News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2009-07-25 Ruotsi: Hei! Tässä on tohtori Hassan

Started by rähmis, 25.07.2009, 21:25:58

Previous topic - Next topic

rähmis

Otsikossa näkyvillä sanoilla alkoi puhelu, johon Gerhard Gustafsson, 73, vastasi äskettäin.

"... Se olin minä, joka operoin sinut."

Sahlgrenskan sairaalaan taitavat kirurgit olivat muutamaa viikkoa aiemmin pitäneet Gerhardin elävien kirjoissa, kun pumppu oli hieman reistaillut. Hänestä tuntui mukavalta puhua miehen kanssa, joka oli pelastanut hänen henkensä.  

Mitä Gerhard ei puhelun alkaessa tiennyt oli se, että hän oli juuri joutumaisillaan erittäin ovelan juksauksen kohteeksi.

Sen jälkeen kun tohtori Hassan oli tiedustellut Gerhardin vointia, hän kysyi:

"Muuten, ajattelin josko voisit auttaa minua yhdessä asiassa?"

Tohtori Hassan kertoi että hänen veljenpoikansa oli juuri laittanut mattokauppansa kiinni, koska on matkustamassa Iraniin. Hassan kysyi mikäli Gerhard olisi voinut säilyttää muutamia mattoja jonkin aikaa.

"Koska olin kiitollisuudenvelassa tohtorille kaiken tapahtuneen jälkeen, vastasin myöntävästi", Gerhard kertoo.

Tohtori sanoi, että veljenpoika tuo piakkoin matot autollaan.

Kuluu pieni tovi ja puhelin soi uudelleen. Langan päässä on taas tohtori Hassan.

"Oli vielä eräs asia... veljenpoikani tarvitsisi lainaksi 30.000 kruunua. Saatte rahat takaisin sitten kun hän tulee noutamaan mattoja saavuttuaan takaisin Iranista."

Tässä vaiheessa Gerhard alkoi epäilemään vilunkipeliä. Hän soitti sairaalaan ja kysyi hänet operoineen lääkärin nimeä. Tohtori Hassania ei löytynyt verisuonikirurgiasta.

Eipä aikaakaan, kun veljenpoika saapui muutama pieni matto kainalossaan. Kun Gerhard selitti, ettei hänellä ollut rahaa, kääntyi noin kolmekymppinen veljenpoika kannoillaan ja liukeni paikalta hulppealla Mersulla. Gerhard onnistui ottamaan auton rekisterinumeron ylös.

Nyt Gerhard pähkäilee, kuinka tieto hänen operaatiostaan on voinut kantautua Hassanin korviin. Sairaalassakin ollaan ymmällään, koska siellä ei koskaan ole koettu mitään vastaavaa.

"On mahdotonta arvailla tiedon vuotajaa, sillä täällä sairaassa vaihtuu väki niin tiuhaan. Minä aion raportoida tästä toiminnanjohtajallemme", kertoo Johan Gelin Sahlgrenskasta.

GT

pelle12

Tippa tuli linssiin, ja nyt hävettää niin vimmatusti, että olen ylipäänsä koskaan kirjoitellut tälle foorumille. Multikulturismi rules ok! Antakee anteeks kaikki maailman ulkomaan elävät!!!

rähmis

Sahlgrenska on kutsunut väkeä töihin kesälomiltaan, jotta saataisiin selvitetyksi kuinka tohtori Hassan on päässyt käsiksi sairaalan potilastietoihin. Lokitiedostoihin jää aina jälki vierailusta potilastietojärjestelmässä, joten on melko helppo asia selvittää kenen tunnuksilla tietoja on käyty katsomassa.

Tähän mennessä tohtori Hassan on ollut yhteydessä ainakin neljään sairaalan potilaaseen, ja kertomus mattoineen ja veljenpoikineen on ollut aina identtinen.

GT

Nikopol

Ja metku on mennyt läpi koska kukapa uskaltaisi sanoa etnolle ei.

Olen odotellut kauhulla milloin monikulttuuri iskee yhteiskunnan todellisiin suojattomiin - vanhuksiin, sairaisiin ja yksinäisiin näiden kotona. Kotimainen vähemmistöhän on hallinnut markkinoita, romanianromskut rimputtelevat jo ovikelloja.

Veikkaan että tohtori Hassan osoittautuu sairaala-apulainen Hassaniksi joka on tiirikoinut pääsyn järjestelmään osastonhoitaja Ingegerdiltä omalla pikku tiirikallaan. Mitäpä sitä kieltäisi kidutetulta ja vainotulta.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Kalma

On kyllä tämmönen huijaaminen täysin uusi ilmiö täällä pohjoisessa.

P

Quote from: Del on 29.07.2009, 10:23:11
Olisikohan tämän uutisen rassissmi siinä, että sekä sairaala että potilas selvästi kysenalaistavat Hassanin tohtoriuden tietämättä varmasti ja vedenpitävästi ettei hän sitä ole.

Hyvä havainto! Se että alkoivat epäillä "tohtori" Hassanin tohtoriutta kertoo vain rakenteellisen piilorasismin laajuudesta. Kyllä nyt tarvitaan lisää valistustyötä. Ruotsin terveysministeriö voisi myöntää mattokauppias Hassanille tohtorin pätevyyden, jotta tästä tapauksesta ei aiheutuisi haittaa rasisminvastaisessa työssä?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Grotesca

Nigerialaiskirjeet on jo menneen talven lumia näköjään :D Nyt on Iranilaiset mattokaupat kovassa huudossa x)
Onneksi tuo mies tarkisti tuon "Tohtori Hassanin" olemassaolon. Kaikkea ne mamut oikeesti keksii millä sais lypsettyä rahaa...