News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Jotain rajaa -mielenosoitus 10.10.2015 Helsinki

Started by Miniluv, 05.10.2015, 15:09:32

Previous topic - Next topic

nollatoleranssi

Quote from: Alaric on 10.10.2015, 21:14:37
Kaukinen on kyllä hyvin järkännyt hommia ja kiitos siitä, mutta tuollainen muiden järjestäjien dissaaminen, jota näyttää netissä harrastavan on aika hanurista.

Egojen taistelustahan tässä on kysymys. Eli jos ensin luodaan yksi tapahtuma ja se ei sitten kelpaakkaan syystä tai toisesta joillekin tahoille, niin pitää luoda sen rinnalle jokin vastaavanlainen tapahtuma eri nimellä.

Mutta lopulta kyse on samasta ideasta. Sen takia olisi parempi luoda se yhteys näiden porukoiden välille vai halutaanko jatkossakin sanoa kummastakin puolesta "Väärin mielenosoitettu".

edit:
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Michael in memoriam

Quote from: AngleHedd on 10.10.2015, 21:04:04
Paikalla oltu.
Hyvä meininki kaikkinensa.
Negatiivisina mainittakoon joku satunnainen kaveri hakaristi+kotka pilotissa & snadi teinien porukka kaljoineen.

Järkkäri kävi jututtamassa hakaristimiestä, ja heidän seurueensa poistui takavasemmalle vähän sen jälkeen, että kyllä hörhöihin puututtiin kuten luvattiin etukäteen :) Se kaljaporukka oli tainnut jo nykäistä pari alle...
"Tullessaan hallituksen jäseneksi suomalainen muuttuu automaattisesti heti 50% tyhmemmäksi." - Juho Kusti Paasikivi

elven archer

Tätä pidetään suhteellisen laajasti mädättämisenä.
Eli yksi ihminen pitää, mutta siihenpä se taitaa aika lailla jäädäkin. Tuollainen yhteistyökyvyttömyys ja ehdottomuus viittaavat johonkin muuhun motiiviin kuin Suomen edun ajamiseen. Kaukinen tuntuu pitävän itseään älykkäänä, joten jos hän kerran on niin älykäs, niin hän varmaan näkee, että ei hänen äärimmäisille ajatuksilleen löydy laajasti kannatusta. Miksi hän siis käyttäytyy noin? Pelkääkö hän, että hänen persoonansa ja hänen panoksensa jää syrjään, ettei hän yksin nouse tämän maan pelastavaksi messiaaksi?

Tsuudi

Minun mielestä ei kannattane vääntää siitä, kuka järjestää. Suotavaa tietenkin olisi yhteistyö. Usea järkkääjä on vain plussaa, niin  jakautuu tasaisemmin. Yleensähän tekijöitä ei liiaksi ole. Itse olen valmis osallistumaan riippumatta järjestäjästä, kunhan nyt ei ole kolmas valtakunta/vast. ja pysytään aiheessa ja jätetään öyhötys vähemmälle. Toivottavasti tulevaisuudessakin asiat ovat egoja isompia.
"Hyvä pystykorva on parempi kuin huono nainen."

AngleHedd

^^Arvostan. Näin itse kun partaskoude ohjeisti yhden teineistä viemään korkatun keijon muualle.
Bastion Europa

Pöllämystynyt

Harmittaa kovasti, että en päässyt paikalle kuin vasta lopussa pyörähtämään, joten en varmaan päässyt mukaan osallistujamäärän laskentaan. En ehtinyt kuulla puheitakaan. Kuvasin kuitenkin vähän aikaa toisella puolella naamioituneita ja naamioitumattomia rasisti-imperialisteja. En voi laittaa kuvia tähän, koska imperialistit, joiden joukossa näkyi jokunen tuttu, tietäisivät niiden perusteella minun olleen niiden ottaja ja siis "myyrä", eikä siitä olisi muutenkaan mitään hyötyä. Jos kuitenkin poliisi tarvitsee tietoa jostakusta mahdollisesti rikoksiin osallistuneesta, ja etsii julkisesti jotakuta tuntomerkkien perusteella, niin katson kuvani sitten läpi ja jos löytyy, niin lähetän heille. 

