News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Venäjä, Venäjä, Venäjä (yhdistetty)

Started by UgriProPatria, 08.11.2015, 13:07:51

Previous topic - Next topic

wtf

Quote from: Maija Poppanen on 10.11.2015, 00:19:04
Quote from: wtf on 09.11.2015, 23:59:28
Quote from: koli on 09.11.2015, 23:57:04
Quote from: wtf on 09.11.2015, 23:54:34
Quote from: koli on 09.11.2015, 23:53:44
En kyllä luottaisi noiden Venäjän siltojen kestokykyyn. Veikkaan, että ei kestä edes viittä vuotta, niin noita joudutaan jo korjailemaan rakennusvirheiden takia. Venäläinen rakennustaito on kyllä nähty Suomessa täällä töitä tekevien venäläisten rakennusmiesten toimesta. Se on silkkaa paskaa.
Kuinka montaa siltaa tiedät Venäjällä sortuneen viimeisen 5, 10 tai 20 vuoden aikana? Kaikki ne ovat venäläisten rakentamia.

En tiedä, mutta Suomessa olen kuullut kyllä ihan riittävästi kaikenlaisia yksittäistapauksia venäläisten rakennustaidoista. Voi toki olla, että Venäjällä venäläiset osaa rakentaa.
Viestisi sisälsi selvästi väitteen jonka mukaan venäläiset eivät osaa rakentaa siltoja. Tällaisen väitteen tueksi kaipaisin muutakin kuin mutua.

No eihän he osaa itse rakentaa mitään. Tarvitsevat kallistyövoiman ulkoa.

Sukulainen siellä metallialan esimiestehtävissä on raatastanut jo pitkään. Saa tosin palkallisen vapaapäivän aina, kun joku politbyroon edustaja tulee vierailulle. Eihän nyt sovi ison herran nähdä, että taito tulee ulkomailta  :)
Eli sinulle se että yksi suomalainen on töissä Venäjällä merkitsee sitä että venäläiset eivät osaa tehdä itse mitään? Entä sitten Suomi? Tännekin muuttaa tuhansia ihmisiä työn perässä.

Niin, ja kuinkahan paljon ulkomaalaisia mahtaa olla töissä Venäjän avaruus- ja aseteollisuudessa? Ei taitaisi venäläisiltä sujua Sojuz-rakettien tai Bulava-ohjusten rakentaminen omin voimin?

Muuttohaukka

Quote from: wtf on 10.11.2015, 00:24:45
---
Eli mistä kaivoit "tiedon" miljoonalla vuodessa vähentyvälle asukasluvulle?

Emmuista. Einiin minkhäänlaista muistikuaa.  Harasoo, Tsernobyl, Sotsi, Putin!

Maija Poppanen

Quote from: Kyklooppi on 10.11.2015, 00:20:19
Onko se nyt niin että et voi olla kansallismielinen etkä ns nuiva jos et ole russofobinen ?
Sovittamaton ristiriita sekin ilmeisesti ?

Jenkitkin on perseestä?

Ja ruotsalaiset. Tanskalaisia voisin vähän kuulostella...

Muuttohaukka

Quote from: wtf on 10.11.2015, 00:27:24
---
Eli sinulle se että yksi suomalainen on töissä Venäjällä merkitsee sitä että venäläiset eivät osaa tehdä itse mitään?
---

Kyllä se noin täytyy nähdä.

koli

Onko se nyt niin että et voi olla kansallismielinen etkä ns nuiva jos et ole russofobinen ?

Onko se russofobia sitä, että ei ylistä venäläisiä joka asiassa? Voin sanoa, että arvostan venäläisten tervettä isänmaallisuutta, perhearvoja, maskuliinista kulttuuria jne. En kuitenkaan ylistä ryssiä joka asiassa. Se on iso maa ja sinne mahtuu paljon kehitysmaalaismaista meininkiä. Kyllä se vaan on vielä monessa asiassa paljon jäljessä länsimaita, vaikka onkin kirinyt eroa umpeen Neuvostoliiton kaatumisen jälkeen.
Mörökölli

Muuttohaukka

Quote from: Maija Poppanen on 10.11.2015, 00:28:27
---
Jenkitkin on perseestä?

