News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2015-12-07 IS: "Kultainen kaulakoru paljasti raiskaajan"

Started by RP, 07.12.2015, 11:22:51

Previous topic - Next topic

RP

QuoteMysteeri ratkesi yllättäen: kultainen kaulakoru paljasti raiskaajan
Eteiseen pudonnut riipus oli oikeudenkäynnin avaintodiste.

Turkulaisnainen vietti ystäviensä kanssa mukavan kesäillan ravintolassa ja lähti lopulta baarista yksin kävellen kotiin. Nainen huomasi vasta asuntonsa ovea avatessaan, että hänen vieressään seisoi täysin tuntematon mies.

Mies tunkeutui väkisin sisälle naisen kotiin ja raiskasi hänet.

– Sä haluut tätä, nainen kertoi poliisille miehen sanoneen ulkomaalaisella aksentilla.

Aamulla nainen löysi eteisen lattialta kullanvärisen kaulakorun, joka oli katkennut ketjustaan. Se ei ollut naisen, eikä hänen miehensä.

Nainen soitti hätäkeskukseen, mutta ei pystynyt antamaan raiskaajasta tarkkoja tuntomerkkejä. Poliisi alkoi tutkia asiaa, ja erityisen kiinnostavina todisteina olivat talossa olleen valvontakameran tallenne ja eteiseen pudonnut kaulakoru.

Riipuksesta otettiin tutkimusnäyte, josta pystyttiin osoittamaan miespuoliseen henkilöön viittaava dna-tunniste. Sitä ei kuitenkaan löytynyt poliisin rekistereistä. Myöskään valvontakameran kuvat eivät auttaneet poliisia ratkaisevasti tapauksen selvittämisessä.

Läpimurto kolmen vuoden jälkeen

Tutkinta junnasi paikallaan, kunnes kolme vuotta raiskauksen jälkeen poliisi löysi dna-hitin, jonka pystyi yhdistämään epäiltyyn raiskaukseen. Epäilty pidätettiin ja häntä alettiin kuulustella.

Miehelle näytettiin valvontakameran kuvia ja hän myönsi olevansa otoksissa esiintyvä henkilö. Sen jälkeen epäillylle kerrottiin, että kuvat on otettu talolta, jonka yhdessä asunnossa tapahtui raikaus ja pyydettiin kuulusteltavalta kommenttia.

– Vaikka kuvassa olen minä, en usko, että se olen minä, mies totesi.

Miehelle näytettyä korua hän ei tunnistanut. Lopulta epäilty kuitenkin myönsi, että koru saattoi olla hänen. Seikkaperäisen kuulustelun jälkeen mies sanoi, ettei ole "tehnyt mitään väkisin".

– En ole syyllistynyt rikokseen, mies vakuutteli.

Uhri kuoli ennen pidätystä
Tutkinnan kannalta oli ongelmallista, ettei raiskattua naista päästy enää kuulemaan uudestaan epäillyn löydyttyä. Nainen kuoli muutama kuukausi ennen miehen pidätystä.

Poliisin keräämä näyttö oli kuitenkin vakuuttava. Korusta löytynyt dna liitti epäillyn rikospaikalle. Samaa dna:ta oli löydetty myös raiskatun naisen kynsien alta. Myös hätäkeskusnauhoite ja lääkärinlausunto todistivat miestä vastaan.

24-vuotias Sangar Nabaz Mohammad tuomittiin marraskuun puolivälissä Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa kahden vuoden vankeuteen. Tuomiossa otettiin huomioon hänen aikaisempi vuoden ja neljän kuukauden vankeustuomionsa.

Hänen 920 euron puolustusasianajajakulunsa määrättiin valtion vahingoksi. Asianomistajien oikeudenkäyntikulut, 773 euroa, tuomittu määrättiin korvaamaan takaisin valtiolle. Tuomio ei ole lainvoimainen ja siihen on mahdollista hakea muutosta hovioikeuden kautta.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1449457940925.html

Mainittu aikaisempi tuomio ilmeisestikin:

2015-04-24 TS: Kuudelle vankeutta teinitytön törkeästä hyväksikäytöstä

"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Gunnar Hymén

ullatus. ei ihan ehkä kantis nimi kuitenkaan. hassua että julkaisevat näitä nimiäkin nyt sitten. noh saapahan raiskaajat mitä tilaavat.
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Blanc73

Jälleen yksi syrjäytynyt nuorukainen toteutti alkukantaisia viettejään. Toiseustoteemi on uhri ja vika kotouttajissa. Case closed.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Kuli

"Vaikka kuvassa olen minä, en usko, että se olen minä, mies totesi."
.
Taitaa olla somali.

Edit. Liekö nainen tappanut itsensä?
Kiitos kaikesta Rähmis.

Faidros.

Quote– Vaikka kuvassa olen minä, en usko, että se olen minä, mies totesi.

-Tämä onkin sitten tällä selvä, voitte lähteä, poliisi vastasi.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

siviilitarkkailija

Tutkinnan kannalta oli ongelmallista, ettei raiskattua naista päästy enää kuulemaan uudestaan epäillyn löydyttyä. Nainen kuoli muutama kuukausi ennen miehen pidätystä.

Mihin uhri kuoli! Tyypillinen asia joka jätetään selvittämättä. Raiskattu kuoli...kas kummaa! Kyllähän tuo olisi pitänyt selvittää että mihin!?

Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

RP

Quote from: Kuli on 07.12.2015, 11:28:59
Taitaa olla somali.
Nimi näyttäisi viittaavan selvästi aasialaisempaan suuntaan.

Siili

Quote from: siviilitarkkailija on 07.12.2015, 11:32:07

Mihin uhri kuoli! Tyypillinen asia joka jätetään selvittämättä. Raiskattu kuoli...kas kummaa! Kyllähän tuo olisi pitänyt selvittää että mihin!?

Olen melkoisen varma, että se on selvitetty, eikä liity raiskaukseen.  Ihmiset vaan tuppaavat kuolemaan, joskus jopa suhteellisen nuorena.

Faidros.

Quote from: siviilitarkkailija on 07.12.2015, 11:32:07

Näin yleensä sanotaan itsemurhan tehneistä.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

xor_rox

MV-lehden juttu aikaisemmasta tapauksesta. Siinä ei valitettavasti ole kuvaa tämän ketjun sankarista, mutta tuo muu porukka näyttää Lähi-Idän tai Afganistanin moniosaajilta.

http://mvlehti.net/2015/04/28/tyton-torkeasta-hyvaksikaytosta-tuomittujen-kuvia-ja-videoita/

jmm

Hänet oli aikaisemmin tuomittu vakavasta seksuaalirikoksesta 1v4kk vankeuteen mutta silti hänen dna-tunnistettaan ei oltu tallennettu poliisin rekisteriin.

Tämä on aivan käsittämätöntä.
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

RP

Quote from: jmm on 07.12.2015, 11:47:35
Hänet oli aikaisemmin tuomittu vakavasta seksuaalirikoksesta 1v4kk vankeuteen mutta silti hänen dna-tunnistettaan ei oltu tallennettu poliisin rekisteriin.

DNA- tunnistehan tämän tapauksen selvitti.

jmm

Quote from: RP on 07.12.2015, 11:52:43

DNA- tunnistehan tämän tapauksen selvitti.

Lue juttu tarkemmin.

QuoteRiipuksesta otettiin tutkimusnäyte, josta pystyttiin osoittamaan miespuoliseen henkilöön viittaava dna-tunniste. Sitä ei kuitenkaan löytynyt poliisin rekistereistä.
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

RP

Quote from: jmm on 07.12.2015, 12:01:57
Lue juttu tarkemmin.

QuoteRiipuksesta otettiin tutkimusnäyte, josta pystyttiin osoittamaan miespuoliseen henkilöön viittaava dna-tunniste. Sitä ei kuitenkaan löytynyt poliisin rekistereistä.

Niin, ei silloin
Quotekunnes kolme vuotta raiskauksen jälkeen poliisi löysi dna-hitin, jonka pystyi yhdistämään epäiltyyn raiskaukseen

(Vai onko tällä miehellä nyt enemän kuin kaksi tuomiota seksuaalirikosista?)

jmm

Quote from: RP on 07.12.2015, 12:05:10
Lue juttu tarkemmin.

Niin, ei silloin
Quotekunnes kolme vuotta raiskauksen jälkeen poliisi löysi dna-hitin, jonka pystyi yhdistämään epäiltyyn raiskaukseen

Häneltä on todennäköisesti otettu dna-näyte jonkun muun rikostutkinnan yhteydessä ja se on antanut hitin tuon kaulakorusta saadun näytteen kanssa. Pointtini oli, että ensimmäisen seksuaalirikostuomion jälkeen hänen dna-näytettään ei rekisteröity.

Kuinka monta raiskausta hän ehti tehtailemaan tuon kolmen vuoden aikana? Luuletko, että nämä kaksi tekoa, joista hän sattui jäämään kiinni, olivat ainoat, joihin hän syyllistyi?

EDIT: Minun mokani. Kuvittelin, että tuo seksuaalinen hyväksikäyttö on vanhempaa perua. Tuo raiskaus siis tapahtui kolme vuotta sitten. Tämän seksuaalinen hyväksikäyttö oli käynnissä suunnilleen samaan aikaan ja ilmeisesti sen tutkinnan yhteydessä saatiin tuo dna-hitti kolme vuotta vanhaan raiskaukseen.

jmk

Quote from: Kuli on 07.12.2015, 11:28:59
"Vaikka kuvassa olen minä, en usko, että se olen minä, mies totesi."

Rikkaampi tarinankerrontaperinne.

Mursu

Quote from: jmm on 07.12.2015, 12:20:18
Quote from: RP on 07.12.2015, 12:05:10
Lue juttu tarkemmin.

Niin, ei silloin

Häneltä on todennäköisesti otettu dna-näyte jonkun muun rikostutkinnan yhteydessä ja se on antanut hitin tuon kaulakorusta saadun näytteen kanssa. Pointtini oli, että ensimmäisen seksuaalirikostuomion jälkeen hänen dna-näytettään ei rekisteröity.

Kuinka monta raiskausta hän ehti tehtailemaan tuon kolmen vuoden aikana? Luuletko, että nämä kaksi tekoa, joista hän sattui jäämään kiinni, olivat ainoat, joihin hän syyllistyi?
Mistä päättelet tuon. Se voi olla juuri tuo tapaus,  jossa hänet pantiin rekisteriin.

maltti on valttia

"Hänet oli aikaisemmin tuomittu vakavasta seksuaalirikoksesta 1v4kk vankeuteen mutta silti hänen dna-tunnistettaan ei oltu tallennettu poliisin rekisteriin."

Niin, tai näin. Jos tuo on totta, oleellista on että rikokseen syyllistyneen toiseustoteemin Dna;ta ei pääsääntöisesti(?) tallenneta poliisin rekisteriin!!!

Siinä yksi keino kaunistella raiskaustuomiotilastoja!

RP

Quote from: maltti on valttia on 07.12.2015, 12:30:22
"Hänet oli aikaisemmin tuomittu vakavasta seksuaalirikoksesta 1v4kk vankeuteen mutta silti hänen dna-tunnistettaan ei oltu tallennettu poliisin rekisteriin."

Niin, tai näin. Jos tuo on totta, oleellista on että rikokseen syyllistyneen toiseustoteemin Dna;ta ei pääsääntöisesti(?) tallenneta poliisin rekisteriin!!!

Jmm huomasi jo oman ajatusvirheensä. Tämä tapaus oli siis vuodelta 2011 tai 2012. Linkatussa hyväksikäytössä käry kävi 2014.

Quote from: jmmLuuletko, että nämä kaksi tekoa, joista hän sattui jäämään kiinni, olivat ainoat, joihin hän syyllistyi?

En ala veikkaimaan muuta, kuin että tekijää on varmasti vertailtu poliisin tuntemiin ratkaisemattomiin tapauksiin viime vuosilta. Vähintään mahdollista, että sellainen on parhaillaan jossakin oikeudessa jopa käsittelyssäkin. Uutisen perusteella tuntuisi siltä, että kolmatta tuomiota ei olisi annettu.

nevahood

QuoteUhri kuoli ennen pidätystä
Olikohan raiskauksella joku myötävaikutus kuolemaan?

