News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

VW Huijaus on eurostoliiton hallinnon aikaansaama tyyppiesimerkki!

Started by siviilitarkkailija, 05.11.2015, 07:52:00

Previous topic - Next topic

siviilitarkkailija

Kun pohdimme mitä ihmiset eu:n alueella enää voivat vapaasti päättää, vastaus on tyly ostovapaus. Ihmisten poliittinen vapaus on rajoitettu ja tilalle on saatu näennäinen kuluttajavapaus. Mutta edes tämä näennäinen vapaus ei ole totta. Autokaupassa eu on vaatinut ja tehnyt valinnasta valehtelua. On vaadittu ympäristönormeja ja kulutustietoja joita moottoriteknologialla ei ole ollut mahdollista saavuttaa. Kun totuus ei kelpaa, on valehdeltu. Saksalainen autonvalmistaja valehteli ja valehtelee koska eu lainsäädäntö ei jätä totuudelle tilaa.

Aina kun polttomoottoria käytetään palaa hiiltä. Sille ei voi mitään. Vuosi vuodelta kiristetyt päästö- ja kulutusvaatimukset eivät ole edullisesti ja järkevästi saavutettavia kun viimeisten grammojen ja millilitrojen säästö alkaa vaatimaan miljardien ja satojen tuhansien tonnien tuotanto- ja tutkimuspanostuksen. Asiaa voi verrata 100m juoksuun. Jos juoksuaika kiihdytetään 30 sekunnista 15 sekuntiin, temppu onnistuu aika monelta. Mutta eu lainsäädäntö kuvittelee että samaa taktiikkaa ja vaatimustasoa jatkamalla voidaan ikuisesti säästää ja kiristää 15 sekunnista 8 sekuntiin. Tämä ei enää olekaan mahdollista. Hyvin harva ihminen voi juosta 100 m edes 10 s aikaan mutta lainsäädännön silmissä moottoriteknologialla kuvitellaan olevan ikuisesti saatavia säästö- ja päästöpotentiaalisaavutuksia. Aivan kun tavoitteet olisi noin vain lainsäädännön päätöksellä yritysten saavutettavissa.  No ei ole. Joten, no...valehdellaan. Eu tekee ympäristölainsäädäntöä jota eurooppa on noudattavinaan ja valtaosa tuotteista ostetaan Kiinasta jossa ei ole mitään lainsäädäntöä haittaamassa rahantekoa. Mutta valehdellaan itsellemme vihreiden tapaan että kun asia on pois silmistämme, sitä ei varmaan ole olemassa.

WV huijaus on sikäli merkittävä asia että se paljastaa eu kuluttajan todellisen päätösvallan ja teknokaupan luonteen. Huijaus joka on kokonaisuudessaan poliittisen ja epärehellisen liiketoiminnan ja epärealistisen ympäristölainsäädännön tuote. Ihmiset saavat lainsäädännön avulla luvan pettää itse itseään niin paljon kun saksalainen instituutiovalmistaja kehtaa valehdella alan normien mukaan. Ja kyllähän valmistaja kehtaa kun on pakko. Muuten on lappu luukulla ja kohta se voi olla jokatapauksessa.



Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Hornsmith

Onhan näille kulutus ja päästöjutuille naureskeltu jo pitemmän aikaa. Kuluttaja joka meikäläisissä olosuhteissa yrittää päästä lähellekkään tehtaan lupauksia esim. kulutuksen suhteen saa olla melkoinen höyhenjalka. Lisäksi autoilu pitäisi hoitaa loivassa alamäessä ja kesän lämmössä. Talvella lähtötilanteessa on jäykät vaihteistoöljyt, laakerirasvat, alla talvirenkaat, lämppäri täysillä ja sitä rataa. Tähän kun lisätään tehtaan vippaskonstit niin vot, johan ihmetyttää että mihin se polttoaine lorisee ja samallahan niitä päästöjäkin syntyy. Autotehtaat testaavat pohjolassa, eikä markkina-alueen pienuudestakaan voi puhua. P-amerikassa ja Kanadassa on jonkunverran kylmän kelin suhaajia.

Kusetusta mitä kusetusta kaiken kaikkiaan. Päästötavoitteiden laatijat eivät ilmeisesti vieraile kovinkaan usein reaalimaailmassa ja lämpöisessä konttorissa, toimistotuolilla rullaillessa ei kitkakertoimien jne. kanssa tarvitse pahemmin pähkäillä.

Näin vannoutuneena amerikan autoilijana ei ullatuksia tule. Bensamittarin kahva on jättänyt kämmeneen pysyvän painauman, eikä sinne pakoputkiin kannata startatessa kärsäänsä työnnellä.
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

Kari Kinnunen

Quote from: Hornsmith on 05.11.2015, 08:37:48
Näin vannoutuneena amerikan autoilijana ei ullatuksia tule. Bensamittarin kahva on jättänyt kämmeneen pysyvän painauman, eikä sinne pakoputkiin kannata startatessa kärsäänsä työnnellä.

Juurikin näin. Ainetta kuluu minkä kuluu.

Raskaassakalustossa tämä vielä korostuu. Kusilaitteet kun ei talvella toimi.


Raksa_Mies


Suvaitsevainen Vihreä

Quote from: Raksa_Mies on 06.11.2015, 19:01:28
Miten Toyota huijaa päästöissä?

Niin, mikäli saksalaiset ovat ainoita, jotka ovat jääneet kiinni huijauslaitteistosta, niin kyllä siitä jotain johtopäätöksiä voi vetää.

Mikäli tilanne on muka sellaienen, että yksikään autonvalmistaja ei vaikka läpäise euro 6 rajaa rehellisesti, niin mahtaiskohan olla parempi tapa, että ilmoitetaan vain EU:lle, että joko rajoja löysätään tai autojen myynti loppuu tästä päivästä alkaen.

Mahtaiskohan EU maiden asukkaat kiltisti siirtyä polkupyörien käyttöön ja hylätä autot?

Kyllähän VW läpäisi päästöt, kun ohjelmisto oli päällä. Se vain siis otettiin pois päältä normaalissa ajossa. Syynä kai, että "ajokokemus" ei ollut insinöörin mielestä tarpeeksi hyvä. Veikkaisin mitään asiasta tietämättä, että nykimistä, liian vähän tehoja ja heikkoa vääntöä. Toki myös hyvin mahdollista, että moottori ei kestä päästömoodilla ajamista. VW:n koneet nyt ei muutenkaan kestä hajottamatta nokkahihnaa. Lisäksi heittelee ylimääräisiä öljyjä koneesta. Litra tuhannella kilsalla on VW:n mukaan normikulutus eikä mikään korjattava vika.

Ari-Lee

"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

siviilitarkkailija

Ensiksi anteeksi laiskuus ja huolimattomuus. Kyseessä on tosiaan volks wagen eikä wagen volks, vaikka itse yrityksen toimintakulttuuri näyttäytyy paremminkin wagen volksin eikä volks wagenin kaltaisena. Tahaton typo sattuu kuvaamaan yritystä paremmin ja sen eti(i)kkaa. Selittelen ja taputtelen asian parhain päin kuvaamaan kulttuuria jossa ihmisten on pakko olla mukana omaa henkilökohtaista etua silmälläpitäen, vaikka tietävät toiminnan olevan paitsi kestämättömällä pohjalla myös väärin jos ei suoraan rikollista. Mutta kun asuntolaina, ruokalasku jne.

Nyt kun asioita on selvitetty, paljastuu taustalta yrityksen edellisen toimitusjohtajan älyllinen ja tekninen laiskuus yhdistettynä rajattomaan vallan- ja rahanhimoon. Toimitusjohtaja Winterkorn on vuonna 2012 yksipuolisesti ilmoittanut että vuoteen 2015 mennessä vw-moottorien hiilidioksidipäästöjä leikataan 30 %. Jälkikäteen tämä kuulostaa samalta pissapäiseltä ilmoitusluonteiselta fysiikan ja talouden vähättelyltä jota Jorma Ollila harrasti valtansa kukkuloilla ja käänteisenä ajatukselta josta liittokansleri Merkel on tehnyt maahanmuuttopolitiikkansa ytimen.

