News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Venäjä, Venäjä, Venäjä (yhdistetty)

Started by UgriProPatria, 08.11.2015, 13:07:51

Previous topic - Next topic

internetsi

Quote from: UgriProPatria on 07.06.2016, 19:07:03Ehkä jonain päivänä sinäkin saat ymmärrykseesi "sinisen ajatuksen", venäläisen ajatuksen ja mielesi avautuu tämänkaltaiselle "surrealismille", sillä eivät venäläiset hulluja ole. Surrealisti näkee elämän ikäänkuin laajemmin.
Tässä lähinä viittasin tuohon idioottisurrealismineukku"partioottisuuteen", joka on ketjun aihe ja josta olen puhunut. Tämä on poliittinen ja yhteiskunnallinen foorumi, niin täällä käsitellään vähemmän esimerkiksi surrealismia taiteessa. Kuten olen monta kertaa sanonut, niin minua ei mikään estä käymästä usein Venäjästöliitossa ja kokematta lisää muita juttuja tämän idiotismipatriotismin havannoimisen lisäksi. Pitääkin raapustaa tuonne dothen Venäjäx3 ketjuun jotain juttua. Jokuhan saattaa kyllä helposti saada sellaisen mielikuvan, että minun mielestä muka Venäjällä olisi kaikki paskaa paitsi kusi, mutten ajattele niin. Vaikka itse sanonkin, niin olettaisin että tiedän enemmän venäläisestä meiningistä kuin keskiverto suomalainen ja käyväni siellä useammin kuin 95% suomalaisista.
Lohjan persut

Faidros.

Quote from: UgriProPatria on 07.06.2016, 19:17:13
Quote from: Faidros. on 07.06.2016, 19:09:14
Patrioottinen Venäjä, mitä se on?
-Julmaa tsaarien valtaa maaorjuuden aikana
-Julmaa kommunistivaltaa kansanmurhineen ja väestöjen siirroin
-Julmaa kansallisomaisuuden uusjakoa rikollispiirien kesken
Missä patrionismi? Minulta on jäänyt huomaamatta.

Tjaa-a. Venäläiset itse tuntuvat huomanneen, miksi he muutoin olisivat patriootteja.

Eivät he ole. Johtajat rikollisia ja kansa tyhmäätyhmempää kuin saapas.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

UgriProPatria

Kirjoitin venäläisten, varsin surrealistiselta vaikuttavasta luonteenlaadusta, josta sitten taidekin syntyy. Suoranainen surrealistinen taide lienee vähäisempää Venäjällä, ellei Marc Chagallia lasketa, mutta esim. jo vanhassa kirjallisuudessaan he itse nauravat aivan avoimesti omalle kansanluonteelleen. Esim. Gogol ja Tsehov (suosikkejani), jotka kerran luettuaan ei itse enää ole entisensä. Se tarttuu.

Venäläisessä patriotismissakin vaikuttaa tämä suureellisuus. Ajatellaan vaikkapa Voitonpäivän paraateja (9. toukokuuta), joka vuosi.

UgriProPatria

Quote from: Faidros. on 07.06.2016, 19:26:01
Quote from: UgriProPatria on 07.06.2016, 19:17:13
Quote from: Faidros. on 07.06.2016, 19:09:14
Patrioottinen Venäjä, mitä se on?
-Julmaa tsaarien valtaa maaorjuuden aikana
-Julmaa kommunistivaltaa kansanmurhineen ja väestöjen siirroin
-Julmaa kansallisomaisuuden uusjakoa rikollispiirien kesken
Missä patrionismi? Minulta on jäänyt huomaamatta.

Tjaa-a. Venäläiset itse tuntuvat huomanneen, miksi he muutoin olisivat patriootteja.

Eivät he ole. Johtajat rikollisia ja kansa tyhmäätyhmempää kuin saapas.

Venäläinen kansa ei ole tyhmää. Kaikenlisäksi, neuvostoaikana heidät koulutettiin, kaikki. Kaikki mitä he esittävät, on viimeisen päälle hiottua, siitä esimerkkinä tuo Valamon veljien laulama Agni Parthene, jossa korva aivan lepää. Suomalaisten ei juurikaan kuule esim. laulavan noin puhtaasti, meillä ei olla niin tarkkoja. Venäjällä ollaan kaikessa tarkkoja.