Entä norjalaiset? Niin ja italialaiset futarit ja unkarilainen frözi ja prahalaiset pubit.

wtf

Quote from: Artisti on 10.11.2015, 00:19:14
Putinkin lupasi venäläisisoäidille hyvät oltavat Venäjällä, niinpä isoäiti laitettiin Venäjällä sijaitsevaan suomalaisten rakentamaan vanhainkotiin:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Iso%C3%A4itien_k%C3%A4%C3%A4nnytt%C3%A4mistapaus
Vanhainkoti on suomalaisten rakentama eli mitä tahdot tällä sanoa? Että venäläiset eivät osaa rakentaa vanhainkoteja?

Sosnovyi borin ydinvoimalan turvallisuuspäivitys tapahtui suomalaisten rahoituksella ja asiantuntemuksella. Suomalaiset asiantuntijat ideoivat mm valvontakamerat valvomoon, jotta voimalan johto voi tarkkailla ydinvoimalan työntekijöitä, että nämä ovat työpaikallaan valvontatehtävissä, ja että valvomo ei koskaan jää tyhjäksi.
Lähde tälle?

Niin, ja Pyhäjoen ydinvoimala rakennetaan kokonaisuudessaan, alusta loppuun, venäläisellä asiantuntemuksella. Miksi Suomi ei itse rakenna sitä? Eikö Suomi osaa?

Niin ja Pietarin vaikutus Itämereen on katastrofaalinen. Mutta onhan meillä rahaa rakennella sinne jätevedenpuhdistamoja:
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/pietarin-jatevedet-puhdistuvat-nyt-suomalaisavulla/2219754
Suomen rahoitusosuus koko puhdistamosta taisi olla muutaman prosentin luokkaa. Eli Suomi maksoi sen?

On totta että Pietari päästää nyt enemmän saasteita Itämereen kuin joskus 15 vuotta sitten, mikä johtuu Pietarin alueen talouden ripeästä kasvusta. Pietarin alueella on perustettu paljon esimerkiksi uusia karjatiloja, jotka kuormittavat Suomenlahtea.

wtf

Quote from: Muuttohaukka on 10.11.2015, 00:28:16
---

Toisinsanoen valehtelit.

internetsi

En nyt haluaisi pelata trolliarmeijakorttia, koska myös minulla on hyviä kokemuksia ja käsityksiä venäläisistä, en vaan siedä heidän neuvosto-, kansanmurha-, diktaattori- ja imperialistipaskaansa.

Samaa keskustelua käytiin suomettumisen aikaan. Punikit ja useimmat muut hehkuttivat, kuinka työläisten paratiisissa rakennetaan jatkuvasti kaikkea hienoa. Ei tuossa hehkutuksessa ole mitään järkeä, koska tuo on valtion tehtävä: rakentaa ja ylläpitää infraa. Valtion rakentamia juttuja voisi liittää tänne myös heidän naapurimaastaan Pohjois-Koreasta, mutta ei se sitä tarkoita että maa olisi hyvä (parempi se on kuin PK).

Luulisi niitä kuvia löytyvän, jos kerran valtiossa on muistaakseni yli 30 puolen miljoonan asukkaan kaupunkia.

Jos palataan ketjun aiheeseen, eli patriotismiin, niin sille voisi löytää enemmänkin syitä ja näkökulmia. Laittakaa nyt omia pohdintojanne niistä, kun kerran maata paremmin tunnette.
Lohjan persut

wtf

Quote from: Muuttohaukka on 10.11.2015, 00:30:32
---
Eli sinulle se että yksi suomalainen on töissä Venäjällä merkitsee sitä että venäläiset eivät osaa tehdä itse mitään?
---

Kyllä se noin täytyy nähdä.
Eli narratiivi menee näin:
- Jos venäläinen muuttaa Suomeen töihin merkitsee se sitä että hän pakenee Putinin hirmuhallintoa ja suoranaista nälänhätää.
- Jos suomalainen muuttaa Venäjälle töihin merkitsee se sitä että hänen apuaan tarvitaan koska venäläiset eivät osaa itse mitään.

