News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Onko suviskavereitasi mennyt hiljaiseksi?

Started by Spesialisti, 18.09.2015, 11:56:31

Previous topic - Next topic

Dangr

Puolituttu suvisnainen maaseudulta on hieman vastustanut lähistölle yhtäkkiä tulevaa vastaanottokeskusta. Mitään kunnon syytä hän ei ole vielä sanonut, "kun vaan tuntuu siltä" hän sanoo.

Kunnon nuivistumista odotellessa.
"We now live in a nation where doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the press destroys information, religion destroys morals, and our banks destroy the economy." Chris Hedges
"Shouting "Freedom" and other anti-government slogans" NYT

jänkäkurppa

Jotain hiljenemistä on ollut havaittavissa, vaikkei minulla ainakaan kovin äänekkäitä suviskavereita montaa ole ollutkaan.

Facebookissa olen havainnut ilmiötä huomattavasti selkeämmin kuin ns. livenä. Minulla on muutamia fb-kavereita, joiden seinällä on aika paljon persuja koskevan negatiivisen viestinnän tykkäämistä, jakamista ja komppaamista. Nyt viime aikoina, kun unelma on alkanut näyttämään nurjemmat puolensa, jotkut ovat jättäneet vähemmälle ne aiheet joissa haukutaan persujen rasismia; tästä voisin päätellä että ko. henkilön kohdalla on ainakin jonkinlaista nuivistumista havaittavissa. Ne, jotka yhä jatkavat valitsemallaan tiellä noissa hirveänkamalatrasistipersut-hehkuttamisessa, saavat avautumisiinsa liketyksiä huomattavasti vähemmän kuin vielä muutama kuukausi sitten.

Gunnar Hymén

ei tule nykyään kommentteja mihinkään, jopa puoli-suvis postauksia laittanu facebookkiin hieman vittuillakseni, noh kajautin vajaa parisataa suvakkia paremmille leposijoille bittien ihmeelliseen taivaaseen.

eipähän tarvitse heidän valvoa öitään minun "roskapostien" takia
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

falco

Itse olen havainnut tilanteen polarisoitumista, johon olen itsekin syyllistynyt. Olin mm. ennen niin nynny, etten facebookissa tykännyt Halla-ahon postauksista, koska arvelin sillä menettäväni liikaa sosiaalista pääomaani. Kuitenkin nyt, kun tilanne räjähti päälle ja on kyse kansakunnan kohtalonkysymyksestä, olen kirjoittanut seinälläni yhä useammin tämän vyöryn seurauksista - vielä lähinnä sen tolkuttomiin taloudellisiin seurauksiin vedoten, koska se on poliittisesti korrektimpaa kuin vedota yhteiskunnan koheesion heikkenemiseen sekä kulttuurisiin ja sosiaalisiin seurauksiin. Onhan tämäkin vielä nynnyilyä, myönnän sen.

Hyvin pieni joukko kavereistani - ne äärisuvikset - ovat lisänneet aggressiotaan etenkin perussuomalaisia kohtaan ja pöyristymisen tasoaan. Käyttäytyminen on vulgaaria ja mesoavaa. Mutta moni maltillisempi suviskaverini ilmeisesti on alkanut miettiä ja ehkä ottanut nelilaskimen käteensä, he ovat nyt hiljaa eivätkä enää linkkaa päämedian maahanmuuttoa karnevalisoiviin ja ihasteleviin pöljiin tarinoihin. "Suomi says welcome" ei lue juuri kenenkään sellaisen ihmisen profiilikuvassa, jossa elokuussa näkyi "minulla on unelma".

Nykyistä hallitsematonta ilmiötä kritisoivat postaukseni saavat tykkäyksiä nyt muutamalta "espoolaiselta perheenäidiltä", ja se on rohkaisevaa. He ottavat riskiä ja ovat avoimesti kertoneetkin, että sosiaalisessa yhteisössään jo kokevat syrjintää, kun tykkäävät kriittisistä postauksista. He ovat tarmokkaita naisia ja mielipidejohtajia, joten toivoa on.

Laiva kääntyy hitaasti. Jos tämä vyöry jatkuu nykyisellään, vuoden vaihteeseen mennessä on kaikki korpihotellit ja suljetut homekoulut otettu vokeiksi. Sitten ollaan sen päätöksen edessä, että keskeytetäänkö varusmiespalvelus tai koulunkäynti, jotta saadaan irakilaiset miehet sisälle lämpimiin tiloihin varuskuntiin ja kouluihin. Silloin on jo peruttu suuri osa lasten liikuntaharrastusmahdollisuuksista, kun sisäurheilupaikat on muutettu vokeiksi. Vyöry alkaa konkreettisesti vaikuttaa espoolaisen perheen elämään. Silloin tätä ilmiötä tukee enää Kallion punavirheä kupla.

Olen jo kehottanut ystäviäni pohtimaan nyt, mikä määrä on tarpeeksi ja mikä on liikaa ja käyttämään laskinta. Mikäli tuntuu siltä, että tasaisen vauhdin taulukko johtaa epämiellyttävään tulokseen, juuri nyt on oikea aika ottaa yhteyttä omaan kansanedustajaan ja viestiä asiallisesti mutta voimakkaasti vaatimus menon muuttamiseksi. Hallituksen tomppeleille pitää vihdoin saada sense of urgency päälle.

Kaikki tämä tapahtuu tietysti liian hitaasti, mutta toivon, että se kuitenkin tapahtuu.

Mato

Työpaikalla on aikaisemmin 'haukuttu' persuksi, vaikka en ole äänestyskäyttäytymistä sanonutkaan. Mielipiteet ehkä tuovat esille persumaisen mielipiteen ilmaston.

No viime viikolla oli parinkin työkaverin kanssa juttua aiheesta ja huomasin heidän olevan nuivempia kuin itse olen. Ja toimintaympäristömme on muutoin aika kansainvälinen, joten rasismia voi kyllä työyhteisöstä hakea kissojen ja koirien kanssa. Nämä elintasopakolaiset ovat se ryhmä, joita ei haluttaisi nähtävän. Varsinkin, kun tulee esille se, että Syyriasta ei juurikaan tule ketään, eikä varsinkaan niitä kuvissa olevia lapsiperheitä.

Soinille vinkki, jos haluat puolueen pysyvän eri tiellä kuin SMP:n hallitukseen meno, niin älä unohda nuivistumista.

Onko muuten viime aikoina ollut iltalehdissä kyselyjä, pitäisi ottaa lisää pakolaisia... en ole ainakaan nähnyt.

- Mato

Hellfire

Itse olen jakanut asiaan kuuluvia linkkejä ja postauksia julkiseen profiiliini fbssä jo kauan ennen akuuttia kriisiä. Tykkäyksiä ei ole muutamaa lähipiirin tuttua lukuunottamatta tullut, mutta sitten myöhemmin kun on kasvokkain tavattu onbtultu kyselemään aiheesta lisää ja sanottu että jokainen postaus on luettu tai ainalin pantu huomiolle. Nyt on monesti jo lähestytty fbn chatissa ja kysytty asioita; Mistä saada lisätietoja, kuka näitä asioita ajaa ja on päivitellty sitä ettei uskalla julkisesti ko asioihin ottaa kantaa vaan kuunnella ja hyväksyä hiljaa.

Monen tutun kohdalla yksi syy menee ylitse muiden: naisen saanti. Ainakin vielä maailmanhalaajaideologia on seksikästä ja rasistit on yök joten jos tykkäät Halla-ahosta ja Vartiaisesta voi saanti olla hyvinkin epävarmaa. Kun tiwtty lakipiste kriisissä ylittyy ja nuoret naiset alkavat arvostaa nuivuutta miehessä, alkaa tapahtua kummia.

Voi tosin olla että Persujen ja nuivien mielikuvallinen linkkautuminen abortin vastustamiseen ja Laasasmaiseen sovinismiin viivyttää prosessia, mutta tätä saadaan helposti lääkittyä esim Maria Lohelan nostamisella ja nuorten naispersujen herättämisellä.
You say you've got the answers, well who asked you anyway?
Ever think maybe it was meant to be this way?
-Dave Mustaine

http://www.youtube.com/watch?v=ZmXYrXYvovQ

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: Vöyri on 27.09.2015, 11:16:52Minulla on vain yksi nyreä kaveri, joskin älykäs ja lukenut, ei mikään öyhöttäjä, ja ehkä yksi puolinyreä. Kaikki muut ovat enemmän tai vähemmän kunnon suviksia tai sitten vain ihan normi-ihmisiä, jotka eivät ajattele kaikkea ideologisesti tai poliittisesti - minä taidan olla itse asiassa aika lailla vähiten suvis siinä suvis-joukossa. En juuri ole huomannut mielipiteiden muuttumista, mutta luulisin että kun hallitus varmaan joutuu yhä voimakkaammalle leikkauslinjalle niin löytyy kritiikkiä myös turvapaikanhakija-tilanteen suhteen. Jonkin verran huolta on ollut määristä, mutta enemmänkin näistä karkeista hyökkäyksistä ja avoimesta rasismista, mitä somessa näkyy. Sanoisin että öyhöttäminen on tässä suhteessa hyvä rokote - ei hevillä halua löytää itseään mistä vaahtosuisten raivopäiden joukosta ristejä polttamasta...

En ole lukenut tänään uutisia. Voisitko antaa linkin uutiseen, jossa kerrotaan ristien polttamisesta?
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

Pöllämystynyt

Eräs tuttuni, joka vielä pari vuotta sitten oli selvästi muka-suvaitsevainen, yllätti eilen sanomalla, että "rajat pitäisi laittaa kiinni näiltä saatanan turvapaikkaturisteilta", ja lisäksi ilmoitti, että jos joku sanoo häntä rasistiksi, niin hän lyö naamaan. Tämä neiti on aina heikomman puolella, ja on sitten vihdoin tajunnut, että suomalaiset ovat maailman mittakaavassa ja jopa omassa maassaan heikoilla. Oli joutunut tästä entisten kaveriensa kanssa sanaharkkaan, ja saanut rasistikortista, ja siitä vihastunut niin, että aikoo seuraavaa onnetonta herjaajaa lyödä.

Eikä varmasti ole ainoa suomalainen, joka on raivoissaan rasistikortin jatkuvasta ja systemaattisesta väärinkäytöstä poliittisten toisinajattelijoiden leimaamiseen. Natsikortti on jotakuinkin yhtä vakava herja, kuin olisi pedofiiliksi haukkuminen. Sillä toinen tehdään epäihmiseksi, osoitetaan yleiseksi viholliseksi ja hylkiöksi, asetutaan tämän yläpuolelle, ja mitätöidään tämän perusteet, motiivit ja näkemykset edes niitä kuulematta.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

elven archer

Jos ihminen hylkää järjen ja logiikan, niin hänen päätään ei niillä keinoin voi kääntää. Tämä on se kuilu ylitettävänä.

Käytännössä siis pitäisi kyetä vetoamaan tunteisiin. Eli tarjoilla sopiva sekoitus tunteita ja järkeä. Jos ratkaisu vaikuttaa liian kylmältä, niin sitä ei hyväksytä, vaikka se todellisuudessa olisi myös kaikista humaanein kokonaiskuvan kannalta. Moni ihminen ei näet ymmärrä ollenkaan kokonaisuuksia. He ajattelevat kaiken pienten tässä tapauksessa ihmisten kokoisten palasten kautta. Se on eri asia kuin ongelman osittaminen, sillä heiltä se kokoamisvaihe jää täysin väliin. He ovat kuin lapsia lego-laatikon palaset lattialle levitettynä tietämättä, mitä he niille tekisivät.

Itse usein puhun kokonaiskärsimyksestä. Siitä, miten tämä kallis siirtolaisuusoperaatio ei tuota ratkaisua itse kärsimystä (ja siirtolaisuutta) tuottavaan perisyyhyn. Puhun siitä, että se raha on poissa tehokkaampien keinojen käyttämisestä, eli tukemalla tätä toimintaa tuottaa enemmän kärsimystä kuin tukemalla esim. pakolaisleirien perustamista ja jopa puuttumisesta kriiseihin aseellisesti. Monen vastaus tähän on, että "mutta persuthat haluavat leikata sieltäkin". Haluavat tai eivät, niin eihän se tee rahan heittämisestä kaivoon yhtään järkevämpää. Miksi he eivät aja politiikkaa, jossa raha kohdennetaan oikein? Eihän tämä asia ole selvästikään persuista kiinni, vaan heistä. Heillä on ylivalta. Miksi he tuottavat maailmaan enemmän kärsimystä kuin on tarpeen tukemalla todella tehotonta rajallisten auttamisen resurssien kohdistamista?

Aurelius

Quote from: Hellfire on 27.09.2015, 23:15:25
Monen tutun kohdalla yksi syy menee ylitse muiden: naisen saanti. Ainakin vielä maailmanhalaajaideologia on seksikästä ja rasistit on yök joten jos tykkäät Halla-ahosta ja Vartiaisesta voi saanti olla hyvinkin epävarmaa. Kun tiwtty lakipiste kriisissä ylittyy ja nuoret naiset alkavat arvostaa nuivuutta miehessä, alkaa tapahtua kummia.

Tämä on hyvä huomio. Helsingissä miltei kaikki yliopistonaiset ovat suvaitsevaistoa, ja itsellänikin on kaatunut homma parissa tapauksessa siihen, että aggressiivisen vasemmistolaisesti politikoivan kanssa ei ole voinut nähdä tulevaisuutta, vaikka muilla sektoreilla on kohdannut. Ja toisaalta todettu, että olet muuten hyvä tyyppi, mutta poliittiset mielipiteesi...

Mielenkiintoinen kysymys on, mitkä tekijät asiaan vaikuttavat, ja voiko tilannetta muuttaa. Jos nykyisestä maahanmuuttoinvaasiosta seuraa naisiin kohdistuvan väkivallan moninkertaistuminen ja kaupunkitilojen muuttuminen turvattomaksi, voi olla, että naiset alkavat aktiivisemmin hakeutua parisuhteeseen ja etsimään itselleen "suojelijaa". Toisaalta se "suojelija" voi olla aggressiivinen mamumieskin.

Gunnar Hymén

mielestäni viksut ihmiset pitävät pillunsaannin ja politiikan hyvinkin erillään toisistaan. ei nuivuus saa olla este saannille, eikä sen perässä juokseminen tarkoita, että pitäisi olla epä-nuiva.
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Acres

Quote from: beehoo on 28.09.2015, 20:08:04

mielestäni viksut ihmiset pitävät pillunsaannin ja politiikan hyvinkin erillään toisistaan. ei nuivuus saa olla este saannille, eikä sen perässä juokseminen tarkoita, että pitäisi olla epä-nuiva.

Tämä. Se ei ole mies eikä mikään, joka ei ole kunnon suvakkia pannut.
Eurooppa kadehtii Ruotsia.  Me valaisemme roviona pimeydessä. Rosengårdin kaltaisissa esikaupungeissa nousee esiin uusi yrittäjäsukupolvi, jolla on suorastaan moniarvoinen halu polttaa.

- B.H keskustelija ja lähimmäinen

Jane Doe

Suviswatch: Nyt kun FB:ssäkään totuutta ei enää voi kahlita ja yhä useampi nuiva tulee kaapista, osa suvakeista on ryhtynyt "some-paastolle", somen koskien tosin pelkkää Facebookia. Dramaattinen ilmoitus, että hänen hyvyytensä haluaa nyt keskittyä elämässä olennaisiin asioihin ja positiivisiin juttuihin ja jääkää te luuserit tänne FB:iin tappelemaan keskenänne, oikeat ystävät tietävät mistä minut saa kiinni bla bla blaa. Näitä siis useampi kappale ihan samanaikaisesti.

Paras tapaus on ylidramaattisesti FB-erostaan ilmoittanut vatipää, joka kuitenkin palaa postaamaan jotain "saa jakaa"-julistuksia (kirjoitettu suomeksi ja tönköllä englannilla), palaa "paastolle", kun keskustelu kääntyy ikäväksi ja käväisee taas vaihtamassa profiilikuvansa senhetkisen suvakkitrendin mukaiseksi.

Olen minäkin muuten ollut poissa Facebookista välillä toista vuotta. Tämä tapahtui niin, että ulostauduin ilman mitään erillisiä julistuksia tai manifesteja. Ilmeisesti väärin ulostauduttu.
Wippajei!

Eurytmistinä alkaa mielikuvitus elää..

Malla

Quote from: Jane Doe on 29.09.2015, 08:54:54
Suviswatch: Nyt kun FB:ssäkään totuutta ei enää voi kahlita ja yhä useampi nuiva tulee kaapista, osa suvakeista on ryhtynyt "some-paastolle", somen koskien tosin pelkkää Facebookia. Dramaattinen ilmoitus, että hänen hyvyytensä haluaa nyt keskittyä elämässä olennaisiin asioihin ja positiivisiin juttuihin ja jääkää te luuserit tänne FB:iin tappelemaan keskenänne, oikeat ystävät tietävät mistä minut saa kiinni bla bla blaa. Näitä siis useampi kappale ihan samanaikaisesti.

Alalaji: ylhäinen ilmoitus, että "minun on ollut pakko poistaa FB-kavereitani, koska haluan keskittyä olennaisiin, en jaksa vääntää jne." (Toivomuksena tietenkin se, että mahdollisimman moni kiiruhtaa anelemaan: "Muru, ethän mua poista?")

Ilmeisesti minun FB:ni on jotenkin viallinen, koska se ei pakota minua osallistumaan vääntöihin.

Ink Visitor

Quote from: Jane Doe on 29.09.2015, 08:54:54
Paras tapaus on ylidramaattisesti FB-erostaan ilmoittanut vatipää, joka kuitenkin palaa postaamaan jotain "saa jakaa"-julistuksia (kirjoitettu suomeksi ja tönköllä englannilla), palaa "paastolle", kun keskustelu kääntyy ikäväksi ja käväisee taas vaihtamassa profiilikuvansa senhetkisen suvakkitrendin mukaiseksi.
If I am ever killed in a terrorist attack, I want my candlelight vigil to be done with torches and guns. Rename it posse and go have fun in the night...

Sakari

Suvaitsevaisia pitäisi suojella pahojen tahojen hyväksikäytöltä. Olemmehan kumminkin tätä samaa upeaa kansaa.

On säälinsekaista katsoa miellyttämisen haluisten ihmisten rimpuilua epäloogisuudessa ja toisensa poissulkevien ajatusten ristiaallokossa. Suvaitsevainen = haluaa miellyttää epätoivon vimmalla = käytetään siekailematta hyväksi erilaisiin poliittisiin päämääriin. Suvaitsevainen kokee jatkuvasti olevansa ns. damokleen miekan alla. Miekka on "mitä muut minusta ajattelee". Tälläiseen heikkoon mieleen on liiankin helppo istuttaa ajatuksia mikä kulloinkin on hyväksyttävää ajattelua. Välillä se voi olla sananvapaus, kohta vastustetaan vihapuhetta, sitten homojen oikeuksia, hetkenkuluttua jo kannatetaan kansainvaellusta homokriittisiltä alueilta, ollaan huolissaan matalapalkkaisten toimeentulosta, samalla kun halpatyövoimaa virtaa maahan, luodaan rasitteita yrityksille ja ihmetellään työpaikkojen katoamista... jne.

Orwell: 1984.
Ooh lalaa...

Jane Doe

Quote from: Ink Visitor on 29.09.2015, 12:26:54
Muuten osuva, mutta truuhoocee-suvakit eivät harrastaneet jesuischarlieta, koska, no, oma vika ja silleen.
Wippajei!

Eurytmistinä alkaa mielikuvitus elää..

Miniluv

QuoteKaikkein hurjin meno on päällä seksuaalivähemmistöjen edustajilla ja pienten lasten vanhemmilla, eli juuri niillä ryhmillä, joiden olettaisi välittävän nykyisen yhteiskunnan säilymisestä eniten.

Kertoisitko lisää?
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Marius

Otsikkoon:

On ja ei.  Mutta kyllä kaikenlaista kiemurtelua olen nähnyt ja kuullut.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Juffe

Quote from: Triine on 13.10.2015, 15:13:27
Mielenkiintoisia kokemuksia teillä. Omassa ystäväpiirissäni suvaitsemisen vauhti vain kiihtyy. Nekin ystäväni, joita olen pitänyt keskitien kulkijoina, ovat ryhtyneet vaahtoamaan joka käänteessä rasismin valtavirtaistumisesta ja jakamaan somessa jatkuvasti ääripään kirjoituksia ja kannanottoja vapaan maahanmuuton puolesta. Jotkut ovat menneet vastaanottokeskuksiin vapaaehtoisiksi, toiset lahjoittavat ainakin omien sanojensa mukaan suuria summia rahaa SPR:lle. Mitä enemmän Irakin poikia lappaa rajan yli ja talousruuvi kiristyy, sitä mielipuolisemmalle tasolle nousee tosiasioiden poissulkeminen. Kaikkein hurjin meno on päällä seksuaalivähemmistöjen edustajilla ja pienten lasten vanhemmilla, eli juuri niillä ryhmillä, joiden olettaisi välittävän nykyisen yhteiskunnan säilymisestä eniten.

Kriitiikkiäkin sentään kuuluu, nimittäin iäkkäiltä naapureilta ja kaupunginosayhdistyksen varttuneemmalta väeltä.
Luulisin osan tuosta johtuvan siitä, että kun nykytilanteessa on yhä enemmän "valittava puolensa", niin joissakin ihmisissä valmiiksi uinuva mokuttaja puhkeaa kukkaan. Tapahtuu "radikalisoituminen", kun omat luulot haastetaan. Osittain sama ilmiö kuin se, kuinka maahanmuuttajien uskonnollisuus tuppaa tiukkenemaan vieraassa ympäristössä.
Toinen suvaitsevaisuushurahdukseen vaikuttava tekijä saattaa olla tietynlainen todellisuuspako. Ahistaa, kun maahanmuuttotilanne on mennyt näin villiksi ja asiaan liittyy kaikenlaista pelko ja kuohuntaa. Ja jos kriitikot ovat oikeassa, se tarkoittaisi että täytyisi olla valmis hyväksymään ikäviä toisasioita, kuten että joillekin ihmisille täytyy oikeasti olla tiukka ja tyly jos uhat halutaan torjua. On vapauttavaa kieltää uhat ja kietoutua suvaitsevaisuuden viittaan.  Itsellenikin tulee välillä sellainen olo, että "ehkei tässä oikeasti olekaan suuria uhkia, kyllä tää hyväks kääntyy, ikävää jos ihmiset paheksuvat asenteitani, kuluttavaa olla niin kielteinen ja pessimistinen, sydän korruptoituu, lähdetään ulos yhdessä halaamaan kaikkia, kumbajaa."

Kyklooppi

Suvikset voitti, iso-timo takuumiehenä, nuivistit meni hiljaiseksi eikä ihme.
Ihmisjäte.

alussaolisana

Quote from: Dangr on 27.09.2015, 11:47:42
Puolituttu suvisnainen maaseudulta on hieman vastustanut lähistölle yhtäkkiä tulevaa vastaanottokeskusta. Mitään kunnon syytä hän ei ole vielä sanonut, "kun vaan tuntuu siltä" hän sanoo.

Kunnon nuivistumista odotellessa.

Kuulostaa siltä, että asia on yhtäkkiä tullut niin iholle, että kivikautiset vaistot ovat nousseet esiin. Niihin kannattaa luottaa. Ovat yleensä aina oikeassa. Itse asiassa on hengenvaarallista olla huomioimatta niitä.
"Harmageddonin tapahtumapaikka sijaitsee nykyisessä Israelissa Afulan kunnassa (38 900 asukasta) ja sinne voi ajaa valtatie 66:a pitkin. Kunta mainostaa itseään sloganilla "Afula, hauska paikka asua"."

Hakkapeliitta

Omalla työpaikallani ei käytännössä suvakkeja ole lainkaan, mutta sen olen noteerannut, että ihmiset ikäänkuin ovat kyllästyneet aiheeseen, ja palanneet puhumaan niistä samoista netin tissikuvista mistä aikaisemminkin. Muutama viikko sitten keskustelu oli melkein pelkkää elintasopakolaisjauhamista.
Monikulttuurisuus on aivan ihana asia. Se on yksi tärkeimmistä rikkauksista. Jotta se säilyy rikkautena, koulussa täytyy olla enemmän resursseja.

Asra

En tiedä vastaako ihan ketjun kysymykseen, mutta enenevässä määrin vallitseva tilanne on alkanut vetämään vakavaksi oikeina pakolaisina tänne tulleita maahanmuuttajia. Varsinkin kurdit ja shiiat ovat alkaneet huolestumaan avoimista rajoista.

ﻳَﺎ ﺃَﻳُّﻬَﺎ اﻟﻨَّﺎﺱُ اﺗَّﻘُﻮا ﺭَﺑَّﻜُﻢُ اﻟَّﺬِﻱ ﺧَﻠَﻘَﻜُﻢْ ﻣِﻦْ ﻧَﻔْﺲٍ ﻭَاﺣِﺪَﺓٍ ﻭَﺧَﻠَﻖَ ﻣِﻨْﻬَﺎ ﺯَﻭْﺟَﻬَﺎ ﻭَﺑَﺚَّ ﻣِﻨْﻬُﻤَﺎ ﺭِﺟَﺎﻻً ﻛَﺜِﻴﺮًا ﻭَﻧِﺴَﺎءً ۚ ﻭَاﺗَّﻘُﻮا اﻟﻠَّﻪَ اﻟَّﺬِﻱ ﺗَﺴَﺎءَﻟُﻮﻥَ ﺑِﻪِ ﻭَاﻷَْﺭْﺣَﺎﻡَ ۚ ﺇِﻥَّ اﻟﻠَّﻪَ ﻛَﺎﻥَ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﺭَﻗِﻴﺒًﺎ

http://www.setakielto.fi/

Kni

Quote from: Triine on 13.10.2015, 16:10:20
Eräs nuori äiti tutusta mammaporukasta yritti viedä vauvansa vastaanottokeskukseen, onneksi heidät käännätettiin lääkärin ohjeen perusteella pois. Ei tubikaan ole mikään oikea riski, jos meillä on unelma.

Miksi äiti haluaa viedä vauvansa vastaanottokeskukseen? Oliko auttamisen halu niin suuri että vauva otetaan mukaan töihin (=auttamaan)? Vai eikö äidillä ollut kaikki iPakolaiset bussissa?
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

LW

Lainaan tähän yleisfiiliksiäni hyvin kuvaavaa Yeatsin klassikkorunoa The Second Coming:

The best lack all conviction, while the worst
Are full of passionate intensity.

No, selviäähän tässä ainakin kätevästi se, mihin lokeroon kukakin kuuluu. Olisin pärjännyt mainiosti ilman sitäkin tietoa, mutta todellisuus on mitä on, eikä se itkemällä mihinkään muutu.
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

Bigot

^^ Näköjään yksityisesti vauvan kyseessä ollessa tartuntavaarakin myönnetään. Samat taudithan ne aikuisiakin uhkaavat, mutta eivät niin tappavina, joten unelma jatkuu.

takalaiton

Quote from: Triine on 13.10.2015, 16:07:48
Quote from: Juffe on 13.10.2015, 15:40:22
Toinen suvaitsevaisuushurahdukseen vaikuttava tekijä saattaa olla tietynlainen todellisuuspako. Ahistaa, kun maahanmuuttotilanne on mennyt näin villiksi ja asiaan liittyy kaikenlaista pelko ja kuohuntaa. Ja jos kriitikot ovat oikeassa, se tarkoittaisi että täytyisi olla valmis hyväksymään ikäviä toisasioita, kuten että joillekin ihmisille täytyy oikeasti olla tiukka ja tyly jos uhat halutaan torjua. On vapauttavaa kieltää uhat ja kietoutua suvaitsevaisuuden viittaan.  Itsellenikin tulee välillä sellainen olo, että "ehkei tässä oikeasti olekaan suuria uhkia, kyllä tää hyväks kääntyy, ikävää jos ihmiset paheksuvat asenteitani, kuluttavaa olla niin kielteinen ja pessimistinen, sydän korruptoituu, lähdetään ulos yhdessä halaamaan kaikkia, kumbajaa."

Noin olen itsekin pohdiskellut olevan, uinutaan Ruususen unta siellä omassa kuplassa ennen kuin on pakko herätä. Yritän minäkin etsiä positiivisuuden pilkahduksia uutisten joukosta vaikka väkisin.

Lisäksi voi uskoa siihen, että asiat paranevat kyllä jatkossa vaikka jotakin ongelmia nyt olisikin. Jos vain käytämme lisää resursseja kotoutumiseen, vähennämme rasismia, otamme mallia muista maista, tulemme monikulttuurisemmiksi, syrjimme positiivisesti ja niin edelleen, niin mitään suurempia ongelmia ei tule. Sillä ei ole merkitystä, että ehdotetut keinot eivät ole muualla juuri toimineet.

Tämä onkin hyvä lähtökohta, koska se toimii aina. Jos kymmenen vuoden kuluttua humanitaarisen maahanmuuton ongelmat ovat kertaluokkaa suurempia, voi aina vedota yhteiskunnan riittämättömiin toimiin. Itse asiassa kaukaa viisas liberaalia maahanmuuttopolitiikkaa kannattava poliitikko varoittelisi jo nyt, että kotoutuminen ja työllistyminen saattavat epäonnistua yhteiskunnan liian pienten panostusten takia. Jos ongelmat sitten tulevaisuudessa lävähtävät kasvoille, voi kätevästi syytellä muita.
Oulu is not safe - start deportations.

Titus

On, ja osa on nykyään niin nuivia, etten itse ole koskaan ollut. Jotkut puhuu avoimesti ja
jotkut laittaneet radiohiljaisuuden päälle:

todella monella tämä ensimmäinen:
-monikulttuuri hiipii kouluihin, lasta kiusataan ja oppimisen taso on ollut huonoa. Perheiden
vanhemmat ovat tohtori/maisteri-tasoa ja pelkäävät, ettei lapsi suoriudu jatko-opiskeluista
jos suunta on tämä. ja tätä kuulee jo Hgin kalleimmilta asuinalueilta.

-omaisuutta lähtenyt sekä kerjäläisten, että virolaisten matkaan

-geelitukat ja somput pyörivät  alueella iltamyöhään meluamassa omakoti/kovanrahan asumisalueella (Itä-Helsinki)

-monikulttuuriset kohtaamiset virastoissa, terveydenhuollossa ja julkisissa, melkein missä vaan

-palveluiden yleinen huonontuminen: esim valitetaan siitä, että ennen niin laadukkaissa
ravintoloissa on kielitaidottomia virolaisia tarjoilijoita, sama takseissa :roll:

-yleinen vitutus taloustilanteesta kääntyy hämmästyttävän usein matuihin vaikka yritän itse
jopa vältellä aihetta (antimokutin ennen aika paljon, nyt ei tarvitse edes sanoa "mitä minä sanoin!")

-ylen moku-ohjelmat ja mokumannekiinit

that's a bingo!

Saturnalia

Niin suvakeistahan saa sen käsityksen että ainoa uhka onnistuneelle maahanmuutolle ja multikulttuurille ovat suomalaiset, jotka eivät jousta riittävästi.
Rahaa ei koskaan mainita, sen loppuminen on täysi tabu suvakkipiireissä. Kyllä tätä on nyt hyvin mielenkiintoista seurata ensi talvi ja vuosi. Maahan syntyy uusi alaluokka, jota suvakit lempivät mutta tuulipuvut eivät pidä minään. Nuivuus alkaa lisääntyä voimakkaasti kun oma ropelli alkaa ottaa hittiä. Ei saa kämppää eikä duunia enää kuten ennen, verot nousevat ja palvelut huononevat. On tää kyllä ennen kuulumaton experimentti. Ei ennen ole tällaistas kokeiltu.
Että yhtäkkiä, parissa vuodessa maahan otetaan ihan helvetinmoinen lössi vierasta kansaa.