Rummuttajien, käsittääkseni lähes kaikkien, henkilöllisyydestä on saatavissa "sisäpiirin tieto". Tieto ei ole minulla nyt, mutta voin sen saada, jos viranomaiset tarvitsevat. Mutta vain oikeiden rikosepäilyjen selvittämistä varten. Ei huvikseen tai uhittelun vuoksi, eikä yleisen profiloinnin. Sille tasolle en alennu.

Kavereita ja tuttuja oli alusta asti maahanmuuttomaltillisella puolella. Tunnelma oli kuulemma todella hyvä, ja räikeä vastakohta toisen puolen räyhäämiselle ja meluamiselle. Sellaiset terveiset piti välittää, että Kyuu on mahtava esiintyjä.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

elven archer

Quote from: Tsuudi on 10.10.2015, 21:33:01
Minun mielestä ei kannattane vääntää siitä, kuka järjestää.
On sillä merkitystä, jos ja kun se vaikuttaa sisältöön ja julkikuvaan. Kyuu veti asialinjaa, eikä häntä tapaa höpöttämässä jostain hiton rotujutuista ja perustamassa jotain ties mitä huonon maineen liikettä. Kuten Kaukisen kommentista voi päätellä, niin me hommalaisethan olemme ihan mädättäjiä, ihan liian maltillisia hänelle. Miten noin suuren persoonallisuuden ihminen järjestämässä asioita malttaisi sitten vetää tätä nyt nähtyä erinomaisen hyvää linjaa? Halla-ahokin oli mukana antamassa painoarvoa. Moni pitää häntäkin jonain fasistina, mutta yhä useamman silmissä hän on nykyisin asiantunteva ja asiallinen suorasanainen poliitikko. On vähän helpompi mennä mukaan sellaiseen kuin potentiaaliseen kädentuuletteluun.

Ihmisethän voivat toki mennä mukaan molempiin yleisöksi, mutta järjestelyissä kannattaa pitää oma linja. Hyvälle maineelle voi tulla vielä käyttöä. Eihän sitä tiedä, miten nämä saavat tuulta alleen. Tuo oli ensimmäinen ja näytti mallia ihmisille, että mitä voi odottaa. Seuraavassahan se sitten nähdään, miten hyvin tuo toimi vastavoimana tapahtuvalle osallistujien demonisoinnille, joka on se suurin voitettava este.

Aapo

Vaikka en ihan kaikkia puhujia täysillä fanitakaan, niin oli silti aika asiallisen oloinen mielenosoitus. Kainalontuulettajat pidetty tehokkaasti pois tapahtumasta tai sitten älynneet itse olla tulematta.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

SimoMäkelä

Quote from: tm65 on 10.10.2015, 18:20:24
Juuri tulleissa kuuden uutisissa Ylellä oli kuvitus sattunut tekstin kanssa jälleen mainiosti. Kun uutistenlukija kertoi mielenosoituksen olleen Hommaforumilaisten järjestämä, uutisen kuvituksena oli tietenkin sitä naamioitunutta rumpaliporukkaa.

Tuo Ylen tarkoituksellinen väärien mielikuvien luominen on todella törkeää, koska hommaforumilaiset nimeomaan ovat korostaneet ilman naamioita esiintymistä (ja se on ollut oikeastaan itsestään selvyys ja kunnia-asia), raittiutta ja kaikenlaista asiallisuutta (plus ehdotonta poliisin käskyjen noudattamisen periaatetta). Ja siitä huolimatta Yle haluaa tärvellä ja vääristää Jotain rajaa-mielenosoittajien rehtiyden sen sijaan että antaisivat tunnustuksen tästä avoimuudesta ja rehtiydestä.

Ylen tulee saada tästä ankaraa palautetta ja olisko paikallaan valitus JSN:oon?...tai jotain.

Tsuudi

Quote from: elven archer on 10.10.2015, 21:49:05
Quote from: Tsuudi on 10.10.2015, 21:33:01
Minun mielestä ei kannattane vääntää siitä, kuka järjestää.
On sillä merkitystä, jos ja kun se vaikuttaa sisältöön ja julkikuvaan. Kyuu veti asialinjaa, eikä häntä tapaa höpöttämässä jostain hiton rotujutuista ja perustamassa jotain ties mitä huonon maineen liikettä. Kuten Kaukisen kommentista voi päätellä, niin me hommalaisethan olemme ihan mädättäjiä, ihan liian maltillisia hänelle. Miten noin suuren persoonallisuuden ihminen järjestämässä asioita malttaisi sitten vetää tätä nyt nähtyä erinomaisen hyvää linjaa? Halla-ahokin oli mukana antamassa painoarvoa. Moni pitää häntäkin jonain fasistina, mutta yhä useamman silmissä hän on nykyisin asiantunteva ja asiallinen suorasanainen poliitikko. On vähän helpompi mennä mukaan sellaiseen kuin potentiaaliseen kädentuuletteluun.

Ihmisethän voivat toki mennä mukaan molempiin yleisöksi, mutta järjestelyissä kannattaa pitää oma linja. Hyvälle maineelle voi tulla vielä käyttöä. Eihän sitä tiedä, miten nämä saavat tuulta alleen. Tuo oli ensimmäinen ja näytti mallia ihmisille, että mitä voi odottaa. Seuraavassahan se sitten nähdään, miten hyvin tuo toimi vastavoimana tapahtuvalle osallistujien demonisoinnille, joka on se suurin voitettava este.
Totta, tätä tarkoitin öyhötyksellä. Jos noita kuvailemiasi asioita pidetään framilla mielenosoituksessa, niin en siinä tapauksessa osallistuisi. Kyuun järkkäämä oli hyvä. Konsepti oli hyvä, olisipa sen järkännyt kuka tahansa. Toivoisi, että konseptit pysyisivät sellaisena, että niihin pystyy osallistumaan laajalla skaalalla.
"Hyvä pystykorva on parempi kuin huono nainen."

Bigot

Quote from: nollatoleranssi on 10.10.2015, 21:20:41
Quote from: Alaric on 10.10.2015, 21:14:37
Kaukinen on kyllä hyvin järkännyt hommia ja kiitos siitä, mutta tuollainen muiden järjestäjien dissaaminen, jota näyttää netissä harrastavan on aika hanurista.

Egojen taistelustahan tässä on kysymys. Eli jos ensin luodaan yksi tapahtuma ja se ei sitten kelpaakkaan syystä tai toisesta joillekin tahoille, niin pitää luoda sen rinnalle jokin vastaavanlainen tapahtuma eri nimellä.

Mutta lopulta kyse on samasta ideasta. Sen takia olisi parempi luoda se yhteys näiden porukoiden välille vai halutaanko jatkossakin sanoa kummastakin puolesta "Väärin mielenosoitettu".

edit:

Olen aiemmin täällä tukenut Kaukista ja kaikenmaailman natsilarppaajia aiempien mielenosoitusten järjestämisestä ja niihin osallistumisesta (kun muutkaan eivät ole), mutta eihän se, että Lapuan liike ehti ensimmäisenä asialle saa tarkoittaa, että tavallisten ihmisten olisi pakko olla yhteistyössä heidän kanssaan, mikäli haluavat vastustaa mamutusta.

Alaric

Quote from: vainukoira on 10.10.2015, 18:37:19Narinkkatorilla oli myös ainakin kaksi homoa. Vaikkei heillä ollut tunnistamista helpottavia hihamerkkejä tai leimaa otsassa, niin umpihomous kyllä huomattiin. Tästä huolimatta heitä ei lynkattu toirille, vaan he saivat rauhassa osoittaa mieltään muiden Suomen tulevaisuudesta huolestuneiden Rajat Kiinni! -mielenosoittajian kanssa.

Hienoa, että miekkariin osallistuneilla on ollut gaydarit kunnossa! Tuliko muuten mieleen, että siellä saattoi niin sanotusti tutkan alapuolella oleilla muitakin homoja vaikka heillä ei ollutkaan nahkaisia koppalakkeja? Vaikkapa vieressäsi huutamassa samoja iskulauseita kuin sinäkin.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

kgb

Quote from: nollatoleranssi on 10.10.2015, 21:20:41

Olihan siellä siitä toisesta porukasta paikalla ja puhumassakin se toinen, joka ei ole Kaukinen.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

Oami

Tulin kotiin pari tuntia sitten, ja sen pari tuntia vietin lukien läpi tätä ketjua ja seuraten tapahtumaa muutamasta muusta mediasta.

Kiitoksia Kyuulle, koko järjestelyporukalle ja muille puhujille. Meillä oli argumentit, toisella puolella älämölö. Ihan hyvä maku tästä jäi.

Kiitos myös kommenteista omalta osaltani.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

ilmaveivi

Kiitos järjestäjille ja kaikille puhujille! Kyuu oli mielestäni mainio, energinen seremoniamestari. Sekä tunnelma että puheet olivat hyviä, paikoitellen jopa hauskoja vaikka aihepiiri onkin perin synkkä. Äänentoistokin oli kunnossa ja voitti taustalla rummutelleet mölyapinat.

Väkeä saisi toki olla paikalla enemmänkin, mutta pelkään että kansalaiset alkavat jo tottua ja turtua tilanteeseen, jossa tulijoita lampsii maahan tasaisena, jatkuvana virtana. Tästä on ehkä tulossa "new normal", joka ei kohta enää herätä suurempaa kummastusta ellei se vokki juuri oman kadun varteen ilmesty. Ihmisten turtuminen, osallistumattomuus ja välinpitämättömyys ei tietenkään ole mielenosoituksen järjestäjien vika.

Jos näin fiksuja mielenosoituksia aiotaan vielä järjestää, niin tulen ilman muuta jatkossakin paikalle.

Kyuu Eturautti

Enpä vielä ole ehtinyt kotio, saatika syömään mitään proteiinipatukkaa suurempaa, mutta tästä puolivälistä matkaa työkeikalta pitänee jotain sanoa. Jotain fiksua, vaikkapa... kukkaruukku, kokonaiskustannus, analytiikka-asennus.

Vaikka monenlaisia kekkereitä olen ollut mukana puuhaamassa, tämä oli omalla listallani ensimmäinen tämäntyyppinen miekkari ja tällainen rooli miekkarissa. Hermostutti monin verroin enemmän kun käveleminen kymmenkertaisen väkijoukon eteen kulttuuritapahtumassa - mutta näemmä turhaan. Operaatio sujui mielestäni hyvin. Tottakai pientä parantamisen varaa löytyy, mutta perusasiat olivat kunnossa, eli ei rähinöintiä, ei känniääliöintiä ja paljon asiaa monelta näkökantilta - hyvän maun rajojen sisällä, väittäisin. Väkeä oli etenkin sää huomioiden kuitenkin kivasti ja toimiva nettistriimi moninkertaisti sen.

Kiitän siitä, että sain tilaisuuden yrittää tällaisen puuhaamista. Seuraavissa miekkareissa on eri porukka ja nyt entistä lähemmin tällaisen järjestelyn kokeneena voin vaan nostaa metaforisia hattujani ilmaan kunnioituksena siitä määrästä työtä mitä tähän liittyy. Nyanssieroja on, mutta olkoon - maahanmuuttopolitiikan kriisi on niin iso ongelma, ettei sitä mitenkään voikaan yhdeltä kapealta kantilta katsoa. Minulla on oma tyylini ja näyttäisi siltä että sillekin on paikkansa. Se ei ole totuus, se on yksi monista tyyleistä. Toivon, että vaikka vähän provokaatiota tulisikin, siihen ei lähdettäisi mukaan. Ei sanota pahaa muista ihmisistä jotka kuitenkin ajavat samaa päätavoitetta, eli jykevää korjausliikettä maahanmuuttopolitiikkaan.

Tästä eteenpäin koitan suunnata kotio ennen puoltayötä ja nukkua huomisen. Katsotaan ehtisinkö välissä kirjoittamaan jotain koherentimpaa. Tässä kohtaa oleellista on kiittää mitä nöyrimmin kanssajärjestäjiä, puhujia, yleisöä sekä poliisia. Tämä oli hyvä päivä.
"Natseja puolustava yrittäjä" - sometotuus.
Blogini Pirkan blogeissa

Jukka Wallin

Quote from: Bigot on 10.10.2015, 21:58:50

Olen aiemmin täällä tukenut Kaukista ja kaikenmaailman natsilarppaajia aiempien mielenosoitusten järjestämisestä ja niihin osallistumisesta (kun muutkaan eivät ole), mutta eihän se, että Lapuan liike ehti ensimmäisenä asialle saa tarkoittaa, että tavallisten ihmisten olisi pakko olla yhteistyössä heidän kanssaan, mikäli haluavat vastustaa mamutusta.

Itse pidän Kaukiseen mahdollisimman suuren raon. Hän on typerä, jos luulee Lapuan liikkeen henkiin herättämisellä saa mielenkiinnon hänen sanomansa perille menosta. Tietenkin on ihmisiä joihin typerien 1930-luvun aatejärjestöjen henkiin herättäminen on osoitus "isänmaallisuudesta", mutta luulen näiden olevan marginaalissa. Jos jokaisella ryhmittymällä on oma "mustanaamiokerhonsa" niin ne alkavat vain hajottamaan, kun pitäsisi yrittää kerätä porukka mahdollisimman suuren liikkeen taakse.
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Marko L.

Quote from: SimoMäkelä on 10.10.2015, 21:52:35
Juuri tulleissa kuuden uutisissa Ylellä oli kuvitus sattunut tekstin kanssa jälleen mainiosti. Kun uutistenlukija kertoi mielenosoituksen olleen Hommaforumilaisten järjestämä, uutisen kuvituksena oli tietenkin sitä naamioitunutta rumpaliporukkaa.

Tuo Ylen tarkoituksellinen väärien mielikuvien luominen on todella törkeää, koska hommaforumilaiset nimeomaan ovat korostaneet ilman naamioita esiintymistä (ja se on ollut oikeastaan itsestään selvyys ja kunnia-asia), raittiutta ja kaikenlaista asiallisuutta (plus ehdotonta poliisin käskyjen noudattamisen periaatetta). Ja siitä huolimatta Yle haluaa tärvellä ja vääristää Jotain rajaa-mielenosoittajien rehtiyden sen sijaan että antaisivat tunnustuksen tästä avoimuudesta ja rehtiydestä.

Ylen tulee saada tästä ankaraa palautetta ja olisko paikallaan valitus JSN:oon?...tai jotain.

No eihän se nyt niin pahasti pieleen mennyt.

(http://i.imgur.com/A1OOcti.jpg)

Rehellisyyden nimissä täytyy lisätä, että tuo jälkimmäinen lause jatkui: "...rumpujen päristyksellä ja iskulausein".

10.10.2015 Yle uutiset klo 18.00
http://areena.yle.fi/1-2396776?autoplay=true

Paxe

"Tulin, näin ja koitin". Vai miten se menikään ?

Meni aikaa miekkarin jälkeen omissa asioissa ja pääsin kotiin vasta myöhemmin, lueskelin piiiiitkän ketjun aamun jälkeen tulleita viestejä ja suoritin pyhän rituaalin... han-suomalainen ja lauantai-ilta = sauna, you know...

Miekkarissa olin paikalla "liivimiehenä" eli JV:nä ja kuljeskelin lähes koko ajan siellä porukan takaosissa, koska siellä ei nyt juuri muita ollut kuin nuo pari poliisia jotka kuljeksivat siellä. Porukan takaa itse asiassa kuljeskeli paljon ihmisiä läpi, ja koetin hieman katsella sitä onko jollakin ohikulkijalla mahdollisesti muita kuin ohikulku- tai kuunteluaikeita.

No, itse asiassa havaitsin yhden joka käyttäytyi hieman omitusesti, ja pidin huolta siitä että pysyin häntä aika lähellä, noin 5m päässä. Hän sitten muutti paikkaansa koko ajan, välillä meni hieman joukon sisälle, mutta koko ajan seurasi liikkeitäni ja huomasi että en lähtenyt pois. Noin kymmenen minuutin kissa- ja hiirileikin jälkeen hän meni kampin pääovelle sinne anarkomarkojen tykö (en nähnyt oliko yksi heistä). No, voin olla vainoharhainen - ja kenties pelotin pois yhden asiaamme kannattavan (en tosin usko itse tätä koska en mitenkään vainonnut häntä) - tai ehkä hän vain pyllähti paikalle hetkeksi kuulemaan. Koska voi olla että olen väärässä epäilyksineni, en tässä kerro sen enempää tuosta "yhdestä" tai epäilyksieni syistä. Ei tullut meikäläisestä siis "sankaria" :)

Mutta halusinkin jakaa teille tässä kokemuksia ennen kaikkea siitä muusta mitä siellä "pihan perällä" tapahtui: Kun oli kerran liivit päällä, minua lähestyi monta ihmistä jotak kysyivät minulta "mitä täällä oikein tapahtuu ?" tai "minkä puolesta tämä mielenosoitus oikein on ?". Ja sehän oli aivan mainio tapa kertoa ihmisille totuus siitä miksi meidän jengimme siellä oli, ja miksi anarkomarkot pitivät aivan "järjetöntä ja eläimellistä" mekastusta. Miksi antaisimme heidä lukea mediasta "suodatettua" informaatiota kun voimme kertoa heille miten asiat ovat.

Näiden kysyjien joukossa oli kolme ulkomaalaista, joille sain kertoa sitten ihan konkreettisesti sujuvalla lontoon murteella kupletin todellisen juonen. Yksi oli Virosta (puhui hyvin rakasta kotikieltämme), ja hänen kanssaan keskustelimmekin hetken paitsi itse miekkarista, myös hänen näkemyksistään Viron tilanteesta. Tämä virolaisen kommentit sitten hieman mietityttivät: hän puhui siitä miten "300 mamua oli Virolaisille aivan katastrofi". Tuli vaan itselle mieleen että jos Suomeen tulisi vain 300, tai edes vain 3000, tai edes vain 30.000, niin omakin mieli olisi kyllä paljon kepeämpi kuin tämän huolestuneen virolaisen kanta. Mietipä sitä.

Tietysti niille suomalaisille joiden kanssa keskustelin, tiesin asian olevan tärkeä välittää kunnolla ja selkeästi. Jouduin siis pitämään palopuheita "ex tempore".

Mutta jokainen jonka kanssa keskustelin, ainakin mielestäni sai "ahaa-elämyksen" siitä että olemme oikealla asialla. Ja se on mielestäni kova juttu, se. Jos jokaista miekkariin osallistujaa kohtaan saataisiin asia esitetyksi kymmenelle "uudelle" joka elää täysin median harhoissa, se olisi kova juttu, eikö ?

Niin... korostan vielä että itse en aloittanut yhtäkään näistä keskusteluista. Ihmiset kysyivät miekkarista minulta. (No, tunnustetaan... yksi kysyi vain että "mistä pääseen Kamppiin sisälle kun noita poliiseja on ovella ?"... no, hänelle vastasin vain hänen kysymykseensä :) En tyrkyttänyt.

No, joka tapauksessa, näissä keskusteluissa meni paljon aikaa, ja jäi monet puheet kuulematta. Siksi alankin kohta vasta katsoa läpi miekkarin videota, jotta saan kuulla kaiken sen mitä monet kuulivat siellä "livenä".

Mutta opiksi otettavien asioiden lista on pitkä tästä miekkarista, ja omalta osaltani haluaisin ehdottaa että ensi kerralla, olisi enemmän "liivimiehiä", jotka olisivat juuri siellä missä ihmiset kulkevat ohi. Voi olla, että se etten "tarjonnut" mitään, oli juuri syy miksi he minulta asioita kysyivät. Ottakaa siis ihmiset nakkia itsellenne tästä ensi miekkariin - ja valmistautukaa siihen että teiltä kysytään "miksi ihmeessä olette täällä ?"

Toinen asia, josta parikin kertaa kävin kertomassa lavan vieressä, oli se, että anarkomarkojen järjetön mekastus aiheutti sen, ettei takana ollessa puhujien ääni enää kuulunut selvästi. Desibelejä siis pitää saada lisää, tai sitten pitää tehdä pari pikku muutosta akustiikkaan muuten - allekirjoittanut kun on hieman sekaantunut myös tuohon alaan, niin otan siitä nakin itselleni ja jatkan asiasta ehdostusten kera muutaman muun kanssa. Joka tapauksessa, olisi tärkeää saada ääni kuulumaan ihan vähintään ohikulkijoille, ja mielestäni vähintäänkin Mestarin ääni olisi pitänyt kaikua korttelienkin päähän !

Minulle itselleni oli aivan mielettömän hienoa saada osallistua edes jotenkin tilausuuteen muutoinkin kun ihan vaan kuulijana - huom. en mitenkään väheksy yhtäkään paikalle tulijaa - haluan vain sanoa että olen iloinen siitä että oma panokseni kantaa oman kortensa siihen kekoon, jota tämä muurahaispesä on rakentamassa. Ja tätä pesää on törkkinyt hallituksemme liian kauan - ja saastuttanut kaikenlaisilla loisilla jo ihan liian kanssa...  joten JOTAIN RAJAA! Tämä pesä ei hyljeksi yhtään murkkua joka tulee rakentamaan yhteistä hyvää... mutta JOTAIN RAJAA, hei !

Aivan mielettömän hyvinhän tuo tilaisuus kokonaisuudessaan meni, perfektionisteille ei koskaan mikään riitä, mutta Paxe sanoo parhaimmat kiitoksensa niille jotka tämän eteen ovat töitä paiskineet ja itsensä kokonaisvaltaisesti asiamme alttarilla uhranneet ! Ensi kerralla sitten vielä paremmin !

Tosiasiallinen Nuiva

Quote from: Jukka Wallin on 10.10.2015, 22:20:48

Itse pidän Kaukiseen mahdollisimman suuren raon. Hän on typerä, jos luulee Lapuan liikkeen henkiin herättämisellä saa mielenkiinnon hänen sanomansa perille menosta. Tietenkin on ihmisiä joihin typerien 1930-luvun aatejärjestöjen henkiin herättäminen on osoitus "isänmaallisuudesta", mutta luulen näiden olevan marginaalissa. Jos jokaisella ryhmittymällä on oma "mustanaamiokerhonsa" niin ne alkavat vain hajottamaan, kun pitäsisi yrittää kerätä porukka mahdollisimman suuren liikkeen taakse.

Aivan oikein. Kuitenkin ainakin itse tulen osallistumaan myös Kaukisen järjestämiin tapahtumiin, ellei juttu lähde lapasesta. En siksi, että tukisiin Kaukista, vaan muiden osallistujien tukemiseksi tärkeässä asiassa. Milloinkohan Kaukiselle selviää, että tämänpäiväisen miekkarin osallistujat ovat pää-osin samoja ihmisiä, jotka ovat olleet myös rajat-kiinni miekkareissa.

ps. Ai niin. Kiitti Wallin flyerista.
Non poteris veritatem

Chew Bacca

Punapipo oli paikalla viimeksikin. Ei kukaan silloinkaan osannut sanoa oliko hyvis vai pahis kun kysyin.

Ehkä huomenna ehtii katsoa ja kuunnella. Mutta hyvältä vaikuttaa - häirintä pidettiin kurissa, omat käyttäytyivät eikä kukaan loukkaantunut.

Valitettavasti maahan tunkeutuminen jatkuu eikä raja ole hallinnassa. Ei nyt vielä taputeta itseämme selkään.

P

Quote from: Jukka Wallin on 10.10.2015, 22:20:48

Tassa pitaa olla samaa mielta Wallinin kanssa. On jarjetonta yrittaa kiskoa kiistanalaisen jarjeston nimea 80 vuoden kulutta naftaliinista, taysin erilaiseen yhteiskuntaan. Nimi tulee karkoittamaan enemman ihmisia , joita asia kiinnostaisi, kuin saa ihmisia liittymaan mukaan. Nyt on toinen aika, ihan toisenlainen tilanne. Tahan pitaa vastata aloittamalla puhtaalta poydalta nimesta ja toiminnasta alkaen. Tuollaiset "Lapuan liike" - avaukset ovat kuolemansuudelma uskottavuudelle ja suurien joukkojen mukaan saamiselle. :facepalm:
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Nötkötti

Kiitosta vaan mielenosoituksesta kaikille, erinomaista. Jatkakaa.

Kai se on sitten niin, että olen kivenkova mustapaita rasisti, fasisti ja natsi. Näin hokee media. Mieluumin se, kuin että olisin anarkisti eli valtiovallan vastustaja tai kaaoksen kannattaja rajat auki kaikille telaketjumaailmanparantaja. Rasismin leimakirves anarkistien ja muiden hurahtaneiden kädessä on halveksittavaa ihmisoikeuksien väärinkäyttöä. Fasismi ja natsit ovat historiallisia aikoinaan demokraattisesti valittuja puolueideologioita. Ei kovin tätä päivää. Vihervasemmistolla on kommunismin aave ja haave aattenaan anarkian ja yhteiskunnan hajottamisen kautta. Hillitön maahanmuutto edistää erinomaisesesti tätä anarkiaa.

Tampereen Zumbakoulun työtön anarkistiorkesteri oli hillitön lisä, melkein olisin tilannut, jolleivat lapset olisi tulleet ihan vapaaehtoisesti soittamaan peltirumpujaan.
Kuuntelen taustalla  https://www.youtube.com/watch?v=1M_aA5UuEhU

Artisti

Quote from: Marko L. on 10.10.2015, 22:21:42
Quote from: SimoMäkelä on 10.10.2015, 21:52:35

No eihän se nyt niin pahasti pieleen mennyt.

(http://i.imgur.com/A1OOcti.jpg)

Rehellisyyden nimissä täytyy lisätä, että tuo jälkimmäinen lause jatkui: "...rumpujen päristyksellä ja iskulausein".

Siis näinkö oikeasti uutisoitiin?

TheJ

Kyllä. Yle ei petä. "Sattumalta" sattui kuvamateriaali juuri noin.

Lalli IsoTalo

Quote from: Kyuu Eturautti on 10.10.2015, 22:18:17
Minulla on oma tyylini ja näyttäisi siltä että sillekin on paikkansa.

Sille on!  :D Näin sinut kerran aikaisemmin juontajana, ja vakuutuin sinusta jo silloin. En allekirjoita kaikki visuaalisia tyylijuttujasi, mutta kukin vetää tavallaan, niin kauan kuin se tuntuu kotoisalta.

Lalli
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

nitkunatku

^
Siis just nurinperin? Kyllä päivä päivältä huomaa, että YLE ON propagandatuutti. No, onneksi valtamedian monopoli on jo murtunut monta vuotta sitten. Kiitos, internet!
Nyt tai joskus toiste.

Meriö

Hetken aikaa kotona levähdettyäni, voin todeta että kännykässäni herätysäänenä laulanut Samae Koskinen oli oikeassa. Tänään oli hyvä päivä. Kanssahompansseja vanhan tuttavapiirini ulkopuolelta tapasin ensimmäistä kertaa livenä ja ovatten varsin mukavan oloista väkeä. EiLuovuteta ja Heikki, kiitokset kyydistä ja matkaseurasta! Kyuu, Vihapuhegeneraattori et al, kiitokset organiseerauksesta. Kanssahompanssit, oli hienoa nähdä teitä näin lukuisina paikalla  :) Pidetään Homma ^^^ nousussa!
Suuruus on sitä, että pystyy löytämään rasismia vaikka nakkikastikkeesta. -törö

Artisti

Quote from: TheJ on 10.10.2015, 22:40:16
Kyllä. Yle ei petä. "Sattumalta" sattui kuvamateriaali juuri noin.

Tuo on tahallista mustamaalaamista ja panettelua. Ylen kuvaaja näkyi streamillakin, oli aivan lavan edessä. Aivan varmasti heillä oli käsitys tapahtumista! Kuinka kokonaisen toimituskunnan omatunto voi olla niin sysimusta, että ilkeävät päästää tuon valheen tuutista ulos?!

Nyt todistamme sellaista pahuutta, jolle on vaikeaa löytää vertaista. Mutta Totuus ei pala tulessakaan ja meillä on Totuus!

YLE pitää saattaa vastuuseen tästä, julkinen ja näkyvä anteeksipyyntö pitää saada!

Dangr

https://www.youtube.com/watch?v=AG6PFp1GDiA

Ajassa 1:17 haastatellaan jotain osallistujaa. En tiedä onko humalassa vai muuten vain horjuu. Jos humalassa, niin media on taas löytänyt yleisöstä jonkun hyvin keskimääräistä yleisöä mielestään edustavan.
"We now live in a nation where doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the press destroys information, religion destroys morals, and our banks destroy the economy." Chris Hedges
"Shouting "Freedom" and other anti-government slogans" NYT