News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-10-13 Anna Puu: "Minua haukuttiin suvakkihuoraksi, joka pitäisi raiskata"

Started by koli, 13.10.2015, 20:33:45

Previous topic - Next topic

jormaKoo

Quote from: beehoo on 13.10.2015, 22:45:08
Quote from: Vera on 13.10.2015, 22:37:39
Quote from: beehoo on 13.10.2015, 22:35:50
Quote from: Vera on 13.10.2015, 22:33:22
Silloin kun maahanmuuttajat huorittelevat tai uhkailevat naisia, niitä kyllä haukutaan täällä, ja ihan syystäkin. Nyt joku nuiva ääliö tekee samoin, ja kaikki vain jaksavat haukkua sen naisen haastattelua.

ehdotuksia, kuinka toimitaan jatkossa?

Voisi ainakin niitäkin haukkua, vaikka en tiedä toimiiko se niihinkään.

vastahan minä tuolla tunti tahi kaksi haukuin kaikenmaailman väkivalta-fanaatikot paskakasoiksi. tuntuuko siltä, että täällä vaan ollaan mamuraiskaajia vastaan? ihan samalla tavalla se pitää pippelssonit leikata suomenmaan miehiltä, jos urpoilemaan menevät, tämä oma mielipiteeni.

ettei vaan olis sellainen tilanne, että mamut nyt vaan on viime aikoina olleet huomattavissa määrin enemmän näissä otsikoissa? vai kiistätkö tämän? minkälainen mielikuva sinulle on jäänyt ja millainen se totuus on, vertailen mieluusti kanssasi asiaa

En tiedä Verasta, mutta minä ainakin, suivaannuin lähinnä noista CHEW BACCA nimimerkin "MITÄ SITTEN!" vähättelyistä Anna Puun kohtaamaan kunnianloukkaukseen.

Eli tässä suhtaudun kuten sinä. Pidän yhtä tuomittavana mamujen möyhöämistä ja huora huuteluita, kuin "rasistien" huora huuteluja "suvakeille".
Italian sisäministeri Roberto Maroni vetosi kollegoihinsa tänään Brysselissä sanoin "meitä ei voi jättää yksin, tämä on koko Euroopan ja koko maailman ongelma". Hän puhui jopa 1,5 miljoonan pakolaisen uhasta.
...
- Lukuja on kaikenlaisia, Thors kommentoi

nollatoleranssi

Quote from: Vera on 13.10.2015, 22:33:22
Silloin kun maahanmuuttajat huorittelevat tai uhkailevat naisia, niitä kyllä haukutaan täällä, ja ihan syystäkin. Nyt joku nuiva ääliö tekee samoin, ja kaikki vain jaksavat haukkua sen naisen haastattelua.

Se on totta, että on täysin typerää tuollainen uhkaileminen jollakin ulkopuolisella uhalla ja haukkuminen. Mutta samalla tämä tarina tuntuu olevan vakioaihe, kun aiheesta jotakin uutisoidaan.

Annetaan myös vaikutelma, että joku "rasisti on menossa raiskaamaan". Vaikka todellisuudessa mistään tuollaisesta ei ole kysymys, kuten ei mitään todellista uhkaakaan ole näiden haukkujien puolelta olemassa.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

heppu

Eikö suvakkilogiikalla tälläiset ole niitä kuuluisia yksittäistapauksia, joista ei pidä sen kummempia johtopäätöksiä vetää.

nollatoleranssi

Quote from: jormaKoo on 13.10.2015, 22:52:43
En tiedä Verasta, mutta minä ainakin, suivaannuin lähinnä noista CHEW BACCA nimimerkin "MITÄ SITTEN!" vähättelyistä Anna Puun kohtaamaan kunnianloukkaukseen.

Edelleen olen moninverroin huolestuneempi niistä oikeista rikoksista. Mediasta lukemalla saa käsityksen, että nämä kunnianloukkaukset olisi pahempi tai yhtä paha rikos kuin oikeat raiskaukset, pahoinpitelyt ja ryöstöt.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

jormaKoo

Quote from: nollatoleranssi on 13.10.2015, 22:51:52
Aiheeseen liittyen on mielessäni ollut jo pidemmän aikaa sellainen sketsi, että ensin vasemmiston/vihreiden nainen haukkuisi näkemänsä tavallisen suomalaisen leijonakorumiehen rasistifasistiksi kiroten ja huudellen.

Myöhemmin kotimatkalla samainen nainen joutuisikin Ullatus-hyökkäyksen kohteeksi pusikosta. Musta mies kaataisi naisen ja alkaisi suorittamaan kulttuurisia toimintatapojaan. Nainen huutaisi kovaan tahtiin "Apua auttakaa!". Tämä samainen rasistifasistiksi haukuttu leijonakorumies sattuisi paikalle ja alkaisi auttamaan naista, mutta siihen nainen toteaisikin että "ET VITTU AUTA MUA. MEE POIS RASISTI FASISTI!".

Samalla musta mies pelästyisi ja menisi hämilleen leijonakorumiehestä. Mutta nainen tarttuisi tomerasti mustan miehen käteen ja toteaisi: "Eiköhän me jatketa näitä touhuja vähän rauhallisemmassa ympäristössä, missä ei tarvitse törmätä mihinkään suomalaisiin rasisteihin".
Sketsihän se tuokin, mutta tähän aiheeseen liittyvä sketsi menisi näin:

Ensiksi mamut pyytävät ilmaiseksi tavaroita kirpputorille tavaroita vievältä suomalaisnaiselta. Nainen ei tähän suostu, mamut palkitsevat "HUORA!" huuteluin. Leijonakorumies kuulee tapauksesta ja alkaa kiroilemaan ja huutamaan ja manaa mamut alimpaan helvettiin.

Seuraavaksi toinen suomalaisnainen osallistuu rauhallisesti mielenosoitukseen. Eri mieltä oleva suomalainen palkitsee tästä "HUORA!" huuteluin. Leijonakorumies kuulee tapauksesta ja ihmettelee, että "Huoraksi huudeltiin. Entä sitten?"
Italian sisäministeri Roberto Maroni vetosi kollegoihinsa tänään Brysselissä sanoin "meitä ei voi jättää yksin, tämä on koko Euroopan ja koko maailman ongelma". Hän puhui jopa 1,5 miljoonan pakolaisen uhasta.
...

Gunnar Hymén

Eli tässä suhtaudun kuten sinä. Pidän yhtä tuomittavana mamujen möyhöämistä ja huora huuteluita, kuin "rasistien" huora huuteluja "suvakeille".

suosittelen suivaantumaan samalla ja yhtälailla sitten sellaisista tilanteista, mitä ei tuoda julki tai tule koskaan tietoon, koska niitäkin on. tässähän on kiva agenda ajaa eteenpäin ja tuo varmasti lämpöä ja iloa, niin sinulle kuin uhreillekin

etkä nyt sitten kommentoinut siihen määrään, mitä uutisoidaan ja/tai kertonut minkälainen mielikuva sinulla asiasta on, mutta muuten kyllä hienosti nappasit kiinni asiaan, joka esitettiin jollekin toiselle.
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

elven archer

Hankala kommentoida näitä, kun suomen kielen sanatkaan eivät ole entisellään. Ennen tiesi, mitä tarkoittaa "pitäisi", mutta Rosa Meriläisen vuosien panoksen jälkeen tässä kontekstissa se saattaa tarkoittaa ihan muuta, kuten "jos jonkun täytyy tulla, niin mieluummin sitten".

guest8096

Quote from: Eino P. Keravalta on 13.10.2015, 22:46:51
Minulla on Unelmahöttö.

Minä voin tarvittaessa antaa havainnollisen näytöksen irrationaalisesta tunnehötöstä.

Alarik

Quote from: jormaKoo on 13.10.2015, 23:03:40
Sketsihän se tuokin, mutta tähän aiheeseen liittyvä sketsi menisi näin:
Ensiksi mamut pyytävät ilmaiseksi tavaroita kirpputorille tavaroita vievältä suomalaisnaiselta. Nainen ei tähän suostu, mamut palkitsevat "HUORA!" huuteluin. Leijonakorumies kuulee tapauksesta ja alkaa kiroilemaan ja huutamaan ja manaa mamut alimpaan helvettiin.
Seuraavaksi toinen suomalaisnainen osallistuu rauhallisesti mielenosoitukseen. Eri mieltä oleva suomalainen palkitsee tästä "HUORA!" huuteluin. Leijonakorumies kuulee tapauksesta ja ihmettelee, että "Huoraksi huudeltiin. Entä sitten?"
Hmmm...tarkoitatko tuossa, että vitsi olisi se, että Leijonakorumies niin nopeasti sopeutui uusiin monikulttuurisuuden asettamiin käyttäytymistapanormeihin ja naisten tasa-arvottomuuteen?

Kestääkö naisilla vain kauemmin? Että AnnaPuu-uutisesta tulee kyllä arkipäivää eikä toimittajat jaksa jokaista enää, mutta nyt vielä uimaopetus on kesken?

Miniluv

Pientä. Päivi Harinen julistaa uhriuttaan vuoden erolla tehdyissä haastatteluissa:

http://hommaforum.org/index.php/topic,97568.0.html
http://www.hs.fi/sunnuntai/a1305654544698

...tai ehkä hänellä todella on useiden eri kireä-äänisten  miesten kuodostama antifan club :roll:
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Aukusti Jylhä

Minua on usein haukuttu natsiksi, mikä lienee astetta verisempi loukkaus. Jos suvakkihuora "pääsee" raiskauksella, on se natsille.....no, Puulta ehkä hyvä kysyä? Mikä on natsin kohtalo?

Ps. En ole edes julkkis.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Haplotaxida

Olisin valmis taistelemaan Annan koskemattomuuden puolesta. Itse kyllä haluan säilyttää tämän maan ja yhteiskunnan mahdollisimman turvallisena myös Anna Puulle ja hänen lapselleen. Jos itsestäni olisi kiinni, niin veisin sitä eteenpäinkin, mutta pahoin pelkään, että tulevina vuosina käy omallakin kohdalla työstä yrittää säilyttää edes jotenkuten sitä hyvää, mitä olemme täällä yhdessä saavuttaneet.

QuoteMutta minusta on ihanaa olla utelias ja miettiä, mitä kaikkea muuta tuolla maailmassa on.

Kuin myös, vaikkei se olekaan aina ihan niin ihanaa, mitä siinä selviää.
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

Maastamuuttaja

Anna Puu on eteensä katsova nuori nainen, joka ei kaihda taloudellista menestystä. Kukapa ei. Raiskausuhkaukset lisäävät myyntiä. Uusi levykin lienee tuloillaan. Löytyisiköhän sieltä piisi "Tapanilassa raiskailtiin, mutta meillä svengailtiin".

jormaKoo

Quote from: beehoo on 13.10.2015, 23:06:56

suosittelen suivaantumaan samalla ja yhtälailla sitten sellaisista tilanteista, mitä ei tuoda julki tai tule koskaan tietoon, koska niitäkin on. tässähän on kiva agenda ajaa eteenpäin ja tuo varmasti lämpöä ja iloa, niin sinulle kuin uhreillekin

etkä nyt sitten kommentoinut siihen määrään, mitä uutisoidaan ja/tai kertonut minkälainen mielikuva sinulla asiasta on, mutta muuten kyllä hienosti nappasit kiinni asiaan, joka esitettiin jollekin toiselle.
Olen pahoillani, en pysty suivaantumaan yhtälailla sellaisista tilanteista, jotka ei tule koskaan tietoon. Kuulostaa mahdottomalta.

Kiva agenda ajaa eteenpäin ja tuo lämpöä uhreille ja minulle? En tajunnut tuosta mitään, olen pahoillani siitäkin.

Ja kolmanneksi olen pahoillani, että  nappasin kiinni asiaan joka esitettiin jollekin toiselle. Nappasin kiinni siksi, kun aloitin keskustelun tästä näkökulmasta, että huorittelu on joillekin ok, kunhan huoritellaan suvakeille.

Määrä asiaan kaipasit kommenttia. Kertaukseksi alkuperäinen määrä kommenttisi:
...
ettei vaan olis sellainen tilanne, että mamut nyt vaan on viime aikoina olleet huomattavissa määrin enemmän näissä otsikoissa? vai kiistätkö tämän? minkälainen mielikuva sinulle on jäänyt ja millainen se totuus on, vertailen mieluusti kanssasi asiaa
...
Missä näissä otsikoissa? Otsikoissa, jossa haukutaan suvakkihuoraksi ja toivotaan raiskausta? Olen eri mieltä.

Quote from: nollatoleranssi on 13.10.2015, 23:02:54

Edelleen olen moninverroin huolestuneempi niistä oikeista rikoksista. Mediasta lukemalla saa käsityksen, että nämä kunnianloukkaukset olisi pahempi tai yhtä paha rikos kuin oikeat raiskaukset, pahoinpitelyt ja ryöstöt.
Olen muuten täysin samaa mieltä. Enkä ole koskaan ikinä kuullut henkilöstä, joka olisi eri mieltä tästä.
...

Kim Evil-666

Quote from: käpykaarti on 13.10.2015, 23:22:11
Minua on usein haukuttu natsiksi, mikä lienee astetta verisempi loukkaus. Jos suvakkihuora "pääsee" raiskauksella, on se natsille.....no, Puulta ehkä hyvä kysyä? Mikä on natsin kohtalo?

Ps. En ole edes julkkis.

Minuakin on joskus haukuttu "natsi paskaksi", jollaiset pitäisi kuulemma tappaa. En ottanut itseeni, enkä loukkaantunut. Laitoin lippikseni vinoon ja tervehdin huutelijoita reippaasti oikealla kädellä viuhtoen. Illalla katsoin natsin määritelmän tietosanakirjasta, enkä tunnistanut itseäni.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Echidna

Suomessa aika käytetään aika kovaa kieltä ja vertauskuvia, mutta tekoihin ryhtymisen kynnys on suuri. Parempi niin.
Näistä kaikista ihmisistä hyvää uskovista maailmanrakastajista tulee mieleen Pippa Baccan tarina.

jormaKoo

Quote from: Kim il-66 on 13.10.2015, 23:35:34
Quote from: käpykaarti on 13.10.2015, 23:22:11

Ps. En ole edes julkkis.

Minuakin on joskus haukuttu "natsi paskaksi", jollaiset pitäisi kuulemma tappaa. En ottanut itseeni, enkä loukkaantunut. Laitoin lippikseni vinoon ja tervehdin huutelijoita reippaasti oikealla kädellä viuhtoen. Illalla katsoin natsin määritelmän tietosanakirjasta, enkä tunnistanut itseäni.
Nyt ollaan asian ytimessä. Tätä ajoin takaa siinä ensimmäisessä tähän ketjuun kirjoittamassani viestissä.

On idioottimaista haukkua ketään natsi paskaksi, jollainen pitäisi tappaa.
Tällainen haukkuminen tekee haukkujan idiootiksi normaalin terveen ihmisen mielestä.
Kun näitä kommentteja tulee näiltä "monikulttuurisuuden kannattajilta", niin he tekevät itsestään idiootteja enemmistön mielissä. Tämän vuoksi olen saanut idioottimaisen mielikuvan monikulttuurisuuden kannattajista.

Vähän samasta syystä ottaa päähän tällaiset "suvakkihuorat pitäisi raiskata"-> entä sitten kommentit. Se tekee sanojastaan idiootin enemmistön silmissä. Eikä ole kiva juttu, jos monikulttuurisuuden vastustajat näyttävät idiooteilta enemmistön silmissä. Se muun muassa vähentää halukkuutta osallistua niihin mielenilmauksiin.
...

Chew Bacca

Jonkun julkkiksen saama kakkapalaute on totaalisen merkityksetön juttu isossa mittakaavassa. Vaikka palautteen antaja olisi rasisti. Jutun ainoa uutisarvo on se että uutinen on tehty. Joten pöyristy rauhassa. Annakin pöyristyy, mutta ainakin palaute on noteerattu Annan puussa.

Julkkiksen saama kakkapalaute poliittisesta toiminnastaan ja kadulla suoritettu satunnaisen naisen verbaaliahdistelu johon liittyy välitön seksuaalisen väkivallan riski ovat kaksi täysin eri asiaa. Saati sitten jonkun jo raiskatun nimittely somessa, tässähän mamut ovat kunnostautuneet.

Media ei jätä käyttämättä tilaisuutta liimata raiskaajaluuserin mielikuvaa unelmahötön vastustajiin. Kun rasistileimasta on jo lähtenyt stigma ja paha haju, otetaan käyttöön seuraava, astetta stydimpi leimasin: väkivaltainen, mielisairas runkkari joka haaveilee iskelmätähden raiskaamisesta.

Pitää olla rehellisen hölmö jos vielä vuonna 2015 lähtee mukaan median kaustivedätyksiin, tai ylipäätään piittaa siitä mitä media sanoo unelman vastustajista. Ei henkilökohtaisesti, jormakoo. Asia lienee sinullle nyt selitetty tyhjentävästi.

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Leso

Minua on vaikka miten monesti huoriteltu ja lutkiteltu sekä koti- että ulkomaisin voimin.
Ja olen sen jälkeen, kun pari ekaa kertaa meni murehtiessa, todennut vain, että
"ENTÄS SITTEN? Painu sinä homo impotentti äitis luo pullaa syömään tolokun ihmisiä häirihtemästä."
Jokunen kerta on tullut nyrkistä. Kertaakaan ei ole raiskattu, eikä assangetkaan tähän liity.

Niin että minä kysyn Annalta, että ENTÄS SITTEN?
Kovasti on munaa tehä tällaisia biisejä, kun kuitenkin ollaan mimosanherkkiä prinsessoja.
Se on kuule vaan elämää, c'est la vie, armon kuuluisuus.

Joka leikkiin alkaa, se leikin kestäköön.
Se ei pelaa, joka pelkää.

Vittu mikä marttyyri.

Edit: lisätty Ä. Ja sanottakoon sekin, että en penniäkään aio maksaa prinsessan tuotannosta. C'est la vie.

Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Artisti

Quote from: Maastamuuttaja on 13.10.2015, 23:32:52
Anna Puu on eteensä katsova nuori nainen, joka ei kaihda taloudellista menestystä. Kukapa ei. Raiskausuhkaukset lisäävät myyntiä. Uusi levykin lienee tuloillaan. Löytyisiköhän sieltä piisi "Tapanilassa raiskailtiin, mutta meillä svengailtiin".

Onhan se siis mahdollista, että joku olisi itse uhannut raiskata Annan facebookissa oman profiilinsa kautta. Pidän kuitenkin todennäköisempänä, että joku olisi sanonut Annalle jotenkin sinnepäin, että koska tilastojen mukaan raiskauksien määrä tulee joka tapauksessa nousemaan, toivon että sinä olisit yksi raiskatuista.

Itse en siis toivo Annan enkä kenenkään muunkaan raiskausta, mutta olen melko varma että "uhkaus" on ollut tuon suuntainen.

Isäntä ja loinen

Meidän täytyy keksiä
säännöt uhriutumiselle
ja uhriutua niiden rajoissa
pysähtyä pysäkille ajoissa
- Vapaus vai vastuu?
- Vastuu.
- Oikeus vai velvollisuus?
- Velvollisuus.

b_kansalainen

Olisiko "vajakki" sittenkin relevantimpi termi tuollaisten ihmisten kohdalla? Jos ei siis vaan ymmärrä elämän ja maailman realiteetteja. Vanhoissa Suomi-filmeissä se nuori ylioppilasmies kulki maalla yo-lakki päässä ja perhoshaavi kädessä pitkin ketoa poukkoillen. Häntä ei maalaiset pitäneet kovin viisaana. Hän varmaankin tutki maailmaa ja nautti erilaisuudesta. Tuli vaan mieleen näistä maailman halaajista.

Leso

Hyvin lohkaistu, b_kansalainen!

Ei saakeli, että naurattaa...  ;D  ;D  ;D

Eikös se muuten yleensä mennyt käsikirjoituksen mukaan niin, ettei se ylioppilas saanutkaan sitä kylän kauneinta tyttöä, vaan sen vei sittenkin se verevä, tekevä, kortta pureva ja hevostaan piiskaava Tauno Palo?
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

alussaolisana

Quote from: beehoo on 13.10.2015, 22:50:24
Quote from: Eino P. Keravalta on 13.10.2015, 22:46:51
Minulla on Unelmahöttö.

puhuitko tukastasi? ;)

Kun seuraavan kerran asioin parturikampaajalla, tilaukseni tulee olemaan:
"Laitetaan vaalea Unelmahöttö".
"Harmageddonin tapahtumapaikka sijaitsee nykyisessä Israelissa Afulan kunnassa (38 900 asukasta) ja sinne voi ajaa valtatie 66:a pitkin. Kunta mainostaa itseään sloganilla "Afula, hauska paikka asua"."

Kerttu Täti

Tähän ei ole tullut vastuksia, mutta minusta on viimeaikoina paljastunut aika mittavia seksuaaliväkivaltatapauksia, joiden tekijät ovat olleet suomalaisia. Että siinä mielessä ilmapiirin voi kokea  tositapahtumiin perustuen uhkaavaksi ihan suomalaismiestenkin taholta. Etenkin kun tätä e. hyysäriemmien raiskaamista koskevaa puhetta on suollettu ja ylläpidetty esimerkiksi julkisissa fb- profiileissa.

Vanhainkodin sarjaraiskaaja
http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/lahihoitaja-raiskasi-vanhuksia-valvira-selvittaa-valvonnan/5338312

Oulun joukkoraiskaus
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201508070142120_uu.shtml

Laaja lapsiin kohdistunut hyväksikäytön sarja
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015101220510453_uu.shtml

Gunnar Hymén

ok lisätään siihen vielä sen marjanpoimijan-tapaus, missä maajussi yritti laittaa väkisin. eli 4kpl.

mielestäni noin 12 samaan aikaan tapahtunutta ulkomaalaistaustaista keissiä on tullut esille, yritän keritä tänään kopaamaan urleja (ne kyllä löytyy rikastus ketjusta myös). nämä sisältää siis myös raiskauksen yritykset.

sitten kun siirrytään tällaisiin "pienrikoksiin" - missä puristellaan ja lääpitään ja aiheutetaan seksuaalisiviritteisiä ongelmia, niin niistäpä ei sitten enää hirveästi olekaan suomalaisten osalta kuin ehkä mielestäni 1-2kpl viime aikoina.
09.11.2016

Kerttu Täti

^ han-argumentoinnista siis on kohdallasi kyse. Tässä tapauksessa, mikässiinä, raiskaaja kuin raiskaaja on yhtäläinen paskiainen, samoin samansukuisia ameeboja ovat raiskauksella uhkaavat tai raiskausuhkaa retorisena uhkakeinona käyttävät. Samaa sakkia etnisyydestä riippumatta.

Miniluv

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Gunnar Hymén

Quote from: Miniluv on 14.10.2015, 10:55:54
Tämä kiista jonnekin muualle.

ei tässä mitään kiistaa ollut vaan havainnointia asian tiimoilta. eipä sillä, kukapa tuota kerttutädin jorinoita jaksais katsellakaan
09.11.2016