Syytettiinkö miestä myös törkeästä pahoinpitelystä?
Suurkiihottaja Runeberg

Eisernes Kreuz

Tuokin kaveri on tuonut mukavasti rikkautta yhteiskuntaamme.

Mut ei se mitään, koska kantikset myös.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

Jukka Wallin

Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Joker

Ei tainnut olla rippikouluristi eikä leijonariipuskaan?

-Ovat siis omasta mielestäänkin kaikki samannäköisiä?

(http://i.ebayimg.com/images/i/171763641287-0-1/s-l1000.jpg)

Kuvan kaulakoru ei liity tapaukseen.
Shaving primate Fahad Firas - Pelastakaa sotalapsi Fahad Firas

Gunnar Hymén

raavaita miehiä, ainoat joilla on t-paidan alla villapaita
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Golimar

Quote from: nevahood on 07.12.2015, 13:04:59

Minulle tuli mieleen että uhri on saattanut raiskauksen vuoksi sairastua masennukseen ja tehnyt itsemurhan.

Skeptikko

Kaikilta näiltä turvapaikanhakijoilta voisi ottaa jo tullessa keppostelua ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä DNA-näytteen. Sen avulla mahdollisten rikostenkin selvittely helpottuisi - ja toisaalta sen avulla voitaisiin jo hyvin varhaisessa vaiheessa osoittaa turvapaikanhakijat syyttömiksi, jos asialla onkin joku muu.

En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Ernst

Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

internetsi

Quote– Sä haluut tätä, nainen kertoi poliisille miehen sanoneen ulkomaalaisella aksentilla.
Tässäkö selitys sille, miksi matut perseilee?

"Anna pillua, sä haluat antaa ja jollet haluakaan antaa niin annat, koska päätin niin."
"Anna rahat, sä haluut antaa ja jollet haluakaa antaa niin annat, koska päätin niin"
Jne...

Menisikö tällainen selitys läpi edes paskastanioiden käräjillä?

Tai sitten tämä raiskuri on joku kirjallisuuden professori (koneinsinöörin kadotettujen paperien lisäksi), kun on ottanut puolustustaktiikakseen katkelman tunnetusta teoksesta: Ollako vaiko eikö olla?
Lohjan persut

onthefence

Kuinkahan monta kertaa tämä läjä vielä ehtii raiskata, pari vuotta aina välissä lusii valtion ylläpidossa.

internetsi

Hän kyllä taitaa lusia koko ajan valtion valtion ylläpidossa. Paikat vaan vaihtelee, vokki, kaupungin vuokra-asunto, putka, tutkintavankila ja vankilahotelli. Maksaja on jatkuvasti sama: sinä, minä ja muut veronmaksajat.

Onko tietoa uhrin kuolemasta? Tekikö itsarin jostakin syystä vai oliko onnettomuus tai jotain muuta?
Lohjan persut

koojii

Quote from: Golimar on 07.12.2015, 16:38:05
Quote from: nevahood on 07.12.2015, 13:04:59

Minulle tuli mieleen että uhri on saattanut raiskauksen vuoksi sairastua masennukseen ja tehnyt itsemurhan.

Kaikki ihmiset kuolevat jossain iässä johonkin. Voihan se olla että takana on itsemurha tai sitten vaikkapa liikenneonnettomuus tai vakava sairaus. Tuskin se kenellekkään yllätyksenä tulee että myös vauvoja, lapsia, teinejä ja nuoria aikuisiakin kuolee Suomessakin päivittäin vakaviin sairauksiin. 

Harmi kun eivät saaneet raiskaajaa muutamaa kuukautta ennen jo kiinni jolloin uhri olisi saanut jotain oikeutta.

Voi olla pitkältä tuntuva aika vankilassa edessä "Sangar Nabaz Mohammad":illa. Ei välttämättä ole etnisen taustan vuoksi muutenkaan hierarkian korkeimmalla tasolla ja vielä raiskaaja. Pidetään peukkuja sen puolesta että muut vangit tekevät vankila-ajasta hänelle vähintään ikimuistoisen kokemuksen.   8)