News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2015-10-26: Sebastian Tynkkynen erotettu perussuomalaisista

Started by kriittinen_ajattelija, 26.10.2015, 02:09:30

Previous topic - Next topic

nollatoleranssi

Quote from: JJohannes on 27.10.2015, 00:31:55
Huh huh, tuo säätiöjuttu on melkoinen. Jos Soini savustetaan ulos tai jos hän muuten vaan lopettaa puolueen johdossa niin Persujen puoluetoimisto ja suuret summat rahaa jäävät Soinin ja vanhojen SMP-kettujen käsiin. Sillä on hyvä varmistaa, että Perussuomalaisten toiminta pysyy Soinin mieleisenä.

Olihan tuolla kertomus, että Pekka Vennamo olisi tehnyt aivan samalla tavalla aiemmin #722? Ehkäpä Soini otti oppia, että "Pitää ainakin itse muistaa rikastua, vaikka kaikki muu hajoaisikin".
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

nollatoleranssi

Quote from: xor_rox on 26.10.2015, 19:44:04
Quote from: internetsi on 26.10.2015, 19:41:48...mutta tässä tapauksessa käy varmaan niin, että Tynkkynen jatkaa sabotointiaan.

Mitä ihmeen sabotointia? Vaatimus hallitusohjelman noudattamisestahan oli aivan asiallinen. Vai oletko siis sitä mieltä, että PerusS noudattaa hallitusohjelmaa?

Julkisuuden kautta tuollaisten asioiden hoitaminen ei ole vain oikea tapa, vaikka kuinka ärsyttäisi. Ei sen pitäisi mennä niin, että "jos kolmanteen yhteydenottoon ei vastata, niin sitten käyn kertomassa asioista medioille".

Timo Soini olisi voinut välttää monta ongelmaa kuuntelemalla paremmin muita. Mutta se ei ole kait yllättävää, että niin ei ole tapahtunut.
Kriitikon varjo -blogi

nollatoleranssi

Mikä olisi ollut se seuraava asia, jonka S. Tynkkynen olisi tuonut julkisuuden arvioitavaksi? Onhan se osoitus tietenkin avoimuudesta, mutta edelleen voi sanoa potkuihin olleen aihetta tuolla perusteella. Eivät muutkaan puolueet käsittele sisäisiä ongelmiaan julkisuudessa ja jos joku alkaisi sooloilemaan, niin melko isolla varmuudella siitä olisi sanktioita joko varoitusten muodossa tai jopa erottamisen kautta.

Enemmän nyt on ongelmana tämä tyyli kuinka asiat hoidettiin. Normaalitilanteessa olisi helppoa ollut hoitaa asia varoituksella eli nyt täytyi tietoisesti etsiä joku tekosyy potkujen antamiseksi ja jälkikäteen voidaan huomata, että siinäkin mokattiin.
Kriitikon varjo -blogi

Sivustakatsoja

Quote from: duc on 27.10.2015, 02:29:31
...herra yksinvaltias puheenjohtaja junttaa läpi päätöksen, jonka seurauksena puolue päätyy, joko rikkomaan yhdistyslakia1 tai omia sääntöjään2. Lakia ei tahdota rikkoa, joten puoluehallitus käsikassaranaan Soini siis avoimesti halveksii puolueen sääntöjä, kun hän ei enää pidä S. Tynkkystä puolueen jäsenenä mutta kuitenkin (vastentahtoisesti) puoluehallituksen jäsenenä. Tämä on poliittinen farssi, joka ei ratkea niin helposti kuin Soini lienee kuvitellut. Perus-nuorten pj. ja puolueen vpj. ei putoa kelkasta noin vain, varsinkin kun hänellä on kentän tuki takanaan. Soinista on enää tuskin muuta kuin haittaa Suomelle (ja persuille).
Hyvin sanottu. Persujen (ja varsinkin Soinin) touhuja hallitustaipaleen alkamisen jälkeen seuratessa ei ole voinut välttyä mielikuvalta, että ministeriys on kyllästänyt Soinin yläpään kellertävällä nesteellä. Milläköhän mielellä erottamisesta eniten vastuuta ottaneet Soini & Slunga-Poutasalo mahtavat seurailla asiasta noussutta kohua. Tämä asia on perussuomalaisten sisällä niin suuri skandaali, että Soinin voisi sanoa jopa panneen alulle oman lähtölaskentansa puolueen johdosta. Kyseessä on niin suuri emämunaus.

