News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

16 v. tytön kuolema hyppyrimäessä

Started by Raksa_Mies, 30.08.2015, 21:38:34

Previous topic - Next topic

törö

Quote from: JoKaGO on 30.08.2015, 23:41:33
Se on muuten verorahoilla sinne rakennettu, nuorison rikottavaksi?

Se on tarkoitettu tuottamaan lisää matti nykäsiä, ja siitä yhdestäkin pitäisi tajuta, että koko lajista kannattaa pysyä kaukana.

Bigot

Quote from: yks vaan on 31.08.2015, 08:37:50
No hei YOLO! Eihän se  vaijeri nyt paras tapa ollut monia kyrpii se, ettei ihmisillä ole vastuuta omasta hölmöilystään.

Miten Niin ei ole vastuuta? Eikö se tyttö kuollut jo? Pitääkö vielä hakata remmillä pyllylle?

Kun mäenlaskun vaarallisuus on peruste tappamiselle, niin vissiin olisi sitten ok myös ampua kysymättä ylinopeutta ajavat tai kiipeilyä harrastavat. Minusta kun normaalin mäenlaskun aiheuttamat riskit kantaa laskija, mutta ylimääräiset yllättävät tappoansat eivät kuulu mäenlaskun riskeihin.

Kyllä tällainen ketju saa Homman näyttäytymään elämästä irtautuneiden perverssien majapaikkana.

Possumi

#62
Quote from: Fjödörör Räkinen on 31.08.2015, 08:39:17
Quote from: Possumi on 31.08.2015, 08:33:25Vaijerin tilalla olisi voinut käyttää mitä tahansa muuta estettä.

Eikä olisi, koska esteen tulee kestää kännisten teinien repiminen ja autolla vetäminen. Autolla saa siirrettyä suurenkin esteen.
Käveleppä katsomassa kaupungilla infraa. Kuinka monia asia on kiinnitetty niin ettei niitä saisi autolla vetämällä siirrettyä? Keksimäsi peruste vaijerille on naurettava. Täälä ketjussa on useampikin jo keksinyt vähemmän kuolettavia esteitä - aina puomeista, muovitettuihin ja pehmustettuihin vaijereihin. Aitakaan ei maksa miljoonia.

Quote from: Fjödörör Räkinen on 31.08.2015, 08:39:17
QuoteToki voimmehan me poistaa teiltä ja silloilta myös turvakaiteet

Tätähän moottoripyöräilijät vaativat, koska kaide tappaa tehokkaasti kaatuneen pyöräilijän. He tahtovat kaiteen tilalle ratkaisun, jonka hinta kaiteeseen verrattuna lienee 5-10-kertainen.
Kaltevan pinnan argumenttisi ei toimi. Yhteiskunnalla on velvollisuus ylläpitää kohtuullista turvallisuutta. Kompromisseja on tehtävä ja kustannukset eivät saa olla kohtuuttomia. Tämä taso on täysin laskettavissa. Kaikkien teiden kaiteiden vaihtaminen kalliimpiin on kohtuuton investointi turvallisuuteen. Vaijerin korvaaminen puomilla tai aidalla ei ole.

Quote from: Fjödörör Räkinen on 31.08.2015, 08:39:17
QuoteTämä ketju kyllä paljastaa Hompanssien suurimmat ajatusten mestarit

Tämä ketju paljastaa tervejärkiset. Jos teini lähtee laskemaan hyppyrimäkeen pilkkopimeässä, voi käydä huonosti. Käypä katsomassa, kuinka jyrkkiä ne ovat.

Yksittäisten typeryyksien vuoksi on ihan turha ruveta rakentamaan kalliita ratkaisuja. Viranomaisten tehtävä ei ole lasten kasvatus. Lapsille täytyisi opettaa terveen järjen käyttö kotona.

Lähihyppyrimäessäni on muuten ihan vastaava ketju.

Kaikki ininäsi perustuu ja kaatuu siihen että vaijerin olisi voinut korvata ratkaisulla joka ei ole kallis. Muu höpinäsi on olkiukkoja. Lisäksi lähihyppirimäestäsi pitäis tuo ketju käydä samantien katkaisemassa.

Emo

Quote from: Myrkkymies on 31.08.2015, 01:50:23
Quote from: dothefake on 31.08.2015, 01:22:10
Vaijeritappamisen puolustajat ovat menneet nukkumaan, nukkukaa makiasti!

Kyllä minä olen vielä täällä. Tyhmyydestä sakotetaan ja huonot geenit poistuu. Win-win.

Eivät poistu. Sinäkin olet vielä täällä.

Fjödörör Räkinen

Quote from: Possumi on 31.08.2015, 08:54:48Kaltevan pinnan argumenttisi ei toimi.

Kyllä se nyt vain toimii. Maailma on typeryksille täynnä vaaroja. Jos viranomaisen odotetaan suojaavan ihmisiä terveen järjen puutteelta, niin se on sekä kallista että tervejärkisille kansalaisille holhoavaa ja rajoittavaa. Vaijereita ja muita esteitä ovat olleet mäet täynnä vuosikymmeniä. Se, että väliin sattuu yksi tilastokuolema, ei ole mikään peruste ruveta rakentamaan köyhtyvissä kunnissa aitoja mäkien ympärille. Kansalaisille täytyy osoittaa sen verran omaa vastuuta, että he ymmärtävät, että harkitsemattomuuteen voi kuolla. Veneestä ei kannata kusta seisaaltaan. Ratkaisu ei ole kaatumaton vene vaan istumassa pysyminen.

Omalle hiihtolenkilleni oli jyrkän mäen alle vedetty naru ja levitetty hiekkaa (varmaan joku vittuuntunut koirankusettaja). Hiihtokansa rupesi puhelemaan, että kaupungin pitäisi valvoa reittiä. Käytännössä sinne kai siis pitäisi asettaa kamerat, joita joku koko ajan tuijottaisi. Toinen vaihtoehto on se, että hiihtäjät ainakin ensimmäisellä kierroksella laskevat mäen jarruttaen ja tarkistavat olosuhteet. Minä olen jälkimmäisen vaihtoehdon kannalla, koska pidän nyt vain järjettömänä niin kallista ratkaisua kuin kameravalvontaa. Selvää kuitenkin on, että jos joku lenkille narun tai hiekan vuoksi kuolee, niin kaupunkia syytetään.

Täytyykö perinteiset veneet muuttaa vai voidaanko olettaa, että niiden käyttäjät harkitsevat riskit oma-aloitteisesti?

QuoteTrafin mielestä lohensoudussa käytettävän vuokraveneen pitää kellua nykyistä paremmin.

Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi kiristää Tenolla vuokrakäytössä olevien veneiden turvallisuusominaisuuksia.

Tenolainen vene on malliltaan pitkä ja kapea. Huteralta tuntuva vene liikkuu kevyesti aivan vedenpinnalla.

"Kaikissa uusissa veneissä on oltava CE-merkintä. Käytännössä Tenon vuokraveneiden kelluntaominaisuuksia pitää parantaa. Se vaikuttaa jonkin verran perinteisen veneen rakenteeseen, mutta vähemmän kuin pohjoisessa pelätään", sanoo yksikönpäällikkö Ville Räisänen Trafista.

"Määräys koskisi uusia veneitä. Vanhoilla vuokraveneillä voisi soutaa edelleenkin", Räisänen lisää.

CE-merkintä osoittaa, että valmistaja vakuuttaa tuotteen täyttävän sitä koskevien EU:n direktiivien vaatimukset. Merkintä on pakollinen esimerkiksi leluissa, koneissa ja sähkölaitteissa. Yhtenäiset CE-kriteerit mahdollistavat tuotteiden vapaan liikkuvuuden EU-alueella.

