News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Kirkkonummelle väliaikainen turvapaikanhakijoiden vastaanottokeskus

Started by koli, 12.08.2015, 15:28:04

Previous topic - Next topic

Leijona78

Käsittääkseni tuolla on nyt majoittunut Eestiläistä työväkeä. Hehän ovat ensimmäiset jotka kokevat kaiken ilon. Voin kuvitella sitä riemua jota he kokevat kuullessaan tuon VOK:in tulleen kylään-lopullisesti! Virolaisille voi tulle afrikkalaisten seassa orpo olo. Orpo ei tosin itse ehdi paikalle pistäytymään.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

andrus

Olenko ymmärtänyt oikein? Eli kunnat tai piirit tarkoituksella myyvät sopivia/tarpeettomia kiinteistöjä yksityisille jopa alihintaan jotka sitten vuokraavat tiloja pakolaisia varten. Kunnanvaltuustoissa ei tarvitse asiaa täten päättää, eivätkä valtuutetut joudu kuntalaisten/äänestäjien epäsuosioon, vaan saadaan näyttämään enemmänkin housut kintuissa yllätetyiltä. Todellisuudessa odottavat vesikielellä pakolaistulvaa, koska miljoonabisnes(not!) vastaanottavalle kunnalle valtion maksaessa viulut.
Sama kaava tosin eri muodossa on toteutunut ainakin vanhustenhoidossa ja miksei osin myös perusterveydenhoidossakin. Valtio tulee apuun kunhan palvelut on siirretty yksityiselle sektorille.
"SDP aina tehny sillai, et se pistää käden jätkän taskuun ja syö sen laskuun" - Teuvo H.

Hirvensalmen kuha

Quote from: Kim il-66 on 12.08.2015, 16:31:40
Quote from: Rusinapulla on 12.08.2015, 16:20:10
Seuraavaksi Kauniainen, jooko?

On tuo kyllä sen luokan punismentti , ettei sitä toivo edes Kauniaiselle.

Kyllä graniin mahtuisi oikein hyvin parin tuhannen parrakkaan lapsen vastaanottokeskus. Siinä tulisi vähän väriä ja elämää kylänraitille ja kouluihin ja päiväkoteihin. Granilaiset ovat tottuneet rikkauteen ja kulttuuriin, joten he tietenkin ottaisivat avosylin heidät vastaan.
- Kaikkea kivaa kaikille, varsinkin minulle. Ja oikeastaan muilla ei ole niin väliä.

Alapo

Quote from: Leijona78 on 13.08.2015, 09:23:38
Käsittääkseni tuolla on nyt majoittunut Eestiläistä työväkeä. Hehän ovat ensimmäiset jotka kokevat kaiken ilon. Voin kuvitella sitä riemua jota he kokevat kuullessaan tuon VOK:in tulleen kylään-lopullisesti! Virolaisille voi tulle afrikkalaisten seassa orpo olo. Orpo ei tosin itse ehdi paikalle pistäytymään.

Eestiläisiä, latvialaisia, polakkeja... Voi olla että alkaa joukkopako. Oli KN-keskuksen parkkipaikka aika mielenkiintoisen näköinen välillä, kun autonromuja useampi kappale. Aika roskainen ympäristö siellä. Voi olla että alkaa samanlaiset tappelut kun välillä, vironvenäläiset vs. virolaiset, edellinen toimari otti turpaansa kun meni väliin.

Source

Kohta on pullakaffet jo järkätty.

Edit... kerätään lapsille vaatteita esim. koossa 170-190 cm :D
"Nämä ihmiset, turvapaikanhakijat vain pömpsähtivät taivaasta."

Uuno Nuivanen

:facepalm:   :'(   >:(

Suurin osa pakolaisista saapuu maahan mukanaan vain yksi vaate- ja panoskerta.

Alapo

Veikkolassa hymyilyttää, kun vastaanottokeskus on sopivan kaukana, ettei se näy jokapäiväisessä arjessa. Eiköhän kultamunat ajateta shoppailemaan kirkkonummen keskustaan tai espooseen, eikä näy veikkolan valkoisessa pienen kylän idyllissä.

Aukusti Jylhä

Quote from: Alapo on 13.08.2015, 18:27:51
Veikkolassa hymyilyttää, kun vastaanottokeskus on sopivan kaukana, ettei se näy jokapäiväisessä arjessa. Eiköhän kultamunat ajateta shoppailemaan kirkkonummen keskustaan tai espooseen, eikä näy veikkolan valkoisessa pienen kylän idyllissä.

Esbosta löytyy ainakin IKEA.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

2nd_generation_refugee

Quote from: Source on 13.08.2015, 09:00:04
Quote from: SerialSuicideBomber on 13.08.2015, 03:36:17
NYT on RKP äänestäjillä mahdollisuus näyttää kuinka suvaitsevaisia he ovat. Varmaan järjestävät jo ensimmäisiä nyyttikestejä VOK:lle...

FB:n Veikkola-ryhmässä keskustelu käy kuumana, mutta pullaa ja kulttuurielämyksiä on luvassa:

QuoteMitäpä jos kehittäisimme oman inhimillisen ja humanitäärisen avun ryhmän näille ihmisille? Antaisimme heille mahdollisuuden tutustua suomalaisuuteen ja meidän tapaamme elää. Auttaisimme alkuun ja mukaan yhteiskuntamme elämään niin kuin vain on mahdollista. Tekisimme jotain ihan toisin? Jakaisimme vaikka kulttuuri- ja liikuntaelämyksiä ja yrittäisimme ymmärtää toisiamme? Kyläyhdistyskin ja muut vapaaehtoisyhdistyksetkin voisivat tulla mukaan? Uskon, että meitä avoimemmin ajattelevia voisi olla aika joukko. Tehdään muutos ja annetaan "kriittisesti" ajattelevien huutaa sivurajoilla. Ketkä mukana?

QuoteMä leivon huomenna supisuomalaista pullaa ja käyn viemässä lämpimäisiä ja sit mä viel käyn halaamaan jokaisen IHMISEN!! erikseen, katson syvälle silmiin ja hymyilen lämpimästi ja toivotan näin tervetulleeksi  Miksi? Siksi,koska mä voin ja mulla on sivistynyt ja suuri sydän. Onko sulla?

Evitskog-ryhmässä on hiljaisempaa.

QuoteTuleekohan paljon naisia? Saadaan kyläjuhliin säpinää :)Ja toki myös lisää sählynpelaajia.
Muutama vuosi sitten veikkolalaisia koululaisia piti/kuljettiin tuonne VOKiin kouluun. Huuto ja älämölö oli aivan hurjaa Veikkolassa. Nyt pelkään ja näen varmaan ensi yönä painajaisia, että ne samat bussit tuovat nuo tänne Veikkolaan. Evitskogissa ei ole mitään. Ei sitten niin mitään.
Lähin edes jotenkin sivistynyt ympäristö on Veikkola. Mitä vittua me niillä täällä tehdään. Mitä me noin yleensäkään niillä täällä Suomessa tehdään. Ollaan me pihalla. Muistakaa joka kerta kun näette SPR:n kerjääjän niin sanoa nuo maagiset sanat Suomen Pahimmat Rikolliset.
"Suomalaisuus on hyvä kulttuuri suomalaisille"
Ei evakko vaan Karjalan pakolainen, vrt. Palestiinian pakolainen.

Maastamuuttaja

Kunhan saapujat ovat nauttineet tuloaterian ja sijoittaneet reppunsa naulaan niin onkin jo aika lähteä naisiin.

JP73

Quote from: Uuno Nuivanen on 13.08.2015, 18:27:27
:facepalm:   :'(   >:(

Suurin osa pakolaisista saapuu maahan mukanaan vain yksi vaate- ja panoskerta.

Seurakuntien mummokerhot ovat olleet hyvinkin innokkaita kutomaan karva-ankkureille mm. villasukkia.

Alapo

Quote from: 2nd_generation_refugee on 13.08.2015, 19:44:41
. Muistakaa joka kerta kun näette SPR:n kerjääjän niin sanoa nuo maagiset sanat Suomen Pahimmat Rikolliset.

