News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2015-07-23 Helsinki lopetti matkailuyritysten "Gay friendly" -koulutuksen

Started by Outo olio, 23.07.2015, 22:30:16

Previous topic - Next topic

Outo olio

QuoteHelsinki 23.7.2015 klo 13:48 | päivitetty 23.7.2015 klo 18:44
Helsinki lopetti matkailuyrityksille tarjotun Gay friendly -koulutuksen

Helsingin kaupunki ei enää järjestä koulutuksia, joiden kautta yritysten oli mahdollista saada niin kutsuttu Gay comfort -sertifikaatti. Sertifikaatti toimi aiemmin merkkinä matkailijoille yrityksen seksuaalivähemmistö-ystävällisyydestä.

(http://img.yle.fi/uutiset/helsinki/article8176060.ece/ALTERNATES/w960/gaykuva.png)

Vuodesta 2009 lähtien toiminut Gay Friendly Helsinki -matkailuverkosto kokosi kuuden vuoden ajan yhteen yrityksiä, jotka haluavat panostaa lhbt -matkailijoiden palveluihin. Lhbt-lyhenteellä tarkoitetaan seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvia ihmisiä, kuten lesboja, homoja, biseksuaaleja ja transihmisiä.

Helsinki on matkailuverkoston puitteissa tarjonnut verkostoon liittyville yrityksille ilmaisen koulutuksen, jonka päätteeksi yritys on saanut Gay Comfort -merkin. Vuoden vaihteessa pääkaupunki päätti kuitenkin lakkauttaa verkoston.

Visit Helsingin markkinointisuunnittelijan Jenny Taipaleen mukaan toiminnan kustannustehokkuus ei enää vastannut kaupungin toiveita. Taipale kertoo, että yritysten into on vuosien varrella hiipunut, eikä kaupungin ole enää kannattavaa ylläpitää koulutusta.


– Aktiivisiakin yrityksiä verkoston piirissä toki toimi loppuun asti, mutta useiden yritysten passiivisuus johti pääasiassa lopettamispäätökseen, Taipale sanoo.

Nykyään listalle pääsee pelkällä ilmoituksella

Helsingin järjestämillä "sensitive training"-kursseilla opetettiin yrityksille mitä lhbt-ystävällisyys tarkoittaa ja miten asiakkaita kohdellaan tasa-arvoisesti. Nyt kaupungin tarjoama kurssitoiminta on lopetettu, mutta Visit Helsinki kerää edelleen sivuilleen listaa lhbt-matkailijoihin panostavista yrityksistä.

Tätä nykyä yritys voi saada Gay Comfort -tunnuksen, jos osallistuu Out Now Consulting -yrityksen koulutukseen. Helsingin kaupunki ei vain tarjoa enää koulutusta. Yrityksen tulee kustantaa koulutus itse.

Visit Helsingin listaukseen yritykset voivat päästä pelkän ilmoituksen perusteella.

Jenny Taipaleen mukaan erityistä valvontaa ei kaupungin laatukriteeristön täyttymisen ja yritysten soveltuvuuden suhteen ole.

– Jos yritys haluaa osaksi Visit Helsingin Gay friendly -listaa, lähetämme yritykselle laatukriteeristön, ja sitten on yrityksen omana tehtävänä pohtia, täyttyykö laatukriteeristö vai ei, Taipale sanoo.

Taipale vakuuttaa, että niin sanottua gay-markkinointia jatketaan kaupungin toimesta eri muodoissa edelleen, matkailuverkoston lopettamisesta huolimatta.

Ella Mikkola
Yle Uutiset
http://yle.fi/uutiset/helsinki_lopetti_matkailuyrityksille_tarjotun_gay_friendly-koulutuksen/8175985

Sateenkaarifantasia osoittautui haihatteluksi. :(
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Saturoitunut

Muutama prosentti väestöstä olikin vain muutama prosentti potentiaalisesta rahasta! :o

J. Lannan haamu

Juuri kun ajattelin, ettei Suomi voi enää turhemmasta asiasta kilpailla tai profiloitua, niin tulihan se sieltä. Miten kohdella asiakkaita tasa-arvoisesti, no mitä helvettiä, pitääkö siinäkin alkaa aspa-tehtävissä kyselemään että no mitäs sinulle homo kuuluu? Juuri tässä nämä homosaatiolaiset epäonnistuvat; he koittavat nostaa täysin itsestään selviä asioita tapetille ja luoda niihin lisäarvoa.

Helsinki on jo homoille ja lesboille yksi Euroopan turvallisimmista ja parhaista kaupungeista, nimenomaan sukupuolineutraalisuuden suhteen. Kuusi vuotta tuollaista touhua, what a waste....
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Isäntä ja loinen

Homohössötys on maailmalla isoa bisnestä. Homoissa on paljon hyvätuloisia kaupunkilaisia, jotka mieluusti törsäävät rahansa kaikenlaisiin homospesifeihin kotkotuksiin. Me takapajuiset suomalaiset emme osaa ottaa omaa siivuamme tästä kasvavasta kakusta. There is no business like homohömppäbusiness.
- Vapaus vai vastuu?
- Vastuu.
- Oikeus vai velvollisuus?
- Velvollisuus.

Skeptikko

Quote from: Saturoitunut on 23.07.2015, 22:46:51
Muutama prosentti väestöstä olikin vain muutama prosentti potentiaalisesta rahasta! :o

Minusta ongelma oli tätäkin pahempi. Olen tämän ja jonkun toisen kuulemani homojen huomioonottamiskurssin yhteydessä ihmetellyt, että miten ihmeessä saadaan aikaa palamaan niin uskomattomasti tällaiseen. Muistaakseni se kurssi oli jossain länsimaassa laajalle ihmisjoukolle (olikohan kunnan kaikille työntekijöille tms) järjestetty useamman kuukauden mittainen kurssi seksuaali- ja/tai sukupuolivähemmistöjen tms huomioimisesta työssä.

Minusta homona tällaiseen riittäisi useimmilla aloilla muutaman ranskalaisen viivan lista - ja ehkä niiden päälle muutama lyhyt esimerkki hyvästä ja huonosta käytännöstä, kuten:

-yritä olla tarkoituksella loukkaamatta, tahattomasta erehdyksestä tuskin kovinkaan moni vetää hernettä nenään
-mahdollisuuksien mukaan on hyvä pyrkiä tarjoamaan erilaiset lomakkeet yms siten, että ne voi järkevästi täyttää vaikka puoliso olisi samaa sukupuolta jne
-jotain muuta?

Matkailuyritykset ehkä suosittelevat jotain nähtävävyyksiä turisteille ja voisi olla hyvä, että listalla olisi jotain keskivertohomoakin kiinnostavia kohteita (tosin en kyllä tiedä miksi ylipäätään kukaan hetero tai homo jaksaisi vaivautua tulemaan turistina Helsinkiin, kun ei täällä nyt niin hirveästi nähtävää ole).
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Tabula Rasa

Liekö näiden yritysten työntekijöillä on nk. homokortti josta pitää maksaa 1000e 5v välein ja istua viikko kertauskurssilla?
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

l'uomo normale

Ainakin parissa kahvilassa on roikkunut sateenkaarirättejä, liekö omistajina/ pyörittäjinä ihan oikeita sateenkaari- ihmisiä vai onko se kustannustehokkain tapa ryhtyä gayfriendlyksi. En tullut kysyneeksi, olisiko heillä ollut tarjolla erityisiä homoleivoksia.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Paawo

Quote from: J. Lanta on 23.07.2015, 22:54:42
Helsinki on jo homoille ja lesboille yksi Euroopan turvallisimmista ja parhaista kaupungeista, nimenomaan sukupuolineutraalisuuden suhteen. Kuusi vuotta tuollaista touhua, what a waste....

Helsinki ei enää kauaa ole tuossa asemassa. Tulee uudet säännöt ja uusi järjestys, rakennustyöt alkavat kohta.
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

siviilitarkkailija

Näin pitkään kesti yrityksillä ymmärtää että homoilu ja liiketoiminta on kaksi aivan eri asiaa. Helsingin kaupungin virastossa toiminta ja homoilu sensijaan näyttää olevan yhteneväistä. Mutta Helsingissä valtaa pitää vihreät ja kokoomuskommunistit joilla ei näytä olevan mitään kykyä pohtia edes alkeellisia asioiden todellisia ja taloudellisia kannattavuuslaskelmia.

Homoravintola, homohotelli, homomyymälä, homouimala...ja sitten pohditaan kun kauppa ei käy. Joo, on se kumma kun kauppa ei käy. Vaikka putiikki olisi kokoomuskaupunginjohtajan ja vihervasemmistolaisen apulaiskaupunginjohtajan mukaan homosteltu viimeistä piirtoa myöten tyydyttämään vaativimman homoaktivistin oikut. Kumma juttu.

Quote(tosin en kyllä tiedä miksi ylipäätään kukaan hetero tai homo jaksaisi vaivautua tulemaan turistina Helsinkiin, kun ei täällä nyt niin hirveästi nähtävää ole

No jos ei viitsi matkustaa afrikkaan tai Romaniaan niin voi tulla Helsinkiin. Romanit on koko kesän Helsingissä ja edellinen ympäri vuoden. Myös satama kannattaa nähdä kun käy Tallinnassa. Meinaan että jos haluaa nähdä eurooppalaisia eikä vain kehitysmaiden kansoja. Tosi laiska voi säästää Tallinnan matkan ja kuunnella ihmisten puhetta. Huomaa sitten että Helsingissä suomalaiset onkin virolaisia joiden kalja vain on kalliimpaa.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Faidros.

www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/79670-homo-helsinki-on-pieni-ja-vaatimaton
Artikkelista selviää mistä mättää. Homo-kuntosali oli pystyssä 2kk ennen konkurssia...
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

elven archer

Tasa-arvoinen kohtelu ei vaadi, eikä salli, erityiskohtelua, koska erityiskohteluhan on jo käsitteellisesti ristiriidassa ajatuksen kanssa. Näin ollen riittää, että ihmisiin suhtaudutaan ihan tavallisesti ihmisinä.

Toinen asia on sitten kohdennetun markkinoinnin harjoittaminen. Siinä voi olla perusteltua mainostaa, että tänne vain, koska täällä ollaan gay friendly. Monessa paikassa nimittäin ei olla. Tähän voi myös liittyä kohderyhmän jotenkin huomioivia palveluja. Mutta tämä on normaalia bisnestä.

Vilkaisin, mitä tuo Gay Comfort -sertifikaatti oikein tarkoittaakaan, ja vaikuttaa, että kyseessä on eräänlainen varpaillaan olemisen sensitiivisyysohje. Vastustan tällaista paapomista, tässä ja muissakin asioissa. Se on liian läheistä lukua kulttuurirelativismille ja poliittiselle korrektiudelle. "Oih, kuinka minun täytyykään nyt toimia, etten vain loukkaa tuota hysteerisen herkkähipiäistä muslimia/kristittyä/naista/miestä/marsilaista/elefanttia?"

Jaska-70

Siis tää koko gay, gay, gay, media mylläkkä toimii monella jo päinvastoin. Tai ainakin itse huomaan että jatkuva sateenkaari rummutus itse asiassa rupee vituttaan kokoajan enemmän. Ja sitä myötä nuivistun koko ajan antigay suuntaan. Mun mielestä saa olla niin gay kun haluaa, mutta ei siitä tarvii tollasta meteliä pitää!! Ja lapset pitää jättää rauhaan, niille ei sateenkaari juttuja pidä pakkosyöttää!! :facepalm:


siviilitarkkailija

Quote– Täällä on liian vähän populaa. Toisin on Pariisissa, Berliinissä ja Madridissa.

Täällä on aivan selvästi LIIKAA populaa. Ihmisiä jotka kuvittelevat olevansa tai muuttavansa Helsingin Pariisiksi, Berliiniksi tai Madridiksi. Jotenkin noissa monikulttuurikaaoksen puuhahenkilöissä on kaikissa sama rakenteellinen virhe. Sensijaan että ITSE pakkaa kimpsut ja kampsut ja muuttaa, niin haluaakin avata joka portin ja rajan ja tuottaa läjäpäin ihmisiä muuttamaan.

Sitten on tämä "homot käyttää enemmän rahaa matkustellessaan kuin heterot". Jotenkin aika perseestä tuollainen. Logiikka johtaa automaattisesti mm pienimpien lasten syrjintään. Hehän eivät käytä yhtään tai aivan marginaalisen määrän rahaa. Vihervasemmistolainen ja korporaatiokommunistinen Helsingin kaupunginjohto ilmeisesti laittaa kyltit että "PIKKULAPSET EIVÄT OLE TERVETULLEITA HOMOMYÖNTEISEEN KAUPUNKIIN t: Helsingin kaupungin kanslia.". Toisaalta tämä selittää Helsingin innon majoittaa mamuja enemmän kuin suomalaisia. Paperittomat ja turhapaikkaa hakevat tosiaan käyttää enemmän rahaa kuin "heterot". Valitettavasti vain kaupungin ja veronmaksajien velkarahaa.

Ps on se kumma kun väestö vain vanhenee.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Uimakoulutettava

Tuollaisen ratikan muodossa kulkevan homostelumainoksen kyytiin onkin kiva nousta koko perheen voimin. Not.

Yrityslista on hyvä olemassa - tietääpä boikotin kohteet. Esim. hotellia nettisivuilla varatessa "Gay friendly" tms. -mainos on myös suureksi avuksi paikan valitsematta jättämisessä.

Laittakaapa pride-kulkue jättimoskeijan kylkeen ja ihailkaa pääkaupunkiseudun monikulttuurista värinää. :roll:

Lisäksi syrjityt romanikerjäläiset, ässätaustaiset suurperheet ja jihadistisotaveteraanipaluumuuttajat mukaan  ystävällisyyskaupunkisuunnitteluun, niin johan vetovoimatekijät kasvavat -  siis maaseudun ja ympäristökuntien.



"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

elven archer

Quote from: siviilitarkkailija on 24.07.2015, 10:05:38
Näin pitkään kesti yrityksillä ymmärtää että homoilu ja liiketoiminta on kaksi aivan eri asiaa.
Omituisesti sanottu. Esim. Amsterdam on hyötynyt Euroopan homopääkaupunkina olemista huomattavasti. Homoja ei juuri kiinnosta enää Venäjälle matkustaa, joten Helsinki on näillä leveysasteilla yksi läheisimmistä vaihtoehdoista Pietarille ja Moskovalle. Jos joku miettii ylipäätään matkustamista tänne päin maailmaa, niin Helsingillä olisi tässä mahdollisuuksia ottaa osansa siitä.

Quote
Homoravintola, homohotelli, homomyymälä, homouimala...ja sitten pohditaan kun kauppa ei käy. Joo, on se kumma kun kauppa ei käy. Vaikka putiikki olisi kokoomuskaupunginjohtajan ja vihervasemmistolaisen apulaiskaupunginjohtajan mukaan homosteltu viimeistä piirtoa myöten tyydyttämään vaativimman homoaktivistin oikut. Kumma juttu.
Nyt lähti taas mopo käsistä. Homofobia on helppo tunnistaa esimerkiksi tuollaisesta naurettavasta liioittelusta. Eihän noissa jutuissasi ole järjen hiventäkään. Miten putiikki "homostellaan"? Laitetaanko sinne mielestäsi liikaa trendikkäitä vaatteita vai mitä ihmettä?

elven archer

Quote from: Jaska-70 on 24.07.2015, 10:50:33
Siis tää koko gay, gay, gay, media mylläkkä toimii monella jo päinvastoin. Tai ainakin itse huomaan että jatkuva sateenkaari rummutus itse asiassa rupee vituttaan kokoajan enemmän. Ja sitä myötä nuivistun koko ajan antigay suuntaan.
Sehän loppuu heti, kun sille ei ole enää tarvetta. Asia on siten homofoobikkojen käsissä. Kun he hyväksyvät homot osaksi yhteiskuntaa, niin ei ole enää tarvetta kampanjoida homojen ihmisoikeuksien puolesta ja tilanne normalisoituu. Ja kyllä, sitä kampanjointia tarvitaan, koska monen mielestä ihan normaali näkyminen katukuvassa ja esiintyminen vaikkapa televisiossa on "homopropagandaa" eli nuo ihmiset haluavat homojen pysyvän piilossa. Toki he korostavat, että heillähän ei ole mitään homoutta vastaan, kunhan sitä ei vain tuputeta heille, eli siis kunhan homot pysyvät piilossa.

Quote
Mun mielestä saa olla niin gay kun haluaa, mutta ei siitä tarvii tollasta meteliä pitää!! Ja lapset pitää jättää rauhaan, niille ei sateenkaari juttuja pidä pakkosyöttää!! :facepalm:
Bingo! Tuossahan tuo taas tulikin. Kyllä ihmiset ovat ennalta arvattavia. Samoin tuo "ajatelkaa lapsia!" tuo mieleen Venäjällä suositun savuverhon. Että homot muka aivopesevät lapsia esittämällä ilmeisesti hirmuisen kamalana ajatuksena, että heidätkin pitäisi hyväksyä ihmisinä siinä missä muutkin. Sellaisen "pakkosyötöstä" sitten ihmiset ovat huolissaan.

Malla

Quote from: Skeptikko on 24.07.2015, 00:34:04

Minusta homona tällaiseen riittäisi useimmilla aloilla muutaman ranskalaisen viivan lista - ja ehkä niiden päälle muutama lyhyt esimerkki hyvästä ja huonosta käytännöstä, kuten:

-yritä olla tarkoituksella loukkaamatta, tahattomasta erehdyksestä tuskin kovinkaan moni vetää hernettä nenään
-mahdollisuuksien mukaan on hyvä pyrkiä tarjoamaan erilaiset lomakkeet yms siten, että ne voi järkevästi täyttää vaikka puoliso olisi samaa sukupuolta jne
-jotain muuta?


Aivan Eksyin itse hädänalaisena entiseen kantapubiini Lontoossa. Edellisestä visiitistä oli aikaa, enkä tiennyt paikan muuttuneen (miesten) gaypubiksi. Ihmettelin vähän, kun yhtään naista ei näkynyt, mutta, jipiaijee, naistenvessa löytyi entisestä paikasta ja henkilökunta oli asiallista. Asiallisuus on hyvä.

Kaptah

Mun mielestäni on oikein hyvä jos homoja kohdellaan asiakkaina ihan niin kuin muitakin. Se on hyvä juttu sekä yleisen kohteliaisuuden että bisneksen kannalta, koska maailmassa on melko paljon homoja, ja monet näistä jopa matkailevat.

Sen sijaan en ole kovinkaan innoissani siitä, että jonkun homoystävällisyysplakaatin saadakseen pitää osallistua jonkun konsultin järjestämälle kurssille. Mitäs jos vaan kohdeltaisiin homoja ihan niin kuin muitakin ja jokainen, joka aikoo olla syrjimättä homoja, voisi pistää ihan sellaisen plakaatin puljunsa oveen ja nettisivuille kuin tykkää?
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

Lalli IsoTalo

Homoraitsikkakumarrus 2% vähemmistölle saattoi osoittautua pyllistykseksi 98% enemmistölle.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

elven archer

Quote from: Lalli IsoTalo on 24.07.2015, 11:19:19
Homoraitsikkakumarrus 2% vähemmistölle saattoi osoittautua pyllistykseksi 98% enemmistölle.
Miksi sanoit noin? Jutusta käy ilmi, että syynä lopettamiseen oli yritysten mielenkiinnon puute. Nyt tässä ketjussa useampi on jo olkiukkoja punonut siitä, että kauppa kärsi. Sen lisäksi on huomattava, että homoja on enemmän kuin 2 % ja että suurin osa suomalaisista ei katso noita juttuja pyllistyksenä heille, kuten homoliittojen saama tuki osoittaa.

siviilitarkkailija

Quote from: elven archer on 24.07.2015, 10:59:31
Quote from: siviilitarkkailija on 24.07.2015, 10:05:38
Näin pitkään kesti yrityksillä ymmärtää että homoilu ja liiketoiminta on kaksi aivan eri asiaa.
Omituisesti sanottu. Esim. Amsterdam on hyötynyt Euroopan homopääkaupunkina olemista huomattavasti. Homoja ei juuri kiinnosta enää Venäjälle matkustaa, joten Helsinki on näillä leveysasteilla yksi läheisimmistä vaihtoehdoista Pietarille ja Moskovalle.

Minä en ymmärrä millä logiikalla Helsingin pitäisi olla joku "vaihtoehto" Pietarille tai Moskovalle. Miksi? Ketä varten? Helsinki-Vantaa on Pulkovon lentoaseman varakenttä, mutta Vantaan ja Helsingin kaupungin typeryydestä johtuen, edes tätä ei haluttu ratkaista kaukoliikennejunilla vaan lentoasemalle rakennettiin pelkkä paikallisliikenteen junayheys. Kaupunki on sitäpaitsi lopettanut tai rajannut kuvausoikeuksia joissa Helsinkiä on maskeerattu Moskovaksi filmaustarkoituksiin. Niin että edes kaupunki itse ei halua tulla assososioiduksi venäläisenä.

Amsterdam voi samoin ylpeillä erittäin liberaalilla ja varmasti yhtä suositulla huumekaupunki-statuksellaan joka on vetänyt maahan enemmän turisteja ja vetää jatkossakin. Amsterdam on kukkien ja taitelijoiden sekä erittäin hyvän lentokentän ja sataman kaupunki. Minä en mitenkään pysty näkemään asiaa niin että yhdenkään kaupungin kannattaa hirttäytyä yhden asian tai yhden suuntauksen taakse.

Quote
Quote
Homoravintola, homohotelli, homomyymälä, homouimala...ja sitten pohditaan kun kauppa ei käy. Joo, on se kumma kun kauppa ei käy...
Nyt lähti taas mopo käsistä. Homofobia on helppo tunnistaa esimerkiksi tuollaisesta naurettavasta liioittelusta. Eihän noissa jutuissasi ole järjen hiventäkään. Miten putiikki "homostellaan"? Laitetaanko sinne mielestäsi liikaa trendikkäitä vaatteita vai mitä ihmettä?

Homoseksuaalisuudella ja trendivaatteilla EI OLE MITÄÄN KORRELAATIOTA. Ajatus että homoseksuaalit olisivat joku yhtenevä tai trendivaatteissa rahaa jakeleva hyvinkäyttäytyvien eliittikansalaisten ryhmä on paitsi suosittu myös väärä. Se on pahimmanluokan stereotyyppi jolla on niin paljon suosiota että siitä on tullut itseään toistava ja itsetarkoituksellinen köyhän median väline.

Minusta asia on yksinkertaisesti niin että liikeyritys kun yritys miettii vain miten saisi maksimaalisen määrän rahaa ilman että erottelee turhanpäiväisesti asiakkaitaan. Jos yritys päättää että seksuaalivähemmistön erityistarpeet on sen liiketoiminnan idea, sitä ajetaan. Ja jos rahaa tulee, mikä hauskempaa. Mutta härkäpäisesti ja ilman mitään muuta tarvetta kuin poliittinen manifesti kaupungin viraston vaatimuksesta tai maanittelusta johtuen, ei palvelu- tai matkailuyrityksen kannata alkaa asemoimaan tai ottamaan mistään mitään poliittista tai yhteiskunnallista kantaa. Ainoastaan keskittyä siihen mitä tekee. Tietysti jos harrastaa liiketoimintaa ideologisista lähtökohdista eikä taloudellisen voiton maksimointi kiinnosta, niin sitten jokainen tekee mitä huvittaa niin kauan kun rahoittajalla riittää intoa.

Yrittäminen palvelu- ja matkailualalla on Suomessa jo nyt helkkarin vaikeaa. Se on monelle yrittäjälle kuin korttitalon rakentamista side silmillä. Siihen puuttuminen tai pelkästään "auttaminen" on aika vaikeaa. Jos joku voi osoittaa että seksuaalivähemmistöön fokusoimalla tekee rajusti rahaa, niin että toiminta kannattaa, niin minä toki suosittelen sitä. Mutta kokemuksesta tiedän että maksavien asiakkaiden erottelulla ja priorisoinnilla tekee yritystoiminnastaan hyvin pian entistä.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Kni

Quote from: elven archer on 24.07.2015, 10:48:57
Toinen asia on sitten kohdennetun markkinoinnin harjoittaminen. Siinä voi olla perusteltua mainostaa, että tänne vain, koska täällä ollaan gay friendly. Monessa paikassa nimittäin ei olla. Tähän voi myös liittyä kohderyhmän jotenkin huomioivia palveluja. Mutta tämä on normaalia bisnestä.

Tuollainen kohdennettu markkinointi kääntyy helposti itseään vastaan, kuten Uimakoulutettava toteaa.

Quote from: Uimakoulutettava on 24.07.2015, 10:54:27
Tuollaisen ratikan muodossa kulkevan homostelumainoksen kyytiin onkin kiva nousta koko perheen voimin. Not.

Yrityslista on hyvä olemassa - tietääpä boikotin kohteet. Esim. hotellia nettisivuilla varatessa "Gay friendly" tms. -mainos on myös suureksi avuksi paikan valitsematta jättämisessä.

Jos gay-friendlyn ideaa soveltaa johonkin muuhun ryhmään nousee älämölö:

QuoteVHN-/VHM-friendly
White skin -friendly
Native European -friendly
Christian friendly

Ei siis onnistu.

Gay friendly -hömpötys kuuluu samaan sarjaan kuin monikulttuurisuuden ihannointi; se on suvispiireissä trendikästä ja jos et ole samaa mieltä olet ummentunut juntti.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

ike60

Quote from: Kaptah on 24.07.2015, 11:17:10
en ole kovinkaan innoissani siitä, että jonkun homoystävällisyysplakaatin saadakseen pitää osallistua jonkun konsultin järjestämälle kurssille. Mitäs jos vaan kohdeltaisiin homoja ihan niin kuin muitakin ja jokainen, joka aikoo olla syrjimättä homoja, voisi pistää ihan sellaisen plakaatin puljunsa oveen ja nettisivuille kuin tykkää?

Luulisin että tuossa on kyseessä kaksi asiaa. Homoilla on joitakin erityistarpeita matkaopastuksen suhteen. Jotta opas voi täyttää nämä erityistarpeet laadukkaasti,

1) hänen tulee tietää homojen usein tarvitsemia tietoja ja osaa ne esittää homomatkailijalle. Nopeasti mieleen tulevat vaikkapa homojen suosimat baarit ja diskot, mahdollisesti heidän suosimansa hotellit, ehkä tiettyjen organisaatioiden (esim. Seta) yhteystiedot. Samoin paikallisessa kulttuurissa, niin homojen kuin valtaväestönkin, voi olla piirteitä jotka homon on hyvä tietää. Homman aihepiiriä sivuten tulee myös mieleen, että oppaalla on homoja koskevaa turvallisuustietoa, eli onko olemassa paikkoja tai kaupunginosia joissa avoimesti homoseksuaali voi saada nekkuunsa.

2) hänellä tulee olla esittää jonkinlainen todiste siitä että hänen tietonsa ovat luotettavia ja ajan tasalla. Juuri tämän takia tarvitaan se kurssi ja todistus.

Micke90

Mitenkäs homopalvelujen tarjoajat pystyvät erottamaan esim. tavallisessa ruokaravintolassa, onko joku homo vai ei?

Lalli IsoTalo

Quote from: elven archer on 24.07.2015, 11:24:21
Quote from: Lalli IsoTalo on 24.07.2015, 11:19:19
Homoraitsikkakumarrus 2% vähemmistölle saattoi osoittautua pyllistykseksi 98% enemmistölle.
Miksi sanoit noin? Jutusta käy ilmi, että syynä lopettamiseen oli yritysten mielenkiinnon puute.

Mielenkiinnon puute saattoi johtua siitä, että
a) yritykset eivät halunneet profiloitua prohomoksi esittämästäni syystä (myynti laski tai ei noussut), tai siksi että
b) ilmainen koulutus tuli maksamaan liikaa (kursseilla istuminen + laatukriteerin täyttäminen), tai
c) jostain muusta syystä.

Koska yrittäjien mielenkiinnon puutteesta ei ole tehty tutkimusta, voidaan syitä vain arvailla, käyttäen konditionaalia, kuten tein.

---

Prosentteja ei ehkä kannata alkaa säätämään tässä. 95%/5% sopii minulle yhtä hyvin, ei juurikaan vaikuta asian liiketaloudelliseen tarkasteluun.

---

Lisäksi, jos itse olisin potentiaalinen homoasiakas, en innostuisi tuollaisesta halpahintaisesta nuolemisesta. Tuntemani homot eivät rakenna kuluttajaidentiteettiään homoutensa varaan. Nämä paraatit ja Hollywood mielestäni antavat suurelle yleisölle homoista melko oudon kuvan. Tai ehkäpä kaverini ja tuttuni ovat vähemmistön vähemmistössä, ja ehkäpä Amsterdam osoittaa, että olenkin väärässä? Ehkä.

Mutta en  myöskään ihan helpolla usko, että suomalainen yrittäjä ei irvistelemättä ottaisi vastaan homojen rahaa siinä missä heteroidenkin, oli homosertifioitu tai ei. Mutta ymmärrän sen, että esimerkiksi homosaatioon kyllästyneet vanhemmat veisivät perheen syömään mielummin ravintolaan, joka ei ole prohomo. Silloin sertifioinnin hankkimatta jättäminen olisi järkevä liiketaloudellinen päätös yrittäjän kannalta.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

junakohtaus

Mikäli tästä ymmärrän, tämä asia on Helsingissä suhteellisen tarpeeton, koska Helsinki on helvetin hyvä homokaupunki ihan sellaisenaan.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Micke90

Quote from: junakohtaus on 24.07.2015, 12:01:16
Mikäli tästä ymmärrän, tämä asia on Helsingissä suhteellisen tarpeeton, koska Helsinki on helvetin hyvä homokaupunki ihan sellaisenaan.

Mitenkäs on asian laita tulevaisuudessa, kun suurmoskeija alkaa vetää tänne vihamuslimeita ulkomailta homojen kivittämisestä saarnaamaan?

elven archer

Quote from: siviilitarkkailija on 24.07.2015, 11:34:58
Minä en ymmärrä millä logiikalla Helsingin pitäisi olla joku "vaihtoehto" Pietarille tai Moskovalle. Miksi?
Rahan takia.

Quote
Ketä varten?
Matkailijoita ja siten loppupelissä helsinkiläisiä ja suomalaisia, jotka hyötyvät turismista.

QuoteNiin että edes kaupunki itse ei halua tulla assososioiduksi venäläisenä.
En vihjannutkaan, että pitäisi. Sanoin, että vaihtoehto ihmisille, joita tämä maailmankolkka ylipäätään kiinnostaa. Tästä itään alkaa homoviha, joten sitä kautta monen matka voisi suuntautua Venäjän sijaan tänne.

Quote
Homoseksuaalisuudella ja trendivaatteilla EI OLE MITÄÄN KORRELAATIOTA.
Onhan sillä mielikuvissa, ja itse asiassa muotimaailmassa on poikkeuksellisen suuri homoedustus, ja sitä kauttahan nämä trendit valuvat myös massamarkkinoiden vaatteisiin.

Mika

Tuskin tällaisia "Gay friendly" -sertifikaatteja kukaan erityisesti kaipaa.  Homopiireissä ja homoverkostojen keskustelupalstoilla luultavasti tiedetään aika tarkkaan, mihin esim. Helsingissä kannattaa mennä.  Suurin osa paikoista on lisäksi sellaisia, ettei suhtautumisessa eri asiakasryhmiin ole käytännössä mitään eroa.  Huonoa tai hyvää palvelua voi saada melkein missä tahansa.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Kni

Quote from: Micke90 on 24.07.2015, 11:56:10
Mitenkäs homopalvelujen tarjoajat pystyvät erottamaan esim. tavallisessa ruokaravintolassa, onko joku homo vai?

Ihan helppoa:

Kaikkiin palveluyrityksiin on tulossa pakollinen asiakkaan kartoitus. Kartoitus suoritetaan asiakkaan saapuessa palveluyrityksen tiloihin. Kartoitusta varten palveluyrityksen on erotettava näkö- ja kuulosuojattu tila, jotta asiakkaan kartoitustiedot eivät päädy ulkopuolisien silmiin ja korviin.

Kartoitustiedot on tallennettava luotettavasti ja niitä on säilytettävä vähintään kuuden vuoden ajan sen vuoden lopusta lukien jolloin kartoitus on tapahtunut. Kartoitusten valvontaa varten perustetaan Palveluyrityksen asiakaskartoitusvelvollisuuden tarkastusvirasto, joka antaa yksityiskohtaiset ohjeet kartoitusvelvollisuuden sisällöstä ja toimeenpanosta.

Asiakkaan kartoitus tapahtuu joko sähköiseen järjestelmään tai paperilomakkeelle. Kartoituksen yhteydessä tallennettavia tietoja ovat mm.:
Quote- Asiakkaan etnisyys oman ilmoituksensa mukaan (esim. valkoihoinen, eskimo, neekeri)
- Asiakkaan etnisyys rekisteritietojen kerääjän subjektiivisen käsityksen mukaan
- Asiakkaan uskonnollinen vakaumus oman ilmoituksensa mukaan (esim. kristitty, muslimi, hindu, ateisti)
- Asiakkaan uskonnollisen vakaumuksen voimakkuus (asteikolla 0-100, 0=yhdentekevää, 100=hihhuli)
- Asiakkaan poliittinen kanta oman ilmoituksensa mukaan (esim. sosialidemokraatti, persu, natsi)
- Asiakkaan poliittinen kanta rekisteritietojen kerääjän subjektiivisen käsityksen mukaan asiakkaan habituksen perusteella
- Asiakkaan sukupuoli virallisen asiakirjan mukaan (mies, nainen)
- Asiakkaan sukupuoli hänen oman käsityksensä mukaan (mies, nainen, mies naisen ruumiissa, nainen miehen ruumiissa, vaihteleva, alien, joku muu)
- Asiakkaan seksuaalinen suuntautuminen (hetero, homo, lesbo, bi, trans, jokumuumitäniitänytonkaan)
- Asiakkaan seksuaalisen suuntautumisen aste (0-100%, esim. 99% homo, mutta kerran katsoin naista sillä silmällä)
- Asiakkaan seksuaalisuuden aktiivisuus (asteikolla 0-100, 0=ei koskaan, 100=aina kun mahdollista)

Kartoitustietojen keräämisen perusteella palveluyritys määrittää asiakkaalle sopivat tarjottavat palvelut. Tarjottavia vaihtoehtoja on oltava vähintään kolme ja toimitusajan on oltava toimialalla yleisten toimitusaikojen mukainen.

Asiakkaan kartoitustietojen keräämistä varten palveluyrityksen on nimettävä asiakastietojen kartoituksesta vastaava henkilö ja tälle varahenkilö. Palveluyrityksen asiakaskartoitusvelvollisuuden tarkastusvirasto määrää asiakastietojen kartoituksesta vastaavan henkilön pätevyysvaatimuksista sekä ammattipätevyyden ylläpitovaatimuksista.

Palvelun tarjoaminen asiakkaalle ilman asiakastietojen kartoitusta on rangaistavaa.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.