News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-08-10 IS: Kolmea puukotettiin sisällä Ikeassa Västeråsissa

Started by Leijona78, 10.08.2015, 15:10:10

Previous topic - Next topic

vihapuhegeneraattori

Quote from: Lalli IsoTalo on 11.08.2015, 09:19:45
Olen itsekin tavannut Helsingin Stockmannilla lähi-itäläisen (ja varakkaan) oloisen (keski-ikäisen) miesasiakkaan, joka tuli 2-3 sentin päähän naamasta hokemaan hiljaisella äänellä "minä tapan sinut, minä tapan sinut" (kunnes pääsin kävelemään pois tilanteesta etsimään vartijaa). Syy oli se, että siirsin hänen ja (suomalaisen) vaimonsa ostokärryjä hieman syrjään, koska ne tukkivat käytävän. (Ilmoitin vartijalle havaintoni ja poistuin paikalta, koska en halunnut ollut jatkossa missään tekemisessä tuon räjähdysherkän kunniaväkivaltaisuuden kanssa).

Parempi on kuiskata niille vastaan "Allah on parittaja ja Muhammed hänen sikahuoransa". Jos räjähtävät, sulla täysi oikeus puolustautua.

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

vihapuhegeneraattori

Quote from: Ajattelija2008 on 11.08.2015, 09:40:48
Snaphanen.dk siis sanoo, että puukotusta edelsi riita. Näin ollen motiivi olisi yksinkertaisesti ollut joku suukopu tuntemattoman kanssa.

Nojaa, monta muutakin "järkeenkäypää" motiivia on. Mutta ei se tuokaan mahdotonta. Jostain landelta tullut pari Ruotsalaista paikasta missä ei ole vielä niin paljon tulijoita niin eivät tienneet olevansa alamaisia. Äkkiäkös siinä veri kiehahtaa jos nainen sanoo jotain miehelle.

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

vihapuhegeneraattori

Quote from: Ajattelija2008 on 11.08.2015, 09:52:51
Flashbackin mukaan pidätetyt ovat eritrealaisia. Nimi viittaa kristittyihin.

Jep, mutta se on sitä kunniakulttuurialuetta. Monta eri uskontoa, kaikki perseestä.

vihapuhegeneraattori

Quote from: Uuno Nuivanen on 11.08.2015, 10:31:20
(http://hommaforum.org/index.php?action=dlattach;topic=101277.0;attach=44078;image)

Tuo kuva pitäisi liittää jokaiseen rikastusuutiseen.

Sorry onelinerit, tänään vähän kiire päivä, ei kerkee enempiä.

ISO

Odotan Ruotsista uutisia, jossa joku sekopää vaatii Ikeaa tilille kun on jättänyt vaarallisia veitsiä esille vaikka maa on täynnä turvapaikanhakijoita joille tulee niistä paha mieli.

Jopa niin paha että on ihan pakko tappaa joku kun kerran on veitsikin kätevästi tarjolla.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Lalli IsoTalo

Quote from: vihapuhegeneraattori on 11.08.2015, 16:07:41
Quote from: Lalli IsoTalo on 11.08.2015, 09:19:45
Olen itsekin tavannut Helsingin Stockmannilla lähi-itäläisen (ja varakkaan) oloisen (keski-ikäisen) miesasiakkaan, joka tuli 2-3 sentin päähän naamasta hokemaan hiljaisella äänellä "minä tapan sinut, minä tapan sinut" (kunnes pääsin kävelemään pois tilanteesta etsimään vartijaa). Syy oli se, että siirsin hänen ja (suomalaisen) vaimonsa ostokärryjä hieman syrjään, koska ne tukkivat käytävän. (Ilmoitin vartijalle havaintoni ja poistuin paikalta, koska en halunnut ollut jatkossa missään tekemisessä tuon räjähdysherkän kunniaväkivaltaisuuden kanssa).

Parempi on kuiskata niille vastaan "Allah on parittaja ja Muhammed hänen sikahuoransa". Jos räjähtävät, sulla täysi oikeus puolustautua.

Meillä on vähän eri käsitys paremmuudesta! ;D
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Golimar

Quote from: vihapuhegeneraattori on 11.08.2015, 16:10:41
Quote from: Ajattelija2008 on 11.08.2015, 09:52:51
Flashbackin mukaan pidätetyt ovat eritrealaisia. Nimi viittaa kristittyihin.

