News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2015-10-12 NYT: Tiesitkö? Ananas on uusi hakaristi

Started by Gunnar Hymén, 12.10.2015, 14:01:54

Previous topic - Next topic

Gunnar Hymén

niin, luit oikein - http://nyt.fi/a1305991753669

malliesmerkki siitä miten media käyttäytyy, kun ei ole mitään tekemistä

QuoteTiesitkö? Ananas on uusi hakaristi

ULKOMAAT12.10.2015 @ 10:55 ILKKA MALMBERG <URL> nyt.fi/a1305991753669
Ananaskuvio on juuri nyt kuumaa kamaa: t-paidoissa, sisustuksessa, hiustyylissä, tatuoinneissa. Ananaksia näkee esimerkiksi H&M:n, Lindexin, Samujin tuotteissa. Erityisen suosittuja ne ovat design-lastenvaatteissa.

Ananas on myös kuuma peruna, poliittisesti. Parasta olla panematta ananasvaatteita päälleen Ranskassa.

Siellä se on vähän samanlainen koriste kuin hakaristi.

Syy on koomikko Dieudonné M'bala M'balan.

Dieudonnéna tunnettu koomikko on mediailmiö ja kansansuosikki, joka on tullut kuuluisaksi juutalaisvastaisista vitseistä ja keskitysleiriparodioista. Hänen esityksissään on vieraillut tunnettuja holokaustin kieltäjiä.

Dieudonnén kuuluisin laulu on Chaud Ananas eli kuuma ananas. Se ääntyy shoahnanas. Shoah on hepreaa ja se tarkoittaa maailmanloppua. Ranskassa sanaa käytetään kuvaamaan juutalaisten joukkotuhoa.

Dieudonné laulaa ananaslaulun jokaisen esiintymisen yhteydessä. Hänen kannattajansa poseeraavat ananaksen kanssa, pukeutuvat ananas-asuihin, jotkut heittelivät juutalaisia ananaksilla.

Dieudonnén kannattajat ovat banlieusta, Pariisin maahanmuuttajalähiöistä, sekä antisemitistisestä valkoisesta oikeistosta.

Huonomaineisissa ja syrjäytyneissä eletään irrallaan ranskalaisesta yhteiskunnasta. Siellä Dieudonné ei ole vain koomikko, vaan hänen puheeisiinsa juutalaisten salaliitosta uskotaan oikeasti.

loput hullutukset sitten linkin takaa. kaikkea ne keksiikin
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Mr.Reese

Älä pure mun ananasta, mun ananas on Afrikasta.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Kim Evil-666

Sianliha-ananas-pizza on siis fasismia pahimmillaan.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Rauno Murju

Minä ainakaan en voi sietää ananaita vaan nypin ne yksitellen pois pizzasta jos siihen on sellaisia eksynyt.

Olen erittäin ananasvastainen.

onni4me

Voi hyvä luoja mitä kaikkea vielä ehtii kuullakaan ennen kuin järki palaa, jos on palatakseen...  :facepalm:

Tässäkin haetaan ananaksella, hyvälle ja terveelliselle hedelmälle, jotain rasismisymboliikkaa, koska joku älypää on ryhtynyt leikkimään sanoilla ja niin edespäin. Mutta rasismihan on sallittua muslimien taholta. Muilta tahoilta tulevaan perseilyyn laki ja oikeusistuimet suorastaan syhyävät tarttua.

Käsitteiden meressä lilluu paljon paskaa, haisevaa kuonaa. Otetaan suora viiva A:sta B:hen ja täytetään niiden väli sopivalla todistelulla. Ei laisinkaan katsota, mitä asia itsessään on tai mietitä pitääkö siihen reagoida vaan ryhdytään sovittamaan sitä omien käsitteiden palvontaan sopivaksi.

Eli kun olen kerran pieraissut illallispöydässä, niin tästä voidaan tehdä se johtopäätös, että tulen aina pieraisemaan rasistisesti illallispöydässä ja minua ei sovi kutsua laisinkaan paikalle, koska pieru haisee ja käsitteet minun ja ruoan välillä  happanevat pöytään ja haisevat muiden neniin.

No joo, joku muu keksiköön jotain järkeenkäyvempää...alkaa väsyttää nämä olkiukkoilut.
Perussuomalaiset on ihan ookoo tappaa koska he saattaisivat heiluttaa persettä - ja myydä sitä - ja sen takia valtion ei tule turvata heidän elämäänsä.
Asraa mukaillen tämä on ihan ookoo asia sanoa täällä modejen mielestä.

Man in a Suit

Meillä on jouluna aina pöydässä ananas ja joulutorttuja. Tästä voi jokainen vetää johtopäätöksensä.

