News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Rajat Kiinni! -mielenosoitus Tampereen Keskustorilla la 24.10. klo 13

Started by Heikki Luoto, 13.10.2015, 14:01:50

Previous topic - Next topic

Opinionsfromthevoid

Marko voisi tehdä Helsingin miekkarille oman ketjun ettei sotketa asioita keskenään.
Meidät "eriävää" mielipidettä omaavat tullaan polttamaan rasisminvastaisuudelle pyhitetyllä roviolla.

kira

Niinpä,

Kyllähän se kunnollinen pa-teknikka on oma tieteen-/taiteenlajinsa johon tavallisella sukankuluttajalla ei ole paljoa annettavaa.

Mutta mainitsin paikanpäällä erään yhteisen tuttavamme jolla on viimeisen päälle pelit ja pensselit omasta takaa ja kaveri omaa rautaisen ammattitaidon.
Mutta epäilemättä on suuri kynnys lahteä mukaan tämäntyyliseen toimintaan joka on leimattu varsin tukevasti rasistiseksi/väkivaltaiseksi/rikolliseksi/"natsistiseksi"/... (listahan on pitkä). Jos yrityksen/kaverin nimi liitetään mukaan kyseiseen toimintaan niin pankkitilin saldoon sillä saattaapi olla vaikutusta (ja luultavimmin negatiivista).
Tarvisee varmaan kantaa korteni kekoon ja alkaa kaverin nuivistaminen... Joka on kylläkin varsin hedelmällistä maaperää ;) .

Marko Mjölnir Parkkola

Quote from: Opinionsfromthevoid on 24.10.2015, 17:32:03
Marko voisi tehdä Helsingin miekkarille oman ketjun ettei sotketa asioita keskenään.

En minä ollut Helsingissä. Tehkööt joku sellainen joka oli siellä.

Marko Mjölnir Parkkola

Quote from: kira on 24.10.2015, 17:58:23
Mutta mainitsin paikanpäällä erään yhteisen tuttavamme jolla on viimeisen päälle pelit ja pensselit omasta takaa ja kaveri omaa rautaisen ammattitaidon.
Mutta epäilemättä on suuri kynnys lahteä mukaan tämäntyyliseen toimintaan joka on leimattu varsin tukevasti rasistiseksi/väkivaltaiseksi/rikolliseksi/"natsistiseksi"/... (listahan on pitkä). Jos yrityksen/kaverin nimi liitetään mukaan kyseiseen toimintaan niin pankkitilin saldoon sillä saattaapi olla vaikutusta (ja luultavimmin negatiivista).
Tarvisee varmaan kantaa korteni kekoon ja alkaa kaverin nuivistaminen... Joka on kylläkin varsin hedelmällistä maaperää ;) .

Ei tarvitse liittää. Jos laitteissa on henkilön logoja tai muuta, ne voidaan peittää. Kuljetus voidaan hoitaa niin ettei kukaan tiedä mistä ne ovat tulleet. Kun vain osaamme kiinnittää piuhat kiinni, niin tämän henkilön ei tarvitse osallista mitenkään touhuun-

Mutta jos tuollaisia laitteita sitten otetaan mukaan, ne ovat kalliita, niin pitäisi varmaan jonkinlainen vakuutus ottaa niille. En tiedä miten se onnistuu ja paljonko maksaa. Voin kysellä tarvittaessa voinko ottaa vakuutuksen vaikka omille nimilleni, niin kaverisi nimi jää siinäkin pois.

Ei kaikkien tosiaan tarvitse olla omalla nimellä ja nuunalla :)

Opinionsfromthevoid

Quote from: Marko Mjölnir Parkkola on 24.10.2015, 17:58:36
Quote from: Opinionsfromthevoid on 24.10.2015, 17:32:03

En minä ollut Helsingissä. Tehkööt joku sellainen joka oli siellä.

http://hommaforum.org/index.php/topic,106803.0.html

Tehty.
Meidät "eriävää" mielipidettä omaavat tullaan polttamaan rasisminvastaisuudelle pyhitetyllä roviolla.

törö

(http://i.imgur.com/Yxoh4DD.jpg)

Tiedä sitten onko tää hauska, mutta onpahan kuitenkin.

Pöllämystynyt

Quote from: törö on 24.10.2015, 17:21:24
(http://i.imgur.com/W5PWFYB.jpg)

Kuin kaksi marjaa.

Mikä tuo oikeanpuoleinen on?

