News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Venäjä, Venäjä, Venäjä (yhdistetty)

Started by UgriProPatria, 08.11.2015, 13:07:51

Previous topic - Next topic

Faidros.

Kun proge suosikkiyhtyeeni Emerson Lake & Palmer urkuri Keith Emerson vastikään kuoli, laitan tähän vielä heidän... sen maltillisemman version Mussorsgyn Pictures At An Exhibitonista.
www.youtube.fi/watch?v=cUal4MKFvPk
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

kelloseppä

Quote from: Vesa Heimo on 07.06.2016, 21:01:14
...
Käytännössä jokainen 1900-luvun suuruus itänaapurista on tulosta siitä että väestöä ja diversiteettiä oli suunnilleen se mitä euroopassa, ja vaikka kaikkea erilaista yritettiin parhaansa mukaan vainota, niin muutama suuruus tuosta massiivisesta väkimäärästä jäi jälkipolville nautittavaksi. Systeemistä ja kansasta huolimatta, ei sen vuoksi.
...

Tästä monet ovat Venäjällä toista mieltä. Olen minäkin eri mieltä.

Kun ei ole normaalin länsimaisen arkielämän mahdollisuuksia itsensä toteuttamiseen, niin missä henkisesti vahvimpien ihmisten aivot vaeltaisivat arjen harmaudessa silakkajonossa tai vällyihin kääriytyneenä kotisängyllä aikaa kylmässä tappaen?

Miettimällä, kirjoittamalla ja keskustelemalla luotettujen kanssa.

Se on sitten aivan eri asia, kuinka moni esim. neuvostoajan suuruus pääsi julkiseen tietoisuuteen elinaikanaan tai edes neukkulan kaaduttua.

Kaptah

Quote from: UgriProPatria on 07.06.2016, 19:37:42
Venäjällä ollaan kaikessa tarkkoja.

Tää menee kyllä jo samaan parodiahorisontin heittämällä ylittävien väitteiden kategoriaan kuin se, miten romanikulttuurissa kunnioitetaan vanhuksia (vaikka varastavat ja huijaavatkin vanhuksia jatkuvasti) ja miten somalikulttuurissa yrittäjyys on korkeassa arvossa (vaikka juuri mistään porukasta ei löydy yhtä vähän yrittäjiä tai edes työssäkäyviä kuin somaleista) ja miten Irakissa arvostetaan naisia (vaikka kivittävät raiskauksen uhrit).

Jokainen, joka on joskus käynyt Venäjällä, tietää että siellä likipitäen kaikki asiat ovat käsittämättömän rempallaan. Osittain se on seurausta kansanluonteesta, osittain Neuvostoliiton jäänteitä kun kaikki oli yhteisomistuksessa ja yhteisomistuksessa olevallahan ei missään päin maailmaa ole mitään väliä. Neuvostomeininki on jättänyt vahvan leimansa kansanluonteeseen, ja tänäkin päivänä ihmiset pitävät huolen korkeintaan omista asioistaan, eivät mistään yhteisestä. Tämä on varmasti pitkälti seurausta siitä, että ainakin viimeiset sata vuotta kaikki ne, jotka ovat erehtyneet huolehtimaan muista kuin omista asioistaan, ovat tutustuneet Siperiaan tai saaneet kuulan kalloonsa. Siinä mielessä en voi syyttää.

Edelleen täytyy sanoa, että pidän venäläisestä kirjallisuudesta, taiteesta, huumorista ja Venäjä on mielenkiintoinen maa, jossa on paljon historiaa, mielenkiintoista nähtävää ja miellyttävä hintataso. Miellyttävä hintataso on tosin vähän kaksipiippuinen juttu, koska se on suoraa seurausta siitä, että keskivertovenäläinen on köyhä ja sellaisena pysyy, koska hallinto ei tee elettäkään kehittääkseen taloutta ja yhteiskuntaa. Menestyvät yritykset junaillaan tekaistuilla oikeusjutuilla oligarkkien ja Putinin lähipiirin haltuun, ja kansan syvien rivien huomio kiinnitetään propagandalla homojen ja fasistien pelkäämiseen.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

dothefake

Jos vielä Ugri kirjoittaa venäjäksi, alan vastaamaan hänelle saksaksi.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Muuttohaukka

Quote from: dothefake on 07.06.2016, 22:42:21

Minä vastaan kiinaksi. Tulee kiva ketju. Mutta niin se on nytkin.

dothefake

QuoteVenäjällä ollaan kaikessa tarkkoja.
Tuo on niin totta, hehe.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

UgriProPatria

Quote from: dothefake on 07.06.2016, 22:42:21

.ואני אענה לך עברית

https://www.youtube.com/watch?v=XsYJwSLq2RM

UgriProPatria

Quote from: dothefake on 07.06.2016, 23:39:04
QuoteVenäjällä ollaan kaikessa tarkkoja.
Tuo on niin totta, hehe.

Ajatellaanpa vaikkapa Sotshin olympiakisoja.

Muuttohaukka

Quote from: UgriProPatria on 08.06.2016, 12:20:18
Ajatellaanpa vaikkapa Sotshin olympiakisoja.

Siinä onkin kiteytettyä se tavoitteellisuus ja äärimmäinen tarkkuus.

Jukka Wallin

Quote from: Kaptah on 07.06.2016, 22:06:36
Venäjällä ollaan kaikessa tarkkoja.

