News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-10-31 BBC: Venäläinen matkustajakone pudonnut Siinaille

Started by Ajattelija2008, 31.10.2015, 10:54:14

Previous topic - Next topic

Mockba

Quote from: Ajattelija2008 on 01.11.2015, 10:13:25
http://www.foxnews.com/world/2015/11/01/co-pilot-doomed-russian-jet-had-doubts-about-plane-safety-wife-says/
Co-pilotti oli kuulemma valittanut koneen teknistä kuntoa ennen lentoa. Jos tuo on totta, niin lentoyhtiön vastuuhenkilöt joutuvat syytteeseen. Mutta voiko kone olla niin huonossa kunnossa, että se kokee katastrofin 10 km korkeudessa?

Tuo "valittaminen viasta" on täysin ns ilmassa oleva juttu. Yleisesti ei ehkä ole tiedossa, että koneessa SAA olla vikoja, kunhan ne ovat konetyypin ME -listalla (Minimum Equipment List), jolloin niiden korjaamiselle on vain annettu määräajat. Luonnollisesti nämä MEL-itemit ovat koneen dokumenteissa ja maassa on niistä kopio.

Koneen saa alas erittäin helposti: pelkästään tarttuminen sivuperäsintrimmipyörään ja pieni pyörittäminen riittää. 10 kilometrissä väärin tehdyt korjausliikkeet nostavat ilmanopeuden helposti yli punaisen viivan ja silloin siivistä tai peräsimistä alkaa irrota paloja.

Valli


valtakunnanpärkhele

Muitakin kusipäitä tanssii raadolla kuin ISIS nimittäin desanttimme
Johan Bäckman, joka väittää: Usa ampui alas koneen....

QuoteUSA kiihdyttää hybridisotaa -- ampui alas venäläisen matkustajakoneen Lähi-idässä. Milloin on suomalaisen maykustajakoneen vuoro? #infosota

https://twitter.com/johanbek/status/660369145339494402
J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat


Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

Ajattelija2008

http://www.usatoday.com/story/news/world/2015/11/01/russia-plane-crash/74989966/
Viktor Sorotshenko arvioi, että lentokone hajosi kappaleiksi jo ilmassa.

PPRuNe:ssa joku sanoi, että flight recorderit vietäisiin Venäjälle. Se olisi huono uutinen, koska ihmiset eivät luota venäläisiin viranomaisiin. Toivottavasti ne toimitetaan Ranskaan tai muuhun puolueettomaan maahan.

PPRuNe:ssa joku huomautti, että Israelin tutkat olisivat ehkä havainneet ohjuksen, jos sellainen olisi laukaistu. Israel ei ole kertonut mistään ohjuksesta.

http://www.pprune.org/rumours-news/569907-breaking-news-airliner-missing-within-egyptian-fir-12.html

Myrkkymies

Quote from: Ajattelija2008 on 01.11.2015, 17:56:21
PPRuNe:ssa joku sanoi, että flight recorderit vietäisiin Venäjälle. Se olisi huono uutinen, koska ihmiset eivät luota venäläisiin viranomaisiin.

Tuskinpa venäläisillä olisi mitään syytä ampua alas omaa konettaan. Sitä on helpompiakin tapoja jos haluaa salamurhata jonkun. Falsefläggiä venäläiset eivät ainakaan ISIS:tä vastaan tarvitse, koska venäläiset yleisesti hyväksyvät hallituksensa toimet Syyriassa.

Jack

Venäläisen matkustajakoneen onnettomuuden jälkeen julkisuuteen on tullut tasaisena virtana toinen toistaan ihmeellisempiä paikkansa pitämättömiä uutisia, jotka on myöhemmin kumottu.

Miksi?

Yritetäänkö disinformaatiota levittämällä saada asia näyttämään niin sekavalta, että mikä tieto lopulta jääkään viimeiseksi totuudeksi, sitäkään ei enää uskota?

