News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2015-09-03 Nyt-liite: Helena Erosesta tuli pakolaisten ymmärtäjä

Started by koli, 03.09.2015, 19:00:52

Previous topic - Next topic

koli

QuoteNäin hihamerkeistä kirjoittaneesta Helena Erosesta tuli pakolaisten ymmärtäjä

Vuonna 2012 Helena Eronen oli otsikoissa lähes kaikissa Suomen medioissa.

Tuolloin hän oli James Hirvisaaren (ps) eduskunta-avustaja, ja kirjoitti kipakan blogiteksin. Siinä kysyttiin, pitäisikö ulkomaalaistaustaisilla olla hihamerkki, josta selviäisi etninen tausta. Syntyi iso äläkkä, jota kutsuttiin hihamerkkikohuksi. Erosta pidettiin rasistina, eikä hän itsekään sitä suoraan kieltänyt. Kohu päättyi Erosen lähtöön avustajan paikalta.

Nyt Eronen kohahduttaa taas: Hän on kääntänyt kelkkansa ja hyökkää rasisteja vastaan.

Keskiviikkona hän kirjoitti Facebookissa rasismista. Tyyli oli sama kuin ennenkin, hän on aina käyttänyt värikästä kieltä ja suoria sanoja, myös paljon kirosanoja.

Päivityksessään Eronen haukkui lyttyyn kaikki ne, jotka ovat yrittäneet saada hänet mukaan ryhmään, jonka nimi on Lahjoitan kinkun vastaanottokeskukseen.

Ilkeilysivusto saa Erosen haistattamaan porukalle pitkät. Ja kertomaan, mitä hän itse tuntee turvapaikanhakijoita kohtaan:

Mulla on myötätunto Syyriasta paenneiden puolella, koska he ovat paenneet jotain sellaista, mitä te vellipöksyt ette edes pysty kuvittelemaan.

Näin kirjoittaa siis ihminen, joka ennen kuului itse maahanmuuttovastaisen porukan ydinjoukkoon. Hän oli Muutos 2011 -puolueen jäsen ja ehdokas muun muassa eurovaaleissa. Verkosta löytyy Erosen vanhoja kirjoituksia, joissa hän arvostelee erityisesti muslimeja.

Pitää soittaa ja kysyä, mitä on tapahtunut. Onko mielipiteesi täysin muuttunut?

"Olen ollut maahanmuuttokriittinen, mutta en ole koskaan lämmennyt näille ajatuksille, että yksittäisiä ihmisiä kohtaan puretaan vihaa tai heitä pidetään syntipukkeina. Myönnän, että henkilökohtaisen elämäni takia olen nyt herkistynyt ajattelemaan niitten ihmisten kannalta, jotka ovat hädissään", paljastaa Eronen.

Mitä Eroselle sitten on tapahtunut?

Eronen kertoo, että hän on kirjoittanut kirjaa, jossa hän on joutunut pohtimaan pakolaisuutta toisen maailmansodan aikaisessa Euroopassa.

Kirja pohjautuu tositapaukseen, henkilöön, joka lähtee Lapista Eurooppaan, joutuu puna-armeijan jalkoihin ja pääsee lopulta länteen. Kirjaprojektin kautta hän on alkanut katsoa myös tämän päivän uutisia eri tavalla kuin ennen.

"Kun seuraan tiiviisti Syyrian tilannetta ja ihan hirveitä asioita, joita siellä tapahtuu, ajattelen asioita niiden ihmisten kannalta. Olen pohtinut, millaisia tunteita herää, kun joutuu lähtemään sellaisen muutoksen tieltä, joka on peruuttamaton ja lopullinen. Ei tiedä yhtään, mitä tapahtuu, mihin mennään ja kenen luokse. On vihattu ja joutuu vastaamaan toisten teoista. Miten vastenmielistä on, että täällä ihmiset purkavat omaa huonoa oloaan näihin ihmisiin, jotka ovat todella hädissään."

Nyt Eronen on erityisen raivoissaan siitä, että rasistit vielä sepittävät valheita näistä hädissään pakenevista ihmisistä.

