News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Talvi ja Jatkosota

Started by Rippeet, 09.11.2015, 22:50:40

Previous topic - Next topic

Rippeet

Terve!

Löysin mielenkiintoisen kirjanjulkistamis tilaisuuden Talvi ja Jatkosodasta, jossa kirjoittaja tuo esille historiamme merkittäviä asioita ja Maailman politiikan suhmurointia.
18 osainen sarja: https://www.youtube.com/watch?v=Q03ze0PqgEc&list=PL8BD63E066425E169

Tämä kirjoittaja tuo kirjassaan esille lähihistoriaa mm. 90 luvun lama ja KGP koivisto ja SDP.
http://khiforum.fi/tapahtumailmoitukset/onko-suomi-edelleen-suomettunut-kun-media-ei-uskalla-kertoa-totuutta/

Orja

EUrosvoliitto, miten ois? Kiitosta tosta linkistä sotahistoriaan, luen varmasti, kun kerkeen. Tutkinut olen, second opinion ei ole pahasta.

Onko seuraava taistelu talvisota 2015, kevätoffensiivi 2016, jatkosodat kunnes saadaan rajavalvonta kuntoon ja eroteltua oikeat YK:n määrittelemät pakolaiset näistä kymmenistä tuhansista matuista. Jos seula saadaan kuntoon, ennustan jäljelle jäävän oikeita pakolaisia siedettävä määrä.

Rippeet

Hyvin mielenkiintoinen, suosittelen. Sodat käsittelee Venäjän roolia hyökätä eurooppaan, mutta eräs saksalainen esti sen. Hyvin mielenkiintoista on myös Kuningashuoneen suhtautuminen ja liittouman. Pettikö venäjä ja liittouma Suomen?.

Ja viimeistet "venäjän vaalit" käy samaa teemaa läpi venäjän roolista, koko eurooppaa koskevaksi, kuten sodista tunnemme. Entä miksi sitten SDP:lle on niin rakas Euvostoliitto ja miksi Saksa "suometettiin"?.

Orja

Tuttua juttua, historia ja erityisesti sen tulkinta ovat kehittävää ja nautinnollista minulle. Yleissivistys taitaa olla kuoleva piirre suomalaisessa ihmisessä. Tietämättömyys ja yleinen typeryys ilmaisen korkeakoulututkinnon nauttineissa tuntuu olevan maan tapa. Työläinen on maanläheisissä asioissa monasti viisaampi. 

Griffinvaari

Quote from: Orja on 09.11.2015, 23:40:18
Tuttua juttua, historia ja erityisesti sen tulkinta ovat kehittävää ja nautinnollista minulle. Yleissivistys taitaa olla kuoleva piirre suomalaisessa ihmisessä. Tietämättömyys ja yleinen typeryys ilmaisen korkeakoulututkinnon nauttineissa tuntuu olevan maan tapa. Työläinen on maanläheisissä asioissa monasti viisaampi.

Sikäli taidat olla oikeassa etten ole tälle kielletylle historialle, joka on hyvin dokumentoitu, löytänyt ainuttakaan "akateemisen" tason vastinetta puoleen, tai toiseen, myöskään sille luvattua jatkoa ei ole näkynyt, ovat jo vanhoja miehiä.

Vaniljaihminen

Mun mielestä se kaikkein suurin murheenkryyni on tämä 1973 julkaistu brittisarja World at War, vaikka siinä on paljon oikeaakin asiaa, se sisältää myös ikään kuin kiellon "tämän enempää ei toista maailmansotaa saa tutkia". Tämän tästä tapaa anglo-amerikkalaisia sotahistorian harrastajia, joille kyseinen dokumenttisarja on Raamatun kaltainen pyhä teos, jota ei saa kritisoida.

Akateemisissa tutkijoissa on kaikennäköisiä, en minä mitään vikaa löydä esimerkiksi Ohto Mannisessa, mutta Oula Silvennoisella on jotain ihme juttuja kyllä, puhumattakaan nyt jostain hum.kand Elina Sanasta. Heikki Ylikangas on myös joku aivan ihme isolaatti.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

JoKaGO

Wikipediasta: "Jatkosota käytiin Suomen ja Neuvostoliiton välillä 25. kesäkuuta 1941 – 19. syyskuuta 1944."

Laskujeni mukaan tuohon aikaväliin sisältyy kolme talvea. Kahtena niistä isäni haavoittui. Mistä talvesta kirja kertoo?
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.