla musliminaisiin ja huivin käyttöön, mutta antaa aasin pysyä sillan tällä puolella, koska sitten naisten pukeutumiskysymys menee jo kovin monimutkaiseksi.

Naiset tappelevat naisena olemisesta huomattavasti enemmän kuin miehet miehenä olemisesta ja paljon nimenomaan keskenään. Miehet saavat toki osansa, jos uskaltautuivat sanomaan jotain sopimatonta. Mikä sitten on sopimatonta on kustakin naisesta kiinni. Feministi edellyttänee miehiä lähinnä tukkimaan turpansa lähes joka tilanteessa. Koska telepatia lienee harvinainen kyky, on vaikea sanoa muuta kuin, olen samaa mieltä, miellyttääkseen feminististejä. Tosin sekään ei yleensä kelpaa, joten parasta on sanoa suoraan, että tässä ei ole mistään naisvihasta kyse kuin uutispäällikkö Hapulin korvien välissä.
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'

Emo

Hanna Wassin asu oli naurettava ja tyylitajuton, ja tämän rouvan vaatteet ovat useinkin melko älyvapaita.
Mennä nyt ajankohtaisohjelmaan asussa, josta paistaa paljaana puoli selkää, rintakehää, toinen olkapää ja jalat reisistä alaspäin. Olis nyt näkynyt vielä ylöspäinkin Sharon Stonen tyylisesti.
Minulle sopii että Wass tai kuka tahansa menee ajankohtaisiin vaikka alasti, mutta turha sitten kenenkään puolestaloukkaantua mikäli osa katsojista pitää (puoli)alastonta asiantuntijaa pipipäänä.

Vastaavasti joku miespuolinen asiantuntija voisi koeponnistaa otsikot tulemalla studioon rintakarvat rehottaen ja munakarvat matalasta housumallista tursuten, letku pönköttäen kireässä housunlahkeessa. Tai vaikka persvako, mitä siitä kun kerta paljas pinta on ok. Turha vinkua seksuaalisesta häirinnästä. Saa pukeutua miten haluaa, miesvihaa se vaan on jos joku kommentoi.

Totti

Quote from: duc on 07.04.2023, 00:23:49
Olen pohtinut, kuinka paljon feministit näkevät ns. naisvihan kumpuavan toisista naisista, eli naiset rajoittavat heidän mielestään toisten naisten vapauksia ja syyllistävät.

Feminismin lausumaton tarkoitus on kontrolloida naisia.

Kautta aikojen nimenomaan naiset ovat pitäneet naiset "kurissa" kylissä eli kontrolloineet naisten seksuaalisuutta. Naiset haukkuvat muita huoriksi, paheksuivat pukeutumista ja levittely juoruja pilatakseen muiden naisten maineen. Tällä saatiin naiset pysymään ruodissa ja nuhteettomina koska pelättiin maineen menetystä. Käytännössä kyse oli eräänlaisesta canceloinnista, jossa oli riski päätyä yhteiskunnan reunamille huonomaineisena.

Feminismin on modernin ajan vastine, jossa naisille vaaditaan yhä lisää (erityis)oikeuksia mutta samalla rajoitetaan heidän seksuaalista liikkumatilaa tekemällä naisista myrkyllisiä miehille. Naissukupuoli pyritään siis myrkyttää sillä, että miehet syyllistetään lähes kaikesta kanssakäymisestä naisten kanssa, jotta nämä pysyisi erossa naisista. Ts. naisten seksuaalisuus rajoitetaan epäämällä heiltä kumppanit.

Miesten kesken ei ole koskaan ollut mitään vastaava kontrollia vaan seksuaalisilla savutuksilla jopa kehutaan.

"Naisviha" lienee siis lähes kokonaan naisten juttu ja kumpuaa perinteisestä naisten keskisestä katudesta. Miesten "naisviha" ilmenee lähinnä esim. väkivaltaisena käyttäytymisenä individuaalisena tasolla kun kumppania retuutetaan kännipäissään tai vitutuksesta. Tässäkin näyttäisi siis pätevän, että naiset ovat kollektivisteja, jotka identifioituvat sukupuolensa kautta ja miehet ovat individualisteja, jotka identifioituvat persoonanaan.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Emo

Quote"Naisviha" lienee siis lähes kokonaan naisten juttu ja kumpuaa perinteisestä naisten keskisestä katudesta".