"Ihan tavallisetkin ihmiset yhdistetään Isisin hirmutekoihin ja lietsotaan vihaa heitä kohtaan. Parissa kuukaudessa tämä on mennyt aivan sairaaksi. Minullakin on Facebookissa kavereita, jotka jakavat ihan älyttömiä juttuja. Kuten että kaikki turvapaikanhakijat ovat nuoria miehiä Irakista ja he ovat kaikki raiskaajia."

Hänen mielestään tällaiset jutut kertovat vain ja ainoastaan niitä levittävien ihmisten omasta huonosta olosta. Eronen antaakin fb-kirjoituksessa heidän kuulla kunniansa. Kieli on värikästä, kuten aina.

Luultavasti olette vaan patalaiskoja turhakkeita, joilla on liikaa aikaa ja katkeruutta, kun sätkänpurut kastuivat ja saludo oli kaupasta loppu ja työkkärin tilikin on liian pieni ja on todennäköistä, että suurin merkityksenne universumissa on se, kun aikanaan tarjoatte kastemadoille ravintoa.

Rasistit ovat siis sinun mielestäsi itse onnettomia luusereita?

"Mä olen oikeasti sitä mieltä. Onhan siellä varmaan normaalejakin ihmisiä. Mutta hirveän isolla osa niistä, jotka möyhäävät rasistijuttuja, on oma elämä hiekoilla kantimilla, menee huonosti. Hyvä esimerkki on yksi tapaamani ihminen, joka on ollut kuusi vuotta työttömänä – ja hän syyttää siitä turvapaikanhakijoita!"

Aika kova lausunto, kun ottaa huomioon, että Eronen on itse kuulunut maahanmuuttovastaisten piirien ytimeen.

....
Loput luettavissa: http://nyt.fi/a1441251700592

Olen aina tiennyt että tuo hihamerkki-Hellu on täysi bimbo ja nyt tuli sille lopullinen vahvistuskin. Turha tuollaista turhaketta on edes pohtia sen suuremmin. Bimbo ja huomiohuora, joka hakee pelkkää huomiota netissä mukanokkelilla kirjoituksillaan, mutta todellisuudessa tuolla turhakkeella ei ole mitään valtaa missään, eikä tule olemaankaan.
Mörökölli

M.K

BeerBelly

Kas, taas yksi perseensä myynyt persu. Eihän näitä ollutkaan kuin vasta kuin n^10.

Edit: olikin Käki-Meteli mk2
Unkari FTW

Jaakko Sivonen

Quote from: BeerBelly on 03.09.2015, 19:03:21
Kas, taas yksi perseensä myynyt persu. Eihän näitä ollutkaan kuin vasta kuin n^10.

Tietääkseni Eronen ei ole koskaan ollut PS:n jäsen. Muutos 2011 -jäsen oli silloinkin, kun oli PS-edustajan avustaja.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

BeerBelly

Quote from: Jaakko Sivonen on 03.09.2015, 19:05:16
Quote from: BeerBelly on 03.09.2015, 19:03:21

Tietääkseni Eronen ei ole koskaan ollut PS:n jäsen. Muutos 2011 -jäsen oli silloinkin, kun oli PS-edustajan avustaja.

Okei, I stand corrected.
Unkari FTW

andrus

Kirjoituksesta ei löytynyt kohtaa jossa Eronen vastustaisi mamupolitiikan kiristämistä. Ei laiteta sanoja suuhun.
"SDP aina tehny sillai, et se pistää käden jätkän taskuun ja syö sen laskuun" - Teuvo H.

Faidros.

Höpöhöpö. Hellu on normaali nainen joka on rakastunut. Nainen muuttaa mieltään miesystävänsä mieliksi, saadakseen häneltä täyden suojelun pennuilleen.  Tiktak. Biologinen kello.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Nationalisti

Ymmärrän minäkin pakolaisia ja minuakin tympii "mamukriittinen" öyhötys ja paskanjauhanta. En silti halua upottaa Eurooppaa paskatulvaan. Tässä ei ylipäänsä ole kysymys inhimmillisyydestä tai myötätunnosta vaan tosiasioiden tunnustamisesta. Jos Eurooppa ottaa kaikki "hädänalaiset" (jos Bagdadissa asuva sunni on sellainen niin miksei myös Brasilian faveloiden asukit?), Eurooppa hukkuu paskaan. Tulijat eivät lopu mutta Eurooppaa on loppu, slut, kaput.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Elcric12

Quote from: Nationalisti on 03.09.2015, 19:14:47
Ymmärrän minäkin pakolaisia ja minuakin tympii "mamukriittinen" öyhötys ja paskanjauhanta. En silti halua upottaa Eurooppaa paskatulvaan. Tässä ei ylipäänsä ole kysymys inhimmillisyydestä tai myötätunnosta vaan tosiasioiden tunnustamisesta. Jos Eurooppa ottaa kaikki "hädänalaiset" (jos Bagdadissa asuva sunni on sellainen niin miksei myös Brasilian faveloiden asukit?), Eurooppa hukkuu paskaan. Tulijat eivät lopu mutta Eurooppaa on loppu, slut, kaput.

Osoita minulle ns. suvakki joka on tästä asiasta toista mieltä.

Kaksiulotteinen Mies

Ymmärrän kyllä erosta. Ei minuakaan naurata tuo "viedään joulukinkku vastaanottokeskukseen" tai "leivotaan sinne kinkkupiirakkaa". Se on rasistien viljelemää läppää, jonka mielestäni voisi jättää Suomi24-tasoisille foorumeille.

Mutta näemmä mediapropaganda on kuitenkin sen verran tehokasta, että se kääntää jopa nuivien päitä. Pitääpä olla tarkkana.

Faidros.

Quote from: Elcric12 on 03.09.2015, 19:17:23

Ööö, riittääkö 360 astetta?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Sitruunamelissa

Alkuperäinen Erosen postaus: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10153622491299752&id=544404751&fref=nf

Kommenttiosiosta, Helena Eronen:
QuoteNiin, siis minä ymmärrän kyllä sen, miksi ei matkasta voida tehdä helpompaa, siis esim. tarjota lentokyydistyksiä, koska valitettavasti se vaan on niin, että jossain vaiheessa tulee Euroopankin kantokyky vastaan. Kuitenkin joku ratkaisu tuohon olisi löydettävä, koska ei minunkaan moraalikäsitykseen mahdu se, että niille tarjotaan sitten turvaa, jotka ovat vahvoja ja selviävät karmeasta ja hyvin raskaasta matkasta. Plus kuvottavaa on se, kuinka paljon ihmissalakuljettajat tilanteesta hyötyvät. Heille tuo tilanne on aivan mahtava.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Ajattelija2008

En huomannut, että Helena Eronen olisi tuossa muuttanut mielipidettään. En usko, että hän ennenkään on kuulunut mauttomiin "viedään kinkku muslimeille"-vitsiryhmiin.

Lisäksi hän puhuu nimenomaan Syyriasta. Ja siellähän maa tosiaan on jakautunut erilaisten sotaherrojen valtaan, joten monilla on täysi syy paeta Libanoniin ja Turkkiin. Syy paeta Suomeen on elintaso.

Elcric12

Quote from: Faidros. on 03.09.2015, 19:22:15

Ööö, riittääkö 360 astetta?

En tosiaan halua upottaa eurooppaa "paskatulvaan". Pakolaisongelma on nimenomaan ongelma, välttämätön paha, jonka hoitamiseen tarvitaan jonkinlaista ensiapua, mutta varsinaista "tautia" ei hoideta massasiirtämällä väestöä pitkin palloa.

Hjuu Hefnöö

Lähes kaikki suvakit Suomessa ovat sitä mieltä, että nämä 30 vuotiaat fyysesti terveet miehet elätetään täällä yhdessä Euroopan kalleimmista valtioista täydellä ylläpidolla hamaan tulevaisuuteen. Mikseivät nämä ole pakolaisleirillä hoitamassa vanhuksiaan, perheitään ja lapsiaan? Onko tämä mielestäsi järkevää? Tähänkö rajalliset resurssit pitää käyttää?

Mitä enemmän äijiä otetaan sitä enemmän niitä tulee.