Kuuluuko tämä ja ylläoleva hauskoihin kuviin?
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

törö

Quote from: Pöllämystynyt on 24.10.2015, 18:10:28
Quote from: törö on 24.10.2015, 17:21:24
(http://i.imgur.com/W5PWFYB.jpg)

Kuin kaksi marjaa.

Mikä tuo oikeanpuoleinen on?

Kuuluuko tämä ja ylläoleva hauskoihin kuviin?

Se on splicer ja se kuuluu olennaisesti tähän aiheeseen, koska anarkot kyllä tuntevat konsolipelit eikä naamioita ole valikoitu vahingossa.

Sama kuin vetäisi ihan sattumalta päälleen lakanan ja tötterön.

http://bioshock.wikia.com/wiki/Splicer

kira

Jees,
Quote from: Marko Mjölnir Parkkola on 24.10.2015, 18:01:58
Ei tarvitse liittää. Jos laitteissa on henkilön logoja tai muuta, ne voidaan peittää. Kuljetus voidaan hoitaa niin ettei kukaan tiedä mistä ne ovat tulleet. Kun vain osaamme kiinnittää piuhat kiinni, niin tämän henkilön ei tarvitse osallista mitenkään touhuun-

Mutta jos tuollaisia laitteita sitten otetaan mukaan, ne ovat kalliita, niin pitäisi varmaan jonkinlainen vakuutus ottaa niille. En tiedä miten se onnistuu ja paljonko maksaa. Voin kysellä tarvittaessa voinko ottaa vakuutuksen vaikka omille nimilleni, niin kaverisi nimi jää siinäkin pois.

Ei kaikkien tosiaan tarvitse olla omalla nimellä ja nuunalla :)
Kaverin tuntien hän ei satavarmasti pelkästään lainaa yhtään mitään... "Pakettiin" kuuluu aina "kaveri mukaan".
On meinaan senverta tarkka mies omista vehkeistään.

Tarvitsee tunnustella ensiviikolla...

Artisti

Quote from: Lasse Nortunen on 24.10.2015, 16:32:43
Hieno juttu, että näitä järjestetään. Ainut mikä harmittaa ja ihmetyttää muttei yllätä, on osallistujien vähäinen määrä. Tampereella ja lähiseudulla kun riittäisi porukkaa vaikka kui. Sielläpähän sitten nurisevat lähiöissään itsekseen. Ei sitä tuskaa kukaan kuule. Jos osallistujia olisi tuhansia, niin sanoma kuuluisi huomattavasti paremmin.

Juu ei.

https://www.youtube.com/watch?v=PNGyBy2SxTA

https://www.youtube.com/watch?v=gjxo6J730Fs

Marko Mjölnir Parkkola

Älkää nyt taas Sepistä. Mies ei puhunut tänään ja käsittääkseni pari muutakin blokattiin alkoholin vuoksi. Edellinen Tampereen tapahtuma ei ollut mitään tämän päiväiseen verrattuna. Turha verratakaan.

Sami Järvinen

Kun vertaa tämänkertaista mielenosoitusta siihen lokakuun alussa olleeseen, kaikki seikat olivat ihan eri tasolla. Sijainti oli todella hyvä, ajankohta oli paljon otollisempi ja itse sisältö esiintyjineen oli merkittävästi koherentimpaa. Vähän oli tosiaan kompastelua äänentoiston luotettavuudessa, mutta ensimmäisessä miekkarissa oli vain kuppainen megafoni, josta ei kuullut joidenkin puhujien aikana käytännössä mitään, joten... Mainio petraus siis tälläkin saralla. Valitettavasti oma osanotto jäi vain reiluun tuntiin, kun tuttisuinen mielenosoittaja alkoi kyrpiintyä meidän paikallaan pönöttämiseen, mutta tuosta puolipikaisesta käväisystä jäi kyllä erittäin hyvä maku suuhun. Vaikka Aamulehden alkuperäisen uutisoinnin mukaan paikalla olikin vain kourallinen peräkammarinpoikia, omat faktuaaliset havainnot etenkin runsaasta ikäihmisten läsnäolosta onnistuivat jotenkin lämmittämään mieltä erityisen paljon. Eivätkä mummot ja vaarit olleet paikalla vain vahingossa, vaan siellähän oltiin ihan tunteenpalon kera ilmaisemassa huoli kotimaan nykykehityksestä. Hienoa!

Omasta puolestani kiitos kaikille tahoille tästä miekkarista! Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin.
No shit, warlock.

Marko Mjölnir Parkkola

Minua tuli jopa jututtamaan vanhempi naishenkilö saksalaisen miehensä kanssa. En muista asuiko hän itse Münchenissä vai hänen tyttärensä, mutta ei siis mitään peräkammarin poikia :)

Pennit ja markat

Oli kyllä hieno miekkari ja tuntui herättävän huomiota kaikissa ohikulkijoissakin. Itse tykkäsin huutaa porukalla "Rajat kiinni!".  :) Markon kanssakin juteltiin. Erittäin hyvä mieli jäi ja sainpa puolisonkin vihdoin mukaan mieltä osoittamaan.  ;D Harmittaa vain aikaisemmin lähtemään joutuminen.

Noottikriisi

Quote from: Marko Mjölnir Parkkola on 24.10.2015, 18:58:45
Minua tuli jopa jututtamaan vanhempi naishenkilö saksalaisen miehensä kanssa. En muista asuiko hän itse Münchenissä vai hänen tyttärensä, mutta ei siis mitään peräkammarin poikia :)
Juttelin varmaan saman rouvan kanssa ja vakuutinkin että ainakaan itse en ole mitenkään ulkomaalaisvastainen vaan tunnen itsekin sekä töistä että vapaa-ajalta ulkomaalaisia. En vaan hyväksy tätä massainvaasiota. No, oikeasti olen kyllä kategorisesti maahanmuuttovastainen mutta joustan kyllä yksittäistapauksissa esim. saksalaisten tai omien työkavereiden ja ystävien kohdalla.

Markon yhdessä kuvassa näkyy muuten vaimoni, lippiksen ja sähkötolpan välissä. Itse olen onneksi sähkötolpan takana. :D
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Marko Mjölnir Parkkola

Quote from: Noottikriisi on 24.10.2015, 19:36:22
Markon yhdessä kuvassa näkyy muuten vaimoni

Pidä varasi. Olen pahamaineinen naistenmies ;)

Miniluv

Poliisi turvasi mielenosoituksen Tampereella
24.10.2015
Sisä-Suomi
Tampereella Keskustorilla oli tänään kello 13 alkaen mielenosoitus maahanmuuttoa vastaan. Mielenosoittajat olivat tehneet kokoontumislain mukaisen ilmoituksen tilaisuudesta. Paikalla oli noin 150 henkilöä.

Vastamielenosoittajia kokoontui myös maahanmuuton puolesta ja he marssivat Tullintorilta Hämeenkatua pitkin. He eivät olleet tehneet lain vaatimaa ilmoitusta poliisille. Poliisi pysäytti heidät Hämeensillalle eikä antanut heidän mennä Keskustorille. Heitä oli arviolta noin 100 henkilöä. Vastamielenosoittajat siirtyivät osittain Koskipuistoon, jossa oli YK:n rauhan päivän tilaisuus.

Maahanmuuttoa vastustaneet mielenosoittajat marssivat keskustassa, minkä yhteydessä poliisi joutui ottamaan neljä kulkuetta häirinnyttä henkilöä kiinni. Kaksi heistä oli naamioitunut. Poliisi kirjoitti heille sakot, koska heidän ilmeisenä tarkoituksenaan oli vahingoittaa käytöksellään omaisuutta tai muita ihmisiä. Mielenosoitukset ovat päättyneet.

https://www.poliisi.fi/sisa-suomi/tiedotteet/1/0/poliisi_turvasi_mielenosoituksen_tampereella_40614

Hienoa toimintaa poliisilta. Mielenosoitusta einhäirinnyt mikään ylimääräinen meteli.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Marko Mjölnir Parkkola

Kaksi tamperelaista

Joku tämän kuvan kuitenkin hokaa, niin hoidetaan se nyt alta pois. Kommentoin kuvaa että:

Aurinko häikäisi tulevaisuutta pahasti. Pullossa on vihreää mandariini jaffaa. Takissa FDL-logo ja sydämmellä paljon asiaa.

Pollard

Hienosti lauloi Stormheit Finlandian. Vai oliko tuo Stormheit bändin nimi?

Mrusu

Quote from: kira on 24.10.2015, 17:58:23
Mutta epäilemättä on suuri kynnys lahteä mukaan tämäntyyliseen toimintaan joka on leimattu varsin tukevasti rasistiseksi/väkivaltaiseksi/rikolliseksi/"natsistiseksi"/... (listahan on pitkä).
No jaa. Eipä mitään ihmeempiä natsi- tai äärioikeistoleimaa ole niissä uutispätkissä ollut mitkä olen sattunut näkemään tai lukemaan. On puhuttu "maahanmuuttoa vastustavista" tai "rajoja kiinni vaativista" mielenosoittajista - mitkä lienevät ihan kohtuullisen osuvia määritelmiä noin suurin piirtein.

Natsileimaa on tullut lähinnä joiltan random-bloggaajilta ja takku-porukalta.
Quote from: hattiwatti on 03.11.2016, 12:36:47Ei sen tarvitse akuutisti johtaa mihinkään, vaan toimia sotana apatiaa vastaan. Sitä apatiaa, jonka voi vaikkapa nähdä Suomen sisun keskiolut-turvotus-keskiviikkokerhossa.

Marko Mjölnir Parkkola

Lopetan nyt itseni mainostuksen tähän tuubilinkkiin ja seuraavaan tarinaan.

https://www.youtube.com/watch?v=-RTqeIixYoA

Olimme marssimassa siis Hämeenkadun oikeata laitaa (ajotiellä) kohti Hämeenpuistoa. Koko matkan ajan jokunen läski hippi huuteli meille jotain rasismista ja natsismista. Näitä oli ehkä 4-5 kappaletta. Näistä poliisi otti 2 kaiinni.

Kun käännyimme Hämeenkadun päästä pohjoiseen Hämeenpuiston reunaa pitkin (ja sitten taas Kauppakadun kautta Keskustorille) videokuvasin kahta huutelijaa. Tässä kuva hipeistä naamioissaan.

Aivan parasta oli, että juuri tuon kuvan jälkeen morjestin näille kahdelle. En Sepi-morjehdusta, vaan vilkutin kättäni heille... Tummansiniseen takkiin pukeutunut morjesti takaisin  ;D  ;D  ;D

No sen jälkeen jompi kumpi heistä huusi sukunimeni. Ilmeisesti olen fame.

Edit: Ai joo. Se viimeksi Koskipuistossa megafoniin huudellut tukevahko mies oli Hämeenpuiston ja Kauppakadun risteyksesä istumassa ilmeisesti poliisin käskyttämänä. Siinä oli ainakin 3 raskaasti varustautunutta poliisia hänen ympärillään.

Flipperi

Yli 30 vuotta ulkoäänentoistoja sivutoimisena tehneeenä muutama pikku tipsi.
Jos sanoma halutaan suurille massoille niin ainoa oikea tapa toteutta äänentoisto on torvikaiuttimet. Siis kustannustehokkaasti.
Torvet mahdollisemman korkealle ja suunnattuna yleisöön. Pienillä vahvistintehoilla saadaan suuri äänenpaine.

Marko Mjölnir Parkkola

Hyvä pointti. Ja itseasiassa tulikin tarjous tuommoisesta setistä. Pistän korvan taakse. Toisaalta enhän minä ole järjestämässä mitään, mutta voin toimia välikätenä.

Äsken muuten soitti joku analisti minulle. Oli hillitön puhelu. Nämä on oikeasti hauskoja :)

Hän yritti vittuilla minulle ärräviastani. No, siitä on vittuiltu ja tapeltu jo noin 34 vuotta. Luuleeko joku, että asia hetkauttaisi minua enää mihinkään suuntaan.

Puhelun aikana tämä hemmo oli ihan kuin maniassa. Pahempi hyperikohtaus kuin mitä minulla on koskaan ollut. Yritin kysellä häneltä että mitä hän on vetänyt, spiidiä, essoja, mitä. Kuulosti siltä, että henkilö joutuu kohta takykardiaan tai psykoosiin. Kehotin häntä ottamaan pameja tai opiaatteja joilla saisi tilanteen tasattua.

Sitten kysyin että hän vissiin soittaa prepaid-liittymästä. Puhelu katkesi siihen. Olisin huomauttanut, että hänen piikkiinsähän tämä menee ja fattapäivään on vielä yli viikko.

Näitä puheluja on tullut vuoden aikana noin 5 kpl. Soittaja aina ihan sekaisin. Kuuntelen mielelläni ja naureskelen partaani, kun hipin prepaidilta loppuu rahat :P

Hornsmith

Sanokaa nyt helvetissä joku asiaan perehtynyt ihan suoraan paljonko tämänkaltaisen tapahtuman kunnollinen äänentoisto maksaa. Hittoako moisen asian ympärillä punaista menuettia tanssimaan. Etitään sitten sitä rahaa jostain.

Laitan itse 50 euroa pottiin.
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

Rantasalmen Sulttaani

No nyt olen sitten jollain tapaa radikalisoitunut minäkin, kun siirryin anonyymistä nettikirjoittelusta ensimmäistä kertaa anonyymiksi mielenosoitusjoukossa seisojaksi. Tapahtuma oli mukava, sää mahtava ja puheet hyviä. Porukkaa olisi tietenkin saanut olla enemmänkin paikalla, mutta ymmärrän hyvin että joillain halukkailla osallistujilla on suuri kynnys tulla maahanmuuttokriittiseen mielenosoitukseen nykyisenkaltaisen suvaitsevaisuus-hysterian vallitessa.

Tapahtuma oli onneksi häiriötön ja rauhallinen, eli mahdollisimman helppo tapahtuma esim. vanhemmille ihmisille ja lapsiperheille osallistua. Poliisin toimintaa on kiitelty paljon, ja ihan aiheesta. Lyhyt marssiosuus oli hyvä jaloittelutuokio pitkän paikallaan seisoskelun vastapainoksi ja saahan marssilla paljon lisää näkyvyyttä tapahtumalle pelkän torilla kokoontumisen sijaan. Äänentoisto oli melko maltillisella tasolla, mutta hyvin puheet kuului tarpeeksi läheltä kuunnellessa. Tilaisuuden alkupäässä esiintynyt nuori mies Ville(?) jotain piti pitkähkön mutta erinomaisen puheenvuoron, näin jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt käydä ihan henkilökohtaiseti kiittämässä puhujaa. Piraattipuoleen ehdokkaan puhe olisi voinut olla vappu- tai vaalipuhe  :) mutta ihan hyviä mielipiteitä miehellä oli. Sukupuolitasa-arvosta jos joku perustaa, niin tämänpäiväisessä tilaisuudessa tasa-arvo toteutui varsin hyvin.

Parkkolalle peukkuja, hyvällä energialla näytti mies vetävän koko tilaisuuden ajan vaikka sairaudet varmasti vievät voimia.

Marko Mjölnir Parkkola

Quote from: Hornsmith on 24.10.2015, 21:20:14
Sanokaa nyt helvetissä joku asiaan perehtynyt ihan suoraan paljonko tämänkaltaisen tapahtuman kunnollinen äänentoisto maksaa. Hittoako moisen asian ympärillä punaista menuettia tanssimaan. Etitään sitten sitä rahaa jostain.

En ole asiantuntija, kun olen vain kitaristi. Thomannilta voi katsella uusien laitteiden hintoja. Ne ei ole ihan pienissä lukemissa, jos tosiaan haluta kilowatteja.

http://www.thomann.de/fi/pa_laitteet_ja_tarvikkeet.html

En tunne noita aktiivikaiuttimia kovin hyvin. Passiivipuolelta jos ostaa kunnon kajarit, kilowattien päätteen, mikseripöydä, niin päästään ....

Behringerin yli kilowatin kautin 200€ kpl (riittääkö 2 vai 4?)
Dynacordin 2x1200W pääte (en tunne muita päätteitä, halvemmat voivat olla ihan hyviäkin) 858€
Behringerin mikseripöytä taitaa olla ihan bueno 279€

Behringer on yleisesti kuraa, mutta ehkä riittäisi tällaiseen. Tuon enempää en tiedä.

Niin ja piuhat ja mikrofonit päälle. Ne ei pitäisi maksaa hirveitä.

Hornsmith

^ Eipä noihin kannata hajanaisen porukan sitoa pääomaa. Meinasin että mitähän kunnon setin päivävuokra mahtaa olla?
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

mattima5

Quote from: Hornsmith on 24.10.2015, 21:20:14

Helsingissä oli äänentoisto ihan Ok, ei haitannut anarkistien metelöintikään torin toisella laidalla vaikka Hesarin toimittaja niin väitti. http://www.hs.fi/kotimaa/a1305995207095
Tampereelle voi olla hiomista, mutta ei se Helsingissäkään aluksi ollut kuin megafoni mihin sai puhua.(ekalla kerralla ei ollut vielä anarkisteja paikalla mölyämässä)

Kiitos järjestäjille, maksaa aikaa, vaivaa ja rahaa.

Marko Mjölnir Parkkola

Quote from: Hornsmith on 24.10.2015, 21:35:10
^ Eipä noihin kannata hajanaisen porukan sitoa pääomaa. Meinasin että mitähän kunnon setin päivävuokra mahtaa olla?

Laitoin kyselyn alan liikkeeseen että mitä suosittelevat, mitä maksaa jne.

Taas yritetään tuntemattomasta numerosta. En ehdi nyt vastailemaan.

Ja nyt oli ilmeisesti tilattu pizzaa minulle, kun pizzeriasta soitettiin. En jaksanut vastata siihenkään. Pistin äänettömälle föönin.