News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Maahanmuuttoaiheinen kansalaisaloite/kansanäänestys

Started by Kimmo Pirkkala, 20.08.2015, 21:13:27

Previous topic - Next topic

Kimmo Pirkkala

#60
Maahanmuuton kustannuksista.

http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/social-issues-migration-health/international-migration-outlook-2013_migr_outlook-2013-en#page1

Tuosta OECDn raportista löytyvät kertoimet, joilla maahanmuuttajien tukia tulee verrata kantaväestön tukiin.
Social assistance 4,4 (Sosiaaliturva)
Unemployment benefits 1,4 (Työttömyyskorvaukset)
Pensions 0,2 (Eläkkeet, mamut ovat keskimäärin nuorempia)
Family allowances 1,4 (Perhetuet? tämä kattanee mm lapsilisät)
Housin allowances 2,4 (Asumistuet)

Kun ei tiedetä sitä kuinka paljon euroja hukkuu per momentti, on vaikea sanoa, kuinka paljon olisi kokonaiskerroin, kuinka paljon maahanmuuttajille maksetaan enemmän kuin kantaväestölle, mutta noista luvuista uskaltaisin heittää että ollaan lähellä kahta, ehkä vähän alle. Jotta ei liioteltaisi, niin sanotaan vaikka 1,9.

Suomen sosiaaliturvamenot kaikkinensa ovat nykyisin luokkaa 60 miljardia ja Suomessa asuu ulkomaalaisia väestöstä noin 3,6%. Tästä on helppo laskea suhdeluvulla, mikä on arvio ulkomaalaisiin kuluvasta julkisesta tuesta ja se on:
60 mrd€ * 3,6% * 1,9 = 4,1 mrd€.

Eli karkeasti voi heittää että 4 miljardia euroa meillä palaa nykyisin maahanmuuttajien sosiaaliturvaan.

Entä tulevaisuus?
Maahanmuuttoviranomaisten tietojen mukaan yhden turvapaikanhakijan kokonaiskulut Suomessa ovat 40€/päivä. Tämä on varmasti alakanttiin, sillä esim Oulun vastaanottokeskuksen kulut viime vuonna jaettuna turvapaikanhakijoiden määrällä ja päivillä antaa kuluiksi 58€/päivä, mutta lasketaan sillä mitä viranomaiset kertovat. Torniosta tulee median mukaan yli 300 hakijaa per päivä (kai niitä muitakin kautta tulee, mutta mennään tuolla). Vastaavasti siitä, kuinka moni noista kolmestasadasta joutuu lähtemään Suomesta, ei ole mitään tietoa? Tätä oli kysytty Oulussa yleisötilaisuudessa, eikä vastausta osattu antaa. Haiskahtaa siis siltä, että noiden innolla uutisoitujen albaanien lisäksi ketään muita ei ole oikeasti joutunut Suomesta poistumaan.

Jos tulijoita tulee 300 per päivä, tekee se 300*365 = 109500 per vuosi
Jos hinta on 40€/per päivä, tekee se vuosikuluiksi 40*365 = 14600 € per tulija

109500 hlö * 14600 € = 1,6 mrd€
Tuo lukuhan tulee kumuloitumaan ja kasvamaan koko ajan, sillä väkimäärä lisääntyy ja saadessaan jäädä maahan he poistuvat vastaanottokeskuksista asumaan omillaan => menot lisääntyvät entisestään, kun mukaan tulee normaali toimeentulotuki asumislisineen.

Eli maahanmuuton hinta meille on 4 mrd€ /vuosi. Se kasvaa tästedes joka vuosi 1,6mrd€ per vuosi vähintään, jos mitään ei tehdä. Hallituksen leikkauslistat kalpenevat tämän rinnalla ja samaan aikaan sama jengi, joka on barrikadeilla leikkauksia vastaan kiljuu, että kyllä meillä on tilaa ja varaa näihin maahanmuuttajiin.

(https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/11222650_556504167830663_6205001744356719775_n.jpg?oh=140d24741bf728a3f158268acc4b14e5&oe=56A7553B)

"Paikassa Suomi"

"Oma maani ei antanut minulle mitään, mutta oltuani vain 4 päivää Suomessa sain asukas-statuksen. Kiitos Suomi, että annoit minulle sitä, mitä oma maani ei antanut."

Kaverin nimi on Husein al Korde. Hädänalainen pakolainen epäilemättä.

https://www.facebook.com/profile.php?id=100004132541017

Kimmo Pirkkala

Quote from: Emo on 11.09.2015, 08:59:14
Quote from: ruikonperä on 11.09.2015, 08:52:25
Turha on yrittää vaikuttaa enää mihinkään tässä kaikinpuolisessa konkursissa. Parempi on valmistautua tulevaan.

Älä höpötä!  Tämä ääridemokraatin aloittama ketju on parasta Hommaa ikinä!

Kiitos Emo. Ei me nyt hitto soikoon luovuteta, vaan pannaan lisää kampoihin sitä kovemmin, mitä pahempi vastus.

ruikonperä

Ne ketkä ovat ennalta viisaita hamstraavat luoteja. Just saying.

Sitten kun tilanne menee loogiseen päätökseensä toivon että muistetaan hilata päättäjät tältä vuosituhannelta ensimmäiseksi kaulakiikkuun.
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa


Pro Patria Finlandia

Quote from: ääridemokraatti on 11.09.2015, 17:20:46
Se on siinä.

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1528

Hienosti toimittu :) Nyt vaan kaikki allekirjoittamaan tämä 19.9. alkaen ja levittämään tästä tietoa eteenpäin tutuille ja tuntemattomille. 


Numeronuiva

Viime kuukaudet ovat olleet sellainen kauhujen koettelemus, jota ei koskaan pitänyt tulla. Perussuomalaiset yhtenä suurista puolueista "konservatiivihallituksessa" (mikä vitsi!) on hampaaton hillitsemään kymmenien tuhansien irakilaisten, somalien ja muiden kolmannen maailman siirtolaisten vyöryä Ruotsin kautta Suomeen, ja vokkeja syntyy kuin sieniä sateella. Mitään merkkejä siirtolaispaineen vähentymiseen ei ole ollut havaittavissa, vaan arviot tämän vuoden kokonaismääristä ovat päivä päivältä vain paisuneet ja virta on ryöstäytynyt täysin hallitsemattomaksi.

Liityin forumille vaikuttaakseni asioihin ja tuomaan keskustelulle lisäarvoa ja -tietoa parhaani mukaan. Toisin kuin moni palstan turhautunut jäsen, aion jatkossakin käydä äänestämässä, mutta sillä ei ole nyt mitään merkitystä, koska seuraavat Suomen maahanmuutto- ja sisäpolitiikkaan vaikuttavat vaalit järjestetään vuonna 2019 ja tilanteen korjaaminen vaatii välittömiä ja tehokkaita toimia. Pelkästään Tornioon saapui 500 turvapaikanhakijaa PÄIVÄSSÄ. Hallitus julkaisi, mitä ilmeisimmin perussuomalaisten aloitteesta, selvityslistan kosmeettisista kiristyksistä kuten pistotarkastukset ja tukitason tarkastaminen, joiden vaikutus akuuttiin tulvaan on käytännössä marginaalinen. Maahanmuuttokriittisten luottamus hallitukseen on aivan syystä tuhoutunut hallitusohjelmaa rikkovien EU:n taakanjakosopimusten sekä Orpon, Sipilän, Stubbin ja Grahn-Laasosen muiden toimien ja valheiden takia.

Mitä siis tehdä? Helsingissä järjestään 19.9. mielenosoitus monikulttuurista painajaista vastaan, mutta nuivat eivät ole hurmoshenkistä joukkoa toisin kuin meilläonunelmahöttö-suvaitsevaisto, joten osallistujamäärä voi jäädä vaisuksi. Lisäksi valtamedian tarjoilema kuvaus tulee jälleen olemaan tyyliä "rasistinen marssi". Tällä hetkellä paras ja kätevin demokraattinen vaikutusmuoto on kansalaisaloite. Tästä on hyviä kokemuksia jo viime keväältä, kun aloite rikokseen syyllistyneen ulkomaalaisen karkoittamisesta keräsi yli 42.000 kannattajaa vain 34 vuorokauden aikana. Onnistumme samassa tempussa varmasti uudestaan, jos aloitteen sisältö on erittäin hyvä ja keskittyy maahanmuutto- ja sosiaalipolitiikan sekä rajavalvonnan olennaisimpien epäkohtien korjaamiseen. Kansalaisaloitteessa on myös se hyvä puoli, että kritiikin täytyy kohdistua itse sisältöön ja faktoja ei kukaan pysty uskottavasti tyrmäämään.

Dublin-sopimuksen käyttöönotto

Aloite on kerännyt muutamassa päivässä yli 1000 kannattajaa. Muutamasta kirjoitusvirheestä huolimatta sisältö on täyttä asiaa, sillä EU-maat rikkovat järjestelmällisesti sopimusta, jonka mukaan turvapaikkahakemus täytyy jättää ja käsitellä ensimmäisessä turvallisessa EU-maassa, johon hakija saapuu. Jatkaessaan tästä eteenpäin hänet täytyy palauttaa takaisin. Tunnetusti Kreikka ja Italia ovat erityistapauksia, jotka eivät edes pyri rekisteröimään satoja tuhansia maahan laittomasti tunkeutuvia siirtolaisia vaan heidän annetaan vapaasti liikkua kohti pohjoiseen.

Käytännössä kaikki Ruotsista Suomeen tulevat turvapaikanhakijat ovat kulkeneet matkalla turvallisten Saksan ja Tanskan kautta, mutta ilman mitään rekisteröintidokumentteja näihin on erittäin vaikeaa tehdä palautuksia, joten turvapaikanhakijat tulisi käännyttää rajalla tai palauttaa Ruotsiin Dublin-sopimuksen perusteella. Tähän ei Ruotsillakaan voi olla nokan koputtamista, kun pääministeri Löfven vaatii kaikkia EU-maita (varsinkin Tanskaa) noudattamaan samaista sopimusta. Saman pitää koskea siis myös Ruotsia ja Suomea ja kitkeä pois salakuljetukset Suomen puolelle.

Aloitteen sisältö:

QuoteValtaosa Suomeen tulevista turvapaikanhakijoista ovat tulleet muiden EU-maiden, kuten Ruotsin, kautta. Dublinin sopimuksen mukaisesti turvapaikkaa on haettava ensimmäisestä EU-maasta, johon on tullut. Näin ollen jo Eurooppaa kiertäneet turvapaikanhakijat tulisi lähtökohtaisesti käännyttää rajalta takaisin.

Turvapaikanhakijoita tulee myös sellaisista maista, joissa on turvalliset olot, minkä vuoksi esimerkiksi Albaniasta tulevat henkilöt tulee pikakäännyttää mahdollisimman nopeasti. Syyriasta puolestaan Suomeen on tullut kuluneen vuoden aikana alle 200 turvapaikanhakijaa, joten suurin osa tulijoista on aivan muualta. 

Syyrian vaikealla tilanteella ei siis voida selittää tämänvuotista siirtolaisten tulvaa Suomeen. Tosiasiassa Euroopan Unionin rajat vuotavat, eikä turvapaikanhakijoita rekisteröidä sopimusten mukaisesti ensimmäisessä maassa. Kannattavaa liiketoimintaa harjoittavat ihmissalakuljettajat hyödyntävät tilanteen tarjoamalla maksukykyisille asiakkaille palveluja. 

Asiantuntijat ja Maahanmuuttovirasto ovat painottaneet, ettei kunnilla ole asiassa minkäänlaista toimivaltaa. Tällaisella toiminnalla väheksytään perustuslakiin kirjattua kuntien itsemääräämisoikeutta. 

Vastoin kaupunkilaisten tahtoa ei vastaanottokeskuksia tai hätämajoitusta tule järjestää. Sen sijaan tulisi perustaa pikakäsittelykeskuksia maahantulopaikkakunnille kuten Tornioon ja Helsinkiin, sekä ottaa Dublinin sopimuksen periaatteet käyttöön.

Turvapaikanhakijoista iso osa on hyväkuntoisia, nuoria miehiä, jotka ovat salakuljettajien toimesta tulleet Eurooppaan. Osa turvapaikanhakijoista myöntää avoimesti suunnitelleensa tarkkaan, mihin maahan kenenkin kannattaa mennä, eivätkä rekisteröidy turvapaikanhakijoiksi ensimmäisessä EU-maassa. Tällaiset henkilöt eivät tosiasiassa ole ensisijaisia avun tarvitsijoita, vaan kyse on paremman elintason tavoittelusta.

Turvapaikanhakijoiden elintasosurffailun, eikä aidon hädänalaisuuden, todistaa mm. se, että Suomeen saapuvista tulijoista reilusti yli puolet on irakilaisia tai somaleja, toisin kuin muualla Pohjoismaissa ja Euroopassa, ja vertaamalla tätä myönteisten oleskelulupapäätösten osuuksiin maittain.

Quote from: maha54 on 09.09.2015, 15:20:28
Kun katsoo Jussi Halla-ahon jakamat Eurostatin tilastot, niin ei ihme, että: Tanska ==> Ruotsi ==> Suomi


Eurostatin tilastojen mukaan viime vuonna Somaliasta ja Irakista tulleet turvapaikanhakijat saivat pohjoismaista myönteisen päätöksen seuraavilla todennäköisyyksillä.

a) Somalit:

Tanska: 50,7% hakijoista
Norja: 58,6%
Ruotsi: 69%
Suomi: 89,5%

b) Irakilaiset:

Tanska: 13% hakijoista
Norja: 31%
Ruotsi: 49,7%
Suomi: 76,4%

Dublin-järjestelmän noudattamisen puolesta on Halla-ahon lisäksi ottanut useaan otteeseen kantaa ulkoministeri Timo Soini, esimerkiksi plokissaan 4.9.

QuotePerussuomalaisten kanta maahanmuuttoon on selvä.Noudatetaan hallitusohjelmaa ja Dublinin sopimusta.

Näin ollen kansalaisaloitteen eteneminen eduskuntaan antaisi samalla Soinin ja perussuomalaisten arvostelijoille hyvän tilaisuuden osoittaa, onko Soini sanojensa mittainen mies ja ajaa kantansa hallituksessa läpi vahvan kansalaismielipiteen pohjalta.


Kansanäänestys Suomessa asuvien ulkomaan kansalaisten sosiaaliturvan muuttamisesta työperusteiseksi

Nimien kerääminen alkaa vasta 19.9., mutta se on jo kokonaisuudessaan luettavissa verkkopalvelun sivulta. Suomen suurin vetovoimatekijä on kaiken kattava elinikäinen asumisperustainen rahassa jaettava sosiaaliturva myös heille, jotka eivät ole Suomen kansalaisia. Aloite ehdottaa kansanäänestykseen työperustaiseksi vaihtoehdoksi järjestelmää, jossa
Quotehe pääsevät suomalaisten sosiaaliturvapalveluiden piiriin oltuaan työsuhteessa Suomessa vähintään vuoden yhtäjaksoisesti ja työn päätyttyä he ovat sosiaaliturvapalveluiden piirissä enintään puolen vuoden pituisen ajan, jonka jälkeen takaisin sosiaaliturvapalveluiden piiriin pääseminen edellyttää uutta vähintään vuoden kestävää työsuhdetta. Ulkomaan kansalaiset, jotka eivät täytä tätä työperusteisuuden määritelmää, eivät ole oikeutettuja minkäänlaisiin rahallisiin julkishallinnon järjestämiin tukiin. Tukien maksaminen lakkaa, mikäli ulkomaan kansalainen muuttaa pois Suomesta, eikä tukia makseta ulkomailla asuville eikä ulkomailla asuvien ulkomaan kansalaisten osalta (esimerkiksi lapsilisät). Henkilön tulkitaan muuttaneen pois Suomesta, mikäli hän on poistuneena maasta yli puolet kalenterikuukaudesta, jolloin sosiaalietuudet lakkaavat.

Otteita perusteluista:

QuoteJulkistalouden alijäämäisyyden ja velkaantumiskehityksen pahenevassa kurimuksessa Suomen kansalaisilta on kysyttävä, onko meillä varaa olla globaalin sosiaaliturvan maksaja ja täytyykö meidän luopua takaamasta asumisperusteisen sosiaaliturvan mekanismein rahallista tukea ulkomaan kansalaisille pelkästään sillä perusteella, että he onnistuvat asettumaan Suomeen niin, että heidän oleskelunsa tulkitaan asumiseksi. 
QuoteSosiaaliturvan muuttaminen asumisperusteisesta työperusteiseksi ei estä tarjoamasta hätää kärsiville turvaa, majoitusta, ravintoa ja välttämätöntä terveydenhoitoa vastaanottokeskuksissa, mutta karsii joukosta pois ne, jotka tulevat hakemaan pelkän turvapaikan sijasta maailmanlaajuisesti poikkeuksellisen hyvää suomalaisten julkisista varoista kustannettua elintasoa. Asumisperusteisen sosiaaliturvan poistaminen ei estä turvapaikanhakijoita saamasta turvaa Suomesta, eikä estä työperäistä maahanmuuttoa vaan kannustaa maahanmuuttajia työskentelemään sosiaaliturvan piiriin pääsemiseksi. 

Dublin-aloitetta kannattaa käydä heti kannattamassa ja 19.9. lähtien molempia. Suosittelen kaikkia hommalaisia laittamaan mallini mukaisesti profiilinsa allekirjoitukseen linkit näihin kahteen ja mahdollisesti johonkin vapaavalintaiseen kansalaisaloitteeseen sekä mainostamassa aloitteita kaikkialla sosiaalisessa mediassa!

Kimmo Pirkkala

Neljän miljardin säästöehdotukseni eduskunnalle. Allekirjoita ja jaa eteenpäin!

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1528

Quote
Kansanäänestys Suomessa asuvien ulkomaan kansalaisten sosiaaliturvan muuttamisesta työperusteiseksi

19.9.2015

Ehdotus lainvalmisteluun ryhtymisestä

Oikeusministeriön asianumero
OM 156/52/2015

Aloitteen sisältö

Ehdotamme, että Suomessa tulee järjestää kansanäänestys Suomen sosiaaliturvaa koskevan lainsäädännön uudistamisesta niin, että kaikki julkisista varoista maksettavat rahalliset tuet mukaan lukien ansiopäiväraha, peruspäiväraha, työmarkkinatuki, toimeentulotuki, opintotuki, lapsilisät, asumistuki, turvapaikanhakijoille maksettavat korvaukset ja muut rahalliset tukimuodot muutetaan Suomessa asuvien ulkomaan kansalaisten osalta työperusteiseksi ja asumisperusteinen sosiaaliturva rajataan vain Suomen kansalaisiin.

Ulkomaan kansalaisille taattavalla työperusteisella sosiaaliturvalla tarkoitetaan sitä, että he pääsevät suomalaisten sosiaaliturvapalveluiden piiriin oltuaan työsuhteessa Suomessa vähintään vuoden yhtäjaksoisesti ja työn päätyttyä he ovat sosiaaliturvapalveluiden piirissä enintään puolen vuoden pituisen ajan, jonka jälkeen takaisin sosiaaliturvapalveluiden piiriin pääseminen edellyttää uutta vähintään vuoden kestävää työsuhdetta. Ulkomaan kansalaiset, jotka eivät täytä tätä työperusteisuuden määritelmää, eivät ole oikeutettuja minkäänlaisiin rahallisiin julkishallinnon järjestämiin tukiin. Tukien maksaminen lakkaa, mikäli ulkomaan kansalainen muuttaa pois Suomesta, eikä tukia makseta ulkomailla asuville eikä ulkomailla asuvien ulkomaan kansalaisten osalta (esimerkiksi lapsilisät). Henkilön tulkitaan muuttaneen pois Suomesta, mikäli hän on poistuneena maasta yli puolet kalenterikuukaudesta, jolloin sosiaalietuudet lakkaavat.

Mikäli aloite saa kansanäänestyksessä äänestäneiden enemmistön tuen, tulee valtiovallan ryhtyä välittömiin toimenpiteisiin lainsäädännön muokkaamiseksi aloitteen sisällön ja hengen mukaiseksi.

Perustelut

Suomalainen sosiaaliturva on asumisperusteisena globaalissa vertailussa hyvin poikkeuksellinen ja avokätinen mahdollistaen Suomessa asuvien ihmisten toimeentulon ilman palkkatuloja koko aikuisiän ajan. Järjestelmä on jo vanha ja luotu olosuhteissa, joissa Suomi muun maailman tavoin ei ole ollut rajoiltaan yhtä avoin kuin nykyisin. Tämä lainsäädäntö on vanhentunut muodostaen houkuttimen sellaisten maiden kansalaisille, joilla vastaavaa sosiaaliturvaa ei ole ja jotka eivät kotimaissaan pysty edes työskennellen saavuttamaan suomalaisen sosiaaliturvan mahdollistamaa elintasoa.

Suomalaisten itsensä osalta on jo pitkään keskusteltu kannustinloukuista, jotka mahdollistavat tai jopa kannustavat joissain tapauksissa olemaan ottamatta tarjottua työtä vastaan. Jos suomalainen sosiaaliturva muodostaa kannustinloukkuja suomalaisten itsensä osalta, on tuo kannuste hakeutua Suomen sosiaaliturvan piiriin vielä voimakkaampi, jos sitä vertaillaan köyhempien maiden ansiotasoon. Onkin oletettavissa että huomattava osa Suomeen viimeisten vuosien aikana muuttaneista on hakeutunut Suomeen anteliaan sosiaaliturvan vuoksi. Tieto leviää nykyään tehokkaasti ja järjestelmämme houkuttelevuus saattaa edesauttaa sitä, että lukuisat Euroopasta turvapaikkaa hakevat ihmiset eivät tyydy etsimään vain turvapaikkaa, vaan varman työn puuttuessa hakeutuvat myös sellaiseen maahan, jossa sosiaaliturva on mahdollisimman kattava.

Suomen sosiaalimenot olivat vuoden 2011 rahassa
17,6 miljardia euroa vuonna 1980,
32 miljardia vuonna 1990,
40 miljardia vuonna 2000 ja
57 miljardia vuonna 2011.

Osuudet kansantuotteesta olivat vastaavasti
1980 - 19 %,
1990 - 24,7 %,
2000 - 25,1 % ja
2011 - 29,9 %.

Suomen julkistalouden varainkäyttö on sosiaaliturvamenojen osalta selvästi yli Euroopan keskitason, kun sosiaalimenot lasketaan prosentteina bruttokansantuotteesta. Suomi houkuttaa väkeä sosiaaliturvan ansiosta ennemminkin kuin työmarkkinoiden vuoksi ja samalla osaavaa ja veronmaksukykyistä väkeä hakeutuu Suomesta pois. Tilanne on maamme kannalta hyvin huolestuttava.

Julkistalouden alijäämäisyyden ja velkaantumiskehityksen pahenevassa kurimuksessa Suomen kansalaisilta on kysyttävä, onko meillä varaa olla globaalin sosiaaliturvan maksaja ja täytyykö meidän luopua takaamasta asumisperusteisen sosiaaliturvan mekanismein rahallista tukea ulkomaan kansalaisille pelkästään sillä perusteella, että he onnistuvat asettumaan Suomeen niin, että heidän oleskelunsa tulkitaan asumiseksi.

Sosiaaliturvamenoja on joka tapauksessa supistettava tulevaisuudessa, joten järkevintä on aloittaa menojen supistaminen pienentämällä sosiaaliturvan piiriin Suomen ulkopuolelta hakeutuvien ihmisten määrää. Koska maahanmuuttajat ovat huomattavasti yliedustettuina sosiaaliturvan rahallisten korvausten saajien piirissä, asumisperusteisen sosiaaliturvan lakkauttamisella ulkomaalaisten osalta olisi merkittävä vaikutus julkistalouden tasapainottamisessa ja se toimisi myös kaivatun työperäisen maahanmuuton kannustimena maahanmuuttajille.

Sosiaaliturvan muuttaminen asumisperusteisesta työperusteiseksi ei estä tarjoamasta hätää kärsiville turvaa, majoitusta, ravintoa ja välttämätöntä terveydenhoitoa vastaanottokeskuksissa, mutta karsii joukosta pois ne, jotka tulevat hakemaan pelkän turvapaikan sijasta maailmanlaajuisesti poikkeuksellisen hyvää suomalaisten julkisista varoista kustannettua elintasoa. Asumisperusteisen sosiaaliturvan poistaminen ei estä turvapaikanhakijoita saamasta turvaa Suomesta, eikä estä työperäistä maahanmuuttoa vaan kannustaa maahanmuuttajia työskentelemään sosiaaliturvan piiriin pääsemiseksi.

Avoimet rajat yhdessä asumisperusteisen sosiaaliturvan kanssa on suomalaisille taloudellisesti kestämätön yhtälö, joka tulee väistämättä muuttumaan ennemmin tai myöhemmin, ja on parempi tehdä muutos aikaisin, hallitusti ja avoimet rajat säilyttäen.

Nikolas

Vielä muutama kannatus lisää, niin aloite ylittää 50 kannatuksen näkyvyysrajan.


hattiwatti

QuoteNeljän miljardin säästöehdotukseni eduskunnalle. Allekirjoita ja jaa eteenpäin!

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1528

Hienoa kansalaisaktivismia. Meidän on vain saatava ns. maahanmuuttokriittiset poliitikot tämän taakse, jotka nyt pönöttävät jossain sisun kokouksessa. Jos joku on siellä, niin äkkiä signeerauksia niin että lähtee.

Numeronuiva

Ääridemokraatin erinomainen aloite kerännyt tähän mennessä 235 kannattajaa. MV-lehden toiminnasta voi olla montaa mieltä, mutta lähetin sinne juttuvinkin tuosta ja Dublin-aloitteesta. Kyseessä on kuitenkin Suomen verkon luetuin vaihtoehtomedia, jonka panos viime kevään karkoitusaloitteeseen oli merkittävä.

Kimmo Pirkkala

Quote from: ääridemokraatti on 11.09.2015, 09:54:49
Maahanmuuton kustannuksista.

http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/social-issues-migration-health/international-migration-outlook-2013_migr_outlook-2013-en#page1

Tuosta OECDn raportista löytyvät kertoimet, joilla maahanmuuttajien tukia tulee verrata kantaväestön tukiin.
Social assistance 4,4 (Sosiaaliturva)
Unemployment benefits 1,4 (Työttömyyskorvaukset)
Pensions 0,2 (Eläkkeet, mamut ovat keskimäärin nuorempia)
Family allowances 1,4 (Perhetuet? tämä kattanee mm lapsilisät)
Housin allowances 2,4 (Asumistuet)

Kun ei tiedetä sitä kuinka paljon euroja hukkuu per momentti, on vaikea sanoa, kuinka paljon olisi kokonaiskerroin, kuinka paljon maahanmuuttajille maksetaan enemmän kuin kantaväestölle, mutta noista luvuista uskaltaisin heittää että ollaan lähellä kahta, ehkä vähän alle. Jotta ei liioteltaisi, niin sanotaan vaikka 1,9.

Suomen sosiaaliturvamenot kaikkinensa ovat nykyisin luokkaa 60 miljardia ja Suomessa asuu ulkomaalaisia väestöstä noin 3,6%. Tästä on helppo laskea suhdeluvulla, mikä on arvio ulkomaalaisiin kuluvasta julkisesta tuesta ja se on:
60 mrd€ * 3,6% * 1,9 = 4,1 mrd€.

Eli karkeasti voi heittää että 4 miljardia euroa meillä palaa nykyisin maahanmuuttajien sosiaaliturvaan.

Palaan tähän kustannuslaskentaan. Muilla foorumeilla sain tähän hyvän vasta-argumentin, että tuosta 60 miljardin potista lähes puolet on eläkkeitä, joten kertoimet eivät mene ihan noin. Maahanmuuttajille maksettava 0,2-kertainen määrä eläkkeitä painaa kokonaiskerrointa huomattavasti toiseen laitaan nyt (mamut ovat ikärakenteeltaan nuorempaa). Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että niin lapsilisien kuin eläkkeiden osalta on sovellettava elinkaariajattelua. Ts. jokainen meistä on lapsilisien ja eläkkeiden suhteen aivan samalla tavalla (keskimäärin) taakka yhteiskunnalle. Ei voida olettaa, että eläkkeen koittaessa vahvasti julkisen tuen varassa eläneet maahanmuuttajat kieltäytyvät eläkkeistä ja muuttavat muualle. Toisin sanoen kerroin on lähellä yhtä.

Jos lasketaan nyt tuo potti puoliksi 30mrd eläkkeitä ja 30 mrd muita sosiaaliapuja, niin eläkkeiden häivyttyä toisen puolen kertoimesta, se pitää hyvinkin nostaa 2,5een varovaisesti arvioituna (painotettu keskiarvo 4,4 - 2,4 - 1,4) Ja näin saadaan ulkomaalaisten kustannukset sosiaaliturvalle kokonaisuudessaan.
30 mrd€ * 3,6% * 1 = 1,08 mrd€
30 mrd€ * 3,6% * 2,5 = 2,7 mrd€
Yhteensä siis 3,78 mrd€. Edelleen lähellä neljää miljardia.

Voimme tietysti argumentoida, että samalla kuin eläköityvien maahanmuuttajien osuus tulevaisuudessa kasvaa, työtätekevien kasvaa myös ja siten taloudellinen huoltosuhde paranee. Mutta onko niin? Käsittääkseni maahanmuuttajien työllisyysosuus ei ole merkittävästi kohentunut vuosien mittaan, ja tällä hetkellä eniten maahanmuuttajia Suomeen tulee juuri niistä maista, joiden keskuudessa työttömyys on pahinta, eli irakilaisia, somaleja ja afgaaneja. Eli nuo tukikertoimet ja taloudellinen huoltosuhde näyttäisi heikkenevän entisestään.

Tämä 4mrd ei tietenkään toteutuisi säästönä täysimääräisenä johtuen ensinnäkin eläkkeiden osuuksien viivästyvästä vaikutuksesta vuosien mittaan, mutta myös siitä, että luku pitää jyvitettynä sisällään sen kaiken sosiaaliturvainfran, joka on perustettu ja ylläpidetty maahanmuuttajaväestön vuoksi. Samasta syystä suora laskeminen jollain rahallisella keskituella per henkilö ei tuota oikeaa tulosta, kun se ei jyvitä infraa, jonka osuus on varmasti merkittävä ja väestöllistä osuutta suurempi sosiaalimenoista, koska julkisin varoin ylläpidetään huomattavaa määrää vain maahanmuuttajille räätälöityjä palveluita. Tulkkeja ja monikulttuurikohtaamisosaajia Suomessa riittää. Ja näiden karsiminen infrasta varmasti ottaisi aikansa.

Maahanmuuttajaväestön kustannukset voi laskea myös toista kautta, väestöosuutena julkisista menoista. Myös niin päästään yli 4 miljardiin.
Bkt * julkisten menojen osuus bktstä * 3,6%
204mrd * 57% * 3,6% = 4,19 mrd€.
Tämä on alaraja maahanmuuttajien aiheuttamalle kustannustasolle, joka on varmasti korkeampi ottaen huomioon heikompi taloudellinen huoltosuhde ja suurempi osuus rikollisuudesta. Julkistaloudelle ja Suomen taloudelle ylipäätään kuormitus on kantaväestöä selvästi mittavampi, joten väestöllinen osuus julkisista menoista ei riitä.

Lisäksi pitkän tähtäimen kuluja arvioitaessa on tietenkin huomioitava, että tuo 3,6% osuus on jatkuvasti rajusti kasvava. Nytkin tosiasiallisesti Suomen kansalaisuuden saaneita maahanmuuttajia on Suomessa paljon ja tosiasiallinen maahanmuuttajaväestö on yli 6% populasta. Se on helppo laskea kun katsoo paljonko Suomessa on väkeä, jonka äidinkieli ei ole suomi, ruotsi tai saame. Toisin sanoen lukemat osoittavat koko ajan pahempaan suuntaan.

Eli 4 miljardia euroa on ehdoton alaraja maahanmuuttajien aiheuttamille kustannuksille julkistaloudelle. Todennäköinen luku on tuota korkeampi, mutta mikään alle neljän ei ole oikein uskottava. Ja kustannus kasvaa koko ajan.

Punaniska

Allekirjoitin, ja toivon, että muutkin allekirjoittavat. Se aika alkaa olla jo taaksejäänyttä, että pitää pelätä päätyvänsä Supon tietokantoihin tjsp. Ihmiset Facessa luukuttavat melko railakkaasti mielipiteitään aivan omalla naamalla eivätkä sure jälkiseurauksia. Miksi siis meidänkään pitäisi?
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Kimmo Pirkkala

Kiitos Punaniska. Jokaisen tuki lämmittää sydäntäni ja erityisesti pitkän linjan hommalaisten.

Emo

Quote from: Punaniska on 23.09.2015, 15:41:40
Allekirjoitin, ja toivon, että muutkin allekirjoittavat. Se aika alkaa olla jo taaksejäänyttä, että pitää pelätä päätyvänsä Supon tietokantoihin tjsp. Ihmiset Facessa luukuttavat melko railakkaasti mielipiteitään aivan omalla naamalla eivätkä sure jälkiseurauksia. Miksi siis meidänkään pitäisi?

Olemme jo takuuvarmasti kaikissa tietokannoissa, tämä on näkemykseni. Eli eiku allekirjoittamaan ja marssimaan!

Miniluv

Quote from: Punaniska on 23.09.2015, 15:41:40
Allekirjoitin, ja toivon, että muutkin allekirjoittavat. Se aika alkaa olla jo taaksejäänyttä, että pitää pelätä päätyvänsä Supon tietokantoihin tjsp. Ihmiset Facessa luukuttavat melko railakkaasti mielipiteitään aivan omalla naamalla eivätkä sure jälkiseurauksia. Miksi siis meidänkään pitäisi?

Nimi on jo verokirjassa, ja se merkitsee...
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Kimmo Pirkkala

Paikallislehti pyysi asiaan liittyen haastattelua. Ensin kahnasin vastaan, kun en halua julkisuutta, mutta onhan se leikki kestettävä kun on siihen ryhtynyt ja kaikki julkisuus asialle on kotiinpäin.

Onko vinkkejä, miten klaarata vähäkin julkisuus kotiinpäin. Pukeudunko sateenkaarimekkoon?

kelloseppä

Quote from: ääridemokraatti on 25.09.2015, 17:03:18
Paikallislehti pyysi asiaan liittyen haastattelua. Ensin kahnasin vastaan, kun en halua julkisuutta, mutta onhan se leikki kestettävä kun on siihen ryhtynyt ja kaikki julkisuus asialle on kotiinpäin.

Onko vinkkejä, miten klaarata vähäkin julkisuus kotiinpäin. Pukeudunko sateenkaarimekkoon?

V---umäisimmin kieroon kasvaneen, älyttömän sanavalmiin ja pahinta mahdollista mokuttajaa näyttelevän tutun kanssa muutama haastettelun harjoittelukierros ei tee haastateltavalle koskaan pahaa. Parempi, jos muutama tuttu olisi yleisössä ja asioita purettaisiin joka kierroksella porukalla.

Kimmo Pirkkala

http://www.suomenmaa.fi/etusivu/7671944.html

QuoteYle: Suomen maksamat tuet turvapaikanhakijoille ovat Euroopan kärkeä


Kimmo Pirkkala

Nostan hieman aihetta. Tänään on ollut pinnalla keskustelu Suomen tarjoamasta globaalista sosiaaliturvasta. Mielessä on aiemminkin ollut pistää tämä aloite uudestaan tulille. Vuosi sitten tuli 7368 nimeä. Olisikohan nyt potentiaalia enempäänkin?

Tuumailin vain, että pitäisikö kansanäänestyskohdasta luopua ja ehdottaa suoraan ulkomaalaisten sosiaaliturvan muuttamista työperäiseksi?

Nikolas

#82
Jos tuntuu siltä että aloitteeseen voisi saada enemmän kannatusta kuin homoliittoaloite sai, voihan sen aloitteen lyhentää. Perusteluihin kannattaa panostaa ja nythän on noussut julkisuuteen varsin painavia perusteluja.

Suomi ei saa olla maailman sosiaalitoimisto, sehän on selvä.

Kimmo Pirkkala

Tämän päivän blogeja ja uutisia luettuani olen taas harmitellut, että aloitteeni olisi kuin nyrkki silmään tähän tilanteeseen. Hemmetti kun ihmiset eivät tajua, että tämä on se olennaisin juttu koko maahanmuuttopolitiikassa. Kaikki muu on sivuseikkaa rahallisten vetovoimatekijöiden rinnalla. Kaikki.

Micke90

Tästä kansalaisaloite:

Quote from: Micke90 on 01.09.2016, 13:16:26
Quote from:  Uusi perustuslaki on 01.09.2016, 05:59:12
6 §

Yhdenvertaisuus

Suomen kansalaiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.

Suomen kansalaisia ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

Ulkomaalaisten oikeuksista säädetään lailla. Lakien tulee kuitenkin olla yhdenmukaisia Suomen hyväksymien kansainvälisten sopimusten kanssa.

Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.

Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.

5 §

Suomen kansalaisuus

Suomen kansalaisuus saadaan syntymän ja vanhenpien kansalaisuuden perusteella sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään. Kansalaisuus voidaan myöntää laissa säädetyin edellytyksin myös ilmoituksen tai hakemuksen perusteella.

Suomen kansalaisuudesta voidaan vapauttaa vain laissa säädetyillä perusteilla ja sillä edellytyksellä, että henkilöllä on tai hän saa toisen valtion kansalaisuuden.

Sen estämättä, mitä perustuslaissa tai muualla laissa säädetään kansalaisuuden menettämisestä tai siitä vapautumisesta, hakemuksesta tai ilmoituksesta saatu Suomen kansalaisuus voidaan mitätöidä, jos henkilö on kansalaisuuden myöntämisen jälkeen syyllistynyt sotarikoksiin, rikoksiin ihmisyyttä vastaan tai muihin kansainvälisten sopimusten tai Suomen lakien vastaisiin törkeisiin rikoksiin.

Kansalaisuus voidaan mitätöitä, vaikka henkilöstä sen seurauksena tulisi kansalaisuudeton.

Kansalaisuuden mitätöimisen edellytyksistä säädetään lailla.


9 §

Liikkumisvapaus

Suomen kansalaisella on vapaus liikkua maassa ja valita asuinpaikkansa. Ulkomaalaisen oikeudesta liikkua maassa ja valita asuinpaikkansa säädetään lailla.

18 §

Oikeus työhön ja elinkeinovapaus

Suomen kansalaisella on oikeus lain mukaan hankkia toimeentulonsa valitsemallaan työllä, ammatilla, tai elinkeinolla. Julkisen vallan on huolehdittava kotimaisen työvoiman suojelusta.

Ulkomaalaisen oikeudesta työskennellä tai harjoittaa elinkeinoa tai ammattia Suomessa säädetään lailla.

Julkisen vallan on edistettävä kotimaista työllisyyttä ja pyrittävä turvaamaan jokaiselle Suomen kansalaiselle oikeus työhön. Oikeudesta työllistävään koulutukseen säädetään lailla.

Ketään ei saa ilman lakiin perustuvaa syytä erottaa työstä.

19 §

Oikeus sosiaaliturvaan

Suomen kansalaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.

Lailla taataan Suomen kansalaiselle oikeus perustoimeentulon turvaan työttömyyden, sairauden, työkyvyttömyyden ja vanhuuden aikana sekä lapsen syntymän ja huoltajan menetyksen perusteella.

Julkisen vallan on turvattava, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään, Suomen kansalaiselle riittävät sosiaali- ja terveyspalvelut ja edistettävä Suomen kansalaisten terveyttä. Julkisen vallan on myös tuettava perheen ja muiden lapsen huolenpidosta vastaavien mahdollisuuksia turvata lapsen hyvinvointi ja yksilöllinen kasvu.

Julkisen vallan tehtävänä on edistää Suomen kansalaisen oikeutta asuntoon ja tukea asumisen omatoimista järjestämistä.

Ulkomaalaisen oikeudesta terveydenhoitoon, sosiaaliturvaan ja asuntoon säädetään lailla.



td

Quote from: Kimmo Pirkkala on 01.09.2016, 17:36:24
Tämän päivän blogeja ja uutisia luettuani olen taas harmitellut, että aloitteeni olisi kuin nyrkki silmään tähän tilanteeseen. Hemmetti kun ihmiset eivät tajua, että tämä on se olennaisin juttu koko maahanmuuttopolitiikassa. Kaikki muu on sivuseikkaa rahallisten vetovoimatekijöiden rinnalla. Kaikki.

Quote...Kansan valtaosa eli turtuneessa suruttomuudessa. Mutta sen herkimmin vaistoavan, vastuuntuntoisen aineksen rohkeutta ei terrori pystynyt lannistamaan...

Ihmiset pitää saada tiedostamaan todellinen tilanteemme tällä hetkellä ja mitä tulee seuraamaan tulevaisuudessa, mikäli näin jatketaan ja tehtyjä virheitä ei korjata.

Kepulaistakin alkaa mietityttämään kunhan vain hänelle kerrotaan miksi rahat ei kohta riitä enää verojen jälkeen elämiseen ja miksi verotusta joudutaan kiristämään jatkuvasti. Entäpä sitten jos ja kun Suomen (kansalaisten) pitää alkaa maksamaan takaisin jo otettuja velkoja, tai vaikkapa edes lisälainaa ei enää tipu ilman että valtaapitävät tehtailevat jälleen uusia maanpetoksia.

Pitää tehdä tietoisku (mielellään yksi A4/pdf) , mallia "Tiesitkö että...?" jota jokainen voisi tulostella ja kiinnitellä ilmoitustauluille, jättää kahviloihin, levittää somessa, jakaa tapahtumissa jne. Tämä pitäisi käynnistää jo hyvissä ajoin ennen kansalaisaloitetta. Tietoiskussa ei tule mainita mitään kansanryhmiä, etnisyyksiä yms., vain kylmiä faktoja Suomen tilanteesta, oman kansamme jo olemassa olevista ongelmista ja maahanmuuton kustannuksista/Suomi maailman sosiaalitoimistona.

Mitään puoluetta tähän ei tule yhdistää (ei edes Hommaa).

Olen varma, jos teemme hyvän tietoiskun, se tulee leviämään hyvin nopeasti.

edit: Lisäksi tulisi varmasti aiheuttamaan enemmän oikeita keskusteluja kasvotusten ihmisten kesken ja pitäisi samalla aihetta tapetilla.
Suomi on hyvä maa. Se on paras meille suomalaisille. Se on puolustamisen arvoinen maa ja sen ainoa puolustaja on Suomen oma kansa. -Adolf Erik Ehrnrooth #kivapuhe 1939-

Nikolas

#86
Olisi mielenkiintoista tietää, mistä lähtien Suomen perustuslaissa on ollut tuollainen virhe. Haluan tietää minkä hallituksen ja kenen laatimasta älyttömyydestä on kyse.

EDIT: Tuli jo selväksi.

no future

Tuosta lakiehdotelmasta pisti silmään ainakin kohta kansalaisuudettomuudesta. Ei taitaisi mennä läpi. Ja muutenhan Eu:lla on poikittainen sana sanottavana lähes kaikkiin kohtiin, koska eu ja sopimukset sen kanssa.

Nikolas

Quote from: Nikolas Ojala on 01.09.2016, 22:22:41
Olisi mielenkiintoista tietää, mistä lähtien Suomen perustuslaissa on ollut tuollainen virhe. Haluan tietää minkä hallituksen ja kenen laatimasta älyttömyydestä on kyse.
Lipposen hallitus säätäessään perustuslakia 1999.

Micke90

Quote from: Nikolas Ojala on 01.09.2016, 22:22:41
Olisi mielenkiintoista tietää, mistä lähtien Suomen perustuslaissa on ollut tuollainen virhe. Haluan tietää minkä hallituksen ja kenen laatimasta älyttömyydestä on kyse.

Taisi olla Lipposen hallitus (1995-2003), sillä nykyinen persustuslakimme (ei kirjoitusvirhettä) on vuodelta 2000.