News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

" Kisastudio" Itsenäisyyspäivän väkivallasta. Vahingot?

Started by Punaniska, 06.12.2015, 15:45:52

Previous topic - Next topic

Paljonko väkivaltaa ja omaisuusvahinkoja 6.12.2015?

Kaikki ovat käsi kädessä ja kaikilla on mukavaa.
Nahistelua ja pieniä rikkomisia. Pari nenää ja näyteikkunaa sisässä
Yhteenottoja, jossa astalot ja ritsat käytössä. Useita pahoinpitelyitä, 50k€ vahingot
Joukkotappelu, jota poliisi ei onnistu taltuttamaan. Useita sairaalaan, 150k€ vahingot
Hell breaks loose

Lumiukko Jeti

Splatter kuulissa käy joskus niin että kuorta onkin pari kerrosta jolloin kuti ei pehmeästi lässähdä vaan osuu todella kipeästi. Olisiko tuossa käynyt samalla lailla että itse kuti oli valmistuvikainen ja kimposi hajoamatta, ilman kumikuulien "haulikko efektiä".
"Suomi tarvitsee sekä jatkuvaa työperusteista maahanmuuttoa että vapaan liikkuvuuden tuomaa moninaisuutta. "
- Vihreiden tavoiteohjelma 2014-2019

internetsi

Quote from: Elcric12 on 06.12.2015, 23:31:01
Quote from: JoKaGO on 06.12.2015, 23:26:39
Quote from: Elcric12 on 06.12.2015, 23:24:26
Ei minua perseilijöiden kohtalo tässä juuri kiinnosta vaan se että oliko poliisin toiminta vastuullista ja voimankäyttö kohtuuden rajoissa, ts. säilyykö luottamus poliisiin.

Kyllä.

Olisitko samaa mieltä jos silmäosuman saanut olisi ollut soihtukulkuelaisia?
Jos anarkot järjestäisi rauhallisen kulkueen ja joku taho aikoo hyökätä sen kimppuun, niin on ihan oikein että poliisi ampuu projektiileja. Nythän niitä ei ammuttu kenenkään silmään, toisin kuin tuo kommaripaska väittää.
Lohjan persut

jarno Alander

Mä pysyn edelleen kannassani, että aseet ovat vaarallisia, josta syystä niiden käyttöä kannattaa välttää. Jos joku kulkueeseen osallistunut (esim. minä itse) olisi saanut kumiammuksesta kimmokkeen silmäänsä, se ei muuttaisi käsitystäni.
Kaikki tuntuivat tuijottavan minua. Ehkä se johtui siitä että minä tuijotin kaikkia.

Arto Salminen, 2000

Peltipaita

Quote from: Elcric12 on 06.12.2015, 23:24:26
Ei minua perseilijöiden kohtalo tässä juuri kiinnosta vaan se että oliko poliisin toiminta vastuullista ja voimankäyttö kohtuuden rajoissa, ts. säilyykö luottamus poliisiin. Kyselisin täysin samoja jos kohteena olisi ollut esim. joku siitä toisesta kulkueesta.

Luottamus poliisiin koki varmaan kolauksen anarkomarkojen mielestä. Tai ehkä toisinpäin; nyt he voivat luottaa poliisiin että heidän väkivaltaisuus pannaan kuriin jatkossakin.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

jka

Quote from: Lumiukko Jeti on 06.12.2015, 23:39:04
Splatter kuulissa käy joskus niin että kuorta onkin pari kerrosta jolloin kuti ei pehmeästi lässähdä vaan osuu todella kipeästi. Olisiko tuossa käynyt samalla lailla että itse kuti oli valmistuvikainen ja kimposi hajoamatta, ilman kumikuulien "haulikko efektiä".

Ei. Jamppahan laittoi lähikuvan silmästään tuonne rasmuksen facebookkiin. Silmän ympärillä näkyy selvästi muutama pikkukuulan osuman jälki. Eli ammus hajosi niin kuin pitääkin mutta noita pikkukuulia tietysti sinkoaa hajoamisen jälkeen minne sattuu. Mutta ei noista ole hajoamisen jälkeen enää mitään vaaraa näköjään edes silmälle.

Morsum

Tuntuu äkkiseltään rähinät jääneen kohtalaisen vähälle. Dan Koivulaakson someyrityskin kääntää poliisin voimakeinot poliisin syyksi tuntuu olevan vähän ontuvaa.
LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

JJohannes

Päätin ensin viime hetkellä (eilen) osallistua soihtukulkueeseen, mutta sitten puolisoni sairastui (tänään) ja jäin hänen kanssaan kotiin. Satuin tosin käymään Kampissa kaupassa kolmen aikoihin ja kävelin Rajat kiinni -mielenosoituksen ohi törmäten "Rakastakaa maahanmuuttajia" -kylttiään pitelevään Kai Sadinmaahan. Oli vähintäänkin koomista, että siinä Lasipalatsin ympäristössä oli käynnissä kolme mielenosoitusta. Juudean kansanrintama ja niin edelleen.

Seurasin 612-soihtukulkueen tapahtumia Hesarin livefeedeistä, YLE:n päivittyvästä seurannasta ja Vapaus pelissä -porukan Twitteristä. Muutamia huomioita:

• Soihtukulkueessa oli tyyppejä "Rajat kiinni" -pipot päässä. Siellä huudeltiin "rajat kiinni" ja jotain vastaavia iskulauseita. Porukka kuulapäitä huuteli poliisirivistön ohi anarkisteille "Ha-ha-ha, antifa". En tiedä missä on vika, kun tapahtuman sivuilla nimenomaan sanotaan, ettei siellä tule käyttää mitään tunnuksia eikä iskulauseita.

• Rajat kiinni -pipoinen mies antoi haastattelun Hesarin toimittajalle jossa selitti, että on kulkueessa vastustamassa maahanmuuttoa. Minä olisin sanonut läsnäoloni syyksi jotain sellaista, että "Kulkueen tarkoituksena on mielestäni muistuttaa, että näinä vaikeina aikoina ratkaisuja maamme ongelmiin tulisi hakea myös Suomen ja suomalaisuuden ideasta. Ulospäin katsomisen sijaan täytyisi välillä katsoa sisäänpäin." Nähdäkseni jokin tämänkaltainen todella oli kulkueen idea. Se, että minä tai joku muu vastustaa tai kannattaa sitä tai tätä, se ei ollut oleellista.

• Onneksi tapahtumat sujuivat melko rauhallisesti eikä merkittäviä omaisuusvahinkoja päässyt syntymään ja anarkistienkin henkilövahingot jäivät aika pieniksi. Ensin olin varma, ettei siinä feedissä näkyvässä sadan antifasistin porukassa voinut olla kaikki. Että kohta niitä tulee vähintään toiset sata jostain sivukadulta. Mutta ilmeisesti homma lässähti siellä aika pahasti.

• Vapaus pelissä oli selvästi "ammattilaisten" organisoima ja käytti "opintopiireissä" ja "työpajoilla" mietittyä strategiaa ja taktiikkaa. Soihtu syttyy, väkijoukko kääntyy kannoillaan ja säntää yhtenä laumana seuraavan mutkan taakse päästäkseen ohi poliisista toista kautta. Välillä joukko hajaantuu 10-20 pienemmäksi ryhmäksi ja ilman massiivista puhelurumbaa 20 sekuntia myöhemmin koko blokki on taas kasassa jossain toisella kadulla.

• Mediasota on hallussa. Jopa Vesa Linja-aho twiittailee anarkisteja tukeakseen. Joka puolella Twitteriä ja nettiä on "itsenäisesti keksitty" kritisoida toimittajien käyttämää kieltää: "Poliisi joutui käyttämään asetta" vs. "Poliisi ampui rauhanomaisia fasistisen väkivallan vastustajia". Poliisi myös kuulemma suojelee fasistien mielenosoitusta. Mitä sitten pitäisi tehdä? Katsoa tumput suorina kun anarkistit vetävät heitä turpaan? Kyllä poliisi suojelee myös vasemmistoa ja anarkisteja jos heitä vastaan hyökätään.

• Se on kuitenkin sanottava, että poliisilla tuskin oli aivan välttämätöntä tarvetta käyttää FN303:a. Eiköhän sitä lähinnä haluttu päästä kokeilemaan kun kerrankin oli tilaisuus. Olisihan sitä nyt myös vaikka kaasusumuttimilla saanut ihmiset hajaantumaan.

Hyvää itsenäisyyspäivää vielä kaikille.
Ei ole turhia päiviä, tai jos on, on koko elämä.