Viranomaisille on jo varhaisessa vaiheessa ollut selvää, että lentokone on hajonnut korkealla ilmassa, eikä koneeseen ole ollut radioyhteyttä onnettomuuden tapahtuessa tai välittömästi ennen sitä. Koneen osia ja matkustajien ruumiita on levinnyt kilometrien alueelle.

Koneen hylky löydettiin pian onnettomuuden tapahduttua, joten viimeistään tällöin on selvinnyt myös se, että kone hajosi jo ilmassa.

Vaikka yksityiskohdat ovat olleet pääosin tiedossa jo eilisestä aamusta lähtien, uutisiin on syötetty omituisia tarinoita hallitusta pakkolaskusta ja joidenkin matkustajien selviämisestä elossa ja koneen kapteenin radioviestistä, jossa hän ilmoittaa ongelmista ja pyytää lupaa laskeutua lähimmälle kentälle. On kerrottu kapteenin esittäneen huolensa koneen vioista jo ennen lentoa. Ja muuta tällaista. Väärää tietoa väärän tiedon perään. Onnettomuuteen liittyvien asioiden julkistamisessa on myös viivytelty.

Vaikka onnettomuuden syy näyttää edelleen epäselvältä, viranomaisilla on alusta asti ollut täysi varmuus ja luottamus siihen, että onnettomuus johtui teknisestä viasta eikä missään tapauksessa ainakaan terrorismista.

Jos koneen putoamisen syyksi vahvistuisi terroristien pommi, se olisi sekä Egyptin että Venäjän kannalta haitallista. Egyptiläisten lentokenttien turvallisuus kyseenalaistettaisiin, mikä vaikuttaisi turismiin. Venäjän sotatoimet Syyriassa saisivat osakseen arvostelua, jos terroristien teon katsottaisiin liittyvän niihin. Näin ollen sekä Egyptin että Venäjän edun mukaista on, että terrorismilla ei ole mitään tekemistä lentokoneen putoamisen kanssa.

Ja eihän sillä ole, jos niin päätetään. Kuten Ukrainan lentoturmankin selvityksistä käy ilmi, venäläiset ovat taitavia selvittelemään näitä asioita. Musta laatikko viedään Moskovaan, ja totuus Siinain onnettomuudestakin selviää ilman epäilyksen häivää.

Mockba

Quote from: Jack on 01.11.2015, 19:12:41
Venäläisen matkustajakoneen onnettomuuden jälkeen julkisuuteen on tullut tasaisena virtana toinen toistaan ihmeellisempiä paikkansa pitämättömiä uutisia, jotka on myöhemmin kumottu.

Miksi?

Yritetäänkö disinformaatiota levittämällä saada asia näyttämään niin sekavalta, että mikä tieto lopulta jääkään viimeiseksi totuudeksi, sitäkään ei enää uskota?

Viranomaisille on jo varhaisessa vaiheessa ollut selvää, että lentokone on hajonnut korkealla ilmassa,

Ei ole kone varsinaisesti hajonnut kovinkaan korkealla ilmassa. Silloin koneen palaset olisivat kilometrien päässä toisistaan. Mahdollista on, että esim löydetty lapsi on pudonnut runkoon tulleesta aukosta ennen hajoamista.

Venäjävastaista propagandaa en kommentoi.

Jack

Ainakin jossakin määrin kone on hajonnut jo ilmassa, kun osia löytyy pitkin aavikkoa. Koneen pääosa näyttää kuitenkin tulleen maahan yhtenäisenä.

https://youtu.be/0cCf52DdHwM

En miellä edellä esittämiäni yksityisiä pohdintojani Venäjän vastaiseksi propagandaksi. Jokainen saa tietysti ajatella niistä mitä haluaa.