Sitä hieman ihmettelen, että kuinka "yksimielinen" puoluehallitus tästä asiasta loppujen lopuksi mahtoi olla. Olihan joukossa esim. Terhi Kiemunki, joka alunperin oli julkisuudessa esittänyt kannattavansa Tynkkysen ehdotusta hallitusvastuuta arvioivan yhteiskokouksen järjestämisestä. Sen ehkä vielä ymmärtää, että Kiemunki voi muuttaa sen verran mieltään, ettei kannattanut ehdotusta varsinaisessa äänestyksessä, mutta se olisi jo aika paksua, jos käännös olisi niin jyrkkä, että kannattaa aiemmin tukemansa Tynkkysen erottamista puolueesta.

Henkilökohtaisesti ehkä suurin pettymys (persujen imagoa ajatellen) olisi jos käy ilmi, että fiksuna miehenä pitämäni Jussi Niinistökin on ollut vaatimassa Tynkkysen eroa. Hiemankin harkintakykyä omaavan ihmisen olettaisi käsittävän, että jäsenkokouksessa kansanedustaja Eerolaa suositummaksi osoittautuneen perussuomalaisten nuorisojärjestön johtajan erottaminen hänen selkänsä takana ilmiselvästi hatusta vedettyihin perusteisiin nojautuen yksinkertaisesti on jokseenkin yksiselitteisesti typerää.

Alarik

Quote from: duc on 27.10.2015, 02:29:31
...Nyt hän teki itsensä ja lähimmät tukijansa (ministerit ja puoluesihteerin), puoluehallituksen ja lopulta koko puolueen(sa) julkisesti naurettavaksi sekoamalla yhdistyslain ja puolueen sääntöjen kiemuroissa...
Puoluehallitus kokousti ja vahingossa päätti harjata itsensä, ministerit, puheenjohtajan ja koko puolueen johdon.

Tätä Puoluehallitus tilasi ja sitä se nyt saa:
(https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-0/p526x296/12065719_10153298776649514_493464778252503032_n.jpg?oh=fd5d8fa37180db4239d78b320934eb2f&oe=56C240BD)
(http://uusi.voima.fi/wp-content/uploads/2015/10/Tynkkynen-ja-Putkonen-meemi.png)

(hitler-meemi) Soini kuulee että Tynkkysen erottaminen oli laiton:
http://captiongenerator.com/66145/Soini-kuulee-ett-Tynkkysen-erottaminen-oli-laiton

Sivustakatsoja

Quote from: nollatoleranssi on 27.10.2015, 03:09:33
Mikä olisi ollut se seuraava asia, jonka S. Tynkkynen olisi tuonut julkisuuden arvioitavaksi? Onhan se osoitus tietenkin avoimuudesta, mutta edelleen voi sanoa potkuihin olleen aihetta tuolla perusteella. Eivät muutkaan puolueet käsittele sisäisiä ongelmiaan julkisuudessa ja jos joku alkaisi sooloilemaan, niin melko isolla varmuudella siitä olisi sanktioita joko varoitusten muodossa tai jopa erottamisen kautta.
Ai jaa? Esimerkkiä julkisesta oman puolueen linjan haastamisesta ei tarvitse etsiä kauempaa kuin kokoomusnuorten ex-puheenjohtajasta Wille Rydmanista. Hän on moneen otteeseen esittänyt julkisuudessa varsin erilaisia kannanottoja kuin puoluejohto. Kuitenkaan niin Katainen kuin Stubbkaan eivät tiettävästi ole yrittäneet heittää häntä puolueesta pois.

Ja silloin kun puheen alla on puolueen linjaa ja politiikantekoa koskeva keskustelu, niin eikö ns. äänestäjien kuluttajansuojankin kannalta keskustelua ole hyvä käydä julkisuudessa(kin)?

Alarik

Eivät muutkaan puolueet käsittele sisäisiä ongelmiaan julkisuudessa ja jos joku alkaisi sooloilemaan
Nyt näyttää siltä että Soini & kumpp. eivät mitään muuta tee kuin käsittelevät puolueen sisäisiä ja henkilöidenvälisiä asioitaan julkisuudessa. Pitäisikö nuo sooloilijat nyt jokainen potkia puolueesta, vai koskeeko tuo vain harvoja kriitikoita?

Usein muut puolueet pitävät asiassa kritisoivat sisäpuolella, kuten vaikkapa Kepu Väyrysen:
Paavo Väyrynen arvostelee oman puolueensa päätöksiä: "Leikkauksille on vaihtoehto"
Paavo Väyrynen kritisoi Juha Sipilän Nato-kommentteja
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/3424023/vayryselta-tayslaidallinen-keskustalle-tarvittaessa-otteet-kovenevat
Joten olen kanssasi täysin eri mieltä tuosta "Eivät muutkaan puolueet..." ja sitämyöden pidän tapaus-Tynkkysen käsittelyä kokemattomien amatöörien surkeana räpellyksenä, jonka lähes kuka tahansa olisi selvittänyt paremmin (koska asiaa ei paljon huonommin voi enää hoitaa).

