News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2009-02-08 Kaleva: Ryhtiliike suvaitsevaisuuteen

Started by Eve, 02.08.2009, 01:51:13

Previous topic - Next topic

Eve

http://i980.photobucket.com/albums/ae284/el-vii-ra/Ryhtiliikesuvaitsevaisuuteen.jpg

Kiitos yöunien menetyksestä keskellä yötä laarista rämähtäneelle Kaltsulle. Näemmä näiden tiedostavien varsin aiheellisia, koko Suomen kansaan kohdistuvia, nuhteluita on syytä edelleen julkaista tuutin täydeltä?

Mokutuskliseebingo by Marika Lämsä?

• Ei istuta ulkomaalaisten viereen/puhuta heille/katsota heitä (halutaanko ulkomaalaisia kohdeltavan eri tavoin kuin kantaväestön edustajia? Kanssasuomalaiset nimittäin kohtelevat toisiaan juuri näin, normaalistikin.)
  • Aiheeton pelko ihonväriä/vierasta kulttuuria/oudon kuuloista kieltä kohtaan.
  • Suomen kulttuuri on köyhä ja muita suvaitsematon.
  • Suomalaiset ovat suvaitsemattomia, Itävallassa onneksi niin ei ole (Krhm, FPÖ ja BZÖ?)
  • Onko väärin haluta työtä, parempaa elämää tahi parisuhdetta?
  • Ulkomaalaisten rikollisuus nousussa, suomalaisten vika!
  • Oulu on rasistinen kaupunki, sen näkee joka päivä.
  • Kaupan jonossa ei huohoteta tuttavallisesti niskaan (edelleen, ei huohoteta kanssasuomalaistenkaan, joten onko se poikkeava käytösnormi ulkkisten kanssa nyt haluttua vai ei? Jos en huohota, olen rasisti. Jos huohotan, olen vielä rasistimpi. Onko tässä sellainen perinteinen win-win-situation?)
  • Pakolaiset ja maahanmuuttajat aistivat kielteiset asenteemme, vaikka yritämmekin niitä peitellä (turha yrittää jallittaa, ne ovat fiksumpia kuin me!).
  • Ulkomaalaisten häiriökäytös suomalaisten/valkoisen heteromiehen vika.
  • Sopeutuminen olisi kaikille kivaa, mutta kun suomalaiset!
  • Ennakkoluulot romukoppaan ja katse peiliin, senkin razzzz...
  • Kaikki ovat samanarvoisia ja yhtä tärkeitä ja hienoja ihmisiä.

Ainut pointti joka tästä puuttunee, on vaatimus lisäresurssien kohdistamisesta rasismin vastaiseen/maahanmuuttajia kotouttavaan työhön?

P.S. Huomaa jutun alla ihku kuva, tähän tähdätään. Notta tiedätte ryhdistäytyä suvaitsemattomuutenne kanssa, senkin rontit! :D
"On vakava asia, että niin moni ajattelee niin kuin Olli." - Satu Haapanen, vihr.

Lasisti

Älä nyt suotta menetä yöuniasi. En minä ainakaan menettäisi, koska kirjoittaja on luultavasti joku pinkillä sisustetussa huoneessa maailmaa syleilevä 14-vuotias tyttölapsi. Nykymenon jatkuessa hänkin tulee saamaan monet herätykset :P

BeerBelly

QuoteSamaan aikaan lisääntyy myös Suomen rikollisuustilanne ja useimmissa tapauksissa on tekijänä on ulkomaalaistaustainen henkilö.

Törkeää panettelua. Mikä on Marikan motiivi esittää moisia valheita?

Tanskassa toiseuden edustajan junassa jututtaminen johti sairaalan teho-osastolle. Marikan analyysi tapauksesta olisi mielenkiintoista luettavaa.
Unkari FTW

Torrence

Nyyh, tunnustan... Olen syyllinen junaholokaustiin ynnä muihin maahanmuuttajien (enkä puhu amerikkalaisesta sähköinsinööristä) kokemiin vääryyksiin, sillä en ole aina muistanut katsoa heitä silmiin ja tervehtiä..

Marika, ihanan suomalaisia syyllistävä kirjoitus. Hae ihmeessä töihin Pravdaan, lahjoja ilmiselvästi on!

IDA

Quote from: Torrence on 02.08.2009, 03:26:28
Nyyh, tunnustan... Olen syyllinen junaholokaustiin ynnä muihin maahanmuuttajien (enkä puhu amerikkalaisesta sähköinsinööristä) kokemiin vääryyksiin, sillä en ole aina muistanut katsoa heitä silmiin ja tervehtiä..

Marika, ihanan suomalaisia syyllistävä kirjoitus. Hae ihmeessä töihin Pravdaan, lahjoja ilmiselvästi on!

Mutta mihin unohtui Suomen huippumokuttajien eurooppalaisten kollegojensa kanssa sopima ehdoton kättelykielto? Eihän Itävaltaa saa kehua, herranjumala, sillä koko sosiaalinen konstruktio lipposlaisessa ( puolue antoi minulle - söin ja join jopa osuustoimintaliikkeen pääoman ja sain kihdin - kaiken ja itku päälle ) mielessä romahtaa tällaisella natsistisella menolla.

Kaleva voisi ottaa itseään niskasta kiinni ja palkata maahanmuuttajan päätoimittajaksi.

pelle12

Quote from: Lasisti on 02.08.2009, 02:37:24
Älä nyt suotta menetä yöuniasi. En minä ainakaan menettäisi, koska kirjoittaja on luultavasti joku pinkillä sisustetussa huoneessa maailmaa syleilevä 14-vuotias tyttölapsi. Nykymenon jatkuessa hänkin tulee saamaan monet herätykset :P
Aika kivinen tie tuo jokaisen yksilön herättäminen, etenkin kun noita näyttää aina vain sikiävän lisää. Kun yksi nuivistuu, on jo neitsytkammarissa kasvamassa uusi maailmaa syleilevä pinkkis.

Kala

Huomasin juuri, että minua on kohdeltu rasistisesti jo vuosien ajan :(
Bussit ovat saaneet olla aika täytinäisiä, että joku on tullut viereeni istumaan.

Eipä sillä, että edes haluaisin jonkun ahtautuvan viereeni, täyttäkööt muut paikat ensin minun puolestani.

Itseasiassa tapauksessani on kyseessä sovinismi, eikä rasismi. Ainakin lehtikirjoituksen kirjoittajan logiikan mukaan. Joukkoliikenteessä kulkee enemmän naisia kuin miehiä ja naiset yleensä istuvat naisten viereen. Pitäisikin kysyä Lämsältä, että kuinka monesti hän istuu miehen viereen naisen sijasta.

victoria

ei ny perkele. Aivan kuten on todettu niin tuohan on tapa miten suomalaiset ja varsinkin oululaiset käyttäytyy väristä riippumatta... anna mun kaikki kestää...

Kristiina

Näillä suvaitsevaisuutta päähän takovilla on mahdoton tehtävä edessäään, koska suomalaisuuteen nyt vain kuuluu tietty ennakkoluuloisuus ja ihan hyvä niin.

Sanomalehtiäkin luetaan yhä vähemmän, joten holhouskin puree yhä harvempiin. Ei suomalaiset tykkää siitä, että heille tullaan ylhäältäpäin hokemaan mitä mieltä heidän pitäisi olla.

IDA

Ehkä kyseinen kirjoittaja ei ole pitkän matematiikan lukija. Oulussa on enemmän tilaa kuin Wienissä.

"Metro on ääriään myöten täynnä" jo tuo ensimmäinen lause kumoaa sen mahdollisuuden, että ihmiset vapaaehtoisesti valitsisivat mihin sijoittuvat.

Risto A.

Voiko Oulussa 'metro' olla täynnä? Jos siis ideaalitila on ääriään myöten täynnä oleva metro, jossa katsekontaktit on (kenties täysinäisyydestään johtuen ja siten pakon sanelemana) hyväksytty juttu?

No siten tietenkin voi olla jos sulkee silmät niin mm. linja-auto muuttuu lennossa metropolin kiihkeässä sykkeessä viipeltäväksi sulavalinjaiseksi metroksi, josta kuitenkin puuttuu etninen värinä, sekä toisten huomiointi.

Korrekti kysymys kuuluuneekin, että miten suvaitsija huomioi toisia jos tällä on silmät kiinni ja ajatukset lentää kuin kanarialintu mikä-mikä-maassa? Toinen korrekti kysymys, että miksi suvaitsija ei kuvittele itselleen tummia ihmisiä ympärilleen samoin kuin koko metroakin? Samalla tavalla saisi tonttuja, lohikäärmeitä ja prinssejä samaan värisevään fantasiaan.
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

tapio

Marikan kirjoituksesta saa melkein sellaisen käsityksen, että ulkomaalaistaustaiset henkilöt tekevät eniten rikoksia Suomessa. No, ovathan suomalaisetkin ulkomaalaistaustaisia, lähtöisin jostain Volgan mutkasta, mistä lie.

Kun mamu-ryhmien tekemien rikosten suhteellista osuutta on tähän saakka tarkasteltu, suvaitsevaisten tavanomainen vastaus on ollut, että suomalaiset tekevät kuitenkin eniten rikoksia Suomessa. Entäs nyt sitten?
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/

pelle12

Quote from: tapio on 02.08.2009, 09:18:45
Marikan kirjoituksesta saa melkein sellaisen käsityksen, että ulkomaalaistaustaiset henkilöt tekevät eniten rikoksia Suomessa. No, ovathan suomalaisetkin ulkomaalaistaustaisia, lähtöisin jostain Volgan mutkasta, mistä lie.
Ai että ihan Volgan mutkasta? Ja tulivat yhtenäisenä laumana ja ajoivat saamelaiset pois jaloista? Eiköhän näiden jo moneen kertaan joko täysin todistamattomien tai ainakin hyvin kyseenalaisten myyttien levittäminen ja toistaminen totuutena saisi jo pikkuhiljaa loppua.

tapio

Quote from: pelle12 on 02.08.2009, 09:43:49
Quote from: tapio on 02.08.2009, 09:18:45
Ai että ihan Volgan mutkasta? Ja tulivat yhtenäisenä laumana ja ajoivat saamelaiset pois jaloista? Eiköhän näiden jo moneen kertaan joko täysin todistamattomien tai ainakin hyvin kyseenalaisten myyttien levittäminen ja toistaminen totuutena saisi jo pikkuhiljaa loppua.

Pyydän syvästi anteeksi. En miettinyt tarpeeksi.
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.

pelle12

Quote from: Kala on 02.08.2009, 08:44:02
Huomasin juuri, että minua on kohdeltu rasistisesti jo vuosien ajan :(
Bussit ovat saaneet olla aika täytinäisiä, että joku on tullut viereeni istumaan.

Eipä sillä, että edes haluaisin jonkun ahtautuvan viereeni, täyttäkööt muut paikat ensin minun puolestani.

Itseasiassa tapauksessani on kyseessä sovinismi, eikä rasismi. Ainakin lehtikirjoituksen kirjoittajan logiikan mukaan. Joukkoliikenteessä kulkee enemmän naisia kuin miehiä ja naiset yleensä istuvat naisten viereen. Pitäisikin kysyä Lämsältä, että kuinka monesti hän istuu miehen viereen naisen sijasta.
Todellakin, missä kulttuurissa ko. kirjoittaja on elänyt elämänsä? Yleensä Suomessa täytetään ensin tyhjät penkkirivit, ja vasta sitten-pakon edessä-istutaan ventovieraan viereen. Ainakin minä teen niin, ja uskoisin ja näkemäni mukaan 90% suomalaisista tekee niin.

Enni

Koin rasistista kohtelua viimeksi eilen!!! ;D

Työpäivän jälkeen poikkesin lähikaupan kautta noutamassa kahvia, ja myyjä käyttäytyi selkeästi RASSSSISSSTISESTI minua kohtaan, sillä hän ei vastannut tervehdykseeni, eikä myöskään nostanut katsettaan kertaakaan minua päin, eikä sanonut Kiitosta tai OleHyvää.

Tuosta Kalevan kirjoituksesta vielä sen verran, että VoiHerranenaika!  ;D Olen itsekin vielä mielestäni nuori, joten muistan kyllä sen ajan, kun olin teini-ikäinen, sanotaan että ikävuodet 14-17.  Jokainen on joskus siis ollu teini, minäkin olen, mutten sentään noin tyhmä!!  ;D Mutta varmasti tuollasen naiviuden ja sinisilmäisyyden ja "Ettexte niinQ hei daa häpee"- asenteen voi kuitata sen teini-iän piikkiin. Jos kirjoittaja on iältään juurikin n. 15- vuotias, niin eipä häneltä oikeen voi ehkä odottaakkaan mitään muuta, varsinkaan jos hän ei mitenkään erityisesti lue lehtiä ja seuraa politiikkaa ja muita yhteiskunnassa tapahtuvia asioita ja ilmiöitä. Kaikki hänen tietonsa perustuu siihen, että rassssismi on kamalaa ja suomalaiset ovat kamalia rasssissteja, ja kaikki maailman ongelmat johtuvat rasssissmista. Luonnollisesti sekin, kun maahanmuuttajat tekevät rikoksia.

Meneehän tuo ohi, meneehän?  :P Toisaalta, ei välttämättä. Itse törmään miltei joka päivä, joko yliopistolla tai sitten työpaikoillani, samoin ajatteleviin aikuisiin. 

matkamasentaja

Quote from: Tapio Arjo on 02.08.2009, 10:36:48
Quote from: Enni on 02.08.2009, 10:29:51
Meneehän tuo ohi, meneehän? 

Menee se, kunhan hormoonitoiminta vakautuu.

Ja tulee takaisin kunhan hormonitoiminta taas muuttuu epävakaaksi, siinä neljänkympin jälkeen.

tapio

Jos kaupan sievä myyjäneito ei jonain päivänä enää hymyile minulle nätisti, nostan kauhean metelin, syytän ikärasismista ja uhkaan siirtyä asiakkaaksi osuuskauppaan, vaikka siellä onkin rumemmat myyjät. Tähän saakka hymy on irronnut. Mutta hei, jos hän hymyilee kaikille vanhuksille. Onko sekin ikärasismia?

IDA

Quote from: tapio on 02.08.2009, 11:00:47
Mutta hei, jos hän hymyilee kaikille vanhuksille.

No ei kai ne muuten meille hymyilisi. Hieman realismia kehiin ;)

tommi

Marika kirjoittaa:
QuoteMetro on ääriään myöten täynnä

Kas kun ei kirjoittanut "Metro on ääriään myöten täynnä, erityisesti oikealla."  ;D

Quote from: Lasisti on 02.08.2009, 02:37:24

Njoo, minäkin olin 14 -vuotiaana ihan hulluna mokutukseen ja mamuihin.  ;D Tosin artikkelin kirjoittaja on lehden mukaan au pairina, sinne ei kait oteta ku 18 -vuotiaita...?
"We shall defend our island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender."  -Winston Churchill

http://sverigedemokraterna.se/

Mika Mäntylä

Hoh hoijakkaa..

Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu se, että linja-auton penkit täytetään tasaisesti yksi takapuoli per penkki ja sitten vasta niitä vieruspaikkoja. Samoin kassalla jätetään edessä menevään vähän väliä. Suomalaisella usein se henkilökohtainen tila nyt vain on vähän isompi kuin usein eteläisemmillä kansoilla. Ja mitä vieraammaksi koetaan toinen henkilö, sitä isompi tämä tila on. En näe tässä mitään kummallista, vain kulttuurinen piirre.

Näkisin, että ihminen syntyy hommalaisena. Sitten tulee kaikenlaisia kyseenalaisia moraalisia rappiotiloja etenkin teini-iässä, mutta usein aikuistuttuaan ihminen usein taas löytää Homman ja nuivistuu  ;D
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

Ernst

Jos kaupan sievä myyjäneito ei jonain päivänä enää hymyile minulle nätisti, nostan kauhean metelin, syytän ikärasismista ja uhkaan siirtyä asiakkaaksi osuuskauppaan, vaikka siellä onkin rumemmat myyjät. Tähän saakka hymy on irronnut. Mutta hei, jos hän hymyilee kaikille vanhuksille. Onko sekin ikärasismia?

Parempi jos kaupan myyjä hymyilee sinulle
kuin se, että hän nauraisi sinulle...
-viitakon uudempi sananlasku
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Tasogare

Ja syyllinen on *rummun päristystä* VHM!

Surprised? Anyone?
Homma^^^ <3    |    On vain vääriä mielipiteitä

http://www.sverigedemokraterna.se/

Alkuasukas

Kauheesti te jaksatte nostattaa verenpainettanne jonkun punavihersokean pikkutytön kirjoituksista  8)
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Kaarin M

Marika on täysin oikeassa: en istu metrossa somalinaisen yms. & lapsilauman lähellekään. Syystä etten pidä heistä ja heidän tavoistaan. Verenpaineeni nousee heti, kun kakarat aloittavat kirkumisensa ja riehumisensa. Miksi minun pitäisi moisesta menosta nauttia?

En myöskään istu metrossa somali yms. miestä vastapäätä, syystä etten voi katsoa ukkoa päin ilman että se kuvittelee minun tarjoavan itseäni...mistä minä tiedän kuka näistä on sisäistänyt länsimaisen kulttuurin ja naisen vapauden...

En kyllä istuisi kuset alleen tehneen pultsarinkaan viereen, enkä selkeästi mielenterveyden ongelmista/ huumeista tms. päihteistä kärsivän viereen.

Minkä helkutin takia minun pitäisi suvaita ja sietää kaiken maailman tapoja ja tyyppejä?
Tänään ei saa uskoa
tänään täytyy unohtaa
tänään ei saa tuntea tuskaa
tänään täytyy diskossa persettä heiluttaa

Ano Nyymi

Quote from: IDA on 02.08.2009, 11:06:47
Mutta hei, jos hän hymyilee kaikille vanhuksille.

No ei kai ne muuten meille hymyilisi. Hieman realismia kehiin ;)

Nauravat saakelin kersat meille vanhoille!
Mutta kyllä nekin vanhenee ja kukas sitten nauraa ja kenelle?
>:(

Ano Nyymi

Quote from: Alkuasukas on 02.08.2009, 12:50:56
Kauheesti te jaksatte nostattaa verenpainettanne jonkun punavihersokean pikkutytön kirjoituksista  8)

Lopettakaa heti se rasismi ja istukaa seuraavalla kerralla ulkkiksen syliin. Oli sitten kumpaa sukupuolta tahansa..