Tää menee kyllä jo samaan parodiahorisontin heittämällä ylittävien väitteiden kategoriaan kuin se, miten romanikulttuurissa kunnioitetaan vanhuksia (vaikka varastavat ja huijaavatkin vanhuksia jatkuvasti) ja miten somalikulttuurissa yrittäjyys on korkeassa arvossa (vaikka juuri mistään porukasta ei löydy yhtä vähän yrittäjiä tai edes työssäkäyviä kuin somaleista) ja miten Irakissa arvostetaan naisia (vaikka kivittävät raiskauksen uhrit).

Jokainen, joka on joskus käynyt Venäjällä, tietää että siellä likipitäen kaikki asiat ovat käsittämättömän rempallaan. Osittain se on seurausta kansanluonteesta, osittain Neuvostoliiton jäänteitä kun kaikki oli yhteisomistuksessa ja yhteisomistuksessa olevallahan ei missään päin maailmaa ole mitään väliä. Neuvostomeininki on jättänyt vahvan leimansa kansanluonteeseen, ja tänäkin päivänä ihmiset pitävät huolen korkeintaan omista asioistaan, eivät mistään yhteisestä. Tämä on varmasti pitkälti seurausta siitä, että ainakin viimeiset sata vuotta kaikki ne, jotka ovat erehtyneet huolehtimaan muista kuin omista asioistaan, ovat tutustuneet Siperiaan tai saaneet kuulan kalloonsa. Siinä mielessä en voi syyttää.

Edelleen täytyy sanoa, että pidän venäläisestä kirjallisuudesta, taiteesta, huumorista ja Venäjä on mielenkiintoinen maa, jossa on paljon historiaa, mielenkiintoista nähtävää ja miellyttävä hintataso. Miellyttävä hintataso on tosin vähän kaksipiippuinen juttu, koska se on suoraa seurausta siitä, että keskivertovenäläinen on köyhä ja sellaisena pysyy, koska hallinto ei tee elettäkään kehittääkseen taloutta ja yhteiskuntaa. Menestyvät yritykset junaillaan tekaistuilla oikeusjutuilla oligarkkien ja Putinin lähipiirin haltuun, ja kansan syvien rivien huomio kiinnitetään propagandalla homojen ja fasistien pelkäämiseen.

Romanikultuurissa kunnioitetaan omia vanhempian ja vanhuksia. Riippuu kotikasvatuksesta.
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Takinravistaja

Quote from: Jukka Wallin on 08.06.2016, 13:17:16
(napsu)
Romanikultuurissa kunnioitetaan omia vanhempian ja vanhuksia. Riippuu kotikasvatuksesta.
Niin kunnioitetaan lähi-idän kulttuureissakin. Olen nähnyt kuinka mamu-nuoret riensivät auttamaan kaatuneen mummon pystyyn ja ojensivat pudonneen kassin hänelle. Suomalaisnuoret olisivat katselleet muualle.

UgriProPatria

Siis, voiko joku tosiaan kuvitella, että pidän Venäjää täydellisenä paratiisina, jossa ei ole mitään puutteita? Älytöntä. Luulisi nyt kenen tahansa ymmärtävän, että kaiken pahan kirjoituksen vastapainoksi pyrin itse tuomaan esiin niitä hyviä ja hienoja asioita, joita olen venäläisyydestä ymmärtänyt. Ja tämä ei liity mitenkään "Putleriin".

Ja kuten olen edellä kirjoittanut, Venäjä on suurten äärimmäisyyksien maa. Yhtäällä kultaa ja loistetta, kaikki viimeisen päälle hiottua ja toisaalla kaikki viimeisen päälle rempallaan. Tekee Venäjä asiat sitten hyvin tai huonosti, se tekee sen kummassakin / joka ääripäässä täydellisesti.

Tämä on osa maitsemaani venäläistä "surrealismia". Sinne ensimmäistä, toista, kolmatta kertaa mennessä ei oikein tiedä minne / mihin on joutunut. Neljännellä kerralla on jo itse niin "venäläistynyt", ettei enää kysy mitään.

Vain tyhmien pitää kysellä.

internetsi

Tällä foorumilla aika peruslähtökohtana on se, että ihmetellään miksi joku haluaa syödä sontaa. Kehitysmaahanmuutto on sontaa, mutta monet sitä haluavat Suomessa. Samoin neukkujärjestelmä on sontaa, mutta monet haluavat sitä Venäjästöliitossa.

Enemmistö tälläkin foorumilla pitää kumpaakin noista sontana. Heille sonta on sontaa. Sitten on niitä, jotka pitävät toista sontaa pahana ja toista sontaa maukkaana. Heille koiranpaska on pahaa, mutta lehmänpaska hyvää.
Lohjan persut

UgriProPatria

Quote from: internetsi on 08.06.2016, 15:43:08
Tällä foorumilla aika peruslähtökohtana on se, että ihmetellään miksi joku haluaa syödä sontaa. Kehitysmaahanmuutto on sontaa, mutta monet sitä haluavat Suomessa. Samoin neukkujärjestelmä on sontaa, mutta monet haluavat sitä Venäjästöliitossa.

Enemmistö tälläkin foorumilla pitää kumpaakin noista sontana. Heille sonta on sontaa. Sitten on niitä, jotka pitävät toista sontaa pahana ja toista sontaa maukkaana. Heille koiranpaska on pahaa, mutta lehmänpaska hyvää.