Kyrsälän sittarissa on ollut tumma spr:n kerjääjä. Tuli kyllä mieleen Somalian Parhaat Rahankerjääjät.

Alapo

^Kyllä kirkkonummi on alkanut väristä muutamassa vuodessa. Pari vuotta sitten alkoi notkujia ilmestyä keskusta-alueelle.

valtakunnanpärkhele

Heh monet ovat muuttaneet  esim. Espoosta juurikin vähemmän värinän ja monikulttuurin vuoksi Kirkkonummelle ja tietysti halvempien tonttien ja asuntojen vuoksi, mutta kyllä ne  pysyvät edullisina jatkossakin  :) Kannatti sitten äänestää kokoomusta ja ärkoopeetä.

Jos samalla kiimalla  kotimaista asunnottomuutta hoidettaisiin kuin kehitysmaalaisten asuttamista niin täällä ei olisi yhtään asunnotonta ollut vuosikausiin.
J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat

Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

Alapo

Quote from: valtakunnanpärkhele on 13.08.2015, 20:53:21
Heh monet ovat muuttaneet  esim. Espoosta juurikin vähemmän värinän ja monikulttuurin vuoksi Kirkkonummelle ja tietysti halvempien tonttien ja asuntojen vuoksi, mutta kyllä ne  pysyvät edullisina jatkossakin  :)

Sen takiahan ne kakarat laitetaan noihin ruotsinkielisiin kouluihin, ettei vahingossakaan joudu tekemisiin ns.huonomman väen kanssa. Sen takia tuolla pidetään pakolla noita tiettyjä ruotsinkielisiä ala-asteita hengissä, sjökulla, friggesby, karubyn koulu. Friggesbyhyn etsitään kissojen ja koirien kanssa aina sitä yhtä oppilasta ettei vaan sitä lakkautettaisi. Sjökullan koulu on aivan idioottimaisessa paikassa ja silti se pitää laajentaa.

fermented

Terve. Olen seurannut palstaa useita vuosia. Olen asunut Helsingissä ja Espoossa koneinsinöörikeskittymien tuntumassa. Sain tarpeekseni ja muutin lähelle opistoa, josta aiemmin akateemikot puuttuivat. Onneksi asia saatiin korjattua, virolaiset/baltit/puolalaiset alkoivatkin jo omaksumaan hyviä tapoja ja muuttuivat jo melkein siedettäviksi.

Ehkä hieman yllättäen vastaanottokeskukseen tuli ensimmäinen palohälytys muutama tunti sitten. Ajattelin, että kyllä siinä ainakin pari päivää menisi. Mutta ei, vuorokausi.

Nyt syö miestä aivan valtavasti.

Mehud

Quote from: fermented on 13.08.2015, 21:28:00
Terve. Olen seurannut palstaa useita vuosia. Olen asunut Helsingissä ja Espoossa koneinsinöörikeskittymien tuntumassa. Sain tarpeekseni ja muutin lähelle opistoa, josta aiemmin akateemikot puuttuivat. Onneksi asia saatiin korjattua, virolaiset/baltit/puolalaiset alkoivatkin jo omaksumaan hyviä tapoja ja muuttuivat jo melkein siedettäviksi.

Ehkä hieman yllättäen vastaanottokeskukseen tuli ensimmäinen palohälytys muutama tunti sitten. Ajattelin, että kyllä siinä ainakin pari päivää menisi. Mutta ei, vuorokausi.

Ne palohälyttimet nyt vaan laukeilevat herkemmin.

Tervetuloa foorumille.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

guest7001

Suomen kaltaisessa vasemmistolaisessa kateusyhteiskunnassa yhteiskunnan elätti (sossuelätti tai virkamies) on Kuningas ja hänen elättäjällään ei ole kuin maksajan rooli, ilman valitusoikeutta. Slummiutuvista radanvarren betonilähiöistä on parasta äänestää jaloillaan, jonka jo kertaalleen aivan oikein teitkin. Uskomattoman huonoa tuuria, että kehitysmaalaiset tulivat juuri tuonne. Kirkkonummi on viimeinen paikka, jota olisin voinut tuon keskuksen sijoituspaikaksi ajatella. Otan osaa. Mikään ei okseta minua niin paljon, kuin vasemmistolaisten saama aito riemu toisten asuinympäristön pilaamisesta.

Kerronpa tositarinan: Broidini on fiksu mies, mutta oli suhteellisen suvaitsevainen. Jopa ärsyttävyyteen asti. Hieman tuollainen "hipsterihenkinen" nuori mies. Ei nyt niin sekaisin, että olisi ollut jossain "Meillä on unelma"-tapahtumassa puhumassa kielillä vaahto suupielissä... mutta kuitenkin. Hänellä on HITAS-kerroastalohuoneisto Helsingissä. Kerrostalon yksi asunto on Stadin vuokra-asunto. Sattuu olemaan juuri broidin yläkerrassa.

Siihen muutti Somaliperhe. Broidi ei ole enää yhtään suvaitsevainen.

Tarinan opetus: Suomessa pitäisi lopettaa teeskentely. KUKAAN ei halua tätä porukkaa naapuriinsa. Ei kukaan. Ja kenenkään ei pitäisi joutua tällaisesta kärsimään.

Mutta kuten sanoin: maksajilla ja kunnon ihmisillä pyyhitään Suomessa persettä. Jos Suomi aikoo joskus tästä nousta, asenteiden on muututtava.

Ikävä kyllä tällä menolla käy niin, että ensin loppuvat rahat ja sitten joudutaan odottelemaan pari sukupolvea.

xor_rox

Alueelta olisi hyvä saada raportteja jatkossakin, joten tervetuloa vain hommailemaan.

Uuno Nuivanen

Kympin uutisissa tulijoita näytettiin, juuri sitä tuttua kaikkein heikoimmassa asemassa olevaa hädänalaista sotalasta näkyi porukka olevan.

:facepalm:

MacGyver

Quote from: Uuno Nuivanen on 13.08.2015, 22:11:08
Kympin uutisissa tulijoita näytettiin, juuri sitä tuttua kaikkein heikoimmassa asemassa olevaa hädänalaista sotalasta näkyi porukka olevan.

Lähtihän Suomestakin sotalapsia aikoinaan.

Sille Veikkolan hyväntekijälle joka järjestää vaatekeräystä, lisää siihen että vaatteet tulee olla miesten ja vähintään L-kokoa. Mieleluummin kuitenkin lahkakortteja vaateliikkeisiin.

Herbert

Nimimerkki Mika.H trooli.fi-palstalta vieraili kotinsa lähistöllä sijaitsevassa vastaanottokeskuksessa ja kertoi seuraavaa:

Terveisiä vastaanottokeskuksesta!

Jengiä oli kuin pipoa. Kamala hälinä kaikin puolin.
Yhtään naista tai lasta en nähnyt. 2-30 vuotiaita hyväkuntoisen oloisia miehiä sitäkin enemmän.

Siistit vaatteet oli kaikilla.

Suomihenkilökunta oli sitten naisvoittoista.

Mielenkiinnolla odotan kun nuo stadin ytimestä tänne metsään raahatut henkilöt hermostuvat tähän maaseudun rauhaan.

ps. ja paikallisväestö tuntuu oleman aika hermona..

hyvä hälinä oli..

tästä tulee vielä kivaa kun noihin nyt oikein tutustun..

kerrankin saa ihan oikeeta sisäpiirintietoa kävelymatkan päästä...

en kutsu..

mutta epäilen, että talossa asustelevat virolaiset tekevät tuon puolestani.. olivat aika kypsän oloisen näköisiä..

yhtään naista en ole vielä nähnyt..

muutaman kerran kuitenkin jo tuosta ohi olen ajellut.. tänään oikein pysähdyin ja kävin sisälläkin..

naamakirjassa käy jo kova kuhina kun äsken varmistui, ettei porukassa ole yhtään naista tai lasta.

heh, kaikenlaista vaatekeräystä jo joku järkkäsi.. nyt sitten oli kamala pettynys kun miehillä oli uudet siistit releet ja naisia ja lapsia ei ole..

tästä tulee vielä mielenkiintoista.. ;)

Keskusteluketju alkoi viestistä http://www.trooli.fi/v.php?id=4891977 (vaatii tunnukset)
"The problem isn't that Johnny can't read. The problem isn't even that Johnny can't think. The problem is that Johnny doesn't know what thinking is; he confuses it with feeling."

Thomas Sowell

MW

Quote from: MacGyver on 13.08.2015, 22:23:54
Quote from: Uuno Nuivanen on 13.08.2015, 22:11:08

Lähtihän Suomestakin sotalapsia aikoinaan.

Sille Veikkolan hyväntekijälle joka järjestää vaatekeräystä, lisää siihen että vaatteet tulee olla miesten ja vähintään L-kokoa. Mieleluummin kuitenkin lahkakortteja vaateliikkeisiin.

Siinä taas jälleen kerran mummoilla naama venähtää, kun mennään luovuttamaan pikku pikku töppösiä ja rukkasia kasarmilliselle gangstoja.

Source

Totuus paljastui pullaa paistavalle halaajalle:

QuoteTähän saakka kaikki pakolaiset jotka ovat saapuneet naapuriini ovat nuoria miehiä, yhtään naista ja lasta ei ole vastaanotettu. Paikalla on käynyt poliisipartio kaksi kertaa, palokunnan pojjaat kerran. Poliisi on varoittanut meitä lähellä asuvia mahdollisista ongelmista joita näissä aina kuulemma tapahtuu, vallankin kun iso määrä nuoria miehiä laitetaan middle of nowhere. Poliisilla ei ole resursseja päivystää sillä he saivat tiedon pakolaisista tänään tai eilen. Viikonloppuna pakolaiset ovat omillaan n. kahden vartijan voimin.
Ei tarvii tässä kohtaa käydä siis halailemassa tai pullaa viemässä, toivottavasti sitten jatkossa jos tuleepi naisia ja lapsia.
Mä en tiedä jos mun kukkahattu putos maahan, ainakin hetkeksi. 14-vuotiasta tytärtäni pelottaa perkeleesti!
"Nämä ihmiset, turvapaikanhakijat vain pömpsähtivät taivaasta."

Maastamuuttaja

This Kirkkonummi, is it far from Canada? Do we get a reasonable compensation for our sufferings caused by the western world?

-PPT-

Jos tästä nyt jotain positiivista voi sanoa niin saavatpahan RKP:n äänestäjätkin kerrankin sitä mitä ovat tilanneet.

guest12632

Quote from: Source on 13.08.2015, 22:41:30

QuoteTähän saakka kaikki pakolaiset jotka ovat saapuneet naapuriini ovat nuoria miehiä, yhtään naista ja lasta ei ole vastaanotettu.
[...]
Mä en tiedä jos mun kukkahattu putos maahan, ainakin hetkeksi. 14-vuotiasta tytärtäni pelottaa perkeleesti!

Monikulttuurisuus on rikkaus kunnes se tulee kotinurkille.

MW

Quote from: Source on 13.08.2015, 22:41:30

QuoteTähän saakka kaikki pakolaiset jotka ovat saapuneet naapuriini ovat nuoria miehiä, yhtään naista ja lasta ei ole vastaanotettu. Paikalla on käynyt poliisipartio kaksi kertaa, palokunnan pojjaat kerran. Poliisi on varoittanut meitä lähellä asuvia mahdollisista ongelmista joita näissä aina kuulemma tapahtuu, vallankin kun iso määrä nuoria miehiä laitetaan middle of nowhere. Poliisilla ei ole resursseja päivystää sillä he saivat tiedon pakolaisista tänään tai eilen. Viikonloppuna pakolaiset ovat omillaan n. kahden vartijan voimin.
Ei tarvii tässä kohtaa käydä siis halailemassa tai pullaa viemässä, toivottavasti sitten jatkossa jos tuleepi naisia ja lapsia.

Nauttikaa nyt. Monikulttuurisuus on rikkaus. Ei mulla muuta. Paitsi että "told ya!" Mutta kun ei kuunnella.

Nuivake

Monikulttuurisuus tulee vielä yllättämään Kirkkonummenkin yllättävillä tavoilla. Sitä odotellessa, uimakouluun ehtii vielä.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.