Kyllä, ihailen heitä ja heidän kulttuuriaan juuri tästä syystä. Olen eräällä tavoin, ikäänkuin hengeltäni osin "venäläinen".

Ja mitähän väärää, tai epäisänmaallista tässä on? Jos muistan, muutamat ovat täällä hehkutelleet Saksaa.

Kari Kinnunen

Venäjä, kansakunta joka ei saa aikaiseksi kilometriä tasaista tietä, eikä ensimmäistäkään puhelinpylvästä suoraan.

Kaikessa tekemisessä sellainen hälläväliä asenne.

Mainitse yksi laadusta tunnettu venäläinen kulutustavara brandi.

Vesa Heimo

Quote from: Kari Kinnunen on 07.06.2016, 19:37:58

Lada ja itsensä hengiltä ryyppääminen alle viisikymppisenä. Jälkimmäinen on seurausta ensimmäisestä. Ilman ydinaseita vaihdettaisiin vitosen tilalle nelonen.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

UgriProPatria

Venäjä, kansakunta joka ei saa aikaiseksi kilometriä tasaista tietä, eikä ensimmäistäkään puhelinpylvästä suoraan.

Enpä osaa sanoa. Kulutustavarat eivät venäläisten mielissä käsittääkseni ole ollut se ensisijainen elämäntavoite. Heidän laadukkuutensa näkyykin pikemminkin hengen alalla.

No, ovathan he jo kauan käyneet avaruudessa. Tim Kopra lienee ensimmäinen, edes suomalaistaustainen, joka kävi siellä taannoin.

Tsaarinajan Venäjän kulutustuotteita, jo kauan koko Venäjänkansan yhteistä omaisuutta: Kuvia Pietarhovista

Mielestäni aika laadukasta.  :P

Faidros.

Quote from: UgriProPatria on 07.06.2016, 19:37:42
Kaikenlisäksi, neuvostoaikana heidät koulutettiin, kaikki.
Ei koulutettu, aivopestiin. Onneksi kaikki eivät "puhdistuneet".
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Kari Kinnunen

Quote from: UgriProPatria on 07.06.2016, 19:45:06
Tsaarinajan Venäjän kulutustuotteita, jo kauan koko Venäjänkansan yhteistä omaisuutta: Kuvia Pietarhovista

En minä tuossa kyllä kulutustavaroita nähnyt. Mauttomia pompöösejä patsaita ja rakennuksia kyllä.

Faidros.

Enpä osaa sanoa. Kulutustavarat eivät venäläisten mielissä käsittääkseni ole ollut se ensisijainen elämäntavoite. Heidän laadukkuutensa näkyykin pikemminkin hengen alalla.

No, ovathan he jo kauan käyneet avaruudessa. Tim Kopra lienee ensimmäinen, edes suomalaistaustainen, joka kävi siellä taannoin.

Läkähdyn kyllä jo naurusta, mutta tiedätkö ketkä nuo tsaarinajan "kulutustuotteet" ovat tehneet?
-Matthew B.Crawford-

rideon74

Tämä tarina yrittää nyt olla puolueeton ja olen vain tarkkailija. Matkustin alkukesästä Pietarista Moskovaan yöjunassa. Siis avoimet karsinat jossa miehet ja naiset ottavat valkoiset lakanat pussista ja tekevät petin ja heittävät uneen. Ensi kerta minulle joten puristin naama valkoisena passia ja olin muutenkin siinä hämmentyneenä. Oppaana ollut Karjalan tyttö sanoi että relax. Ei sun passia kukaan vie. Nuku niin olet aamulla pirteänä Moskovassa. Outoa.

No aamulla juna saapui asemalle ja siitä metroon . Hiljainen oli metro vaikka miljoonat ihmiset sitä käyttävät. Ei äbläwäblää eikä maleksijoita eikä mitään uhkan tuntua. Kauniita hyvinpukeutuneita ihmisiä matkalla duuniin. Ai niin että ovat köyhiä kun menevät metrolla? No ei vaan siksi että omalla autolla keskustaan meno on lähinnä hullua.

Metron vartijat olivat todella luottamusta herättävän näköistä jantteria rynkyt selässä ja hymy huulilla kun Finski Durakki kysyy tietä. Reilu meininki.

Moskovasta matka jatkui Kiovaan. Jo etukäteen ajattelin että mitenhän rajalla käy.. No ei mitään ongelmia. Kiovasta ostin lentoliput meidän matkamme pääkohteeseen Odessan kaupunkiin jossa odotti tutut. Kaupunkia piinasi Turkista tulevat turistit,eli kuten paikalliset ystäväni nopeasti minulta oppivat-disco-matut! :) no,ei bolshoi problem..paikalliset ei lämpene ja suvaitsevaisuus on sana jota ei tunneta.

Minulle Venäjä on turistina ihan parasta,hieno palvelu,mukavat ja kauniit ihmiset ja edullinen hintataso. Ja niin,pahempia rasisteja ei voi kyllä löytää.Etenkin muslimi-kulttuuri heille on jotain todella vierasta. En ole vielä tavannut venäläistä muslimia.
""Sillä jyvänenkin tietoa omasta rakkaasta kotiseudustamme on enemmän kuin kokonainen kultamurikka turhuuden markkinoilta hankittua tyhjänpäiväistä viisautta"."

UgriProPatria

Quote from: Kari Kinnunen on 07.06.2016, 19:49:06

En minä tuossa kyllä kulutustavaroita nähnyt. Mauttomia pompöösejä patsaita ja rakennuksia kyllä.

Ymmärrän. Kukin arvostaa omaansa.

UgriProPatria

Quote from: Faidros. on 07.06.2016, 19:46:06
Quote from: UgriProPatria on 07.06.2016, 19:37:42
Kaikenlisäksi, neuvostoaikana heidät koulutettiin, kaikki.
Ei koulutettu, aivopestiin. Onneksi kaikki eivät "puhdistuneet".

Ai, ei koulutettu? Heistä tuli professoreja, lääkäreitä, insinöörejä, viulisteja, kosmonautteja, ym. silkan aivopesun kautta? Hei, tuo koulutuskeino pitäisi tuoda Suomeenkin!

internetsi

Quote from: UgriProPatria on 07.06.2016, 19:37:42Venäjällä ollaan kaikessa tarkkoja.
No tässä kyllä olen eri mieltä. Nitsevoo on kyllä jumalattomissa mittasuhteissa, jos vertaa vaikkapa Suomeen.

QuoteJa mitähän väärää, tai epäisänmaallista tässä on? Jos muistan, muutamat ovat täällä hehkutelleet Saksaa.
Olen hehkuttanut Saksaa sinä mielessä, että siellä noustiin sosialismin paskan jälkeen ylös, jätettiin sosialismi taakse ja alettiin mennä eteenpäin. Saksalaiset, niin koko alueella 45 ja idässä muurin murtumisen jälkeen on kehitys ollut huimaa. Vertaa nyt sitten vaikka entistä Derkkulaa ja nykyistä Venäjästöliittoa, niin huomaat kummassa maassa on vanha paska jätetty taakse, opittu siitä ja menty eteenpäin ja kummassa maassa tukeudutaan vanhaan mätäaatteeseen ja junnataan melkein paikallaan.
Lohjan persut

Jukka Wallin

Quote from: UgriProPatria on 07.06.2016, 19:31:11
Kirjoitin venäläisten, varsin surrealistiselta vaikuttavasta luonteenlaadusta, josta sitten taidekin syntyy. Suoranainen surrealistinen taide lienee vähäisempää Venäjällä, ellei Marc Chagallia lasketa, mutta esim. jo vanhassa kirjallisuudessaan he itse nauravat aivan avoimesti omalle kansanluonteelleen. Esim. Gogol ja Tsehov (suosikkejani), jotka kerran luettuaan ei itse enää ole entisensä. Se tarttuu.

Venäläisessä patriotismissakin vaikuttaa tämä suureellisuus. Ajatellaan vaikkapa Voitonpäivän paraateja (9. toukokuuta), joka vuosi.

Voiko Neuvostoliitto/Venäjä olla paha, kun näin loistavaa musikkia on tehty  ;D

Dmitri Shostakovich-The second waltz
Vladimir Vysotsky-Wolf Hunt

Glukoza - Schweine
Vladimir Vysotski- Capricious Horses
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

UgriProPatria

Quote from: rideon74 on 07.06.2016, 19:50:36
Tämä tarina yrittää nyt olla puolueeton ja olen vain tarkkailija. Matkustin alkukesästä Pietarista Moskovaan yöjunassa. Siis avoimet karsinat jossa miehet ja naiset ottavat valkoiset lakanat pussista ja tekevät petin ja heittävät uneen. Ensi kerta minulle joten puristin naama valkoisena passia ja olin muutenkin siinä hämmentyneenä. Oppaana ollut Karjalan tyttö sanoi että relax. Ei sun passia kukaan vie. Nuku niin olet aamulla pirteänä Moskovassa. Outoa.

No aamulla juna saapui asemalle ja siitä metroon . Hiljainen oli metro vaikka miljoonat ihmiset sitä käyttävät. Ei äbläwäblää eikä maleksijoita eikä mitään uhkan tuntua. Kauniita hyvinpukeutuneita ihmisiä matkalla duuniin. Ai niin että ovat köyhiä kun menevät metrolla? No ei vaan siksi että omalla autolla keskustaan meno on lähinnä hullua.

Metron vartijat olivat todella luottamusta herättävän näköistä jantteria rynkyt selässä ja hymy huulilla kun Finski Durakki kysyy tietä. Reilu meininki.

Moskovasta matka jatkui Kiovaan. Jo etukäteen ajattelin että mitenhän rajalla käy.. No ei mitään ongelmia. Kiovasta ostin lentoliput meidän matkamme pääkohteeseen Odessan kaupunkiin jossa odotti tutut. Kaupunkia piinasi Turkista tulevat turistit,eli kuten paikalliset ystäväni nopeasti minulta oppivat-disco-matut! :) no,ei bolshoi problem..paikalliset ei lämpene ja suvaitsevaisuus on sana jota ei tunneta.

Minulle Venäjä on turistina ihan parasta,hieno palvelu,mukavat ja kauniit ihmiset ja edullinen hintataso. Ja niin,pahempia rasisteja ei voi kyllä löytää.Etenkin muslimi-kulttuuri heille on jotain todella vierasta. En ole vielä tavannut venäläistä muslimia.

Voin uskoa tuon, vaikken ole itse siellä tuolla tavoin matkustellut. Mutta sosialistinen Israelin valtio, siihen aikaan kun minä siellä liftasin ja nukuin rannoilla, oli tavallaan samankaltainen. Israelinhan perustivat paljolti juuri Venäjältä / Neuvostoliitosta lähtöisin olevat juutalaiset sosialistit jo 1800-luvun lopulla. (Palestiinan), tulevan Israelin sosialistiset kibbutzit olivat esikuvina, kun NL:ssa alettiin rakentaa kolhooseja, tosin kolhoosit eivät pärjänneet yhtä hyvin, kuten ei NL:n sosialismi yleensäkään. Israelissa sosialismi toimi paremmin, sillä Israelin sosialismi ei perustunut ateismille, eikä se ollut ilmapiiriltään niin ankaraa.

Vai tuommoinen reissu.  :)

Kari Kinnunen

Quote from: internetsi on 07.06.2016, 19:58:11
Saksalaiset, niin koko alueella 45 ja idässä muurin murtumisen jälkeen on kehitys ollut huimaa. Vertaa nyt sitten vaikka entistä Derkkulaa ja nykyistä Venäjästöliittoa, niin huomaat kummassa maassa on vanha paska jätetty taakse, opittu siitä ja menty eteenpäin ja kummassa maassa tukeudutaan vanhaan mätäaatteeseen ja junnataan melkein paikallaan.

Niin, Saksassa rakennetaan Mercedes, BMW, AEG, Bosch yms.
Venäjällä .... ööh?

Faidros.

Quote from: Jukka Wallin on 07.06.2016, 19:59:51

Glukoza - Schweine

Sekä Shostakovich, että Vysotsky olivat vainottuja Neuvostoliitossa. Kumpikaan ei saanut minkäänlaista virallista arvostusta kotimaassaan.
Glukoza on minulle ennestään outo.
-Matthew B.Crawford-

Jukka Wallin

Tässä he ovat olleet hyvä, ostamaan meiltä niitä "laatutuotteita". Tosin Pietarissa asui aikoinaan enemmän suomalaisia kuin samaan aikaan Helsingissä  oli asukkaita Äärettömän rikas mutta samaan aikaan myös köyhä. Kun tarkastelee Venäjän kirjallisuutta ja suomalaista samaan aikaan, niin huomaa myös eroavaisuuksia Venäjän  niin myös Neuvostoliiton hyväksi. Terijoen huvilat oli alkuperältää Pietarissa asuvien kauppiaitten omistamia.
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Jukka Wallin

Quote from: Faidros. on 07.06.2016, 20:09:05

Sekä Shostakovich, että Vysotsky olivat vainottuja Neuvostoliitossa. Kumpikaan ei saanut minkäänlaista virallista arvostusta kotimaassaan.

Shostakovich ei saanut elinaikanaan ja Vysotsky ja se balettitanssija eivät olleet järjestelmän mieleen. Tosin meilläkin Irwin edusti juntti musiikkia..

mattima5

Quote from: internetsi on 07.06.2016, 19:58:11
Quote from: UgriProPatria on 07.06.2016, 19:37:42Venäjällä ollaan kaikessa tarkkoja.
No tässä kyllä olen eri mieltä. Nitsevoo on kyllä jumalattomissa mittasuhteissa, jos vertaa vaikkapa Suomeen.

QuoteJa mitähän väärää, tai epäisänmaallista tässä on? Jos muistan, muutamat ovat täällä hehkutelleet Saksaa.
Olen hehkuttanut Saksaa sinä mielessä, että siellä noustiin sosialismin paskan jälkeen ylös, jätettiin sosialismi taakse ja alettiin mennä eteenpäin. Saksalaiset, niin koko alueella 45 ja idässä muurin murtumisen jälkeen on kehitys ollut huimaa. Vertaa nyt sitten vaikka entistä Derkkulaa ja nykyistä Venäjästöliittoa, niin huomaat kummassa maassa on vanha paska jätetty taakse, opittu siitä ja menty eteenpäin ja kummassa maassa tukeudutaan vanhaan mätäaatteeseen ja junnataan melkein paikallaan.

Paska kapitalisti Saksa tuhosi itsensä islamilla

UgriProPatria

Quote from: Jukka Wallin on 07.06.2016, 19:59:51

Glukoza - Schweine

Tätä mä tarkoitan. Pitää olla surrealisti mahduttaakseen tuon kaiken yhteen, samaan pääkoppaan, vieläpä ymmärtäen, jopa tyynesti hyväksyen ne vallitsevina rinnakkaistodellisuuksina.

Tuo on Venäjä. Venäläisiltä tuo onnistuu.

UgriProPatria

Quote from: Jukka Wallin on 07.06.2016, 20:09:55

Tässä he ovat olleet hyvä, ostamaan meiltä niitä "laatutuotteita". Tosin Pietarissa asui aikoinaan enemmän suomalaisia kuin samaan aikaan Helsingissä  oli asukkaita Äärettömän rikas mutta samaan aikaan myös köyhä. Kun tarkastelee Venäjän kirjallisuutta ja suomalaista samaan aikaan, niin huomaa myös eroavaisuuksia Venäjän  niin myös Neuvostoliiton hyväksi. Terijoen huvilat oli alkuperältää Pietarissa asuvien kauppiaitten omistamia.

Terijoen Kuokkalassa on Ilja Repinin taiteiljakoti Penaty / Kotijumalat. Jos ei olisi jo ollut ymmärrystä venäläisestä mielenlaadusta, kuunellessani oppaan kertomusta taiteilja Repinin asumistavoista, olisin äkkiä ajatellut, että ukko oli pähkähullu. On makuasia, missä kulkee hulluuden ja nerouden raja, mutta veikkaan, että Repinin kohdalla asia kallistui nerouden puolelle.

Faidros.

Quote from: Jukka Wallin on 07.06.2016, 20:13:29

Shostakovich ei saanut elinaikanaan ja Vysotsky ja se balettitanssija eivät olleet järjestelmän mieleen. Tosin meilläkin Irwin edusti juntti musiikkia..

Mitä muuta kuin junttimusiikkia Irwinin olisi sitten pitänyt edustaa?
Kun katselin tuon helvetin hienon Glugosan videon, en ihmettele jos hän/he/se on suosittu Venäjällä.
Oma suosikkini venäläisistä säveltäjistä on Mussorsgy. Ja teoksistaan Näyttelykuvia.
www.youtube.com/watch?v=FsvpFU7KY7E
-Matthew B.Crawford-

UgriProPatria

Quote from: Faidros. on 07.06.2016, 20:30:29
Quote from: Jukka Wallin on 07.06.2016, 20:13:29

Mitä muuta kuin junttimusiikkia Irwinin olisi sitten pitänyt edustaa?
Kun katselin tuon helvetin hienon Glugosan videon, en ihmettele jos hän/he/se on suosittu Venäjällä.
Oma suosikkini venäläisistä säveltäjistä on Mussorsgy. Ja teoksistaan Näyttelykuvia.
www.youtube.com/watch?v=FsvpFU7KY7E

Höh. Olen tainnut käydä tuonkin ukkelin haudalla. Pietarin Lavran oikeanpuoleinen Nekropoli on täynnä kuuluisuuksien hautoja. Mulla taitaa olla kuvakin Musorgskyn haudasta.

Tässä kumminkin wikitietoa:
Pietari, Lavra, Tihvinän hautausmaa

Virtuaalikierros Tihvinän vainajien seurassa: http://tikhvinskoe.ru/
Tässä ukko Musorgsky: http://tikhvinskoe.ru/musorgsky/3/

kelloseppä

Wallin,

Missä paisuttelin kasakoiden suhteen?

Mikä se poliittinen ohjelmani on, kun kerran tiedät senkin?

UgriProPatria

Minullekin on vihjailtu "poliittisesta agendastani".
Se on ihan hieno vihjailu. Poliittinen agendani kun on RAUHA.

Rauha syntyy kun opettelee ymmärtämään myös nk. toista osapuolta. Vähän kuin avioliitossa. 

Tätä foorumia lukiessa Suomineito kylläkin kuulostaa enemmänkin hampaattomalta, nalkuttavalta akalta, jolla suu käy jäkäti-jäkäti-ja-kyllä-sut-tiedän! ja jota puoliso herttaisesti yrittää tyynnytellä, että ei mitään hätää kultaseni, ei mitään hätää! Mutta uskooko eukko?  :facepalm:

Vesa Heimo

Quote from: UgriProPatria on 07.06.2016, 20:54:51

Rauha syntyy kun opettelee ymmärtämään myös nk. toista osapuolta. Vähän kuin avioliitossa. 

Jaa niinkuin ymmärtämään vaikkapa muslimeja?
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Vesa Heimo

Venäjän suuruun on hyvin verrannollinen Saudi-Arabian suuruuteen; tuontitavaraa, omien vainoa ja suunnattomia luonnonrikkauksia joilla se kaikki on rahoitettu. Ilman näitä molemmat vertautuisivat johonkin Zambiaan.

Käytännössä jokainen 1900-luvun suuruus itänaapurista on tulosta siitä että väestöä ja diversiteettiä oli suunnilleen se mitä euroopassa, ja vaikka kaikkea erilaista yritettiin parhaansa mukaan vainota, niin muutama suuruus tuosta massiivisesta väkimäärästä jäi jälkipolville nautittavaksi. Systeemistä ja kansasta huolimatta, ei sen vuoksi.

Käytännössä jokainen venäläinen suuruus on ollut omien taholta kielletty. Se kertoo aika paljon siitä mentaliteetistä ja kansasta.

UgriProPatria

Quote from: Vesa Heimo on 07.06.2016, 20:59:33
Quote from: UgriProPatria on 07.06.2016, 20:54:51

Jaa niinkuin ymmärtämään vaikkapa muslimeja?

Ymmärtäminen ei ole sitä, että olisi kaikessa, jos missään samaa mieltä. Mutta kun ymmärtää toisen osapuolen mielenlaadun, sekä sen mihin hän uskoo ja miksi, silloin tulee paremmin toimeen. Ja ehkä itsekin oppii jotain, mieluiten sitä, mikä on hyvää.