Mitä tarkoittaa hiilidioksidipäästöjen leikkaus 30%

Toimitusjohtaja Winterkorn hallitsi yritystään pelon ja jatkuvien irtisanomisuhkien keinoilla. On kuvaavaa että yksikään työpaikkaansa rakastava insinööri ei voinut kertoa toimitusjohtajalle, että hänen tekninen vaatimuksensa oli mahdoton. Toimitusjohtaja oli sotkenut mahdollisten ja mahdottomien vaatimusten ja resurssiensa suhteet. Toki vw-olisi voinut leikata hiilidioksidipäästöjä 30 % ilman vaadittavia läpimurtoteknologioita. Otetaan vain perus v-6 volkkarin moottori pois isosta autosta ja laitetaan 4-sylinterinen samaan koriin. Voila, siinä meillä 30% hiilileikkaus. Mutta tuskin olisi volkkarin asiakkaat jakaneet vähähiilistä riemua yhtään enempää kuin edesmenneen Primulan Leipomon asiakkaat arvostaneet hiilineutraalia leivinuunia.

Ehkä tämä Volkkarin päästöhuijauksen paljastuminen avaa, tai on jo avannut, saksassa kansalaisten silmiä toisellekin nimeltämaitulle päästöhuijaukselle. Mutta koska tässä on kyse teknlogiahuijauksesta eikä sosiaaliturvan huijaamisesta, vw-huijaukseen on helpompi olla kriittinen ja puuttua. Mutta emme ole vielä edes keskustelleet tai tuskin edes käsittäneet superyritysten johdossa olevien ja sinne päässeiden ihmisten johtamis- ja hallintotapoja joita eurostoliiton lainsäädännöllä edistetään.

Myönnän että en vuonna 2012 osannut edes kuvitella vw-johtajan ilmoituksen polttomoottoreiden hiilidioksidilaskusta olevan epärehellisen. Nautin ajatuksesta että polttomoottorien kulutus vain laskee ja laskee. Mutta kuten 100-metrin juoksussa, viimeisten sekuntien hiominen alkaakin olla logaritmiasteikon mukainen urakka. Sama on moottoriteknologiassa. Olisi pitänyt hälyytyskellojen soida kun nyt on jo vuosi 2015 eikä tietoa moisesta vähennyksestä ole saatavilla, mutta petkutuksen avulla vw nousi maailman suurimmaksi autonvalmistajaksi. Mahtaa kilpailijoita sylettää.

Ilmeisesti toisen päästöskandaalin , sosiaali- ja maahanmuuttosektorilla toimivaa viheltäjää saadaan vielä odottaa. Volkkari on kuitenkin jalomielisesti luvannut että skandaalin paljastumiseen vaikuttanutta volkkarin insinööriä ei eroteta, mikä kuulostaa joviaalilta kun selitys on että henkilö on kuin onkin rehellinen. Elämme vielä julkisen ja muodollisen valheen aikaa jossa kaikki tietävät talouden ja yhteiskunnan perusteet, mutta poliittisten ja henkilökohtaisten työ- ja taloustarpeiden johdosta vain teknisen päästöskandaalin osallistujia ja tekijöitä rangaistaan ja syytetään. Nämä poliitikkomme ja hallintovirkahenkilömme viettävät 2015 vielä samaa luksus- ja asiantuntijaelämää kuin vw Winterkorn 2011. Kaikki on merkkien ja alaisilta hyväksyttyjen raporttien mukaan erinomaisesti.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Kommunisti-muslimi

Päästöt on sivuseikka. Nykyautot ovat ihan riittävän vähäpästöisiä, mutta noihin kulutuslukemiin on kyllä syytä suhtautua erittäin kriittisesti. Pari esimerkkiä Folkkareista. Tuulilasin numerosa 11/2012 (15.8.2012) oli koeajossa VW UP litran moottorilla. Virallinen yhdistetty EU-kulutus arvo on 4,2. Testikulutus oli 6,4. Tuo oli siis kesäolosuhteissa.

Seuraava esimerkki: Tuulilasin numerossa 1/2013 (9.1.2013) oli koeajossa VW Golf 1,4 litran koneella. Yhdistetty EU-kulutus arvo oli 4,8 ja testikulutukseksi mittasivat 6,9. Talvellakin yhtä iso heitto. Folkkarin tapauksissa voi siis laittaa kulutuslukemiin 2 litraa lisää. Teoriassa laboratorio-olosuhteissa noihin ilmoitettuihin kulutuslukemiin on mahdollista päästä, mutta käytännössä ei taida olla mahdollista.

Suvaitsevainen Vihreä

Quote from: Kommunisti-muslimi on 09.11.2015, 11:25:39
Päästöt on sivuseikka. Nykyautot ovat ihan riittävän vähäpästöisiä, mutta noihin kulutuslukemiin on kyllä syytä suhtautua erittäin kriittisesti. Pari esimerkkiä Folkkareista. Tuulilasin numerosa 11/2012 (15.8.2012) oli koeajossa VW UP litran moottorilla. Virallinen yhdistetty EU-kulutus arvo on 4,2. Testikulutus oli 6,4. Tuo oli siis kesäolosuhteissa.

Seuraava esimerkki: Tuulilasin numerossa 1/2013 (9.1.2013) oli koeajossa VW Golf 1,4 litran koneella. Yhdistetty EU-kulutus arvo oli 4,8 ja testikulutukseksi mittasivat 6,9. Talvellakin yhtä iso heitto. Folkkarin tapauksissa voi siis laittaa kulutuslukemiin 2 litraa lisää. Teoriassa laboratorio-olosuhteissa noihin ilmoitettuihin kulutuslukemiin on mahdollista päästä, mutta käytännössä ei taida olla mahdollista.

Sinänsä kummallista, mutta Toyota ei ole niin pitänyt meteliä "ihmemoottoreistaan", mutta käytönnön ajossa ero viralliseen kulutukseen ja todelliseen kulutukseen on vielä ihan hyväksyttävissä rajoissa.
Toyota Aygo, mikä on UPin kanssa samaa kokoluokkaa, kuluttaa reilusti vähemmän kuin UP. Viralliset kulutukset pitäisi olla suunnilleen samat. Tässä kesällä testasin ekolgista ajotapaa Aygolla ja kyllä sillä pääsee alle 5 litran kulutuksiin. Tuo on minusta aika hyvin eikä tunnu ollenkaan huijatulta kun on tankkaamassa bensaa.

Risto A.

Vanha matemaattinen dilemma kertoo niin, että jos sadan metrin matka jaetaan kahdella, saadaan 50 metriä. Tämä 50 m voidaan jakaa kahdella, seuraava tulos kahdella jne. kunnes päädytään nanotason lukemiin, mitkä voidaan jakaa kahdella. Eli jos tällä tavalla mennään, että päästöjä voi aina leikata pikkuisen lisää, siinä sekoaa lopulta insinööreiltä ja byrokraateilta pää. Sekoaa siis entistä enemmän.
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

internetsi

Muutama päivä sitten kerrottiin uutisissa, että ilmastoasiat kiinnostaa vähiten juuri kiinalaisia. Mikä helvetin järki siinä on, että minä vaikka kesämökilläni tislaan oman kuseni kun olen ottanut pari saunakeppanaa, kun samaan aikaan kymmenen mökkinaapuriani päästää autojensa jäteöljyt samaan järveen? Sinisaarelat ja kumppanit nyt vaan Kiinaan ja Intiaan harrastamaan "aktivismiaan". Siellä heitä tarvittaisiin, mutta eivät lähde koska poliisi ei siellä silitä päätä kuin pampulla. Suomi ja Eurooppa on jo tehneet enemmän kuin tarpeeksi, nyt on muiden vuoro.
Lohjan persut

Kommunisti-muslimi

Quote from: Suvaitsevainen Vihreä on 09.11.2015, 16:17:08
Sinänsä kummallista, mutta Toyota ei ole niin pitänyt meteliä "ihmemoottoreistaan", mutta käytönnön ajossa ero viralliseen kulutukseen ja todelliseen kulutukseen on vielä ihan hyväksyttävissä rajoissa.
Toyota Aygo, mikä on UPin kanssa samaa kokoluokkaa, kuluttaa reilusti vähemmän kuin UP. Viralliset kulutukset pitäisi olla suunnilleen samat. Tässä kesällä testasin ekolgista ajotapaa Aygolla ja kyllä sillä pääsee alle 5 litran kulutuksiin. Tuo on minusta aika hyvin eikä tunnu ollenkaan huijatulta kun on tankkaamassa bensaa.

