News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2015-08-21 HS: Sarasvuo: Suomalaista kulttuuria uskallettava suojella islamilta

Started by koli, 21.08.2015, 02:14:24

Previous topic - Next topic

andrus

Sarasvuon kaltaisten kapitalistien ja muiden maailmanhalaajien omistaessa oikeanlainen maahanmuuttokritiikki itselleen, ollaan hyvin pian lähtöpisteessä. Persut lakkaa olemasta jne. Turhaa mainostilaa.

Sarasvuo: "He joilla on oikeasti mahdollisuus ja varaa auttaa, he ovat velvollisia auttamaan" https://www.youtube.com/watch?v=UIw3_pEm2j4
"SDP aina tehny sillai, et se pistää käden jätkän taskuun ja syö sen laskuun" - Teuvo H.

Puskistahuutelija

Quote from: Cheech Wizard on 21.08.2015, 09:10:13
Sarasvuosta voi olla montaa mieltä, mutta mies puhuu totta. Slovakia ja Puola ovat päättäneet ottaa vain kristittyjä pakolaisia. Miksi kukaan ei hauku heitä pohjois-koreaksi??!? Ei mulla muuta.

Käypäs lukemassa RASMUS-ryhmää Facebookissa, niin löydät tukun ihmisiä, joille tämä on suuri ongelma ja pyhäinhäväistys.

Sarasvuon keskustelua asiasta Twitterin puolella on myös mielenkiintoista seurata. Muuan Jussi Jalonen ehti jo kärkkäästi käymään päälle verbaalisesti.

Taikakaulin

Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Koekaniini

Quote from: dothefake on 21.08.2015, 02:24:20
Tuomas on lukenut Hommaa ja eheytynyt.
Uskon ihan vilpittömästi että lääkitys on nyt saatu kohdilleen ja viimeisimmät ylilyöneet ulostulot voidaan laittaa sairauden piikkiin.
#I wont ride with you

"muistakaa orjalaivojen terva ja inkojen kulta, vitun rasssitistit"  :'(

Leijona78

Voi olla että Murajan kohdalla on -aidosti- mukana jonkinlaisa traumaa rauhanturvaaja-ajoilta joka ilmenee ajoittaisina 'sykäyksinä'. Tää ei siis ole vttuilua; monillahan on elämään vahvasti vaikuttavia ongelmia noiden sotakeikkojen jälkeen.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

flammee

Quote from: jolina on 21.08.2015, 05:56:10
Sarasvuo puhui hyvin. Yllätyin.
Keskustelun naisihminen teki kyllä sellaisen loppupäätelmän, että juttu vesittyi. Se meni jotenkin, että "...eli tulkaa kaikki tänne vain" ja Sarasvuo nyökytteli myöntävästi.

Tädin johtopäätökseen ois voinut tietty vastata sen suuntaista että - kyllä, joitain asioita on syytä pelätä ja pitää loitolla. Ja että lähelle tuominen ja oman erinomaisuuden osoittaminen ei ole toiminut missään, koska islamilaisen kulttuurin piirissä olevilla ei ole halua seurata kohti länsimaista erinomaisuutta. Dialogi ei toimi jos se toinen ei kuuntele tai osapuolet ovat tosiasioista huolimatta eri mieltä. Oikeisto-vasemmisto -"kiistassakaan" ei ole löydetty yhteisymmärrystä, eli siis kaikki erimielisyydet eivät aukene keskustelemalla.

Whomanoid

Tätä voi olla hommalla vaikea uskoa, mutta oikeiden ammattitoimittajien ja alan tutkijoiden enemmistö on pääosin nuivia islamia kohtaan. Mutta heitä vituttavat yksilöihin kohdistuva syrjintä ja yleistävä syyllistäminen, arkirasistit, natsit ja kaappinatsit sekä se, että monet heistä ovat saaneet paskapostia ja uhkauksia. Ei sellaisesta asetelmasta ole helppo aloittaa vuoropuhelua. Tämä on helppo kipata nuivien niskaan jos ammatillinen itsekontrolli ei syystä tai toisesta pidä. Enkä tarkoita etteikö joukossa olisi myös ammattiasemaansa sumeilematta hyväksikäyttäviä idealisteja. Heidät tiedämme tosin jo nimeltäkin. Vakavasti ja demokraattisesti maahanmuuttopolitiikan järkevöittämisen asiaa ajavien on syytä vastata asiallisesti Ehrnrootin ja Sarasvuon ja kumppaneiden aloittamaan keskusteluun ja jatkaa sitä. Siihen persuista pystyvät Halla-aho, Terho, Elo ja ehkä muutamat muut. Tähän pitää tarttua eikä jäädä odottelemaan seuraavan persuedustajan natsiperseilyjä.
Väärin liputettu!

jellona

Sarasvuo on hieno mies. Toisaalta taas aika pirullinen tapaus. Tarkkuutta tarkkuutta!

Sarasvuo on hemmetin taitava verbaalisesti. Oikea verbaaliakrobaatti. Puhuu asiaa ja on helppo olla samaa mieltä. Jari saa ihmiset "kiihottumaan" :)

Sarasvuolla on ihmeellinen taito tarttua miestä kasseista ja puristaa niin lempeästi, ettei mies sitä edes huomaa. Tiedättehän jokainen millainen on mies jolla on kassit ihan tyhjät? Eunukkihan se!

Bisnes ja mediarakkaus on niin syvässä siinä miehessä, ettei siitä voi enää pois oppia. Harmi! Sarasvuo on todellakin hyvä äijä muutoin.

Jari sanoo sinulle näin: Kyllä! Olen kanssasi täysin samaa mieltä maahanmuuttokysymyksessa... mutta eihän se nyt niin vakavaa jos muutama sata?  :-[
Sinä: Ei tietenkään ole!!  :-[
Jari: Eikä muutama tuhat?    :D
Sinä: No ei sekään haittaa!!  :)
Jari: Eikä satatuhatta?  :-*
Sinä: No ei haittaa!!  8)
Jari: Miljoonia?  ;)
Sinä:  :o

Aina kun näen punaisen ristin, näen punaista.

Sitruunamelissa

Quote from: jellona on 21.08.2015, 11:13:31
Jari sanoo sinulle näin: Kyllä! Olen kanssasi täysin samaa mieltä maahanmuuttokysymyksessa... mutta eihän se nyt niin vakavaa jos muutama sata?  :-[
Sinä: Ei tietenkään ole!!  :-[
Sinä: No ei sekään haittaa!!  :)
Sinä: No ei haittaa!!  8)
Sinä:  :o
Minä: On, jos ei ole mitään perusteita pakolaisstatukseen tai todellisen ja todistetun henkilökohtaisen vainon vuoksi turvapaikkaan.
Minä: Vielä pahempi, jos ei edelleenkään ole perusteita.
Minä: Aina vaan pahenee, nyt on ihan sama onko perusteita vai ei. Ei pysty elättämään noin suurta määrää. Ellet sitten sinä Jari halua henkilökohtaisesti elättää sukupolvien ajan niitä.
Minä: Onko sulla nyt ihan kaikki muumit laaksossa?

Mulla ei tosin ole kasseja, mistä puristella. Tissit löytyy, mutta niin löytyy myös nyrkki ja polvi, joilla ottaa kontaktia takaisin päin tarvittaessa.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Lalli IsoTalo

Quote from: Whomanoid on 21.08.2015, 11:09:26
Tätä voi olla hommalla vaikea uskoa, mutta oikeiden ammattitoimittajien ja alan tutkijoiden enemmistö on pääosin nuivia islamia kohtaan.

Tästä tuskin on tehty tutkimusta, joten oletan tässä olevan kyse omasta otannastasi. Kuinka iso se on?
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Whomanoid

Quote from: Lalli IsoTalo on 21.08.2015, 11:24:38
Quote from: Whomanoid on 21.08.2015, 11:09:26
Tätä voi olla hommalla vaikea uskoa, mutta oikeiden ammattitoimittajien ja alan tutkijoiden enemmistö on pääosin nuivia islamia kohtaan.

Tästä tuskin on tehty tutkimusta, joten oletan tässä olevan kyse omasta otannastasi. Kuinka iso se on?

En kommentoi.
Väärin liputettu!

Riukulehto

"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

jellona

Sitruunamelissa... Sinulla on nyt suuri etu! Sinulla ei ole kasseja mistä puristaa! Olet asian ytimessä. Me äijät olemme kassiotteessa parhaillaan.

Jos sinä ja kaltaisesi naiset alatte toimia, niin kassiote miehistä kirpoaa ja tuskanhiki muuttuu helpotuksen huokaukseksi.

Te naiset olette avainroolissa. Faktaa! Te naiset ratkaisette kummalle puolelle tämä homma kääntyy. Unelmaksi vai todellisuudeksi? Te päätätte kenelle te pullianne leivotte.

Kenen vuoksi mies elää, ellei naisensa? Jos naiset leipovat pullia muille miehille, ei miehen elämä enää ole elämisen arvoista.

Suomimies on jörö ja junttura. Mitä tuota kiistämään? Olemme kuitenkin suominaisten äijiä. Onneksi ainakin minä olen saanut kunnian olla todella rautaisen suominaisen ukko! Se mitä olen, olen naiseni ansiosta! Hän on potkinut minut ylös joka suosta! Repinyt ja huutanut, "älä ukko luovuta", kun olen meinannut antaa periksi monta kertaa. Jumaliste että tosi suominaiset on rautaa!!

Nyt näyttää pahalta. Onko Veikkolahenki vallannut suomen naiset? Potkikaa naiset ukkojanne! Herättäkää nukkuvat äijät!!
Aina kun näen punaisen ristin, näen punaista.

Lalli IsoTalo

— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Quote from: Riukulehto on 21.08.2015, 11:34:19
Sarasvuon "hehkuttajille" pieni muistutus. http://hommaforum.org/index.php/topic,86536.0.html

Sarasvuo-neutraalina totean, että monet Hommankin aktiivit ovat palanneet nuivuuteen. Halla-aho tulee ensimmäisenä mieleen.

Katsotaan nyt, miten vahva Sarasvuon herääminen/palaaminen on, kun hän alkaa saamaan lannoitetta tuulettimeen vääristä mielipiteistä.
— Missä N, siellä R

vihapuhegeneraattori

Quote from: Puskistahuutelija on 21.08.2015, 02:28:01
Aiemmin pidin Sarasvuota huuhaa-konsulttina ja turhana julkkiksena, mutta kyllä nousi pisteet nollasta sataan...no ei nyt ihan sekunnissa mutta aika lähellä.

Itse pidän Sarasvuota täytenä huijarina (con man), joka osaa näytellä kaikki roolinsa suht vakuuttavasti.

Yksi ilmeinen todiste hänen kusipäisyydestään löytyy Sarasvuon TV uran jälkeiseltä ajalta, jolloin hän käytti mainettaan Golden Neo-Life Dynamite verkostomarkkinoinnin mannekiininä, irroittaen hyväuskoisia rahoistaan. Olen itse nähnyt hänen bullshit lavaperformanssinsa ja kokenut sen jälkeisen hard sell tilanteen. Sellaisesta ei heikkohermoinen pääse pois rahojaan menettämättä. Itse menetin useamman tunnin arvokas elinaikaani jonka olisin voinut käyttää vaikka pallieni raapimiseen tai muuhun hyödylliseen toimintaan.

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Blanc73

Olen positiivisesti yllättynyt.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Kulttuurirealisti

Quote from: Vasarahammer on 21.08.2015, 07:32:44
Esimerkiksi Ruotsissa yksikään saman profiilin julkinen keskustelija ei voisi sanoa tuollaista joutumatta hylkiöksi mediaestablishmentin keskuudessa.

Sarasvuo on ehkä vähän kuin eläkkeelle menneet professorit: niiden tuloja/varoja ei potkuilla enää saa pois, niin voi puhua mitä mieli tekee.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Muuttohaukka

Sitruunamelissa

Quote from: jellona on 21.08.2015, 11:48:45
Sitruunamelissa... Sinulla on nyt suuri etu! Sinulla ei ole kasseja mistä puristaa! Olet asian ytimessä. Me äijät olemme kassiotteessa parhaillaan.
Suomimies on jörö ja junttura. Mitä tuota kiistämään? Olemme kuitenkin suominaisten äijiä. Onneksi ainakin minä olen saanut kunnian olla todella rautaisen suominaisen ukko!
Olen vain yksi nainen, enkä osaa edes kunnollista pullaa leipoa. Ja olen lisäksi sitä mieltä, että kyllä miehet ilman naisiakin kassinsa vapaiksi saavat, jos haluavat. Myönnän silti, ettei apu (oli se sitten kaverin tai naisen) pahasta ole. Kiitokset kuitenkin luottamuksesta. :)

P.S. Jöröt ja juntturat suomimiehet on ihania. Sori offtopic.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Rikastaja

Sarasvuo on jo massinsa tehnyt, joten hän uskaltaa tuoda julki ajatuksia joita ei olisi voinut tehdä 20v sitten.
"Suomalaiset veteraanit ei pääse vieläkään kuntoutukseen, mutta ulkomaalaisille on kyllä tarjota valtion puolesta kaikki perkeleen kriisiavut ja terapeutit heti, jos grillijuhlilla sataa ja tötteröhattu kastuu."
- Tony Halme

ArtturiE

Eihän vaan sarkasmivaihde ollut päällä? Jos Sarasvuo oli tosissaan niin hyvä avaus kansalaiskeskustelun pohjaksi. Jotain tällaista tarvitaan nyt kun tilanne on lukkiutunut päättäjien ollessa avuttomia ja vyöry kaatuu päälle.  Suomalainen päättäjä tarvitsee kansan syvien rivien hyväksynnän ennen kuin uskaltaa olla eri mieltä median kanssa.  Median kanta käännetään vasta sen jälkeen kun siellä huomataan ettei propaganda pure enää.  Omaan leiriinsä jäävät sitten punaviher-hardcore-jengi seuraajineen ja kulttuurikuplassa elelevät rkp:n ja kokoomuksen "bättre folk".

Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"

Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

ArtturiE

Quote from: Kulttuurirealisti on 21.08.2015, 12:53:48
Quote from: Vasarahammer on 21.08.2015, 07:32:44
Esimerkiksi Ruotsissa yksikään saman profiilin julkinen keskustelija ei voisi sanoa tuollaista joutumatta hylkiöksi mediaestablishmentin keskuudessa.

Sarasvuo on ehkä vähän kuin eläkkeelle menneet professorit: niiden tuloja/varoja ei potkuilla enää saa pois, niin voi puhua mitä mieli tekee.

Itse kun en harrasta naamakirjaa niin kertokaas nyt onko Sarasvuon naamakirjan sivuilla pöyristytty?
Husu, miten on, onko Jari rasisti?
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"

Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

Leijona78

Sarasvuollahan on muutenkin kokemuksia muslimeista, kuten:

(http://4.bp.blogspot.com/-3OYSoQjJmQA/TokrWwg9sjI/AAAAAAAAAos/AZFxkX8N4vQ/s1600/rantalainen2809MN_vi.jpg)

Mujahed bin Risto Faisal
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Foundation

Tuossa videon lopussa Jarin olisi pitänyt sanoa Maija-Riitalle, että sori, mutta sä olet väärässä, koska mitä mä äsken just sanoin siitä oikeesti paremmasta.

Ei se nyt oikeesti ollut uskalluksesta kiinni. :)
"Erityisesti on mainittava kokoomuksen Wille Rydman, jolla on järkeviä näkemyksiä ja joka onnistui toisella yrittämällä." - Jussi Halla-aho 2015

"Koska puheenaihe on jatkuvasti sama, huomaan pitäväni jatkuvasti suunnilleen samaa puheenvuoroa, mutta toistoahan ei koskaan ole liikaa." - Jussi Halla-aho 2015

menetetty_valtakunta

Hieno puheenvuoro Jarilta.

- periaatteilla sotaa käyvä ihminen ei ajattele lainkaan (tähän kuuluu myös valitettavan suuri osa hommalaisista)

- arvokeskustelua käydään jo liikaakin, nyt on siirryttävä viimein ratkaisuihin ja tekoihin

Eino P. Keravalta

Quote from: andrus on 21.08.2015, 09:52:19

Sarasvuo: "He joilla on oikeasti mahdollisuus ja varaa auttaa, he ovat velvollisia auttamaan" https://www.youtube.com/watch?v=UIw3_pEm2j4

Sitten Suomi ei ainakaan kuulu niihin, joilla olisi velvollisuus auttaa.

Suomella ei nimittäin ole varaa tai rahaa auttaa. Meillä on velkaa ensi vuonna 106 miljardia euroa.

Meillä ei myöskään ole mahdollisuutta auttaa, sillä entisetkin autettavat ovat kotouttamatta ja ovat alkaneet raiskaamaan ja murhaamaan sen lisäksi, että ovat huoltosuhteelle taakka.

Se, että Suomi nyt alkaisi velaksi kustantaa mukavampaa elämää ulkomaalaisille onnenonkijoille ja elintasoshoppailijoille, on verrattavissa tilanteeseen, jossa minä ottaisin pikalainoja entisten lisäksi ostaakseni viinaa työtävieroksuvalle ystävälleni, jolloin hän kiitokseksi vetäisi minua turpaan.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

niemi2

HS poikkeaa melkoisesti aiemmasta linjastaan islamin ihannoinnin ja virheettömyyden suhteen, mutta tämä on tervetullutta ja tervettä pohdintaa.

Sarasvuo on aivan oikeassa. Suomalaisia ja länsimaisia arvoja saa pitää islamilaisia parempina eikä islamilainen arvomaailma ole ainoa oikea. 

Minäkään en osaa hävetä kertoa, että pidän länsimaisia arvoja kuten demokratia, yleismaailmalliset ihmisoikeusarvot ja oikeuskäsitys vastaavia islamilaisia arvoja parempana.

Muslimimaat ovat irtisanoutuneet YK:n yleismaailmallisesta ihmisoikeusjulistuksesta ja allekirjoittaneet omansa Sharia lakiin perustuvan Kairon ihmisoikeusjulistuksen. Islam rikkoo ihmisten fundamentaalisia perus- ja ihmisoikeuksia ja siksi islam on ongemallinen länsimaissa. Islam kieltää demokraattisen prosessin esim. Sharia lain suhteen eikä Sharia lakia voida muuttaa.

Islam on erilainen elämänkatsomus ja arvomaailma sekä yhteiskuntajärjestelmä lainsäädäntöineen tai oikeuskäsityksineen.

Kuten tuossa toinen haastateltava kertoo, niin länsimaalaisten suurin virhe on kuvitella islamin tai muslimien tavoittelevan automaattisesti länsimaisia arvoja, jotka ovat islamin oppien vastaisia ja joiden vastustamiseen sekä korvaamiseen islam pitkälti perustuu.

Islam ja muslimit taas ajattelevat länsimaiden ja muiden tavoittelevan islamilaisia arvoja kun taas mekin olemme perinteisesti pyrkineet juuri päinvastaiseen kehitykseen. Aika näyttää kumpi arvomaailma on vahvempi.
MAKE FINLAND NORMAL AGAIN

Dr Lecter

Onpas porukalla herkässä mitä ylistämiseen tulee. Ans kattoo ny mitä Sarasvuo seuraavaksi laukoo. En jaksa innostua yhden haastattelun tähden, vaikka siinä pointti olikin. On nääs niin monta sanansa pyörtäjää ja/tai väärin ymmärrettyä julkkista ennenkin jotain valtavirrasta poikkeavaa todennut ja sanonut, mutta kohtpuoliin laukonut ihan jotain muuta, mm. Arman Alizee ja monet ensialkuun täyspäisiltäkin vaikuttaneet poliitikot.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen.

Kulttuurirealisti

Quote from: niemi2 on 22.08.2015, 10:20:25Islam on erilainen elämänkatsomus ja arvomaailma sekä yhteiskuntajärjestelmä lainsäädäntöineen tai oikeuskäsityksineen.

Kuten tuossa toinen haastateltava kertoo, niin länsimaalaisten suurin virhe on kuvitella islamin tai muslimien tavoittelevan automaattisesti länsimaisia arvoja, jotka ovat islamin oppien vastaisia ja joiden vastustamiseen sekä korvaamiseen islam pitkälti perustuu.

Islam ja muslimit taas ajattelevat länsimaiden ja muiden tavoittelevan islamilaisia arvoja kun taas mekin olemme perinteisesti pyrkineet juuri päinvastaiseen kehitykseen. Aika näyttää kumpi arvomaailma on vahvempi.

Tuo on se iso kuva. Molemmat kulttuuripiirit (ja muutkin) käyvät tahtojen taistelua, kenen arvot ja ajatusmallit leviävät ja kenen vaikutuspiiri supistuu. Tuota vääntöä voi käydä puheilla ja mielikuvilla, tai nyrkit pystyssä ja aseet kädessä. Otan mieluummin sen rauhanomaisemman vaihtoehdon, mutta niin kuin on nähty, ei voi luottaa siihen, että kaikki muslimit tyytyisivät pelkkään saarnaamiseen.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky