News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2009-07-21 HS Espoon sosiaalityöntekijälle syyte avunannosta lapsikaappaukseen

Started by kohmelo, 21.07.2009, 10:18:10

Previous topic - Next topic

kohmelo

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Espoon+sosiaality%C3%B6ntekij%C3%A4lle+syyte+avunannosta+lapsikaappaukseen/1135247820709

QuoteEspoon sosiaalityöntekijälle syyte avunannosta lapsikaappaukseen

21.7.2009 5:02
A A

Lasse Kerkelä

Helsingin Sanomat

Espoon käräjäoikeudessa alkaa elokuun lopussa poikkeuksellinen oikeudenkäynti, jossa Espoon kaupungin sosiaalityöntekijä saa syytteen avunannosta lapsikaappaukseen.

Syyttäjän mukaan nainen syyllistyi rikokseen, kun hän kehotti äitiä olemaan palauttamatta poikaansa Ruotsista Suomeen.

Lapsen äiti saa syytteen lapsikaappauksesta.

Suomalaisten sosiaalityöntekijöiden on epäilty suosivan huoltajuusriitojen käsittelyssä lasten äitejä isien kustannuksella. Enemmistö työntekijöistä on naisia.

Espoon tapauksen kaltaisiin rikossyytteisiin epäilyt johtavat erittäin harvoin.

Espoon epäilty lapsikaappaus tapahtui tammikuussa 2006, jolloin suomalainen äiti ja pakistanilaislähtöinen isä kävivät käräjillä huoltajuuskiistaa.

Heillä oli käräjäoikeuden aiemmin määräämä yhteishuoltajuus pojastaan, mutta äiti haki yksinhuoltajuutta.

Kesken oikeudenkäynnin äiti pyysi käräjäoikeudelta lupaa muuttaa maasta, mutta tuomari kielsi muuttamisen käräjöinnin aikana.

Tästä huolimatta Espoon sosiaalitoimi maksoi äidin ja tuolloin yhdeksänvuotiaan pojan muuton Ruotsiin harkinnanvaraisesta toimeentulotuesta.

Mukana muutti myös tytär, joka ei ollut eronneen pariskunnan yhteinen.

Äidin ja lasten asuessa Ruotsissa Espoon sosiaalityöntekijä kehotti heitä pysymään siellä.

"Sinä olet nyt Ruotsissa lasten kanssa etkä palauta (pojan nimi) minnekään. Me teemme sen lausunnon Ruotsin sosiaaliviranomaisten kanssa ja oikeus sitten päättää lopullisesti, missä poika asuu", hän kirjoitti sähköpostissa äidille.

Nikopol

Suomalainen äiti ja sossueukko tekivät väärin. Se että isä on varsinaistaustainen ei merkitse mitään. Noin ei Suomessa toimita.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Pekka walden

Olen joutunut työssäni tekemisiin Espoon sossujen kanssa ja täytyy sanoa, etten missään ole törmännyt yhtä ammattitaidottomiin ihmisiin.
Miten on mahdollista, että he ovat saaneet maisterintutkinnon suoritetuksi?

nabla

Quote from: Pekka walden on 21.07.2009, 13:26:10
Olen joutunut työssäni tekemisiin Espoon sossujen kanssa ja täytyy sanoa, etten missään ole törmännyt yhtä ammattitaidottomiin ihmisiin.

Humanisti saa maisterin paperit tunteella ei järjellä.
"Järki on paholaisen portto, joka ei voi tehdä mitään muuta kuin parjata ja tehdä pahaa kaikelle mitä jumala sanoo ja tekee.", Martti Luther
"Ehkä Jumalan tahto oli yhdistää ihmisiä.",Piispa Leo tsunamista
"Jos voin loukata maailmankatsomustasi, siinä on bugi.", nabla

Paholaisen asianajaja

Sossuntädit ovat usein valtiotieteilijöitä, ja vieläpä osastolta jonne on sangen vaikea päästä. Näin muuten olen kylläsitä mieltä, että maisterinpaperit eivät todellakaan ole mikään erityinen saavutus melkein millään alalla.
räyhävasemmistolainen viheranarkististalinisti

Oho

Quote from: Pekka walden on 21.07.2009, 13:26:10

Muutamia erikoisaloja, lääketiede yms., lukuunottamatta korkeakoulut ja yliopistot opettavat ammattiin vasta tieteellisissä jatko-opinnoissa. Niin ironista kuin se onkin, oikeastaan vain tutkijaopiskelijat tekevät koulussa mitenkään suuremmissa määrin tulevien työtehtävien kaltaisia (jos jää tutkijaksi) hommia.

jolina

Eikö ketään muuta hämmästytä asiassa se, että tässä on valittajana (isä) pakistanilainen maahanmuuttaja?

Voin hyvin uskoa, että sosiaaliviranomaiset suosivat naisia mutta että asiasta tehdään haloo, johtuu siitä, että äidin vastapelurina on maahanmuuttaja. Ei näihin asioihin ole tartuttu, kun valittajana on ollut kantasuomalainen VHM

Pekka walden

Quote from: Paholaisen asianajaja on 21.07.2009, 14:57:03
Sossuntädit ovat usein valtiotieteilijöitä, ja vieläpä osastolta jonne on sangen vaikea päästä. Näin muuten olen kylläsitä mieltä, että maisterinpaperit eivät todellakaan ole mikään erityinen saavutus melkein millään alalla.
Eräskin espoolainen sosiaalityöntekijä on niin pahasti lukihäiriöinen, ettei pysty kirjoittamaan muistiinpanoja ylös puhelinkeskustelun aikana.
Tämä sama sossu pelkää miespuoleisia mamuja niin paljon, ettei uskalla evätä näiden harkinnanvaraisia vaatimuksia, oli nämä vaatimukset sitten mitä tahansa. Itkua kyllä jaksaa tihruttaa jatkuvasti ja valittaa työnsä raskautta ja maahanmuuttajaparkojen ahdinkoa.

Kuulin kyllä hiljattain,että olisi siirretty toisiin tehtäviin.

RP

Quote from: jolina on 21.07.2009, 15:12:47
Eikö ketään muuta hämmästytä asiassa se, että tässä on valittajana (isä) pakistanilainen maahanmuuttaja?

Voin hyvin uskoa, että sosiaaliviranomaiset suosivat naisia mutta että asiasta tehdään haloo, johtuu siitä, että äidin vastapelurina on maahanmuuttaja. Ei näihin asioihin ole tartuttu, kun valittajana on ollut kantasuomalainen VHM

Toinen vaihtoehto on se, että sosiaaliviranomaiset eivät kuitenkaan ole niin tyhmiä, että he yleensä olisivat jättäneet kirjallisia todisteita, ei ainoastaan puolueellisesta, vaan (näin maalikon silmiin) myös selkeän rikollisesta toiminnasta.

"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Ernst

Quote from: Paholaisen asianajaja on 21.07.2009, 14:57:03

Höpö höpö! Minulla on maisterin paperit, ja olen ylpeä niistä!
Sinulla ei taida olla, kade!  ;)
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

rankka

Harkinnanvarainen on paukkunut parilla eurolla. Kyllä näin paikkakuntalaisena tulee hyvä mieli.  :'(

Noooooh norjalaisvitsi. Eihän lapselle voi hintaa laittaa ...

Toivottavasti tämä pakistanilainen ei ollut eräs "paki-pakolainen" joka myy huumeita. 

Veli Karimies

Harvinaisen ammattitaidotonta jengiä ovat kyllä sossutädit. On tullut todettua kun itse hakenut toimeentulotukea, joskus tuntuu, etteivät ne osaa edes lukea.

Ei ole mitään tulosvastuuta katsos niin ei niitten tartte osata.