News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2015-08-06 Mänttäläinen kirpputori joutuu sulkemaan ovensa (syy: pakolaiset)

Started by koli, 06.08.2015, 11:57:19

Previous topic - Next topic

Mockba

Quote from: Nuivake on 23.08.2015, 22:06:26
Vaikka tuosta voi lukea kuvaamisesta julkisella paikalla:
https://vartijavahti.wordpress.com/valokuvaaminen/

Julkisella paikalla tulee kaikkien olla yhtä kaikki aina lähtökohtaisesti julkaisukelpoisessa kuosissa. Ei ole olemassa mitään mystistä "kunniaa" tai yksityisyyden suojaa" johon kuvattu voisi automaattisesti vedota ja estää kuvan julkaisu, jos kuva on laillisesti syntynyt.

Mitkään Journalistiliiton ohjeet yms eivät koske muita kuin ehkä liiton jäseniä.

Lalli IsoTalo

— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Siili

Quote from: koli on 20.08.2015, 12:44:33
QuoteMaahanmuuttajan ei tarvitse nöyristellä
– He ei voi muuttaa meidän kulttuuria, mutta sallittakoon heille heidän oma kulttuurinsa, Tukia kiteyttää.
http://www.kmvlehti.fi/Uutiset/1194994612793/artikkeli/maahanmuuttajan+ei+tarvitse+noyristella.html

Voihan sen sallia, mutta siitä ei ole pakko pitää.  Vai kuuluuko monikulttuurisuuteen valehtelukin?  Itse en ainakaan jaksa näytellä kunnioittavani vastenmielisiä kulttuurin imenemismuotoja. 

Mitenköhän vokkien henkilökuntaa on evästetty?  Kuinka paljon sen pitää sietää perseilyä kulttuurierojen suvaitsemisen nimissä?  Pitääkö esimerkiksi naispuolisen henkilökunnan hyväksyä naisten kohtelu alempiarvoisina olentoina?

Blanc73

Onko fiksu ja muut huomioon ottava kohtelias käytös näiltä uusimmilta haittamaahanmuuton hedelmiltä liikaa vaadittu? Ilmeisesti on. Kamelinpaska-nuotiolta suomalaisten VOK-tätien hyysättäviksi, melkoinen hyppäys iPad-lapsukaisillle. Ei ihme jos vauhtisokeus iskee perussyyrialaiseen ihmemieheen>:(
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Riukulehto

Quote from: tuo mies on 23.08.2015, 21:53:21
Ainakin Lidl oli kieltänyt kuvaamisen toloissaan ja jos joku tuli sinne kameran kanssa ja henkilökunta huomasi asian, kuvaaminenj kiellettiin ja henkilöä mahdollisesti vaadittiin poistumaan liikkeestä.

QuoteSubject: Kuvaaminen myymälöissämme
  From: [email protected]
  Date: Tue, 5 Sep 2006 10:20:28 +0300

  Arvoisa Matti Käki,

  Olette tiedustelleet suhtautumistamme valokuvaukseen myymälöissämme. Myymälätila
  kuuluu julkisiin alueisiin, joten laillista estettä kuvaukselle ei ole
. Kiinteistön
  omistajan ja liikkeen harjoittajan roolissa olemme alusta asti toivoneet että
  myymälöissämme ei kuvattaisi. Syy toiveeseemme on asiointirauha asiakkaillemme.
  Kaikki eivät välitä kameroiden läsnäolosta tai kulutustottumustensa mahdollisesta
  taltioinnista. Toki valokuvausta voi harrastaa häiriöttäkin. Koska rajan veto
  häiritsevän ja häiriöttömän valokuvauksen välille läsnäolijoista riippuen on
  mahdotonta, yleinen toiveemme on yhä, että myymälöissämme ei kuvattaisi ilman
  lupaa.  Luotamme valokuvaajien harkintakykyyn ja hyviin tapoihin käydä ensin
  puhumassa asiasta  myymälävastaavan kanssa. Asiallisten kuvien ottaminen
  asialliseen tarkoitukseen varmasti hyväksytään.

  Ystävällisin terveisin

  Lidl Suomi Ky
  Asiakaspalvelu - 0800 0 5435
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Oami

Quote from: Topi Junkkari on 23.08.2015, 22:14:49
Quote from: Mockba on 23.08.2015, 22:03:03
Kummia harhaluuloja on kyllä viljelty. Julkisella paikalla ollaan aina lähtökohtaisesti julkaisukelpoisesssa kuosissa eikä olla yksityisyyden tai minkään ihme kunnian suojassa. Yksityisyyden suoja koskee vain yksityisiä tiloja.

Oulaaa.... Oamiii... tuus nyt vähän jeesaamaan, jos jaksat. Sie tiedät näistä paremmin. En nyt mitenkään jaksaisi vääntää. Saat sitten jonkun vaihtarin.

Perstuntumalta vastaan, että lain puolesta on ok julkaista se mikä on laillisesti kuvattu. "Hyvien tapojen puolesta" ehkä ei.

Mitä tulee yksityiseen kirpputoriin, niin sillä on oikeus valita asiakkaansa ja jopa kieltää kuvaajaa tulemasta sisälle, kuten tässä tapauksessa ymmärtääkseni kielsikin.

Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

koli

QuoteVastaanottokeskus: Suurimmat hakijaryhmät ovat Irakista, Somaliasta, Albaniasta ja Afganistanista
......

Pitkään puhuttanut kirpputoriyrittäjän Facebook-päivitys harmittaa vastaanottokeskuksen johtajaa.

– Meistä on ikävää, että yrittäjä ei ole kokenut saavansa apua meiltä. Me puutumme näihin asioihin yleensä rivakasti ja pohdimme yhdessä ratkaisuja. Keinot on lähinnä häiriöitä aiheuttaneiden asiakkaiden kanssa keskustelut ja ohjeistaminen. Yhteistyön lisääminen auttaa myös yleensä.

Vastaanottokeskuksen asiakkaita on aina ohjeistettu yhteiskunnassa toimimisesta ja tullaan ohjeistamaan jatkossakin.

– Haaste on siinä, että asiakkaat vaihtuvat jatkuvasti. He ovat itsenäisiä yksilöitä ja aikuisia ihmisiä, jotka itse vastaavat teoistaan. Toivomme, että kirpputorilla käyvät asiakkaat kunnioittavat yritystä ja toimivat kuten hyviin tapoihin kuuluu. Mikäli näin ei ole, toivomme yhteydenottoa pikaisesti. Me tunnemme asiakkaat ja voimme mennä paikanpäälle selvittämään tilannetta.

Mikä on sinun ja vastaanottokeskuksen asukkaiden suhtautuminen yrittäjän avautumiseen ja sen sisältöön?

– Kun asiakkaita asiasta informoitiin, he joille asiasta on sanottu ovat ymmärtäneet ja olleet pahoillaan toisten käytöksen puolesta. Ymmärrän yrittäjän tilanteen ja asia on varmasti juuri niin, kuin hän on sen tuonut esille; asiakkaat kulkevat porukoina, pitävät meteliä, saattavat sekoittaa, tulevat ennen sulkemisaikaa ja tinkaavat, koska ovat tottuneet toimimaan niin kotimaassaan.

Tätä ei kuitenkaan Jussilan mukaan tarvitse hyväksyä.

– Asiakkaita pitää neuvoa tiukasti, että tällainen ei Suomessa kerta kaikkiaan käy. Jos kerran näin toimii ja siitä sanotaan ja se menee perille, asian pitäisi olla sillä selvä. Kerta selittyy tietämättömyydellä kaksi kertaa on jo huono tapa. Miten suomalaisiin jotka käyttäytyvät huonosti pitäisi suhtautua? Puuttumalla asiaan tiukasti. Tässä voivat vastaanottokeskuksen työntekijät auttaa.