Menikö narratiivi oikein?

wtf

Quote from: internetsi on 10.11.2015, 00:35:03
En nyt haluaisi pelata trolliarmeijakorttia, koska myös minulla on hyviä kokemuksia ja käsityksiä venäläisistä, en vaan siedä heidän neuvosto-, kansanmurha-, diktaattori- ja imperialistipaskaansa.

Samaa keskustelua käytiin suomettumisen aikaan. Punikit ja useimmat muut hehkuttivat, kuinka työläisten paratiisissa rakennetaan jatkuvasti kaikkea hienoa. Ei tuossa hehkutuksessa ole mitään järkeä, koska tuo on valtion tehtävä: rakentaa ja ylläpitää infraa. Valtion rakentamia juttuja voisi liittää tänne myös heidän naapurimaastaan Pohjois-Koreasta, mutta ei se sitä tarkoita että maa olisi hyvä (parempi se on kuin PK).

Luulisi niitä kuvia löytyvän, jos kerran valtiossa on muistaakseni yli 30 puolen miljoonan asukkaan kaupunkia.

Jos palataan ketjun aiheeseen, eli patriotismiin, niin sille voisi löytää enemmänkin syitä ja näkökulmia. Laittakaa nyt omia pohdintojanne niistä, kun kerran maata paremmin tunnette.

Mutta siedätkö länsimaiden kansanmurha-, diktaattori- ja imperialistipaskaa?

Kyklooppi

Quote from: koli on 10.11.2015, 00:32:16

Onko se russofobia sitä, että ei ylistä venäläisiä joka asiassa? Voin sanoa, että arvostan venäläisten tervettä isänmaallisuutta, perhearvoja, maskuliinista kulttuuria jne. En kuitenkaan ylistä ryssiä joka asiassa. Se on iso maa ja sinne mahtuu paljon kehitysmaalaismaista meininkiä. Kyllä se vaan on vielä monessa asiassa paljon jäljessä länsimaita, vaikka onkin kirinyt eroa umpeen Neuvostoliiton kaatumisen jälkeen.

Kas, yllättävän paljon ollaan siis samoilla linjoilla, suomeakaan ei voi ylistää joka asiassa paitsi ahkerassa
turvapaikanhakijoiden haalimisessa.
Luulen että maamme alkaa olla kohta aika paljon jäljessä itäisiä ja läntisiä maita ja se on se juttu mikä sylettää.
Täällä kun jumankekka muutetaan päällystetyt tiet takaisin soralle kun ei ole rahaa kunnossapitoon!
Ihmisjäte.

Maija Poppanen

Niin, ja kuinkahan paljon ulkomaalaisia mahtaa olla töissä Venäjän avaruus- ja aseteollisuudessa? Ei taitaisi venäläisiltä sujua Sojuz-rakettien tai Bulava-ohjusten rakentaminen omin voimin?

No ei ehkä suju, mutta älä huoli. Aina on sinkkiämpärit.

Venäläiset osaavat tehdä myös tosi komeita pyykkipoikia. Hyvää puuta, kuten Loirikin lauleskeli.

Muuttohaukka

Quote from: wtf on 10.11.2015, 00:33:39
---

Toisinsanoen valehtelit.

Toisin sanoen: Sanotko, että olen valehtelija! Älä ala minun kanssani vääntämään. Valehtelija en ole koskaan ollut, enkä ole nytkään. Työnnä tuo putinismisi sinne, missä ei se Venäjänkään aurinkoinen paista.
Itse tongit vasta-argumenttisi Pietarin-trolliaviiseista, joille en anna pa**ankaan verran arvoa.

Ernst

En kyllä luottaisi noiden Venäjän siltojen kestokykyyn. Veikkaan, että ei kestä edes viittä vuotta, niin noita joudutaan jo korjailemaan rakennusvirheiden takia. Venäläinen rakennustaito on kyllä nähty Suomessa täällä töitä tekevien venäläisten rakennusmiesten toimesta. Se on silkkaa paskaa.
Kuinka montaa siltaa tiedät Venäjällä sortuneen viimeisen 5, 10 tai 20 vuoden aikana? Kaikki ne ovat venäläisten rakentamia.

En tiedä, mutta Suomessa olen kuullut kyllä ihan riittävästi kaikenlaisia yksittäistapauksia venäläisten rakennustaidoista. Voi toki olla, että Venäjällä venäläiset osaa rakentaa.
Viestisi sisälsi selvästi väitteen jonka mukaan venäläiset eivät osaa rakentaa siltoja. Tällaisen väitteen tueksi kaipaisin muutakin kuin mutua.

https://www.youtube.com/results?search_query=russian+bridge+collapses
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Muuttohaukka

Quote from: wtf on 10.11.2015, 00:35:25
---
Menikö narratiivi oikein?
Varmaankin, jos itse uskot siihen. Minulle sillä ei ole mitään väliä.

wtf

Quote from: Muuttohaukka on 10.11.2015, 00:39:04
Quote from: wtf on 10.11.2015, 00:33:39
---

Toisinsanoen valehtelit.

Toisin sanoen: Sanotko, että olen valehtelija! Älä ala minun kanssani vääntämään. Valehtelija en ole koskaan ollut, enkä ole nytkään. Työnnä tuo putinismisi sinne, missä ei se Venäjänkään aurinkoinen paista.
Itse tongit vasta-argumenttisi Pietarin-trolliaviiseista, joille en anna pa**ankaan verran arvoa.

Höpsis.

Väittäessäsi Venäjän väkiluvun vähenevän miljoonalla vuosittain, vaikka se tällä hetkellä kasvaa eikä edes 1990-luvulla vähentynyt miljoonan vuosivauhtia, syyllistyt valehteluun. Epätoden väitteen esittäminen on valehtelua. Miksi valehtelet?

wtf

Quote from: M on 10.11.2015, 00:39:41

https://www.youtube.com/results?search_query=russian+bridge+collapses
https://www.youtube.com/watch?v=3mclp9QmCGs

wtf

Quote from: Maija Poppanen on 10.11.2015, 00:38:49

Venäläiset osaavat tehdä myös tosi komeita pyykkipoikia. Hyvää puuta, kuten Loirikin lauleskeli.
Venäläisiltä ei suju Sojuz rakettien rakentelu? Miksi USA sitten käyttää näitä raketteja astronauttien kuljesukseen avaruuteen ja sieltä pois.

Tai miksi Venäjä rakentaa Suomeen ydinvoimalan. Eikö Suomi itse osaa?

Muuttohaukka

Quote from: wtf on 10.11.2015, 00:40:45
---
Miksi valehtelet?

Nyt täytyy kysyä sitä itseltäni ja oikein pohdiskella asiaa. Ai, että miljoona miinuksella. Väkeä siis, ei ruplia.

Edit: Unohtui: Höpsistä vain.

wtf

Quote from: Muuttohaukka on 10.11.2015, 00:44:45
Quote from: wtf on 10.11.2015, 00:40:45
---
Miksi valehtelet?

Nyt täytyy kysyä sitä itseltäni ja oikein pohdiskella asiaa. Ai, että miljoona miinuksella. Väkeä siis, ei ruplia.
Voit myös vastata ihan julkisesti tässä ketjussa.

Muuttohaukka

Quote from: wtf on 10.11.2015, 00:46:02
---
Lopeta tuo jankuttaminen vai kuuluuko se venäläiseen kulttuuri-imagoosi. Ei tarvitse vastata. Kiitos.
Olen jo vastannut. Se riittää.

CaptainNuiva

Quote from: Maija Poppanen on 10.11.2015, 00:28:27

Jenkitkin on perseestä?

Naurusaarelaiset ne vasta perseestä ovatkin, tyhjän naurajia ja älyttömiä hekottelijoita kaikki tyyni !
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Ernst

Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

wtf

Quote from: Muuttohaukka on 10.11.2015, 00:47:56
Quote from: wtf on 10.11.2015, 00:46:02
---
Lopeta tuo jankuttaminen vai kuuluuko se venäläiseen kulttuuri-imagoosi. Ei tarvitse vastata. Kiitos.
Olen jo vastannut. Se riittää.
Et vastannut kysymykseen "miksi valehtelet", mutta turha tästä on tosiaan enempää jatkaa. Väittelyn hävisit sinä ja se riittää minulle.

internetsi

Quote from: wtf on 10.11.2015, 00:36:29
Quote from: internetsi on 10.11.2015, 00:35:03
[...nips naps...]
Mutta siedätkö länsimaiden kansanmurha-, diktaattori- ja imperialistipaskaa?
En sietäisi sitä, että Saksassa olisi valtionpäämiehinä entisiä natseja tai derkkuja taikka Gestapo tai Stasi-upseereita, kuten Venäjällä neukkuja ja KGB-johtajia. En sietäisi sitä, että 60% saksalaisista pitäisi Hitleriä hyvänä tyyppinä jota tarvittaisiin tänä päivänä, kuten venäläiset ajattelee Isä Aurinkoisesta. En sietäisi sitä, että saksalaisissa kouluissa opetettaisiin Puolan länsiosien liittyneen vapaaehtoisesti Natsi-Saksaan, kuten Venäjällä opetetaan Baltian maiden kohdalla. En sietäisi sitä, että Saksassa ei tunnustettaisi holokaustin tapahtuneen, kuten Venäjällä ei tunnusteta holodomoria. En sietäisi sitä, jos saksalaiset lähtisivät valloittamaan Tsekin sudeettialueita kansan hurratessa, kuten Venäjä teki Ukrainassa. En sietäisi sitä, jos saksalaiset heiluttaisivat hakaristilippua sotilasparaateissa ja itsenäisyyspäivänä valtion toimesta, kuten Venäjällä tehdään sirppi&vasaralipun kanssa. Vieläkö jatketaan? Esimerkkejä riittää yllin kyllin.

Ei venäläisten tarvitse minusta alkaa liikaa anteeksipyytelemään. Riittäisi, kun ottaisivat opiksi neukkuajasta, lopettaisivat sen palvomisen ja käyttäytyisivät kuten sivistysvaltion ihmiset. Mutta ei, kun jatkuvasti menevät kohti Neukkula vol. 2 systeemiä.

Venäläisten "patriotismi" menee niin rankasti yli, että minun on sitä mahdoton hyväksyä, kuten olisi mahdoton hyväksyä sama tilanne saksalaisten kanssa.
Lohjan persut

Maija Poppanen

Quote from: wtf on 10.11.2015, 00:44:07
Quote from: Maija Poppanen on 10.11.2015, 00:38:49

Venäläisiltä ei suju Sojuz rakettien rakentelu? Miksi USA sitten käyttää näitä raketteja astronauttien kuljesukseen avaruuteen ja sieltä pois.

Tai miksi Venäjä rakentaa Suomeen ydinvoimalan. Eikö Suomi itse osaa?

No Suomen olis kannattanut rakentaa voimalansa itse. Paremmin mahtais tulla tulosta, vaikka ummikkona avais oppaan Ydinvoimalan rakennus for dummies.

By the way; pitäiskö tässä nyt kusta hunajaa, kun ryssät osaa perinteikkäästi rakentaa raketteja? Costa Ricalaisten banaaninkasvatuskyky tuottaa mulle orgasmin.

Kyklooppi

Arvelen että joillekin saattaa nauru maittaa kun lukee tämän ketjun öyhöä.
Ainakin minusta tämä meni vähän liiaksi tunteella ja överiksi, eikös vaan ?
Ihmisjäte.