JoKaGO

Quote from: Sepeteus Hiihtäjä on 06.12.2015, 23:32:51
Mitä?? Nyt meni ohi, mutta siis jos yritit hassun hauskasti saada jotenkin poliisit näyttämään joltain...tai antaa olla, en kunnolla tajua mitä yritit sanoa, mutta tuolla videolla, jonka linkitit, niin siellä poliisi ajaa motarilla pientareella olevalla asvaltin kaistaleella, että jos joku on niin pöhkö autoilija, että ei nää tai osaa varoa erittäin kirkkaita sinivilkkuvaloja ja ajelee normaalisti itse tienpientareella, niin ei sellaisia autoilijoita saisi kyllä olla liikenteessä muutenkaan.

Sinivilkkuja ei ollut. Jos minä ohitan kahden kaistan jonon moottoritiellä pientareen kautta vaikkapa pitkiä vilkuttaen, niin poliisi antaa penalttia, vaikka vaarannan liikennettä vähemmän kuin poliisi normipäivänään.

Pari pitkää keikkaa vielä ja saan kokoon rahat Hummeriin. Vaikka tulisi poliisi sinivilkut päällä vastaan niin sitten minä en väistäisi. Ei tarvitsisi.

Se sun etsimä pointti on se, että tullaan näkemään anarkoja päin ampuneet poliisit löysässä hirressä, mutta nämä "aikuisten oikeesti" ihmishenkiä vaarantaneet avensis-pellet eivät joudu vastuuseen yhtään mistään (ennen kuin joku testaa, kumpi on parempi, toyota vai Hummer). Järjestyspuolen jeppejä vastaan minulla ei ole mitään.

[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

koli

Mörökölli

Ernst

Quote from: Lumiukko Jeti on 06.12.2015, 23:39:04

Jos noin olisi oikeasti käynyt, se nulikka ei riekkuisi kaverinsa kuvaamana suureen ääneen valittamassa lievästi punehtunutta silmänsä aluetta.

Tulee mieleeni yksi tapaus ensiapupoliklinikalta. Sinne tuotiin potilas, joka kouristeli ja sätki tavalla, joka ei oikein natsannut kokeneen henkilökunnan mielestä mihinkään tunnettuun tauti- tai vammameininkiin. Niinpä he tyytyivät seuraamaan potilasta. Kun hetki kului, potilas lausui:

-Ettekste nää, että mulla on epileptinen kohtaus  :)
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Ernst

Quote from: Morsum on 06.12.2015, 23:42:47
Tuntuu äkkiseltään rähinät jääneen kohtalaisen vähälle. Dan Koivulaakson someyrityskin kääntää poliisin voimakeinot poliisin syyksi tuntuu olevan vähän ontuvaa.

Juu, ontuvaa kuin Danin surkea potkuposeeraus Kansan Uutisissa.

internetsi

Turun sanomat:
QuoteHelsingin poliisi on ottanut illan aikana kiinni 130 mielenosoittajaa. Poliisin mukaan luku täsmentyi illan mittaan. Asiasta kertoi MTV.
Yle:
QuotePoliisi on ottanut kiinni yli kolmekymmentä ihmistä Vapaus pelissä-mielenosoituksen yhteydessä.
130 versus yli 30.

Onko vika Ylen kommaritoimittajissa jotka vähättelee mellakkaa vai onko 130 otettu kiinni ja vain 30 laitettu koppiin (ja lopulle sadalle tehty jotain muuta kuten esim. lähisiirto)?
Lohjan persut

Pollard

Kuulin, että sitä ampuivat vasurit ritsalla silmään. Luulivat natsiksi, kun oli kalju pää.

Ernst

Quote from: JJohannes on 06.12.2015, 23:46:31
    Olisihan sitä nyt myös vaikka kaasusumuttimilla saanut ihmiset hajaantumaan.[/li]
    [/list]

Hyvää itsenäisyyspäivää vielä kaikille.

Ei olisi. Kaasusumuttimen vaikutusetäisyys on liian lyhyt kuvattuun tilanteeseen. Poliisi käytti aivan oikein tilanteeseen sopivinta voimakeinoa poliisilain kirjaimen ja hengen mukaisesti.