Jussilan mielestä yksinkertaisin tapa ratkaista yrittäjän kertoma ongelma olisi puuttua juuri niiden ihmisten käytökseen, jotka ongelmaa aiheuttavat.

– Jotta tiedetään keitä he ovat, tulisi tilanteeseen päästä heti kiinni. Tämän vuoksi ehdotimme hälytysnappia, josta olisi tullut meidän henkilökuntaa paikalle. Me tunnemme asiakkaat ja saamme viestin perille.

Voiko tämänkaltaisilla avautumisilla olla vaikutusta vastaanottokeskuksen toiminnan kehittymiseen ja säilymiseen paikkakunnalla?

– Meillä on mennyt muuten Mäntässä todella hyvin ja onneksi hyvin harvoin tulee tällaisia valitettavia tapauksia. Kehitämme toimintaamme jatkuvasti. Tällaiset tilanteet selvitetään, eikä ne vaikuta toimintaan tai sen pysyvyyteen. Meillä on tahtotila tehdä hyvää työtä asiakkaidemme ja kuntalaisten kanssa.

Jussilan mukaan Mänttä-Vilppulassa suhtaudutaan vastaanottokeskuksen asukkaisiin yleensä todella positiivisesti.

– Kriittinen palaute on myös tervetullutta, jotta tiedämme mitä tapahtuu ja mihin pitää puuttua. Kuntalaiset ovat mielestäni suhtautuneet ystävällisesti ja ymmärtäväisesti asiakkaisiimme ja toimintaamme. Olemme tästä hyvin iloisia. Lisäksi olemme aina saaneet paljon lahjoituksia kun olemme kalustaneet. Kiitos siitä. Edelleen tarvitaan peruskalusteita olemassa oleviin asuntoihin, eli lahjoituksista ollaan edelleen kiinnostuneita.
http://www.kmvlehti.fi/Uutiset/1194995128574/artikkeli/vastaanottokeskus+suurimmat+hakijaryhmat+ovat+irakista+somaliasta+albaniasta+ja+afganistanista.html
Mörökölli

Blanc73

Quote from: SPRMeistä on ikävää, että yrittäjä ei ole kokenut saavansa apua meiltä.
SPR todellakin teki kaikkensa auttaakseen yrittäjää: ehdotti aukioloajan pidentämistä arabialaista aikakäsitystä vastaavaksi ja leimasi yrittäjän rasistiksi. Näin muistelisin yrittäjän itsensä kommentoineen asiaa FB:ssä. Hienoa toimintaa SPR.

Quote from: SPRKriittinen palaute on myös tervetullutta
...jos rasistiksi leimaaminen ei haittaa palautteen antajaa.

Quote from: SPRTämän vuoksi ehdotimme hälytysnappia, josta olisi tullut meidän henkilökuntaa paikalle.
Kuinka kukaan ei voisi olla rakastamatta nykyistä monikulttuurisuutta?? :facepalm:  Tämän parempaa ei voi olla olemassakaan! Alkaako SPR jakamaan VOKkien läheisyydessä asuville kantis-naisille raiskaushälyttimiä ja pippurisumute-pulloja?
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Leso

Quote from:  Jussilan Minna– Asiakkaita pitää neuvoa tiukasti, että tällainen ei Suomessa kerta kaikkiaan käy. Jos kerran näin toimii ja siitä sanotaan ja se menee perille, asian pitäisi olla sillä selvä. Kerta selittyy tietämättömyydellä kaksi kertaa on jo huono tapa. Miten suomalaisiin jotka käyttäytyvät huonosti pitäisi suhtautua? Puuttumalla asiaan tiukasti. Tässä voivat vastaanottokeskuksen työntekijät auttaa.

Niin että anteeksi kuinka?
Mitä vitun tekemistä huonosti käyttäytyvillä suomalaisilla on tässä asiassa?

Kyllä minä neuvoisin Mäntän Amandaa niin, että opettelee puhumaan sitä kieltä, mitä Minskun kullannuput ymmärtää.
Semmoista paskastaniaa ei ole jossa ei ymmärrettäsi aakooneljäseiskaa.

Niin että semmoinen kainaloon. Ei sitä kieltä tartte varsinaisesti osata käyttääkään edes normeissa asiakastilanteissa.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Riukulehto

Kirppiksen Facebook:
QuoteKirppis auki ti-la klo. 10-17, tervetuloa!
Huomaattehan, että ovi suljetaan viimeaikaisten ongelmien vuoksi jo klo. 16.45, joten tulettehan aiemmin.
Lisäksi suuremmat ryhmät vain tilauksesta.
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Saturoitunut

Voihan lässytys!

Quote
......

Pitkään puhuttanut kirpputoriyrittäjän Facebook-päivitys harmittaa vastaanottokeskuksen johtajaa.

– Meistä on ikävää, että yrittäjä ei ole kokenut saavansa apua meiltä. Me puutumme näihin asioihin yleensä rivakasti ja pohdimme yhdessä ratkaisuja. Keinot on lähinnä häiriöitä aiheuttaneiden asiakkaiden kanssa keskustelut ja ohjeistaminen. Yhteistyön lisääminen auttaa myös yleensä.

Mitään ei tapahtunut ennen kuin yrittäjä toi asian julkisuuteen.

QuoteVastaanottokeskuksen asiakkaita on aina ohjeistettu yhteiskunnassa toimimisesta ja tullaan ohjeistamaan jatkossakin.

– Haaste on siinä, että asiakkaat vaihtuvat jatkuvasti. He ovat itsenäisiä yksilöitä ja aikuisia ihmisiä, jotka itse vastaavat teoistaan. Toivomme, että kirpputorilla käyvät asiakkaat kunnioittavat yritystä ja toimivat kuten hyviin tapoihin kuuluu. Mikäli näin ei ole, toivomme yhteydenottoa pikaisesti. Me tunnemme asiakkaat ja voimme mennä paikanpäälle selvittämään tilannetta.

"Asiakkaita" on siis ohjeistettu ja jos se ei tepsi, ohjeistetaan vielä lisää.

QuoteMikä on sinun ja vastaanottokeskuksen asukkaiden suhtautuminen yrittäjän avautumiseen ja sen sisältöön?

– Kun asiakkaita asiasta informoitiin, he joille asiasta on sanottu ovat ymmärtäneet ja olleet pahoillaan toisten käytöksen puolesta. Ymmärrän yrittäjän tilanteen ja asia on varmasti juuri niin, kuin hän on sen tuonut esille; asiakkaat kulkevat porukoina, pitävät meteliä, saattavat sekoittaa, tulevat ennen sulkemisaikaa ja tinkaavat, koska ovat tottuneet toimimaan niin kotimaassaan.

Eli ne kiltimmästä päästä olevat "asiakkaat", jotka ylipäänsä suostuvat kuuntelemaan vokin tätejä, ovat olleet pahoillaan niiden "asiakkaiden" puolesta, jotka eivät näille korvaansa lotkauta. Puhutaanko tässä nyt koululuokasta?

QuoteTätä ei kuitenkaan Jussilan mukaan tarvitse hyväksyä.

– Asiakkaita pitää neuvoa tiukasti, että tällainen ei Suomessa kerta kaikkiaan käy. Jos kerran näin toimii ja siitä sanotaan ja se menee perille, asian pitäisi olla sillä selvä. Kerta selittyy tietämättömyydellä kaksi kertaa on jo huono tapa. Miten suomalaisiin jotka käyttäytyvät huonosti pitäisi suhtautua? Puuttumalla asiaan tiukasti. Tässä voivat vastaanottokeskuksen työntekijät auttaa.

Kerta selittyy tietämättömyydellä, vaikka "asiakkaita" onkin aina ohjeistettu.

QuoteJussilan mielestä yksinkertaisin tapa ratkaista yrittäjän kertoma ongelma olisi puuttua juuri niiden ihmisten käytökseen, jotka ongelmaa aiheuttavat.

– Jotta tiedetään keitä he ovat, tulisi tilanteeseen päästä heti kiinni. Tämän vuoksi ehdotimme hälytysnappia, josta olisi tullut meidän henkilökuntaa paikalle. Me tunnemme asiakkaat ja saamme viestin perille.

He ovat itsenäisiä yksilöitä ja aikuisia ihmisiä, jotka itse vastaavat teoistaan. Jos eivät sitten vastaakaan, kannattaa kertoa niiden opelle. Aikuisopelle. Ope sitten ohjeistaa, vaikka onkin aina ohjeistettu.

QuoteVoiko tämänkaltaisilla avautumisilla olla vaikutusta vastaanottokeskuksen toiminnan kehittymiseen ja säilymiseen paikkakunnalla?

– Meillä on mennyt muuten Mäntässä todella hyvin ja onneksi hyvin harvoin tulee tällaisia valitettavia tapauksia. Kehitämme toimintaamme jatkuvasti. Tällaiset tilanteet selvitetään, eikä ne vaikuta toimintaan tai sen pysyvyyteen. Meillä on tahtotila tehdä hyvää työtä asiakkaidemme ja kuntalaisten kanssa.

valitettava tapaus = VOKin sähläys vuotaa julkisuuteen

Tilanteet selvitetään siten, että ope ohjeistaa aikuisia, joita on jo ohjeistettu. Jos se menee perille, asian pitäisi olla sillä selvä.™

QuoteJussilan mukaan Mänttä-Vilppulassa suhtaudutaan vastaanottokeskuksen asukkaisiin yleensä todella positiivisesti.

– Kriittinen palaute on myös tervetullutta, jotta tiedämme mitä tapahtuu ja mihin pitää puuttua. Kuntalaiset ovat mielestäni suhtautuneet ystävällisesti ja ymmärtäväisesti asiakkaisiimme ja toimintaamme. Olemme tästä hyvin iloisia. Lisäksi olemme aina saaneet paljon lahjoituksia kun olemme kalustaneet. Kiitos siitä. Edelleen tarvitaan peruskalusteita olemassa oleviin asuntoihin, eli lahjoituksista ollaan edelleen kiinnostuneita.

Totta tosiaan, eikö paikallinen yrittäjäkin sietänyt VOKin perseilyä puoli vuotta ennen kuin vei asian julkisuuteen? Todella ymmärtäväistä.

Kemolitor

Pelkään pahoin, että tästä kohdasta nousee kohta rasismikohu:

Quote from: Riukulehto on 02.09.2015, 19:20:40
Kirppiksen Facebook:
QuoteLisäksi suuremmat ryhmät vain tilauksesta.

Suuremmat ryhmät taitaa Mäntässä tarkoittaa lähinnä vastaanottokeskuksen väkeä. Mahtaako mennä kovinkaan pitkää aikaa, kun joku jo tekee tuosta valituksen yhdenvertaisuusvaltuutetulle.

Topi Junkkari

Quote from: Kemolitor on 02.09.2015, 20:08:29
Suuremmat ryhmät taitaa Mäntässä tarkoittaa lähinnä vastaanottokeskuksen väkeä. Mahtaako mennä kovinkaan pitkää aikaa, kun joku jo tekee tuosta valituksen yhdenvertaisuusvaltuutetulle.

Mänttä on TaidekaupunkiTM, voihan tuo tarkoittaa vaikkapa bussilastillista museokävijöitä :P
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950