Miksi sinä jatkuvasti väität minun kannattavan jotain järjestelmää? Neukkujärjestelmää / Venäjästöjärjestelmää?

Toiset tällä foorumilla pitävät perättömiä lausumia toisista kirjoittajista sontana ja kirjoittajaa tyhmänä. Toiset ymmärtävät lukemansa, eivätkä lisää siihen omia kuvitelmiaan. Heitä voisi kutsua foorumin älykkäämmäksi kermaksi.

xor_rox

Quote from: Takinravistaja on 08.06.2016, 15:18:46
Niin kunnioitetaan lähi-idän kulttuureissakin. Olen nähnyt kuinka mamu-nuoret riensivät auttamaan kaatuneen mummon pystyyn ja ojensivat pudonneen kassin hänelle. Suomalaisnuoret olisivat katselleet muualle.

Minäpä näin Töölöössä tapauksen, jossa säkkiin pukeutunut somali-äiti kielsi ja sätti teini-ikäistä tytärtään, joka meinasi mennä auttamaan liukkailla jäillä kaatunutta vanhusta.

internetsi

QuoteMiksi sinä jatkuvasti väität minun kannattavan jotain järjestelmää? Neukkujärjestelmää / Venäjästöjärjestelmää?
Jos sitä jatkuvasti hehkuttaa, niin kai siinä pitää olla jotakin hyvää kirjoittajan mielestä. Minäkin muuten hehkutan tiukkaa maahanmuuttojärjestelmää, niin kyllä siitä voi vetää sellaisen johtopäätöksen, että tykkään sellaisesta.
Lohjan persut

xor_rox

Quote from: internetsi on 08.06.2016, 15:43:08

En ole koskaan käynyt Venäjällä, paitsi Moskovan lentokentällä konetta vaihtaessa. Sen sijaan venäläisten kanssa olen työskennellyt paljonkin kansainvälisissä projekteissa ja siltä pohjalta pidän heitä kovasti ahkerina ja ammattitaitoisina ihmisinä.

Se, mitä venäläiset Venäjällä haluavat, on minusta heidän asiansa. On selvää, että kuten Euroopassa, Venäjälläkin nationalismi on kovassa nousussa nyt. Samoin stalinismi, joka on osittain päällekäinen ilmiö nationalismin kanssa. Tästä näkökulmasta meidän kannattaisi miettiä täällä lännessä, että haluammeko todella, että Venäjällä tapahtuu ns. regime change, koska toiveemme saattaa toteutua. Millainen hallinto siellä sen jälkeen nousee valtaan, tuskin palvelee kenenkään etua. Tällä hetkellähän Venäjän harjoittama ulkopolitiikka palvelee Euroopankin etua. Muistutan, että erityisesti Suomelle Venäjä teki suuren palveluksen ottamalla vastuulleen itärajamme valvonnan.

Trump: Putin is a strong, tough and respected leader and he's making Obama look bad

UgriProPatria

Quote from: internetsi on 08.06.2016, 16:01:34
QuoteMiksi sinä jatkuvasti väität minun kannattavan jotain järjestelmää? Neukkujärjestelmää / Venäjästöjärjestelmää?
Jos sitä jatkuvasti hehkuttaa, niin kai siinä pitää olla jotakin hyvää kirjoittajan mielestä. Minäkin muuten hehkutan tiukkaa maahanmuuttojärjestelmää, niin kyllä siitä voi vetää sellaisen johtopäätöksen, että tykkään sellaisesta.

Osoita linkeillä, missä hehkutan NL / Venäjän poliittista järjestelmää. En käsittääkseni ole juurikaan ottanut kantaa heidän järjestelmäänsä, sen enempää puolesta, kuin vastaankaan.

Hehkutan venäläisyyttä, sen kansan sielunmaisemaa.

Odotan, että laitat linkit mainitsemiisi "poliittisen järjestelmän hehkutusviesteihini".

internetsi

Quote from: UgriProPatria on 08.06.2016, 16:17:16Osoita linkeillä, missä hehkutan NL / Venäjän poliittista järjestelmää. En käsittääkseni ole juurikaan ottanut kantaa heidän järjestelmäänsä, sen enempää puolesta, kuin vastaankaan.
Puhuin yleisesti siitä, että on sangen hämmästyttävää realistien foorumilla, että joillakin realismi katoaa kun puhe on itänaapurin tempauksista. Se on eräänlainen ajatusten musta aukko, ihan samalla tavalla kuin vajakeilla on kehitysmaahanmuutto.

QuoteHehkutan venäläisyyttä, sen kansan sielunmaisemaa.
En minä ota kantaa siihen, onko vaikka Алла Пугачёва hyvä tekemään taidetta vai ei, kuten monissa Venäjästöliittoa käsittelevissä ketjuissa tehdään. En juuri välitä taiteesta, mutta outoa on myös se että tahallisesti tai tahattomasti tämän ketjun aiheena olevaa idioottipatriotismia peitellään jollakin Tolstoilla tai muilla.

QuoteOdotan, että laitat linkit mainitsemiisi "poliittisen järjestelmän hehkutusviesteihini".
Ei tarvinnut odotella kauaa. Tässä, ole hyvä: Linkki

QuoteTästä näkökulmasta meidän kannattaisi miettiä täällä lännessä, että haluammeko todella, että Venäjällä tapahtuu ns. regime change, koska toiveemme saattaa toteutua. Millainen hallinto siellä sen jälkeen nousee valtaan, tuskin palvelee kenenkään etua. Tällä hetkellähän Venäjän harjoittama ulkopolitiikka palvelee Euroopankin etua. Muistutan, että erityisesti Suomelle Venäjä teki suuren palveluksen ottamalla vastuulleen itärajamme valvonnan.
Minä ainakin haluan, että Venäjästöliitto kehittyisi kohti sivistysvaltiota. Paskastania se ei ole, vaan niiden ja sivistysvaltioiden välissä. Mielummin kohti sivistystä, kun idiotismia. Jos kerran ovat niin patriootteja, niin laittaisivat sitten vaikka oman maansa asiat kuntoon. Jos haluavat "suojella" venäjänkielisiä muissa maissa, niin esim. he voivat tarjota vaikka Virossa asuville venäjänkielisille töitä virolaista keskipalkkaa paremmalla palkalla omassa maassaan. Antaa mennä vaan, en sano siihen mitään vastaan. Siihen sanon, kun alkavat imperialisteiksi. Me ei tarvita neukkujärjestelmää kannattavia idiootteja pesiytymään Eurooppaan, kun meillä on kasa muitakin ongelmia.

Rajavalvonnasta sen verran, että ei siihenkään tarvita välttämättä mitään sopparia Putlerin kanssa (siis turviksien suhteen). Ei tarvinnut Norjakaan. Vaalimaalla vaan näytetään kehitysmaalaiselle, että mene takaisin. Meillä ei ole tähän vaan poliittista tahtoa.
Lohjan persut

xor_rox

Quote from: internetsi on 08.06.2016, 16:58:09Minä ainakin haluan, että Venäjästöliitto kehittyisi kohti sivistysvaltiota. Paskastania se ei ole, vaan niiden ja sivistysvaltioiden välissä. Mielummin kohti sivistystä, kun idiotismia. Jos kerran ovat niin patriootteja, niin laittaisivat sitten vaikka oman maansa asiat kuntoon. Jos haluavat "suojella" venäjänkielisiä muissa maissa, niin esim. he voivat tarjota vaikka Virossa asuville venäjänkielisille töitä virolaista keskipalkkaa paremmalla palkalla omassa maassaan. Antaa mennä vaan, en sano siihen mitään vastaan. Siihen sanon, kun alkavat imperialisteiksi.

En osaa tuohon sanoa muuta, kuin ihmetellä, että mikä kumman vimma meillä länsimaalaisilla on ohjeistaa venäläisiä heidän omissa asioissaan. Ei ne kuitenkaan kuuntele.

Quote from: internetsi on 08.06.2016, 16:58:09
Me ei tarvita neukkujärjestelmää kannattavia idiootteja pesiytymään Eurooppaan, kun meillä on kasa muitakin ongelmia.

Meillä on jo neukkujärjestelmä täällä. Väestönsiirtovirastoa jo perustavat perkeleet.

Rajavalvonnasta sen verran, että ei siihenkään tarvita välttämättä mitään sopparia Putlerin kanssa (siis turviksien suhteen). Ei tarvinnut Norjakaan. Vaalimaalla vaan näytetään kehitysmaalaiselle, että mene takaisin. Meillä ei ole tähän vaan poliittista tahtoa.

Kysymys on siitä, että marionettihallitustamme ohjataan muualta käsin, joten kyllä sopimus Putlerin kanssa tuiki tarpeellinen on. Valitettavasti sillä vain on hinta, jota ei koskaan julkisuuteen kerrottu. Voin uskoa hinnan olleen todella kova, sillä tuskin Putler halvalla poliitikkojemme kasvoja pelasti. Turkkikin laskutti samasta asiasta miljardeja, vaikkakin se sopimus paljastui sittemmin huijaukseksi.

UgriProPatria

QuoteTästä näkökulmasta meidän kannattaisi miettiä täällä lännessä, että haluammeko todella, että Venäjällä tapahtuu ns. regime change, koska toiveemme saattaa toteutua. Millainen hallinto siellä sen jälkeen nousee valtaan, tuskin palvelee kenenkään etua. Tällä hetkellähän Venäjän harjoittama ulkopolitiikka palvelee Euroopankin etua. Muistutan, että erityisesti Suomelle Venäjä teki suuren palveluksen ottamalla vastuulleen itärajamme valvonnan.

Eihän tuo ole minun kirjoitustani. Olet lainannut jonkun toisen tekstiä. Linkki taas ei johtanut kuin minun viestiketjuuni, eli ei ollut asiaan liittyvä linkki.

Onko aivan mahdotonta perustella tosiasioilla väitteitään?

Et löydä sellaisia viestejä joita väität, sillä en ole ottanut kantaa itänaapurin poliittisiin järjestelmiin.

Eikä se ollut "Tolstoi", vaan Gogol ja Tsehov.

internetsi

QuoteEn osaa tuohon sanoa muuta, kuin ihmetellä, että mikä kumman vimma meillä länsimaalaisilla on ohjeistaa venäläisiä heidän omissa asioissaan. Ei ne kuitenkaan kuuntele.
Se, että varsinkin me Pohjoismaissa olemme luoneet tänne todella hyvän järjestelmän. Se vaan unohtuu monta kertaa, kuinka hyvin meillä asiat silti on, vaikka vaikeita aikoja eletäänkin. Siksi meillä on varaa neuvoa muita. Esim. Viroa ollaan neuvottu ja autettu, niin he ovat päässeet paremmin jaloilleen kuin Venäjästöliitto sosialismin romahdettua. Tuossa oli vain yksi esimerkki, miten he voisivat hoitaa asian Virossa sivistyneesti. Mutta kuten sanoit, he eivät kuuntele ja jatkavat omaa idioottiöykkäröintiään.

Ihan vastaavasti meillä on monikulttuurisuus ja kehitysmaaidiotismi, joka Venäjästöliitosta lähes kokonaan puuttuu. Kyllä he saa samalla tavalla ohjeistaa meitä, vaikka se meidän asia onkin.

QuoteEihän tuo ole minun kirjoitustani. Olet lainannut jonkun toisen tekstiä. Linkki taas ei johtanut kuin minun viestiketjuuni, eli ei ollut asiaan liittyvä linkki.
Ei olekaan sinun. Tekstiä voi lainata myös muuten. Omat hehkutuksesi löytyy viestihistoriastasi, pyysit siihen linkkiä ja minä annoin.

En minä ala mitään kaivamaan. Otetaan nyt esimerkki vaikka eiliseltä, kun hehkutit neukkulan koulujärjestelmää ja halusit saman Suomeen. Kyllä sitä saa haluta, mutta joku saattaa olla sitä mieltä, että neukkulan koulujärjestelmää ei todellakaan haluta Suomeen.
Lohjan persut

UgriProPatria

Quote from: internetsi on 08.06.2016, 17:34:49

QuoteEihän tuo ole minun kirjoitustani. Olet lainannut jonkun toisen tekstiä. Linkki taas ei johtanut kuin minun viestiketjuuni, eli ei ollut asiaan liittyvä linkki.
Ei olekaan sinun. Tekstiä voi lainata myös muuten. Omat hehkutuksesi löytyy viestihistoriastasi, pyysit siihen linkkiä ja minä annoin.

En minä ala mitään kaivamaan. Otetaan nyt esimerkki vaikka eiliseltä, kun hehkutit neukkulan koulujärjestelmää ja halusit saman Suomeen. Kyllä sitä saa haluta, mutta joku saattaa olla sitä mieltä, että neukkulan koulujärjestelmää ei todellakaan haluta Suomeen.

Herrajumala, oletko NOIN tyhmä? No nyt mä tajuan.  :facepalm:

Quote from: UgriProPatria on 07.06.2016, 19:55:48
Quote from: Faidros. on 07.06.2016, 19:46:06
Kaikenlisäksi, neuvostoaikana heidät koulutettiin, kaikki.
Ei koulutettu, aivopestiin. Onneksi kaikki eivät "puhdistuneet".

Ai, ei koulutettu? Heistä tuli professoreja, lääkäreitä, insinöörejä, viulisteja, kosmonautteja, ym. silkan aivopesun kautta? Hei, tuo koulutuskeino pitäisi tuoda Suomeenkin!

Okei. Sinun (internetsi) kanssas ei kannata enempää keskustella.

xor_rox

Se, että varsinkin me Pohjoismaissa olemme luoneet tänne todella hyvän järjestelmän. Se vaan unohtuu monta kertaa, kuinka hyvin meillä asiat silti on, vaikka vaikeita aikoja eletäänkin. Siksi meillä on varaa neuvoa muita. Esim. Viroa ollaan neuvottu ja autettu, niin he ovat päässeet paremmin jaloilleen kuin Venäjästöliitto sosialismin romahdettua. Tuossa oli vain yksi esimerkki, miten he voisivat hoitaa asian Virossa sivistyneesti. Mutta kuten sanoit, he eivät kuuntele ja jatkavat omaa idioottiöykkäröintiään.

Eivät kuuntele, enkä usko, että virolaisetkaan enää kuuntelevat, kun katsotaan Suomen valtionvelkaa ja sen kehitystä viime vuosina. Tai vaikkapa harjoitettua maahanmuuttopolitiikkaa, jonka tavoitteena näyttää olevan yhteiskunnallinen kaaos.

Ihan vastaavasti meillä on monikulttuurisuus ja kehitysmaaidiotismi, joka Venäjästöliitosta lähes kokonaan puuttuu. Kyllä he saa samalla tavalla ohjeistaa meitä, vaikka se meidän asia onkin.

Siitä olen vain iloinen, koska mainitsemastasi kolmikosta Suomi on se, joka harjoittaa itsemurhapolitiikkaa ajamalla talouttaan IMF:n holhoukseen sekä yhteiskuntaa maahanmuuton myötä kaaokseen. Ottaisin mielelläni neuvoja vastaan myös Virolta näillä politiikan alueilla.

internetsi

Quote from: UgriProPatria on 08.06.2016, 17:48:18
Herrajumala, oletko NOIN tyhmä? No nyt mä tajuan.
Muistamaton. Myönnän, ettei tuo viimeisin muistamani ollut paras esimerkki jonka muistin.

Eihän tässä ole kysymyksessä kuin tämä ketjun aiheena oleva venäläisten idioottipatriotismi. Osa näkee hienona asiana sen, kun kansa hurraa johtajien väkivaltaisille imperialismiretkille Euroopassa ja osa pitää sitä huonona asiana. Tässähän suhteessa hommalaisetkin ovat jakaantuneet: realistit ja terijokelaiset, joita onneksi on vain muutama.

Katselin tässä otteita yhdestä dokkarista. Siellä Putlerin rahoittama idioottineukku kertoi ihan vakavalla naamalla tv-kameroille, että Yhdysvaltojen joukkoja on Baltian maissa siitä syystä, että he haluavat laittaa siellä asuvat venäläiset keskitysleireille. Minulta pääsi nauru. Tämän foorumin Terijoen osasto ei varmaan nauraisi, mutta ehkä hekin olisivat sitä mieltä että ei se asia nyt noin mene. Tätähän se tykitys Venäjästöliiton tvssä on harva se päivä. Sivistyneisiin ihmisiin, myös sivistyneisiin venäläisiin tämä ei uppoa, mutta kuinka suureen osaan se sitten uppoaa? Aika suureen osaan. Venäläisneukut ovat asuneet tynnyrissä koko elämänsä, joskin tynnyrin kansi hieman aukesi sosialismin murruttua. Useimmat saavat tietonsa pelkästään tvstä, koska eivät änkyröinnin vuoksi ole halunneetkaan opetella imperialistien ja pahan amerikkalaisten kieltä jolla maailmassa hyvin pitkälti kansainvälisesti kommunikoidaan.

Tässä pitää venäläisten sielunmaiseman tutkija UPP:lle sanoa, että venäläinen keskustelutapa on enemmän kärjistävä kuin sivistysmaissa sekä se, että itse keskustelun tai sanomisen arvo on joskus tärkeämpi kuin lopputulos. Vaikka nämä muuttujat otettaisiinkin huomioon katsellessa asiaa sivistynein silmin, niin onhan "Amerikan panssarit--->neukkujen leirittäminen" väite niin falski, ettei ole ihme jos tulee ristiriitoja. Myös tämän foorumin terijokelaisten kanssa.

P.S.: Pahassa NATO-Yhdysvalloissa asuu ainakin miljoona venäläistä. Mitähän he meittivät tästä asiasta?
Lohjan persut

UgriProPatria

Quote from: internetsi on 08.06.2016, 18:25:26
Quote from: UgriProPatria on 08.06.2016, 17:48:18
Herrajumala, oletko NOIN tyhmä? No nyt mä tajuan.
Muistamaton. Myönnän, ettei tuo viimeisin muistamani ollut paras esimerkki jonka muistin.

1. Eihän tässä ole kysymyksessä kuin tämä ketjun aiheena oleva venäläisten idioottipatriotismi. Osa näkee hienona asiana sen, kun kansa hurraa johtajien väkivaltaisille imperialismiretkille Euroopassa ja osa pitää sitä huonona asiana. Tässähän suhteessa hommalaisetkin ovat jakaantuneet:

2. realistit ja terijokelaiset, joita onneksi on vain muutama.

3. Katselin tässä otteita yhdestä dokkarista. Siellä Putlerin rahoittama idioottineukku kertoi ihan vakavalla naamalla tv-kameroille, että Yhdysvaltojen joukkoja on Baltian maissa siitä syystä, että he haluavat laittaa siellä asuvat venäläiset keskitysleireille. Minulta pääsi nauru.

4. Tämän foorumin Terijoen osasto ei varmaan nauraisi, mutta ehkä hekin olisivat sitä mieltä että ei se asia nyt noin mene. Tätähän se tykitys Venäjästöliiton tvssä on harva se päivä.

5. Sivistyneisiin ihmisiin, myös sivistyneisiin venäläisiin tämä ei uppoa, mutta kuinka suureen osaan se sitten uppoaa? Aika suureen osaan.

6. Venäläisneukut ovat asuneet tynnyrissä koko elämänsä, joskin tynnyrin kansi hieman aukesi sosialismin murruttua. Useimmat saavat tietonsa pelkästään tvstä, koska eivät änkyröinnin vuoksi ole halunneetkaan opetella imperialistien ja pahan amerikkalaisten kieltä jolla maailmassa hyvin pitkälti kansainvälisesti kommunikoidaan.

7. Tässä pitää venäläisten sielunmaiseman tutkija UPP:lle sanoa, että venäläinen keskustelutapa on enemmän kärjistävä kuin sivistysmaissa sekä se, että itse keskustelun tai sanomisen arvo on joskus tärkeämpi kuin lopputulos. Vaikka nämä muuttujat otettaisiinkin huomioon katsellessa asiaa sivistynein silmin, niin onhan "Amerikan panssarit--->neukkujen leirittäminen" väite niin falski, ettei ole ihme jos tulee ristiriitoja. Myös tämän foorumin terijokelaisten kanssa.

8. P.S.: Pahassa NATO-Yhdysvalloissa asuu ainakin miljoona venäläistä. Mitähän he meittivät tästä asiasta?

1. Käsittääkseni tämän ketjun aihe ei ole venäläisten idioottipatriotismi, vaan Venäjän patriotismi. Mikä kansa hurraa johtajiensa imperialistisille reissuille Euroopassa? No ainakin USA:n "kansa", mikäli sitä voi kansaksi kutsua, kun kaikilla on sukupuu maapallon joka kulmalle.

