News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Mielenosoitus monikulttuurista painajaista vastaan 19.09.2015 Helsingissä

Started by koli, 16.08.2015, 14:23:37

Previous topic - Next topic

koli

Quote from: J. Lanta on 17.09.2015, 21:31:17
Tuo Juneksen tervehdys on oikein tyylikäs!

Kuten olen sanonut, mielenosoitus on kunniallinen tilaisuus, mielestäni sen pukeutumiskoodi on ns. semi-casual. Mutta tuskin kukaan siellä erottuu hyödykseen tai haitakseen :D

Joo, sanotaan näin, että itse olen aina tottunut pukeutumaan rennosti/mukavasti, niin ettei vaatteet tunnu epämukavalta päällä. Se tarkoittaa yleensä epäkorrektia/junttia pukeutumista monen mielestä. Helsingissä se paistaa toki silmään, kun siellä ollaan niin kultivoituneita, mutta muualla Suomessa sulautuu hyvin junttimassaan.

Eli en stressaa, vaan olen samanlainen juntti, mitä joka päivä muutenkin.
Mörökölli

Pietari

Niille, joiden on vaikea päästä Helsinkiin, järjestää Junes vastaavan tilaisuuden Tornioon. Kuvaa tulee Youtubeen. Tietoa saa levittää, osanottajia kaivataan.
https://twitter.com/JunesLokka/status/644482874570338304

edit: huomasin että järjestäjä ei itse asiassa ole Junes, hän on vain välittänyt tiedon.

MacGyver

mattima5

Quote from: MacGyver on 17.09.2015, 22:19:41
Mites, onko jengillä tarkoitus tehdä jotain kylttejä?

En tee. Ensin ajattelin viedä sinne suomen lipun sellaisen pienen, mutta muutin mieltäni. Hyvä jos vien itseni paikalle toivottavasti siellä on muitakin.

MacGyver

Quote from: mattima5 on 17.09.2015, 22:22:56

En tee. Ensin ajattelin viedä sinne suomen lipun sellaisen pienen, mutta muutin mieltäni. Hyvä jos vien itseni paikalle toivottavasti siellä on muitakin.

Jotain ois hyvä tehdä, näkyvyyttä kuitenkin mielenilmaisulla haetaan.
Täytyy katella jos ehtisi tehdä jottain.

Kaarin M

Quote from: MacGyver on 18.09.2015, 02:48:08
Jotain ois hyvä tehdä, näkyvyyttä kuitenkin mielenilmaisulla haetaan.

Jep, mietin itsekseni ettei asia ainakaan sillä parane että istuskelee soffalla iltaisin ja nilittää Hommalla. Ajattelin myös että ihmiset pelkäävät sanoa julki omilla kasvoillaan vastustavansa haittamaahanmuuttoa, varsinkin kun joutuu välittömästi kukkahattujen raivon kohteeksi. Sen sijaan jokainen voi julistaa pullanpaistotahtoaan sädekehä päänsä päällä ilman että kukaan käy kurkkuun kiinni...Niinpä päätin osallistua tuohon mielenilmaisuun ihan esimerkkinä muille, jaoin fb aikajanalla tapahtuman ja kutsuin kavereitanikin. Nimittäin kun puhuu ihmisten kanssa niin suurin osa ei tätä invaasiota halua, on hyvä että joku avaa avoimesti kantansa.

Väkeä tuskin on paljoa paikalla mutta so what? Ainakin yritän tehdä jotain ja saada oikeuden ajatella kriittisesti maahanmuuttopolitiikasta, muutoin tässä maassa pian aletaan tuomitsemaan ajatusrikollisia vankeuteen, johan t-paidankin kanssa täytyy olla tarkkana!
Tänään ei saa uskoa
tänään täytyy unohtaa
tänään ei saa tuntea tuskaa
tänään täytyy diskossa persettä heiluttaa

vihapuhegeneraattori

Quote from: Huolestunut Kansalainen on 17.09.2015, 09:20:28
Quote from: vihapuhegeneraattori on 16.09.2015, 19:19:43

Se ei ole mikään natsidemo.

On se. Järjestäjä on omalaatuinen ja osanottajat kämyskenen pahemmasta päästä.

Ja sinä olet varmasti paras asiantuntija siitä mitä ihmisten päissä liikkuu.. teillä ikkunanrikkojilla on itsenäisyyspäivänä ja vappuna omat tilaisuutenne rikkoa paikkoja, antakaa meidän osoittaa mieltä rauhanomaisesti kun kerran halutaan.

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

vihapuhegeneraattori

Quote from: Toivoton tapaus on 17.09.2015, 10:32:21
Jonkun tapahtuman osallistuvan profiilikuvan kun klikkasi suuremmaksi, niin Aatuhan se siinä komeili Hitler Jugendinsa kera.

Se on ihan sama mistä lätistään ja osoitetaan mieltä kun siellä on yksikin näiden uushörhöjen edustaja. Joka vitun lehti täynnä kuvia siitä yhdestä hakaristikosta ja koko ilmaisun ydin sotketaan suohon. Niin se on mennyt tähän asti ja niin se tulee menemään jatkossakin.

Eli en osallistu.

Meinaatko että toi tämän päiväinen mielenilmaus ois myös pitänyt jättää pitämättä jos joukkoon on soluttautunut yksikin natsi?

Ei sun osallistumista tarvi kukaan, ei kadulla eikä täällä. Mene jonnekin nurkkaan huutelemaan kun olet itsesi osoittanut nimenomaan huutelijaksi etkä tekijäksi. Mukaan tarvitaan ihmisiä jotka oikeasti välittävät siitä mitä Suomessa tapahtuu, eivätkö ole täällä etsimässä läppäseuraa ja paikkaa missä valittaa maailman julmuutta.

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

vihapuhegeneraattori

Quote from: lol161 on 17.09.2015, 11:10:06
Quote from: Histon on 17.09.2015, 11:02:33
Tämän miekkarin järjestäjällä on jokin ihmeellinen musta kulli fiksaatio. Missä on laskelmat hum.maahanmuuton vaikutuksista kansantalouteen, rikostilastot jne? Kyllähän tämä aika vahvasti nasulta tuoksahtaa.

Se on ollut vas. anarkisti vuosi sitten. Nyt se on natsi.

Se on järjestämässä kaikille avointa mielenosoitusta, ei kampanjoimassa presidentiksi.

Arhinmäki ihailee poliisintappajia ja kommunismia, mutta se pääsi ministeriksi asti.

MacGyver

Näkyvyyttä olisi tietty hyvä olla kylttien jne muodossakin
Jos ehdin hankkimaan rekvisiitat jostain, niin toimisiko tämä?

WELCOME ORBAN

vihapuhegeneraattori

Quote from: hattiwatti on 17.09.2015, 13:21:37
^^ Mun mielestä tuollaisissa pitäisi olla periaate, että kaikki vain yksityishenkilöinä ihan sen teeman puolesta jota varten mielenosoitus on.

Mitä enemmän, jatkuvasti ja toistuvasti järjestetään tämmöisiä saadaan vähitellen murrettua pelko siitä, että joku epäilyttävä henkilö saattaa olla kanssani jossain isossa ihmislaumassa ja joku voi käyttää sitä minua vastaan. Näinhän totalitäärisissä yhteiskunnissakin ajatuskontrolli toimii. Tiedustelupalvelut tekevät aika vähän. Sen sijaan ihmisten sisäistämä pelko ja paranoia tekee enemmän. Meillä ei teittävästi ole mitään tiedustelukonetta kyttäämässä, silti foorumin kirjoittajista paistaa läpi pelko ikäänkuin näin olisi.

Mun mielestä tälläiset marssit ovat tärkeitä, koska vähitellen saadaan se sisäinen pelko pois mikä mahdollistaa totalitäärisen hallintorakenteen olemassaolon.

Romanian kommaridiktaattori Ceasescu aloitti hyvin repressiiviset toimet Timisoaran unkarilaisalueilla tavoitteinaan väestönvaihto kuten täälläkin nyt. Siellä oli hiljaisia protesteja, jotka eivät ylittäneet uutiskynnystä. Kun Ceausescu puhui jossain tilaisuudessaan jossa kaikki normaalisti kehuivat häntä, joku huusi yleisöstä "Timisoara" johon diktaattori tai kukaan muukaan ei osannut vastata mitään kun ei sellaisia odottanut. Alkoi tapahtumasarja jonka päätteeksi heppu oli ammuttuna muutaman kuukauden päästä. Tämä kuitenkin vaati sen, että kansa oli jo täysin menettänyt uskonsa "Ajatusten Tonavaa" kohtaan (Tonavahan oli Bukarestin kohdalla haiseva likaviemäri ja nimitys piilovittuilua jota kukaan ei myöntänyt ääneen). Tällöin oli vain ajan kysymys.

Kuvitelkaa mielessänne seuraava Kepun puoluekokous, jossa tapahtuu jotain vastaavaa. Joku yleisöstä vain huutaa jonkun soraääneen, mikä laukaisee tapahtumasarjan. Ihan kuin yllämainitussakin. Taustatyö on tehty jo, 70% äänestää Sipilä = totaalinen pelle.
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/319099-juha-sipila-valtiomies-vai-pelle-arvioi

Koska nykyhallituksen maineenmenetys on nopeasti syvenvä prosessi, pienikin murtuma padossa voi laukaista melkoisen tapahtumavyöryn aikaiseksi. Eka mielenosoitus ei tee mitään, mutta lisää ja lisää.. ihmiset oppivat olemaan pelkäämättä vaikkapa järjestäjistä huokuvia anarkonatsileimoja, ja sitten jossain vaiheessa...

Täysin samaa mieltä. 19.9 on vasta päänavaus, millä näytetään mammanpojille että nyt uskaltaa tulla kadulle. Seuraava demo on jo tulossa pari viikkoa myöhemmin. Ja luultavasti sitäkin seuraava järkätään jos kävijämäärät vain kasvaa.

Tässä on nyt hommaporukalla huudeltu netissä miestyövuosisatoja.. mitä on saatu aikaan? Persut hallitukseen poraamaan meidän hanuria lunastuskuntoon ja sellainen tulva mamuja että Astrid Thorsinkin housut kastuu.

Kantsiskos tässä tilanteessa kokeilla jotain uutta? Siis kokeilla vaikka, ei huudella että "Joo, haluun tehdä jotain, mutten tota.. enkä tota.. tai tuota, tai noita juttuja... mutta muuten olen kyllä 100% isänmaan asialla".

Sori vaan, mutta on aika vitun kermaperseistä huudella välillä sotaveteraaneista ja sitten itse valittaa että "En mä voin tulla, kun leimaudun ehkä.. " ... iso-isillä oli kanssa leimaantumisen pelko, mutta niitä ei leimattu sanan säilällä vaan 7.62mm leimasimella. Ja menivät kuitenkin hommiin kotimaan puolesta. Nykyjengi ei viitti koska sataa..

vihapuhegeneraattori

Quote from: Emo on 17.09.2015, 17:21:32
Quote from: risto on 17.09.2015, 17:06:35
Kylläjän se vähän vetää mielenoasoituksilta pohjaa, jos järjestäjänä on entinen anarkisti, nykyinen natsi.

Voin vain kuvitella otsikot...

No okei, kuvitellaan me otsikoita. Samaan aikaan islamonatseja vyöryy rajan yli.
Eikö se ole ihan sama onko henkilö muslimi vaiko natsi? Homot ja juutalaiset haluaa tappaa sekä natsi että muslimi.

Myönnän kyllä että mieluummin ottaisin Sauli Niinistön mielenosoituksen järjestäjäksi, mutta Sale oli kiireinen ja kukaan muu ei suostunut. Siksi Kaukinen rupesi hommiin ja järjesti.

Tulee mieleen vuoden 1939-40 talvi. Muistaakseni silloinkin Suomalaiset eri puolilta poliittista kenttää yhdistyivät puolustamaan isänmaata.

vihapuhegeneraattori

Quote from: risto on 17.09.2015, 18:24:40
Quote from: Emo on 17.09.2015, 17:21:32
Quote from: risto on 17.09.2015, 17:06:35
Kylläjän se vähän vetää mielenoasoituksilta pohjaa, jos järjestäjänä on entinen anarkisti, nykyinen natsi.

Voin vain kuvitella otsikot...

No okei, kuvitellaan me otsikoita. Samaan aikaan islamonatseja vyöryy rajan yli.
Eikö se ole ihan sama onko henkilö muslimi vaiko natsi? Homot ja juutalaiset haluaa tappaa sekä natsi että muslimi.