Hanna Wassin A-studio-mekko oli virhevalinta, täydellinen tyylimoka. Se on fakta, ei vihaa eikä kateutta.
Tuollainen mekko tuossa tilanteessa ei sovi minkään ikäiselle naiselle. Vapaamuotoiseen iltajuhlaan tuossa kamppeessa voi mennä. Sitä on niinku olemassa jonkunsortin etiketti, mitä on tapana noudattaa, etenkin jos on käyty hieman koulujakin. Toki ihmisellä on oikeus olla tyylitön.

Yksi yleinen tyylimoka on morsiuspuku, joka on kuin antelias iltapuku, olkaimeton ja vielä usein rinnat on nostettu oikein näkösälle. Ai että on halvan näköistä, ihan riippumatta puvun hinnasta. Siinä vaiheessa kun nainen kävelee alttarille, niin mies siinä vieressä on jo satimessa, hänen takia ei tarvitse enää hulluna yrittää.
Muiden miesten kohdalla taas ei ole siinä tilanteessa tarkoitus yrittää saada mitään reaktiota aikaiseksi.
Kaikki moukkamaisuus (pukeutumisessa) ei ole jotain hienoa "rakenteiden ravistelua" tai "rajojen rikkomista", vaan pelkästään näyttää todella typerältä.

ohkurin_narsi

On ihan käsittämätöm pommi minusta tommoisesta.

Itse ajattelin lähinnä noin suurinpiirtein saman ikäisenä miehenä että "heh".

Ei vaikuta mitenkään tähän asiantuntijaan - miksi ihmeessä pitäisi?

Mutta Guardianin mukaanhan se on naisvihaa että komukkasamariinia ei valittu.

Emo

^ Mikä on pommi?

Kyllähän ulkoiset seikat pistävät pohtimaan sisäisiä seikkoja.
Sanna Marinin rintaliivitön kuva oli kuitenkin tyylikäs eikä hän siinä vaatetuksessa Eduskunnassa esiintynyt vaan lehtikuvissa.
Silti sitä kommentoitiin täälläkin ja naureskeltiin. Naisvihaa? Kateutta? Mitä te miehet Sannassa kadehditte?

Samaten Sannan ja Jauhojengin kyykkyirvistelyvaatetus sopi siihen tilaisuuteen, mutta sama asu ei sopisi EU:n päättäviin pöytiin.

Henkilökohtaisesti pidän teeskentelijänä jokaista, joka sanoo, että Wassin puku oli ok ja ihan normisettiä ... Yhdensortin hurskastelua selittää että MINÄ en reagoinut pukuun mitenkään, MINÄ olen niiin suvaitsevainen.  MINÄ.
Ja sitten kun sitä pukua ei kauhistele niin alkaa kauhistella puvusta esitettyjä kommentteja.

ohkurin_narsi

MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ.

Jep, ja mitä sitten?

Hurskastelua on turha vouhottaminen asiasta mitä ei ole olemassa.

Lalli IsoTalo

Quote from: Emo on 07.04.2023, 01:21:26Hanna Wassin A-studio-mekko oli virhevalinta, täydellinen tyylimoka.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Emo

Quote from: ohkurin_narsi on 07.04.2023, 02:10:19
MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ.

Jep, ja mitä sitten?

Hurskastelua on turha vouhottaminen asiasta mitä ei ole olemassa.

Mitä sun @ohkurin_narsi   mielestä ei ole olemassa?
Ei tuo BikBokin tasoinen kolttu nyt sentään niin niukka ollut, etteikö sitä olisi olemassa ollut.

@Lalli IsoTalo laittoi kuvan ko. asusta, mutta valokuva ei tee täyttä oikeutta vaatteelle.
Livelähetyksessä kamera kiersi ja kuvasi Wassia välillä hieman ylhäältä alaviistoon ja se kuvakulma näytti erityisen koomiselta tuossa ajankohtaiskeskustelutilanteessa. Hyvä syy teille käydä Areenassa katsomassa koko sensuelli esitys.

Totti

Quote from: Emo on 07.04.2023, 01:21:26
Quote"Naisviha" lienee siis lähes kokonaan naisten juttu ja kumpuaa perinteisestä naisten keskisestä katudesta".

Hanna Wassin A-studio-mekko oli virhevalinta, täydellinen tyylimoka. Se on fakta, ei vihaa eikä kateutta.

Voin toki olla samaa mieltä siitä, että asuvalinta ei ollut paras mahdollinen, mutta somessa asiasta riehuu nimenomaan naiset. Facessa Hilkka Hyrkkö aloitti ajojahdin ja sinne ilmestyi välittömästi koko joukko naisia kivittämään "huoraa". Miesten kommentteja on harvakseltaan ja lähinnä Wassia puolustavia.

Iltiksen otsikointi on tämän puitteissa lievästi sanottuna erikoinen kun otsikoidaan "naisvihasta".  Ilmiselvä yritys on luoda otsikkotasolla mielikuva, että miehet ovat repimässä Wassin kappaleiksi eli narratiivi noudattaa feminististä diskurssia, jossa miehet ovat syntyään pahoja ihmisiä. Ylläripylläri, kyseessä olikin perinteinen naisten "karkotetaan noita kylästä" -ajojahti.

Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Outo olio

Tähän pitäisi ehkä keksiä jokin uudissana, entistä tarkempi termi kuvaamaan ilmiötä, koska nykyinen termi ei ehkä ole riittävän tarkka.

Voisiko "naisitseviha" olla tällainen uudissana? Tai "siskoviha"?
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Emo

Quote from: Totti on 07.04.2023, 09:36:02
Quote from: Emo on 07.04.2023, 01:21:26

Voin toki olla samaa mieltä siitä, että asuvalinta ei ollut paras mahdollinen, mutta somessa asiasta riehuu nimenomaan naiset. Facessa Hilkka Hyrkkö aloitti ajojahdin ja sinne ilmestyi välittömästi koko joukko naisia kivittämään "huoraa". Miesten kommentteja on harvakseltaan ja lähinnä Wassia puolustavia.

Iltiksen otsikointi on tämän puitteissa lievästi sanottuna erikoinen kun otsikoidaan "naisvihasta".  Ilmiselvä yritys on luoda otsikkotasolla mielikuva, että miehet ovat repimässä Wassin kappaleiksi eli narratiivi noudattaa feminististä diskurssia, jossa miehet ovat syntyään pahoja ihmisiä. Ylläripylläri, kyseessä olikin perinteinen naisten "karkotetaan noita kylästä" -ajojahti.

Jospa naisviha tässä tarkoittaa naisten vihaa.

En ole somessa enkä juuri lue Ilta-Paskojakaan, ja huorittelu on tietenkin sen sortin kielenkäyttöä, että Wass voinee tehdä rikosilmoituksia asiasta, mutta mekko oli floppi. Ei olisi ollut huonokaan valinta yökerhoon tai rapujuhlille, mutta ajankohtaisohjelmaan oli.

Emo

Quote from: Outo olio on 07.04.2023, 10:44:54
Tähän pitäisi ehkä keksiä jokin uudissana, entistä tarkempi termi kuvaamaan ilmiötä, koska nykyinen termi ei ehkä ole riittävän tarkka.

Ei naisitseviha ole hyvä sana, eivät huorittelijat itseään suoranaisesti vihaa vaan sitä, ketä huorittelevat, jos nyt  edes huorittelemaansakaan.
Olen kuullut miestenkin kommentteja Wassin mekosta, mutta kukaan järkevä mies ei ylipäätänsä ole somessa ja jos on, ei tohdi kommentoida siellä kenenkään mekkoa.

Siskovihakaan ei ole hyvä, koska en vihaa siskoani, ja muut 4 miljardia naista eivät oikeasti ole siskojani eivätkä leikistikään. Sana "naisviha" on paras, naisten naisiin kohdistama viha. Tosin en käsitä miksi Wassia pitäisi kenenkään vihata, mutta en käsitä monia muitakaan juttuja, esim. lähimmäisenrakkaus tai rakkaus ovat nykyään tosi kieroutuneita käsitteitä. Viha samoin, kuten myös fobia.

Outo olio

Eino P. Keravalta

HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

rätkä

Näillä TV-asiantuntijoilla on joku keskinäinen vedonlyönti kuka osaa pukeutua typerimmän näköiseksi ja kuitenkin päästä puhumaan niin että joku ottaa vakavasti. Hanna on ennenkin yrittänyt mutta taitaa olla nyt kiinni kärkipaikassa. Olisikohan tässä jo oman ketjun paikka.

Charlie

Sisäistetyllä naisvihalla joku vihervassari asiaa jossain selitti. Vakavissaan.

Lalli IsoTalo

Quote from: Charlie on 12.04.2023, 09:47:42

Naisten sisarviha?
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Outo olio

Quote from: Lalli IsoTalo on 12.04.2023, 09:59:46
Quote from: Charlie on 12.04.2023, 09:47:42

Naisten sisarviha?

Ei se voi olla sisarvihaa, koska sellainen ei olisi välttämättä miehistä lähtöisin alunperin. Kaikki "sisäistetty" tarkoittaa ulkoapäin tullutta. Miesten pahuuden vika siis tämäkin. Naiset ovat virheettömiä.

ikuturso

Omiin muroihin menstruoiminen?

-i-

Emo

Quote from: ikuturso on 13.04.2023, 22:44:34

-i-

Huono. Ei huomioi pre/postmenopausaalisia naisia ja heidän vihaansa, joka on väkevää ja laaja-alaista.
Yhtä universaalia totaalista vitutusta ja vihaa en kokenut edes murrosiässä, kuin mitä olen saanut vaihdevuosissa kokea. En olisi voinut kuvitellakaan, että mitään niin puhdasta tunnetta on olemassakaan 💋
Että kun aamulla herää ja aivan kaikki vituttaa ja pistää vihaksi, ja tätä jatkuu kuukausikaupalla eikä niin pientä asiaa olekaan ettei tekisi mieli tappaa ja nuijia se helvettiin, olipa se asia vaikka ryppy räsymatossa tai lyijykynä pöydällä, niin se on järisyttävä kokemus, eikä todellakaan mitään menstruoimista.

Älkääpä ukot yrittäkö määritellä naisten vihaa kun ette siitä mitään tiedä.

Niobium

Quote from: Emo on 13.04.2023, 23:25:52
Quote from: ikuturso on 13.04.2023, 22:44:34

-i-

Älkääpä ukot yrittäkö määritellä naisten vihaa kun ette siitä mitään tiedä.

Kyllä se on tullut havaittua, että joskus vaan klapityöt kutsuvat ulkosalla.

Eikä millään kiusalla. Kun tulee työpäivän jälkeen kotiin ja oikaisee kovalle lattialle, niin toinenkin osapuoli voi tajuta, että nyt vituttaa, enkä liikahda tästä noin puoleen tuntiin. Jutellaan sitten lisää, kunhan vähän tasoittuu.

Asemasotaa 25 vuotta.
"Varmaan jokaisen venäläisen äidin suurin unelma on synnyttää lisää lapsia tulevaisuuden juoksuhautoihin laittamaan käsikranaatti leuan alle ja vetämään sokka irti. Korvaukseksi saa säkillisen perunoita. " (Jäsen Hohtis.)

Outo olio

Täysin normaali ja terve henkilö analysoi taas yhteiskunnan vikoja:

QuoteKulttuuri | Kirjat

Pelko naisen voimaa kohtaan on muurattu kulttuurimme perustaan, sanoo professori

Kulttuurimme perustarinat opettavat tytöt luopumaan omasta voimastaan, toteaa yhdysvaltalainen kirjailija Melissa Febos.

Tietokirjoittamisen apulaisprofessorina työskentelevä Melissa Febos on kirjoittanut muistelmia ja esseeteoksia muun muassa heroiiniaddiktiostaan, selibaatistaan ja työskentelystään maksullisena dominana.

Kristiina Sarasti
16:00

"Patriarkaatti valtaa aivojamme kuin virus."

Niin amerikkalaiskirjailija Melissa Febos kertoo naispuolisen ystävänsä puuskahtaneen, kun tämä huomasi käyttäytyneensä miehen seurassa taas kerran omien arvojensa vastaisesti, omia tarpeitaan vähätellen ja miestä miellyttääkseen.