2. Minä taidan kuulua niihin realisteihin. Sinä neukkuloinesi olet jämähtänyt Terijoelle. Kaunis pikkukaupunki, muuten.

3. Putlerin (kuka?) rahoittama idioottineukku? Kun kerran olet päättänyt solvata henkilöitä, voisit jo opetella, että Venäjän presidentti on Vladimir Putin, ei mikään Putler. Venäjällä ei myöskään asu enää yhtäkään neukkua. Neuvostoliitto kaatui jo aikaa sitten. "Putler, joka rahoittaa idioottineukkuja" on satuhahmo, joka elää vain tosi-idiootin aivoissa. Minulta ei pääse edes nauru. Jos haluat haukkua venäläisiä, sano toki "ryssä"! Vai etkö uskalla? Pelottaako, että sarjakuvahahmosi "Putler" saattaa kurkistaa postiluukusta?

4. Tämän foorumin Terijoen osasto? Varaa jo aika A-klinikalle.

5. Selvästikin käsityksemme sivistyksestä ovat eri maata. Mielestäni blinit smetanalla ja kaviaarilla ja samppakalja ovat sivistystä, ei cocis ja hamppari. Mutta sivistyksensä kullakin.

6. Olen aivan varma, että venäläisneukut (kun nyt olet tuohon nimitykseen jämähtänyt) eivät taatusti ole kasvaneet tynnyrissä.

7. Venäläinen, nk. kärjistävä keskustelutapa on venäläistä huumoria, lahjakkuutta joka ei aukene ihan jokaiselle. Teille jenkeille / jenkkimielisille Savon peräkammaripojille pitää asiat aina rautalangasta vääntää.

Otto W. Kuusisen Terijoen hallitus oli kommunistinen. Terijokelaiset siis voisi ymmärtää kommunisteiksi, jotka halusivat Suomen liittyvän Neuvostotasavaltojen liittoon.

8. Varmasti katuvat sinne muuttoaan.

Hassua, mutta itse en ole havainnut tällä foorumilla yhden yhtäkään, joka kirjoittaisi tällaisen ajatuksen puolesta. En siis itse tiedä kirjoittelevan yhtäkään "terijokelaista", mutta hienoa, että sinulla on silmät ja korvat auki. Soita ja kerro havaintosi Maxwell Smartille, kenkäpuhelin 555-00jotain. En kyllä yhtään hämmästyisi vaikka tekisitkin niin.

UgriProPatria

Antaen myönnytyksen muutamien raivoisien internetsien harhoille, asetin avatarkuvakseni Terijoen / Zelenogorsk kauniin ortodoksikirkon. Siinä on ryssäntapulia monensorttista.

:)

internetsi

1. Kyllä, ketjun nimen laitoit oikein. Siinä aihepiirissä on hyvä käsitellä myös näitä aiheita, kun ne niin vahvasti siihen liittyy. Yhdysvallat ei tietääkseni ole tullut väkivalloin Eurooppaan sitten toisen maailmansodan (pl. Balkanin rähinät), vaan se on kutsuttu tänne. Ukrainalaiset ei kutsuneet Putleria. Eli eroa on kuin kutsutulla vieraalla ja kutsumattomalla murtomiehellä. (Joku Terijoen osastosta alkaa kohta huutaa sotilastukikohdista, muttei kukaan ole kritisoinut Sevastopolin tukikohtaa).

2. Maahanmuuttopolitiikassa kuulut varmaan realisteihin. Pitää joskus käydä katsomassa Terijokea, kun menen seuraavan kerran katsomaan kuinka neukut luo Neukkula kakkosta itärajan takana.

3. Putler on hauska nimitys Putinista, joka käyttäytyy kuin pikkuhitler sudeettialueilla. Joo, tuskin Putler nyt on ihan itse sitä rahaa käynyt noille kippaamassa, kyllä se on ollut joku Kremlin virkaneukku. Neukkuja kyllä riittää, niitä ketkä ihannoi neukkulaa ja haluaa sitä takaisin. Vanhat neukut siellä on vallassakin, kuten herra Putler on entinen kidutuskoneiston korkearvoinen upseeri. Neukuiksi sanon niitä, ketkä kannattaa myös nykyistä neukkulan kakkosversion luomista eikä opi mitään mätähistoriasta. Ryssä sanaa en mielellään käytä, koska jokainen venäläinen ei ole neukku ja osa on sivistynyttä porukkaa.

4. Siinä on sellainen historiallinen viittaus, wink wink. A-klinikalle en kohtuukäyttäjänä varaa aikaa. En myöskään varaa aikaa syöpähoitoon, koska minulle ei ole syöpää. Mutta alkoholista kun tuli puhe, niin voisin tässä juoda yhden oluen kun en ole yli viikkoon juonut olutta. Taidan muuten ottaa sellaisen, jonka toin Pietarista viimeksi. На здоровье!

5. Näistä makuasioista en ala kiistelemään. Chauvinismi ja imperialismi sekä neukkusysteemi ei minusta ole sivistystä, mutta toki saat olla toista mieltä. Sivistystä tarkoitan nyt siinä mielessä, että kuinka sivistyneesti suhtautuu oman maansa harjoittamaan perseilyyn ja millaisia juttuja uskoo, en esim. matemaattista sivistystä.

6. Aika tynnyrissä ovat kasvaneet. Neukkula oli pahimmillaan vielä pahempi ja eristetympi tynnyri kuin nykyään Pohjois-Korea. Asiahan laimeni huomattavasti, mutta on valloillaan edelleenkin.

7. Ei se heti aukenekaan, kyllä siihen kestää aikansa tottua. Joskus se kyllä tarkoittaa myös valehtelemista eli venäläinen ei aina valehdellessaan valehtele vaan kärjistää. Nämä on mielenkiintoisia kulttuurieroja, joita on mukava seurata. Tosin normituristi ei näitä kovin paljoa mieti, mutta koitan olla syvällisempi.

Tulihan se jenkkimielisyys sieltä. Mutta jos pitää valita, niin kyllä tuo pitää paikkaansa. Mielummin jenkit kuin neukut. Ja muuten, Helsinki ei ole Savossa.

8. Tai sitten eivät, kun eivät ole sankoin joukoin muuttanut takaisin Venäjästöliittoon. Miksi muuten nämä venäläiset tulee Suomeen, tänne pahaan länsihapatusmaahan joka on kohta Natossakin, kun heillä olisi mahdollisuus myös pysyä ihanassa Venäjästömaassa?

Tuo Terijoki-juttu ei näy avautuvan sinulle. Sillä tarkoitetaan lähinä omaan pesään paskantamista ja itänaapurin puolesta liputtamista.
Lohjan persut

internetsi

Quote from: UgriProPatria on 08.06.2016, 19:07:40
Antaen myönnytyksen muutamien raivoisien internetsien harhoille, asetin avatarkuvakseni Terijoen / Zelenogorsk kauniin ortodoksikirkon. Siinä on ryssäntapulia monensorttista.

:)
Kappas vaan, no minä ilahdutan myös sinua sitten kuvalla. Join yhden oluen ja ajattelin juoda vielä toisenkin. Tuo mikä Siperian kruunu nyt olikaan, oli turhan laimeaa IPAksi. Onkohan tuo Baltika parempaa?

P.S.: Homman Terijoki-osastoon kuuluvat voivat katsella tätä olutkuvaa ja masturboida, niin ei tarvitse katsoa netistä pornoa.
Lohjan persut

Jaska Pankkaaja

Quote from: internetsi on 08.06.2016, 18:25:26

Katselin tässä otteita yhdestä dokkarista. Siellä Putlerin rahoittama idioottineukku kertoi ihan vakavalla naamalla tv-kameroille, että Yhdysvaltojen joukkoja on Baltian maissa siitä syystä, että he haluavat laittaa siellä asuvat venäläiset keskitysleireille. Minulta pääsi nauru. Tämän foorumin Terijoen osasto ei varmaan nauraisi, mutta ehkä hekin olisivat sitä mieltä että ei se asia nyt noin mene. Tätähän se tykitys Venäjästöliiton tvssä on harva se päivä. Sivistyneisiin ihmisiin, myös sivistyneisiin venäläisiin tämä ei uppoa, mutta kuinka suureen osaan se sitten uppoaa? Aika suureen osaan. Venäläisneukut ovat asuneet tynnyrissä koko elämänsä, joskin tynnyrin kansi hieman aukesi sosialismin murruttua. Useimmat saavat tietonsa pelkästään tvstä, koska eivät änkyröinnin vuoksi ole halunneetkaan opetella imperialistien ja pahan amerikkalaisten kieltä jolla maailmassa hyvin pitkälti kansainvälisesti kommunikoidaan.

Tässä pitää venäläisten sielunmaiseman tutkija UPP:lle sanoa, että venäläinen keskustelutapa on enemmän kärjistävä kuin sivistysmaissa sekä se, että itse keskustelun tai sanomisen arvo on joskus tärkeämpi kuin lopputulos. Vaikka nämä muuttujat otettaisiinkin huomioon katsellessa asiaa sivistynein silmin, niin onhan "Amerikan panssarit--->neukkujen leirittäminen" väite niin falski, ettei ole ihme jos tulee ristiriitoja. Myös tämän foorumin terijokelaisten kanssa.

P.S.: Pahassa NATO-Yhdysvalloissa asuu ainakin miljoona venäläistä. Mitähän he meittivät tästä asiasta?

No uutisoidaanhan täälläkin että USA on hävittämässä ISISiä ja muita hirmutekoja tekevää islamistijärjestöä superaseineen. Superaseineen jotka eivät sitten näyttäneet oikein pärjäävän edes ITkolla varustelluilla Hi-luxeilla ajeleville aasintaluttajarättipäille.

Voisikin siis sanoa ja sanonkin että:

Tätähän se tykitys EUvostoliiton mediassa on harva se päivä. Sivistyneisiinkin ihmisiin tämäkin uppoa, ja vieläpä hyvin suureen osaan! EUvostoalamaiset ovat asuneet mediatynnyrissä koko elämänsä, ja tynnyrin kansi naulattiin tiiviisti kiinni sosialismin murruttua. Useimmat saavat tietonsa pelkästään läntisestä valtamediasta, koska eivät änkyröinnin vuoksi ole halunneetkaan katsoa mitään muuta saati vertailla pelkkiä päivän selviä faktoja omilla aivoillaan.

No joo, meni offtopiciksi mutta mediastahan tässä puhuttiin.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy