News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Feminismi on ihmeellistä! (yhdistetty)

Started by Miniluv, 13.12.2015, 11:35:49

Previous topic - Next topic

Outo olio

Quote from: Skeptikko on 27.02.2018, 19:55:46
Anna Kontula: Nuket bordellissa jättävät ihmisille huonotuloiset työpaikat
Quote
– Huonoa tässä kuitenkin on se, että jatkossa pääosa tämän yrityksen tulovirrasta menee pääoman omistajille ja että ihmisille on tarjolla siellä enää avustavia, puhtaanapito- ja vastaanottotöitä, joissa ansiotaso on ehkä kymmenesosa siitä, mitä he olisivat aikaisemmin saaneet niissä töissä, joita robotit nyt tekevät.

Ensinnäkin nyt siis feministin ongelmana on se että miehet eivät enää käy huorissa? :roll: :D :D

Toisekseen, en ole käynyt tuossa robottibordellissa, mutta arvaan että hinnat ovat paljon halvemmat kuin tavallisessa bordellissa, johtuen siitä että robotin tuottaman palvelun taso ei todellakaan vastaa ihmistyöntekijän tuottaman palvelun tasoa. Jos hinta olisi sama tai liian sama, menisivät kaikki asiakkaat perinteiseen bordelliin koska siellä hinta-laatu-suhde on parempi. Eli omistava luokka ei todellakaan saa niin paljon rahaa kuin Kontula ehkä kuvittelee.

Itse asiassa jos haluaisin niin minäkin voisin uhriutua, ja samalla tavalla kirjoittaa valituskirjoituksen siitä miten meille pienituloisille on tarjolla vain jotain kämäisiä robotteja, samalla kun yhteiskunnan parempiosaiset hankkivat aitoa palvelua kovalla rahalla. :'( En näin tee, mutta voisin kyllä tehdä. Tämä siis huomiona, että ihan mistä hyvänsä voi uhriutua, jos vain viitsii. Asiat voi nähdä eri tavoilla.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

migri

Quote from: Henry on 21.02.2018, 20:53:42
QuoteOsana OYY:n vuosijuhlaviikkoa järjestimme muskarin perheellisille opiskelijoille. Tapahtuma järjestettiin kasvatustieteiden tiedekunnan tiloissa. Tiloissa oli rumpu, joka eksotisoi saamelaiskulttuuria. Rumpu esiintyi myös ylioppilaskunnan Instagram Stories -videoissa. Olemme poistaneet videot kuultuamme, että ne loukkaavat.

Pyydämme tapahtunutta anteeksi. Ryhdymme välittömiin toimenpiteisiin, jotta asia ei pääse enää toistumaan. Saamelaiset kohtaavat toistuvasti vähättelyä, kulttuurinsa omimista ja heidän historiansa on täynnä sortoa. Emme halua olla osana tätä jatkumoa. Pyydämme yliopistolta, että rumpu poistetaan yliopiston tiloista ja käytöstä.

Olemme sopineet, että ylioppilaskunnan toimiston väki ja Gieku ry:n edustajat tapaavat toisiaan aiheeseen liittyen huomenna torstaina.

Lisätiedot:
OYY:n viestintäasiantuntija Janne Hakkarainen, janne.hakkarainen©oyy.fi, 0400 381 321
Tähän tuli tällainen vastaus vastaan tuolla FB:n puolella..

Radio White Guilt ja noitarummun kirous
Quote from: Tere SammallahtiSuomessa on nousemassa trendi, jonka mukaan on ok yrittää häpeärangaistuksin painostaa tiettyä etnistä perimää tai kulttuuria edustavia ihmisiä rajoittamaan omia vapauksiaan ja sensuroimaan itseään. Sairaalloisen poliittisen korektiuden ideologiaan hurahtaneet väittävät toiminnallaan taistelevansa tasa-arvon ja kaiken muun hyvän puolesta, vaikka toiminta noudattelee rotuerottelusta tuttuja linjauksia.

En myöskään ymmärrä, miten vähemmistökulttuurit voisivat koskaan nousta arvostettuina valtavirtaan, jos ne yritetään piilottaa pienen elitistipiirien yksinoikeudeksi? Suomessa puhutaan paljon maahanmuuttajien integroitumisesta ja siitä, miten tietyt vaikutteet muista kulttuureista ovat hyvä asia. Olen tietyin varauksin samaa mieltä.

Mutta miten asiaan pitäisi suhtautua, kun moni mediakin suitsuttaa kritiikittä periaatetta, jonka mukaan vain valtakulttuuria edustavalla väestöllä on velvollisuuksia ja muilla vain oikeuksia? Suomalaisten pitäisi kuulemma alistua vähemmistöaktivistien vaatimusten rahoittajiksi ja rajoittaa omia vapauksiaan kotoutuakseen vähemmistöjen vaatimuksiin. Kauniit puheet yhdenvertaisuudesta ja tasa-arvosta tuntuvat aika irvokkailta, kun saat kuulla olevasi rasistinen sortovallan edustaja vain siksi, ettet esimerkiksi puhu saamea tai ihonvärisi on liian kalpea.

Mikään asia, yhteisö tai yksilö yhteiskunnassamme ei voi nousta sen enempää kritiikin kuin satiirinkaan yläpuolelle. Jos näin pääsee käymään, menetämme sananvapauden ja se on paljon pahempi asia kuin jonkun tunneside johonkin päähineeseen. #terestroika
I haven't seen democrats this mad since Republicans freed their slaves.
"Just because you're offended, doesn't mean you're right" - Ricky Gervais

nollatoleranssi

#1322
Quote from: Pullervo on 26.02.2018, 18:37:49
Ruotsin tie. Väitetysti Ruotsin Feministisen puolueen (F!, Feministiskt Initiativ) puoluetoimistolta. Kovin binaariselta näyttää sukupuolijako rabiesfeministien tekemäksi...

QuotePäivän kuva: Ruotsin feministiset vessat

Ruotsissa toimivan Feministinen aloite -puolueen puoluetoimiston unisex-tyyppiset vessat on Facebook-päivityksen mukaan merkitty tällä tavalla. Kuva ei kaipaa enempää selittelyjä.

https://mvlehti.net/2018/03/01/paivan-kuva-ruotsin-feministiset-vessat/

Nyt-liite vois tehdä jutun...
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Hakkapeliitta

#1323
Quote from: Golimar on 21.11.2017, 11:55:40
Feministisen ajatushautomon ehdotus verkkovihaan: Sukupuoli rikoksen koventamisperusteeksi

Feministisellä ajatushautomo Hatulla on konkreettisia ehdotuksia verkkovihan suitsimiseksi.
Hattu on käynnistänyt verkkosivuillaan ja sosiaalisessa mediassa verkkovihan vastaisen kampanjan.
Hatun mukaan sukupuoli tulee lisätä rikoslakiin viharikosten koventamisperusteeksi.

Noniin. Aloite on jätetty RKP:n Anna-Maija Henrikssonin toimesta. Nyt sitten nähdään mikä on hörhöfeministien todellinen kannatus eduskunnassa. Ensin ajattelin, että tuohan kaatuisi perustuslakivaliokunnassa, mutta ihmisiähän saa asettaa eriarvoiseen asemaan, mikäli peruste on riittävän hyvä.

QuoteLakialoite tekisi sukupuolesta perusteen koventaa rangaistusta

RKP:n Anna-Maja Henrikssonin mukaan verkossa esiintyvä viha koettelee naisia.

– Jo tällä hetkellä esimerkiksi etninen tausta ja uskonto ovat motiivina rangaistuksen koventamisperusteisiin lainsäädännössä. Jotta voisimme taistella vihaa vastaan tasa-arvoisemmalla tavalla niin sukupuoli pitäisi lisätä lainsäädännön koventamisperusteisiin, RKP:n puheenjohtaja, kansanedustaja Anna-Maja Henriksson sanoo puolueensa tiedotteessa.

Henriksson on jättänyt lakialoitteen, jossa ehdotetaan sukupuolen lisäämistä lainsäädännön koventamisperusteisiin.

Hänen mukaansa Internet ja digitalisaatio ovat muuttaneet tapaa, jolla ihmiset viestivät ja seurustelevat. Verkossa esiintyvä viha ja uhkaukset koettelevat Henrikssonin mukaan naisia usein sukupuolen vuoksi. Miehiin kohdistuvat hyökkäykset liittyvät hänen mukaansa useammin ammattiin ja pätevyyteen.

RKP:n naisjärjestö Svenska Kvinnoförbundetin puheenjohtaja Anna Jungner-Nordgrenin mukaan naisten oleskelu julkisissa tiloissa, kuten esimerkiksi netissä, uhkaa vaarantua.

– Sananvapaus ja pidemmällä aikavälillä myös demokratia on uhattuna, kun henkilöt julkisuudessa joutuvat tuntemaan pelkoa omista sanoistaan, hän sanoo.

https://www.verkkouutiset.fi/lakialoite-tekisi-sukupuolesta-perusteen-koventaa-rangaistusta/
Monikulttuurisuus on aivan ihana asia. Se on yksi tärkeimmistä rikkauksista. Jotta se säilyy rikkautena, koulussa täytyy olla enemmän resursseja.

Fiftari

Ei jumankauta  :facepalm: voin vain kuvitella kuinka hauskaa olisi olla mies syytettynä oikeudessa. Otetaan vaikka hätävarjelutilanne jossa nainen käy päälle (jota muuten käy parisuhteessa mutta siitä ei puhuta juurikaan), mies sitten ottaa naisen hallintaan ettei kummallekaan käy ikävästi. Nainen laskettelee satuja poliisisedälle ja kohta päästään oikeuteen. Siellä onkin sitten kiva yrittää selitellä asioita.

Anteeksi jos jollakulla särähti, mutta hirveän kova luotto ei ole oikeuslaitosta kohtaan.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Outo olio

Quote from: Hakkapeliitta on 01.03.2018, 18:30:28
QuoteLakialoite tekisi sukupuolesta perusteen koventaa rangaistusta

RKP:n Anna-Maja Henrikssonin mukaan verkossa esiintyvä viha koettelee naisia.

– Jo tällä hetkellä esimerkiksi etninen tausta ja uskonto ovat motiivina rangaistuksen koventamisperusteisiin lainsäädännössä. Jotta voisimme taistella vihaa vastaan tasa-arvoisemmalla tavalla niin sukupuoli pitäisi lisätä lainsäädännön koventamisperusteisiin, RKP:n puheenjohtaja, kansanedustaja Anna-Maja Henriksson sanoo puolueensa tiedotteessa.

Henriksson on jättänyt lakialoitteen, jossa ehdotetaan sukupuolen lisäämistä lainsäädännön koventamisperusteisiin.

Naiset ovat heikompi sukupuoli ja tarvitsevat erityistä suojelua. Kerrankin olen RKP:n kanssa samaa mieltä. :flowerhat:
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Fiftari

^Eikö tuota voisi kääntää myös niin että eivät kykene itsenäiseen elämään/päätöksentekoon vaan pitäisi vähintään saada edunvalvoja joka päättäisi mikä on heille hyväksi.  ;D
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

jmk

Quote from: Hakkapeliitta on 01.03.2018, 18:30:28
Henriksson on jättänyt lakialoitteen, jossa ehdotetaan sukupuolen lisäämistä lainsäädännön koventamisperusteisiin.

Tarkoittaako tämä, että jos rikoksen uhrilla on sukupuoli, niin rangaistusta kovennetaan?

Hakkapeliitta

#1328
Quote from: jmk on 01.03.2018, 19:53:22
Tarkoittaako tämä, että jos rikoksen uhrilla on sukupuoli, niin rangaistusta kovennetaan?

Luulisin, että tarkoituksena on se, että mikäli rikokselle on sovinistinen motiivi, silloin koventamisperuste tulisi käyttöön. Uutinen ei tätä kyllä hirveän hyvin valaissut.

Toki mikäli verrataan Torniasen saamaan koventamisperusteeseen, tällöin esim. miesfeministiä vastaan kohdistunut rikos voitaisiin tuomita samoilla perusteilla.
Monikulttuurisuus on aivan ihana asia. Se on yksi tärkeimmistä rikkauksista. Jotta se säilyy rikkautena, koulussa täytyy olla enemmän resursseja.

Elemosina

Eihän tässä ole enää päätä eikä häntää!
Rikos on rikos, siitä pitäisi saada itsestään jo riittävä tuomio.

Järjellä ymmärrän oikein hyvin että lapsia ja vanhuksia suojellaan.
Äh.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Lahti-Saloranta

Kuinkahan tuota lakia sovellettaisiin raiskauksiin. Jos mies raiskaa naisen niin sehän kohdistuu sukupuoleen ja siinä samalla alistetaan naista, siis rangaistukseen kovennus. Jos mies raiskaa miehen niin rikos ei kohdistu sukupuoleen, kyseessä normaali raiskaus.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

pulikka

Quote
Verkossa esiintyvä viha ja uhkaukset koettelevat Henrikssonin mukaan naisia usein sukupuolen vuoksi. Miehiin kohdistuvat hyökkäykset liittyvät hänen mukaansa useammin ammattiin ja pätevyyteen.

Eiköhän tehdä nettiin naisille oma safe space eli suomeksi sukupuolisegregoitu naiskarsina, jossa daamit saavat kissatapella ja neulebloggailla keskenään. Miehille vastaavasti suoja ammatillista ja pätevyyteen liittyvää kritiikkiä vihaa vastaan. Ehdotan, että ainakin pääministerille, valtiovarainministerille, ulkoministerille ja työministerille annetaan absoluuttinen suoja nettivihaa vastaan, jotta voivat keskittyä työhönsä.


Outo olio

Jos nainen haukkuu toista huoraksi tai lutkaksi niin miten silloin tuomitaan? Rikollinen ja uhri edustavat samaa ryhmää, mutta toisaalta rikos kohdistuu oletettuun sukupuolikäyttäytymiseen, eli sukupuoleen?
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Iku-routa

Miehillä on jo kovemmat rangaistukset kuin naisilla.
"Know what you're owed on this dark day road
Temper burn hot
And your heart stay cold"

Fiftari

Sukupuolia näemmä on silloin kun se naisille sopii. Muuten kaikki pitäisi olla sukupuoletonta ja jollain tavalla kuitenkin femiiniä.

Järkijättöistä touhua. On varmaan kuullostanut tosi hienolta omassa päässään.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Vaniljaihminen

Quote from: Outo olio on 01.03.2018, 20:40:53
Jos nainen haukkuu toista huoraksi tai lutkaksi niin miten silloin tuomitaan? Rikollinen ja uhri edustavat samaa ryhmää, mutta toisaalta rikos kohdistuu oletettuun sukupuolikäyttäytymiseen, eli sukupuoleen?

Helppoa. Etsitään vain se mies joka on aiheuttanut kyseisen riidan. Tarvittaessa etsitään niin kauan, että syyllinenkin on sopiva.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Lahti-Saloranta

MV-mediassa on juttu ruotsalaisesta feministisestä vessasta. En onnistunut kopioimaan kuvaa, joku voisi ehkä jeesata. On meinaan mainio kuva.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

nollatoleranssi

Tästä on noin kuukausi aikaa, mutta Marsun videolla näkyi erikoinen episodi liittyen naisten uimavuoroon. Vuoro oli tarkoitettu siis ainoastaan naisille, mutta sinne pääsikin yllättäen yksi mies, muut miehet haluttiin käännyttää ovella. Mikä merkitys oli tällä miehellä, kun hän osti normaaliin tapaan lippua. Valvooko muslimies naisten uintivuoron edistymistä?
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Pullervo

Quote from: Lahti-Saloranta on 01.03.2018, 21:14:41
MV-mediassa on juttu ruotsalaisesta feministisestä vessasta. En onnistunut kopioimaan kuvaa, joku voisi ehkä jeesata. On meinaan mainio kuva.

Ei huolta. Kuva on tallessa ja se on jaettu tässäkin ketjussa jo kahdesti ja lisäksi Hauskat kuvat -ketjuun.

Jaksuhali

Quote from: Fiftari on 01.03.2018, 19:49:23
^Eikö tuota voisi kääntää myös niin että eivät kykene itsenäiseen elämään/päätöksentekoon vaan pitäisi vähintään saada edunvalvoja joka päättäisi mikä on heille hyväksi.  ;D

Joo, vähintäänkin miehen/edunvalvojan olisi ensimmäisenä luettava naisen some-posti ja sähköposti ja ehkä kaikki muukin posti ja poistettava vihapuheposti sieltä joukosta. Myös Elloksen kuvastot ja sen sellaiset voisi ennakkosensuroida ostoshuuman välttämiseksi.

Herbert

QuoteNaiset jotka vihaavat naisia

OLLI VIRTANEN

Kysyttäessä mielipidettäni feminismistä olen tavannut vastata suhtautumiseni olevan nihkeä. Naisten oikeuksia vastaan minulla ei ole mitään, mutta käytännössä mainittu aate on yleensä realisoitunut sukupuolikiintiöiden vaatimisena, lutkamarsseina ja muuna vastaavanlaisena hölmöilynä, jollainen saa minut lähinnä pyörittelemään tuskastuneena silmiäni. Viime aikoina olen kuitenkin huomannut asennoitumisessani erään muutoksen. Suhtautumiseni itse feminismiin on toki pysynyt samana, mutta perustelu on vaihtunut. En nimittäin enää tunne olevani selvillä siitä, mitä tuolla aatteella nykyään oikeastaan tarkoitetaan. Perinteisesti feminismi on tietysti merkinnyt naisasiaa, mutta tämä vanha määritelmä ei enää tunnu pitävän kutiansa: kun joku feministiksi itseään kutsuva avaa suunsa, aiheena on nykyisin yleensä jokin aivan muu kuin naisten oikeudet.

Varsin valaisevan kuvan nykyfeminismin tilasta antaa Annika Ojalan Vihreässä Langassa ilmestynyt kolumni "Valkoisen feminismin myrkyllisyydestä". Ojala ilmoittaa heti kärkeen, ettei hänen feminisminsä keskity valkoisten naisten asioihin vaan "perustavanlaatuiseen ihmisoikeuksien puolustamiseen", mikä panee minut kyllä ihmettelemään, mihin koko feminismin käsitettä sitten ylipäätään tarvitaan. Minkä takia ihmisoikeuksien kovan ytimen kannattamista olisi järkevää nimittää naissukupuoleen viittaavalla sanalla? Meillähän on jo esimerkiksi sellainen käsite kuin ihmisoikeusaktivisti, ja koskevat ne ihmisoikeudet kai miehiäkin (ynnä niitä ziljoonaa muuta sukupuolta). Nykyfeminismillä ei käytännössä tunnukaan enää olevan juuri tekemistä naisen aseman parantamisen kanssa: suurin osa feministien kannanotoista koskee "antirasismia" ja seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksia, ja silloinkin, kun kantaa otetaan johonkin oikeasti naisia koskevaan, aiheena on jokin pörssiyhtiöiden hallitusten sukupuolijakauman kaltainen marginaalinen ja keksimällä keksitty ongelma.

Paras osoitus siitä, miten halpoja naisten oikeudet aikamme naisasialiikkeelle ovat, on kuitenkin feministien suhtautuminen länsimaiden islamisoitumiseen. Jos omasta yhteiskunnasta epäkohtia etsitäänkin täikammalla, niin aidon naisvihamielinen (sekä rasistinen ynnä homofobinen) muslimikulttuuri sen sijaan toivotetaan tervetulleeksi avosylin. Joukkoraiskaukset ja hunnunkäyttöpakot ynnä muu naisen oikeuksia räikeästi polkeva saasta löytää feministeistä ahkeria parhain päin selittelijöitä; moderni feminismi sopisikin määritelmäksi sanakirjan kohtaan "oman oksan sahaaminen". Alusta saakka on ollut selvää, etteivät feministit pysty toimimaan sekä naisten oikeuksien esitaistelijoina että islamin apologeettoina; kahta keskenään jotakuinkin absoluuttisessa ristiriidassa olevaa asiaa ei voi puolustaa yhtä aikaa. Seuraan surullisena, joskaan en erityisen yllättyneenä, kummalle puolelle vaaka on yhä vahvemmin kallistumassa. Puheissaan feministit ovat toki kovasti vastustavinaan "patriarkaattia", mutta patriarkaatti on feministisessä kielenkäytössä pelkkä eufemismi valkoiselle miehelle, joka on heille Vihollinen Numero Yksi. Kaikille valkoisen miehen valtaa manaaville naisille olisi terveellistä asua tovi sellaisessa maassa, jonka johdossa eivät ole länsimaiset miehet vaan esimerkiksi muslimimiehet tai afrikkalaiset miehet.

Ojalan kirjoitus osoittaa surkuhupaisalla tavalla, miten nykyvasemmistolaisuudesta on muodostumassa jonkinlainen oma pseudotieteenalansa jargoneineen kaikkineen; cis-seksuaalisuuden ja ableismin tunsin keskustelua pitempään seuranneena jo aikaisemmin, mutta tokenismin käsite oli minullekin entuudestaan vieras. Teksti on myös huvittava näyte siitä, miten Euroopan vasemmistolla on tapana kaikessa apinoida rapakontakaisia aatetovereitaan. Yhdysvalloissa, jossa väestö on aidon monimuotoista, etnisyys epäilemättä on naisasiaväenkin parissa oikeasti kuuma peruna. Vaan kuinkahan monta ei-valkoista aktiivia Suomen feministipiireissä liikkuu? Kovin monen käden sormia heidän laskemisekseen ei voi tarvita. Mutta koska rotu on ongelma Yhdysvalloissa, sen on oltava ongelma vitivalkoisessa pohjolassakin.

...

Ojala soimaa kolumnissaan valkoisia feministejä siitä, etteivät he tunne riittävää solidaarisuutta erilaisiin vähemmistöihin kuuluvia aatesisariaan kohtaan, ja piehtaroi sellaisessa itseinhossa, että sivustakatsojaakin alkaa puistattaa. Ojalan mielestä valkoinen ihonväri on jo itsessään rikos: valkoisuus "hiljentää, eriarvoistaa ja syrjäyttää". Tämä johdattaa meidät perimmäisen ongelman äärelle: on vaikea välttyä ajatukselta, että nykyfeminismi on loppujen lopuksi vain peiteltyä – ja usein jo aivan peittelemätöntäkin – itseinhoa. Tämän huomaa oikeastaan jo siitä, millaisen muutoksen feministit haluavat naisissa saada aikaan. Kannustavatko he naisia kenties itsensä kehittämiseen, sivistyneeseen käytökseen ja terveisiin elämäntapoihin? Näin ei varsinaisesti voi sanoa. Jostain minulle täysin käsittämättömästä syystä feministit haluavat naisten omaksuvan miehiltä juuri ne kaikkein kielteisimmät, sikamaisimmat ominaisuudet: mitä karkeammin kauniimman sukupuolen edustaja käyttäytyy, mitä enemmän hän kiroilee ja mitä epäviehättävämmin hän pukeutuu, sitä korkeammat pisteet hän naisasiaväeltä saa. Yllyttäessään naisia tällä tavalla alentamaan itsensä feministit eivät suinkaan taistele mitään salakähmäistä hyvävelikerhoa vaan omaa sukupuoltaan vastaan. Tosiasia nimittäin on, ettei tukkansa räikeäksi värjännyt, itsensä halvan näköiseksi meikannut ja pukenut, röyhkeä ja huonokäytöksinen nainen ole miellyttävä sen enempää miesten, toisten naisten kuin oman itsensäkään silmissä. Ei, vaikka hän osallistuisi tuhanteen body pride -marssiin ja feministiseen kiroiluiltamaan.

Feministit jauhavat jatkuvasti yhteiskunnan naisvihamielisyydestä, mutta naiseuden halveksimiseen syyllistyvät nimenomaan he itse. Juuri feministithän toitottavat, että naisten pitäisi omaksua dominoivan käytöksen ja itsekorostuksen kaltaisia, perinteisesti maskuliinisina pidettyjä ominaisuuksia. Herkkä, herttainen, perheelleen omistautunut nainen kelpaa kenelle tahansa muulle, mutta feministi näkee hänessä vain patriarkaatin alistaman synnytyskoneen. Feministin mielestä naisen pitää pyrkiä johtajaksi kyynärpäitään käyttäen, karjua äänensä kuuluville, taistella äijänä äijien joukossa; vasta sitten hänelle nyökätään hyväksyvästi. Älkää toki ymmärtäkö väärin; jos nainen haluaa neljänollaista palkkaa nostavaksi suuryrityspomoksi, hän saa minun puolestani tavoitella tällaista asemaa siinä missä mieskin. En kadehdi häntä, ennemminkin säälin, kuten kaikkia niitä miehiäkin, joiden elämän pääsisältönä on uraputkessa kiitäminen ja viisikymppisenä sydäninfarktiin kuoleminen. Mutta minulle naisen arvon mitta ei ole se, miten hyvin hän menestyy miesten maailmassa.

Feministit kuvittelevat, että heidän ohjeillaan kasvaa vahvoja naisia, mutta mikään ei voisi olla kauempana totuudesta. Teeskennelty kovapintaisuus ei ole merkki vahvuudesta vaan kuralla olevasta itsetunnosta. Ja kurallahan länsimaisen naisen itsetunto on, mitä muuta se voisikaan olla? Naiseuden arvostus on tallottu aikamme irvikuvamaisen tasa-arvokäsityksen lokaan, ja naiset on sysätty miehisille kilpailuareenoille, joilla he joitain harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta eivät ole vahvuusalueellaan ja joilla he eivät viihdy. Tämän lisäksi naisille tolkutetaan pienestä pitäen, miten yhteiskunta sortaa ja alistaa heitä joka käänteessä ja miten miehet saavat kaiken eteensä hopeatarjottimella. Ei ole maailman kahdeksas ihme, että tällainen järjestelmä saa naiset tuntemaan riittämättömyyttä ja katkeruutta. Mieheyden kriisistä on – syystäkin – puhuttu paljon, mutta ei uljas uusi maailmamme naisia sen helpommalla päästä.

Feminismiä vaivaa sama tauti kuin sosiaalidemokratiaakin: maailma on tullut valmiiksi, kaikki järjelliset tavoitteet on jo saavutettu. Niinpä tavoitteita on pitänyt keksiä tyhjästä. Sosiaalidemokratian saralla tämä ilmenee haluna muuttaa länsimaat koko maailman sossuluukuksi, feminismin puolella pyrkimyksenä korjata kaikkien kuviteltavissa olevien vähemmistöjen keksitytkin ongelmat. Siinä rytäkässä naisten oikeudet ovat jääneet lapsipuolen asemaan.

Koko juttu:

https://sarastuslehti.com/2018/03/02/naiset-jotka-vihaavat-naisia/
"The problem isn't that Johnny can't read. The problem isn't even that Johnny can't think. The problem is that Johnny doesn't know what thinking is; he confuses it with feeling."

Thomas Sowell

Elemosina

Tuosta tuli mieleen, että eipä valkoisetkaan ole päässeet itse valitsemaan synnytäänkö valkoisiksi vai mustiksi, miehiksi tai naisiksi.
Silti valkoinen kun olet niin syyllinen kaikkeen olet.
Ihan sama onko synnyinmaasi ollut millään tavalla tekemisissä orjakaupan kanssa tai varsinkaan jos synnyinmaasi valkoisia ihmisiä on orjiksi myyty. Sama tuo, syyllinen. Koska valkoinen.

Jaa, että miten tämä liittyy feminismiin. No siten miten nuo kaikki nykyäärifeministien sekametelisoppa-ajatuksetkin.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Skeptikko

Johan on opinnot! - Sukupuolentutkimuksen opiskelijat tanssivat Stop Deportations -mielenosoituksessa, Turun yliopisto jakoi opintopisteitä - Suomen Uutiset
https://www.suomenuutiset.fi/johan-opinnot-sukupuolentutkimuksen-opiskelijat-tanssivat-stop-deportations-mielenosoituksessa-turun-yliopisto-jakoi-opintopisteita/

QuoteTurkulaiset opiskelijat järjestivät tanssiesityksen turvapaikanhakijoiden käännytyksiä vastustavassa mielenosoituksessa Helsingin Rautatientorilla. Tanssiperformanssi kuului osasuorituksena sukupuolentutkimuksen opintoihin.
...
Suomen Uutiset sai haltuunsa sukupuolentutkimuksen oppiaineeseen kuuluvan Ruumiilliset käytännöt –kurssin opinto-ohjelman, josta ilmenee, kuinka turkulaisille yliopisto-opiskelijoille oli varattu yksi päivä mielenosoitukseen osallistumista varten. Opiskelijat siirtyivät Turusta Helsinkiin bussikuljetuksella, missä heidän piti osallistua Stop Deportations –mielenosoitukseen Helsingin Rautatientorilla.
...
Opinto-ohjelmasta selviää, kuinka mielenosoitukseen osallistumiseen oli varattu aikaa kaksi tuntia. Sukupuolentutkimuksen opiskelijoita ohjeistetaan osoittamaan mielenosoittajille tukea ja karkeloimaan yhdessä heidän kanssaan. Opiskelijoita kehotetaan järjestämään improvisoitu tanssiesitys, johon tulee kutsua mukaan myös mielenosoittajia.

Opiskelijoita pyydetään mielenosoituksessa "kokeilemaan kehojaan" ja "heijastamaan kokemuksen kehittymistä" julkisessa tilassa.
...
Kurssin oheislukemistona opiskelijoille tarjotaan Judith Butlerin essee nimeltään Bodies in Alliance. Butler on tunnettu amerikkalainen sukupuolentutkimuksen akateemikko ja feministi. Kirjassaan Hankala sukupuoli Butler väittää, ettei sukupuoli ole biologinen ominaisuus, vaan jokaisen sukupuolta tuotetaan sosiaalisissa käytännöissä. Butlerin mukaan ei ole syytä olettaa, että sukupuolia olisi vain kaksi.
...
Opetusohjelmasta selviää, että työskentely kurssilla tapahtuu työpajoissa sekä niihin liittyvissä lukupiireissä. Työpajojen aiheena on ääni, queer-kävelyt, feministinen itsepuolustus, tanssi ja roller derby. Kurssi järjestetään yhteistyössä Åbo Akademin kanssa. Kurssin työkielinä ovat suomi, ruotsi ja englanti. Opetus tapahtuu englanniksi, mutta jokainen voi puhua omaa äidinkieltään.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

-PPT-

Quote from: Outo olio on 26.02.2018, 15:54:09
(Pistän videon tänne enkä videoketjuun. Video on julkaistu 18.2.2017.)

Joku Israelin armeijan koulutuspäällikkö tjsp. selittää maan kansanedustajille että naiset armeijassa eivät pysty samaan kuin miehet, ja upseerikoulun koulutusrääkki jopa invalidisoi naisia pysyvästi. Upseerikoulussa naisia loukkaantuu lukumääriin suhteutettuna suunnilleen kuusi kertaa niin paljon kuin miehiä. Nais-feministi-kansanedustajat reagoivat väitteisiin emotionaalisesti ja huutavat että mies valehtelee kansanedustajille. Miehen kertoman mukaan armeijan "sukupuoliasioiden asiantuntija" suosittelee että miesten ja naisten asepalvelus erotettaisiin toisistaan, koska naisia loukkaantuu ja vammautuu niin paljon. Feministit eivät kuitenkaan moista halua, koska miehet ja naiset ovat kuulemma samanlaisia.

Armeija on laskenut koulutusvaatimuksia monta eri kertaa, jotta "naiset pystyisivät samaan kuin miehet", mutta ainakaan vielä ei ole päästy tähän.

https://www.youtube.com/watch?v=iUSFF4NI_Us

Voisi kuvitella että jos jokin maa niin Israel ei ainakaan voi antaa armeijan suhteen periksi tuolle mielisairaudelle mutta kenties Israelin armeija on oikeasti niin ylivoimainen että heillä on tuohonkin varaa.

DuPont

Quote from: Skeptikko on 04.03.2018, 02:51:33
Johan on opinnot! - Sukupuolentutkimuksen opiskelijat tanssivat Stop Deportations -mielenosoituksessa, Turun yliopisto jakoi opintopisteitä - Suomen Uutiset
https://www.suomenuutiset.fi/johan-opinnot-sukupuolentutkimuksen-opiskelijat-tanssivat-stop-deportations-mielenosoituksessa-turun-yliopisto-jakoi-opintopisteita/

QuoteTurkulaiset opiskelijat järjestivät tanssiesityksen turvapaikanhakijoiden käännytyksiä vastustavassa mielenosoituksessa Helsingin Rautatientorilla. Tanssiperformanssi kuului osasuorituksena sukupuolentutkimuksen opintoihin.
...
Suomen Uutiset sai haltuunsa sukupuolentutkimuksen oppiaineeseen kuuluvan Ruumiilliset käytännöt –kurssin opinto-ohjelman, josta ilmenee, kuinka turkulaisille yliopisto-opiskelijoille oli varattu yksi päivä mielenosoitukseen osallistumista varten. Opiskelijat siirtyivät Turusta Helsinkiin bussikuljetuksella, missä heidän piti osallistua Stop Deportations –mielenosoitukseen Helsingin Rautatientorilla.
...
Opinto-ohjelmasta selviää, kuinka mielenosoitukseen osallistumiseen oli varattu aikaa kaksi tuntia. Sukupuolentutkimuksen opiskelijoita ohjeistetaan osoittamaan mielenosoittajille tukea ja karkeloimaan yhdessä heidän kanssaan. Opiskelijoita kehotetaan järjestämään improvisoitu tanssiesitys, johon tulee kutsua mukaan myös mielenosoittajia.

Opiskelijoita pyydetään mielenosoituksessa "kokeilemaan kehojaan" ja "heijastamaan kokemuksen kehittymistä" julkisessa tilassa.
...
Kurssin oheislukemistona opiskelijoille tarjotaan Judith Butlerin essee nimeltään Bodies in Alliance. Butler on tunnettu amerikkalainen sukupuolentutkimuksen akateemikko ja feministi. Kirjassaan Hankala sukupuoli Butler väittää, ettei sukupuoli ole biologinen ominaisuus, vaan jokaisen sukupuolta tuotetaan sosiaalisissa käytännöissä. Butlerin mukaan ei ole syytä olettaa, että sukupuolia olisi vain kaksi.
...
Opetusohjelmasta selviää, että työskentely kurssilla tapahtuu työpajoissa sekä niihin liittyvissä lukupiireissä. Työpajojen aiheena on ääni, queer-kävelyt, feministinen itsepuolustus, tanssi ja roller derby. Kurssi järjestetään yhteistyössä Åbo Akademin kanssa. Kurssin työkielinä ovat suomi, ruotsi ja englanti. Opetus tapahtuu englanniksi, mutta jokainen voi puhua omaa äidinkieltään.
Luo minulle häpeää, että aikoinani valmistuin Turun Yliopistosta. Tuollaista tieteen raiskausta en haluaisi entiseltä opinahjoltani. Mutta kun yliopistot ovat nykyisin kuten media, vihervasemmiston saastuttamia... ???

Outo olio

Quote from: -PPT- on 04.03.2018, 02:58:18
Voisi kuvitella että jos jokin maa niin Israel ei ainakaan voi antaa armeijan suhteen periksi tuolle mielisairaudelle mutta kenties Israelin armeija on oikeasti niin ylivoimainen että heillä on tuohonkin varaa.

Itse ymmärsin että alennettu vaatimustaso koskee nimenomaan maajoukkojen upseerikoulua. Eli miestenkin komentoketjun taso laskee. Alennetut standardit koskivat paitsi lihaskuntoa, niin myös suunnistusosaamista. Kartanluku ei ehkä onnistu niin kuin joskus ennen.

En tiedä mistä johtuu, mutta käsittääkseni viimeisimmät sodat Gazassa ja Libanonin rajalla eivät menneet niin helposti kuin edellisillä kerroilla. Tappioita tuli enemmän kuin normaalisti ja vihollinen kärsi vähemmän kuin normaalisti.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Roope

Höblän juttu Ruotsin punavihreän hallituksen "feministisen ulkopolitiikan" menestystarinasta. Se on tehnyt Ruotsista "ulkopolitiikan suurvallan", jonka ansiosta YK:n turvallisuusneuvosto kuuntelee enemmän naisia ja vapaaehtoisjärjestöjä kuin ennen.

Tutkija Mari Huupposen (SDP) ylistyksestä huolimatta Ruotsin ulkoministeri Margot Wallströmin (SDP) lanseeraama "feministinen ulkopolitiikka" ei erityisesti poikkea suomalaisesta ulkopolitiikasta, eikä se ole pelkästään feminististä vaan kyse on enemmänkin Ruotsin demareiden keksimästä puoluepoliittisesta markkinointisloganista. "Feministisen ulkopolitiikan" Ruotsi muun muassa myy edelleen Saudi-Arabiaan aseita, joita käytetään Jemenin konfliktissa.

Toimittaja oli yrittänyt kaivaa suomalaisilta vaikuttajilta (mm. Soini, Stubb, Halonen, Ahtisaari) mielipiteitä feministisestä ulkopolitiikasta, mutta yksikään poliitikko ei suostunut kommentoimaan ja virkamiehetkin vain nimettöminä.

QuoteFeministisk utrikespolitik handlar inte bara om feminism

– Margot Wallström gör precis som Olof Palme på sin tid: provocerar retoriskt för att göra Sverige till en utrikespolitisk stormakt. Feministisk utrikespolitik handlar alltså inte bara om feminisim, säger statsvetaren Mari Huupponen.

I oktober 2014 utropade Sverige sig till världens första regering med en feministisk utrikespolitik. Margot Wallström, utrikesminister i Stefan Löfvéns ministär bestående av socialdemokrater och miljöpartister, har fått personifiera den politik som hon på engelska brukar sammanfatta med tre R: representation (representation), rights (rättigheter) och reallocation (omfördelning).

Enkelt uttryckt kan man säga att Sverige gör en affär av att både män och kvinnor sitter med vid förhandlingsbord och är representerade i fredsprocesser. Rättigheter ska gälla alla marginaliserade grupper, och flickor och kvinnor får inte utsättas för sexuellt våld i krig och konflikter. Omfördelning handlar om att utjämna inkomstskillnader i världen, såväl mellan könen, som mellan etniska grupper och länder.

– Sverige har varit förhållandevis framgångsrikt på de här punkterna. Till exempel hör FN:s säkerhetsråd numera kvinnor och frivilligorganisationer oftare än förr, säger Mari Huupponen.

Hon är statsvetare utexaminerad från Helsingfors universitet men jobbar numera i Sverige, för tillfället som ledarskribent. Hon är aktiv socialdemokrat och har skrivit en rapport om Sveriges feministiska utrikespolitik för tankesmedjan Kalevi Sorsa-fonden.

– Trots en viss framgång tog den svenska regeringen en medveten politisk risk med den feministiska inriktningen. Förhållningssättet provocerar både i Sverige och internationellt, skriver hon.

[...]

– Kritiken är berättigad när det gäller vapenexporten. Sverige säljer fortfarande vapen till länder som Saudi-Arabien och Förenade arabemiraten trots att vi vet att de används i konflikter där flickor och kvinnor far illa, till exempel Jemen. När det gäller vapenexporten har Wallström inte vågat löpa linan ut med sin politik, säger Huupponen.

Sverige och Wallström anklagas alltså för samma typ av skenhelighet som på Olof Palmes tid.

– Samtidigt är världen inte lika enkel som på Palmes tid. Det var mycket lättare för honom att predika humanism och vara det goda Sverige.

Ingen vill kommentera

Hur ser då påverkare i Finland på det hela? HBL ringer runt till tjänstemän på Utrikesministeriet i Helsingfors. Ingen vill uttala sig med namn. Vi har också sökt utrikesminister Timo Soini (Sannf), liksom tidigare utrikesministrarna Alexander Stubb (Saml) och Tarja Halonen (SDP). Vi har även ringt president Martti Ahtisaaris byrå. Samtliga avböjer att kommentera frågor om feministisk utrikespolitik.

De tjänstmän som uttalar sig anonymt säger att skillnaden mellan finländsk och svensk utrikespolitik när det gäller synen på jämställdhet och flickors och kvinnors rättigheter är försumbar. I internationella sammanhang får det nordiska blocket ofta rollen som förvarare av jämställdhetsfrågor.

varför klassas då Sveriges politik som feministisk men inte Finlands även om de innehållsmässigt påminner om varandra?

Mari Huupponen vågar sig på ett svar:

– Sverige har en annan tradition av sloganpolitik än Finland. Det kan bero på att partierna i Sverige är mer ideologiska och i viss mån mer populistiska på grund av blockpolitiken. I Finland har det inte funnits lika mycket plats för idealism och signalpolitik, åtminstone inte tidigare när det var vanligt med breda koalitionsregeringar.

Å andra sidan är det knappast en slump att det var socialdemokraternas presidentkandidat Tuula Haatainen som gjorde den feministiska utrikespolitiken till ett tema i presidentvalskampanjen nyligen.

– De nordiska socialdemokraterna har nära kontakt med varandra, och påverkar varandra. Utrikespolitiken i Finland har varit mycket socialdemokratisk med utrikesministrar som Tarja Halonen och Erkki Tuomioja och presidenter som Halonen och Ahtisaari. Därför är politiken innehållsmässigt inte så olik.

Men frågan återstår, varför är den ena då feministisk och den andra inte?

– För att den handlar om mer än feminism, den handlar om utrikespolitik i bredare bemärkelse, säger Huupponen.

Och fortsätter:

– Till sitt väsen är feminismen dessutom en radikal tanke, som utmanar rådande strukturer och avslöjar orättvisor, och det provocerar.

I sin rapport skriver Huupponen att det svåraste för den feministiska utrikespolitiken är konflikten mellan pragmatism och idealism. Till och med den moraliska stormakten Sverige tvingas göra kompromisser som inte motsvarar de etiska idealen.

– Det betyder ändå inte att det inte lönar sig att försöka. Den amerikanska statsvetaren Joseph Nyen har föreslagit en ny definition på makt vid sidan de traditionella mjuk makt (soft power) och hård makt (hard power ), nämligen smart makt (smart power) . Det innebär att den som hjälper andra och investerar i globala lösningar i slutändan gagnas allra mest själv.
Hbl 4.3.2018


QuoteBAKGRUND

I Palmes fotspår

- Sverige ska vara en humanitär stormakt i internationell politik. Det är ett tänkesätt som utrikesminister Margot Wallström har ärvt av socialdemokraternas stora ledare i modern tid, Olof Palme. Han motsatte sig högljutt kriget i Vietnam, apartheidpolitiken, kommuniststyret i Tjeckoslovakien och Francos militärdiktatur. Han kritiserade också sättet stormakterna behandlade utvecklingsländer på och välkomnade tusentals politiska flyktingar till Sverige på 70-talet.

- Från borgerligt håll fick Palme utstå mycket kritik för att han hade mage att munhuggas med statsledare från stormakterna och därmed försatte Sverige i kniviga situationer. Men det var ett medvetet drag från Palmes sida med syfte att hamna i rubriker och via medierna göra Sverige till en retorisk stormakt.
...
- 2017 blåste det upp till storm igen då Saudi-Arabien valdes in i FN:s kvinnokommission men Wallström vägrade berätta hur Sverige röstat.

- Regeringen Löfvén har också skärpt asylpolitiken vilket har återverkningar på flickor och kvinnors situation och anses rimma illa med den påstådda feministiska politiken.

Källa: Ruotsin feministinen ulkopolitikka av Mari Huupponen, Kalevi Sorsa säätiö, joulukuu 2017.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

foobar

#1347
Quote from: Elemosina on 02.03.2018, 15:24:21
Tuosta tuli mieleen, että eipä valkoisetkaan ole päässeet itse valitsemaan synnytäänkö valkoisiksi vai mustiksi, miehiksi tai naisiksi.
Silti valkoinen kun olet niin syyllinen kaikkeen olet.

Nykyfeminismin vahvasti tarinoitu inho valkoista ihonväriä kohtaan lähentelee natsien vihaa juutalaisia kohtaan. Eurooppalaiset nykyfeministit voivat tietenkin näennäispuolustautua väittämällä että kyseessä ei ole rasismi (vaan antirasismi joka tekee muistakin mielipiteistä jaloja) koska he dissaavat omaa ihonväriään, mutta käytännössä kyseessä on vain hätäselitys; oikeastihan heidän vihan kohteenaan on oman ideologianipun ulkopuolinen valkoinen enemmistö, samoin kun niissä tusinaan kolmestitoista mahtuvissa lehtikolumneissa joissa tuskaillaan sitä kuinka "me" suomalaiset olemme niin pahoja. Käytännössä jonkin sortin ihmeellisen modernin vasemmistolaisuuden jäsenkortilla voi mollata ihmisiä käyttämällä me-termiä, ilman että tilanteen korjausta tarvitsisi aloittaa itsestään.

Näennäinen ihonväriin kohdistettu itseinho on vain keino luoda hyväksyttävämpi narratiivi täysin kohtuuttomille vaatimuksille ympäröivää yhteiskuntaa kohtaan. Ja tätä tapaa glorifioida kohtuuttomat vaatimukset ei tulla yhdessäkään kolumnissa kritisoimaan.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Skeptikko

#1348
Feministi haluaa kultiksi muodostuneen me too -liikkeen innoittamana seuraavaksi järjestää elokuvaroviot tai ainakin ohjata elokuvien tekemisen uudelleenkoulutettavaksi haluamalleen progressiiviselle linjalle:

We Got Rid of Some Bad Men. Now Let's Get Rid of Bad Movies
https://www.nytimes.com/2018/03/03/opinion/sunday/we-got-rid-of-some-bad-men-now-lets-get-rid-of-bad-movies.html

QuoteJordan Peele has the chance to become the first black person ever to win best director; Greta Gerwig would be only the second woman. Yance Ford, whose film "Strong Island" is up for best documentary feature, would be the first trans director to win an Oscar. Vulture reported last week that some older Academy voters refused to even watch "Get Out," calling it "not an Oscar film," a dismissal more air horn than dog whistle. Identity politics loom large over the 90th Academy Awards, as well they should.

TV and film are in the thick of an unprecedented sociopolitical reckoning, the first ever of such scale and ferocity, a microcosm of our ever-more-literal national culture war. But to make that reckoning stick, we have to look ahead and ask ourselves what we want of this new Hollywood, and look back to avoid repeating the past.

Hollywood is both a perfect and bizarre vanguard in the war for cultural change. Perfect because its reach is so vast, its influence so potent; bizarre because television and movies are how a great many toxic ideas embedded themselves inside of us in the first place.
...
From makeover shows, I learned that I was ugly. From romantic comedies, I learned that stalking means he loves you and persistence means he earned you — and also that I was ugly. From Disney movies, I learned that if I made my waist small enough (maybe with the help of a witch), a man or large hog-bear might marry me, and that's where my story would end. "The Smurfs" taught me that boys can have distinct personalities, like being smart or grumpy, and girls can have only one (that personality is "high heels"). From "The Breakfast Club," I learned that rage and degradation are the selling points of an alluring bad boy, not the red flags of an abuser. From pretty much all media, I learned that complicated women are "crazy" and complicated men are geniuses.
...
We need new work that actively challenges and counterbalances old assumptions, that offers radical models for how to conceive of ourselves and how to treat each other. We need artists and studios fighting for diverse work made by diverse creators for diverse audiences because it's the right thing to do, not just because "Black Panther" is hurtling toward a possible billion-dollar worldwide box-office take. Capitalism won't germinate that kind of pure morality on its own, but we can choose it. If we really want to have this #MeToo reckoning — if we want to fix what's broken — those choices are part of it. The movement can't just disrupt the culture; it has to become the culture.
...
Unseating a couple (or a score, or even a generation) of powerful abusers is a start, but it's not an end, unless we also radically change the power structure that selects their replacements and the shared values that remain even when the movement wanes. Art didn't invent oppressive gender roles, racial stereotyping or rape culture, but it reflects, polishes and sells them back to us every moment of our waking lives. We make art, and it simultaneously makes us. Shouldn't it follow, then, that we can change ourselves by changing the art we make?

Tulee mieleen, että onko kyseessä jonkinlainen happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista -ilmiö:

[tweet]859796129449463813[/tweet]
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Skeptikko

Quote from: Skeptikko on 04.03.2018, 18:39:05
Feministi haluaa kultiksi muodostuneen me too -liikkeen innoittamana seuraavaksi järjestää elokuvaroviot tai ainakin ohjata elokuvien tekemisen uudelleenkoulutettavaksi haluamalleen progressiiviselle linjalle:

Jatkoa tälle:

Woman behind 'inclusion rider' explains Frances McDormand's Oscar speech
https://www.theguardian.com/film/2018/mar/05/what-is-an-inclusion-rider-frances-mcdormand-oscars-2018

QuoteProfessor responsible for concept spotlighted in McDormand's acceptance speech tells the Guardian how it can boost diversity
...
Many people watching the Oscars were left scratching their heads when Frances McDormand finished her speech with the phrase "I have two words for you: inclusion rider."

An "inclusion rider" is a clause that an actor can insist be inserted in their contract that requires cast and crew on a film to meet a certain level of diversity.

The concept was explored in a TED talk in 2016 by Stacy Smith, founder of the Annenberg Inclusion Initiative at the University of Southern California. Having examined the data on diversity in US-produced films, which showed that casting was not representative of the population, she suggested that an "equity clause" or an "inclusion rider" could be part of the solution.

"I would argue that only 8 to 10 of those characters are actually relevant to the story. The remaining 30 or so roles, there's no reason why those minor roles can't match or reflect the demography of where the story is taking place. An equity rider by an A-lister in their contract can stipulate that those roles reflect the world in which we actually live."
...
Backstage after her win, McDormand said she had recently learned of the concept, adding: "You can ask for or demand at least 50% diversity in not only the casting and the crew. The fact that I just learned that after 35 years in the film business – we aren't going back."
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/