News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Rekrytointien ulkoistaminen, syy huonoihin yritystuloksiin

Started by siviilitarkkailija, 24.08.2015, 09:08:25

Previous topic - Next topic

siviilitarkkailija

Kun pohdin Suomalaisen työelämän ja yritystoiminnan ongelmia, yksi asia näkyy ja näyttäytyy rekrytointien ulkoistuksina. Moni firma ja organisaatio käyttää ulkopuolisia yrityksiä palkatakseen itselleen henkilön jonka kanssa joutuvat tekemään työtä, koska itse työnhausta on tullut pelleilyä. Yhteen työpaikkaan voi tulla tuhansia hakemuksia ja toiset työpaikat voivat jäädä kokonaan ilman.

Yritykset eivät palkkaa itse itselleen vaan ulkopuolinen yritys mielestään keksii tai "löytää" yritykselle parhaan tekijän, joka onkin toisen osapuolen näkemys siitä mitä tämä kuvitteli yrityksen työn olevan. Seurauksella että yritys ei saanut sitä mitä tarvitsi vaan hakuprosessissa parhaan.

Yhtäällä vaaditaan mahdottomia jo lähtökohdista tai seuraavassa yrityksessä keskitytään työnhakijan kusettamiseen erilaisten pakkomarkkinointi tai -kierrätys firmoissa joissa ei ole edes tarkoitus tehdä pitkäkestoista ja sitotunutta työtä. Itse rekrytointi on eräänlainen pelleilyn ja bisneksen yhdistelmä jossa millään yrityksen tarpeella ei ole yhtä suurta merkitystä kuin näytelmän ja kontaktien määrällä. Seurauksella että mm suomessa toimiviin isoihin yrityksiin kuten vaikkapa kauppaliikkeen johtoon ajautuu erittäin epäisänmaallisia ja yrityksen ASIAKKAIDEN kannalta kalliita henkilöitä joiden sitoutuminen on käytännössä nolla. He tekevät palkkajohtamista ja kehtaavat esiintyä vieläpä yrittäjinä itselleen kuulumattomissa pöydissä.

Yritykseen kasvaminen ja työpaikkojen kohtuullisuus eivät kuulu aikamme vaatimuksiin vaan kaikki pitää saada jo eilen. Seurauksilla jotka näemme valitettavasti tämän päivän työllistymisessä ja yritysten tuloksissa. Yritysten johdon ahneus ja piittaamattomuus valuu valitettavasti koko organisaatioiden läpi tulokseen jossa kukaan ei lopulta voita ja kun vastuu on ulkoistettu, ei kukaan oikeasti edes välitä. Miksi välittäisi? Vastuiden ja päätösten ulkoistaminen ja mitätöinti on maassamme viety tasolle joka lähestyy työttymyystaidetta.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Ville Hämäläinen

Kyllä tuo ulkoistaminen ihme kuvio on, voi olla että sieltä löytyy hyviä työntekijöitä ja yhtähyvin että ei löydy. Vielä lisäksi jotku huuhaa psykologien analyysit niin siinähän sitä ollaan. Vaikea sanoa mitkä ovat rekryfirmojen kriteerit mutta ainakaan minuun ne ei sovi, jos edes yrittää soittaa niin luuri tulee korvaan mutta normaaleissa hauissa työnantajan osapuoli yleensä vaikuttaa edes jotenkin innostuneelta ja jaksaa jotain kertoa ja usein haastatteluyn sitten pääseekin jos molempia vielä puhelun jälkeen kiinnostaa. Varsinkin nimettömät työnhaut missä yrityksen nimeä ei sanota on kaikkien kannalta huono, moni pääsee haastatteluun jossa toteaa että ei vittu mä en kyllä tähän firmaan tai tehtävään lähde. Onhan se juuri näin että yks ei tiedä mitä työtä on hakemassa ja toinen ei tiedä mihin on etsimässä ihan lotollahan siinä mennään. Jos itse joskus hakisin työntekijää niin ei haittaa vaikka tulisi sata soittoa, kyllä ihmisistä pitää joku vaikutelma saada kun nykyään tuo palkkaaminen on niin iso riski.
Tunnustakaa pois, mamuhan se oli taas ja syy poliitikkojen

Lalli IsoTalo

Quote from: siviilitarkkailija on 24.08.2015, 09:08:25
Yritykset eivät palkkaa itse itselleen vaan ulkopuolinen yritys mielestään keksii tai "löytää" yritykselle parhaan tekijän, joka onkin toisen osapuolen näkemys siitä mitä tämä kuvitteli yrityksen työn olevan.

Hohhoijaa taas.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

siviilitarkkailija

Quote from: Lalli IsoTalo on 24.08.2015, 09:29:02
Quote from: siviilitarkkailija on 24.08.2015, 09:08:25
Yritykset eivät palkkaa itse itselleen vaan ulkopuolinen yritys mielestään keksii tai "löytää" yritykselle parhaan tekijän, joka onkin toisen osapuolen näkemys siitä mitä tämä kuvitteli yrityksen työn olevan.

Hohhoijaa taas.

Niin. Oliko asiassa jotain epäselvää?
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...