Utsjoen kunnanvaltuuston puheenjohtajan Aulis Nordbergin mukaan kunta jätti asiassa lausunnon Trafille. Kunnan mukaan satoja vuosia vanhan veneen muuttaminen ei käy.

"Turvallisuusmääräysten mukaan vene ei saa kaatua, kun 70-kiloinen mies seisoo sen reunalla. Silloin veneeseen on rakennettava ponttonit. Sellaisella veneellä ei voi soutaa lohta tai ajaa patopaikalle", Nordberg sanoo.

Lisäksi vuokraveneen soutajien olisi suoritettava merenkulkuun tarkoitettu tutkinto, johon sisältyy 20 tuntia teoriaopetusta. "Sellaista on kaavailtu. Vielä ei ole päätetty, järjestetäänkö koulutusta Utsjoella", Trafin Räisänen kertoo.

"Tenolla osataan liikkua veneellä ilman kouluja. Kukaan ei ole täällä hukkunut veneen vuoksi. Suurin syyllinen hukkumisiin on viina", Utsjoen Nordberg huomauttaa.

Nordberg epäilee, että uudet määräykset ovat vastoin Suomen ja Norjan välistä valtiosopimusta, joka säätelee Tenon kalastusta. "Se esti Trafia tuomasta Tenolle merimerkkejä."

Uudet kaupallisen soudun määräykset tulisivat voimaan vuonna 2015.


Nuivanlinna

Jos näitä on aivan pakko käyttää vaijeria tähän laskettelun estämiseen, niin ei luulisi olevan kovin kallista vedellä niitä kymmenen metrin välein tuohon rinteeseen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Herttoniemen_m%C3%A4kikeskus

Rautakaupasta voi vielä hakea  jokaiseen vaijeriin 110/6m viemäriputken hinta pari kymppiä kappale.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Kumkvatti

Suomessa on jokamiehenoikeus. Mäen lähistöllä liikkumisen jalkaisin pitäisi olla sallittua, ja kaiken järjen mukaan myös mäessä, joka ei kävelystä rikkoonnu.

Kenelläkään ei ole oikeutta pystyttää rakenteita, jotka voivat aiheuttaa vaaraa satunnaisille kulkijoille. Ihminen voi tunnetusti pudota ajatuksissaan vaikka keskellä katua olevaan kuoppaan. "Vaara, asiaton oleskelu kielletty" -tyyliset kyltit eivät välttämättä rekisteröidy, vaikka olisivat näkyvästi esillä.

Teräsvaijereiden asentamista voisi pitää ansoittamisena, jolle on varmasti metsästyksessäkin säädöksensä. Ihmisten estämisessä näkymättömät vaijerit ovat insinöörimäinen ratkaisu, täysin harkitsematon. Kuolemantuottamuksellinen teko.



junakohtaus

Tämä vaijeri on vähän sama juttu kuin jos luvatonta pysäköintiä torjuttaisiin telamiinoilla. Muistelen rikoslaista erikseen löytyvän pykälän ansoittamisesta.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Myrkkymies

Mikä siinä on niin kauheaa, jos joku idiootti kuolee vaijeriin?

junakohtaus

Niin. Jonkun lapsi on teiniyttään mennyt laskemaan mäkeä ja sille on ihan oikein, että se kuoli. Hähää, siinähän oppii.

Niinkö?
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

RP

#72
QuoteTämä vaijeri on vähän sama juttu kuin jos luvatonta pysäköintiä torjuttaisiin telamiinoilla. Muistelen rikoslaista erikseen löytyvän pykälän ansoittamisesta.

En ehdi googlaamaan, mutta oikeuskäytänöllä vahvistettu vielä osuvampi ja reaalimaailmaa lähempänä oleva esimerkki muistaakseni löytyy yksityisteiltä. Maanomistajalla on oikeus kieltää niiden käyttö moottoriajaoneuvoilla. Tielle voi laittaa fyysisen esteenkin. Omistaja voi silti joutua leivättömän pöydän eteen, jos laittaa sinne vaijerivirityksen, jota motoristi ei voi ajoissa havaita.

Edit: vai olinko sittenkin väärässä?
http://www.kymensanomat.fi/Online/2008/10/13/Sorakuopan+puomina+olleeseen+rautaketjuun+t%F6rm%E4nnyt+h%E4visi+oikeusjutun/200856021000/4
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Possumi

Quote from: Fjödörör Räkinen on 31.08.2015, 09:08:35

Juurihan linkkasit artikkelin jossa kerrottiin kuinka mäkien kaikkea muutakin infraa tuhotaan ilkivaltaisesti koko ajan: pelkkä vaijeri mäen yli ei tätä estä. Aidoitus ja esim. kameravalvonta auttaisi jonkin verran. Pelkästään tehokas valaistus usein rajoittaa ilkivaltaa koska pahantekijät eivät halua tulla nähdyiksi. Kaikkiin näihin on laskettavissa kustannustehokkuus laskelma: ilkivallan aiheuttamat kustannukset verrattuna suojaus ja valvonta-kustannuksiin.

Edelleen argumenttisi että mikä tahansa muu tapa estää tai sulkea hyppyrimäki kuin tappava teräsvaijeri olisi liian kallista 'köyhille kunnille' on täysin naurettava. Eikä sitä muuta mikään määrä olkiukkoja mitä kaivat esiin.

Quote from: Fjödörör Räkinen on 31.08.2015, 09:08:35Täytyykö perinteiset veneet muuttaa vai voidaanko olettaa, että niiden käyttäjät harkitsevat riskit oma-aloitteisesti?

Ei koska "määräys koskisi uusia veneitä". Aika sekopäisen kaukaa haet nyt hakemalla esimerkkejä joilla ei ole mitään tekemistä tapauksen kanssa.

Kni

Vaijeri johon tyttö kuoli, oli ansa, ei este.

Este on sellainen, joka on havaittavissa ja jonka on tarkoitus estää kulku.
Ansa on sellainen, joka ei ole havaittavissa ja jonka on tarkoitus pyydystää tai tappaa kulkija, yleensä eläin.

Kyseessä on törkeä kuolemantuottamus.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

siviilitarkkailija

#75
Quote from: RP on 31.08.2015, 10:07:34
Tielle voi laittaa fyysisen esteenkin. Omistaja voi silti joutua leivättömän pöydän eteen, jos laittaa sinne vaijerivirityksen, jota motoristi ei voi ajoissa havaita.

Edit: vai olinko sittenkin väärässä?
http://www.kymensanomat.fi/Online/2008/10/13/Sorakuopan+puomina+olleeseen+rautaketjuun+t%F6rm%E4nnyt+h%E4visi+oikeusjutun/200856021000/4

En tiedä tapauksen yksityiskohtia joten vaikea sanoa. Sen tiedän että teräsvaijerin virittäminen on vaarallinen tapa tehdä asiansa selväksi. Mutta kun siihen on kuollut ihminen, pitää tappavasta viritelmästä käyttää asianmukaista nimitystä. Minusta on aika kuvaavaa että iltapäivälehdessä kaupungin edustajaa haastateltaessa TAPPAVA viritelmä on muuttunut HENGENVAARALLISEKSI. Näillä on selkeä aste-ero. Näyttää lehdistössä olevan selvä käsittelyero siinä onko tekijä KAUPUNKI ja KAUPUNGIN VIRASTO eikä yksityinen maanomistaja.

Minusta tässä on tullut viraston puolesta selväksi että he EIVÄT myönnä viritelmäänsä edes vaaralliseksi. Tämä voidaan havaita siitä että korottavat alueen suoja-aitoja, eivätkä edes aio muuttaa itse teräsvaijerivirityksiään. Eli varsinaiseen tappajaan ei kaupunki halua puuttua. Ja miksi puuttuisi tai myöntäisi, eihän taposta tai kuolemantuottamuksesta syytetyn kannata mitään tunnustaa vaikka joku toinenkin kuolisi tai vammautuisi.

Veikkaan että lopputuloksena urheiluhullun kansan suruksi, koko mäkihyppy joudutaan monikulttuurisessa Helsingissä vielä lopettamaan. Monikulttuurisessa kaupungissa EI OLE TILAA MÄKIHYPYLLE. Ainoastaa jalkapallo on urheilu johon kaikki kulttuurit sopivat ja siinä tapahtuvat vammautumiset ja kuolemantapaukset on sosiaalisesti ja poliittisesti täysin hyväksyttyjä. Tai ei ehkä täysin, mutta kuitenkin jalkapallon luonteesta ja poliittisesta voimasta johtuen hyväksyttyjä.

ps. Vaijerin virittäjä on pohtinut muitakin ratkaisuja mutta tullut hyppyrimäen väärinkäytön johdosta juuri tähän ratkaisuun. Taustalla on ollut ilmiselvä halu "opettaa kakaroita" olemaan hyppimättä ilman lupia. No nyt on saatu vaijerivirittäjän haluama tulos.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Sepi

Yksiselitteisesti vaijeri tässä käytössä on väärä ratkaisu.

Tuntuu kummalliselta jos vaijerin virittäjällä ei ole käynyt mielessään tämänkaltainen skenaario jo vaijeri vetäessä mäen poikki.
Tämän kaltaisista vaijereista voi olla joskus haittaa jopa mäen luvallisia käyttäjiä kohtaan.

Niin kuin tässä jo aikaisemmin on todettu, muitakin keinoja olisi kyllä löytynyt kustannustehokkaasti mikäli järkeä olisi haluttu käyttää.
Edellä mainittu teksti ei edusta kirjoittajan oikeata mielipidettä, vaan mielipidepoliisien pelossa teksti on kirjoitettu itsesensuuria vahvasti harjoittaen.

Ajattelija2008

Vaijerin asentaja on mielestäni tuomittava kuolemantuottamuksesta. Laskettelun olisi voinut estää turvallisilla keinoilla.

Atte Saarela

Tällaisissa tilanteissa olisi hyvä jos Suomessa olisi Yhdysvaltojen tyyppinen oikeusjärjestelmä jossa erillistä hallinto-oikeutta ei ole vaan kuka tahansa voi haastaa esimerkiksi valtion oikeudenkäyntiin jossa on ainakin periaatteessa samat pelisäännöt kaikille.

Muuttohaukka

Tähän voi vain sanoa: Hyi, hemmetti. Järjetön este tuo ohut vaijeri. Pelkkä ajatus tuohon törmäämisestä  saa voimaan pahoin.

Teinielämään kuuluu kummalliset hölmöilyt. Aika tasoittaa itse kunkin. Ei siihen vaijereita tarvita.

dothefake

Laskettelurinteistä tutut oranssit muoviaidat olisivat varmasti estäneet laskemista tai ainakin kaapanneet tytöt hengissä hellään huomaansa. Joku jo taisi ne mainitakin.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Tabula Rasa

Quote from: RP on 31.08.2015, 10:07:34
QuoteTämä vaijeri on vähän sama juttu kuin jos luvatonta pysäköintiä torjuttaisiin telamiinoilla. Muistelen rikoslaista erikseen löytyvän pykälän ansoittamisesta.

En ehdi googlaamaan, mutta oikeuskäytänöllä vahvistettu vielä osuvampi ja reaalimaailmaa lähempänä oleva esimerkki muistaakseni löytyy yksityisteiltä. Maanomistajalla on oikeus kieltää niiden käyttö moottoriajaoneuvoilla. Tielle voi laittaa fyysisen esteenkin. Omistaja voi silti joutua leivättömän pöydän eteen, jos laittaa sinne vaijerivirityksen, jota motoristi ei voi ajoissa havaita.

Edit: vai olinko sittenkin väärässä?
http://www.kymensanomat.fi/Online/2008/10/13/Sorakuopan+puomina+olleeseen+rautaketjuun+t%F6rm%E4nnyt+h%E4visi+oikeusjutun/200856021000/4

Täällä korvessa ainakin löytyy yksityisteiksi merkatuilta paljonkin puomeja ja ketjuja. Se tarkoittaa ettei ulkopuolisella ole sinne asiaa. Liekö vaijerin asentaminen rajalle hoitaisi nuo darwintapaukset?
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Velmu


Kuulin juuri entiseltä herttoniemeläiseltä teiniltä, että vaijeri oli siinä jo parikymmentä vuotta sitten hänen entisinä teiniaikoinaan. Silloinkin mäelle hänen mukaansa kokoonnuttiin ja mäkeä laskettiin iltaisin. Heillä oli kuulemma aina kaksi kaveria nostamassa vaijeria, kun laskijat olivat vaijerin kohdalla ja pääsivät näin sen alitse.

On suoranainen ihme, että kukaan ei ole kuollut aiemmin ja toisaalta, sen vaijerin on varmasti nähnyt sadat tai tuhannet aikuiset vuosien varrella puuttumatta asiaan.

Jane Doe

Quote from: dothefake on 30.08.2015, 23:02:19
Utissa kuoli taannoin mopopoika tien poikki laitettuun vaijeriin, asettaja oli puolustusvoimat. Kyllä nuo estot pitää olla näkyvämpiä ja periksiantavia.
Laukaassa mopopoika kuoli, kun seikkailuretkien järjestäjä oli virittänyt köyden sillan yli. Siinä tapauksessa en muista lukeneeni missään rutinaa siitä, mitäs meni poika mopoilemaan siellä, missä ei saisi. http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288585812613.html
Wippajei!

Eurytmistinä alkaa mielikuvitus elää..

RP

Quote from: Jane Doe on 31.08.2015, 11:44:19
Quote from: dothefake on 30.08.2015, 23:02:19
Utissa kuoli taannoin mopopoika tien poikki laitettuun vaijeriin, asettaja oli puolustusvoimat. Kyllä nuo estot pitää olla näkyvämpiä ja periksiantavia.
Laukaassa mopopoika kuoli, kun seikkailuretkien järjestäjä oli virittänyt köyden sillan yli. Siinä tapauksessa en muista lukeneeni missään rutinaa siitä, mitäs meni poika mopoilemaan siellä, missä ei saisi. http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288585812613.html
Tuosta tuoreempi:
Quote19.8.2015 08:35

16-vuotiaan pojan kuolemaan johtaneesta köysiturmasta on nostettu syytteitä. Syytteet tapauksessa on nostettu kuolemantuottamuksesta, vaaran aiheuttamisesta sekä kahdesta liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Syytettyinä on neljä henkilöä. Juttu on vireillä Keski-Suomen käräjäoikeudessa, mutta sille ei ole vielä määrätty käsittelypäivää.
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/laukaan-koysiturmasta-syytteet-neljalle-mopopoika-kuoli-tormattyaan-turvakoyteen/2109530
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

desperaato

#85
Quote from: siviilitarkkailija on 31.08.2015, 01:23:00
Tämä temppu haisee taivaisiin asti kyllästyneen liikuntavirastotyöntekijän tekemältä tarkoituksellisen vaaralliselta ansalta muovimäen väärinkäyttäjiä vastaan.

Siltä tosiaan näyttää. Laiskuuttaan ja tyhmyyttään siihen ei ole viitsitty asentaa kunnollisia puomeja joka lampputolpan väliin. Kunnon paksuja puisia tai metallisia puomeja, jotka ylettyvät muovitetun mäen yli. Ei pitäisi olla ylivoimainen tehtävä liikuntaviraston heebollekaan avata ja sulkea 4-5 kpl puomeja silloin tällöin.

Bwana

Quote from: Jane Doe on 31.08.2015, 11:44:19
Quote from: dothefake on 30.08.2015, 23:02:19
Utissa kuoli taannoin mopopoika tien poikki laitettuun vaijeriin, asettaja oli puolustusvoimat. Kyllä nuo estot pitää olla näkyvämpiä ja periksiantavia.
Laukaassa mopopoika kuoli, kun seikkailuretkien järjestäjä oli virittänyt köyden sillan yli. Siinä tapauksessa en muista lukeneeni missään rutinaa siitä, mitäs meni poika mopoilemaan siellä, missä ei saisi. http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288585812613.html

Itse sivalsin kolmisen vuotta sitten skootterillani Kampalan kunnan rakennusviraston katuporukan meidän "kotitien" poikki noin metri kahdenkymmenen korkeudelle virittämään merkkaamattomaan, ruosteiseen piikkilankaan. Olivat olleet tekemässä uudelle öljysoraamiselle pohjia, lähteneet sitten ruokikselle ja "sulkeneet" tien noin ettei juuri lanatulla baanalla ajeltaisi. Onneksi oli vauhtia sen verran vähän että sivupeilit kestivät piikkilangan iskun. Olisi muuten meinaan päätön mies.

Eli siis Afrikan änkereillä nämä tällaiset merkkaamattomat vaijerit esteinä ja liikuntavirastossa tms. päitä vadille (pun intented).
Nkosi sikelel' Afrika.

Hirvensalmen kuha

Quote from: dothefake on 31.08.2015, 00:55:44
Tuskin on kyse urheilusta, vaan nuorison ryyppäämisestä ja hölmöilysta.

Kun ainoan kerran kokeilin LSD:ia, tapahtui se Kouvolan hyppyrimäellä.

Jos siellä olisi ollut vaijeri, niin tätäkään ei olisi tapahtunut.  :facepalm: :flowerhat: :facepalm:
- Kaikkea kivaa kaikille, varsinkin minulle. Ja oikeastaan muilla ei ole niin väliä.

desperaato

Tämmönenkin sattumus ketjun aihetta mukaillen:

Aamulehti 30.08.2015:
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194995962630/artikkeli/traaginen+pyoraonnettomuus+tampereella+poliisi+kaynnisti+rikostutkinnan+kuolemasta.html
QuoteTraaginen pyöräonnettomuus Tampereella: Poliisi käynnisti rikostutkinnan kuolemasta

Quote43-vuotias pirkanmaalainen mies menehtyi polkupyöräonnettomuudessa

Pyöräilijä törmäsi yöllä poliisin mukaan Kuninkaankadulla kerrostalon saneeraustyömaan metalliseen verkkoaitaan.

Aidassa ei ollut merkintöjä ja sitä oli vaikea havaita jopa päiväsaikaan



Ville Hämäläinen

Kyllähän vaijeri ja tyttö on molemmat syypäitä tähän, lisäsyyllisiä saattaa olla alkoli/alkoholin antaja, yllyttäjä yms. eli monen tekijän summa, sekin on mahdollista että mahdolliset vaijerin nostajat ovat epäonnistuneet nostossa/ajoituksessa tai on yritetty hypätä vaijerin yli. Mäen suojelijoillakin on keinot vähissä, aita ei teinejä pysäytä ja oli joustava vaijeri tai pehmustettu aita niin luulen että se vain lisäisi teinien halua laskea hassuun pehmusteeseen. Ainut varma keino on saada teinit ajattelemaan että "en riko" tai "en tee tuota" mutta milläs ne saa mitään ajattelemaan, kaikilta teinien päähänpistoilta on mahdoton suojautua.
Tunnustakaa pois, mamuhan se oli taas ja syy poliitikkojen