b_kansalainen

Quote from: Alarik on 27.10.2015, 03:12:55
http://captiongenerator.com/66145/Soini-kuulee-ett-Tynkkysen-erottaminen-oli-laiton
Pitkästi aikaa jaksoi toi meemi naurattaa oikein kunnolla. Tekstit meni tosin välillä liian nopeasti. "Ja sitten muutan Ruotsiin"  ;D

IDA

Quote from: b_kansalainen on 27.10.2015, 00:08:24
Kuuma uutispäivä vaihtui jo toiseen, mutta persujen Suomen Uutisissa netissä tästä asiasta ei ole edelleenkään julkaistu sanaakaan. Taitaa Matias Turkkilakin olla vain sisäsiisti puudeli.

Itse luin tästä jo eilen aamuna Suomen Uutisista. En olisi muuten koko juttua uskonutkaan. Jos on pakko haukkua jotakuta, niin mikäli se on mahdotonta tehdä valehtelematta on jo hävinnyt.
qui non est mecum adversum me est

Possumi

Quote from: b_kansalainen on 27.10.2015, 04:24:06
Quote from: Alarik on 27.10.2015, 03:12:55
Pitkästi aikaa jaksoi toi meemi naurattaa oikein kunnolla. Tekstit meni tosin välillä liian nopeasti. "Ja sitten muutan Ruotsiin"  ;D

Joku voisi tehdä tuosta Youtube-version koska se on helpompi jakaa..

QuoteHerra Soini, puolueemme kannatus on jyrkässä laskussa.
Hallitusvastuu painaa:
Budjettileikkaukset, turvapaikanhakijoiden kasvanut määrä, toteuttamatomat lupaukset...
Kannatusmittauksisssa olemme jo Vihreiden takana
Vpj. Tynkkynen on käynnistänyt kampanjan ylimääräisen puoluekokouksen kutsumista varten.
Tynkkynen? Hän ei ole enää ongelma.
Saimme Tynkkysen erotettua puolueesta perjantaina, Jarppa oikeusministerinä osasi neuvoa ja laittoi Sebastianille aamulla tekstarin asiasta.
Puoluejohtaja Soini...
Valitettavasti...
Valitettavasti useampi oikeustieteilijä on varmistanut, että erottamispäätöksenne oli laiton.
Päätöksenne on joutunut naurunalaiseksi sosiaalisessa mediassa puoluekannasta riippumatta.
Olette siis rikkoneet joko Suomen lakia tai puolueemme sääntöjä.
Puoluehallitukseen kuuluvat henkilöt jääköön vielä huoneeseen. Kaikki muut odottakoon käytävässä. Ja kutsukaa Putkonen.
SAATANAN TUNARIT!
Ettekö te saatanan tunarit saa hoidettua ilman minua yhtä ainutta asiaa ilman että joudumhomme median naurunalaiseksi?
Minä vietän viikkokaudet ulkomailla edustamassa Suomea, ja pyydän teiltä ainoastaan keksimään keinon päästä Tynkkysestä eroon.
Ei ole oikeasti todellista...
Ette sitten voineet tarkistaa asiaa etukäteen Finlexistä?
Meillä on useampi lakimies ja oikeusoppinut puolueessa, ettekä voineet varmistaa heiltä tämän päätöksen lainmukaisuutta?
Ja sinä Jarppa, saatana oikeusministerinä, sinun pitäisi tietää tämänkaltaiset asiat.
Ketä kaikkia olet nyt mennyt konsultoimaan?
Timo, mä tarkistin kyllä meidän sääntöjen 7§ "Jäsenen erottaminen"...
Totta helvetissä mä tiedän että me voidaan erottaa puolueen jäsen, mutta voidaanko tehdä se puoluehallituksen jäsenten osalta?
No mistä mä oisin voinut tietää, että niitä koskee eri lait?
No niistä samaisista lakikirjoista joista sinä paperimies olet nyt tässä hallituksessa vastuussa!
"Laita lapsi asialle, mene itse perässä!"
Luuletteko että tämänkaltaisen tunariporukan paimentaminen on hauska homma?
Kaksikymmentä vuotta jouduin odottamaan hallitukseen pääsyä, vuosikausien ajan olen joutunut hoitamaan muiden toilailuja.
Ja sitten kun vihdoin pääsen Mersun takapenkille ja matkustelemaan kansan verorahoilla ympäri maailmaa, te teette kaikkenne puolueen tuhoamiseksi.
Minä annoin teille yksinkertaisen tehtävän: keksikää keino jolla Tynkkysestä pääsee eroon ikiajoiksi.
Onko se nyt aivan liikaa vaadittu teiltä? Miksi tässä puolueessa on niin hankala pitää kuria?
Halme, Hirvisaari, Halla-aho, Immonen, kaikki heidät minä olen jaksanut
Jos minulla vain olisi valta käsissäni, ammuttaisin teidät kaikki näytösoikeudenkäynnissä! Niin kuin Stalin!
Kaksikymmentä vuotta...
Koko elämäni olen valmistautunut tätä toimenkuvaa varten
Kaikkeni olen antanut, SMP:n virheistä yritin ottaa opiksi.
Saatanan tunarit...
Vuosien mediapelin ja ajojahtijen jälkeen he onnistuivat.
Suomen kansa on kyllä meitä äänestäessään ansainnut tämän sirkuksen
No, tehdään sitten parhaamme, meillä on neljä vuotta aikaa toteuttaa ohjelmaamme
Leikataan sitten suomalaistyöläisiltä kaikki mahdollinen, niin että veri lentää!
Avataan rajat kaikille halukkaille, ja koko Hommaforum räjähtää!
Ei se mitään Saarakkala, Halla-aho palaa pian Brysselistä ja pelastaa meidät kaikki.
Näinkö tämä kaikki siis loppuu?
Kun astelin hallitukseen, kaikki vaikutti mahdolliselta...
Puoli vuotta, ja kaikki on jo ohi.
Tämä taisi nyt olla tässä, SMP:n kohtalo odottaa.
Mutta jos ne kulttuurimarxilaiset punavihervasemmistolaiset luulevat, että he pääsevät nyt valtaan, he ovat väärässä.
Nyt tulemme kannattamaan mitä tahansa Sipilä ja Stubb ehdottavat, ja olemme hallituksessa vielä seuraavat 4 vuotta.
Ja sitten muutan Ruotsiin.
Herra Soini, puolueemme kannatus on jyrkässä laskussa.
Hallitusvastuu painaa:
Budjettileikkaukset, turvapaikanhakijoiden kasvanut määrä, toteuttamatomat lupaukset...
Kannatusmittauksisssa olemme jo Vihreiden takana
Vpj. Tynkkynen on käynnistänyt kampanjan ylimääräisen puoluekokouksen kutsumista varten.
Tynkkynen? Hän ei ole enää ongelma.
Saimme Tynkkysen erotettua puolueesta perjantaina, Jarppa oikeusministerinä osasi neuvoa ja laittoi Sebastianille aamulla tekstarin asiasta.
Puoluejohtaja Soini...
Valitettavasti...
Valitettavasti useampi oikeustieteilijä on varmistanut, että erottamispäätöksenne oli laiton.
Päätöksenne on joutunut naurunalaiseksi sosiaalisessa mediassa puoluekannasta riippumatta.
Olette siis rikkoneet joko Suomen lakia tai puolueemme sääntöjä.
Puoluehallitukseen kuuluvat henkilöt jääköön vielä huoneeseen. Kaikki muut odottakoon käytävässä. Ja kutsukaa Putkonen.
SAATANAN TUNARIT!
Ettekö te saatanan tunarit saa hoidettua ilman minua yhtä ainutta asiaa ilman että joudumhomme median naurunalaiseksi?
Minä vietän viikkokaudet ulkomailla edustamassa Suomea, ja pyydän teiltä ainoastaan keksimään keinon päästä Tynkkysestä eroon.
Ei ole oikeasti todellista...
Ette sitten voineet tarkistaa asiaa etukäteen Finlexistä?
Meillä on useampi lakimies ja oikeusoppinut puolueessa, ettekä voineet varmistaa heiltä tämän päätöksen lainmukaisuutta?
Ja sinä Jarppa, saatana oikeusministerinä, sinun pitäisi tietää tämänkaltaiset asiat.
Ketä kaikkia olet nyt mennyt konsultoimaan?
Timo, mä tarkistin kyllä meidän sääntöjen 7§ "Jäsenen erottaminen"...
Totta helvetissä mä tiedän että me voidaan erottaa puolueen jäsen, mutta voidaanko tehdä se puoluehallituksen jäsenten osalta?
No mistä mä oisin voinut tietää, että niitä koskee eri lait?
No niistä samaisista lakikirjoista joista sinä paperimies olet nyt tässä hallituksessa vastuussa!
"Laita lapsi asialle, mene itse perässä!"
Luuletteko että tämänkaltaisen tunariporukan paimentaminen on hauska homma?
Kaksikymmentä vuotta jouduin odottamaan hallitukseen pääsyä, vuosikausien ajan olen joutunut hoitamaan muiden toilailuja.
Ja sitten kun vihdoin pääsen Mersun takapenkille ja matkustelemaan kansan verorahoilla ympäri maailmaa, te teette kaikkenne puolueen tuhoamiseksi.
Minä annoin teille yksinkertaisen tehtävän: keksikää keino jolla Tynkkysestä pääsee eroon ikiajoiksi.
Onko se nyt aivan liikaa vaadittu teiltä? Miksi tässä puolueessa on niin hankala pitää kuria?
Halme, Hirvisaari, Halla-aho, Immonen, kaikki heidät minä olen jaksanut
Jos minulla vain olisi valta käsissäni, ammuttaisin teidät kaikki näytösoikeudenkäynnissä! Niin kuin Stalin!
Kaksikymmentä vuotta...
Koko elämäni olen valmistautunut tätä toimenkuvaa varten
Kaikkeni olen antanut, SMP:n virheistä yritin ottaa opiksi.
Saatanan tunarit...
Vuosien mediapelin ja ajojahtijen jälkeen he onnistuivat.
Suomen kansa on kyllä meitä äänestäessään ansainnut tämän sirkuksen
No, tehdään sitten parhaamme, meillä on neljä vuotta aikaa toteuttaa ohjelmaamme
Leikataan sitten suomalaistyöläisiltä kaikki mahdollinen, niin että veri lentää!
Avataan rajat kaikille halukkaille, ja koko Hommaforum räjähtää!
Ei se mitään Saarakkala, Halla-aho palaa pian Brysselistä ja pelastaa meidät kaikki.
Näinkö tämä kaikki siis loppuu?
Kun astelin hallitukseen, kaikki vaikutti mahdolliselta...
Puoli vuotta, ja kaikki on jo ohi.
Tämä taisi nyt olla tässä, SMP:n kohtalo odottaa.
Mutta jos ne kulttuurimarxilaiset punavihervasemmistolaiset luulevat, että he pääsevät nyt valtaan, he ovat väärässä.
Nyt tulemme kannattamaan mitä tahansa Sipilä ja Stubb ehdottavat, ja olemme hallituksessa vielä seuraavat 4 vuotta.
Ja sitten muutan Ruotsiin.
[0-9:.]+ - [0-9:.]+

Micke90

QuoteSitä hieman ihmettelen, että kuinka "yksimielinen" puoluehallitus tästä asiasta loppujen lopuksi mahtoi olla. Olihan joukossa esim. Terhi Kiemunki, joka alunperin oli julkisuudessa esittänyt kannattavansa Tynkkysen ehdotusta hallitusvastuuta arvioivan yhteiskokouksen järjestämisestä. Sen ehkä vielä ymmärtää, että Kiemunki voi muuttaa sen verran mieltään, ettei kannattanut ehdotusta varsinaisessa äänestyksessä, mutta se olisi jo aika paksua, jos käännös olisi niin jyrkkä, että kannattaa aiemmin tukemansa Tynkkysen erottamista puolueesta.

Todennäköisesti puoluehallitus on Soinin toimesta peloteltu hiljaiseksi. Kuulin muutamasta lähteestä, että Soini oli huutanut ja karjunut siellä aika tavalla.

rooperi77

Soini olisi voinut antaa armoa Tynkkyselle.. vaikka Tynkkynen ei ollut kovin älykäs listaa kerätessään, ehkä se olisi voitu antaa anteeksi.
Halla-aho sanoi Facebook -päivityksessään osuvasti: huonolta Tynkkysen erottaminen näyttää.

Micke90

Eivät muutkaan puolueet käsittele sisäisiä ongelmiaan julkisuudessa ja jos joku alkaisi sooloilemaan, niin melko isolla varmuudella siitä olisi sanktioita joko varoitusten muodossa tai jopa erottamisen kautta.

Muita puolueita ei johdakaan luonnehäiriöinen narsisti, joka ei kestä arvostelua omasta toiminnastaan tai edes suostu keskustelemaan oman varapuheenjohtajansa kanssa, vaan suorastaan pakottaa varapuheenjohtajan tuomaan puheenjohtajan narsistisen johtamistavan julkisuuteen.

siviilitarkkailija

Quote from: Micke90 on 27.10.2015, 07:17:58
Todennäköisesti puoluehallitus on Soinin toimesta peloteltu hiljaiseksi. Kuulin muutamasta lähteestä, että Soini oli huutanut ja karjunut siellä aika tavalla.

Jos puoluehallituksen valittavana on Tynkkysen karvas keskustelupilleri tai melonihatullinen soininsontaa, niin sontaakin voi kuorruttaa ja myytinmurtajien mukaan jopa kiillottaa.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Chew Bacca

En mä oikein tiedä kuka vei ketä kun en tiedä mikä kenenkin tavoite oli. Timbellä varmaan pitää puolue peukkunsa alla ja Tynkkysellä... näyttää miten PS:ssä asioihin vaikutetaan. Tasapeli. Tynkkynen on ulkona, kritiikki eliminoitu ja Soini on ns. nähty.

Kyllä tässä äänestäjän kuluttajansuoja voitti. Nimim. ei pitkällä seipäälläkään.

Mika

Quote from: Micke90 on 27.10.2015, 07:17:58

Puoluehallituksen pitäisi tajuta, että Soini on rampa ankka, joka elää jo laina-aikaa puheenjohtajan tehtävässä. Itse hän ei sitä varmaan tajua, kun ympärillä on lähinnä pelkkiä hännystelijöitä.  Tynkkynen sitä vastoin on selkeästi tulevaisuuden mies. Fiksu ja selkeäsanainen.  Paineensietokykykin näyttää olevan paljon parempi kuin Soinilla.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Gunnar Hymén

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tynkkynen-ylen-aamu-tv-ssa-olen-paattanyt-jatkaa-puolueessa/5517334

Quote– On ollut aika epätoivoinen olo, mutta nyt kun nukuin yön yli, olen yön ja aamun aikana päättänyt, että jatkan puolueessa, Tynkkynen toteaa.

Perussuomalaisten puoluehallitus päätti kokouksessaan perjantaina erottaa Tynkkysen perussuomalaisista.

Tynkkynen on kuitenkin puolueen 3. varapuheenjohtaja. Yhdistysoikeusasiantuntijan mukaan puolueen hallituksen jäsenen erottaminen on laitonta ja perussuomalaisten puolueen sääntöjen mukaan puoluehallituksessa ei voi toimia, ellei ole puolueen jäsen.

– Aion keskustella tästä puoluejohdon kanssa. Kun erotuspäätös on ilmiselvästi laiton ja mitätön, toivon, että he peruvat sen, Tynkkynen toteaa.

hyvä, periksi ei anneta. tukkapöllyä Soinille ja tihutyöntekijöille!
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

internetsi

En katsonut aamutvtä, mitäs Tynkkynen puheli?

Huomionarvoista on se, että media kyllä tekee ykkösjutun asiasta, kun Tynkkynen sai kenkää, ei ennen. Kertoo aika paljon suomalaisesta mediasta. Entisten persujen linjaukset näytetään nostavan näkyvämmin esille kuin persujen. No, tätä varmaan kestää hetken ja ex-persu voidaan unohtaa kuten unohdettiin Hirvisaarikin, joka ei muka aiheuttanut kohuja ollessaan Muutoksessa.
Lohjan persut

multsi

Miten oikeusministerimme voi vetää "en kommentoi  yhtikkäs mitään" linjaa? :facepalm:

Ryöstäjä voi laittomuuksia tehtyään poliisin kuulustelussa vaieta, mutta laittomuuksia tehnyt oikeusministeri ei.

Micke90

Hallituksesta ei kannata lähteä tässä vaiheessa, vaan kannattaa yrittää vaikuttaa asioihin niin hyvin kuin se näissä oloissa on mahdollista. Katse kannattaa suunnata kohti seuraavia vaaleja ja alkaa ajaa Suomen irrottautumista EU:sta. Muuta vaihtoehtoa meillä ei enää ole.

Laskentanuiva

Quote from: multsi on 27.10.2015, 08:21:49
Miten oikeusministerimme voi vetää "en kommentoi  yhtikkäs mitään" linjaa? :facepalm:

Ryöstäjä voi laittomuuksia tehtyään poliisin kuulustelussa vaieta, mutta laittomuuksia tehnyt oikeusministeri ei.

Joo, kovin on ollut hiljaista myös ps-kansanedustajien twitter yms. muilla sivuilla, eli kukaan ei kommentoi- vaikka sisällä kiehunee.

Annettu ukaasi? täydellisestä hiljaisuudesta vai onko tultu siihen tulokseen, että ne ketkä tämän sopan sai aikaan myös kauhovat sen loppuun...

Sinänsä surkea tämä erottamisepisodi puolueen kannalta koska asiat nyt vain näyttävät aikas mielivaltaiselta touhulta, jossa demokratialla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
"Monilla on asioihin vain yksi näkemys, vaikka kuinka sanotaan, että ollaan suvaitsevaisia." - Teemu Selänne
(HS 31.1.2017)

jka

Quote from: internetsi on 27.10.2015, 08:20:54
En katsonut aamutvtä, mitäs Tynkkynen puheli?

Sanoi että palaute on ollut niin postiivista että päätti viime yönä että homma ei jää tähän. Pyrkii ensisijaisesti keskusteluyhteyteen muun hallituksen kanssa ja siihen että päätös perutaan tavalla tai toisella. Ei haluaisi mennä lakitupaan mutta on ilmeisesti siihenkin valmis koska päätös on ilmiselvästi puolueen sääntöjen vastainen ja etenkin demokratian periaatteiden vastainen.

Toista näytöstä odotellessa popparit on jo mikrossa.

Micke90

Hah! Nautin erityisesti, kun nuori "räkänokka" näyttää Ukko Ylijumalalle kaapin paikan.  ;D

Rubiikinkuutio

Lokakuun alussa hän kertoi jo A-Studion keskustelussa, että ulkoministeri Timo Soinin valtiosihteeri Samuli Virtanen pyysi varapuheenjohtaja Tynkkystä eroamaan puolueesta.

– Hän kysyi minulta, onko minulla mitään äänityslaitetta. Vastasin, että ei tietenkään. Miksi olisi? Sen jälkeen hän esitti hyvin kiivaita kysymyksiä ja saattoi kysyä neljäkin kertaa ilman että sain kunnolla vastattua.

Tynkkynen sanoo kokeneensa keskustelun hyvin ahdistavana.

– Sen jälkeen hän otti hyvin näyttävästi taskustaan puhelimen ja painoi hyvin dramaattisesti nappulan kiinni. Hän antoi ymmärtää, että puhe nauhoitettiin ja se on tallessa.

http://yle.fi/uutiset/tynkkynen_pyydan_puoluejohtoa_perumaan_erottamispaatoksen/8410097

Millainen tyyppi tämä Samuli Virtanen oikein on?
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Leijona78

Muistutan uudelleen tästä kohdasta joka oli eilen netissä ja tänään painetun IL:n pääkirjoituksessa:

QuoteNiin sanottujen maahanmuuttokriittisten osuus perussuomalaisten vaalipäivän varaan jääneessä "torjuntavoitossa" oli merkittävä. Sen tuloksena puheenjohtaja Timo Soini kiertää nyt maailmalla Suomen ulkoministerinä. Onkin mielenkiintoista nähdä, antavatko muut maahanmuuttokriittiset Sebastian Tynkkysen jäädä yksin ja jatkavat edelleen Soinin tukemista äänettöminä yhtiömiehinä.

PS:n kannatuksen kadolle ei ole syynä duunarimiehet jotka katosivat demareihin huonon työllisyyspolitiikan vuoksi. Se voi olla osasyynä, mutta ne samat demarimiehet lähtivät yhtä paljon siksi että puolue on pettänyt kaiken sen minkä lupasivat maahanmuuttopolitiikkaa koskien. Kun kerran PS petti sen, eikä ole mitään selvää syytä että siihen tapahtuisi muutosta sellaisella aikavälillä että sillä olisi mitään meritystä niin he palasivat takaisin sinne mistä oli tulleet. Miksi? No siksi että kun uusi koti, joka lupasi parempaa, sortui niin miksi ei palata takaisin vanhaan kotiin joka on ehkä epämukava eikä aina niin hyvä, mutta on ainakin tuttu ja turvallinen selvillä lupauksilla joihin ollaan vedottu jo vuosikymmeniä. PS:n momentum meni jo. Se ei tule takaisin. Kaikki mitä nyt tehdään on vain korjausliikettä minimoidakseen ne vahingot jotka puolue on johtonsa voimin itse itselleen aiheuttanut.

Lisäksi, maahanmuuttokysymyksen vaikuttamisaika on jo lähes mennyt. Ei riitä, että tehdään korjausliikkeitä ensi kuussa, ensi vuonna, vaan ne pitää tehdä nyt (tai olisi jo pitänyt tehdä), niiden on oltava radikaaleja ja näkyviä ja puolueen on seistävä niiden takana.

Soinin olisi myös käsitettävä se, minkä IL:nkin toimittaja sanoi: Soini ei ole Audin takapenkillä niiden duunariasioiden vuoksi. Hän on siellä siksi, että maahanmuuttokriittiset antoivat hänelle ja hänen edustamalleen puolueelle äänensä. Nämä maahanmuuttokriittiset, itseni mukaanlukien, ovat nyt vetäneet pois tukensa puolueelle. Se ei tule nousemaan sieltä mitenkään ilman että se massiivinen ongelma koskien maahanmuuttokysymystä huomioidaan ja jo olemassaolevaa, aiheutettua vahinkoa pyritään korjaamaan.

Ellei sitä korjata, niin ainakin itse toivon kaikkea hyvää ja onnea PS:n harjaamisessa juuri sille oppositiolle jota olen itse niin kiihkeästi vastustanut: Vihreät, Vas, Dem, RKP. Jos PS:n perusta murenee niin kuten se on nyt murentunut PS:n ollessa puhdas jees-puolue Kokoomukselle ja Kepulle niin sillä ei ole enää funkiota; nykyään siitä on hallituksessa ilmeisesti vain olemassa kokoomuslaiset persut, kepupersut ja demaripersut plus ne, jotka eivät ole vielä päättäneet mitä näistä kolmesta haluavat olla. Perus-Perusuomalaista siellä ei ole.

"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Bwana

Quote from: nollatoleranssi on 27.10.2015, 02:58:27
Quote from: JJohannes on 27.10.2015, 00:31:55
Huh huh, tuo säätiöjuttu on melkoinen. Jos Soini savustetaan ulos tai jos hän muuten vaan lopettaa puolueen johdossa niin Persujen puoluetoimisto ja suuret summat rahaa jäävät Soinin ja vanhojen SMP-kettujen käsiin. Sillä on hyvä varmistaa, että Perussuomalaisten toiminta pysyy Soinin mieleisenä.

Olihan tuolla kertomus, että Pekka Vennamo olisi tehnyt aivan samalla tavalla aiemmin #722? Ehkäpä Soini otti oppia, että "Pitää ainakin itse muistaa rikastua, vaikka kaikki muu hajoaisikin".

Niin. Kun muistetaan mitä Soini sanoin aivan ensimmäiseksi 2011 jytkyn satuttua niin ihmekös tuo nyt on: https://www.youtube.com/watch?v=au1auvwSVm0
Nkosi sikelel' Afrika.

Leijona78

Quote from: Rubiikinkuutio on 27.10.2015, 08:36:49
Millainen tyyppi tämä Samuli Virtanen oikein on?

Sellainen tyyppi, että jos lähetät hänen sähköpostiinsa viestin joka ylittää 0kb (=sisältää yhden ensimmäisenkään merkin, eli kirjaimen tai numeron) niin se palautuu "liian suurena". Tiedän tämän, koska kokeilin tätä asiallisen palautteen kautta silloin kun tämä Virtasen uhkaus tuli ensimmäistä kertaa ilmi.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

l'uomo normale

Quote from: internetsi on 27.10.2015, 08:20:54
No, tätä varmaan kestää hetken ja ex-persu voidaan unohtaa kuten unohdettiin Hirvisaarikin, joka ei muka aiheuttanut kohuja ollessaan Muutoksessa.

Tätä kestää niin kauan kuin puoluejohto on lain/puolueen sääntöjen vastaisessa tilassa. Ei vähempää.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Aimo Räkä

Quote from: jka on 27.10.2015, 08:32:48Toista näytöstä odotellessa popparit on jo mikrossa.
Joku spektaakkeli tästä varmaan kehkeytyy. https://www.youtube.com/watch?v=AvDvTnTGjgQ
sopimaton ja väärä

Uimakoulutettava

Quote from: Rusinapulla on 26.10.2015, 20:46:55
Quote from: Viimeinen suomalainen on 26.10.2015, 20:32:00
V****. Nyt riittää tämä pelleily. Ikinä ei ole ollut niin lähellä jäsenkortin kahteen palaan saksiminen. Mikä tuota Soinia oikein vaivaa? Onko se syönyt pilaantunutta makkaraa raveissa? Äijä vaihtoon.

En luota ihmisiin joilla on uskonnollinen vakaumus joka vaikuttaa järkevään faktapohjaiseen päätöksentekoon. Esimerkiksi Sipilän lestadiolaisuus ja Suurvisiiri Soinin ajatuksenjuoksua sumentava pimeiden vuosisatojen tympeä katolilaisuus.
Kehottaisin vakavasti miettimään ovatko näiden kahden keski-ikäisen tervaskannon ajatusmaailmat tältä vuosisadalta?
Islamia pedofiiliuskonnoksi ilkkuvia kehottaisin pitämään mielessä, että katolisen kirkon sisällä lasten hyväksikäyttö on ollut erittäin laajamittaista, järjestelmällistä ja piiloon hyssyteltyä.
Uskonto on vaara. Ei mulla muuta.

Öh, aivan. :roll:

Mutta onneksi hallituksesta löytyy "järkevään faktapohjaiseen päätöksentekoon" kykenevä Alexander Stubb.

Onneksi jo muinaiset neuvostoliittolaiset tiesivät, että uskonto on oopiumia kansalle, kuten kaikki muutkin elämänkatsomukset paitsi ateismi. Siksi järkevän faktapohjaisesti kyettiinkin tarjoamaan suurelle osalle kansalaisista äänestyskopin sijasta koppihoitoa.

Onneksi nykyään antikristityt tietävät, ettei antikirkollisuuteen ole syytä - pohjoismaisten valtiokirkkojen arkkipiispat kykenevät erinomaisesti järkevään faktapohjaiseen päätöksentekoon.

"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen