News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Turvapaikanhakijoiden älyttömät puhelimet

Started by kultturelli marssilainen, 18.08.2015, 15:59:59

Previous topic - Next topic

kultturelli marssilainen

Pahoittelen, esitän kaksi Hommafoorumin keskusteluja koskevaa yleistystä sen kummemmin niitä lähteistämättä. En väitä että nämä edustaisivat kaikkien hommafoorumilaisten mielipidettä enkä edes arvioi onko näillä enemmistön kannatus, mutta esitän vahvana mielipiteenäni että nämä mielipiteet ovat Hommalla vahvasti esillä.

Kun havaitaan, että turvapaikanhakijoilla on älypuhelimia, seuraa Hommalla arvostelua siitä kuinka kyse ei ole oikeasti hädänalaisista, tmv.

Kun maahan tulee "sivistymättömiä" lukutaidottomia ihmisiä, Hommalla todetaan että kyseiset ihmiset eivät koskaan tule sopeutumaan länsimaiseen yhteiskuntaan.

Arvoisat hommafoorumilaiset, eikö teidän tulisi älypuhelinta käyttäviä mamuja havaitessanne iloita, että he ovat ainakin lukutaitoisia ja heillä on siltä osin mahdollisuus kotoutua. Tai vaihtoehtoisesti, muistattehan lukutaidottomia havaitessanne iloita siitä, että he eivät ainakaan käytä älypuhelimia.

Lisäksi, termi älypuhelin alkaa olla jo vanhentunut, parempi puhua pelkästä puhelimesta. Valtaosa nykyisin myytävistä puhelimista on älypuhelimia. Älytöntä halpaa puhelinta saa kaupoista etsiä, tarjolla olevat älyttömät puhelimet ovat senioreille suunnattuja erikoismalleja joiden hinnalla saa useamman älypuhelimen. Uuden älypuhelimen saa kaupasta alle viidellä kympillä, käytettynä vielä edullisemmin - myös iPuhelimen, jos nimenomaan sellaisen haluaa.

Jaska Pankkaaja

Se että osaa käyttää ns. älypuhelinta ei tee ihmistä sivistyneeksi eikä myöskään päteväksi työelämään. Tietenkin auttavasti lukutaitoisilla sosiaalituristeilla on älypuhelimet jos matka maksaa tonnitolkulla ja puhelin muutaman kympin. Älypuhelinkritiikki vain alleviivaa sitä millaista paskaa media levittää nälkiintyneista vauveleista ym.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Tokugawa Ieyasu

Se on ihan totta että älypuhelimia saa pilkkahintaan, ja kehitysmaissa niitä on valtavan paljon käytössä. Suurin kuluerä tulee datapalveluista, joihin kehitysmaissa on keksitty erilaisia mahdollisuuksia asiakkaille - koska jopa 5 euroa kuussa olisi valtavan paljon suurelle osalle kuluttajia siellä. Esimerkiksi Indonesiassa jo monta vuotta sitten yleistyivät verkkosopimukset, joissa sai parin euron kuukausimaksulla data-palvelun pariksi tunniksi per päivä. Eli puhelin matkassa sinällään ei ole suuri ihme. Suurempi kysymys on miten pakolaiset maksavat datansa Suomessa: prepaidiin on hyvin varaa, tai sitten VOK:issa on WiFi.
"The strong manly ones in life are those who understand the meaning of word patience". - Tokugawa Ieyasu

läskisika

No eikö molemmista voi olla närkästynyt? Suvakit väittää, että humamut tulee paikkaamaan työvoimapulaa (jota ei ole), ja sitten työvoima ei edes osaa lukea!

Sama ihminen voi olla närkästynyt myös siitä, että köyhillä henkensä edestä pakenevilla on puhelimet millä pelata. Herää kysymys, ovatko he todella hädänalaisia.

En nää tässä ristiriitaa. Tulee mieleen hokema: "Välillä te väitätte, että maahanmuuttajat eivät tee töitä, sitten kun he tekevät, he vievät teidän työnne! Maahanmuuttokriitikoita on mahdotonta miellyttää!" Ei tarvitse kovin paljon älyä ymmärtääkseen, että molemmat voivat olla yhtaikaa ongelma. Humamut eivät joko tee töitä tai työllistyvät aloille, joissa jo on tarpeeksi työntekijöitä. Työllistyminen yhteiskunnan kannalta on välillä ihan yhtä haitallista kuin työttömyyskin. Lisään vielä:  humamu joka työllistyy tekee ihan oikein, mutta ilmiö on haitallinen eikä sitä pidä tukea. Sori meni vähän off topic.

jarno Alander

Jos perustat jostakin noin mitättömästä yksityiskohdasta kokonaisen oman ketjun, tulet samalla myöntäneeksi, että kokonaisuutta tarkastellessa hommalaiset, et sinä, ovat oikeassa.
Kaikki tuntuivat tuijottavan minua. Ehkä se johtui siitä että minä tuijotin kaikkia.

Arto Salminen, 2000

rölli2

pointti on kai siinä, että media näyttää kuvia, ehkä vanhentuneitakin, pakolaisleireiltä. näytetään nälkiintyneitä lapsia ja naisia. suomeen tulee sitten ylipainoisia karvalapsukaisia merkkivaatteissa ja kännyt kourassa. tässä ehkä on pikkuinen ristiriita ja sitähän tälläkin foorumilla ihmetellään  :D. esim jenkeissä näytettiin nälkiintyneiden lasten kuvia jostain satunnaisesta afrikan maasta kun kerättiin hyväntekeväisyystapahtumassa rahaa somaliaan :D rahaa tuli ja asekauppiaat kiittivät kovasti  ;D

Toni R Jyväskylästä

Mulla on sossupummina tälläinen Samsungin 13€ luuri, jolla soittelen vihapuheluita. Pitäsköhän oikeesti mennä sossuun itkemään maksusitoumusta läppäriin ja älypuhelimeen?

ArtturiE

Quote from: kultturelli marssilainen on 18.08.2015, 15:59:59
Uuden älypuhelimen saa kaupasta alle viidellä kympillä, käytettynä vielä edullisemmin - myös iPuhelimen, jos nimenomaan sellaisen haluaa.

Aika harvoin tulee asioitua kivijalkaliikkeissä puhelinasioissa, ehkä kerran, pari vuodessa.
Yhden kerran edelleni kiilasi somalipariskunta (en viitsinyt huomauttaa että oli minun vuoroni, koska olisi ollut rasistista pitää kiinni omasta oikeudestaan palveluun ennen kultamunaa) asianaan iPhonen osamaksu tms asia.  Äbäläwäbälä oli korvattu melko hyvällä suomenkielellä, siitä kotoutumispisteitä.

Mitä tulee näihin nykyisiin tunkeutujiin, heillä lienee mukanaan puhelimet. Jos ne on hankittu suomalaisten rahoilla niin ihan sama vaikka ne maksaisi euron kappale, en hyväksy sitä.
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"

Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

no future

Quote from: Toni R Jyväskylästä on 18.08.2015, 16:42:35
Mulla on sossupummina tälläinen Samsungin 13€ luuri, jolla soittelen vihapuheluita. Pitäsköhän oikeesti mennä sossuun itkemään maksusitoumusta läppäriin ja älypuhelimeen?
Näitä molempia saa osamaksulla kympillä tai parilla kuussa.

Maija Poppanen

Quote from: no future on 18.08.2015, 18:11:41
Quote from: Toni R Jyväskylästä on 18.08.2015, 16:42:35
Näitä molempia saa osamaksulla kympillä tai parilla kuussa.

Aika monikin Suomessa on nykyään luottotiedoton, eli no osamaksu.

kultturelli marssilainen

Quote from: jarno Alander on 18.08.2015, 16:21:55
Jos perustat jostakin noin mitättömästä yksityiskohdasta kokonaisen oman ketjun, tulet samalla myöntäneeksi, että kokonaisuutta tarkastellessa hommalaiset, et sinä, ovat oikeassa.

Tämän pointti meni hieman ohi? Älypuhelimet on mainittu Hommalla viimeisen viikon sisällä kymmeniä tai satoja kertoja, ja aiemminkin useasti. Eikö yhden ketjun sijaan tulisi ennemminkin ihmetellä tuota yleistä keskustelua.

Offtopicin välttämiseksi en kysy mikä se kokonaisuus on. Pyrin kuitenkin muodostamaan mielipiteeni kysymys kysymykseltä, välttäen takertumista mihinkään klusteriin. Ja kuulemma Hommallakin ollaan joistain asioista erimielisiä. On siis mahdollista, etten ole kaikista asioista kaikkien hommalaisten kanssa eri mieltä.

desperaato

Quote from: kultturelli marssilainen on 18.08.2015, 20:17:18
Älypuhelimet on mainittu Hommalla viimeisen viikon sisällä kymmeniä tai satoja kertoja

Pistä muutama näyte viimeisen kuukauden ajalta.

jarno Alander

Tämän pointti meni hieman ohi? Älypuhelimet on mainittu Hommalla viimeisen viikon sisällä kymmeniä tai satoja kertoja, ja aiemminkin useasti. Eikö yhden ketjun sijaan tulisi ennemminkin ihmetellä tuota yleistä keskustelua.

Pointti oli se, että takerrut toisarvoisiin asioihin ("pakolaisten" älypuhelimet) koska itse asiasta (se pakolaistulva itse) sinulla ei ole mitään sellaista sanottavaa, jota ei välittömästi ammuttaisi täällä seulaksi*. Itse asiassa sanot itse samaa tuossa toisessa lauseessasi.

*Immoslaista väkivaltaretoriikkaa! Onko sinulla Tuomas Murajan numero tallessa?

Kaikki tuntuivat tuijottavan minua. Ehkä se johtui siitä että minä tuijotin kaikkia.

Arto Salminen, 2000

jarno Alander

Quote from: desperaato on 18.08.2015, 20:34:07
Älypuhelimet on mainittu Hommalla viimeisen viikon sisällä kymmeniä tai satoja kertoja

Sehän oli viikon, ei kuukauden sisään. Ehkä joku puoli tusinaa esimerkkiä riittäisi?

Arto Salminen, 2000

Joutilas

Arvoisat hommafoorumilaiset, eikö teidän tulisi älypuhelinta käyttäviä mamuja havaitessanne iloita, että he ovat ainakin lukutaitoisia ja heillä on siltä osin mahdollisuus kotoutua. Tai vaihtoehtoisesti, muistattehan lukutaidottomia havaitessanne iloita siitä, että he eivät ainakaan käytä älypuhelimia.

Se, että osaa käyttää puhelinta ei edellytä lukutaitoa.

Toisaalta, se että jollain on puhelin, ei tarkoita, että hän ei olisi ollut lähtöpaikassaan hädänalainen.

En voi tietysti muiden puolesta sanoa, mutta voin spekuloida, että kännykät vituttavat joitain kirjoittajia siksi että:

• Nykysellä ostovoiman jatkuvalla vähenemisellä moni suomalainenkin joutuu säästämään puhelimista, liittymistä tai ainakin tyytymään budjettiversioon
  • Epäillään, että puhelimet ollaan hommattu heille, tai ainakin puheaikaa. Sellaista etuoikeutta ei ole kaikilla. (En tiedä, mikä on totuus siitä, mitä kaikkea Evitskogin taistelijoille annetaan.)
  • Auttamishalu nälkiintynyttä lasta kohti on isompi, kuin Angry Birdsiä pelaavan, parhaassa työiässä olevan kundin.

yks vaan

Lukutaidon puute selittäisi miksi sille kännykälle pitää huutaa ja älämölö on valtava.
Kuka syrjisi minua?

Tosiasiallinen Nuiva

Jos on kerta varaa älypuhelimeen ja merkkivaatteisiin, niin tulijoiden pitäisi ennemminkin käyttää ne varat asumisensa ja ruokansa kustannuksiin, eikä asua ja syödä veronmaksajan pussista.
Non poteris veritatem

tosipaha

Pahoittelen, esitän kaksi Hommafoorumin keskusteluja koskevaa yleistystä sen kummemmin niitä lähteistämättä. En väitä että nämä edustaisivat kaikkien hommafoorumilaisten mielipidettä enkä edes arvioi onko näillä enemmistön kannatus, mutta esitän vahvana mielipiteenäni että nämä mielipiteet ovat Hommalla vahvasti esillä.

"Pahoittelen että puhun paskaa, mutta esitän tämän paskapuheen vahvana mielipiteenäni."

QuoteÄlypuhelimet on mainittu Hommalla viimeisen viikon sisällä kymmeniä tai satoja kertoja, ja aiemminkin useasti.

Hakusanalla "älypuhelin" löytyi viimeisen kolmen kuukauden ajalta viisi osumaa, joista kolmessa ei ole maahanmuuttajien kanssa mitään tekemistä.

0/10, ei jatkoon.

koli

Ainakin siinä mielessä on hyvä, että käyttävät älypuhelimia, niin on helppo käyttää niihin tallentuvia paikkatietoja todisteena, kun kultamunat keppostelevat. Älypuhelimethan on poliisin kannalta todella hyvä keksintö, ovat helpottaneet todella paljon rikosten tutkintoja ja todisteiden etsimistä. Kultamunat on yleensä vielä niin idiootteja, että kuvaavat raiskailunsa videolle, niin niitä on helppo käyttää todisteena oikeudenkäynnissä.

Että vinkkinä kultamunille, jos haluatte vaikeuttaa rikostenne tutkintoja: käyttäkää prepaid-liittymiä ja älyttömiä puhelimia. Ärrältä saa niitä halvalla, samassa paketissa prepaid ja vanhan mallinen luuri.
Mörökölli

vihapuhegeneraattori

Lisäksi, termi älypuhelin alkaa olla jo vanhentunut, parempi puhua pelkästä puhelimesta. Valtaosa nykyisin myytävistä puhelimista on älypuhelimia. Älytöntä halpaa puhelinta saa kaupoista etsiä, tarjolla olevat älyttömät puhelimet ovat senioreille suunnattuja erikoismalleja joiden hinnalla saa useamman älypuhelimen. Uuden älypuhelimen saa kaupasta alle viidellä kympillä, käytettynä vielä edullisemmin - myös iPuhelimen, jos nimenomaan sellaisen haluaa.

Kaukaa katsottuna 50€ ja 500€ puhelin  voivat näyttää samanlaiselta, mutta jo noin 10m etäisyydellä alkaa huomaamaan eroja.

Merkkejä kalliimmasta puhelimesta on esim:

-ohut, pyöristetty sivuprofiili (halvat yleensä kulmikkaampia ja paksumpia)

-iso tai isohko näyttö (tosin isonäyttöisiä on myös keskihintaisissa, mutta halvoissa ei yhtää)

-tyylikkään näköiset materiaalit

Puhelinfirmat haluaa myydä uuden puhelimen jengille tasaisin väliajoin, joten ei ole heidänkään intresseissä että 500€ puhelimestaan maksanut tulee sekoitetuksi johonkin köyhikseen jolla 50€ hintainen wanha malli.
En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Joutilas

Quote from: tosipaha on 18.08.2015, 21:55:27

"Pahoittelen että puhun paskaa, mutta esitän tämän paskapuheen vahvana mielipiteenäni."

QuoteÄlypuhelimet on mainittu Hommalla viimeisen viikon sisällä kymmeniä tai satoja kertoja, ja aiemminkin useasti.

Hakusanalla "älypuhelin" löytyi viimeisen kolmen kuukauden ajalta viisi osumaa, joista kolmessa ei ole maahanmuuttajien kanssa mitään tekemistä.

0/10, ei jatkoon.

Tuossa Kirkkonummi-ketjussa on mainittu yli kymmenen kertaa.

En ihmettele, sillä virolaisagentin blogiinsa laittamissa kuvissa joka saatanan jannulla oli kännykkä. Asia ei minulle mitenkään kuulu kyllä mitenkään, ellei sitten mulle joku sieltä pirauttele ja kerro Evitskogin uutisia.

kultturelli marssilainen

Quote from: desperaato on 18.08.2015, 20:34:07

Olisiko tuolla riittävästi?
Quote from: Joutilas on 18.08.2015, 22:08:13
Tuossa Kirkkonummi-ketjussa on mainittu yli kymmenen kertaa.

Quote from: jarno Alander on 18.08.2015, 21:06:07
itse asiasta (se pakolaistulva itse) sinulla ei ole mitään sellaista sanottavaa, jota ei välittömästi ammuttaisi täällä seulaksi*.

Jos tarkoitat, että minulla ei ole tuohon asiaan mitään sellaista sanottavaa jota ei olisi jo sanottu, saatat olla oikeassa. Mielestäni turvapaikanhakijoiden (varsinaisia pakolaisia ei tämänhetkisten joukossa liene) tulva tulisi ratkaista ottamalla käyttöön rajatarkastukset ja käännyttämällä välittömästi kaikki turvallisista maista saapuvat, sekä käännyttämällä maassa jo olevista turvapaikanhakijoista kaikki ne, jotka eivät ole oikeutettuja pakolaisasemaan. Käännyttämisellä tarkoitan maasta poistamista, en oleskelulupaa toissijaisen suojeluntarpeen tmv tähden. Ole hyvä, ammu tuo seulaksi.

jarno Alander

Quote from: kultturelli marssilainen on 18.08.2015, 22:37:33
Jos tarkoitat, että minulla ei ole tuohon asiaan mitään sellaista sanottavaa jota ei olisi jo sanottu, saatat olla oikeassa. Mielestäni turvapaikanhakijoiden (varsinaisia pakolaisia ei tämänhetkisten joukossa liene) tulva tulisi ratkaista ottamalla käyttöön rajatarkastukset ja käännyttämällä välittömästi kaikki turvallisista maista saapuvat, sekä käännyttämällä maassa jo olevista turvapaikanhakijoista kaikki ne, jotka eivät ole oikeutettuja pakolaisasemaan. Käännyttämisellä tarkoitan maasta poistamista, en oleskelulupaa toissijaisen suojeluntarpeen tmv tähden. Ole hyvä, ammu tuo seulaksi.

Jaa, jos tosiaan olet tuota mieltä, niin siihen ei kyllä mun paukut pysty -- olen samaa mieltä. Mutta en edelleenkään ymmärrä, miksei turvapaikahakijoiden puhelimia saisi ihmetellä. Se on vain yksi osoitus muiden joukossa siitä, miten tämä koko pakolaisbordelli haisee.

Arto Salminen, 2000

kultturelli marssilainen

Quote from: jarno Alander on 18.08.2015, 23:43:57
Mutta en edelleenkään ymmärrä, miksei turvapaikahakijoiden puhelimia saisi ihmetellä. Se on vain yksi osoitus muiden joukossa siitä, miten tämä koko pakolaisbordelli haisee.

Kun "niillä on älypuhelimet" on keskustelun eniten käytettyjä argumentteja, on vastapuolen helppo todeta "No just, rasistien mielestä turviksilla ei sais olla ees puhelimia, kaikillahan sellaset nykysin on. Ihme öyhöttäjiä." ja jättää muut argumentit huomioimatta. Jos siellä oikeasti on useiden satojen eurojen arvoisia laitteita, voi tietysti kysyä onko ne tullattu asianmukaisesti, ja, mikäli vastaavat laitteet huomioidaan kantasuomalaisen toimeentulotukea myönnettäessä, vaatia että ne huomioidaan turvapaikanhakijoilla vastaavasti. Mutta älypuhelinta ei tarvitse mainita jatkuvalla toistolla, se on hyvin pieni osa kokonaisuutta.

Joku, jolla on tulijoista hirveän negatiivisia odotuksia, saattaisi tietysti myös todeta olevan hyvä, että siellä maataan ja käytetään puhelimia, sensijaan että mellakoitaisiin muun tekemisen puutteessa.

Chew Bacca

EvilSkogin iPakolaiset ovat tuoneet hommaan lukuisia uusia keskustelijoita, mikä on hieno juttu. Joukossa on myös toisenlaisia keskustelijoita toisenlaisine tavoitteineen.

Varokaa ja välttäkää keskustelusta keskustelijoita. Sellaiset vievät katseen pois pallosta.