News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Mielenosoituksen suunnitteleminen

Started by vihapuhegeneraattori, 23.09.2015, 13:05:25

Previous topic - Next topic

JR

Katselin "pörrökorvan" videon, missä oli paljon näkemyksellistä asiaa. En ole seurannut foorumia kovin aktiivisesti viimeaikoina, mutta en usko, että tämä koskaan on ollut mikään "miehuuden viimeinen linnake", pikemminkin ajattelun harrastamiseen suuntautunutta on porukka ollut. Muutenkaan en välttämättä ole sitä mieltä, että maahanmuuton vastustamista kannattaa ajatella "äijäjuttuna", vasta sitten homma onnistuu, kun liikkeellä on miehet ja naiset, nuoret ja vanhat, eikä kenenkään tarvitse pelätä lähteä mukaan.
Lahdessa kävin muutamat puheet kuuntelemassa ja jossain kirjoitinkin, että Susanna Kaukisessa on ainesta todelliseksi kansanvillitsijäksi. Jäi kuva yleissivistyneestä ja intohimoisesta ihmisestä, joka on laittanut kaiken peliin. En tunne tapausta muuten, mutta ymmärtääkseni juuri Kaukinen on laittanut tämänkertaisen pyörän pyörimään, mikä on hyvin kunnioitettavaa.

Liikkeen tunnuksesta ajattelisin, että sinistä ja valkoista jossain muodossa pitäisi olla. Ideaa voisi kopsata noista kotimaisuusmerkeistä, niinkuin sirkkalehtimerkki, joutsenmerkki ja avainlippumerkki. Eikö Hommalla ollut joku hieno logo?

Hämeenlinnan Oraakkeli

https://www.riemurasia.net/video/Maahanmuuton-vastainen-marssi-Puolassa/169095
Meininkiä Puolasta. Liiallinen poliittinen korrektius latistaa tunnelmaa, ja laskee väkimäärää
Jotain tällaista pitäisi tännekin saada.

Tsuudi

Oranssista väristä vielä. Se oli Rajavartiolaitoksen tunnuksen ja virkamerkin väri "silloin ennen" kun rajamiehet oli vielä miehiä. Silloin, kun rajan luvaton ylitys tiesi pahimmillaan reikiä nahkaan eikä ilmaista loppuelämää veronmaksajien piikkiin.
"Hyvä pystykorva on parempi kuin huono nainen."

Paroni

Quote from: Mehud on 04.10.2015, 12:48:14
Quote from: Panopticon on 04.10.2015, 12:21:59
Toivottavasti Hommaforumin nimeä kantavassa demossa ei nähdä näitä vekkuleita. Eikä sepiä, eikä kaukisia. Kaikenmaailman hajoittajat parveilevat nyt kuin kärpäset tunkiolla. Homma on nyt ihan selkeästi nousussa ja sen siivelle pyrkii kaikenmaailman porukkaa.

Kaukisesta voisi ottaa oppia moni mielenosoituksen suunnittelija. Esittää asiansa yleisön edessä erittäin vakuuttavasti ja asiallisesti. Sitä tulisieluisuutta pitäisi monen opiskella.

Toisessa langassa asiasta tuli jotain mussutettua. Veikkaan että aika monia vituttaa nämä skinit ja viinahuuruissa heiluvat. Aika moni jäänee pois näiden takia koska ei missään nimessä halua kytkeytyä huora-huutoihin, perseilyyn tai väkivaltaan. Taitaa vaan olla fakta ettei vieläkään oikeasti suomalaiset ole tarpeeksi huolissaan asioista koska sellaista mielenosoitusta ei voida järjestää jonne kehtaisi lapsensa tuoda.

Anarkomarkot yritti tuhota Meillä on Unelma -tapahtuman perseilyllään. Ei olla samanlaisia. Kiitos.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Paroni on 05.10.2015, 00:29:13
Quote from: Mehud on 04.10.2015, 12:48:14
Quote from: Panopticon on 04.10.2015, 12:21:59
Toivottavasti Hommaforumin nimeä kantavassa demossa ei nähdä näitä vekkuleita. Eikä sepiä, eikä kaukisia. Kaikenmaailman hajoittajat parveilevat nyt kuin kärpäset tunkiolla. Homma on nyt ihan selkeästi nousussa ja sen siivelle pyrkii kaikenmaailman porukkaa.

Kaukisesta voisi ottaa oppia moni mielenosoituksen suunnittelija. Esittää asiansa yleisön edessä erittäin vakuuttavasti ja asiallisesti. Sitä tulisieluisuutta pitäisi monen opiskella.

Toisessa langassa asiasta tuli jotain mussutettua. Veikkaan että aika monia vituttaa nämä skinit ja viinahuuruissa heiluvat. Aika moni jäänee pois näiden takia koska ei missään nimessä halua kytkeytyä huora-huutoihin, perseilyyn tai väkivaltaan. Taitaa vaan olla fakta ettei vieläkään oikeasti suomalaiset ole tarpeeksi huolissaan asioista koska sellaista mielenosoitusta ei voida järjestää jonne kehtaisi lapsensa tuoda.

Anarkomarkot yritti tuhota Meillä on Unelma -tapahtuman perseilyllään. Ei olla samanlaisia. Kiitos.
Kuuluuko lapset poliittiseen mielenosoitukseen?

JR

Katsoin tuon videon Puolasta, siellä ei lippua hävetä, niinkuin täällä.

Pitkän yhdistysurani aikana olen nähnyt mitä uskomattomimpia tapauksia, miten porukka on jakautunut erimielisyyksien takia. En usko, että on kovin viisasta sulkea ketään pois, viisaampaa on sopia ei-toivottujen kanssa menettelytapakysymykset selviksi.

Olen seurannut keskustelua mielenosoituksista ja humalaiset kyllä ovat aiheuttaneet paljon vahinkoa, kaikki lehdet muistivat mainita, eivätkä kaikki osallistuneetkaan oikein tykänneet. Kannattaa miettiä, mitä halutaan tapahtumasta kirjoitettavan.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: JR on 05.10.2015, 00:31:14
Katsoin tuon videon Puolasta, siellä ei lippua hävetä, niinkuin täällä.

Pitkän yhdistysurani aikana olen nähnyt mitä uskomattomimpia tapauksia, miten porukka on jakautunut erimielisyyksien takia. En usko, että on kovin viisasta sulkea ketään pois, viisaampaa on sopia ei-toivottujen kanssa menettelytapakysymykset selviksi.

Olen seurannut keskustelua mielenosoituksista ja humalaiset kyllä ovat aiheuttaneet paljon vahinkoa, kaikki lehdet muistivat mainita, eivätkä kaikki osallistuneetkaan oikein tykänneet. Kannattaa miettiä, mitä halutaan tapahtumasta kirjoitettavan.

Jos enemmistö on nätisti niin muutama örkki ja juopunut ei haittaa tippaakaan.

Paroni

Quote from: Jani Rantala on 05.10.2015, 00:30:51

Ehkä tässä on se ongelma ettei edes nähdä sellaista mielenilmaisua joka ei sisällä lapsille sopimattomia elementtejä.
Minun mielestä sellaisillekin miekkareille on tarvetta myös.

Jos lähtökohta on uhka niin sitten puhutaan erilaisista miekkareista. Itse olin katsomassa läheltä kun kuokkavieraat kävi reissuillaan ja en sellaista toivo. En myöskään niitä missä poliisihevosia hakataan. Niistä tulee vain vihaiseksi. Eikö muuta ole tarjolla?

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: Jani Rantala on 05.10.2015, 00:30:51Kuuluuko lapset poliittiseen mielenosoitukseen?

Jos mielenosoitus järjestetään keskellä päivää, perheitä lapsineen on liikkeellä. Jotkut lähtevät tarkoituksella katsomaan mielenosoitusta ja joku katsojista voi haluta osallistua seuraavalla kerralla.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

VilleJ

Quote from: Paroni on 05.10.2015, 00:37:00

Ehkä tässä on se ongelma ettei edes nähdä sellaista mielenilmaisua joka ei sisällä lapsille sopimattomia elementtejä.

Jos lähtökohta on uhka niin sitten puhutaan erilaisista miekkareista. Itse olin katsomassa läheltä kun kuokkavieraat kävi reissuillaan ja en sellaista toivo. En myöskään niitä missä poliisihevosia hakataan. Niistä tulee vain vihaiseksi. Eikö muuta ole tarjolla?

Sen voi kirjoittaa tapahtumakuvaukseen, että tarkoitus on olla rauhallinen, koko perheelle sopiva tapahtuma. Ja esittää toivomuksen, että vastamielenosoittajan eivät tule riehumaan. Samalla esittää toiveen, että skinit ei esitä tervehdyksiään.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Fakta on se että maassamme on satoja anarkisteja, jotka ovat valmiita riehumaan aina kun siihen tulee tilaisuus, ja poliittiset mielenosoitukset ovat tällaisia

Paroni

Quote from: Jani Rantala on 05.10.2015, 00:57:12

Fakta on se että maassamme on satoja anarkisteja, jotka ovat valmiita riehumaan aina kun siihen tulee tilaisuus, ja poliittiset mielenosoitukset ovat tällaisia

Fakta on se ettei silloin ole kovin kypsä liike joka nauttii "enemmistön" luottamusta jos ei muuta saada kuin kumipäänatseja ja kännisiä heilumaan ja uhkailemaan väkivallalla. Tuota tekee Anarkistit.

Yritinkin nyt vaan saada esille sitä aspektia ettei ne sadat anarkistit vaikuta tähän asiaan mitenkään vaan jos on kunnialliseen aikaan ja asiallinen miekkari johon osallistuu paljon ihmisiä niin nää anarkistit jää niin pienelle huomiolle et ne ampuu taas kerran vain itseään jalkaan. Eikä lapset niitä edes huomaa.

[EDIT] Liika kiireessä vastasin niin jäi osa pois. Jatkan kierrosta.

JR

Mittikää nyt, mikä takia mielenosoitus järjestetään? Ei sitä järjestetä sen takia, että itsellä olisi kivaa, muutenhan sen voisi järjestää keskellä metsää. Mielenosoituksen tarkoitus on saada positiivista huomiota omalle asialle. Miten sitä huomiota sitten saadaan, pitää miettiä tarkkaan, koska nykyisessä toimintaympäristössä tiedotusvälineitten asenne on valmiiksi negatiivinen.

Ainoa järkevä tavoite on, että rollaattorimummutkin haluavat mukaan. Juttelin lauantaina erään rollaattorimummun kanssa, karjalaissiirtolaisena oli aika loukkaantunut, kun ruoka ei pakolaisille kelvannut. Tämän rollaattorimummun poika sattuu olemaan istuva ministeri, että saattaa jonkunlaista palautetta mennä perille saakka.

Justin Case

Onko tästä vieläkään mustaa valkoisella? Jos otetaan torniossa esille kimppakyytivaihtoehto. Kaikki väliltä mahtunee kyytiin jos aletaan vuokraamaan bussia.
www.kansalainen.fi - Maahanmuuttoa vuodesta 2015

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Paroni on 05.10.2015, 01:01:15

Fakta on se ettei silloin ole kovin kypsä liike joka nauttii "enemmistön" luottamusta jos ei muuta saada kuin kumipäänatseja ja kännisiä heilumaan ja uhkailemaan väkivallalla. Tuota tekee Anarkistit.

Yritinkin nyt vaan saada esille sitä aspektia ettei ne sadat anarkistit vaikuta tähän asiaan mitenkään vaan jos on kunnialliseen aikaan ja asiallinen miekkari johon osallistuu paljon ihmisiä niin nää anarkistit jää niin pienelle huomiolle et ne ampuu taas kerran vain itseään jalkaan. Eikä lapset niitä edes huomaa.

[EDIT] Liika kiireessä vastasin niin jäi osa pois. Jatkan kierrosta.
Taitaa vaan fakta olla se että niin isoa väkimäärää ei maahanmuutonvastustajat saa liikkeelle että anarkistit jäisivät sivuosaan.
Parreit vaan esittä vaikka MV lehden kautta kutsu koskemaan kaikkia poliittisesta suuntauksesta riippumatta.

MacGyver

Olkoon mielenosoitus sitten vaikka kuinka tyylikkäästi järjestetty, en suosittelisi ihan pikku kersoja mukaan otettavaksi.
Anarkistit pitävät huolen törkeyksistä ihan varmasti joka kerta jatkossa. Lauma agressiivisia yeswedaneja huutamassa "syökää p*skaa" oli lauantaina eikä tuohon valitettavasti voi vaikuttaa.

Paroni

Taitaa kyllä olla niin ettei edes Oulun puskaratiolaiset (ei puskaradiolaiset) lähde minnekään joko laiskuuttaan tai muista sylstä. Nämä miekkarit on olleet sellaisia että niihin viitsii osallistua vain todella vihaiset kansalaiset ja Hommaa, Ylilaudan politiikkaa tai saati patrioottia tai MV-lehteä lukevat.

Niin pitkään kuin raahamme perässä tätä jengiä jotka kirjoittelee paskaa Hommassa että pitää boikotoida SPR:ä, Pelastakaa lapsia tai Vapepaa niin sahataan sitä oksaa jolla olisi jotain merkitystä. Nyt hyökätään tahoja vastaan jotka eivät todellakaan ole syypäitä tähän kriisiin. Ei sellainen ole norminuivan mieleen. Ihan sama onko kirjoittaja joku random mutta kun se lukee Hommalla niin se on sitten koko porukan leima.

Tavallinen kansa jotka ovat nuivaantumassa ei halua yhteyttä anarkisteihin tai muihin radikaaleihin. Heitä ei lämmitä huutelu eikä riekkuminen. Tarvitaan ehkä joku taho jolla ei tällaista riippaa ole kuin Hommalla.

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: Paroni on 05.10.2015, 01:25:19Tarvitaan ehkä joku taho jolla ei tällaista riippaa ole kuin Hommalla.

Mikä se taho voisi olla?
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

vihapuhegeneraattori

Quote from: Jani Rantala on 05.10.2015, 00:03:45
https://www.riemurasia.net/video/Maahanmuuton-vastainen-marssi-Puolassa/169095
Meininkiä Puolasta. Liiallinen poliittinen korrektius latistaa tunnelmaa, ja laskee väkimäärää
Jotain tällaista pitäisi tännekin saada.

Toivottavasti olet väärässä. Se tarkoittaisi että mielikuvani suomalaisesta kansanluonteesta olisi väärä. Sen sijaan että lähdetään hatun tiputuksesta rikkomaan paikkoja ihmiset haluaa sanoa oman sanottavansa asiallisesti mutta äänekkäästi.
En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Mehud

Sen verran vielä Susanna Kaukisesta, että hän taitaa olla meistä nuivista ainoa, joka on järjestänyt erittäin menestyksekkään mielenosoitussarjan, organisoinut sen, markkinoinut sen, puhunut siellä erittäin hyvin. Lisäksi saanut asialle huomion joka ikisessä Suomen mediassa päivätolkulla, lisäksi saanut median uutisoinnissa näyttämään rasismin vastustajat väkivaltaisina ihmisinä.

Näillä perusteilla pitäisin hänen työtään kiitettävänä ja hyvin arvostettavana. Hän olisi hyvä vieraileva puhuja myös tähän suunnitteilla olevaan mielenosoitukseen. Hänessä on nyt imua median suuntaan. Selväsanainen nainen ja aiheuttaa ristiriitaisia ajatuksia myös suvakeissa, mikä on hyvä asia.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

JR

Hyviä puhujia aina tarvitaan, vaikkei muuhun, niin vierailevan puhujan rooliin. Hyviä maahanmuuttokriittisiä kirjoittajia on useitakin, mutta puhuminen on eri juttu. Susanna Kaukinen on hyvä puhuja, se intohimo on tarttuvaa. Hankamäki on loistava kirjoittaja, miten lienee puhepuoli?
Parhaat puhujat, mitä tiedän, ovat olleet Kepulaiset europarlamentaarikot Mikko pesälä ja Hannu Takkula. Kummaltakin tulee koska tahansa puolen tunnin palopuhe tiukkaa asiaa ilman paperia. Puhuminen on taiteenlaji ja puhumalla muutetaan oikeasti maailmaa. Hyvä puhuja lumoaa vastustajankin ja hyvä puhe on sivistynein tietämäni vaikuttamiskeino.

Miniluv

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

SimoMäkelä

Uimakoulutettava

Etusivulla esitetystä:

"Jotain Rajaa -kansaliike järjestää ensimmäisen mielenosoituksensa 10.10. kello 15 Helsingin Narinkkatorilla. Toivotamme mukaan kaikenikäiset ja -näköiset ihmiset etniseen taustaan, sukupuoli-identiteettiin sun muihin katsomatta."

KOMMENTTI:

Suomennos:

Ilmeisesti sateenkaariasia otetaan erikseen esille( vrt. Sebastian Tynkkynen, joka äänesti avioliittoasiassa Perussuomalaisten linjan mukaisesti) ja toki uusnassesedätkin ovat tervetulleita, sitten Seppo Lehdon kanssa kaljalle diskuteeraamaan.

Ei toimi. Ei tällaisiin kansa sankoin joukoin tule.

Rivit kokoava uskottava maahanmuuttokriittinen kansanliike oli olemassa. Sen nimi oli Perussuomalaiset. 2-4 vuoden passiivisuus tai jo nyt eurostoliittolainen aktiivisuuskin tuhonnee puolueen ohella koko Suomen siten, ettei esim. Halla-ahon puheenjohtajuus välttämättä enää ehdi kääntää kurssia. Mielenosoituksen poissaolo ja hallituksessa läsnäolo ovat vertaansa vailla oleva takinkääntö Suomen poliittisessa historiassa. "Vastuunkantajat" ovat vastuussa siitä, mitä maalle tapahtuu heidän omien silmiensä edessä.

Torniossa mukana oli Perussuomalaisista Teuvo Hakkarainen, jonka uskottavuus vakavasti otettavana kansanedustajana ei valitettavasti lähtökohtaisestikaan ole paras mahdollinen edesottamuksistaan johtuen.  No, silti hänkin hallitusvastuunsa tuntevana selitteli läsnäoloaan korostaen, ettei suinkaan ole läsnä mielenosoittajana, vaan katsojana - vaikka samaa mieltä mielenosoittajien kanssa onkin.

Hakkarainen käsienpesulla:

"Tämä on tehty ennen kuin me olimme hallituksessa"

_ _

– Näitten etuja leikataan, se on siellä ministeriössä työn alla, kysykää sitten sieltä. Se tulee pikapuoliin.

http://yle.fi/uutiset/teuvo_hakkarainen_rajat_kiinni_-mielenosoituksessa_en_ole_mielta_osoittamassa_olen_katsomassa/8352304
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Sudeettisuomalainen

Vaatimaton ehdotus:

"Jotain Rajaa -kansaliike järjestää ensimmäisen mielenosoituksensa 10.10. kello 15 Helsingin Narinkkatorilla. Toivotamme mukaan kaikenikäiset ja -näköiset ihmiset taustoihin katsomatta. Tämä on meidän kaikkien yhteinen asia."

Mitä arvelette?
Vastustan islamia ihan homona.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Sudeettisuomalainen on 05.10.2015, 12:27:46
Vaatimaton ehdotus:

"Jotain Rajaa -kansaliike järjestää ensimmäisen mielenosoituksensa 10.10. kello 15 Helsingin Narinkkatorilla. Toivotamme mukaan kaikenikäiset ja -näköiset ihmiset taustoihin katsomatta. Tämä on meidän kaikkien yhteinen asia."

Mitä arvelette?
Just näin. Eikä mitään ei natseille höpinöitä. Ja Ilja janitskille tietoa jo nyt jotta voi pistää tietoa omaan lehteensä.

siviilitarkkailija

Quote from: Sudeettisuomalainen on 05.10.2015, 12:27:46
Vaatimaton ehdotus:

Mitä arvelette?

Ei ei ja ei! Edellinen Narinkkatorin kokoontuminen on paitsi kallista, myös typerää. Helsingin poliisilaitos tulee päästämään vastamielenosoittajat suoraan Narinkkatorille ja tekemään koko tilaisuudesta ahdistavan ja ikävän ja lisäksi veronmaksajille kalliin. Mikä lienee poliittisen poliisijohdon tarkoitus.

Suosittelen kevyttä, lapsille sopivaa ja edullisesti valvottavaa kauempana keskustasta olevaa paikkaa, vaikka esim Mustikkamaata, jossa voidaan järjestää epämuodollinen picnick tapahtuma myös lapsiperheille. Ja jossa on tilaa osoittaa paikka ja sijainti myös vastamielenosoittajille.

Helsingin keskusta ja erityisesti Kamppi on likainen, ahdistava ja ikävä paikka. Jos haluaa kivan mielenosoituspäivän, kannattaa keskittää huomio miellyttävään ja sivistyneeseen oleiluun jossa kaikki mielipiteet ja näkemykset pääsevät esille ja jossa on ruokatarjoilu- ja juomatarjoiluyrittäjiä mukana. Ja niin kaukana että vihervasemmistolainen paskasakki älämölöineen ei pääse pelottelemaan lapsiperheitä ja luomaan surkeaa tunnelmaa.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Gunnar Hymén

kyllä minä joudun valitettavasti suvakkien nykyisen toiminnan osalta taistelemaan itseni kanssa lauantain osalta. vaimo on töissä ja haluaisin osallistua, mutta on pieniä lapsia hoidettavana. tekisi mieli lähteä, mutta toisaalta nämä "syökää paskaa" -huutelut, keskisormimaniat ja väkivalta viime aikoina suvakkien osaltaa aiheuttanee sen, että haluan turvata omien lapsieni käsityksen suvaitsevaisuudesta
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

VilleJ

Voisiko virkavallalle esittää toiveen, että pitävät vastamielenosoittajat kokonaan toisessa paikassa?

Gunnar Hymén

Quote from: VilleJ on 05.10.2015, 12:49:09
Voisiko virkavallalle esittää toiveen, että pitävät vastamielenosoittajat kokonaan toisessa paikassa?

virkavallan tehtävä on osoittaa erilliset paikat mielenosoituksille, jos tällaista on pelättävissä. sitä varten niitä ilmoituksia pitää poliisille mielenosoituksen kohdalta tehdä. nyt kun sitä ei oltu tehty, niin mellakkapoliisit joutuivat väkisin pitämään suvakit erossa muusta porukasta.
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary