News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2005-08-13 HS Pravda: Valkonaama ei rasismia näe – jonkun toisen ongelmia ei ole

Started by Järkevä Linja, 13.08.2015, 10:03:20

Previous topic - Next topic

Järkevä Linja

QuoteMaija Aalto HELSINGIN SANOMAT

Eräässä yhteiskuntatieteiden keskeisessä perusteoksessa keksitään täydellinen keino piilottaa kiusalliset asiat näkyvistä.

Varsinainen näkymättömäksi muuttaminen on ihan liian monimutkaista. Sen sijaan mikä tahansa katoaa silmistä heti, kun kohteeseen asennetaan Jonkun toisen ongelma –kenttä eli JTO. Sen jälkeen kohteen voi vaikka maalata vaaleanpunaiseksi, mutta sitä ei näe, koska muiden ongelmia ei näe.

Oikeasti perusteos on yksi Douglas Adamsin scifiparodian Linnunradan käsikirja liftareille jatko-osista. Periaate pätee silti ällistyttävän hyvin yhteiskuntaan juuri nyt.

Jos ongelma ei ole minun omani, sitä ei ole. Sen esiin nostanut vääristelee asioita, heittäytyy marttyyriksi, on yksittäistapaus.

Koska kirjoitan sosiaali- ja terveysasioista, olen useita kertoja saanut kertoa rohkeiden ihmisten tarinoita. Siis sellaisten, joilla on haasteenaan esimerkiksi vakava sairaus ja tavoitteena kertoa, miten maailma on jossain asiassa heitä kohtaan epäreilu.

Tämäntyyppisistä jutuista tulee paljon kiitosta. Yksi moite toistuu myös usein lähes samanlaisena.

Näin se menee: Sairastan myös tilaa x, mutta minulla on aina mennyt kivasti. Miksi te kuvaatte meidät uhreina?

Ymmärrän jotenkin ärtymyksen, mutta samaa näkee muissakin asioissa.

Lasikattoja ei hei ole olemassa, koska minulla näin naisena on työelämässä mennyt asiat kohtuuhyvin putkeen.

Miten nuo lehdessä puhuneet köyhät eivät muka pärjää, kun minäkin pärjäsin vastaavassa tilanteessa leipomalla leivät itse ja keräämällä marjoja?

Nuoriin naisiin kohdistuva seksuaalinen häirintä on kuvitelmaa, koska minä mukavana miehenä en tee enkä koe sitä.

Mitä nuo homot valittavat tyhjästä?

Ilmeisin esimerkki on viime aikoina ollut rasismi. Valkoiset kantasuomalaiset oikeasti kehtaavat julistaa, että avointa rasismia ei ole arjessa, koska he eivät sitä vihaa näe lähes koskaan. Tai sitten sanotaan, että rasismia on, mutta se on vain sitä, että vähemmistöt kiusaavat enemmistöä.

Tämä on hirvittävää omahyväisyyttä.

Kaltaisellani valkonaamalla on hyvin vähän tilaisuuksia itse kohdata muihin kohdistuvaa rasismia. Se ei hävitä ilmiötä maailmasta eikä ilmiön todentamiseksi edes tarvitse uskoa yksittäisten ihmisten kertomuksia. Asiasta on Suomessakin paljon tutkimustietoa.

Ihmisluonne, juuri tällainenhan se on. Itselle tärkeä nähdään hyvin. Oikeudenmukaisuuteen pyrkiväkään ei pääse tavasta arvioida maailmaa ensin oman kokemuksen kautta.

On myös hyvin inhimillistä kiittää omasta menestyksestään pelkästään kykyjään eikä yhtään olosuhteita. Jos on itse ollut sisukas ja viisas, surkeudessa rypeminen ärsyttää varmasti. Tietenkin tekee mieli sanoa, että koska minä selvisin samasta, muidenkin pitää. Vaikka ihan samaa ei olisi olemassakaan.