--

Tyttöys on Febosin mukaan usein pimeämpää aikaa kuin haluaisimme tunnustaa. Tytöt opetetaan pienestä pitäen sysäämään syrjään oman turvallisuutensa, onnellisuutensa, vapautensa ja nautintonsa, jos ne ovat ristiriidassa muiden, erityisesti poikien ja miesten, tarpeiden kanssa. Samalla heidät vieraannutetaan omasta voimastaan.

Tätä hän pohtii huhtikuun puolivälissä suomeksi ilmestyneessä esseekokoelmassaan Mitä on olla tyttö (suom. Suvi Kauppila, Atena). Muistelmallisia elementtejä reportaasiin ja kulttuurikriittiseen esseistiikkaan yhdistelevästä teoksesta tuli julkaisuvuonnaan 2021 arvostelumenestys ja bestseller, ja se sai muun muassa kriitikkoyhdistys National Book Critics Circlen vuotuisen kritiikkipalkinnon.

--

Pojat ja miehet alkoivat suhtautua hänen kehoonsa seksualisoituna omistusesineenä, jota saattoi kommentoida, hinkata ja kouria ilman lupaa. Naapurinpoika syljeskeli hänen päälleen. Osa tytöistä huoritteli ja soitteli häirintäpuheluita.

Pikkuhiljaa Febos sisäisti ajatuksen, että hänen kehonsa ei ole hänen. Väliä ei ollut sillä, mitä keho tunsi tai mihin se pystyi, vaan sillä, miltä se muista näytti ja tuntui. Maailma tuntui pakkosyöttävän ajatusta, että naisen voimaa on voimasta ja omasta tahdosta luopuminen.

--

Febosin mukaan viha ja pelko naisen seksuaalisuutta ja voimaa kohtaan on muurattu tuntemamme kulttuurin perustaan. Incelit eli tahdonvastaisessa selibaatissa olevat, naisille kaunaa kantavat miehet ovat vain jäävuoren huippu.

Naisten mieltämisellä miesten omaisuudeksi on pitkät perinteet vähintään antiikin Rooman ajoista alkaen. Alistavat asenteet elävät sitkeässä.

--

Vastaavasti nykyajan patriarkaalisessa kulttuurissa useimpien naisten tietoisuudessa asuu panoptinen miestarkkailija, jonka katseen ja tuomiovallan kohteena he ovat, Febos toteaa.

Hän itsekin kertoo jakautuneensa jo tyttönä kahtia, tarkkailijaan ja tarkkailtuun. Pitkään hän kuvitteli, että jos tarkkailijaosan kontrolli herpaantuisi, tapahtuisi kauheita: "Tulvisin huoneeseen ällöttävintä itseäni kuin virtapiikki tai hajonnut saostussäiliö: päästelisin kurkkuääniä, vääntäisin itseni groteskeihin asentoihin, paljastaisin itsestäni petomaisia totuuksia."

Aikuisuuden kynnyksellä Febos alkoi paeta paineitaan huumeisiin.

Aloitettuaan työt maksullisena dominana Melissa Febos koki, että pystyi vihdoin hyödyntämään ehdollistumistaan miehen katseelle ja sai siitä kerrankin taloudellisen korvauksen. Dominana hän myös oppi ensimmäistä kertaa puhumaan suoraan rajoista ja suostumuksesta.

Työ kuitenkin vahvisti Febosin tunnetta siitä, että hänen kehollaan on arvoa vain muiden käyttöesineenä. Jatkuvien katseiden kohteena oleminen murensi myös tunnetta oikeudesta yksityisyyteen.

--

Melissa Febos on ponnistellut pitkään purkaakseen mielensä patriarkaalisen ohjelmoinnin. Siinä häntä on auttanut pitkä terapia, queer-identiteetti, rakkaussuhde nykyisen vaimonsa Donika Kellyn kanssa — ja kirjoittaminen.

--

Tällaisten tarinoiden vähättely on usein samaa juurta kuin vastarinta, jota yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta vaativat liikkeet kohtaavat, Febos väittää. Altavastaajien tarinoiden kuuleminen voi auttaa muitakin näkemään sortavien rakenteiden vahingollisuuden ja vaatimaan yhteiskunnallista muutosta. Siksi ne herättävät vastareaktioita niissä, joita nykysysteemi suosii.
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009527247.html