Minulle(jos en syystä tai toisesta ole rintamalla) ja perheelleni kelpaisi pakolaisleiri loistavasti kunnes pääsen kotimaahani jälleenrakentamaan. Miksi ei siis muille?
Vastuu siirtyy kuulijalle.

Åbo Akademin historian professori Holger Weiss: Suomellakin on kolonialistinen historia

"Jos Pohjanmaa oli maailman suurin tervantuottaja 1700-luvun lopulla ja 1800-luvun alussa, mihin sitä terva käytettiin? Niiden laivojen tiivistämiseen, jotka hakivat orjia siirtomaista", Weiss

onni4me

QuoteLuultavasti olette vaan patalaiskoja turhakkeita, joilla on liikaa aikaa ja katkeruutta, kun sätkänpurut kastuivat ja saludo oli kaupasta loppu ja työkkärin tilikin on liian pieni ja on todennäköistä, että suurin merkityksenne universumissa on se, kun aikanaan tarjoatte kastemadoille ravintoa.

Rasistit ovat siis sinun mielestäsi itse onnettomia luusereita?

"Mä olen oikeasti sitä mieltä. Onhan siellä varmaan normaalejakin ihmisiä. Mutta hirveän isolla osa niistä, jotka möyhäävät rasistijuttuja, on oma elämä hiekoilla kantimilla, menee huonosti. Hyvä esimerkki on yksi tapaamani ihminen, joka on ollut kuusi vuotta työttömänä – ja hän syyttää siitä turvapaikanhakijoita!"

Kiva, että Erosella on näin paljon myötätuntoa ihmisiä kohtaan, joilla menee huonosti. Ilmeisesti ainoastaan eksoottisen väreileviä ihmisiä kohtaan voi olla empaattinen ja vuodattaa kyyneliä, kun ne eivät haise, ole työttömiä, luusereita, möyhyäjiä, patalaiskoja turhakkeita eivätkä tarjoa kastemadoillekaan ravintoa...hohhoijaa...  :facepalm:

Miksi...ei kun antaa olla...
Perussuomalaiset on ihan ookoo tappaa koska he saattaisivat heiluttaa persettä - ja myydä sitä - ja sen takia valtion ei tule turvata heidän elämäänsä.
Asraa mukaillen tämä on ihan ookoo asia sanoa täällä modejen mielestä.

siviilitarkkailija

H Eronen on kirjallisen tuotantonsa viemänä miettinyt asioita. Hän ei ole kuitenkaan pohtinut tilannetta kokonaisvaltaisesti.

K: Mitä tapahtui 2.maailmansodan loppuvaiheessa kaikille sotarikoksia tehneille?

Haluaisin uskoa että heidät saatiin kiinni ja tuomittiin Nurmbergin sotarikostuomioistuimessa.

V: Valitettavasti natsien sotarikoksia tehneitä ei saatu kaikkia kiinni. Suuri osa liittyi pakolaisina ja paperittomina liikkuviin massoihin. Koska ihminen tekee mitä vaan selvitäkseen. Vaikka sotarikoksia ja esittää pakolaista. Kommunistien sotarikoksia ei edes haluttu tutkia tai selvittää, koska voittaja olisi joutunut syytettyjen penkille.

Pelkästään sellainen asia, että lapsi pystyy äärettömään julmuuteen sodassa, ja on silti lapsi, ylittää monen ymmärryskyvyn.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Elcric12

Quote from: Hjuu Hefnöö on 03.09.2015, 19:27:13

Lähes kaikki suvakit Suomessa ovat sitä mieltä, että nämä 30 vuotiaat fyysesti terveet miehet elätetään täällä yhdessä Euroopan kalleimmista valtioista täydellä ylläpidolla hamaan tulevaisuuteen. Mikseivät nämä ole pakolaisleirillä hoitamassa vanhuksiaan, perheitään ja lapsiaan? Onko tämä mielestäsi järkevää? Tähänkö rajalliset resurssit pitää käyttää?

Mitä enemmän äijiä otetaan sitä enemmän niitä tulee.

Minulle(jos en syystä tai toisesta ole rintamalla) ja perheelleni kelpaisi pakolaisleiri loistavasti kunnes pääsen kotimaahani jälleenrakentamaan. Miksi ei siis muille?