En missään vaiheessa ole väittänyt enkä väitä lentokoneen putoamisen syyksi terrorismia. Ihmettelen ainoastaan outoa tiedottamista ja mietin asiaa siltä kannalta, että viranomaisten antamat ristiriitaiset ja vähän väliä muuttuvat tiedot ruokkivat epäluuloja olipa kyse mistä asiasta tahansa.

Ajattelija2008

Tiedotus tuli aluksi Egyptistä. Älä venäläisiä syytä. Egyptin massiivinen turismi kärsii, jos taas oli terrori-isku. Siksi se kiistettiin heti, vaikka tietoa ei ole vieläkään.

Griffinvaari

Quote from: Ajattelija2008 on 01.11.2015, 17:56:21
http://www.usatoday.com/story/news/world/2015/11/01/russia-plane-crash/74989966/

PPRuNe:ssa joku sanoi, että flight recorderit vietäisiin Venäjälle. Se olisi huono uutinen, koska ihmiset eivät luota venäläisiin viranomaisiin. Toivottavasti ne toimitetaan Ranskaan tai muuhun puolueettomaan maahan.




;D   :facepalm: .

Mockba

Quote from: Griffinvaari on 01.11.2015, 21:29:45
Quote from: Ajattelija2008 on 01.11.2015, 17:56:21
http://www.usatoday.com/story/news/world/2015/11/01/russia-plane-crash/74989966/

PPRuNe:ssa joku sanoi, että flight recorderit vietäisiin Venäjälle. Se olisi huono uutinen, koska ihmiset eivät luota venäläisiin viranomaisiin. Toivottavasti ne toimitetaan Ranskaan tai muuhun puolueettomaan maahan.


Sun pitää varmaan sitten vaatia, että ulkomailla onnettomuuteen joutuneiden amerikkalaiskoneidenkin laatikot viedään aina "puolueettomaan maahan".



Griffinvaari

Quote from: Jack on 01.11.2015, 20:54:34
Ainakin jossakin määrin kone on hajonnut jo ilmassa, kun osia löytyy pitkin aavikkoa. Koneen pääosa näyttää kuitenkin tulleen maahan yhtenäisenä.

https://youtu.be/0cCf52DdHwM

En miellä edellä esittämiäni yksityisiä pohdintojani Venäjän vastaiseksi propagandaksi. Jokainen saa tietysti ajatella niistä mitä haluaa.

En missään vaiheessa ole väittänyt enkä väitä lentokoneen putoamisen syyksi terrorismia. Ihmettelen ainoastaan outoa tiedottamista ja mietin asiaa siltä kannalta, että viranomaisten antamat ristiriitaiset ja vähän väliä muuttuvat tiedot ruokkivat epäluuloja olipa kyse mistä asiasta tahansa.

Kiinnitin huomioni tähän egyptiläisten ristiriitaisiin ja muuttuviin lausuntoihin jo aiemmin, eivät kyllä lisää luottamusta, ja totta on myös mitä ihmeellisimpien tarinoiden ilmestymiseen verkkoon, miksi? , tuota pitänee miettiä uudemman kerran, tyypillisessä ilma katstrofissa esiintyy hyvin epänormaalia informaatiota.
Venäläisten ilmoitus tutkia menovettä ja seurannut koneiden käyttökielto, vain ko. yhtiöltä, on myös hieman epänormaalia, ja viittaisi jonkin laiseen ennakko epäilyyn.

Mockba

Quote from: Griffinvaari on 01.11.2015, 21:45:13
Quote from: Jack on 01.11.2015, 20:54:34
Ainakin jossakin määrin kone on hajonnut jo ilmassa, kun osia löytyy pitkin aavikkoa. Koneen pääosa näyttää kuitenkin tulleen maahan yhtenäisenä.

https://youtu.be/0cCf52DdHwM

En miellä edellä esittämiäni yksityisiä pohdintojani Venäjän vastaiseksi propagandaksi. Jokainen saa tietysti ajatella niistä mitä haluaa.

En missään vaiheessa ole väittänyt enkä väitä lentokoneen putoamisen syyksi terrorismia. Ihmettelen ainoastaan outoa tiedottamista ja mietin asiaa siltä kannalta, että viranomaisten antamat ristiriitaiset ja vähän väliä muuttuvat tiedot ruokkivat epäluuloja olipa kyse mistä asiasta tahansa.

Kiinnitin huomioni tähän egyptiläisten ristiriitaisiin ja muuttuviin lausuntoihin jo aiemmin, eivät kyllä lisää luottamusta, ja totta on myös mitä ihmeellisimpien tarinoiden ilmestymiseen verkkoon, miksi? , tuota pitänee miettiä uudemman kerran, tyypillisessä ilma katstrofissa esiintyy hyvin epänormaalia informaatiota.
Venäläisten ilmoitus tutkia menovettä ja seurannut koneiden käyttökielto, vain ko. yhtiöltä, on myös hieman epänormaalia, ja viittaisi jonkin laiseen ennakko epäilyyn.

Eikä viittaa.

Hurjia huhuja liikkuu aina, ja niitä ei pidä toistaa.

Griffinvaari

Quote from: Mockba on 01.11.2015, 21:47:35
Quote from: Griffinvaari on 01.11.2015, 21:45:13
Quote from: Jack on 01.11.2015, 20:54:34
Ainakin jossakin määrin kone on hajonnut jo ilmassa, kun osia löytyy pitkin aavikkoa. Koneen pääosa näyttää kuitenkin tulleen maahan yhtenäisenä.

https://youtu.be/0cCf52DdHwM

En miellä edellä esittämiäni yksityisiä pohdintojani Venäjän vastaiseksi propagandaksi. Jokainen saa tietysti ajatella niistä mitä haluaa.

En missään vaiheessa ole väittänyt enkä väitä lentokoneen putoamisen syyksi terrorismia. Ihmettelen ainoastaan outoa tiedottamista ja mietin asiaa siltä kannalta, että viranomaisten antamat ristiriitaiset ja vähän väliä muuttuvat tiedot ruokkivat epäluuloja olipa kyse mistä asiasta tahansa.

Kiinnitin huomioni tähän egyptiläisten ristiriitaisiin ja muuttuviin lausuntoihin jo aiemmin, eivät kyllä lisää luottamusta, ja totta on myös mitä ihmeellisimpien tarinoiden ilmestymiseen verkkoon, miksi? , tuota pitänee miettiä uudemman kerran, tyypillisessä ilma katstrofissa esiintyy hyvin epänormaalia informaatiota.
Venäläisten ilmoitus tutkia menovettä ja seurannut koneiden käyttökielto, vain ko. yhtiöltä, on myös hieman epänormaalia, ja viittaisi jonkin laiseen ennakko epäilyyn.

Eikä viittaa.

Hurjia huhuja liikkuu aina, ja niitä ei pidä toistaa.

On hienoa saada näin osaava ja itsevarma asiantuntija vihdoinkin foorumille otankin ihan heti opiksi, kiitos.

jka

Quote from: Jack on 01.11.2015, 20:54:34
Ainakin jossakin määrin kone on hajonnut jo ilmassa, kun osia löytyy pitkin aavikkoa. Koneen pääosa näyttää kuitenkin tulleen maahan yhtenäisenä.

https://youtu.be/0cCf52DdHwM


Aika selkeästi koneen siivet ja etuosa on tullut tonttiin yhtenäisenä. Takaosa on jäänyt jonnekin matkan varrelle.

Todella mielenkiintoiselta näyttää. Joku todella paha rakennevika periaatteessa selittäisi tuon että kone on hajonnut ilmassa kahteen osaan.

Gunnar Hymén

tuo voi ihan hyvin olla ammuttu jonkinlaisella ohjuksella, lämmön mukaan hakeutunut siipien paikkeille ja osunutkin keskikohtaan, ehkä hieman perän suuntaan. tällöin tuo erillinen peräsin on pysynyt törmäyksessä kohtuu ehjänä kun on irrallaan ja yksinäisenä tullut. ja/tai revennyt vasta lähempänä maata kun on noin lähellä. katto on revennyt myös iskun voimasta ja ihmiset lennelleet takaosasta ulos, selittää tuon, että henkilöitä on 8km päässä iskupaikasta.

kone tulee ohjaamattomana kun kaikki 3 ohjausvaijeria on takana poikki (pääohjaimet + 2 varajärjestelmää) ja lähtee välittömään syöksyyn. aika vaporisedhan tuo on ja kuvastaa melko selkeästi sitä, että on tullu mielestäni aika face down naamalleen tuohon.

karmeaa
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Mockba

Quote from: Griffinvaari on 01.11.2015, 21:51:04
Quote from: Mockba on 01.11.2015, 21:47:35
Quote from: Griffinvaari on 01.11.2015, 21:45:13
Quote from: Jack on 01.11.2015, 20:54:34
Ainakin jossakin määrin kone on hajonnut jo ilmassa, kun osia löytyy pitkin aavikkoa. Koneen pääosa näyttää kuitenkin tulleen maahan yhtenäisenä.

https://youtu.be/0cCf52DdHwM

En miellä edellä esittämiäni yksityisiä pohdintojani Venäjän vastaiseksi propagandaksi. Jokainen saa tietysti ajatella niistä mitä haluaa.

En missään vaiheessa ole väittänyt enkä väitä lentokoneen putoamisen syyksi terrorismia. Ihmettelen ainoastaan outoa tiedottamista ja mietin asiaa siltä kannalta, että viranomaisten antamat ristiriitaiset ja vähän väliä muuttuvat tiedot ruokkivat epäluuloja olipa kyse mistä asiasta tahansa.

Kiinnitin huomioni tähän egyptiläisten ristiriitaisiin ja muuttuviin lausuntoihin jo aiemmin, eivät kyllä lisää luottamusta, ja totta on myös mitä ihmeellisimpien tarinoiden ilmestymiseen verkkoon, miksi? , tuota pitänee miettiä uudemman kerran, tyypillisessä ilma katstrofissa esiintyy hyvin epänormaalia informaatiota.
Venäläisten ilmoitus tutkia menovettä ja seurannut koneiden käyttökielto, vain ko. yhtiöltä, on myös hieman epänormaalia, ja viittaisi jonkin laiseen ennakko epäilyyn.

Eikä viittaa.

Hurjia huhuja liikkuu aina, ja niitä ei pidä toistaa.

On hienoa saada näin osaava ja itsevarma asiantuntija vihdoinkin foorumille otankin ihan heti opiksi, kiitos.

Ole hyvä vain.

yks vaan

Uutisspämmillä on se vaikutus, että keskivertokansalainenhan unohtaa koko jutun viikossa ja näin syykin jää epäselväksi.
Kuka syrjisi minua?

Mockba

Quote from: beehoo on 01.11.2015, 21:55:17
tuo voi ihan hyvin olla ammuttu jonkinlaisella ohjuksella, lämmön mukaan hakeutunut siipien paikkeille ja osunutkin keskikohtaan, ehkä hieman perän suuntaan. tällöin tuo erillinen peräsin on pysynyt törmäyksessä kohtuu ehjänä kun on irrallaan ja yksinäisenä tullut. ja/tai revennyt vasta lähempänä maata kun on noin lähellä. katto on revennyt myös iskun voimasta ja ihmiset lennelleet takaosasta ulos, selittää tuon, että henkilöitä on 8km päässä iskupaikasta.

kone tulee ohjaamattomana kun kaikki 3 ohjausvaijeria on takana poikki (pääohjaimet + 2 varajärjestelmää) ja lähtee välittömään syöksyyn. aika vaporisedhan tuo on ja kuvastaa melko selkeästi sitä, että on tullu mielestäni aika face down naamalleen tuohon.

karmeaa

Mikään satunnaisten taistelijoiden huomaamaton ase ei pääse lähes 10 kilometrin korkeuteen. Tarvitaan BUK-kokoluokan ohjus.

A320-sarjassa muuten ei ole mitään ohjausvaijereita, vaan kone on tietokoneohjattu fly-by-wire -kone. Maailman ensimmäinen matkustajakone lajissaan.

Tiedetään useita tapauksia, joissa kone on hajonnut niin, että ihmisiä on lentänyt "vauhdissa" ulos.

https://en.wikipedia.org/wiki/United_Airlines_Flight_811

Mockba

Quote from: yks vaan on 01.11.2015, 21:59:49
Uutisspämmillä on se vaikutus, että keskivertokansalainenhan unohtaa koko jutun viikossa ja näin syykin jää epäselväksi.

Tässä tapauksessa syy selviää mutterin tarkkuudella.

Gunnar Hymén

siis fly-by-wire tarkoittaa vaan käytännössä stikin "sähköistämistä" ja siirtämistä tietokoneelle loppuvastuun. "normi" metodilla stikki vaikuttaisi suoraan hydrauliikkaan ja näin ollen niihin ohjauskaapeleihin.

eli kyllä siellä edelleen on ihan normaalit ohjauskaapelit tuolla A321sessä, vai meinaatko että tasaimet ja peräsin liikkuu jollain ihmeen langattomalla metodilla?
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

jka

Jälkien perusteella veikkaan rakennevikaa.

Mutta tuo ISIS:n oma ilmoitus pitää kyllä ottaa tosissaan. Se olisi ISIS:lle melkoinen arvovaltatappio jos se ei olekaan tämän takana vaikka henkselit paukutellen näin ilmoittaa. Ei ISIS niin tyhmä ole etteikö tietäisi että jos kone tippuu aavikolle niin syy selviää takuuvarmasti mutterin tarkkuudella kuten tuossa Mockba sanoi.

Ohjuksella ampuminen on kyllä ISIS:kin tapauksessa erittäin epätodennäköistä. Pommi rahtiruumassa tai jotain muuta sabotaasia joka on heikentänyt rakenteita

desperaato

Quote from: jka on 01.11.2015, 21:51:58
Joku todella paha rakennevika periaatteessa selittäisi tuon että kone on hajonnut ilmassa kahteen osaan.

Eilen jossakin uutisessa tiedettiin koneen ottaneen joitain aikoja sitten pyrstökosketuksen kiitorataan. Ei eritelty oliko nousussa vai laskussa. Kone painaa tyhjänä 48500 kg, joten aika raju on isku, kun reilu 50t raapaisee asfalttia 200 km/h nopeudessa.

Gunnar Hymén

Quote from: desperaato on 01.11.2015, 22:12:34
Quote from: jka on 01.11.2015, 21:51:58
Joku todella paha rakennevika periaatteessa selittäisi tuon että kone on hajonnut ilmassa kahteen osaan.

Eilen jossakin uutisessa tiedettiin koneen ottaneen joitain aikoja sitten pyrstökosketuksen kiitorataan. Ei eritelty oliko nousussa vai laskussa. Kone painaa tyhjänä 48500 kg, joten aika raju on isku, kun reilu 50t raapaisee asfalttia 200 km/h nopeudessa.

selittää paremmin ja uskottavammin tuon perän selkeän irtoamisen
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

jka

Quote from: desperaato on 01.11.2015, 22:12:34
Quote from: jka on 01.11.2015, 21:51:58
Joku todella paha rakennevika periaatteessa selittäisi tuon että kone on hajonnut ilmassa kahteen osaan.

Eilen jossakin uutisessa tiedettiin koneen ottaneen joitain aikoja sitten pyrstökosketuksen kiitorataan. Ei eritelty oliko nousussa vai laskussa. Kone painaa tyhjänä 48500 kg, joten aika raju on isku, kun reilu 50t raapaisee asfalttia 200 km/h nopeudessa.

Tuota en ole kuullutkaan. Tuohan selittäisi täydellisesti sen että perä hajosi ilmassa.

Mockba

Quote from: desperaato on 01.11.2015, 22:12:34
Quote from: jka on 01.11.2015, 21:51:58
Joku todella paha rakennevika periaatteessa selittäisi tuon että kone on hajonnut ilmassa kahteen osaan.

Eilen jossakin uutisessa tiedettiin koneen ottaneen joitain aikoja sitten pyrstökosketuksen kiitorataan. Ei eritelty oliko nousussa vai laskussa. Kone painaa tyhjänä 48500 kg, joten aika raju on isku, kun reilu 50t raapaisee asfalttia 200 km/h nopeudessa.

Tuo "tailstrike" ei ole mitenkään harvinainen tapahtuma. Niitä on luonnollisesti eri asteisia. Joissakin koneissa on "tailskid" estämässä kaikkein pienimpiä vaurioita. Jos koneeseen tullut rakennevika on yhtään suurempi, sen korjaavat ainoastaan lentokonevalmistajan korjaajat.

Kuvassa 737:n (NG) tailskid: http://www.b737.org.uk/images/tailskid-shortfield.jpg

Ajattelija2008

Quote from: Mockba on 01.11.2015, 21:37:46
Sun pitää varmaan sitten vaatia, että ulkomailla onnettomuuteen joutuneiden amerikkalaiskoneidenkin laatikot viedään aina "puolueettomaan maahan".

Tunnetko venäläisiä? Erityisesti he eivät luota venäläisiin viranomaisiin. Sen takia on tärkeää, että Airbus tai muu sellainen tutkii kaikki samat jutut.

Mockba

Quote from: beehoo on 01.11.2015, 22:13:22
Quote from: desperaato on 01.11.2015, 22:12:34
Quote from: jka on 01.11.2015, 21:51:58
Joku todella paha rakennevika periaatteessa selittäisi tuon että kone on hajonnut ilmassa kahteen osaan.

Eilen jossakin uutisessa tiedettiin koneen ottaneen joitain aikoja sitten pyrstökosketuksen kiitorataan. Ei eritelty oliko nousussa vai laskussa. Kone painaa tyhjänä 48500 kg, joten aika raju on isku, kun reilu 50t raapaisee asfalttia 200 km/h nopeudessa.

selittää paremmin ja uskottavammin tuon perän selkeän irtoamisen

Ei mitään yhteyttä tuohon asiaan.

Mockba

Quote from: Ajattelija2008 on 01.11.2015, 22:17:26
Quote from: Mockba on 01.11.2015, 21:37:46
Sun pitää varmaan sitten vaatia, että ulkomailla onnettomuuteen joutuneiden amerikkalaiskoneidenkin laatikot viedään aina "puolueettomaan maahan".

Tunnetko venäläisiä? Erityisesti he eivät luota venäläisiin viranomaisiin. Sen takia on tärkeää, että Airbus tai muu sellainen tutkii kaikki samat jutut.

Ei tutki Airbus eikä Ranska tätä. Saa olla osallisena kuitenkin ja varmaan onkin.

Miksi tuo ryssäasenne on kaikessa?

desperaato

Quote from: Mockba on 01.11.2015, 22:17:50
Ei mitään yhteyttä tuohon asiaan.

Eilen kirjoitin:
QuoteLentoturmatutkinta-sarjassa on ollut jakso kiinalaiskoneesta minkä pyrstö oli rapinut kenttää, eikä sitä oltu raaskittu korjauttaa asian mukaisesti vaan paikkailtu jesarilla vaan.

Muistaakseni tuo kiinalaiskone sitten hajosi palasiksi täydessä lentokorkeudessa vuoden pari myöhemmin.