News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2015-09-03 Nyt-liite: Helena Erosesta tuli pakolaisten ymmärtäjä

Started by koli, 03.09.2015, 19:00:52

Previous topic - Next topic

Maastamuuttaja

Helena on nainen ja siksi tunnepuolensa vietävissä.

Peltipaita

Pakolaisten (todellisten), tilanteen ymmärtäminen ja huonon turvapaikkapolitiikan arvostelu voi olla lähtöisin samasta ihmisestä. "Kinkku muslimeille" on kannanotto löperöön turvapaikkapolitiikkaan kun mihinkään ei voi vaikuttaa. Syyrialaisia on Suomeen tulevista 2-3 %. Kinkku voisi auttaa siihen että todellisessa hädässä olijat valikoituisivat tänne. Aika harva noita ihmisiä syyttää. He hakevat suurimmaksi osaksi parempaa elintasoa, ja se on ihan oikein. Mutta kun se elintason nosto on pois suomalaisten elintasosta, niin se on väärin.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Sosiaalinen konstruktio

Ja tätä tätiä puolustettiin muutama vuosi sitten Hirvisaaren ja koko Hommafoorumin voimalla.  :facepalm:

elven archer

QuoteAika kova lausunto, kun ottaa huomioon, että Eronen on itse kuulunut maahanmuuttovastaisten piirien ytimeen.
Skuuppi! Helena Eronen paljastaa maahanmuuttovastaisten piirien ytimen!

Rasistit ovat siis sinun mielestäsi itse onnettomia luusereita?

"Mä olen oikeasti sitä mieltä. Onhan siellä varmaan normaalejakin ihmisiä. Mutta hirveän isolla osa niistä, jotka möyhäävät rasistijuttuja, on oma elämä hiekoilla kantimilla, menee huonosti. Hyvä esimerkki on yksi tapaamani ihminen, joka on ollut kuusi vuotta työttömänä – ja hän syyttää siitä turvapaikanhakijoita!"

Aika kova lausunto, kun ottaa huomioon, että Eronen on itse kuulunut maahanmuuttovastaisten piirien ytimeen.
Toimittaja kysyi rasisteista. Helena Eronen vastasi ainakin oletettavasti rasisteista, jos yhtään ymmärsi kysymystä. Toimittaja päivittelee, että onpa kovia sanoja maahanmuuttovastaisista piireistä, mutta sehän ei ollut kysymys.

VMP.

Hjuu Hefnöö

Quote from: Elcric12 on 03.09.2015, 19:33:45
Quote from: Hjuu Hefnöö on 03.09.2015, 19:27:13

Lähes kaikki suvakit Suomessa ovat sitä mieltä, että nämä 30 vuotiaat fyysesti terveet miehet elätetään täällä yhdessä Euroopan kalleimmista valtioista täydellä ylläpidolla hamaan tulevaisuuteen. Mikseivät nämä ole pakolaisleirillä hoitamassa vanhuksiaan, perheitään ja lapsiaan? Onko tämä mielestäsi järkevää? Tähänkö rajalliset resurssit pitää käyttää?

Mitä enemmän äijiä otetaan sitä enemmän niitä tulee.

Minulle(jos en syystä tai toisesta ole rintamalla) ja perheelleni kelpaisi pakolaisleiri loistavasti kunnes pääsen kotimaahani jälleenrakentamaan. Miksi ei siis muille?

En tiedä, mutta tedän että minun moralisointini ei tosiasioita muuta. Valtaosa pakolaisistahan käsittääkseni on nimenomaan siellä naapureiden pakolaisleireissä. Ei varmaan oo olot järin hyvät ja ennakoitavat niissäkään sitten.

Jos ei tiedä, pitää ottaa selvää. Ei tärkeitä asioita hoideta fiilispohjalta. Mitä tarkoitat kun sanot: "tedän että minun moralisointini ei tosiasioita muuta"?

Valtaosa on pakolaisleirillä ja niin pitääkin olla. Missäs ne sitten muka olisi? Olot ovat kansainvälisten sopimusten mukaiset. Jos eivät ole, ne pitää tehdä sellaiseksi hinnalla millä hyvänsä. Hinta on satavarmasti moninkerroin halvempi kuin se, että ihmiset maksavat omaisuutensa salakuljettajille ja lisäksi täällä maksetaan ylöspito. Edit 2: ja ihmishenkiä säästyy.

Edit: Pakolaisleireiltä otetaan tietysti pakolais-statuksella kansainvälisten sopimusten mukaisesti pakolaisia. Tämä järkyttävä farssi on täysin Euroopan itse aiheuttama. Kuvitellaan, että tehdään oikein, mutta itse asiassa pahennetaan tilannetta.
Vastuu siirtyy kuulijalle.

Åbo Akademin historian professori Holger Weiss: Suomellakin on kolonialistinen historia

"Jos Pohjanmaa oli maailman suurin tervantuottaja 1700-luvun lopulla ja 1800-luvun alussa, mihin sitä terva käytettiin? Niiden laivojen tiivistämiseen, jotka hakivat orjia siirtomaista", Weiss

Vaniljaihminen

Hihamerkki-Ellu hankki aikanaan itselleen sellaisen leiman, että siitä ei pääse eroon muuten kuin tekemällä totaalisen lehmänkäännöksen. Siitä tässä lienee kysymys.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Sosiaalinen konstruktio

Kusee nyt kaikkien niidenkin ihmisten päälle, jotka yrittivät pitää hänen puoliaan. En arvosta.

Elcric12

Quote from: Maastamuuttaja on 03.09.2015, 19:53:46

Eiköhän ne ole juuri nämä rasistiset, sovinistiset, ym. ihmisvihamieliset kommentit jotka saa eroset ja kumppanit karsastamaan ns. nuivia piirejä.

desperaato

Quote from: Jani Rantala on 03.09.2015, 19:40:39
tuollaiset kinkku vastaanottokotiin tempaukset ovat typeriä, ja myös palvelevat mamutusta.

Komppaan Rantalaa. Nuo ovat juuri niitä mitä suvakit kaivavat ja niillä sitten leimataan kritiikki pelkäksi häirikköhuuteluksi.
Tosiasiassa pitäisi aina muistaa, että myös itse suurella todennäköisyydellä pyrkisin elintasopakoloisten tapaan €Urooppaan paremman elannon toivossa. Se nyt vaan ei käy laatuun, että elintasoporukkaa hyysätään.

Kim Evil-666

Quote from: Elcric12 on 03.09.2015, 20:03:28

Eiköhän ne ole juuri nämä rasistiset, sovinistiset, ym. ihmisvihamieliset kommentit jotka saa eroset ja kumppanit karsastamaan ns. nuivia piirejä.

Eivät ole .

Siitä huolimatta minä karsastan sinun kommenttejasi .
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

elven archer

Mutta onhan Eronen selvästikin oikeasti myös muuttunut.

Entä jos muslimeja tulee Suomeen paljon? Vaikuttaako se kulttuuriin, kuten Eronen aiemmin pelkäsi?

Eronen sanoo, että hän ajattelee, miltä hänestä itsestään tuntuisi ulkomailla.

"Haaveilen siitä, että voisin muuttaa Suomesta ulkomaille, vaikka vain vähäksi aikaa. Minulla on ekaluokkalainen tytär. Mietin, mitä haluaisin opettaa hänelle Suomesta, jos asuisimme muualla. Haluaisin opettaa, kuinka leivotaan karjalanpiirakoita ja kuinka suomalaiset viettävät joulua. Ei se ole minulta pois, jos hekin toteuttavat omia tapojaan. Yksittäinen ihminen voi noudattaa omia traditioitaan, vaikka valtio ei niitä toteuttaisikaan. Ja ainahan kulttuurit ovat kulkeneet ja muuttuneet."
Vai että islam on harmittomien tapojen noudattamista ja että ei haittaa, jos Suomen kulttuuri muuttuu islamin harmittomien tapojen suuntaan. Tuossa jutussa useamman kerran esille tullut omien kokemusten ja toiveiden yleistäminen näyttää olevan hänen ajattelunsa ongelma tällä hetkellä. Jos, Helena, tosiaan muutat pois tyttäresi kanssa, niin kokeile ihmeessä muslimimaita. Nehän ovat täynnä yksittäisiä ihmisiä noudattamassa omia traditioitaan. Mitä se haittaa, jos ne samalla ovat maan tapa, jos kerran sama arvomaailma ja sen käytäntöjen mukaan täällä parhaansa mukaan eläminen eivät ole keneltäkään pois? Miksi ne siellä olisivat haitallisempia kuin täällä, jos itse tavoissa ei ole mitään vikaa?

Tosin jos tarkkoja ollaan, niin Eronenhan kiersi tuossa kysymyksen. Eli oliko tuo nyt oikeasti se, mitä hän ajattelee, vai sanoiko hän sen, mitä niin moni haluaa kuulla?

Vaniljaihminen

Lapsensa puolesta kannattaakin ottaa sellaisia mielipiteitä, jotka suojelevat lasta. Nuivien lapset lienevät kyllä maailmanhalaajaopettajien silmatikkuja ja saavat huonoja arvosanoja kunnes sieltä tulee vanhempiensa asenteisiin nähden päinvastaista todistava 'uskontunnustus'.

Kuka pelkää suvaitsevastoa, minä ainakin.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

elven archer

Olen seurannut näiden ihmisten juttuja nyt niin kauan. He ovat todella aktiivisia, lisäilevät toisia ryhmiinsä. Ei se ole enää terveiden ihmisten hommaa.
Kyllä sinä sitten olet parempi ihminen, Helena Eronen. Onnea henkisen kasvusi johdosta! Kiva juttu, että eheydyit vuosien larppauksesi jälkeen. Saat varmasti paljon terveitä, normaaleja ja ennen kaikkea hyviä ihmisiä kavereiksesi. Parempia kuin sellaiset, jotka haukkuvat toisia ja jankuttavat hyväksyen vain yhden mielipiteen, koska esimerkiksi media ja sosiaalinen mediahan eivät tällä hetkellä mitenkään jankuta ja lynkkaa eri mieltä olevia haukkuen heitä esim. epänormaaleiksi rasisteiksi, joilla menee muutenkin elämässään huonosti. Mutta ei niin huonosti, etteikö voisi aina vähän haukkua siihen päälle.

JT

Quote from: Vaniljaihminen on 03.09.2015, 20:00:53
Hihamerkki-Ellu hankki aikanaan itselleen sellaisen leiman, että siitä ei pääse eroon muuten kuin tekemällä totaalisen lehmänkäännöksen. Siitä tässä lienee kysymys.

Sen leiman antoi media. Tämä juttu vahvistaa ko. leiman paikkansapitävyyttä. Normaalisti lehteä lukevalle jää taas kuva, että Helena todellakin ehdotti niitä hihamerkkejä oikeasti ja tosissaan - ja että hän oli tuolloin rasisti.

Ei varsinaisesti mairittele, siis. Olisi kannattanut olla hiljaa. Media pettää aina.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Kumkvatti

QuoteHänen mielestään tällaiset jutut kertovat vain ja ainoastaan niitä levittävien ihmisten omasta huonosta olosta. Eronen antaakin fb-kirjoituksessa heidän kuulla kunniansa. Kieli on värikästä, kuten aina.

Luultavasti olette vaan patalaiskoja turhakkeita, joilla on liikaa aikaa ja katkeruutta, kun sätkänpurut kastuivat ja saludo oli kaupasta loppu ja työkkärin tilikin on liian pieni ja on todennäköistä, että suurin merkityksenne universumissa on se, kun aikanaan tarjoatte kastemadoille ravintoa.

Mistä mahtaa kertoa näiden ihmisten pöyristyksenomainen, julkinen paheksuntansa? Kieli kuulostaa nyt kyllä hiukan ruskeansävyiseltä.

elven archer

Quote from: Kaksiulotteinen Mies on 03.09.2015, 19:20:45
Ymmärrän kyllä erosta. Ei minuakaan naurata tuo "viedään joulukinkku vastaanottokeskukseen" tai "leivotaan sinne kinkkupiirakkaa". Se on rasistien viljelemää läppää, jonka mielestäni voisi jättää Suomi24-tasoisille foorumeille.
En minäkään suuremmin arvosta tuollaista retoriikkaa. Toinen asia on sitten se, että kieltääkö kolmesti ennen kuin puhelin tänään vaikenee. Yksi.

Ja kirjakin on tulossa. Onpa harmillista, että toimittaja tarttui tuohon juttuun. Tuollainen semitunnetun ihmisen eheytymistarina mediapeiton perusteella aikamme suurimmasta vitsauksestahan ei kiinnosta varmaankaan mediaa tällä hetkellä, eikä Eronen varmaankaan ole kohta ajankohtaisohjelmissa ja aamu-tv:ssä kertomassa, miltä hänestä nyt tuntuu, kun kirjakin on tulossa.

siviilitarkkailija

Quote from: Sosiaalinen konstruktio on 03.09.2015, 19:54:30
Ja tätä tätiä puolustettiin muutama vuosi sitten Hirvisaaren ja koko Hommafoorumin voimalla.  :facepalm:

Minä en tiedä mistään "koko hommaforumista" mutta puolustin tuolloin ja puolustan tänään H Erosen oikeutta mielipiteeseesä, oli se omani myötäinen tai vastainen. H Eronen on joutunut kohtuuttoman lehdistövainon uhriksi. Hyväksyn jopa Eroselle oikeuden MUUTTAA mielipidettään.

Itse en koe tarvetta muuttaa mielipiteitäni haitta - ja hyötymaahanmuutosta.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Aapo

Quote from: Vaniljaihminen on 03.09.2015, 20:00:53

Mitä tahansa pitää näköjään keksiä, ettei tarvitse hetkeksikään pysähtyä miettimään, tehdäänkö omassa leirissä mahdollisesti jotain väärin.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

elven archer

Puolustaminen oli silloin oikein, koska siinä oli yksinkertaisesti kyse siitä, mikä oli totta ja mikä oli valhetta. Tekisin saman uudelleen ja tekisin saman kaikille, jopa vihervasemmistolaisille. Ja olen tehnytkin tarvittaessa.

En minä pidä kaikista ihmisistä, mutta se vielä menee. Sen sijaan minä en pystyisi elämään, jos en pitäisi itsestäni. Se velvoittaa. Sen takia minä en muuta mielipiteitäni todellisuudesta, ellei todellisuus itse muutu. Valitettavasti kaikilla ei ole tällaisia rajoitteita. Suoraselkäisyys nykypäivän Suomessa on taakka, mutta se täytyy vain kantaa, jos ei muutenkaan osaa tai halua elää.

Aukusti Jylhä

Ensin Arman ja nyt Helena. Voisipa laittaa veikkauksen melkein pystyyn, että kukas seuraavaksi?

Sehän voi olla kuka vaan. Joku persuista?  :-\
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

internetsi

Hellunlettas sentään, kun porukka menee median vedätykseen noin helpolla!

Minäkin tunnen muutaman toimittajan, jolle voin soittaa olevani internetsi Hommafoorumilta. Voin kertoa vastustavani rasismia koska vastustan sitä. Voin myös kertoa ymmärtäväni turvapaikanhakijoita kuten ymmärränkin ja että joskus nuivien läpänheitto menee yli hilseen.

Voin tehdä tämän vaikka tänään. Koska elämme sellaisia aikoja, että jopa minä, normi kaduntallaaja kelpaisin haittamamutuksen mannekiiniksi noilla lausunnoilla. "Hommalaisesta tuli turviksien ymmärtäjä!", vaikka olisin edelleen sitä mieltä mitä olen nytkin, vain YK:n kriteerit täyttävä hakija saa jäädä. Sitä ei toimittaja juttuunsa laittaisi, mutta en olisi silloin vaihtanut "leiristä toiseen".

Pelin henki on tämä: pienikin "särö" mamukriittiseen rintamaan saa mediassa enemmän tilaa kuin koskaan aikaisemmin Suomen historiassa.
Lohjan persut

Vesa Heimo

Quote from: käpykaarti on 03.09.2015, 20:39:56
Ensin Arman ja nyt Helena. Voisipa laittaa veikkauksen melkein pystyyn, että kukas seuraavaksi?

Sehän voi olla kuka vaan. Joku persuista?  :-\

Veikkaisin Halla-Ahoa. Jussi on Brysselissä huomannut että ongelma on oikeasti aika marginaalinen ja "etninen värinä" on tavan ihmisen elämässä konkreettisesti vain erilaisia kauppoja ja eri värisiä ihmisiä. Terrorismin uhka on pienempi kun '80 luvun Londoon IRA. Säkkejä ei juuri näe ja loisijoita on vähemmän kun kajaanissa.  :roll:
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

mikkojuha

Tarkkaan ottaen, Eronen ei arvostele muita kuin rasisteja ja ymmärtää maahantulijoita. Emmehän mekään pidä rasisteista, eikä se ole hullu joka pyytää vaan joka antaa eli tulijat tulevat kun se kannattaa ja on mahdollista. Aika rationaalista toimintaa. Eronen erehtyy syyrialaisten osalta kuten James aikaisemmin huomasi. Niitä on  tullut tänä vuonna vain parisen sataa.

Kirjaprojektin mainostaminen ja yleinen puhdistautuminen lienevät Erosen suurimmat motiivit. Ikävää tässä on se, että suvakit saavat tilaisuuden käyttää avautumista hyödyksi propagandassaan.  Ei tämä oikein hyvin mennyt Helenan puolta, vaikka ei tässä isompaa vahinkoa tullutkaan.

Emo

Jaa. No enpä jaksa lukea tätäkään juttua, mutta mitä väliä?
Suurempi merkitys on sillä, että nuivat persutkaan eivät enää ole nuivia muuta kuin vanhoissa juhlapuheissaan.

Goman

Quote from: elven archer on 03.09.2015, 20:05:51
Mutta onhan Eronen selvästikin oikeasti myös muuttunut.

Entä jos muslimeja tulee Suomeen paljon? Vaikuttaako se kulttuuriin, kuten Eronen aiemmin pelkäsi?

Ei se ole minulta pois, jos hekin toteuttavat omia tapojaan. Yksittäinen ihminen voi noudattaa omia traditioitaan, vaikka valtio ei niitä toteuttaisikaan. Ja ainahan kulttuurit ovat kulkeneet ja muuttuneet."

Kyllä. Eronen on muuttunut. Muistaakseni hihamerkki-kaustin aikoihin hänkin oli vahvasti sitä mieltä että 'maassa maan tavalla'.
Nyt sillä ei ole enää väliä. Tänne vaan ja minareetit raikukoon. Huivit päähän ja menoksi.
"Eihän se ole minulta pois".
Ei ole vielä nykyisillä mamu-määrillä. Mutta entä sitten kun ghettoutuminen ja jengiytyminen alkaa, ja alkaa sen myötä puhe sharia-lain käyttöönotosta, mamujen perhekäsityksen vahvistamisesta, naisten oikeuksien 'säätämisestä' vastaamaan tulijoiden kulttuuriperinnön vaatimuksia, jne.

Pahoin pelkään että jotain tullaan ottamaan myös Eroselta pois, jos pahimmat mamu-skenaariot toteutuvat. Ja jos ei vielä Helena Eroselta, niin hänen lapsensa ja lapsensa sukupolvi tulee olemaan vaikeuksissa ellei suomalaista yhtenäiskulttuuria pystytä riittävästi säilyttämään. Muutokset eivät tule vuodessa eikä kahdessa, mutta parin, kolmen vuosikymmenen päästä tilanne voi olla olennaisesti toinen.

Koepotkupallo

Jätkät hei, me ollaan hävitty tää peli. Mennään pois.
Rehellinen lapinmies on myös yrittäjä-lakimies, varatuomari, suunnistaja, aloittaja, kenttäjuristi, juristi, auktorisoitu lakimies, varatuomari, juristi ja pelle.

kriittinen_ajattelija

Keskiverto nainen ei pysty elämään "negatiivisyydessä" koko ikäänsä, jossain vaiheessa joku biologinen "hoivausvietti" vaan ottaa vallan ja asenteet muuttuu maltillisempaan suuntaan.

Itse olen mies, mutta olen itsekin jo kohtuu kyllästynyt hommallakin yleiseen muitten henkilöiden tai kulttuurien vittuiluun, joka ei ole kovin rakentavaa noin itsessään. Enemmän olen kiinnostunut siitä mitä "me" tehdään kuin mitä muut tekee...
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

elven archer

Arvauksia jatkosta? Kenties uhriutumista? Koska toimittajilla on selvästikin liian kiire tehdä töitään kunnolla, niin heidän taakkaansa helpottaakseni luovutan ilmaiseksi heille kaksi malliotsikkoa:

"Rasistit raivostuivat Hommaforumilla!"

"Helena Eronen rohkeana nettiraivon edessä! Katso kuvat!1"

Emo

Quote from: kriittinen_ajattelija on 03.09.2015, 21:01:37

Keskiverto nainen ei pysty elämään "negatiivisyydessä" koko ikäänsä, jossain vaiheessa joku biologinen "hoivausvietti" vaan ottaa vallan ja asenteet muuttuu maltillisempaan suuntaan.

En väitä että olisit väärässä, en ota väitteen todenperäisyyteen kantaa ollenkaan kun en jaksa eikä sillä ole paskan väliä mitä naiset ovat, kun miehetkin ovat nykyään pelkkiä uliuliämmiä Suomen presidenttiä myöten.

Mutta sitä vaan ihmettelen, että jos naisen valtaa HOIVAUSVIETTI, niin normaalin naisen hoivavietti (omani esimerkiksi) kohdistuu naisen OMIIN JÄLKELÄISIIN, ei muslimimiehiin jotka ovat tulleet raiskaamaan ja tappamaan naisen ja tämän lapsen/lapset.
Ja jos vaikka ei juuri häntä raiskaisikaan, eikä hänen lapsiaan, niin ainakin syövät ja lojuvat yhteiskunnan piikkiin sillä lopputuloksella, että naisen lapset joutuvat tulevaisuudessa elämään paljon nykyistä huonommissa olosuhteissa. Hyvinvointivaltio romahtaa.

Miten nämä eroset sun muut blondit voivat olla noin helvetin tyhmiä? Eikö ne välitä edes omista lapsistaan?

e: kirjoitusvirhe korj.

skrabb

Kyllä nyt kaduttaa, kun hihmerkkicaustin suivaannuttamana menin Ruohonen-Lernerillekin viestimään ja puolustamaan täydeksi blondiopportunistiksi osoittautunutta Helena Erosta!
Tainnee ko. lyylin tyyli olla: ei ole väliä mitä puhutaan, kunhan puhutaan! Huomion- ja julkisuudenkipeä akansalvos!
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.