News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2015-08-17 HS:Maahanmuutto­ministeri: "Älkää tulko houkutelluksi Tanskaan"

Started by B52, 17.08.2015, 13:57:20

Previous topic - Next topic

B52

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1439776560751

Maahanmuutto­ministeri vei viestin pakolaisleireille: "Älkää tulko houkutelluksi Tanskaan"

Tanskan maahanmuutto- ja integraatioministeri Inger Støjberg vieraili viikonloppuna Jordaniassa ja Libanonissa pakolaisleireillä, joihin sadattuhannet ihmiset ovat paenneet Syyrian sisällissotaa. Hänen tarkoituksenaan oli tutustua leirien oloihin ja välittää sanoma pakolaisille, jotka pohtivat muuttamista Eurooppaan.

"Minun viestini näille ihmisille on, ettei heidän pitäisi tulla houkutelluksi Tanskaan ihmissalakuljettajien mukana. Velvollisuuteni tanskalaisena poliitikkona on varmistaa, että Tanska pysyy myös tulevaisuudessa sellaisena maana kuin se on nyt", Støjberg sanoi sanomalehti Jyllands-Postenin mukaan.

Tanskalaiset tiedotusvälineet seurasivat ministerin vierailua Jordaniassa Zaatarin leirillä, jonne on majoittunut yli 80 000 ihmistä. Siellä hän tapasi kolmelapsisen syyrialaisperheen teltassa, jossa he ovat asuneet vuoden.

"Hei, minä olen Inger", ministeri sanoi astuttuaan telttaan ja käteltyään perheen seitsenvuotiaan tyttären, joka ensi töikseen toivotti vieraalle hyvät huomenet. Sitten Støjberg kuunteli perheen kertomusta leirin ankeista oloista. Ihmisille ei esimerkiksi tarjota juoksevaa vettä, ja käymälä on reikä maassa.

"Haluan Itävaltaan, Hollantiin tai Tanskaan, mutta suoraan sanoen Tanska miellyttäisi eniten. – – Olen nähnyt tv:ssä, että Tanskan kaltaisissa maissa on hyvät olot. Mahdollisuudet ja lasteni tulevaisuus olisivat parempia siellä", perheen isä Adel sanoi Støjbergille Tanskan TV2:n mukaan.

Støjberg sanoi, että Tanskaan saapuvien siirtolaisten määrän väheneminen voisi vapauttaa valtion varoja käytettäväksi pakolaisten olojen parantamiseen kriisimaiden naapurustossa. Siksi hän kysyi perheeltä, voisivatko he ajatella jäävänsä asumaan pakolaisleirille tai sen lähistölle, jos oloja parannetaan.

Perheen isä Adel vastasi, etteivät he missään tapauksessa halua jäädä koko seudulle.

Tanska on leikkaamassa turvapaikanhakijoille tarjoamiaan sosiaalietuuksia. Uuden oikeistoliberaalin hallituksen suunnitelmissa on kertoa asiasta mainoskampanjalla ulkomaisissa viestimissä.

Jyllands-Postenin mukaan Tanskasta haki viime vuonna turvapaikkaa 7 087 syyrialaista, ja tahti jatkui samankaltaisena kuluvan vuoden alkupuolella.

Suomesta haki viime vuonna turvapaikkaa 149 syyrialaista, kuluvan vuoden ensimmäisen puoliskon aikana 88, kertovat maahanmuuttoviraston tilastot.

Tanskasta haki turvapaikkaa viime vuonna yhteensä noin 15 000 ihmistä, Suomesta noin 3 700.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

koli

QuoteMaahanmuutto­ministeri vei viestin pakolaisleireille: "Älkää tulko houkutelluksi Tanskaan"

Tanskan maahanmuutto- ja integraatioministeri Inger Støjberg vieraili viikonloppuna Jordaniassa ja Libanonissa pakolaisleireillä, joihin sadattuhannet ihmiset ovat paenneet Syyrian sisällissotaa. Hänen tarkoituksenaan oli tutustua leirien oloihin ja välittää sanoma pakolaisille, jotka pohtivat muuttamista Eurooppaan.

"Minun viestini näille ihmisille on, ettei heidän pitäisi tulla houkutelluksi Tanskaan ihmissalakuljettajien mukana. Velvollisuuteni tanskalaisena poliitikkona on varmistaa, että Tanska pysyy myös tulevaisuudessa sellaisena maana kuin se on nyt", Støjberg sanoi sanomalehti Jyllands-Postenin mukaan.

Tanskalaiset tiedotusvälineet seurasivat ministerin vierailua Jordaniassa Zaatarin leirillä, jonne on majoittunut yli 80 000 ihmistä. Siellä hän tapasi kolmelapsisen syyrialaisperheen teltassa, jossa he ovat asuneet vuoden.

"Hei, minä olen Inger", ministeri sanoi astuttuaan telttaan ja käteltyään perheen seitsenvuotiaan tyttären, joka ensi töikseen toivotti vieraalle hyvät huomenet. Sitten Støjberg kuunteli perheen kertomusta leirin ankeista oloista. Ihmisille ei esimerkiksi tarjota juoksevaa vettä, ja käymälä on reikä maassa.

"Haluan Itävaltaan, Hollantiin tai Tanskaan, mutta suoraan sanoen Tanska miellyttäisi eniten. – – Olen nähnyt tv:ssä, että Tanskan kaltaisissa maissa on hyvät olot. Mahdollisuudet ja lasteni tulevaisuus olisivat parempia siellä", perheen isä Adel sanoi Støjbergille Tanskan TV2:n mukaan.

Støjberg sanoi, että Tanskaan saapuvien siirtolaisten määrän väheneminen voisi vapauttaa valtion varoja käytettäväksi pakolaisten olojen parantamiseen kriisimaiden naapurustossa. Siksi hän kysyi perheeltä, voisivatko he ajatella jäävänsä asumaan pakolaisleirille tai sen lähistölle, jos oloja parannetaan.

Perheen isä Adel vastasi, etteivät he missään tapauksessa halua jäädä koko seudulle.
...
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1439776560751?jako=7410136f42ef69765a5f7a21e01f5c41

Edit. Minuutin myöhässä tehty avaus... Voi poistaa.
Mörökölli

Foundation

- Voisitteko te ajatella jäävänne asumaan pakolaisleirille tai sen lähistölle, jos oloja parannetaan?
- Ei missään nimessä.
- Miksi?
- Meillä ei ole juoksevaa vettä. Onko teillä?
- On.
- Meillä on reiät maassa. Onko teillä kunnolliset vessat?
- On.
- Miksi sä sitten täällä olet?
- Kertomassa teille, että meillä ei ole asiat yhtään sen paremmin kuin teilläkään.
- Miksi?
- Ettei teitä houkuteltaisi meille.
"Erityisesti on mainittava kokoomuksen Wille Rydman, jolla on järkeviä näkemyksiä ja joka onnistui toisella yrittämällä." - Jussi Halla-aho 2015

"Koska puheenaihe on jatkuvasti sama, huomaan pitäväni jatkuvasti suunnilleen samaa puheenvuoroa, mutta toistoahan ei koskaan ole liikaa." - Jussi Halla-aho 2015

Axlone

Quote"hän kysyi perheeltä, voisivatko he ajatella jäävänsä asumaan pakolaisleirille tai sen lähistölle, jos oloja parannetaan?"

"Perheen isä Adel vastasi, etteivät he missään tapauksessa halua jäädä koko seudulle."

"Haluatteko miljoona vai tuhat euroa?

"En missään tapauksessa halua tuhatta euroa"