Mietin samaa, voi luoja mitä kaikkea sitä näkee. En tiedä millaisia tapahtumia tarvitaan että järki palaa näille ihmisille takaisin mutta aika rajuja tarvitaan.
Kaukaa aroilta kohoaa
Iivana Julman haamu.
Turman henki, se ennustaa:
verta on näkevä aamu.

Gunnar Hymén

Quote from: Uuno Nuivanen on 12.10.2015, 16:46:28
Asian johdosta vaihdoin avatariksi taatelin.

kiitos vinkistä. itse vaihdoin kuvan myös - RIP ammo vs pineapple
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Bigot

Ihankohan oikeasti joku valkoinen "äärioikeistolainen" on haittamamujen kanssa juhlimassa, kun muslimi mehustelee judejen kansanmurhalla?

foobar

Quote from: Bigot on 12.10.2015, 16:58:26
Ihankohan oikeasti joku valkoinen "äärioikeistolainen" on haittamamujen kanssa juhlimassa, kun muslimi mehustelee judejen kansanmurhalla?

Eipä sillä ole väliä. Meillä on unelma. Nytin toimittajalla se unelma on muuttaa maailmaa omaan maailmankuvaan sopivalla propagandalla ilman häiritseviä lukijoiden soraääniä.

Käytännössä jokainen Nytin "artikkeli" laskee kiinnostusta lukea niitä lisää, ja varsinkin siksi ettei kommentointihenkireikää ole vitutuksen purkamiseen tarjolla. Tämä kiinnostuksen lasku on ilmeisesti yleistä, koska Alexan rankingeissa Nyt on kovasti laskusuunnassa mediana (tätä on tosin jatkunut koko vuoden, mutta kommentoinnin rajoittaminen ei tilannetta mitenkään parantanut).

Odotan mielenkiinnolla sitä, millaisia toimia uusi toimitusjohtaja aikoo kannattavuuden parantamiseksi tehdä. En olisi yllättynyt, jos vaikka puolet Nytin "toimittajista" saisi lähteä...
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Outo olio

Kokeilenpa tänä jouluna tehdä joulutorttuja ananasmurskalla, tai -hillolla.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

jormaKoo

Quote from: Rauno Murju on 12.10.2015, 15:42:10
Minä ainakaan en voi sietää ananaita vaan nypin ne yksitellen pois pizzasta jos siihen on sellaisia eksynyt.

Olen erittäin ananasvastainen.
Nyt on jättipizza kyseessä, jos ananaksia mahtuu useampia yhteen pizzaan.
Maksoiko yli 6€?
Italian sisäministeri Roberto Maroni vetosi kollegoihinsa tänään Brysselissä sanoin "meitä ei voi jättää yksin, tämä on koko Euroopan ja koko maailman ongelma". Hän puhui jopa 1,5 miljoonan pakolaisen uhasta.
...
- Lukuja on kaikenlaisia, Thors kommentoi

sivullinen.

Ylen "vihapuheviikon" huvituskampanjassa oli hernekriittinen henkilö. Nyt tällaista. Sosialistien lehdistön huumori on häviää ala-asteikäisten kakkahuumorille 0-5. Heikoilla kantimilla lepää sosialismi Suomessa vuonna 2015. Suurimmat joukkoviestimet keskittyvät viihdyttämään kehitysvammaisia ja seniilejä tekemällä tehdyillä vitseillä. Luin äsken jostain jopa Hommaforumia käsittelevän todella väsyneen vitsin.

K: Mitä eroa hommaforumilaisen häillä ja hautajaisilla?
V: Hautajaisissa on yksi juoppo vähemmän.

Olipa todella hauska, uusi ja totuudenmukainen. Ei se haittaa. Sosialistia naurattaa, jos puolueneuvostossa on niin päätetty.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Vaniljaihminen

Mä en viitsinyt edes avata uutista, kun tiesin sen olevan jotain sananvapausskeidaa. Mutta oikeasti, epäjohdonmukaisuuksien osoittaminen olisi aivan kivaa puuhaa vaikkapa joillekin eläkeläisille.

Etsi kuvasta viisi epäjohdonmukaisuutta, hohhoh!  :o
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Micke90

Eli ananastukka on siis yhtä paha kuin jos parturoisin hiukseni hakaristin muotoisiksi?  :facepalm:

Golimar

Dieudonné M'bala M'balan isä oli jokseenkin tyypillinen afrikkalainen ja hänen äitinsä taisi olla vasemmistoon kallellaan ja Dieudonné M'bala M'bala tykkää ärsyttää, en ymmärrä tätä Pravdan Nyt-liitteen juttua ensinkään.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dieudonn%C3%A9_M%27bala_M%27bala#Personal_life

https://www.youtube.com/watch?v=6sD_tUjAZ2E

https://www.youtube.com/watch?v=J4pNxA4n0yQ