En tiedä, mutta tedän että minun moralisointini ei tosiasioita muuta. Valtaosa pakolaisistahan käsittääkseni on nimenomaan siellä naapureiden pakolaisleireissä. Ei varmaan oo olot järin hyvät ja ennakoitavat niissäkään sitten.

desperaato

Asiahan on nimittäin sillä tavalla, että Hellu on löytänyt kivan toimittaja kaverin ja mielessä olisi vapaan kirjoittelijan työ-unelma. Joten, ei kai haittaa jos kiva toimittaja tekee Hellusta vanhojen vastapainoksi kivan jutun? Pitää saada positiivista julkisuutta, niin voi saada työtilaisuuksia. Vanhalla huonolla, hihamerkki-julkisuudella ei voi kirjoitella naistenlehtiin, tyttölehtiin tai vaikkapa Yhteis Hyvään kivoja juttuja. Näin sen näkisin.

rapa-nuiv

Tuostahan noita löytyy
https://rednet.punainenristi.fi/piirit

Näytä minulle ns. suvakki, joka kannattaa turvapaikanhakioiden majoittamista Kemi-Kantalahti kanavatyömaalle tai edes sosiaaliturvan lakkauttamista ei-kansalaisilta.
Jaxuhali !

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: desperaato on 03.09.2015, 19:36:17
Asiahan on nimittäin sillä tavalla, että Hellu on löytänyt kivan toimittaja kaverin ja mielessä olisi vapaan kirjoittelijan työ-unelma. Joten, ei kai haittaa jos kiva toimittaja tekee Hellusta vanhojen vastapainoksi kivan jutun? Pitää saada positiivista julkisuutta, niin voi saada työtilaisuuksia. Vanhalla huonolla, hihamerkki-julkisuudella ei voi kirjoitella naisille, tytöille tai vaikkapa Yhteis Hyvään kivoja juttuja. Näin sen näkisin.
Tai sitten kuten kirjoitaa että tuollaiset kinkku vastaanottokotiin tempaukset ovat typeriä, ja myös palvelevat mamutusta. Tai että kaikki tuolta tänne tulevat eivät ole 100% terroristeja. esim. vainotut kristityt.
Kritiikki tulisi kohdistaa yhä selvemmin mamubisneksessä mukanaoleviin ja meidän hallintoa kohtaan. Hommallakin toivoisin että pakolaiset ja loiset jätettäisiin rauhaan, ja pistettäisiin painetta meidän poliitikkoja ja mamubisnesmiehiä kohtaan.

Faidros.

Quote from: Kaksiulotteinen Mies on 03.09.2015, 19:20:45
Ei minuakaan naurata tuo "viedään joulukinkku vastaanottokeskukseen" tai "leivotaan sinne kinkkupiirakkaa". Se on rasistien viljelemää läppää, jonka mielestäni voisi jättää Suomi24-tasoisille foorumeille.

Minuakaan ei naurata koirien kivitykset, suomalasen ruoan dissaaminen, kun tullaan "hätää" karkuun.
Vittuako tänne pitää änkeä rauhallisten maitten läpi,  jos maa on kylmä ja ruokakin on yök!
€€€P on vastaus.

-Matthew B.Crawford-

internetsi

En usko, että Eronen olisi "vaihtanut leiriä". Minuakin pidetään kamalana ratziztinatsina mielipiteideni vuoksi, mutta olen rasismia (ihmisen ihmisarvoa rodun, syntyperän, ihonvärin tai etnisyyden perusteella lähtökohtaisesti alempiarvoisena pitävää aatemaailmaa) vastaan. Ei se minua siirrä mihinkään mokuttajaleiriin.

Kyse on siitä, että mediassa on paniikki päällä. Jokainen, pienikin "särö" mamukriittiseen rintamaan tai persuihin saa kohdalleen taltan ja sata mokutoimittajaa takomaan sitä talttaa kaikella vihallaan ja raivollaan. Esimerkkinä mainittakoon vaikka Immosen lynkkaaminen, koska esiintyi valokuvassa ja käytti sanaa "taistelu". Eihän Immos-kohussa ollut kyse kuin siitä, että hän järjestön puheenjohtajana oli mukana retkellä, sieltä otettiin kuva ja kuvassa esiintyi sosialisteja sekä siitä, että sana "taistelu" väännettiin tahallisesti tarkoittamaan väkivaltaa (vertauskuvana joku poliittinen ihminen sanoo taistelevansa rattijuopumuksia vastaan niin se ei tarkoita kännikuskien hakkaamista tai tappamista). Immosen ainoa vika oli se, että tarjosi "helpon koukun" punikkien vihamedialle.

Elämme sellaisia aikoja, jossa ihan kuka tahansa kelpaa siihen, että hänet valjastetaan median taholta haittamamuilun puolestapuhujaksi: jos vaikka vuoden 2005 Idolsin 17. tullut, nykyään täysin unohduksiin painunut kilpailija sanoo Instagrammissa "Rasistit on idiootteja", niin hänestä leivotaan seuraavana päivänä "Suosikkilaulaja" joka "Lyö rasisteille luun kurkkuun". Jos nyt Suomen toiseksi tunnetuin pedofiili, kymmenen vuotta sitten itsensä telkkarissa "ei pysty, on niin hapokasta" lausahduksesta tunnettu julkkis alkaa mokuttamaan, niin siitä tehdään hehkutusjuttu.

Punikkimedia on paniikissa. Jokaisesta mitättömästä asiasta tehdään mahdollisimman suuri kohu, joko nuivien kannalta negatiivinen tai haittamamuttajien kannalta positiivinen. (Tätä osaavat hyödyntää myös julkisuudella leipänsä tienaavat: haittamamutuslausunnot tuovat julkisuutta, julkisuus mammonaa).

Ei tässä muusta ole kysymys.
Lohjan persut

JT

Jonkun pitäisi kertoa Helenalle, ettei Syyriasta tulla turvapaikanhakijaksi Suomeen, vaan Irakista, Somaliasta ja Albaniasta.

Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Aapo

Kukaan "suvakki" ei ole muuttanut Erosen mielipidettä nuivista kielteisemmäksi, vaan sen ovat tehneet nuivat itse.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

Ajattelija2008

Quote from: JT on 03.09.2015, 19:45:34
Jonkun pitäisi kertoa Helenalle, ettei Syyriasta tulla turvapaikanhakijaksi Suomeen, vaan Irakista, Somaliasta ja Albaniasta.

Totta. Ja Syyriastakin tulevat hakijat ovat tyypillisesti asuneet jo vuosia turvallisissa maissa, kuten Libanonissa ja Turkissa, joten he eivät täytä sotaa pakenevan määritelmää.

Suomeen on tänä vuonna saapunut ehkä 50 sotaa pakenevaa. Kaikki loput 5000 ovat laittomia siirtolaisia.

elven archer

Siinä kysyttiin, pitäisikö ulkomaalaistaustaisilla olla hihamerkki, josta selviäisi etninen tausta. Syntyi iso äläkkä, jota kutsuttiin hihamerkkikohuksi. Erosta pidettiin rasistina, eikä hän itsekään sitä suoraan kieltänyt.
Ja sitten ihmetellään, että kun piti poistaa kommentointimahdollisuus. Niin, miksihän? "Tulee niin vihaista kommenttia." Kyllä. Juuri näin. Kuinka monta vuotta tässä olikaan aikaa kiteyttää tuon tapauksen todellinen luonne?

Mutta mitäpä sitä, kun noin saatiin vieläkin tehokkaampi eheytymiskertomus.

Hän on kääntänyt kelkkansa ja hyökkää rasisteja vastaan.
Herra Passiivi piti rasistina (onneksi ei sentään toimittaja), mutta nyt hän on kääntänyt kelkkansa (rasismista).

Sellaista taas tänään. Mitähän huomenna?

Kim Evil-666

Pitäisikö Eroselle laittaa ymmärtäjä hihamerkki ?
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

koli

Quote from: Kim il-66 on 03.09.2015, 19:51:40
Pitäisikö Eroselle laittaa ymmärtäjä hihamerkki ?

Facebook- kuvien perusteella antaisin sille duckface-hihamerkin.
Mörökölli