Jep, mutta se on sitä kunniakulttuurialuetta. Monta eri uskontoa, kaikki perseestä.

Näinhän se taitaa olla, se jätös joka raiskasi ja murhasi Elin Kranzin oli etiopialainen kristitty ja ovathan israelilaisetkin ihmeissään niiden etiopialaisten falashojen kanssa.

Lahti-Saloranta

(http://hommaforum.org/index.php?action=dlattach;topic=101277.0;attach=44078;image)
Tuohan olisi oiva panderolli "rasismin vastaisessa mielenosoituksessa". Sopivia ajankohtia mielenilmauksille olisi vaikkapa Porin raiskaajan tuomionjulistuspäivä tai jokin mamun tekemä raiskaus. Ehdottomastihan mielenosoituksen pitäisi olla rasismin vastainen ja monikulttuurisuuden puolesta. Alexi pitäisi pyytää mielenilmauksen suojelijaksi.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Lumiukko Jeti

Quote from: Leijona78 on 11.08.2015, 15:28:33

Mikä ero siinä olisi ollut että olisivat ilmoittaneet olevansa somalialaisia? Tuolla yhdellähän on ruotsalainen sotu ja siinä syyttäjän paperissa luki että tullut Eritreasta 13.7.2015.

Mun pointti on oikeastaan se että nämä voi olla ihan ketä tahansa, mistä tahansa. Näistä ihmisistä ei tiedetä mitään muuta kuin se mitä itse kertovat. Matkustusasiakirjoja, henkilöpapereista puhumattakaan ei säännönmukaisesti ole. Periaatteessa toi kaveri voisi olla stadissa syntynyt isis soturi joka palaa eurooppaan ja hommaa uuden identiteetin. Ruotsissa näköjään myönnetään sotu tp hakemuksen yhteydessä. Mitenkään ei tuon henkilön taustoja ole keritty reilussa kuukaudessa tsekkaamaan, nykyisellä tulijamäärällä taitaa tutkimukset Ruotsissa olla enemmänkin leima paperiin ja seuraava.
"Suomi tarvitsee sekä jatkuvaa työperusteista maahanmuuttoa että vapaan liikkuvuuden tuomaa moninaisuutta. "
- Vihreiden tavoiteohjelma 2014-2019

CaptainNuiva

Quote from: ISO on 11.08.2015, 16:16:15

Odotan Ruotsista uutisia, jossa joku sekopää vaatii Ikeaa tilille kun on jättänyt vaarallisia veitsiä esille vaikka maa on täynnä turvapaikanhakijoita joille tulee niistä paha mieli.

Jopa niin paha että on ihan pakko tappaa joku kun kerran on veitsikin kätevästi tarjolla.

Veikkaisin että reilun viikon verran joudut odottelemaan joten malttia.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Kaarin M

Onko jo pöyristytty? Ketkä artistit ovat mukana ? Milloin konsertti alkaa ?
Tänään ei saa uskoa
tänään täytyy unohtaa
tänään ei saa tuntea tuskaa
tänään täytyy diskossa persettä heiluttaa

Lumiukko Jeti

Turvapaikanhakijoiden murhaamien ruotsalaisten henkilöllisyydet selvinneet. Ihan tavalliset nimet, sukunimi Herlin. Pohjoisesta kotoisin.
"Suomi tarvitsee sekä jatkuvaa työperusteista maahanmuuttoa että vapaan liikkuvuuden tuomaa moninaisuutta. "
- Vihreiden tavoiteohjelma 2014-2019

Chew Bacca

Quote from: vihapuhegeneraattori on 11.08.2015, 16:12:16

Tuo kuva pitäisi liittää jokaiseen rikastusuutiseen.
Kyllä. Meemistä pitää tulla monikulttuurin oma Darude - Sandstorm. Hyytyy kohta tuo omahyväinen virne.

Leijona78

Hahaa! Uutistoimisto TT on ilmeisesti antanut ohjeistusta toimituksille että ei ole hyvä mainita sanaa 'Eritrealainen' uutisoinnin yhteydessä.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Risto A.

http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/vastaanottokeskusten-vartiointia-lisattiin-ikea-puukotuksen-jalkeen/5259378

"Vastaanottokeskusten vartiointia lisätty Ikea-puukotuksen jälkeen"

"Vaikka turvapaikanhakijoita ei ole toistaiseksi uhkailtu, poliisi päätti tehostaa alueen vastaanottokeskusten valvontaa. 

-On selvää, että pimeät voimat saattavat käyttää tätä väärällä tavalla hyväksi, poliisin päällikkö Per Ågren perustelee varotoimia."

Jahas. Siinä on siis tämän tapauksen ongelma numero 1 ?
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

Risto A.

On mielenkiintoista nähdä, kuinka tämä käännetään tavallisten ruotsalaisten syyksi. Kuinka käännetään muslimit ja muut mamut suojeluntarpeessa oleviksi ja tavalliset ruotsalaiset pimeyden voimiksi.
En usko, että ollaan nähty aivovolteissa vieläkään aivan kaikkea.

Leijona78

En osaa olla kommentoimatta sitä että uhrien sukunimi on tosiaan Herlin, mikä on hieman ironista ajatellen sitä että Suomessa Herlinit ovat ikäänkuin mokutuskulttuurin keskiössä.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

N

Quote from: Risto A. on 11.08.2015, 18:14:16
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/vastaanottokeskusten-vartiointia-lisattiin-ikea-puukotuksen-jalkeen/5259378

"Vaikka turvapaikanhakijoita ei ole toistaiseksi uhkailtu, poliisi päätti tehostaa alueen vastaanottokeskusten valvontaa. 

-On selvää, että pimeät voimat saattavat käyttää tätä väärällä tavalla hyväksi, poliisin päällikkö Per Ågren perustelee varotoimia."

On tuossa poliisin toiminnassa logiikkaakin. Ikean puukotus tapahtui jo ja mahdolliset tekijät ovat poliisin hallussa, eli lisävaaraa heidän suunnaltaan ei ole. Ellei sitten poliisi syystä tai toisesta epäilisi, että kyseessä on jokin isompi suunniteltu teko, joka antaisi aihetta pelätä lisäiskuja.

Iskut vastaanottokeskuksiin toisaalta ovat vielä mahdollisia, mikäli ihmiset ylireagoivat tähän tapaukseen. Tämän osalta poliisi ennakoi ja pyrkii estämään tähän tekoon syyttömien vastaanottokeskuksien asukkaiden uhkat, mikä toisaalta samalla hillitsee myös potentiaalisten kostoiskujen tekijöitä yrittämästä (ja näin ollen mutkan kautta suojelee myös heitä).

Eli teko on tehty, tekijät otettu kiinni, poliisi estää mahdollisesti uusia rikoksia syntymästä tästä johtuen. Kostoiskut eivät ole tapauksen ongelma numero 1, mutta tällä hetkellä se on jotain, mitä poliisit voivat pyrkiä estämään.

-PPT-

Siis lisätäänkö vokkien vartiointia siksi etteivät asukit pääsisi puukottelemaan lisää vai pelätäänkö jotain kantaväestön kostoa? Jälkimmäinen vaihtoehto on varsinkin Ruotsissa ja olisi kyllä vastaavassa tilanteessa Suomessakin täysin utopistinen skenaario.

ISO

Huomisessa roskalehti helsingin sanomissa uutinen varmaankin:

Nyt täytyy olla oikein tarkkana ettei näitä turvapaikanhakijoiden tekemiä murhia vaan kukaan yhdistä turvapaikanhakijoihin.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Risto A.

Quote from: Hohtava Mamma on 11.08.2015, 18:30:51

Mitä tässä enää voi tehdä? Taidan vetää kovan kännin.

Kyllähän kun tätä touhua katsoo, lokaalisti tai globaalisti, niin ura alkoholistina alkaa kuulostamaan ihan hienolta.

Quote from: N on 11.08.2015, 18:39:40

On tuossa poliisin toiminnassa logiikkaakin. Ikean puukotus tapahtui jo ja mahdolliset tekijät ovat poliisin hallussa, eli lisävaaraa heidän suunnaltaan ei ole. Ellei sitten poliisi syystä tai toisesta epäilisi, että kyseessä on jokin isompi suunniteltu teko, joka antaisi aihetta pelätä lisäiskuja.

Iskut vastaanottokeskuksiin toisaalta ovat vielä mahdollisia, mikäli ihmiset ylireagoivat tähän tapaukseen. Tämän osalta poliisi ennakoi ja pyrkii estämään tähän tekoon syyttömien vastaanottokeskuksien asukkaiden uhkat, mikä toisaalta samalla hillitsee myös potentiaalisten kostoiskujen tekijöitä yrittämästä (ja näin ollen mutkan kautta suojelee myös heitä).

Eli teko on tehty, tekijät otettu kiinni, poliisi estää mahdollisesti uusia rikoksia syntymästä tästä johtuen. Kostoiskut eivät ole tapauksen ongelma numero 1, mutta tällä hetkellä se on jotain, mitä poliisit voivat pyrkiä estämään.

Kuinka monta "kostoiskua" kantikset on Ruotsissa tehneet? Tai ei edes kantikset yleisesti vaan vaikka pimeyden ydintä edustava SD? Nähdäkseni ruotsalainen poliisi kärsii mielenterveyden ongelmista, hallusinoidessaan ruotsalaisten olevan kykeneviä kostoiskuihin. Kostoiskuja tekee shiat sunneille, ja sunnit shioille.

(Shioille, kuulostaa muuten rasistiselta, mutta on mielestäni oikea taivutusmuoto)

vihapuhegeneraattori

Quote from: Risto A. on 11.08.2015, 18:14:16

"pimeät voimat".. siinä on täysin puolueettoman oloinen näkemyt poliisilta, vai onko tullut luettua liian paljon Potteria. Ja lisäksi vielä "...väärällä tavalla hyväksi".. oikea tapahan on sitten fine, kuten poliisi tekee, muistuttaessaan että oikeastaan suojelun tarpeessa ovat nimenomaan maahanmuuttajat, eivätkä mitkään kantasvenssonit.

Täytyy myöntää että Ruotsin kohtalosta tulee kyllä tulevaisuuden sosioloogeille iso mielenkiinnon kohde. Kansakuntia on usutettu toisten kimppuun jo vuosisatoja, mutta vielä ei ole löytynyt kansaa mikä olisi vapaaehtoisesti allekirjoittanut oman kuolemantuomionsa ja sitten ryhtynyt innolla sitä toteuttamaan. Joko veteen on laitettu jotain, tai ruotsalaisuuteen on pesiytynyt jonkinlainen geenivirhe mikä ajaa joukkoitsetuhoiseen toimintaan.

elven archer

Pelkään, että kohta Ikeasta ei saa ostettua veitsiä tai haarukoita kuin jostain lukitusta vitriinistä. Eiköhän tästäkin jotain ylireagointia synny. Ja se varmaankin kohdistuu ihan väärin kaikkeen muuhun kuin itse perisyyhyn.

N

Quote from: Risto A. on 11.08.2015, 18:49:42
Quote from: N on 11.08.2015, 18:39:40

Kuinka monta "kostoiskua" kantikset on Ruotsissa tehneet? Tai ei edes kantikset yleisesti vaan vaikka pimeyden ydintä edustava SD? Nähdäkseni ruotsalainen poliisi kärsii mielenterveyden ongelmista, hallusinoidessaan ruotsalaisten olevan kykeneviä kostoiskuihin. Kostoiskuja tekee shiat sunneille, ja sunnit shioille.

(Shioille, kuulostaa muuten rasistiselta, mutta on mielestäni oikea taivutusmuoto)

Minä en tiiä noista, mutta poliisi tekee omat arvionsa omien tietojensa pohjalta. Itse pohdiskelin vain tuota logiikkaa taustalla, en sitä kuinka realistinen tuo kantisten tekemä kostoisku voisi olla. Tai miksei tuo vartiointi voisi olla paikallaan, vaikka epäiltäisiin levottomuuksia vastaanottokeskusten sisälläkin.

Jätän mahdolliset turvallisuusarviot itse ainakin paikallisille viranomaisille, kun en kerran edes samassa valtiossa majaile :)

Risto A.

Quote from: N on 11.08.2015, 18:56:38

Minä en tiiä noista, mutta poliisi tekee omat arvionsa omien tietojensa pohjalta. Itse pohdiskelin vain tuota logiikkaa taustalla, en sitä kuinka realistinen tuo kantisten tekemä kostoisku voisi olla. Tai miksei tuo vartiointi voisi olla paikallaan, vaikka epäiltäisiin levottomuuksia vastaanottokeskusten sisälläkin.

Jätän mahdolliset turvallisuusarviot itse ainakin paikallisille viranomaisille, kun en kerran edes samassa valtiossa majaile :)

Juu, ruotsalainen poliisi perustaa näkemyksensä pimeyden voimien läsnäolon aistimiseen, kuin tosiaan Harri Potterissa.

Itse pyrin pitämään vain huolta siitä, että en joudu suomalaisen tai ruotsalaisen poliisin kanssa mihinkään tekemisiin tilanteessa missä vastakkain olisi minä tai rikastus. Sitä ei voi ihan oikeasti luottaa puolueettomaan tutkintaan niissä tapauksissa. Poliisin pelätessä, voodoon mystistä taikaa tai jotain.

Nuivake

Quote from: elven archer on 11.08.2015, 18:55:31
Pelkään, että kohta Ikeasta ei saa ostettua veitsiä tai haarukoita kuin jostain lukitusta vitriinistä. Eiköhän tästäkin jotain ylireagointia synny. Ja se varmaankin kohdistuu ihan väärin kaikkeen muuhun kuin itse perisyyhyn.

Seuraava askel on rautakauppojen valikoimat. Suurin osa työkaluista voidaan ostaa vain luukun kautta.
Onneksi kori- ja jalkapallojen kysyntä suorastaan lähtee käsistä.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Maastamuuttaja

Yksi väkivallan käyttöön liittyvä ja usein toistuva kysymys on, että onko syyllinen siirtolainen vai ei-siirtolainen. Koska tämänkaltaiset kysymykset lisääntyvät jatkuvasti, olisiko viimein mahdollista päätellä, että väkivalta joka tapauksessa kasvaa maahanmuuton myötä riippumatta siitä kumpi taho on syyllinen?

hamppari

Toisille tämä on unelma, toisille painajainen. Kuulun jälkimmäiseen ryhmään, joten olen kai rasisti.
70-luvulla jännitimme 'kuuden miljoonan dollarin miehen' seikkailuja.
Nyt seuraamme kauhulla 'seitsemän miljardin euron naisen' sekoiluja.

kultturelli marssilainen

Quote from: N on 11.08.2015, 18:56:38

Poliisi epäilee että vastaanottokeskuksen asukkaat voivat aiheuttaa ongelmia, varautuu asiaan lähettämällä paikalle partioita. Saa rasistisyytöksiä.

Poliisi epäilee että vastaanottokeskusta uhataan, varautuu asiaan lähettämällä paikalle partioita. Saa kiitosta hädänalaisten suojelemisesta.

Kun poliisi jommastakummasta syystä haluaa lähettää partioita vastaanottokeskukselle, kumpi syy sen kannattaa tiedottaa julkisuuteen.

Siili

Quote from: Maastamuuttaja on 11.08.2015, 19:18:34
Yksi väkivallan käyttöön liittyvä ja usein toistuva kysymys on, että onko syyllinen siirtolainen vai ei-siirtolainen. Koska tämänkaltaiset kysymykset lisääntyvät jatkuvasti, olisiko viimein mahdollista päätellä, että väkivalta joka tapauksessa kasvaa maahanmuuton myötä riippumatta siitä kumpi taho on syyllinen?

Luulenpa, että nykyisen tyyppisen maahanmuuton rikollisuutta lisäävän vaikutuksen kieltävät suvakeistakin vain kaikkein eniten pihalla olevat.  Enemmistö näistä fatalisteista katsoo lisääntyneen rikollisuuden olevan väistämättömän tosiasian (kehitysmaalaisten massamaahanmuutto) valitettava oheistuote, jota toki pitää yrittää mm. resurssien uudelleenjaolla lievittää, mutta jota ei voi (läheskään) täysin estää.  Koska asialle ei loppupeleissä juuri mitään mahda, katsovat suvakit, ettei sen suhteen kannata kovin kummoisesti elämöidäkään.