Semiretardi

Se on kuitenkin sanottava, että poliisilla tuskin oli aivan välttämätöntä tarvetta käyttää FN303:a. Eiköhän sitä lähinnä haluttu päästä kokeilemaan kun kerrankin oli tilaisuus. Olisihan sitä nyt myös vaikka kaasusumuttimilla saanut ihmiset hajaantumaan.[/li][/list]

Tuollahan selvittiin hyvin pienellä voimankäytöllä kun käytettiin tuota. Kaupunkiympäristössä kun vähääkään tuulee ja vieressä menee rauhallinen mielenosoitus, poliisien toisella puolella pyörii vastamielenosoittajia + sivustaseuraajia niin kaasun käyttö ei ole niin "yksinkertaista" kun voisi kuvitella. Olisi saattanut ruveta silmät punoittamaan vähän useammalla kuin yhdellä.

JoKaGO

Kyllä.
    [Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Roope

QuoteVeronika Honkasalo ‏@veronikahonka 49m49 minutes ago

6.12.2015. Päivä, jolloin poliisi asetti prioriteetikseen uusnatsikulkueen turvaamisen ja poliisiväkivalta sinetöitiin.
    Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

jarno Alander

Veronika on siis sitä mieltä, että uusnatsikulkuetta ei tarvitse turvata?
    Kaikki tuntuivat tuijottavan minua. Ehkä se johtui siitä että minä tuijotin kaikkia.

Arto Salminen, 2000

Fiftari

(http://cdn.airsplat.com/media/catalog/product/cache/1/image/800x800/afb4e8b31e6d11eb516f2aebe647015b/A/C/AC-UP-KA-CART01.jpg)
    Saavat olla mellakoitsijat onnellisia etteivät poliisit käytä noita. Näitä meillä oli kosovossa mellakkavarustuksessa. 40mm kumiluoti joka ammuttiin kranaattipistoolista. Harjoituksissa ammuttiin kuormalavaa josta hajosi lauta.
    Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

JoKaGO

Veronika valehtelee, Itsenäisyyspäivää tuolla kulkueella juhlistettiin. Ei minkään väristä natsismia.

Tosiasiallinen Nuiva

Quote from: Roope on 06.12.2015, 23:56:02
    QuoteVeronika Honkasalo ‏@veronikahonka 49m49 minutes ago

6.12.2015. Päivä, jolloin poliisi asetti prioriteetikseen uusnatsikulkueen turvaamisen ja poliisiväkivalta sinetöitiin.

Ilmeisesti Honkasalo on sitä mieltä, että sellaiset henkilöt jotka hän itse määrittelee uusnatseiksi, eivät omaa lainmukaista turvaa väkivaltaa vastaan.
    Non poteris veritatem

koli

Quote from: jarno Alander on 06.12.2015, 23:57:43

Luultavasti on sitä mieltä, että meidän natsien ja kivenkovien fasistien ei pitäisi saada marssia ollenkaan. Poliisin pitäisi estää meidän marssimme ja pamputtaa putkaan.
    Mörökölli

Ernst

Quote from: jarno Alander on 06.12.2015, 23:57:43

Veronika näkee märkiä unia siitä, miten OMON tulee ja OMON hakkaa väärinajattelijat.

https://olegkozlovsky.wordpress.com/2008/12/22/omon-riot-police-beats-protesters-in-vladivostok/

MacGyver

• Rajat kiinni -pipoinen mies antoi haastattelun Hesarin toimittajalle jossa selitti, että on kulkueessa vastustamassa maahanmuuttoa. Minä olisin sanonut läsnäoloni syyksi jotain sellaista, että "Kulkueen tarkoituksena on mielestäni muistuttaa, että näinä vaikeina aikoina ratkaisuja maamme ongelmiin tulisi hakea myös Suomen ja suomalaisuuden ideasta. Ulospäin katsomisen sijaan täytyisi välillä katsoa sisäänpäin." Nähdäkseni jokin tämänkaltainen todella oli kulkueen idea. Se, että minä tai joku muu vastustaa tai kannattaa sitä tai tätä, se ei ollut oleellista.
      Tilanteessa kun pyydetään haastattelua, jos sanot "sopii", napsahtaa spottivalo päälle ja kysymyksiä alkaa tulla.
      Katsomatta tuota kyseistä hesarin haastattelua mihin viittaat. Tänään itseltäni pyydettiin haastattelua ja useita kysymyksiä sitten sateli, kahdelta eri henkilöltä. Osa kysymyksistä johdattelevia, tämä sen jälkeen kun olin seisonut yli 4 tuntia ulkona. Ei helpoin paikka vastailla. Haastattelijat sanoivat tekevänsä tätä vain opiskeluaan varten, jaa-a, vähän eppäillä soppii mutta ihan miten vain.

• Se on kuitenkin sanottava, että poliisilla tuskin oli aivan välttämätöntä tarvetta käyttää FN303:a. Eiköhän sitä lähinnä haluttu päästä kokeilemaan kun kerrankin oli tilaisuus. Olisihan sitä nyt myös vaikka kaasusumuttimilla saanut ihmiset hajaantumaan.

Voi olla parempi kohdistaa kuin käyttää laajemmin leviävää kaasua.

Suukko Jadennahka

Tässä vielä pari fotoa soihtukulkueesta Runeberginkadulta. Noiden kuvien ottamisen jälkeen oli muuten Caloniuksenkadun varressa varmaankin joku aineissa oleva mies huutelemassa asiattomuuksia kulkueelle. Joku kulkueesta heitti sammuneella isolla soihdulla tuota miestä, ei kuitenkaan tainnut osua. Ainoa aggressio kulkueen puolelta, jonka itse näin. Muuten aggressio tulikin sitten anarkisteilta.

Edit: typo.

Rikastettu uraani

Siellä on otettu ihan huolella porukkaa kiinni:

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/luku-suurentunut-dramaattisesti-poliisi-on-ottanut-130-ihmista-kiinni-illan-aikana/5597476

Tässä on jo vähän sellaista makua, että poliisi halusi saada selville näiden pitkin syksyä häiriköineiden anarkojen henkilöllisyyksiä, ja nyt kun erehtyivät heittelemään poliisi kivillä ja pulloilla tuli hyvä sauma ottaa koko lauma talteen.
      Me taistelemme kodin, uskonnon ja isänmaan puolesta.

Sepeteus Hiihtäjä

Quote from: JoKaGO on 06.12.2015, 23:47:39
      Quote from: Sepeteus Hiihtäjä on 06.12.2015, 23:32:51
      Mitä?? Nyt meni ohi, mutta siis jos yritit hassun hauskasti saada jotenkin poliisit näyttämään joltain...tai antaa olla, en kunnolla tajua mitä yritit sanoa, mutta tuolla videolla, jonka linkitit, niin siellä poliisi ajaa motarilla pientareella olevalla asvaltin kaistaleella, että jos joku on niin pöhkö autoilija, että ei nää tai osaa varoa erittäin kirkkaita sinivilkkuvaloja ja ajelee normaalisti itse tienpientareella, niin ei sellaisia autoilijoita saisi kyllä olla liikenteessä muutenkaan.

Sinivilkkuja ei ollut. Jos minä ohitan kahden kaistan jonon moottoritiellä pientareen kautta vaikkapa pitkiä vilkuttaen, niin poliisi antaa penalttia, vaikka vaarannan liikennettä vähemmän kuin poliisi normipäivänään.

Pari pitkää keikkaa vielä ja saan kokoon rahat Hummeriin. Vaikka tulisi poliisi sinivilkut päällä vastaan niin sitten minä en väistäisi. Ei tarvitsisi.

Se sun etsimä pointti on se, että tullaan näkemään anarkoja päin ampuneet poliisit löysässä hirressä, mutta nämä "aikuisten oikeesti" ihmishenkiä vaarantaneet avensis-pellet eivät joudu vastuuseen yhtään mistään (ennen kuin joku testaa, kumpi on parempi, toyota vai Hummer). Järjestyspuolen jeppejä vastaan minulla ei ole mitään.

Olen pahoillani, mutta en nyt ymmärrä, että mitä selität. Minun mielestä poliisilla on oikeus ottaa hullut kiinni, oli ne rattijuoppoja tai väkivaltaisia vasemmistolaisia ja kiinni ottoon saa käyttää voimakeinoja, oli ne sitten minkälaisia tahansa. Jos poliisi kiinniottaessa rattijuoppoa tai vastaavaa tehtävää suorittaessaan joutuu ajamaan motarilla vastavirtaan, pientareella ja muistaa vilkuttaa sinivilkkuja ja pitkillä valoilla varoittaa vastaan tulevia pitkän matkan päästä, niin siinä ei mielestäni vaaraa aiheuteta. Autohan tulee voida pysäyttää tien näkyvällä osalla, vai miten ne jutut meni ja kaikenlaisiin yllätyksiin tulee varautua ja ajonopeus tulee suhteuttaa keliin ja mitä niitä nyt on.

Tuosta kommentistasi paistaa kyllä sellainen asenne, että olet samaa mieltä noiden väkivaltaisten vasemmistolaisten kanssa, että poliisi ei saa tehdä mitään, vaikka mitä rikollisuutta kohtaisi.
      Lisäksi tunnut omaavan poliisin kanssa samat oikeudet ja että sun ei tartte mitään totella ja sulla on omat säännöt.
      Huomasin että uhkaat ajavasi poliisin päälle, jos tulee vastaan ja se nyt taitaa olla aikas raju uhkaus, että sinuna olisin ehkä himpun verran rauhallisempi ja miettisin hetken, että mitä sieltä suusta pääsee.
      Enkä ole tiennyt, ennen kuin kerroit, että suomen poliisi ihan normisti ajelee motaria väärään suuntaan jatkuvasti, minä kun olen luullut, että sellaista tehdään vain silloin, kun se on poliisitehtävän suorittamisen kannalta välttämätöntä, riskit huomioiden.

Varmaa on se, että noilla projektiileilla ampuneet poliisi varmasti ovat selvitysten ja toimenpiteiden kohteena, vaikka heille on annettu lupa ampua ja käyttää tarvittavia laitteita anarkistien rauhoittamiseksi, varsinkin kun anarkistit kohdisti väkivaltaa poliiseja kohtaan.
      "Käteen sattuu, polttaa."
      "Korostan, että se johtuu vain siitä, että kätesi on nuotiossa. Ei siis mitään syytä huoleen eikä toimenpiteisiin. Sanot vain napakasti, että ei saa polttaa."

guest3656

Jos ajatellaan että itsenäisyyspäivänä tehdään tilinpäätös vuoden tapahtumista, niin mitä jää viivan alle?
      Raiskauksia, lasten seksuaalista hyväksikäyttöä, murhia, törkeitä pahoinpitelyjä, ryöstöjä, murtoja, varkauksia, huijauksia, itsensä paljastelua ja paljon muuta, jota kärsivällisyyteni ei riitä juuri nyt kuvaamaan.

Itsenäisyyspäivän vahingot ovat edellä kuvatun tilinpäätöksen mukaisesti mittaamattomat. Jos Suomi olisi pörssiyhtiö, sen kuuluisi antaa tulosvaroitus. Ennen niin menestyvä pörssiyhtiö olisi yhtäkkiä kaikkien suureksi hämmästykseksi vararikon partaalla. Arvioitaessa suomalaisten menetyksiä vuosikausien väärän ja osaamattoman politiikan seurauksena, voimme todeta että Suomen taseeseen on miinoitettu koko kansakunnan useiden sukupolvien työn tuloksena syntyneen kansallisvarallisuuden ryöstäminen ehtona maanpetturihallituksen laatimaan, kehitysmaiden raiskaajien hyvinvoinnin maksimoimiseen tähtäävän politiikan toteuttamiseen.

vihapuhegeneraattori

Ajatelkaa että jos kaikki tämäkin energia olisi käytetty perseen nostamiseen sieltä kotisohvalta mielenosoitukseen? Pöytä oli katettu, oli lähetetty ihan sellainen ruusuin kirjailtu kutsu.

Mutta vieraat jätti saapumatta.  :facepalm:
      En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

internetsi

Maikkari kertoi kiinniotettujen määräksi 130 ja Yle "yli 30". No, onhan 130 yli 30, ei siinä.

Poliisi tekee mitä johto käskee tehdä. Normaalisti johto käskee jahdata rasistista ääntä pitävää pakoputkea tai nurmikolla seisovaa paperitöttöröä. Nyt oli kuitenkin niin, että anarkomarkot uhkasivat väkivallalla (jota ovat ennenkin tehneet) joten poliisilla ei ollut juuri muuta mahdollisuutta kuin estää väkivaltakusipäiden riehuminen. Ja niin tehtiin.

Tämän jälkeen matu edelleen raiskaa suomalaisia tyttöjä ja poliisi jahtaa rasistisia pakoputkia. Arkeen on palattu, tänään on maanantai. Ehkä viikolla nähdään pari A-talkia missä joku auvinen tai silmäänsä pipin saanut plösö valittaa, mutta ketään ei taas kiinnosta.

Ensi vuonna sitten perseilevät taas jotenkin. Tai onhan siinä vappu välissä.
      Lohjan persut