Voi muuten hyvinkin olla, että muiden valmistajien moottoreilla pääsee hyvinkin lähelle ilmoitettuja lukemia, mutta Folkkarin moottoreilla tuntuu olevan lähes mahdotonta yltää niihin. Mistäköhän muuten johtuu VAG -konsernin huikeat myyntiluvut Suomessa? Tuskin alhaisesta kulutuksesta ainakaan.

Tuulilasin numerossa 11/2012 oli muuten toinenkin mielenkiintoinen seikka Folkkariin liittyen.

QuoteOpelin ostotoiminnasta vastaavaksi johtajaksi nimitettiin 80-luvun lopulla espanjalainen Jose Ignacio Lopez de Arriortua. Hän noudatti politiikkaa, jonka periaatteena oli, että laatu on sivuseikka, halpa hinta oli ykkössijalla. Tämä politiikka paransi aluksi tuottoja, mutta näytti varjopuolensa etenkin vuonna 1995 esitellyssä B-sukupolven Vectrassa, joka oli laadullinen katastrofi. Kun samaan aikaan muidenkin Opel-mallien laadussa oli ongelmia, merkin laatumielikuva laski todella huonoksi.

Maine on helppo menettää, mutta sen saaminen takaisin on pitkän ja kovan työn takana. Opel korjasi tilanteen jo B-vectran elinkaaren aikana, mutta se ei riittänyt. Mainetta heikensi vielä se, että yhtiö noudatti aluksi todella nuivaa takuupolitiikkaa. 90-luvulla valtaosa Tuulilasin toimitukseen tulleista autojen ongelmia koskeneista valituksista koski nimenomaan Opeleita. Korvauksista kieltäydyttiin aivan ilmiselvissä takuutapauksissakin.

Sitten vuosikymmenen lopulla valitukset loppuivat. Tätä ei aluksi noteerattu, mutta aikaa myöten totesimme, että nyt valitukset alkoivatkin kohdistua toiseen saksalaismerkkiin, Volkswageniin. Liekö asiaan vaikutusta sillä, että Lopez oli 1993 siirtynyt Volkswagenin palvelukseen.
Vaikutti varsin pätevältä johtajalta.

Gunnar Hymén

09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Raksa_Mies

Quote from: internetsi on 09.11.2015, 17:04:39
Muutama päivä sitten kerrottiin uutisissa, että ilmastoasiat kiinnostaa vähiten juuri kiinalaisia. Mikä helvetin järki siinä on, että minä vaikka kesämökilläni tislaan oman kuseni kun olen ottanut pari saunakeppanaa, kun samaan aikaan kymmenen mökkinaapuriani päästää autojensa jäteöljyt samaan järveen? Sinisaarelat ja kumppanit nyt vaan Kiinaan ja Intiaan harrastamaan "aktivismiaan". Siellä heitä tarvittaisiin, mutta eivät lähde koska poliisi ei siellä silitä päätä kuin pampulla. Suomi ja Eurooppa on jo tehneet enemmän kuin tarpeeksi, nyt on muiden vuoro.

Se järki, että asumme Suomessa eikä ympäristökatastrofi-Kiinassa

Jack

Autokauppa on ollut jo peruslähtökohdiltaan kautta aikojen epämääräistä toimintaa ilmeisesti hevoskauppaperinteitä noudattaen. Kun yleensä on tapana ilmoittaa hinta, minkä asiakas joutuu tuotteesta maksamaan, autojen mainoksissa on suurilla numeroilla hinta, jolla autoa ei kuitenkaan saa. Mikroskooppisen pienellä jossakin hinnan alla mainitaan toimituskulut, jotka lisätään hintaan. Miksei muiden tuotteiden hintoihin lisätä erikseen toimituskuluja. Täytyyhän nekin toimittaa liikkeiden kautta asiakkaille.

Olen ostanut nykyiset käytetyt autoni pelkillä toimituskuluilla, joten ei tässä nyt mitään henkilökohtaista ole.

Jos EU on pakottanut VW-konsernin peukaloimaan kulutuslukuja, onko se pakottanut muutkin konsernit samaan?

Autojen kulutusta on vaikea saada alenemaan, jos samaan aikaan vaaditaan lisää moottoritehoa.

Mihin kasvanutta tehoa tarvitaan, kun samaan aikaan nopeusrajoituksia kiristetään kiristämästä päästyä? Onko kyseessä autotehtaiden ja sakkotuloja keräävän valtion yhteinen juoni?

Autojen ajo-ominaisuudet ovat entistä paremmat. Autot kulkevat entistä kovempaa. Autojen lisääntynyttä tehoa kehutaan lehtien koeajoselostuksissa. Toimittajat ylistävät kiihtyvyyttä ja urheilullisia ajo-ominaisuuksia mutkateillä. Koeajot on tehty ikään kuin maailmassa, jossa käsite nopeusrajoitus on tuntematon. Oikeassa maailmassa se ei kuitenkaan ole tuntematon. Sakkosummia korotetaan. Nopeuskameroita lisätään. Valtio saa yhä enemmän tuloja ylinopeuksista. Vielä ei voida sentään puhua sakkotaloudesta, mutta siihen suuntaan ollaan menossa. Joissakin amerikkalaisissa kaupungeissa ylinopeussakot kattavat huomattavan osan budjetista.

Jos autoihin asennettaisiin laitteet, jotka estävät ylinopeudella ajamisen, mistä valtio saisi korvaavat sakkotulot? Kuka enää ostaisi kalliita tehokkaita autoja, kun ne eivät kuitenkaan kulkisi kovaa? Pelkkään revittelykiihdyttelyyn nopeusrajoitusten puitteissa kyllästyisi pian. Autotehtaiden pitäisi keksiä jotakin kokonaan uutta.

"Catching drivers for speeding and other traffic infractions is big business, netting an estimated $5 billion per year in the United States."

http://www.washingtontimes.com/news/2013/jul/3/the-dirty-little-secret-about-holiday-traffic-tick/
http://www.theatlantic.com/business/archive/2015/03/finland-home-of-the-103000-speeding-ticket/387484/

Kari Kinnunen

Näinpä, ellei sakkotulot olisi tärkeä tulolähde valtiolle, niin henkilöautoisakin olisi nopeudenrajoittimet.


internetsi

Quote from: Raksa_Mies on 09.11.2015, 19:32:59
Quote from: internetsi on 09.11.2015, 17:04:39
Muutama päivä sitten kerrottiin uutisissa, että ilmastoasiat kiinnostaa vähiten juuri kiinalaisia. Mikä helvetin järki siinä on, että minä vaikka kesämökilläni tislaan oman kuseni kun olen ottanut pari saunakeppanaa, kun samaan aikaan kymmenen mökkinaapuriani päästää autojensa jäteöljyt samaan järveen? Sinisaarelat ja kumppanit nyt vaan Kiinaan ja Intiaan harrastamaan "aktivismiaan". Siellä heitä tarvittaisiin, mutta eivät lähde koska poliisi ei siellä silitä päätä kuin pampulla. Suomi ja Eurooppa on jo tehneet enemmän kuin tarpeeksi, nyt on muiden vuoro.

Se järki, että asumme Suomessa eikä ympäristökatastrofi-Kiinassa
Että kun minä tislaan kuseni mökillä, niin sitten kiinalainen saa saastuttaa rauhassa? Ei varmaan näin. Idea tässä on se, että meillä on jo nyt tehty ympäristönsuojelussa lähes kaikki mahdollinen ja sen vuoksi teollisuutemme siirtyy Kiinaan, niin nyt olisi maailman kokonaiskuvan kannalta sitten odotettava, kun Kiina ja muut saa kurottua meidät kiinni ympäristönsuojelussa. Sillä aikaa voidaan jatkaa meillä samaan malliin, ehkä jopa läysentää ilmastopelleilyä.
Lohjan persut

Raksa_Mies

Quote from: internetsi on 09.11.2015, 20:17:40
Quote from: Raksa_Mies on 09.11.2015, 19:32:59
Quote from: internetsi on 09.11.2015, 17:04:39
Muutama päivä sitten kerrottiin uutisissa, että ilmastoasiat kiinnostaa vähiten juuri kiinalaisia. Mikä helvetin järki siinä on, että minä vaikka kesämökilläni tislaan oman kuseni kun olen ottanut pari saunakeppanaa, kun samaan aikaan kymmenen mökkinaapuriani päästää autojensa jäteöljyt samaan järveen? Sinisaarelat ja kumppanit nyt vaan Kiinaan ja Intiaan harrastamaan "aktivismiaan". Siellä heitä tarvittaisiin, mutta eivät lähde koska poliisi ei siellä silitä päätä kuin pampulla. Suomi ja Eurooppa on jo tehneet enemmän kuin tarpeeksi, nyt on muiden vuoro.

Se järki, että asumme Suomessa eikä ympäristökatastrofi-Kiinassa
Että kun minä tislaan kuseni mökillä, niin sitten kiinalainen saa saastuttaa rauhassa? Ei varmaan näin. Idea tässä on se, että meillä on jo nyt tehty ympäristönsuojelussa lähes kaikki mahdollinen ja sen vuoksi teollisuutemme siirtyy Kiinaan, niin nyt olisi maailman kokonaiskuvan kannalta sitten odotettava, kun Kiina ja muut saa kurottua meidät kiinni ympäristönsuojelussa. Sillä aikaa voidaan jatkaa meillä samaan malliin, ehkä jopa läysentää ilmastopelleilyä.

Tuossa olet ihan oikeassa. Silti olen sitä mieltä, että luonnonsuojelu ja energian säästäminen on erittäin järkevää. Hilavitkutin luonnon suojelu on turhaa rahan haaskausta. Lisäksi Vihreät ovat tehneet karhunpalveluksen Suomelle vastustaessaan jätteen polttoa. Tämän seurauksena kaatopaikat on täynnä polttamiskelpoista jätettä ja kaatopaikkojen laajennuksiin on tuhlattu saatanasti fyrkkaa.

Suvaitsevainen Vihreä

Quote from: Jack on 09.11.2015, 20:00:53


Jos EU on pakottanut VW-konsernin peukaloimaan kulutuslukuja, onko se pakottanut muutkin konsernit samaan?

Autojen kulutusta on vaikea saada alenemaan, jos samaan aikaan vaaditaan lisää moottoritehoa.


Eu ei käsittääkseni ole velvoittanut autoa vaikka kiihtymään tietyssä ajassa 0-100. Mutta törmäystestit ovat kyllä vaikuttaneet ihan tuhottoman paljon kulutuksen nousuun. Mikäli standardina olisi 80-lukulainen auto ja sen korilujuus, niin nykyiset autot painaisivat varmasti satoja kiloja vähemmän.
Samalla myös kulutus olisi reilusti pienempi ihan normikoneella.

desperaato

Quote from: Jack on 09.11.2015, 20:00:53
Jos EU on pakottanut VW-konsernin peukaloimaan kulutuslukuja, onko se pakottanut muutkin konsernit samaan?

Koskee kaikkia autonvalmistajia, jotka haluavat myydä autoja €U alueella.

Suvaitsevainen Vihreä

Quote from: desperaato on 09.11.2015, 21:11:40
Quote from: Jack on 09.11.2015, 20:00:53
Jos EU on pakottanut VW-konsernin peukaloimaan kulutuslukuja, onko se pakottanut muutkin konsernit samaan?

Koskee kaikkia autonvalmistajia, jotka haluavat myydä autoja €U alueella.

Eihän vaikkapa 170g co päästöt ole kiellettyjä tällä hetkellä. Se nyt ei vaan näytä hyvältä mainoksessa.

desperaato

Quote from: Suvaitsevainen Vihreä on 09.11.2015, 21:56:34
Quote from: desperaato on 09.11.2015, 21:11:40
Quote from: Jack on 09.11.2015, 20:00:53
Jos EU on pakottanut VW-konsernin peukaloimaan kulutuslukuja, onko se pakottanut muutkin konsernit samaan?