On myös totta, että media pilkkoo todellisuuden yksiulotteisiksi sirpaleiksi. Vaikka vammansa vuoksi haastateltavan persoonallisuudesta näkyy vain pieni osa. Tosin niin näkyisi hänestä kirjoitetussa kirjasarjassakin, sen verran monitahoisia ja muuttuvia otuksia me olemme, joka ikinen.

On kohtuullista vaatia, että toista ei saa kuvata pelkkänä uhrina, holhota, alkaa määräillä vaikka miten vaikeuksien edessä olisi oikein tuntea. Tarvitaan myös rohkaisua ja sekään ei saisi olla ylempää saneltua. "Tästäkin sinä voit selvitä" on sekin tärkeä viesti.

Epäkohdista ääneen puhumiseen liittyy myös se ongelma, että alkuun järkyttäviksi koetut asiat muuttuvat vaivihkaa muka arkisiksi. Alkuun esimerkiksi väkivalta shokeeraa, sitten siihen turtuu. Äärimmäisiä mielipiteitä ruokkii myös se, että ihmiset alkavat kuvitella niiden olevan yleisiä tapoja ajatella.

Onko oikea ratkaisu sitten olla hiljaa ongelmista, jotka eivät kosketa itseä tai edes suurta enemmistöä? Onko meillä varaa tällaiseen itsepetokseen?

Ei.

Se, ettei kuunnella tai uskota on loukatulle uusi loukkaus entisten päälle, uusi potku kohti maassa makaavaa. Se jättää kaikkein heikoimmat yksin.

Se antaa vääryydelle tilaa mellastaa vapaasti. Ja opettaa meidät muut uskomaan, että välinpitämättömyys on oikea tapa elää.

http://www.hs.fi/kaupunki/a1439172989547?ref=hs-art-uusimmat-#6

Blanc73

QuoteKaltaisellani valkonaamalla on hyvin vähän tilaisuuksia itse kohdata muihin kohdistuvaa rasismia. Se ei hävitä ilmiötä maailmasta eikä ilmiön todentamiseksi edes tarvitse uskoa yksittäisten ihmisten kertomuksia.

On ne ongelmat HS toimittelijalla. Ei ole tilaisuuksia kokea rasismia. Punavihreät toimittelijat taitavat seota näin loppukesän kynnyksellä jo entisestään.

"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Uuno Nuivanen

Quote from: Blanc73 on 13.08.2015, 10:12:12
QuoteKaltaisellani valkonaamalla on hyvin vähän tilaisuuksia itse kohdata muihin kohdistuvaa rasismia. Se ei hävitä ilmiötä maailmasta eikä ilmiön todentamiseksi edes tarvitse uskoa yksittäisten ihmisten kertomuksia.

On ne ongelmat HS toimittelijalla. Ei ole tilaisuuksia kokea rasismia. Punavihreät toimittelijat taitavat seota näin loppukesän kynnyksellä jo entisestään.

Ehkä jo Hyysärin seuraavan YT-kierroksen jälkeen hakiessaan työpaikkaa valtiolta tai kunnalta...

Kerttu Täti

Kiitos erittäin aiheellisesta avauksesta, joka osuu erittäin tarkasti siihen nollaavan diskurssiin, joka tekee keskustelun esimerkiksi "maahanmuuttokriittisyydestä" miltei mahdottomaksi.

Alla esimerkki kirjoituksesta, jossa voisi olla asiaakin, josta keskustella - mutta joka vesittää itse itsensä juuri aloituksessa mainitulla JTO nollauksella - ei rasismia ollut koska minä en sitä muista (sivuhuomiona, minäkin muistan ihan toisin, tekaistut kiertokirjeet  jne). Ja saa asiallisetkin huomiot siksi vaikuttamaan ideologisilta pikkusormilta, jotka on on torjuttava, ellei halua että koko käsi viedään irtopisteiksi "maahanmuuttokriittiselle" ideologialle.

QuoteOlen kukkahattujen kanssa samaa mieltä siitä, että somaleilla oli epäkiitollinen rooli olla Suomen ensimmäinen yhtään merkittävämmän kokoinen näkyvä vähemmistö. Toisin kuin kukkahatut, en kuitenkaan koe, että somalit olisivat tämän vuoksi joutuneet erityisen rasismin kohteeksi. Sikäli kuin 90-luvun alkua muistan, rivikansalainen suhtautui Moskovan-tulokkaisiin lähinnä uteliaisuudella ja humoristisella hämmennyksellä.

http://www.halla-aho.com/scripta/tyollistymisesta.html

Bigot

Kokonaan unohtui se, että uhrimielinen näkee syrjintää sielläkin missä sitä ei ole. Ja hyvät ihmiset vasta näkevätkin hädänalaisimpien syrjintää ja uskovat kritiikittä kaikki syrjintätarinat.
Itse tunnen ilmeisesti keskimääräistä enemmän värillisiä, eikä heidän kokemuksissaan rasismia ole tullut vastaan kuin kerran pariin vuoteen per värikäs jonkun humalaisen huuteluna. Ei siis päivittäistä huutelua ja väkivaltaa, jota Hesarin yhtään mamua tuntematon toimittelijatäti haluaa nähdä. Työpaikkojakin ovat saaneet ihan cv:tään vastaavasti, vaikka onhan joku työnantaja saattanut jättää palkkaamatta mamuuden takia. Korkeakouluihin heillä taas omat kiintiönsä, joista voi epäillä suuntaan tai toiseen suosimista.

Samoin naisten syrjinnästä yksikään tuntemani nainen ei ole kertonut konkreettista esimerkkiä. Eikä yksikään mies kertonut syrjineensä.

Blanc73

Tottakai rasismia on ja se vain kasvaa kun tänne roudataan afrikkalaisia elämään veronmaksajien siivellä. Epäoikeudenmukaisuus kasvattaa katkeruutta. Mistä toimittelija repäisi tuon kollektiivin nimeltä valkoiset, jossa kaikki kieltävät rasismin olemassa olon? Puhdasta punavihreää populismia.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Järkevä Linja

Quote from: Kerttu Täti on 13.08.2015, 10:21:27
Kiitos erittäin aiheellisesta avauksesta, joka osuu erittäin tarkasti siihen nollaavan diskurssiin, joka tekee keskustelun esimerkiksi "maahanmuuttokriittisyydestä" miltei mahdottomaksi.

Kyseinen kolumni on kohtuullisen osuva esimerkkki siitä kuplasta josta osoitetaan maahanmuuttopragmaattisia äänenpainoja ja parahdetaan: ´rasistit´. Kolumnissa sohitaan sinne ja tänne, taitaa kaikki kuumat perunat tulla mainituksi. Jos olisin kyyninen niin voisin kuvitella että tällainen kirjoitetaan saavuttamaan suosiota muiden pöyristyneiden ja tyrmistyneiden keskuudessa, ei siksi että sillä olisi jotain journalistista arvoa.

Tasapuolisuuden nimissä olisi sopivaa että HS palkkaisi kolumnistejaan myös tämän homogeenisen uusmoralisti-ryhmän ulkopuolelta. Alkaa käydä tylsäksi nämä samankaltaiset tiheästi ilmestyvät venytykset kohti jonkinlaista tämän ryhmän kuvittelemaa korkeampaa tietoisuutta.

Siili

Alla esimerkki kirjoituksesta, jossa voisi olla asiaakin, josta keskustella - mutta joka vesittää itse itsensä juuri aloituksessa mainitulla JTO nollauksella - ei rasismia ollut koska minä en sitä muista (sivuhuomiona, minäkin muistan ihan toisin, tekaistut kiertokirjeet  jne). Ja saa asiallisetkin huomiot siksi vaikuttamaan ideologisilta pikkusormilta, jotka on on torjuttava, ellei halua että koko käsi viedään irtopisteiksi "maahanmuuttokriittiselle" ideologialle.

QuoteOlen kukkahattujen kanssa samaa mieltä siitä, että somaleilla oli epäkiitollinen rooli olla Suomen ensimmäinen yhtään merkittävämmän kokoinen näkyvä vähemmistö. Toisin kuin kukkahatut, en kuitenkaan koe, että somalit olisivat tämän vuoksi joutuneet erityisen rasismin kohteeksi. Sikäli kuin 90-luvun alkua muistan, rivikansalainen suhtautui Moskovan-tulokkaisiin lähinnä uteliaisuudella ja humoristisella hämmennyksellä.

Taas väärin keskusteltu.  Kerttu-täti (kuten Maija Aaltokin) taitaa kuulua niihin suvakkeihin, joiden mielestä metakeskustelu on paljon kiinnostavampaa kuin itse substanssi.  Onko kyse siitä, ettei hän hallitse jälkimmäistä? 

Paawo

Pieni täydennys muuten mainioon artikkeliin;

- Koska minua tai naistoimittajakollegoitani kohtaan ei ole 'kepposteltu' enkä nähnyt Malmön reissulla kranaatti-iskua ei sellaista voi tapahtua.
- Koska Burkhan takaa näkyy vain silmät ei naama voi olla mustelmilla.
- Koska en ymmärrä historiaa on se minulle ja kaltaisilleni merkityksetöntä.
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

Tabula Rasa

Ensimmäinen näkyvä vähemmistö oli romanit. Ja näistä meillä on se 400v kokemusta.

Mutta mekanismi on sama kun kerrottaessa maahanmuuton ongelmista. Kun ne eivät välittömästi näy kantiksen elämässä niin niitä ei ole olemassa. Vaikka samaan aikaan jatkavat kasvuaa, mutta koska niitä ei ole, ei tämä henkilö tee asialle mitään.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Kerttu Täti

Quote from: Siili on 13.08.2015, 10:35:25

Taas väärin keskusteltu.  Kerttu-täti (kuten Maija Aaltokin) taitaa kuulua niihin suvakkeihin, joiden mielestä metakeskustelu on paljon kiinnostavampaa kuin itse substanssi.  Onko kyse siitä, ettei hän hallitse jälkimmäistä?

"Väärin keskusteltu" - mielenkiintoinen argumentti. Suvakki, alentava ryhmänimi. Ei liene lähtökohtia keskustelulle tässä.

Leijona78

Toimittajille tekisi hyvää oleilla pidemmän aikaa alueilla joissa on muslimitaustaista maahanmuuttoa, kuten Puhoksen ostarin lähistö, Kontula jne. ja olla kuin "tavallinen kansalainen", eikä kertoa edustavansa lehdistöä. Eli niin että toinen osapuoli ei ymmärrä että nyt täytyy käyttäytyä toisin kuin yleensä käyttäydytään toimittajien läsnäollessa.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

mannym

Eipä ole täti kasvanut vielä tarpeeksi vanhaksi. Mitä vanhemmaksi sitä varttuu sitä todellisemmaksi muuttuu linnunradan käsikirjan maalaama todellisuus ja sen järjettömyys. Kirjasarja on varsin onnistunut kuvaus nykymaailmasta, kun sen ymmärtää on kasvanut aikuiseksi .
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Lalli IsoTalo

Diskurssi maahanmuuttokeskustelusta yrittää jälleen kerran nollata keskustelun maahanmuutosta.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Kerttu Täti

Quote from: Lalli IsoTalo on 13.08.2015, 10:53:24

Diskurssi maahanmuuttokeskustelusta yrittää jälleen kerran nollata keskustelun maahanmuutosta.

No, yhä etäämmälle on karannut mahdollisuus järkevään maahanmuuttokeskusteluun. Siihen ei liene mahdollisuuksia niin kauan kuin sen varjolla vaaditaan rasististen ajattelurakenteiden hyväksymistä keskustelun lähtökohtina.
http://www.soininvaara.fi/2015/08/02/immonen-kavereineen-estaa-keskustelun-maahanmuutosta/

Leijona78

Quote from: Lalli IsoTalo on 13.08.2015, 10:55:09
"Valkonaama ei rasismia näe ..."

Melko rasistinen ilmaus.

http://www.hs.fi/kaupunki/a1439172989547?ref=hs-art-uusimmat-#6

Quote from: Ujuni Ahmed, Voima-lehti 1-2007Omaa alkuperäistä kulttuuria halutaan korostaa, ja jos vaikka leffassa joku valkoinen sanoo somalialaisille, että olkaa hiljaa, niin kyllä sille sanotaan, että vitun valkonaama."

Toimittaja on itseasiassa hengaillut maahanmuuttajien seurassa niin paljon että on tuttu näiden termien kanssa. Väitän että toimittaja tietää kyllä enemmänkin "vitun valkonaamoihin" kohdistuvasta vittuilusta/rasismista muta ei ota sitä esille, sillä se ei osu yhteen tämän artikkelin tarkoituksen kanssa.

Mitäs muuta valkonaamaa löytyy?

Tämä on Vauva-lehden keskustelupalstalta, joten anti-valkonaamojen mukaan tämä ei liene totta, mutta lisätäänpä nyt kuitenkin:

Vierailija 5.8. klo 8:26

Ylimielinen yksittäistapaus

Pakko ihan kirjoittaa julkisesti kun vielä tänäkin aamuna herätessä tuo asia niin ketutti.

Eli olin eilen menossa ruokakauppaan tuossa läheisessä kauppakeskuksessa ennen kuin hain lapset päiväkodista yhdeksän tuntisen työpäivän jälkeen ja siellä oli taas näitä nuoria kundeja kauppaamassa mitä lie sähkösopimuksia ja edelläni käveli somali pariskunta joita yksi näistä sähkösopimuksen tarjoavista kundeista lähestyi tosi reippaasti;

"Morjensta, mistä teille tulee sähkö?"

"Espanjasta ja sä valkonaama maksat sen." vastasi tämä somali mies ja nainen alkoi nauramaan räkäisesti siihen.

Kyllä syletti se ylimielisyys.

Haaska juttu muuten, tämä aloitus on näemmä poistettu, ainoastaan keskustelu asiasta on jäljellä. Siksi laitan tähän linkin Googlen välimuistista:

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:UwtrSaikhrYJ:www.vauva.fi/keskustelu/4546689/ketju/ylimielinen_yksittaistapaus+&cd=3&hl=en&ct=clnk&gl=fi
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Leijona78

Niin muuten joo, tuo äsken lainaamani "Ylimielinen yksittäistapaus"-keissi ei tietenkään "ole uutisoimisen arvoinen", sillä se on "vain huhu". Toisin kuin junakausti aikanaan, vaikka huhu vain sekin.

edit: onpa muuten toimittajalla yksipuolinen ulosanti omassa Twitterissään

onni4me

Tämä juttu oli taas sellainen jeremiadi (suomeksi valitusvirsi) ja Jobin kärsimysten henkinen läpikäyminen, ettei millään meinannut jaksaa loppuun asti.

Sopinee kerttutädeille ja muille, joiden käsitystä suomalaisten pahuudesta ja rasistisuudesta sillä vahvistetaan. Muille totean, ettei tuollaisella uhtriutumisella ole mitään merkitystä paitsi pissisten maailmankuvan jakaville ihmisille, jotka eivät koskaan ole kasvaneet aikuisiksi.
Perussuomalaiset on ihan ookoo tappaa koska he saattaisivat heiluttaa persettä - ja myydä sitä - ja sen takia valtion ei tule turvata heidän elämäänsä.
Asraa mukaillen tämä on ihan ookoo asia sanoa täällä modejen mielestä.

Juffe

Ongelma on uskoakseni jossain määrin todellinen. Mutta miten tilannetta lähtisi purkamaan? Jos kaikki rasismisyytökset hyväksytään sellaisenaan, ajaudutaan myöskin nopeasti ongelmiin. Rasismikokemusten käsittelyssähän ei aina ole kyse vain uhrin ymmärtämisestä ja henkisestä tuesta, vaan usein pyritään ajamaan seurauksia myös muille ihmisille. Ongelmaa voi havainnollistaa vertaamalla vaikkapa parisuhdeväkivaltaan. Olisi tärkeää, että parisuhdeväkivaltaa kokeva saisi kritiikitöntä tukea oman ahdinkonsa käsittelyssä. Mutta heti kun ryhdytään joihinkin toisiin vaikuttaviin toimenpiteisiin, täytyy toimia varovaisemmin. Jos parisuhdeväkivaltasyytökset hyväksytään kritiikittömästi myös esim. huoltajuuskiistojen yhteydessä, tullaan syytöksiä käyttämään hyötymistarkoituksessa ja ajaudutaan oikeusmurhiin.

Kuten Bigot ensimmäisenä toi esiin, ongelmana on myös syrjinnän näkeminen siellä missä sitä ei olekaan. Jos yhden baarin ovelta tulee käännytetyksi ihonvärinsä takia, saattaa seuraavaakin käännytystä pitää syrjintänä vaikka se johtuisikin tilanpuutteesta/yleisestä habituksesta/ikärajasta tms. Kielimuurista johtuva väärinymmärretty kommentti tulkitaan rasistiseksi, kun aiemminkin on jotain ikävää mutistu. Väärintulkinnasta johtuvat rasismikokemukset ovat sikälikin hankalia, että niille ei ole mitään tehtävissä - olematonta rasistista käytöstä ei voi muuttaa.

Ennen kuin nuivistumiseni alkoi Scriptaan tutustumalla, ainoa maahanmuuttoasioihin liittyvä huolenaiheeni olikin tämä: jos sattuisin ajautumaan erimielisyyksiin ulkomaalaistaustaisen henkilön kanssa, olisinko heikoilla jos tämä syyttäisi minua rasismista?

Rusinapulla

Parempi pitää aurinkolasit päässä, teeskennellä kuuromykkää ja vetäistä valkoinen keppi esiin kun on pienikin mahdollisuus rasistiselle väärinymmärrykselle.
"Teidän on pakko hyväksyä meidän ikivanhat perinteemme: lihakarjan teurastaminen islamilaiseen tapaan tai vaikka se, että naiset pitävät huivia. Tästä ei voi keskustella."
- H. Bahmanpour 16.9.2014 Helsingin Sanomat

-PPT-

Hesarilla on jotenkin muuttuneet nuo artikkelit ja kirjoitukset entistä maanisemmiksi. Laskevaan levikkiin on reagoiduttu takertumalla agendaan tiukemmalla otteeella. Hesari on kyllä vajonnut niin journalistisiin pohjamutiin että on vaikea uskoa että kukaan aikuinen ihminen heidän artikkeleitaan enää jaksaisi lukea.

Siili

Quote from: Kerttu Täti on 13.08.2015, 11:01:38

No, yhä etäämmälle on karannut mahdollisuus järkevään maahanmuuttokeskusteluun. Siihen ei liene mahdollisuuksia niin kauan kuin sen varjolla vaaditaan rasististen ajattelurakenteiden hyväksymistä keskustelun lähtökohtina.
http://www.soininvaara.fi/2015/08/02/immonen-kavereineen-estaa-keskustelun-maahanmuutosta/

Tuolla Soininvaaran blogissa on hyvä  kommentti, joka sopii aika hyvin myös taivastelevaan ja uhriutuvaan Kerttu-tätiin:

QuoteHohhoijaa taas.
Kylläpä Immonen on kavereineen ollut tehokas keskustelun estäjä, mikäli Soininvaaraa on uskominen.

Laskujeni mukaan vihreät (Ode mukaan lukien) yrittävät nyt seitsemättä vuotta käydä keskustelua siitä kuinka maahanmuutosta tulisi keskustella. Päästäänköhän jo ensi vuosikymmenellä itse asiaan?

Mikä siinä on, ettei pysty hyväksymään erilaisia kriittisiä – jopa radikaaleja – näkökulmia tiettyihin asioihin? Onko tämä jokin kekkoslovakian jäänne? En ymmärrä, miten joku voi tulkita, että Immonen "estää" jonkin keskustelun.

Haluaisin itsekin nähdä Oden keskustelemassa maahanmuutosta Halla-ahon kanssa. Pitkä ja rauhallinen keskustelu

Velmu

Quote from: Blanc73 on 13.08.2015, 10:33:55
Tottakai rasismia on ja se vain kasvaa kun tänne roudataan afrikkalaisia elämään veronmaksajien siivellä. Epäoikeudenmukaisuus kasvattaa katkeruutta. Mistä toimittelija repäisi tuon kollektiivin nimeltä valkoiset, jossa kaikki kieltävät rasismin olemassa olon? Puhdasta punavihreää populismia.

Ei se ole rasismia jos polttaa päreensä siihen, että tänne keppikerjäläisten valtakuntaan Suomeen rahdataan laumoittain ulkomaalaisia täysihoitoon. Tilanne päreiden poltossa olisi ainakin minulla sama, vaikka täysihoitoon rahdattaisi somalien yms. sijasta valkoihoisia englantilaisia lordeja.

Leijona78

Hassu yhteensattuma muuten että toimittajalla on täyskaima, jonka valokuvia pohjois-Pohjanmaan vasemmisto käyttää joissakin jutuissaan. Toisaalta, tuo on yleinen nimi.

Bigot

Eli Ode myöntää, että maahanmuutto on pysäytettävä heti. Sillä ei kai sellaista voida toteuttaa, mistä ei ole pystytty edes keskustelemaan?

Roope

Quote from: Kerttu Täti on 12.08.2015, 10:49:09
Kun rasistisesti ajatteleva näkee vain negatiivista ja pyrkii kaikin tavoin,  tekemällä kaikista yksittäisistä tapauksista koko ryhmää ja jokaista ryhmän jäsentä leimaavan ja välttämättömissä olevan ominaisuuden eli rikostilastoin ja syrjäytymistauluin polkemaan kohteensa jalkoihinsa ja ulos maasta, ei se jätä tilaa millekään rakentavalle keskustelulle tai toimille, jossa vaikkapa kototumista edistettäisiin.

Väännä ihan rautalangasta ja Soininvaarankin puolesta, millä mekanismilla järkevä/rakentava maahanmuuttokeskustelu on estetty ja ketkä sen ovat estäneet.

Soininvaara selitti tuolla blogissaan, että keskustelun maahanmuutosta ovat estäneet "Immonen ja hänen kaverinsa", koska "jokainen, joka kirjoittaa jotain maahanmuutosta, leimautuu natsiksi". Miten ihmeessä "Immonen ja hänen kaverinsa" voisivat hallita koko suomalaista mediaa ja estää keskustelun maahanmuutosta, jos sellaiseen on muuten halukkuutta? Jos jokainen maahanmuutosta kirjoittava leimataan natsiksi, syyllisiä ovat tietenkin leimaajat, joita Soininvaaran ei tarvitse kaukaa etsiä.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Hirvensalmen kuha

Quote from: -PPT- on 13.08.2015, 12:33:11
Hesarilla on jotenkin muuttuneet nuo artikkelit ja kirjoitukset entistä maanisemmiksi. Laskevaan levikkiin on reagoiduttu takertumalla agendaan tiukemmalla otteeella. Hesari on kyllä vajonnut niin journalistisiin pohjamutiin että on vaikea uskoa että kukaan aikuinen ihminen heidän artikkeleitaan enää jaksaisi lukea.

Ehkä siellä pitää olla tiukasti ruodussa, jottei pomoille tule nimi ja naama mieleen, kun arpovat ketä saa monoa. Tunnetustihan todellinen kengitettävien valintaperuste on aina pärstäkerroin.

Jos tuloskehitys jatkuu samana, niin arvontalaulu raikaa lopulta myös kalakääreen lasikuutiossa.

https://www.youtube.com/watch?v=YPBYdd_9dUM

- Kaikkea kivaa kaikille, varsinkin minulle. Ja oikeastaan muilla ei ole niin väliä.