Juu, ja tästä syystä  olen juurikin osallistumassa muslimien kanssa mielenosoitukseen, jossa vaaditaan homot ja juutalaiset hirteen, eikun....

Jos sinulle on aivan sama, onko henkilö muslimi tai natsi, miksi et osallistuisi myös samoilla tulilla johonkin muslimien mielenosoitukseen? Jos siis natsin järjestämään miekkariin on ihan kiva lähteä.

No jos haluat hirttää homot ja juutalaiset niin mene sä sinne muslimien mielenosoitukseen.

Mä haluan pitää homot ja juutalaiset elossa, joten mä menen sinne "natsi"mielenosoitukseen.

Mua ei sun leimas pelota.

Kyuu Eturautti

Pari pikkujuttua.

1. Jos joku haluaa Tampereelta tai kolmostien varrelta kyydin, ilmoittautukoon minulle. Menomatka sujuu, mutta paluumatkalla pääsee vain Hämeenlinnaan asti koska jään sinne töihin. Lähtö noin klo 11.30 veikkaan.

2. Jos on ideoita pointtereiksi puheeseeni niin ilmoitelkaa. Iltapäivästä myöhemmin pistän kasaan.

Niin ja tuo natsikortti. Toivoisin, että en näkisi tai kuulisi natsilippuja tai -kortteja siellä, olisi hyvä jos voisimme keskittyä positiivisempiin mielikuviin. Israelin lippu on mielestäni aivan ok, vaikka henkilökohtaisesti siihen en suostuisi koskemaan pitkällä tikullakaan. Jos pitäisi johonkin visuaaliseen symboliin tätä tapahtumaa ladata, se olisi todennäköisesti suomalainen puhdas luonto, rauhallinen järvimaisema.

Otan kameran mukaan, katotaan saanko jotain otoksia napsittua. Olisi mukavaa, jos joku videokuvaisi puheita ja fiiliksiä, vaikka ihan kännykameralla.

Ehdotan myös, että jokainen tulija miettii korviensa välissä mitä aikoo vastata median edustajalle joka tulee tivaamaan aiheesta vähemmän kohteliaasti.

muoks: Sen verran lisään että se yksi asia joka on TOSI ongelma ei ole natsikortti, tai -lippu, tai puheet heteromiesten johtamasta impivaarasta, vaan väkivalta. Me haluamme rakentaa Suomea, emme tuhota sitä. Pidetäänpä kaikki nenät ehjinä, jookosta?
"Natseja puolustava yrittäjä" - sometotuus.
Blogini Pirkan blogeissa

vihapuhegeneraattori

Quote from: koli on 17.09.2015, 20:28:51
Pari huipputärkeää kysymystä.

Onko treenivaatemerkki Gaspin maastohousut ja musta salihuppari sopiva mielenosoitusvaatetus kaltaiselleni 110kg kuulapäälle? Vai tuomitaanko minut sillä perusteella kainalotuulettajaksi?

Minkälainen on korrekti vaatetus, jossa ei näytä natsilta? Täytyykö sitä alkaa kravattipelleksi, että ei näytä natsilta?

Ehkä jätän koko mielenosoituksen väliin, etten vaan vahingossakaan näytä natsilta.

Ihan sama miltä näytät, kunhan käyttäydyt hyvin. Ehkä jollain ennakkoluuloisella toimittajalla aivot naksahtaa rikki kun joku iso "natsi" avaa oven: "Teidän jälkeenne".

Jos jätät mielenosoituksen väliin sen takia ettei sielä ole natsinnäköisiä, käyn Varustelekasta ostamassa SS-nahkatakin ja tulen hihanauhan kanssa marssimaan mielenosoitukseen. Mistä tulikin mieleeni että Jyrki Kasvi (virheät), pukeutuu nimenomaan sellaiseen Gestapo nahkatakkiin.. eli jos Vihreillä saa olla oma natsisiipensä, miksei Hommalla?

vihapuhegeneraattori

Mulla ei ole askartelutarpeita, mutta tuon sinne mukana kyllä jotain sinivalkoista heiluteltavaa.

hattiwatti

Tässä ketjussa kannattaisi vaikkapa luoda faktapitoisi flaijereita siitä todellisuudesta, minkä media pitää rivikansalaiselta piilossa. Niitä voisi sitten jakaa kiinnostuneille ohikulkijoille, median edustajille ja erityisesti viranomaisille ihan eteenkinpäinjakoon.

Sitten ei myöskään natsileimat pelota, jos on materiaalia semmoista jakoon missä kerrotaan, että SUOMEN HALLITUS RIKKOO LAKIA kun päästää LAITTOMIA maahanmuuttajia vapaasti sisään eikä hoida LAKIsäätiesiä velvotteitaan jota varten sille maksetaan veroja. Vahtera kuulemma otti asian esiille oikeusministeriön suuntaan, mutta tähän voisi vedota.

Tällöin profiloituminen olisi nimenomaan LAINKUULIAÍSEN kansalaisen suuntaan, eikä minkään marginaalinatsin.

Kaikki vapaasti ideoimaan.

Tuukka Pensala

Tässä henkilökohtainen panokseni, kuvan, nimen, faktojen ja lähteiden kanssa: https://www.facebook.com/tuukka.pensala/posts/10206685568770154
Jakakaahan, jos koette asian tärkeäksi ja muotoiluni hyväksyttäväksi. Odotukseni on, että tuolla voisi ainakin muutaman epäröivän samanmielisen saada jalkautumaan.

Ps. ensimmäinen viestini hommafoorumille

hattiwatti

Näitäkin voisi jakaa:

Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 14.09.2015, 21:55:18
Pauli vahtera on luonut tekstipohjan niille, jotka haluavat lähettää kansanedustajallen henkilökohtaisen pyynnön aloittaa rajavartiointi Ruotsin vastaisella rajalla.

Voit ladata word-pohjan Paulin sivuilta: http://paulivahtera.fi/?page_id=610

QuoteRajavalvonta Ruotsin rajalle välittömästi

Hyvä kansanedustaja (nimi)

Suomen perustuslain mukaan valtiovalta maassamme kuuluu kansalle, jota edustaa valtiopäiville kokoontunut eduskunta. Kansanvaltaan sisältyy yksilön oikeus osallistua ja vaikuttaa yhteiskunnan ja elinympäristönsä kehittämiseen.

Käytän perustuslaillista oikeuttani tällä viestillä ja vaadin, että Suomen tulee sisäministeriön toimesta ottaa välittömästi käyttöön rajavalvonta Suomen ja Ruotsin väliselle rajalle ja estää ilman laillisia matkustusasiakirjoja tulevien henkilöiden tulo Ruotsin puolelta. Vetoan ns. Dublinin sääntöön, jonka mukaan hakemus on jätettävä EU-alueen ensimmäiseen turvalliseen maahan saavuttaessa. Ruotsi on turvallinen maa, joten sitä kautta ei pidä tulla Suomeen.

Jo Suomeen Ruotsin kautta tulleet pitää palauttaa pikakäsittelyssä Ruotsiin Dublin-säännön perusteella. Pikakäsittely tarvitaan senkin vuoksi, että Suomen ja Ruotsin välinen raja on pitkä, ja kattavan valvonnan toteuttaminen on haastavaa.

Lisäksi vaadin, että Irakin ja Somalian kansalaisten oleskelulupapäätösten kriteerit kiristetään muiden pohjoismaiden tasolle tarvittaessa eduskunnan tekemän lain muutoksen avulla. Tämä on erittäin tärkeää, koska Ruotsilla on palautussopimus mm. Irakin kanssa, mutta Suomella ei ole. Lepsu käytäntö johtaa turvapaikanhakijoiden lisääntyvään määrään juuri Suomeen.

Rajavalvonta on valtion suorittamaa toimintaa, jolla se pyrkii parantamaan sisäistä turvallisuuttaan. Rajavalvonta kuuluu Suomessa sisäministeriön alaisuuteen. Rajavalvontaan liittyviä tehtäviä ovat valtion rajojen, rajan ylittävien henkilöiden ja ajoneuvojen tarkistaminen, laittomien rajanylitysten estäminen, laittomien tavaroiden (esimerkiksi aseet ja huumausaineet) maahantuonnin estäminen sekä rajaloukkaustapausten tutkiminen.

Lainsäädäntövaltaa Suomessa käyttää eduskunta, joka päättää myös valtiontaloudesta. Suomen valtiontalous ei kestä tällä hetkellä tapahtuvaa hallitsematonta turvapaikanhakijoiden virtaa. Suomen kansalaisilta ei voida leikata etuja, jotka vaikuttavat monessa tapauksessa heidän ansiotasoonsa merkittävästi, jos samaan aikaan maksetaan EU-alueen turvapaikan hakijoiden kuluja henkilöille, jotka jo ovat EU:n alueella turvallisissa maissa, eivätkä oikeasti ole hengenvaarassa.

Suomi voi poliittisin päätöksin itsenäisesti päättää auttaa haluamaansa määrää avun tarvitsijoita sekä osallistua kansainväliseen yhteistyöhön rauhan ja ihmisoikeuksien turvaamiseksi sekä yhteiskunnan kehittämiseksi. Kaikessa päätöksenteossa on kuitenkin huomioitava julkisen talouden heikko ja edelleen heikkenevä tila.

Jokainen perusteeton turvapaikanhakija heikentää suomalaisten elinmahdollisuuksia omassa maassaan, minkä vuoksi edellytän eduskunnalta ja sisäministeriöltä nopeaa päätöksentekoa.

Terveisin,

(allekirjoitus)
(nimi)

MacGyver

Quote from: hattiwatti on 18.09.2015, 12:18:21
Tässä ketjussa kannattaisi vaikkapa luoda faktapitoisi flaijereita siitä todellisuudesta, minkä media pitää rivikansalaiselta piilossa. Niitä voisi sitten jakaa kiinnostuneille ohikulkijoille, median edustajille ja erityisesti viranomaisille ihan eteenkinpäinjakoon.
...

Tuo olis hyvä! Löytyykö joku älykäs tekemääh flaijerin?
Itse osaan printata.

Saturnalia

Miekkarin asiaa olisi auttanut jos järjestäjä ei olisi netissä julistautunut kansallis-sosialistiksi. Minä pidän hänestä kyllä, lukenut hänen juttujaan vuosia.
Natsikortteja vastustajien puolelta mielipiteidensä takia ei saa pelätä, tai mitään muitakaan kortteja, mutta itse niitä ei ihan ehdoin tahdoin kannattaisi manata esiin. Tuo on semmoinen asia että sillä vain on vaikutusta osanottoon.
Toivon menestystä miekkarille. Saatan itsekin ilmestyä paikalla ehkä. Äsken kävin uteliaisuudesta pyörähtämässä torilla siinä tämän päiväisessä vasurien miekkarissa.
Kyllä, meininki oli jo vähän kuin ennen wanhaan. Kansa huusi kuorossa kuin stadioni rokkikonsertissa, enkä ole koskaan Stadissa nähnyt niin paljon poliiseja lähikaduilla odottamassa. Selvästi päällä Valmius 1. Pelkästään Manskulla, parin korttelin päässä miekkarista yhdellä silmäyksellä 18 poliisiautoa. Samaa settiä Hakaniemeen päin tullessa.
Siellä oli todennäköisesti 50-100 poliisiautoa lähialueilla passissa.
Jos se sama määrä olisi ollut Torniossa...Pohjanmaalla eivät ehkä poliisit riitä mutta täällä tuntuu riittävän.

kaupunki

Jos tuossa mielenosoituksessa on yksikin nutipää kännissä kiitospaita päällä heilaamassa se riittää vesittämään koko tapahtuman ja seuraavaa kertaa ei tule ihan heti, siitä media pitää huolen. Kukaan tavallinen työssäkäyvä ihminen ei lähde seuraavalle kerralla mukaan ja tavallinen kansa on se suuri hiljainen enemmistö joka tulee saada barrikadeille, muuten mitään muutosta ei tule vaan ainoastaan tusina nutipäätä vääntää kättä kadulla takkutukkien kanssa kummankin osapuolen näyttäessä todella nololta. Yksikin nasselippu, jonkun puollustusjärjestö, suomi suommalaisille ja se oli siinä. False flagit pois myös. Media tulee jyräämään asian huolella ja näin 99,9% kansasta kynnys lähteä osoittamaan mieltä tärkeän asian puolesta nousee kattoon saakka.

Tällaisesta mielenilmauksesta on hyötyä sitten kun sen yleisilme on tavallista vaalikarjaa riittävästi (10.000+). perheineen työntelemässä lastenrattaita poplarit päällä huolestuneina maan kehityssuunnasta. Toki jostain pitää aloittaa, mutta miettikää vielä hetki. Jos lopputulema alkaa etukäteen vaikuttaa tältä niin varoitan jo nyt:

https://www.youtube.com/watch?v=5ZJmB1nuWkw
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/harjavallan-vastaanottokeskuksen-pihalla-mielenilmaus-osa-peitti-kasvonsa/5308062
https://www.youtube.com/watch?v=ekxq8H0bX5E

En ole mielenilmaisua vastaan, päinvastoin. Tämä on tärkein asia maan tulevaisuutta ajatellen tällä hetkellä ja tilanne on äärimmäisen kriittinen. Mitä tilalle? Vilkaistaan vaikka miten Ruotsissa SD vei asian koko kansalle ja tekee muutosta seuraavissa vaaleissa uskomattomasta paskamyrskystä huolimatta. Siellä on otettu keulakuvaksi Jimmie Åkerson, nuori tyylikäs kaveri joka on hyvä esiintymään, siisti yleisolemus, hyvä argumentointi ja televisioesiintyminen. Siellä osataan markkinointi, ja sitähän politiikkakin on. Kuka luo omalle agendalleen parhaan mielikuvan joka saa taakseen eniten kannattajia.

Viestistä vähän: Yhtään "EI", "VASTUSTAN", "POIS" tai muuta negatiivista sanaa ei kannata käyttää. Ei näin "Vastustamme `monikulttuurisuuden painajaista' ja poliittisen väkivallan kierrettä. Nykyisellä poliittisella ylemmällä roskaväellä ei ole mitään oikeutta pilata sitä 20 vuodessa, mitä suomalaiset ovat rakentaneet 10 000 vuotta." Tilalle positiivinen sanoma, esimerkiksi: Positiivisen ja turvallisen tulevaisuuden puolesta että meillä kaikilla olisi hyvä olla Suomessa jatkossakin. Suomi nousuun, autetaan kun on varaa. Annetaan enemmän apua, autetaan paikan päällä. Vanhuksille ja lapsille ensin (kuvan kanssa).

Toisin kuin anarkomarkojen "mielenilmaisujen" tämän tulisi olla herrasmies ja -naismainen ilmaisu hyvän asian puolesta vailla öyhöttämistä, nasuttelua ja idiotismia. En hirveästi edes vitsailisi mustista paidoista ja sinisistä solmioista. Selvinpäin paikalle, kaveri kans. Siistit vaatteet ja positiivisuus mukaan. Pitäkää hauskaa.

Kumpaan näistä on helpompi ilmoittautua mukaan (unohtakaa sanoma, katsokaa kuvia ja ilmaisua):

https://www.facebook.com/events/814856351945912/
https://www.facebook.com/events/425813897543602/

Graafinen ilme, ottakaa kiitos joku graafikko suunnittelemaan noita flaikkuja. Please. Kuinka vaikeaa tämä tiedottaminen ja imagonhallinta oikein on kun istuu hetkeksi miettimään? Voin joskus postailla aiheesta enemmän ja autan mielelläni kun on aikaa. Täällä on myös ihmisiä joilla on selvästi käsitys miten voi kasvaa kansanliikkeeksi marginaalista tai miten PR, mainonta, tiedottaminen ja markkinointi toimii. Osallistukaa keskusteluun jotka olette alalla. Tässä työn lomassa nopeasti oma panokseni keskusteluun, myöhemmin lisää jos on tarvetta.

MacGyver

Quote from: kaupunki on 18.09.2015, 14:45:32
Jos tuossa mielenosoituksessa on yksikin nutipää kännissä kiitospaita päällä heilaamassa se riittää vesittämään koko tapahtuman ja seuraavaa kertaa ei tule ihan heti, siitä media pitää huolen

Toivottavasti osallistujia on useampi sata, niin kestää sinne yhden pari tuommoistakin. Jos osallistujia alle sata, tuommoinen karkottaa muutkin pois.
Hyvä on kirjoituksesi kyllä. Näissä on oppimista kuinka mielenilmaus järjestetään, mutta nyt täytyy olla tyytyväinen tähän.

Niin ja, on liiaksi ja liian kauan pelätty "entä jos sinne tulee tamperelainen humoristi!".

Hirvensalmen kuha

Luultavasti tuonne menemällä saa nimensä naamansa johonkin Koivusalon natsilistalle ja koko tapahtuma leimataan lehdissä yms. rasistiseksi tapahtumaksi ja anarkistit sun muut on paikalla haastamassa riitaa.
- Kaikkea kivaa kaikille, varsinkin minulle. Ja oikeastaan muilla ei ole niin väliä.

hattiwatti

^^ Mitä merkitystä sillä on. Huomaatko miten Koivusalo rakentelemalla natsilistoja hallitsee pelolla. Pelko loppuu kun ihmiset päättävät lopettaa pelkäämisen. Jokainen marssija on esimerkki siitä, miten pelon ilmapiiri on murtumassa. Siksi tämä on välttämätöntä. Tulee uusi ja uusi marssi, tehkööt listojaan rauhassa, ei vois vähempää kiinnostaa. Tässä murretaan henkisen pelon ilmapiiriä.

MacGyver

Quote from: Hirvensalmen kuha on 18.09.2015, 14:56:11
Luultavasti tuonne menemällä saa nimensä naamansa johonkin Koivusalon natsilistalle ja koko tapahtuma leimataan lehdissä yms. rasistiseksi tapahtumaksi ja anarkistit sun muut on paikalla haastamassa riitaa.
Kaikki ei pelkää Yes we Dania.
Edit; en Koivusalo sano mitään mulle. Koivulaakso sitte tuli mieleen listan tekijänä.

l'uomo normale

Quote from: Hirvensalmen kuha on 18.09.2015, 14:56:11

Pitää yrittää olla joutumatta yhteiskuvaan kädenheilauttelijoiden kanssa, niinkuin muistaakseni Yksi Hetero Priden järjestäjistä narrattiin itse tapahtuman jälkeen.

Tolkku mukaan luonnollisesti.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Kyuu Eturautti

Mikäli jokin median edustaja tulee pyytämään kannaottoa "epämukaviin osallistujiin" ja leimautumiseen heidän mielipiteistä, ehdotan seuraavankaltaista.

"
Minä olen täällä, koska olen huolissani monikulttuurin ja hallitsemattoman maahanmuuton vaikutuksista. Minä olen tällainen (mies/nainen/muu) kun minä olen ja edustan itseäni. Jos haluat tietää mitä nuo mainitsemasi (herrat/rouvat/muut) ajattelevat, kysy se heiltä. Veikkaan, että tämä asia yhdistää varsin erilaisia suomalaisia ja kyllä suomalaiset osaavat yhteen hiileen puhaltaa.
"

Avainnäkökulmat on "jos haluatte tietää henkilö x:n maailmankuvasta, kysykää häneltä eikä minulta" sekä "yhdistää erilaisia suomalaisia".

Jokainen puhukoon omasta puolestaan. Se vielä toistaiseksi on varauksin tässä maassa sallittua.
"Natseja puolustava yrittäjä" - sometotuus.
Blogini Pirkan blogeissa

Omicron

Quote from: kaupunki on 18.09.2015, 14:45:32Kumpaan näistä on helpompi ilmoittautua mukaan (unohtakaa sanoma, katsokaa kuvia ja ilmaisua):

https://www.facebook.com/events/814856351945912/
https://www.facebook.com/events/425813897543602/

Hyvä pointti. Voisi tosiaan olla hyvä suunnitella nämä mielenosoitukset enemmän positiivisilla sanoilla ja kuvilla. Saa nähdä miten tämä mielenosoitus onnistuu, ja sitten järjestää uusi mielenosoitus eri tavalla, jos saisi enemmän vaikutusta ja porukkaa paikalle.

hattiwatti

Quote from: MacGyver on 18.09.2015, 12:56:34
Quote from: hattiwatti on 18.09.2015, 12:18:21
...

Tuo olis hyvä! Löytyykö joku älykäs tekemääh flaijerin?
Itse osaan printata.

Tälläisiä esimerkiksi on tulossa tuhatmäärin jakoon Turun suunnalla:

http://hommaforum.org/index.php/topic,104543.msg1998540.html#msg1998540