Koskee kaikkia autonvalmistajia, jotka haluavat myydä autoja €U alueella.

Eihän vaikkapa 170g co päästöt ole kiellettyjä tällä hetkellä. Se nyt ei vaan näytä hyvältä mainoksessa.

Mikäli tulkitsin oikein, niin €U vaatimukset ei koske ollenkaan hiili-dioksin määrää mutta muita päästöjä kyllä. Eli nuo mainostetut päästömäärät juurikin mainosmiesten hommaa.
Nuo päästörajoitukset kasvavat tehon lisääntyessä ja toki maksavat verotuksessa mutta niin tulkitsin, että polttoainetta saa polttaa mielin määrin mutta muuta tavaraa kuin hiilidioksidia ei saisi tuupata putkesta edes rahalla direktiiviä enempää.

Suvaitsevainen Vihreä

Quote from: desperaato on 09.11.2015, 22:49:01
Quote from: Suvaitsevainen Vihreä on 09.11.2015, 21:56:34
Quote from: desperaato on 09.11.2015, 21:11:40
Quote from: Jack on 09.11.2015, 20:00:53
Jos EU on pakottanut VW-konsernin peukaloimaan kulutuslukuja, onko se pakottanut muutkin konsernit samaan?

Koskee kaikkia autonvalmistajia, jotka haluavat myydä autoja €U alueella.

Eihän vaikkapa 170g co päästöt ole kiellettyjä tällä hetkellä. Se nyt ei vaan näytä hyvältä mainoksessa.

Mikäli tulkitsin oikein, niin €U vaatimukset ei koske ollenkaan hiili-dioksin määrää mutta muita päästöjä kyllä. Eli nuo mainostetut päästömäärät juurikin mainosmiesten hommaa.
Nuo päästörajoitukset kasvavat tehon lisääntyessä ja toki maksavat verotuksessa mutta niin tulkitsin, että polttoainetta saa polttaa mielin määrin mutta muuta tavaraa kuin hiilidioksidia ei saisi tuupata putkesta edes rahalla direktiiviä enempää.

Muistaakseni TM mittaa nuo EU-normien mukaiset päästöt vuoden talviautovertailun osanottajilta ja eikös lähes kaikki ne aina läpäise. Ellei sitten TM mittaus ole sellainen, missä huijausohjelma aktivoituu kaikissa autoissa...

Suvaitsevainen Vihreä

Quote from: Hohtava Mamma on 10.11.2015, 00:42:41
Quote from: Suvaitsevainen Vihreä on 09.11.2015, 23:48:19
Muistaakseni TM mittaa nuo EU-normien mukaiset päästöt vuoden talviautovertailun osanottajilta ja eikös lähes kaikki ne aina läpäise. Ellei sitten TM mittaus ole sellainen, missä huijausohjelma aktivoituu kaikissa autoissa...

VW päästöhuijauksessa oli kyse nimenomaan NOx-arvoista.

TM talviauto 2015 -testissä VW Passat 2.0 TDI läpäisi NOx -arvot tuloksella 0,16 g/km (lämmin) ja 0,83 g/km (kylmä). VW:n huijausohjelma oli kuitenkin sellainen, jossa auton ECU aistii sen, milloin auto on testausaseman rullilla ja kytkeytyy huijausmoodiin, jossa NOx- arvot laskevat (jonkun muun ominaisuuden kustannuksella; kulutus? katalysaattorin elinikä?).

Aivan, mutta kyse onkin siitä, että läpäisevätkö muut kuin volkkari testit ihan rehellisesti vai onko niissäkin jotain huijausohjelmistoja.

En ole kyllä muistaakseni mistään lukenut, että aikovatko viranomaiset testata muiden valmistajien autoja kyseiseen asiaan liittyen. Syytä olisi ja kun ainakin Suomessakin on sellainen tapa, että viranomaisen tarkastuksesta menee lasku yritykselle, niin kai tämänkin voisi hoitaa noin.

Mutta EU on kyllä sellainen härdelli, että eivät ne saa kyllä mitään järkevää aikaiseksi.