News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-09-08 Hallitus puuttuu lomiin, ylityökorvauksiin ja sunnuntailisiin

Started by Ink Visitor, 08.09.2015, 15:36:18

Previous topic - Next topic

Saturoitunut

Quote from: Dredex on 09.09.2015, 19:15:24
Quote from: Saturoitunut on 09.09.2015, 19:08:33
Onko tämä ylirasitus useinkin kohdalle sattuvaa?

Niin, ehkä en ole edes ylirasittunut. Töihin on siis mentävä.

Puhutko nyt helatorstain jälkeisestä perjantaista, joka on yleensä työpäivä?

En, vaan helatorstaista. Miksi pilaisin viikonlopun kahden vapaapäivän putken ja menisin lauantaina töihin korvaamaan helatorstaita, kun voin saman tien mennä helatorstaina töihin?

Yritätkö puolustaa sairasloman väärinkäyttöä?

En, vaan yritän puolustaa töihin menemistä. Enhän voi olla pois töistä varmuuden vuoksi joka kerta, kun satun aivastamaan aamulla.

Jos sinä aikuinen ihminen et kykene arvioimaan, oletko työkunnossa vai et, ehkä voisit vaikka soittaa mamille aina kun aamulla aivastuttaa.

Ahaa, kyse oli ilmeisesti hallituksen ehdottamista muutoksista helatorstaihin. Se on minulle täysin yhdentekevä, enkä ole kommentoinut sitä mitenkään.

Punaniska

Oho, tulipas sanottua

Ministeri Lindström: "Kyllä pyhä on edelleen pyhäpäivä, ja työmies tai -nainen on sen palkkansa ansainnut sunnuntainakin. En lähtisi puuttumaan tuplapalkkaan."

http://www.mtv.fi/uutiset/talous/artikkeli/ministeri-lindstrom-tyomies-on-tuplapalkkansa-ansainnut/5156074

Soini:"On aivan posketonta, että tässä tilanteessa, kun ihmiset pelkäävät työpaikkojensa puolesta ja eurokriisi velloo, kokoomus ottaa puolueena kannan siihen, että sairastaminen kriminalisoidaan taloudellisessa mielessä."

http://yle.fi/uutiset/soini_perussuomalaiset_ei_kannata_sairauslomaehdotusta/6316213

Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini ei kannata ehdotusta sunnuntailisien poistamisesta. Samalla linjalla on myös puolueen uusi työministeri Jari Lindström.

Soinin mukaan ilmassa on nyt monenlaisia ehdotuksia ja eri tahot haluavat linjata tulevaa.

– Sunnuntai on pyhä päivä. Pidän hyvänä käytäntöä, että pyhyyden taju yhteiskunnassa säilyy.

Työministeri Lindström on pitkälti samoilla linjoilla puheenjohtajan kanssa.

http://yle.fi/uutiset/perussuomalaiset_sunnuntailisa_on_pyha/8041535

Pastanpuhuminen on pastanpuhumista, riippumatta siitä, kuka sitä puhuu. Lindströmmi saa pelätä Soinin teräsharjaa, mutta Soinin pitäisi ymmärtää bullshittinsa seuraukset.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Raksa_Mies

Quote from: Punaniska on 09.09.2015, 19:29:02
Oho, tulipas sanottua

Ministeri Lindström: "Kyllä pyhä on edelleen pyhäpäivä, ja työmies tai -nainen on sen palkkansa ansainnut sunnuntainakin. En lähtisi puuttumaan tuplapalkkaan."

http://www.mtv.fi/uutiset/talous/artikkeli/ministeri-lindstrom-tyomies-on-tuplapalkkansa-ansainnut/5156074

Soini:"On aivan posketonta, että tässä tilanteessa, kun ihmiset pelkäävät työpaikkojensa puolesta ja eurokriisi velloo, kokoomus ottaa puolueena kannan siihen, että sairastaminen kriminalisoidaan taloudellisessa mielessä."

http://yle.fi/uutiset/soini_perussuomalaiset_ei_kannata_sairauslomaehdotusta/6316213

Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini ei kannata ehdotusta sunnuntailisien poistamisesta. Samalla linjalla on myös puolueen uusi työministeri Jari Lindström.

Soinin mukaan ilmassa on nyt monenlaisia ehdotuksia ja eri tahot haluavat linjata tulevaa.

– Sunnuntai on pyhä päivä. Pidän hyvänä käytäntöä, että pyhyyden taju yhteiskunnassa säilyy.

Työministeri Lindström on pitkälti samoilla linjoilla puheenjohtajan kanssa.

http://yle.fi/uutiset/perussuomalaiset_sunnuntailisa_on_pyha/8041535

Pastanpuhuminen on pastanpuhumista, riippumatta siitä, kuka sitä puhuu. Lindströmmi saa pelätä Soinin teräsharjaa, mutta Soinin pitäisi ymmärtää bullshittinsa seuraukset.

Nyt taidan ymmärtääkin Perussuomalaisten hiljaiselon. Että ei tule puhuttua sontaa.

ArtturiE

Quote from: Maatiaisjuntitar on 09.09.2015, 08:49:16
Eipä tuo muuta minun elämääni hirveästi:

Ne 38 lomapäivää onkin ollut vaikea saada pidetyksi, joten joutaahan nuo mennä.

Töissä on oltu sairaana ennenkin, nyt kynnys kotiin jäämiseen nousee vielä entisestään.

Ylitöistä/ viikonlopputöistä (ei noita usein ole) meillä ole maksettu ennenkään mitään.

Ainoa joka kirpaisee on nuo palkattomat arkipyhät. Jostain pitäisi saada tuloa, joka korvaisi sen menetyksen.

Saavutetut edut on nyt niitä mistä lähdetään leikkaamaan.  Voin kyllä luopua muutamasta lomapäivästä, koska ei ole muutenkaan varaa lomailla missään. Lomat puuhailen kotipiirissä.
Aina jotain Hommaa on. Ylitöitä työnantaja tarjoaa jatkuvasti, ei ole pakko, mutta kun vapaanakaan niitä ei saa pitää niin otan rahana.  Viikonlopputöistä kieltäytyminen merkitsisi irtisanomista. Työnantajan direktio-oikeus, nääs.  Hyvä että on töitä, muuten oltaisiin sossun luukulla mamujen kanssa. 
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"

Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

Dredex

Quote from: Saturoitunut on 09.09.2015, 19:25:37
Jos sinä aikuinen ihminen et kykene arvioimaan, oletko työkunnossa vai et, ehkä voisit vaikka soittaa mamille aina kun aamulla aivastuttaa.

Ei vaan kyse on siitä, että minä nimenomaan olen kykenevä arvioimaan, olenko työkunnossa vai en. Minähän nimittäin olen. On turha tulla väittämään, että minulla on flunssa.

Saturoitunut

Quote from: Dredex on 09.09.2015, 19:40:01

Ei vaan kyse on siitä, että minä nimenomaan olen kykenevä arvioimaan, olenko työkunnossa vai en. Minähän nimittäin olen. On turha tulla väittämään, että minulla on flunssa.

Olemme tosiaan mielenkiintoisen seikan äärellä: kuka päättää, että työntekijä on sairas tilanteessa, jossa sairaus tarkoittaisi työntekijälle palkatonta vapaapäivää? Voiko esimies todeta ykskantaan, että sinä olet Jokke nyt kuule sairas, että menepä kotios? Pitääkö Joken silloin marssia työterveyslääkärille ja saada tältä lausunto, jonka mukaan Jokke on itse asiassa täysin terve ja esimies on syyllistynyt Aiheettomaan Kotiinpassittamiseen? Jos mitään oikaisuprosessia ei ole, esimieshän voisi hiljaisempina päivinä todeta kaikki toimettomat työntekijät sairaiksi.

Bigot

Ei tämä sairasloma-asiakaan sinänsä mahdottomuus ole, mutta sekin iskee eniten samoihin karvapersuihin, jotka tekevät vuorotyötä ja fyysistä työtä ja sairastavat enemmän kuin jakkukalkkunat ja muut kokokepun äänestäjät.
Persu vaan raikaa tässäkin 2-1!

Darwinisti

Hallitus saa minulta täyden tukeni tälle saneerauspaketille. On oikeasti siirryttävä 2000-luvulle sieltä Kekkoslovakiasta. SDP, SKDL ja SAK olivat kovia juttuja silloin. Nyt SAK pisti STTK:n ja Akavan epäonneksi hanskat tiskiin. Tämä sama paketti olisi niistäkin neuvotteluista tullut ota tai jätä -periaatteella, joten ei tässä mitään erikoista ollut. Julkisen keskustelun länkytys kannattaa ohittaa. Meille on paljon suurempi ongelma se, että maahanmuuttokeskustelu sakkaa ja eteneminen tuntuu olevan tiukassa. Pakolaiskriisi voi kasvaa eksponentiaalisesti, mutta talouden voimme vielä saadaa kuriin sisäisellä devalvaatiolla.

Tässä on nuivasta näkökulmasta pari seikkaa, jotka kannattaa pitää mielessä...

1) Nämä muutokset eivät tule riittämään millään. Nyt kun ne toivottavasti todellakin saadaan maaliin asti, niin ne ovat jo plakkarissa kun kassakriisin vuoksi joudumme aivan varmasti joskus 2016-2017 aikana puuttumaan kotoutusrahoihin ja turvapaikanhakijoiden määrään. Silloin ei ole enää muuta keinoa leikata kuin tappaa pyhä lehmä, eli mokutusrahastusautomaatti. Sitä nopeammin muut säästökortit on pelattu, sitä nopeammin pääsemme tavoitteeseemme, eli sen erään taikaseinän muuttamiseen Tanskan tapaan.

2) Jos tässä vempuloidaan ja vitkastellaan, niin suurena riskinä on, että olemme jossain vuodessa 2018 ja sitten alkaa suuri vaalisirkus, jolloin on epävarmaa tapahtuisiko mitään ratkaisevaa. Jos jostain syystä SDP + VIHR + VAS tekisivät comebackin 2019, niin meillä kaatuu kaikki toivo taikaseinän suitsemiseksi.

3) Ay-liike on ollut vahvasti tukemassa monikulttuurisuutta ja maahanmuuttajien solidaarisuutta. On täysin oikein ay-pampuille, eritoten SAK:ssa, että saavat nyt kunnolla pataan. Eduskunta on demokraattisesti kaikkien valitsema ja sille kuuluu kansanvalta. Ay-liike elää jossain Kekkoslovakiassa ja luulee voivansa sanella meille kaikille. Nyt sen pitää loppua!
"Jos meidän kulttuurimme ei tätä kestä, niin sitten se ei kestä." - Petri Sarvamaa, MEP, KOK, HS 3.9.2015

Kyklooppi

Hallitus tekee paljon muutakin mukavaa, sellaista mikä koskettaa ..
Ihmisjäte.

Bigot

^ ^
Mitä nopeammin ja tehokkaammin muualta säästetään, sen pidempään on varaa mokuttaa.

Eikö täällä tosiaan juuri kukaan ymmärrä poliittista peliä? Vaikka nämä leikkaukset näkisikin välttämättömiksi Suomelle, niin persunäkökulmasta siitä, että lyödään eniten persujen kannattajakuntaa ja vaalilupauksia, pitää saada kunnon hinta. Esimerkiksi stoppi mokutukselle. Ainakin toistaiseksi vaikuttaa siltä, ettei mitään hintaa ole edes kehdattu vaatia. Jos tällaisen tilaisuuden jättää käyttämättä on poliittisesti impotentti, kyvytön saamaan mitään aikaan, vaikka hyvät tarkoitukset olisikin.

Surkeinta itse leikkauksissa on se, että ne kutistavat pienipalkkaisien ja työttömien tuloeroja, jotka ovat tähän astikin olleet olemattomat.

Gunnar Hymén

no jos jotain positiivista tästä uutisoinnista haluaa hakea, on ollut mahtava huomata miten nämä niin kaikkisuvaitsevaiset ovat menossa lakkoon ja barrikadeille VÄLITTÖMÄSTI kun asia X heitä koskettaa. hyysätään pakkomamuja, villasukkia, pullaa, haleja, ystäväkerhoja, grillausta, suvaitaan niimmaan perkeleesti.

noh, jos ulkomaalaiset ei täällä osaa käyttäytyä, sekin asia kääntyy näin. sitä odotellessa
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

ApinA

Quote from: Vesa Heimo on 09.09.2015, 18:58:55
Quote from: Saturoitunut on 09.09.2015, 18:47:40
Olen äärimmäisen huolestunut suomalaisten työssäkäyvien aikuisten elämänhallinnasta, jos yksi palkaton päivä on heille noin elämän ja kuoleman asia.

Vähän itseäni toistellen, mutta mieti mikä tilanne käytännössä on? Ihan tosielämässä. Voi sitä hokea että "sairaana ei saa mennä töihin" ja että ei toimeentulo voi olla työssäkäyvällä kiinni yhdestä päivästä. No, faktisesti se toimeentulo monella on aika helskutin tiukilla, kellä mistäkin syystä, ja käytännössä se silloin johtaa siihen että niitä sairaana työskenteleviä/ei riittävää karanteenia pitäneitä on töissä kun laskutkin on maksettava.

Joku ravintola-ala on tässäsuhteessa "hauska" jo mainitsemieni suhteen. Paljon pienpalkkaisia pienillä viikkotuntimäärillä. Tekemisissä elintarvikkeiden kanssa. Yksi sairaspäivä saattaa maksaa 1/3 viikon tienesteistä.

Hauska esimerkki pienillä viikkotuntimäärillä tekevästä tarjoilijasta ei ole kovin hyvä. Niin ravintola-alalla kuin monilla muillakin aloilla ei "extraajilla" yleensä ole mitään sairaslomarahoja. Eikä kunnollista työterveyttä...

Darwinisti

Quote from: Bigot on 10.09.2015, 01:09:45Vaikka nämä leikkaukset näkisikin välttämättömiksi Suomelle, niin persunäkökulmasta siitä, että lyödään eniten persujen kannattajakuntaa ja vaalilupauksia, pitää saada kunnon hinta. Esimerkiksi stoppi mokutukselle. Ainakin toistaiseksi vaikuttaa siltä, ettei mitään hintaa ole edes kehdattu vaatia. Jos tällaisen tilaisuuden jättää käyttämättä on poliittisesti impotentti, kyvytön saamaan mitään aikaan, vaikka hyvät tarkoitukset olisikin.

Tästä olemme samaa mieltä. Itse olisin lähtenyt Sipilän hallituksen kelkkaan tiukemmin ehdoin. Tässä nyt selvästikin Soini on laskenut, että 2019 ei välttämättä ole enää hillotolppaa tiedossa ja hän ei välttämättä enää jaksa vetää läpi Jytky III:a. Ministerin salkku oli pakko ottaa nyt. Mielestäni tässä ollaan tilanteessa, jossa kenttäväki ei näe, että pj Soini on enemmän rasite kuin eduksi. Esim. maahanmuuttoteema on ollut tuuliajolla nyt.

Mitä tulee pienituloisiin, niin itselläni aidosti pienipalkkaisena (sain vain vähän yli minimipalkan, eli mm. alle siivoojan liksan) ei ollut mitään iloa ylityölisistä ja pyhätyötäkin oli noin kerran vuodessa. Sairaanakin olin hyvin harvoin. Lisäksi muutakin duunarin duuneja tehneenä voin todeta, että tässä niitetään menneiden vuosien satoa. Ay-pampuille on annettu Kekkoslovakian diplomaattipassit vielä 2000-luvulla Suomessa. Kyllä tässä on muutettava rakenteita kaikkien eduksi. Mitä tulee ylitöihin, niin olen itsekin rahastanut niillä. Oliko se tarkoituksenmukaista teettää niitä minulla? Harvoin.
"Jos meidän kulttuurimme ei tätä kestä, niin sitten se ei kestä." - Petri Sarvamaa, MEP, KOK, HS 3.9.2015

Alarik

Quote from: Saturoitunut on 09.09.2015, 19:51:48
Quote from: Dredex on 09.09.2015, 19:40:01

Olemme tosiaan mielenkiintoisen seikan äärellä: kuka päättää, että työntekijä on sairas tilanteessa, jossa sairaus tarkoittaisi työntekijälle palkatonta vapaapäivää? Voiko esimies todeta ykskantaan, että sinä olet Jokke nyt kuule sairas, että menepä kotios? Pitääkö Joken silloin marssia työterveyslääkärille ja saada tältä lausunto, jonka mukaan Jokke on itse asiassa täysin terve ja esimies on syyllistynyt Aiheettomaan Kotiinpassittamiseen? Jos mitään oikaisuprosessia ei ole, esimieshän voisi hiljaisempina päivinä todeta kaikki toimettomat työntekijät sairaiksi.
Yksin työntekijä tietää ja päättää.
Ainakin jos uskomme: työsopimuslakia jossa sanotaan
"Työntekijän on esitettävä luotettava selvitys sairaudestaan, mikäli...
...Työntekijän sairautta ja terveyttä koskevat tiedot ovat henkilötietolaissa tarkoitettuja arkaluonteisia tietoja. Yksityisyyden suojasta työelämässä annetun lain mukaan työnantaja saa käsitellä niitä ainoastaan työntekijän suostumuksella ja vain niissä tapauksissa, joissa se on tarpeen...
"

Koska olen aina terve, en esitä yhtään lääkärintodistusta - aivastus - no, se johtui tästä pölystä että palkatkaa lisää siivoojia.
Iki-terveenä en anna suostumusta työnantajalle käsitellä sairaustietojani - miksi käsitellä täysin terveen työntekijän asioita?

RP

Quote from: Alarik on 10.09.2015, 02:47:19
Yksin työntekijä tietää ja päättää.
Ainakin jos uskomme: työsopimuslakia jossa sanotaan
"Työntekijän on esitettävä luotettava selvitys sairaudestaan, mikäli...
...Työntekijän sairautta ja terveyttä koskevat tiedot ovat henkilötietolaissa tarkoitettuja arkaluonteisia tietoja. Yksityisyyden suojasta työelämässä annetun lain mukaan työnantaja saa käsitellä niitä ainoastaan työntekijän suostumuksella ja vain niissä tapauksissa, joissa se on tarpeen...
"

Koska olen aina terve, en esitä yhtään lääkärintodistusta - aivastus - no, se johtui tästä pölystä että palkatkaa lisää siivoojia.
Iki-terveenä en anna suostumusta työnantajalle käsitellä sairaustietojani - miksi käsitellä täysin terveen työntekijän asioita?

Noinhan se menee. Toivottavasti tällä meidän hallituksen korvikkeellamme on tarkoitus implementoida jokin erikoissääntö niihin tapauksiin, jossa sairaana työhn tulo aiheuttaa lievää vakavamman vaaran muille.

(minä tekisin sen palkallisella saikulla)

"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Goman

Olen äärimmäisen huolestunut suomalaisten työssäkäyvien aikuisten elämänhallinnasta, jos yksi palkaton päivä on heille noin elämän ja kuoleman asia.

Näin on. Ja jos tässä nyt jostain pitää huolestua, niin minä puolestaan olen huolestunut siitä että Persuissakin (ja hommalaisissa) on huolestuttavan paljon jengiä joka ei vieläkään ymmärrä minkälaisten ongelmien edessä Suomen talous ja työllisyys on. Kun hallitus nyt tekee pieniä (siis oikeasti pieniä) korjausliikkeitä työelämään ja sosiaalietuisuuksiin, niin yleislakkoa ollaan puuhaamassa. Äly hoi, missä olet?

Ja toinen juttu:  Mediassa näkyy nyt olevan kovasti vertailuja suomalaisten palkoista ja etuisuuksista verrattuna kilpailijamaihin. Kumma kyllä vertailua tehdään vain Ruotsiin ja Saksaan? Missä on Viro !!.
Kun todellisuudessa Suomen työpaikat karkaavat huomattavan paljon nimenomaan Viroon, niin meillä media katsoo vain noihin perinteisiin kilpailijamaihin Ruotsiin ja Saksaan.
Kun pienet ja keskisuuret yritykset miettivät sijoittumistaan, niin Viro näyttää olevan Suomeen verrattuna liiankin houkutteleva. Viro pitäisi ehdottomasti olla mukana kaikissa vertailuissa, kun tutkimuksia ja päätöksiä tehdään.

Ernst

Quote from: Vesa Heimo on 09.09.2015, 18:07:48
Tuo sairaspäivähomma on oikeasti aika kaksipiippuinen. Toki on näytä perjantaina kännissä ja maanantaina krapulassa tyyppejä, mutta onko se tosiaan niin suuri ongelma että oikeasti sairaat pitää pistää miettimään onko rahaa jäädä kotiin vai pitääkö mennä puolikuntoisena töihin?

Etkä ole.

Ei ole kysymys yhdestä päivästä; pienipalkkainen, jonka lisät pienenevät ja jonka sairausmenot kasvavat, on todellisissa vaikeuksissa. Minä en ole, kun olen palkassa mitaten epäilemättä urani huipulla, asunto maksettu ja  viisisatasnippuja pari hyllyä vaatekaapissa. Minun olisi nyt helppo leikkiä huolestunutta.

Minä olen hiukan kärmeisssäni, kun vähempiosaiselle ja pienipalkkaiselle vittuillaan avoimesti.

Häpeä.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Saturoitunut

Quote from: M on 10.09.2015, 07:29:48
Ei ole kysymys yhdestä päivästä; pienipalkkainen, jonka lisät pienenevät ja jonka sairausmenot kasvavat, on todellisissa vaikeuksissa.

Kyse on yhdestä palkattomasta päivästä ja sen vaikutuksista aikuisen ihmisen toimeentuloon. Jos se vie todellisiin vaikeuksiin, kannattaa evaluoida omaa rahankäyttöään.

VeePee

QuoteOlen äärimmäisen huolestunut suomalaisten työssäkäyvien aikuisten elämänhallinnasta, jos yksi palkaton päivä on heille noin elämän ja kuoleman asia.

Pahiten tämä taitaa iskeä yksinhuoltajaperheisiin kun pienet lapset sairastavat aika paljon ja sairauspoissaoloja tulee suhteellisen paljon. Ja kun yh-perheessä usein talous on muutenkin aika tiukilla niin äkkiä ollaan siinä tilanteessa että on ihan sama olla töissä kuin sosiaalituen varassa. Paljon fiksumpaa minusta olisi, että sairauspäivät maksettaisiin peruspalkan eikä KTA:n mukaan.

Kaikista fiksuinta olisi minusta poistaa sunnuntai- ja pyhätyökorvaukset sekä alentaa yötyökorvauksia mutta korottaa hitusen ylityökorvausta. Näin toimien lisätyövoiman palkkaaminen olisi kannattavampi vaihtoehto kuin jatkuvasti teettää paljon ylitöitä pienemmällä porukalla. Nyt hallituksen työvoimapoliittiset aikomukset vain vähentävät työvoiman tarvetta ja lisäävät yhä harvalukuisemman työnsä säilyttävien työkuormaa, jotka joutuvat jopa sairaana raahautumaan töihin.

Jaska Pankkaaja

Nämä säästötoimet ovat minusta aivan hyväksyttäviä JOS (R) linja olisi samaa muuallakin: Virkapöhöä reilusti pois ja ylipäätään julkisen sektorin yli 4k€/kk palkkoihin järeää leikkuria jne. + tietenkin mamutuksen kustannusten leikkaus, mieluiten nollaus.

Mutta ei, mamutuksessa on piikki täysin auki ja eliittivirkaloiset sen kun lisääntyvät ja nostavat palkkojaan.

Siis, Paskaa Joulua hallitukselle ja virkaeliitille! Pitäkää tunkkinne ja kohta teidän tuolileikkinne loppuu..
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Bigot

Minua ihmetyttää tämä pienituloisten vuorotyöläisten linkittäminen Suomen kilpailukykyyn. Haaveileeko Kempeleen lesta ja persulainen apuhönösakkinsa savupiipputeollisuuden paluusta vai mistä on kyse? No voin kertoa, että matalapalkkatyö ei tule Suomessa enää koskaan olemaan kilpailukykyistä, eikä siten vientiä luovaa.

Valkokaulusasiantuntijoiden vastuulla maan kilpailukyky on, mutta heidän työn kustannustasoon ei keskitytty nyt. Vaikka kaitpa jotain pieniä välillisiä vaikutuksia voi olla heidänkin hintaansa.

Miksi saturoitunut jankuttaa yhdestä päivästä? Etkö ole kuullut koko paketin sisältöäz?

Ernst

Quote from: Saturoitunut on 10.09.2015, 08:02:47
Quote from: M on 10.09.2015, 07:29:48
Ei ole kysymys yhdestä päivästä; pienipalkkainen, jonka lisät pienenevät ja jonka sairausmenot kasvavat, on todellisissa vaikeuksissa.

Kyse on yhdestä palkattomasta päivästä ja sen vaikutuksista aikuisen ihmisen toimeentuloon. Jos se vie todellisiin vaikeuksiin, kannattaa evaluoida omaa rahankäyttöään.

Rajaat sairastamisen yhteen päivään? Siinä tapauksessa olet ihan oikeassa. Useimmat ihmiset kuitenkin sairastuvat enemmän kuin yhden kerran työuransa aikana.

Jaska Pankkaaja

Quote from: Bigot on 10.09.2015, 08:22:54
Minua ihmetyttää tämä pienituloisten vuorotyöläisten linkittäminen Suomen kilpailukykyyn. Haaveileeko Kempeleen lesta ja persulainen apuhönösakkinsa savupiipputeollisuuden paluusta vai mistä on kyse? No voin kertoa, että matalapalkkatyö ei tule Suomessa enää koskaan olemaan kilpailukykyistä, eikä siten vientiä luovaa.

Valkokaulusasiantuntijoiden vastuulla maan kilpailukyky on, mutta heidän työn kustannustasoon ei keskitytty nyt. Vaikka kaitpa jotain pieniä välillisiä vaikutuksia voi olla heidänkin hintaansa.

Miksi saturoitunut jankuttaa yhdestä päivästä? Etkö ole kuullut koko paketin sisältöäz?

On olemassa myös siinä välissä olevaa työtä, esim. erilaisia konepajoja jotka tekevät lyhyitä sarjoja jne ja joille on merkitystä silläkin mitä työtunti maksaa. Tämmöinen työ edustaa merkittävää osaa viennistä. Tärkeintä on ehkä se ettei se työ maksaisi enempää kuin Saksassa.. kauempana visioissa pitäisi olla sen parjatun ja halveksitun savupiipputeollisuuden ainakin osittainen paluu. Halpatyöt siellä tehtaassa tekisivät tietenkin robotit mutta itse valmistus on vain osa arvoketjua joka toisi työtä ja hyvinvointia monille. Kun omistus, tehdas ja pääkonttori ovat täällä valuu arvoketjun tuotto Suomeen, eikä Kiinaan.

Mutta kuten täällä poliitikot, virkaeliitti ja jopa EK johto ovat todenneet jo miljoonasti: poispilattu ähmeed jolla kotiseutu kuumottaa perustaa fantastisen pop-upin siihen Hkin uuteen basaariin ja sitten hyvä äänestelijät, sitten Suamen kaikki ongelmat ovat ratkaistu!!111

Ja kun näin ei sitten taatusti käykään, kuten aiemmat esimerkit meille vastaanpanemattomasti todistavat, niin syynä on tietenkin se etteivät alkoholisoituneet ikityöttömät "esson baarien" PS varavaltuutetut Antaneet Töitä paitsi maanmutaajille niin myös kaikenlaisille rohvessooritasoisille huipu tutkioille ja valtsikkavautsivaudeille.  :facepalm:
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Jaska Pankkaaja

Quote from: M on 10.09.2015, 08:35:52
Rajaat sairastamisen yhteen päivään? Siinä tapauksessa olet ihan oikeassa. Useimmat ihmiset kuitenkin sairastuvat enemmän kuin yhden kerran työuransa aikana.

No kuinka usein täytyy sairastua että ansionmenetys on merkittävä? Jos sairastuu kerran kuukaudessa päiväksi niin ansion menetys on <5% brutto, netto sitten vielä reilusti vähemmän. Joo, nälkäkuolema koittaa! Siis sille pienyrittäjälle joka on palkannut heebon. No tietysti jos saikuttelu on joka viikkoista niin kyllähän se sitten jo tuntuu..

Jostain syystä mieleeni tuli juuri äsken niitä fiiliksiä jotka aikoinaan saivat minut tekemään päätöksen etten palkkaa koskaan työntekijää, siis omaan firmaani.

ilmarinen

Quote from: Jaska Pankkaaja on 10.09.2015, 08:40:00

Ja kun näin ei sitten taatusti käykään, kuten aiemmat esimerkit meille vastaanpanemattomasti todistavat, niin syynä on tietenkin se etteivät alkoholisoituneet ikityöttömät "esson baarien" PS varavaltuutetut Antaneet Töitä paitsi maanmutaajille niin myös kaikenlaisille rohvessooritasoisille huipu tutkioille ja valtsikkavautsivaudeille.  :facepalm:

Persut ovat viimein pääsemässä eroon roskasakista. Esimerkkinä Rene Hurstikin nyt erosi puolueesta. En tarvitse enää kärsiä vanhan viinan hajusta tupailloissa.

Ernst

Quote from: Jaska Pankkaaja on 10.09.2015, 08:47:51

Jostain syystä mieleeni tuli juuri äsken niitä fiiliksiä jotka aikoinaan saivat minut tekemään päätöksen etten palkkaa koskaan työntekijää, siis omaan firmaani.

No ei se mitään. One man band pysyy erehtymättömästi samassa sävelessä.

EDITH: Voisihan yrittäjäksi itsensä nimittävä opetella palkkaamaan hyviä duunareita ja välttämään muuta. Se on välillä vaikeata mutta onnistuessaan näkyy vimehisen viivan alla plussana.

Ernst

Quote from: ilmarinen on 10.09.2015, 08:48:47

Persut ovat viimein pääsemässä eroon roskasakista. Esimerkkinä Rene Hurstikin nyt erosi puolueesta. En tarvitse enää kärsiä vanhan viinan hajusta tupailloissa.

Niin, se uudempi viinan haju on raikkaampaa. Timpalle suusuihketta. Näyttää huonolta kuvissa nyt.

Jaska Pankkaaja

Quote from: M on 10.09.2015, 08:58:12

No ei se mitään. One man band pysyy erehtymättömästi samassa sävelessä.

Kun todistaa vain faktoilla ei sävel muutu!!1 :)

Jaska Pankkaaja

Quote from: ilmarinen on 10.09.2015, 08:48:47

Ymmärsitköhän kommenttini ihan oikein? "alkoholisoituneet ikityöttömät "esson baarien" PS varavaltuutetut" on median, virkaloisten ja median vakioretoriikkaa kun puhutaan PS kannattajista tai aktiiveista.

EDIT: olen omin korvin kuullut "rohvessoorien" vitinää siitä ettei heille ole Annettu Töitä. Sanomattakin selvää ettei tämän Eliittijoukon mielestä rasvanahoille tarvitse antaa mitään töitä, ainakaan sellaisia joissa jotain tienaisi.

ilmarinen

Teit hyvän työn. Ei varmasti kukaan ihminen olisi terveenä siinä työpaikassa kestänytkään.