News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Onko suviskavereitasi mennyt hiljaiseksi?

Started by Spesialisti, 18.09.2015, 11:56:31

Previous topic - Next topic

kenelek

Quote from: Hellfire on 27.09.2015, 23:15:25
jos tykkäät Halla-ahosta ja Vartiaisesta

? Jos kyseessä on Juhana niin sietääkin olla saamatta pillua. ;D Toisaalta tuo Vartiainenhan ajaa täysillä mokutussektorinkin asiaa että sinänsä vähän ristiriitaista...(Juuh Juhana haluaa sossun tuet pois ja ihmiset palkatta töihin mutta kai suvakeilla tuossa nyt joku hierarkia on että tuo on vähemmän paha kuin kaikki mikä liittyy ah-niin-ihanan-unelman edistämiseen...? Itse taas siedän Halla-ahoa maahanmuuttokritiikkinsä vuoksi, en juurikaan hänen muiden näkemyksiensä vuoksi.)
"Pelolle ei saa antaa sijaa" © 2016 Noin joka ikinen mokuttaja Suomessa vastauksena terrori-iskuihin
"Mutta koronavirusta on pelättävä" © 2020 lähtien kaikki valtapuolueet ja mediat

Hornsmith

Pari on mennyt hiljaiseksi, joista toinen (naispuolinen) tosihiljaiseksi. Oli saanut keskellä päivää rikastajan takapuoleensa kiinni. Enpä ole yrittänyt vaikuttaa tuttavapiirin mielipiteeseen, tässä on isommasta kokonaisuudesta kyse eikä pikkunäpertelyyn kannata uhrata aikaa. Minua on kyllä yritetty nutistaa vaikka millä keinoin, joten olenkin pitänyt tässä samalla tuttavapiirin siivouspäivät. Turha alkaa hissuttelemaan kun en ole mitenkään anteeksiantavaista ihmistyyppiä. Asiat kalvaisivat mieltä turhan kauan ja ehdin hyvin siinä ajassa hieroa tuttavuuksia niistä porukoista joihin koen oikeasti kuuluvani.
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

Ouel

Facebookissa ei minulla ole kovinkaan paljon silmille käyvää suvistelua, en tosin kaikkia puolituttuja ja vuosien takaisia "mitä kuuluu" -kurssikavereita ole fb-kaverikseni pyytänytkään.
Yksi tapaus, keski-ikäinen äiti-ihminen oli elo-syyskuussa tosin aivan jatkuvasti linkittämässä näitä kaikkia "pakolaisvene kaatuu, lapset hukkuu, byäääh" -juttuja. Siis keskimäärin tunnin välein oli tältä naiselta jokin linkki "meidän pitää auttaa" -kirjoituksiin. Nyt on hiljentynyt.

Yksi tyyppi on aivan sairas besserwisser, häneltä tulee enemmän tai vähemmän päivittäin aika "tiedostavaa" matskua. Johtunee että ko. mieshenkilöllä on ihan oikeasti äärimmäisen huono itsetunto ja tämä on keino saada omasta viiteryhmästä komppausta ja noh, suoraan sanottuna, myös naista (tunnen tämän ihminen vuosien takaa aika hyvinkin). Ja jos suoraan sanoisin, mistä tämä hänen pätemisentarpeensa yhdistettynä naisiin vetoavaan suvaitsevaisiin kliseisiin kumpuaa, kaikki ymmärtäisivät kyllä. Sen verran minussa on kohteliaisuutta häntäkin kohtaan, että en viitsi edes näin anonyyminä iskeä vyön alle.  ;D  :roll:

Hyvistä ystävistäni olen jutellut parin kanssa tästä matu-tulvasta ja noh, yleisesti ottaen Euroopan pakolaistilanteesta. Toinen on sitä mieltä "onhan meidän niitä PAKKO ottaa!", mutta että suvis-leirissä on myös aivan ääliönaiiveja ihmisiä. Ihminen toki itse asuu hyyyvin keskiluokkaisella ok-taloalueella, jossa ei paljoa karvaranteita kulje.
Toinen ystäväni ei oikein kuulemma "jaksa ajatella" ja "on väsynyt tähän jatkuvaan mamuvääntöön" ja koska itsekin elää tulonsiirtojen (sossu) varassa, ei hänellä kuulemma ole varaa arvostella turviksia.

Varsinaisesti hiljaiseksi eivät ole menneet, mutta hiljentymistä on siis havaittavissa. Suurin osa alkaa olla vain väsynyt koko aiheeseen, johtunee varmasti osaltaan median jatkuvasta tykityksestä. En edes muista koska viimeksi olisi 20.30 uutislähetys olisi ollut ilman matu-uutisointia. Tai sitten taidan olla vain niin onnekas, että ne kaikkein fanaattisemmat "meillä on unelma" -tyypit eivät kuulu tuttavapiiriini, heitä kun ei varmaan kyllästyminen vaivaa, saavathan he jatkuvasti lisää unelmaansa tähän maahan.  :roll:

internetsi

Itse tiedän kaveri, työ, harraste ja lapsuuskaveripiireistä kaikenlaisia tapauksia. Tässä tulee sitten kyökkipsykologiaa oikein kunnolla.

Kiimaisimmat mokuttajat on entistäkin kiihtyneempiä, mutta pari tapausta tekee järjestötyötä mamutuksen eteen, niin ymmärrän hiedän kiimansa kasvaneen. Tosin olen huomannut sen, että kun haluille on nyt tyydyttäjiä paljon, niin he ovat vouhkaamassa entistä enemmän silloin kun Välimeren ruumiskasoista uutisoidaan tai kun tapahtuu causti.

Ennen niin kauhean suvakkina esiintyneet, mutta vielä järjissään olevat on kyllä kokonaisuudessaan mennyt tasoa alemmaksi. Tämä tosin voi johtua monesta seikasta. Osa on kuoreltaan punavihreitä tai olevinaan, mutta kun pintaa hieman rapsuttaa niin alta löytyykin myös nuivia asenteita, osalla taas sitten kohtaamisteoria on toiminut.

Suurin syy näiden suvisten ja wannabesuvisten pieneen nuivistumiseen ei ole gutaleiden tulva, vaan se, että uutisissa on ollut enemmän esillä näitä ihan selviä sosiaalisurffareita ja kusettajia.

Näistä mainittuja wannabesuvakkeja voi koittaa käännyttää järkipuheella, mutta umpisuvakkeja ja ultrasuvakkeja en edes yritä. Tosin, minussa on sisäänrakennettuna pieni kiusanhenki ja hyväntahtoisesti vittuilen änkyräsuvakeille esim. Israel/Palestiinasta puhuttaessa saatan kysyä, että "Eikö sananlainen tilanne pitäisi saada tänne, kun siellähän juutalaiset ja palestiinalaiset elävät hyvää elämää monikulttuurissa?". En pyri tällä käännyttämään, vain vittuilemaan. Riitelemään en ala tuttujen kanssa.

Tärkeintä on huomata, että ennen passiiviset tai neutraalit ovat nuivistuneet. Monesti he itse ottavat esille omia nuivia mielipiteitään, vaikka ennen ei asia kiinnostanut lainkaan. Tähän joukkoon nuivien pitää iskeä.

Yksi huomio ja pieni vinkki: ottakaa aina keskusteluun mukaan virolaisia ja venäläisiä, ihan sama millä kielelöä. Taivas varjele mitä settiä sieltä tulee.

Tosin osalla nuivistakin on asenteet koventuneet, kun täälläkin haikaillaan jo ties mitä liikkeitä.

P.S.: Yksi demografinen huomio, koskien ei-rakastetuinta maturyhmäämme somaleja. Helsingissä, somalien keskittymässä näkee kyllä nuorisoa (siis oikeaa nuorisoa) hengailemassa porukassa, missä on kantiksia, tyttöjä ja poikia sekä somalipoikia. Tällaisissa porukoissa näkee harvoin somalityttöjä, joita kyllä on kantiksien kanssa tyttöporukoissa.

Toinen huomio on jo nuorisoiän (siis oikean nuorisoiän) ylittäneet naiset. Porukka, joka koostuu 25 v. naisista ja miehistä, niin heidän joukossaan on harvoin samanikäistä somalimiestä. Varmaan voi johtua siitä, että kyseessä on työ tai opiskeluporukat ja somalit ei sellaisia asioita harrasta niin ei ole mukanakaan. Mutta kun katsoo kantis/matupareja, niin en montaa kertaa ole nähnyt yli 25 v. kantisnaista somalimiehen kanssa enkä koskaan, missään, ikinä somalinaista kantismiehen kanssa.

Lähijunassa ja metrossa on kiva tehdä havaintoja. Kenellä on selitys näille? (Tai modet voi siirtää tätä off-topiccia oikeaan paikkaan, ettei mene somaliketjuksi).
Lohjan persut

Hornsmith

Tänään tuli yksi käännynnäinen. Rakennusalan pomomiehen möläytys tuhansista raksahommiin koulutettavista matuista räjäytti hemmon kertalaakista. Nyt ei sitten enää löytynyt minkäänlaista ymmärrystä matu-invaasiolle, eikä sen lieilmiöille. Pelkkää rähinää ja noitumista.

e: Sori ketjussa kysyttiin että onko menny hiljaiseksi. Tämä ennen hiljainen ei meinaa nyt hiljentyä millään, menköön silti tähän ketjuun.
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

Kyklooppi

Eivät ole, ne suorastaan riemuitsevat nyky tilanteesta ja persujen liberalisaatiosta.
Ihmisjäte.

elven archer

Quote from: Kyklooppi on 27.10.2015, 17:13:29
Eivät ole, ne suorastaan riemuitsevat nyky tilanteesta ja persujen liberalisaatiosta.
Kysy niiltä, että mitä liberaalia on maan kansoittamisessa kymmenillä tuhansilla äärikonservatiivisen kulttuurin kasvateilla vuosittain. Miten sen edistäminen on liberaalia? Mitä liberaalia siitä seuraa?

Mila A

On ja ei. Facebook-otannan perusteella arvioisin, että yhä useampi on esimerkiksi tykännyt J. Halla-ahon postauksista tai ottaa kantaa pakolaisasioiden taloudellisiin realiteetteihin. Sitten taas on niitä, joilla vauhti vain kiihtyy ja kaikki halukkaat pitäisi ottaa vastaan. Nämä ovat usein todella aggressiivisia, vaikka kuinka kauniisti joku yrittäisi kyseenalaistaa lausuntoja tai hakea vaihtoehtoista näkökulmaa. Saattaa olla otannasta johtuvaa, mutta pahimmat aggressiot ja kohtuuttomuudet olen nähnyt kommunistisilta tai tsurnalistisilta kavereilta. Itsekin olen huomannut, että maltilliset lausuntoni aiheuttavat pahimmillaan älytöntä olkiukkoistamista, kirouksia ja vihaa. Enkä varmasti ole pyrkinyt provosoivaan kirjoitukseen. Surullista huomata.

Taustoituksena otannasta, minulla on paljon eri elämänvaiheista ja eri yhteiskuntaluokista löytyneitä kavereita. Valtaosa on hyvin, hyvin maltillisia lausunnoissaan, sitten on pieni piiri joka möyhää asiattomuuksia, löytyy kummaltakin "puolen" mutta enemmistö on kommari/vihreä/tsurnalistilinjaa. Tälle linjalle on myös yhteistä oman paremmuuden korostaminen muita ihmisiä halveksuen. Mokutus on uusi musta (no pun intended) ja tapa vahvistaa älymystö- ja elitisti-identiteettiä. Olen aina pitänyt äärimmäisen vastenmielisenä itsen nostamista muiden yläpuolelle, oli kyse mistä aatteesta hyvänsä.
Juttua korjattu kello 13.23. Mies puhui poliisin mukaan suomea ontuen, ei suinkaan kävellyt ontuen.

Saturnalia

Quote from: Mila A on 28.10.2015, 08:38:55Mokutus on uusi musta (no pun intended) ja tapa vahvistaa älymystö- ja elitisti-identiteettiä.

Juuri tuotahan se on. Tapa nostaa itseään sosiaalisessa hierarkiassa seurauksista välittämättä. Ennen sama hoidettiin kuulumalla aatelistoon, kuka mihinkin säätyyn, Natsi-Saksassa oikeaan rotuun ja sitten olemalla korkeasti koulutettu. Nyt koulutus on kärsinyt inflaation, ja räikeä itsensä ylentäminen on muutenkin posthyvinvointiyhteiskunnassa vaikeaa. Hyvinvointiyhteiskunta on ikään kuin padonnut ihmisten vahvaa tarvetta olla elitistinen, parempi toistaan.
Nyt se sitten purkautuu näin. Kuinka ollakaan, juuri korkeakoulutetut näkyvät olevan niitä kovimpia suvakkeja. Juuri ne ihmiset, joiden mahdollisuutta yhteiskunnalliseen nousuun koulutuksen avulla edjykeissönin inflaatio on tuhonnut. Jäljelle on on jäänyt vain kova tarve pitää se ylempi status jotenkin, onhan sen eteen nähty vaivaa ja usein kärsitty taloudellisestikin.

Vaniljaihminen

En tiedä nykyistä tilannetta siellä, mä en lue uutissyöttöä enää ollenkaan, pelkät inboxit vaan. Ehkä sitten taas kun tilanne palautuu niin seuraan tapahtumiakin tarkemmin.

Olen tosin huomannut, että suhtautumiseni eräisiin ihmisiin on muuttunut aivan toiseksi. Toisiin suhtautumiseni on parantunut ja toisiin tuskin haluankaan enää pitää yhteyttä.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Zanaris

Yli lyöntejä tulee, mutta koetan pysyä asiallisena, vaikka onhan näitä suvakkejakin moneen ''junaan'' menijöiksi. Näin vapaalla ollessaan tulee vähemmin törmäämään heihin.
Bernie Sanders endorsing Crooked Hillary Clinton is like Occupy Wall Street endorsing Goldman Sachs.
Beneficium accipere libertatem est vendere - To accept a favour is to sell one's freedom.

Tabula Rasa

Itse olen huomannut että sellaiset naiset jotka ennen ottivat kontaktia lähinnä puhtaalla vihaamisella, ovat alkaneet omasta aloitteesta rakentaa rakentavaa keskusteluyhteyttä. Viestinee aika vahvasta epävarmuudesta.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

MW

Olen vanhalle, rakkaalle ystävälleni sanonut suoraan, että meidän ei kannata keskustella näistä asioista.

Kävi se kylässä kuitenkin, viime vknlppna. Emme keskustelleet näistä asioista.

Nanfung

Tämän päivän keskustelu maahanmuutosta on Suomessa jo melkein samalla tasolla, kuin Englannissa 50 vuotta sitten.
Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.

guest7001

Quote from: Saturnalia on 28.10.2015, 09:06:43
Quote from: Mila A on 28.10.2015, 08:38:55Mokutus on uusi musta (no pun intended) ja tapa vahvistaa älymystö- ja elitisti-identiteettiä.

Juuri tuotahan se on. Tapa nostaa itseään sosiaalisessa hierarkiassa seurauksista välittämättä. Ennen sama hoidettiin kuulumalla aatelistoon, kuka mihinkin säätyyn, Natsi-Saksassa oikeaan rotuun ja sitten olemalla korkeasti koulutettu. Nyt koulutus on kärsinyt inflaation, ja räikeä itsensä ylentäminen on muutenkin posthyvinvointiyhteiskunnassa vaikeaa. Hyvinvointiyhteiskunta on ikään kuin padonnut ihmisten vahvaa tarvetta olla elitistinen, parempi toistaan.
Nyt se sitten purkautuu näin. Kuinka ollakaan, juuri korkeakoulutetut näkyvät olevan niitä kovimpia suvakkeja. Juuri ne ihmiset, joiden mahdollisuutta yhteiskunnalliseen nousuun koulutuksen avulla edjykeissönin inflaatio on tuhonnut. Jäljelle on on jäänyt vain kova tarve pitää se ylempi status jotenkin, onhan sen eteen nähty vaivaa ja usein kärsitty taloudellisestikin.

Hyviä huomioita.

"Paremman ihmisen" esittäminen on monelle tärkeää.

FB:ssä ovat yleistyneet myös sellaiset jutut, joissa korostetaan omaa laupeutta (vrt. Anssi Kela).

"Näin kodittoman miehen puiston penkillä kylmässä ja annoin hänelle takkini",

"Tapasin ratikassa kaljuja rasisteja lukemassa Mein Kampfia ja kiusaamassa 5-vuotiasta somalityttöä. Potkaisin ensimmäistä karatepotkulla naamaan kaksoislutzilla takaapäin kerien. Sen jälkeen hoitelin kaikki loput viisi ystäväni Pekka Saurin kanssa."

jne.

Näitä luetaan oikeaoppisesti kuuntelemalla taustalla Phil Collinsin Another day in paradise-biisiä ja pidetään kasvoilla empaattista koiranilmettä.

Samaan aikaan näiden hienojen ihmisten omat isoäidit voivat virua vanhustentalossa yksinäisenä ja unohdettuna.

Oksettavaa paskaa.

-PPT-

Se nyt vaan jollain lailla kuuluu ihmisluontoon että ei myönnetä millään että oltaisiin itse oltu väärässä, ei ainakaan sille jonka kanssa on eniten väitellyt.

Tänä syksynä on varmasti monilta ihmisiltä suomut pudonneet silmiltä tämän maahanmuuttotouhun myötä mutta sen sijaan että myönnettäisiin että taisi se rasisti olla oikeassa heittäydytään näennäisen välinpitämättömiksi tyyliin "olen kyllästynyt tähän koko aihepiiriin enkä jaksa enää puhua siitä" yms.

Pennit ja markat

Quote from: -PPT- on 08.11.2015, 20:29:27
Se nyt vaan jollain lailla kuuluu ihmisluontoon että ei myönnetä millään että oltaisiin itse oltu väärässä, ei ainakaan sille jonka kanssa on eniten väitellyt.

Tänä syksynä on varmasti monilta ihmisiltä suomut pudonneet silmiltä tämän maahanmuuttotouhun myötä mutta sen sijaan että myönnettäisiin että taisi se rasisti olla oikeassa heittäydytään näennäisen välinpitämättömiksi tyyliin "olen kyllästynyt tähän koko aihepiiriin enkä jaksa enää puhua siitä" yms.

Tämä on hyvin yleinen reaktio muuten. Olen huomannut saman. Eivät halua leimautua rasistiporukkaan (vielä), vaikka olisivat asioista samaa mieltä.

Titus

Kun kukkis ottaa asian esille, ettei tämä mokutus nyt niin mainio idea ollutkaan,
niin on hyvä kääntä puhe esim vallitsevaan säähän ja antaa kukkiksen rypeä
typeryydessään ilman pienintäkään myötätunnon ripettä.

tai kertoa, että niin, tämä juna meni jo, deal with it

that's a bingo!

Saturnalia

Paljon on myös lopullisesti poltettuja siltoja ihmisten välillä tässä asiassa. On ajojahdattu, savustettu työpaikalta, vittuiltu, nöyryytetty ja pilkattu avoimesti "persua" kasvokkain ajan hengen kiimassa. Vaikea on persun enää vastaanottaa tuollaisen henkilön kääntymistä nuivuuteen.
Mikset maalaa Koraanin lauseita siihen sun autos kylkeen?
Toki näitä entisiä vittulijoita on nyt hauska vähän kiusata. Siinä saa helposti varautua fyysiseen yhteenottoon, heillä on huumori siinä aika hakusessa.
Ei oikein armollinenkaan osaa kyllä olla. Tällaiset tyypit eivät enää lähesty vaikka olisivat nuivistuneet. Niitä hävettää liikaa, ehkä. Tai sitten ei.

PenaSetä

Quote from: -PPT- on 08.11.2015, 20:29:27

Ainakin facebookissa muutamat suvaitsevampaan laitaan kuuluvat "kaverit" ovat kummasti hiljenneet huomatessaan kuinka aivan oikeasti suomessakin mopo on lähtemässä käsistä. Yhä useampi joutuu kohtaamaan(tai vähintään lähin kaveripiiri) kehitysmaalaisia oikeassa arjessaan.

Sellaistakin takin kääntöä olen huomannut viitaten tuohon väärässä olemisen vaikeuteen ja sen myöntämiseen, että jotkut ovat alkaneet luistaa mielipiteistään perin ovelasti tyyliin: "Olen alusta asti ollut sitä mieltä, että näitä nykyisiä turvapaikkaturisteja en hyväksy, vain oikeat hädässä olevat pakolaiset"....
Jos kelaa keskusteluja näiden samojen kanssa vaikkapa vain 2 kk taakseppäin, turvapaikanhakijoiden motiiveista keskustelu oli näiden mielestä rasismia ja impivaaralaista uuden pelkoa.

Toki muutamia on vieläkin, jotka selvästi yrittävät pitää omaa koulutetun ja sivistyneen ihmisen lippua korkealla puhumalla tästä invaasiosta likimain pelkästään OK-sävyyn.
Jotkut puolestaan jaksavat kokoajan korostaa, etteivät halua olla mielipiteineen kummassakaan laidassa, mutta silti he nimenomaan ovat huomattavan maahanmuuttomyönteisiä.   

Marius

Itse olen työni puolesta tekemisissä kaikenmaailman ihmisten kanssa ja olen todennut,
että ns. suvaitsevaiset, tai ihmiset jotka luulevat olevansa tai haluavat olla ns. suvaitsevaisia,
ovat useimmiten uskomattoman tietämättömiä.

Mutta en minä sitä heille sano, en tietenkään, se ei olisi ammattitaitoa. ;)
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Man in a Suit

Quote from: Marius on 08.11.2015, 21:07:00
Itse olen työni puolesta tekemisissä kaikenmaailman ihmisten kanssa ja olen todennut,
että ns. suvaitsevaiset, tai ihmiset jotka luulevat olevansa tai haluavat olla ns. suvaitsevaisia,
ovat useimmiten uskomattoman tietämättömiä.

Samaa mieltä, suvaitsevaisuus kumpuaa tietämättömyydestä ja suppeasta maailmankatsomuksesta.
Mitä kansainvälisempi olet, sitä realistisempi olet.

Useat näistä suvakeista näyttävät olevan epävarmoja ihmisiä jotka hakevat viiteryhmää johon kuulua.
Kyseessä on ikäänkuin käänteinen koulukiusaaminen, kuulutaan porukkaan ja rasset on ulkopuolella. Ne eivät vaan tajua että realististen porukka on melkoisesti suurempi.

Olen tässä mietiskellyt... kunhan invaasio on edennyt tarpeeksi pitkälle ja suomut putoavat 90% suvakeista silmiltä, saattaa olla kamala tilanne kun huomaavat että "mitä me ollaan tehty".
Sitten on se 10% joiden silmiltä ne suomut eivät putoa. Head cases.
Kaukaa aroilta kohoaa
Iivana Julman haamu.
Turman henki, se ennustaa:
verta on näkevä aamu.

kenelek

Quote from: Man in a Suit on 08.11.2015, 21:16:39
Samaa mieltä, suvaitsevaisuus kumpuaa tietämättömyydestä ja suppeasta maailmankatsomuksesta.
Mitä kansainvälisempi olet, sitä realistisempi olet.

Olen valitettavasti tuntenut (nykyään emme ole väleissä) tyyppejä, joille tämä ei ole auttanut. Kyseessä taitaa olla niinsanottua desktruktiivista mokutusta kannattavat. Puheet ovat olleet luokkaa "suunnilleen koko ihmiskunta ei ansaitsisi olla olemassa koska ne eivät ajattele niinkuin minä joka olen liberaali ja kasvissyöjä joten antaa islamistien vain levittäytyä kaikkialle, mitä väliä". :o Vaikka en nyt itsekään ole mikään ihmiskuntarakkain tapaus ja tietty makaaberiuskin toisinaan viehättää niin liika on vain liikaa. :facepalm: Haittamaahanmuuttajia äärimmäisesti suvaitsemalla siis lopulta puhdistamme itsemme tai jotain muuta aivan käsittämätöntä. Noin myrkyllistä ja kieroa ajattelua en voinut enää sietää elämässäni. Olivat onneksi lähinnä netin kautta tuttuja.
"Pelolle ei saa antaa sijaa" © 2016 Noin joka ikinen mokuttaja Suomessa vastauksena terrori-iskuihin
"Mutta koronavirusta on pelättävä" © 2020 lähtien kaikki valtapuolueet ja mediat

onni4me

QuoteMitä kansainvälisempi olet, sitä realistisempi olet.

Realismia kasvattaa todella nopeasti, kun menee maailmalle suvaitsevana tyyppinä lompakko avoimena takataskussa ja uusin iPhone tassussa ja olalla Nikonin tai Canonin Fullframe järjestelmäkamera kalliilla optiikalla.

Eräissä maissa näistä turhuuksista pääsee eroon todella nopeasti. Saattaa päästä hengestäänkin, jos oikein ryhtyy vatuloimaan.

Sama koskee kaikkea muutakin. Olen joutunut Aasiassa tekemään sopimuksia ja voi olla 100% varma, että jos jotain unohtui sopparista, niin sitä ei taatusti tule vaikka olisi ihan ehdoton. Ja silti täytyy kaikkea kytätä, vaikka en mikään nipo olekaan.

Se vain menee niin, että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Perussuomalaiset on ihan ookoo tappaa koska he saattaisivat heiluttaa persettä - ja myydä sitä - ja sen takia valtion ei tule turvata heidän elämäänsä.
Asraa mukaillen tämä on ihan ookoo asia sanoa täällä modejen mielestä.

Siili

Jos valitsee Usarin vihreiksi identifioituvien puheenvuorolaisten kommentteja, niin havaitsee, että yksi hyvin ajankohtainen aihepiiri loistaa poissaolollaan:

http://puheenvuoro.uusisuomi.fi/blogihakemisto?etunimi=&sukunimi=&kunta=All&puolue=Vihre%C3%A4t&aihe=All&vaalipiiri=All

Mistäköhän johtuu, että nämä edistyksen airueet eivät näytä haluavan koskea akuuttiin turvapaikanhakijakriisiin edes pitkällä tikulla?

kenelek

Quote from: Siili on 09.11.2015, 08:22:36
Jos valitsee Usarin vihreiksi identifioituvien puheenvuorolaisten kommentteja, niin havaitsee, että yksi hyvin ajankohtainen aihepiiri loistaa poissaolollaan:

http://puheenvuoro.uusisuomi.fi/blogihakemisto?etunimi=&sukunimi=&kunta=All&puolue=Vihre%C3%A4t&aihe=All&vaalipiiri=All

Mistäköhän johtuu, että nämä edistyksen airueet eivät näytä haluavan koskea akuuttiin turvapaikanhakijakriisiin edes pitkällä tikulla?

Toivovat että ulisemalla muusta kädet korvilla, kiusallinen/ahdistava akuutti kriisi menisi ohi huomaamatta?

Pölhökustaa

Quote from: Siili on 09.11.2015, 08:22:36

No, olihan siellä syys-lokakuun puolella pakolaisaihettakin sivuavia kirjoituksia, mutta....

...no hei, se on niinku niin eiline juttu, ei kukaan siitä enää puhu, nyt on niinku toi sote ja tiätsä ne oikeistoliberaalit hallitukses aikoo yksityistää iha kaiken, et ihmisen arvo mitattais rahassa ja terveyttä saa vaan ne joilla on rahaa maksaa siitä....

...sanoi punainen tyttö vihreälle tytölle Kalliolaisessa trendibaarissa brunssin äärellä sunnuntaina.

Eli päivän puheenaiheet ovat ohjattu asiasta seuraavaan, noudattaen kyynistä, poliittista tarkoituksenmukaisuutta.

Viimeisimmät gallupit ovat osoittaneet sekä vasemmistoliitolle että vihreille ettei siirtolaiskriisistä päällehuutaminen tuonutkaan roimaa lisäkannatusta, vaan se mikä persuilta suli, demareille tuli.

Ville Niinistölle tuli kiire vaihtaa jakamattomasta ihmisarvosta vielä jakamattomiin sote-alueisiin ja -rahoihin. Jospa siitä aiheesta räksyttäminen toisi tykkäyksiä?

Wokki

Lehtisaari, kuusisaari, lauttasaari, kulosaari, munkkiniemi ja vastaavat ovat vokkivapaata aluetta. Sieltä on mukava huudella. Onhan noita muitakin, ei jaksa listata. Mennään sitten usaa seuraten: natolankalähiöt vartijoineen varakkaille. Khattia jauhava kiilusilmäinen pöllyporukka koostuu näkymättömistä miestä etäisesti muistuttavista elämäntapabeduiineista. Muukin huumekauppa ja väkivaltarikollisuus itää itä-hesassa.

Bellerofon

Nyt kun sairaaloita vähennetään, niin vanha unelmanakin esiintynyt,"ei maksa mitään kunnalle"-fraasi on alkanut saada vähän heräämisiä aikaan. Ai niin valtiohan se jatkossa pyörittää keskussairaaloita. Miksi meiltä viedään täyden palvelun yöpäivystys... ei maksa mitään, voipi kohta vähän maksaakin ja saattaappi maksaa vaikka oman tai lähimmäisen hengen.

foobar

Quote from: Pölhökustaa on 09.11.2015, 09:17:28
Viimeisimmät gallupit ovat osoittaneet sekä vasemmistoliitolle että vihreille ettei siirtolaiskriisistä päällehuutaminen tuonutkaan roimaa lisäkannatusta, vaan se mikä persuilta suli, demareille tuli.

Heikko gallupnoste on ollut selvillä kyllä jo luokkaa vuosikymmenen, mutta vasta nyt kun omien tavoitteiden läpimeno (paradoksaalisesti oppositiossa sitä seuratessa) on konkreettista ja seuraamukset alkavat tulla käsinkosketeltaviksi, alkaa hissuttelu aiheesta vallata alaa. Mutta edelleenkään ei voida myöntää että kymmenien tuhansien nuorien irakilaismiesten kutsuminen elämään tänne loppuelämänsä maailmanomistajan elämää olisi jotenkin huono juttu. Siitä ei vaan ole kohteliasta vaatia puhumaan, vaikka sitä periaatteessa edelleen kannatetaankin...
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.