News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Ratkaisu välimeren pakolaistulvaan: Vastaanottolaivoja !

Started by siviilitarkkailija, 10.07.2015, 12:11:49

Previous topic - Next topic

siviilitarkkailija

Euroopan unionia eniten vaivannut pakolaisasia on helposti ratkaistavissa. Vastaanottokeskukset maissa on lopetettava ja siirrettävä nopeasti ja edullisesti vuokrattaviin matkustaja-aluksiin. Matkustaja-alus seilaan välimerellä ja kerää rajavartioiden ja laivaston ottamat pakolaiset säilöön ja käsittelyyn. Käsittely hoidetaan kokonaisuudessaan merellä. Kun laiva on lopuksi lastattu laittomilla tulijoilla, laiva seilaa asiakkaiden kotisatamiin joissa voivat poistua kun olo aluksella ei enää maistu.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

ArtturiE

Quote from: siviilitarkkailija on 10.07.2015, 12:11:49
Euroopan unionia eniten vaivannut pakolaisasia on helposti ratkaistavissa. Vastaanottokeskukset maissa on lopetettava ja siirrettävä nopeasti ja edullisesti vuokrattaviin matkustaja-aluksiin. Matkustaja-alus seilaan välimerellä ja kerää rajavartioiden ja laivaston ottamat pakolaiset säilöön ja käsittelyyn. Käsittely hoidetaan kokonaisuudessaan merellä. Kun laiva on lopuksi lastattu laittomilla tulijoilla, laiva seilaa asiakkaiden kotisatamiin joissa voivat poistua kun olo aluksella ei enää maistu.

Viihtymisaikaa voi lyhentää ruokavalion avulla. Tervetuliaisiksi läskisoossia.
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"


Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

siviilitarkkailija

Olennaista on se että vastaanottolaivoja voidaan viedä kohdealueille, henkilöt saavat asiansa käsiteltyä nopeasti ja palautujärjestelmä löytyy samoin tein. Näin vältetään monet maissa syntyvät hankaluudet ja vaikeudet.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Kulttuurirealisti

Välimereltä voisi vuokrata jonkun pienen saaren, jossa tupaha- ja oleskelulupakäsittelyt hoidetaan. Hylsyt palautetaan välittömästi Afrikan puolelle, ja Pohjois-Afrikan maat painostetaan taloudellisin porkkanoin ja kepein, pääasiassa kepillä, ottamaan heidät vastaan. Lupien käsittelijöissä on suurin osa muualta kuin Välimeren maista, ettei pääse käymään mitään italialaisia "sekaannuksia" prosesseissa.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

siviilitarkkailija

Quote from: Kulttuurirealisti on 10.07.2015, 12:28:37
Välimereltä voisi vuokrata jonkun pienen saaren, jossa tupaha- ja oleskelulupakäsittelyt hoidetaan.

Ei ei ja ei. Ei saarta eikä mannerta. Jos ja kun on kovaa maata jalkojen alla, asia on aivan eri kuin laivoja koskeva lainsäädäntö. Jos on saari, niin se käsitellään aivan eri lainsäädännön alla ja sitä on turha kuvitella muuttavansa noin vain. Laivoja on sitäpaitsi helpompi vuokrata ja siirtää.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Paawo

En käsitä syytä matkustaja-aluksen käyttöön.

Kunkin taakanjakomaan kauppalaivastosta löytyy tarkoitukseen soveltuvampiakin ratkaisuja, pieksee hygieniassa ja matkustajaturvallisuudessa salakuljettajien pikkualukset ja kerralla saadaan enemmän miehiä naisia ja lapsia turvaan.

Kauppa-alusten polttoainetankit ovat myös risteilijöiden tankkeja suuremmat jolloin hädänalaisesta tilasta pelastettujen hakemustenkäsittelyprosessi ei hevin keskeydy turhien rantautumisten takia. Ehdotan aluksen miehistöineen rahtaamista Mustanmeren rantavaltioista, humanitäärisen avustuksen suorittamista suomalaisen ja hakemusten käsittelyä ranskalais-brittiläisen joustavan ja mukautuvan osaamisen turvin.
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

siviilitarkkailija

Quote from: Paawo on 10.07.2015, 13:09:39
En käsitä syytä matkustaja-aluksen käyttöön.

Näin on poliittisesti helpompaa ja järkevämpää. On hyvin vaikea löytää julkisrahoitusta jos aikoo kuljettaa ja vastaanottaa ihmisiä tavaralastille tarkoitetussa aluksessa. Se on itseasiassa merilainsäädännön vastaistakin. Kun on matkustaja-alus, ja jos meinaa tulla pitempiaikainen säiltys, niin on hyvä että siihen on oikean tyyppinen alus. Olen varma että ennenpitkää matkustaja-alus toimittaa tehtävänsä paremmin kuin (ymmärrettävästi) lyhyellä tähtäimellä edullisempi rahti- tai konttialus.
Quote
Kauppa-alusten polttoainetankit ovat myös risteilijöiden tankkeja suuremmat jolloin hädänalaisesta tilasta pelastettujen hakemustenkäsittelyprosessi ei hevin keskeydy turhien rantautumisten takia.

Alukset voidaan ja pitää tankata sekä huoltaa merellä ja vieras-satamissa. Niiden funktio on toimia keräys, käsittely ja siirtojärjestelminä. Aluksia ei missään nimessä saa viedä eurooppalaiseen satamaan niin mitättömän asian kuin tankkauksen takia. Jos alus tulee mereltä satamaan, koko vastaanottolaivan funktio mitätöityy. Alus on ja pysyy aluevesirajojen ulkopuolla ja paitsi kun se kuljettaa matkustajat heille kuuluviin kotisatamaan.

Eli jos aluksella alkaa juomavesi tai polttoaine loppumaan, se ajetaan afrikkalaiseen satamaan. Jos ruoka uhkaa loppua tai tarvitaan korjausta, alus ajetaan aasialaiseen satamaan. Muuten se seilaa euroopan aluevesirajan ulkopuolella ja ottaa vastaan rajavartioiden ja saarielämään kyllästyneiden tulijoiden joukon jotka haluavat laivakyydin kotimaahan.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Paawo

Quote from: siviilitarkkailija on 10.07.2015, 13:58:14
Quote from: Paawo on 10.07.2015, 13:09:39
En käsitä syytä matkustaja-aluksen käyttöön.

Näin on poliittisesti helpompaa ja järkevämpää. On hyvin vaikea löytää julkisrahoitusta jos aikoo kuljettaa ja vastaanottaa ihmisiä tavaralastille tarkoitetussa aluksessa. Se on itseasiassa merilainsäädännön vastaistakin. Alukset voidaan ja pitää tankata sekä huoltaa merellä ja vieras-satamissa. Niiden funktio on toimia keräys, käsittely ja siirtojärjestelminä.

...

Eli jos aluksella alkaa juomavesi tai polttoaine loppumaan, se ajetaan afrikkalaiseen satamaan. Jos ruoka uhkaa loppua tai tarvitaan korjausta, alus ajetaan aasialaiseen satamaan. Muuten se seilaa euroopan aluevesirajan ulkopuolella ja ottaa vastaan rajavartioiden ja saarielämään kyllästyneiden tulijoiden joukon jotka haluavat laivakyydin kotimaahan.

Hätä ei lue lakia, kyseessähän on hädänalaisten ihmisten auttaminen ja välitön pelastaminen hukkumisvaaralta.

Rasistiseen mieleen nousee myös asiasta ja kaikista siihen liittyvistä käsitteistä täysin irrallaan toisistaan oleva sana "houkuttelevuustekijä".
Nämä asiat mielestäni puoltavat kauppalaivaston käyttöä liikkuvina meripelastusasemina.
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

siviilitarkkailija

Quote from: Paawo on 10.07.2015, 14:43:33
Hätä ei lue lakia, kyseessähän on hädänalaisten ihmisten auttaminen ja välitön pelastaminen hukkumisvaaralta.

Tällöin mikä vaan mikä kelluu. Mutta vastaanottolaivan (laivaston) perustaminen on kuitenkin poliittinen ja realistinen mahdollisuus. Ja kun tarkoituksena on oikeasti ratkaista ihmistulva, niin tällöin on syytä hyväksyä ihmisten kuljettamiseen tarkoitettu alus.
Quote
Rasistiseen mieleen nousee myös asiasta ja kaikista siihen liittyvistä käsitteistä täysin irrallaan toisistaan oleva sana "houkuttelevuustekijä".
Nämä asiat mielestäni puoltavat kauppalaivaston käyttöä liikkuvina meripelastusasemina.

En usko että mitenkään saat mitään poliittista järjestelmää hyväksymään ihmisaallon kuljettamiseen ja vastaanottoon rahtialuksia vaikka kuinka yrittäisit. Matkustajalaivoja on, ne on (suhteellisen) halpoja ja niitä on moneen menoon ja niillä voidaan hoitaa koko ylitysongelma.

Esim Kreikka on täynnä verovapaita laivanvarustajia joiden aluksia seilaa ympäri maailman meriä ja on koipussissa ja vaikka missä. Velkapaperien helpotuksia vastaan olisi kätevä ottaa esim näitä aluksia ja alkaa niillä hoitamaan mm välimeren pakolaisongelmaa.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

rölli2

hmmm. ja eipä aikaakaan kun kansainvälisen lipun alla purjehtivassa turvapaikanhakijakeskuksessa on meneillään somppuklaanien välinen sisällissota. perseilemättähän ne eivät osaa olla

siviilitarkkailija

Aluksella ollaan normaalissa vastaanottojärjestelmän vaatimassa valmius- ja vartiointitilassa. Ja kun toimitaan kv vesialueella, tulematta aluevesirajan sisälle, aluksella noudatetaan merilakeja ja niiden maiden lakeja joiden lipun alla seilataan. Käytännössä tilanteiden ratkominen yms seurausmenettely kuuluu aluksen kapteenille. Ja moderneihin aluksiin (kuten aina ennenkin on saatu) sairaala osaksi aluksen vakiokalustoa jossa voidaan parsia ja hoitaa sairastuneita/vammautuneita. Tarvitsematta tulla maihin.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

nollatoleranssi

Lisäisin tähän ehdotukseen, että laivakannella voisi olla lappuja kuten "TERVETULOA, WELCOME, ISIBINGELOLO, SOO DHAWEYN, VÄLKOMMEN".

Mutta sitten karu totuus paljastuisi kun tulijat saapuisivat laivaan. Alhaalla olisivat sateenkaariväen homopippalot yötä päivää, possunliha käristyisi grillivartaissa, thaimaalaiset tyttöpojat tarjoaisivat aterioita herrasväelle, yötäpäivää soisi trancemusiikki, laivassa olisi sosiaalitoimisto jonka ovessa lukisi "Suljettu rahapulan vuoksi pysyvästi", yhtäkään naista ei olisi laivassa, laivan kuvataiteena toimisi Tom of Finland (lakanatkin Finlaysonia), euroviisuja näytettäisiin yötä päivää tv-lähetyksissä, miesparien vihkiseremoniat täyttäisivät laivakannet.... Miehiset miesvirkailijat kertoisivat kuinka "Euroopassa tää on ihan normaali juttu".
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

siviilitarkkailija

Quote from: Myrkkymies on 10.07.2015, 15:41:52
Miksi tarvittaisiin tällaista laivaperseilyä, kun voi käyttää sitä Australian mallia?

Koska näin asia tulee hoidettua, estetään tarpeettomat hukkumiskuolemat ja laiton maahantulo. Mutta pelkäämpä että kun huomioidaan esim korporaatiokommunistisen kokoomuksen sisäministerin perseily, näkyy että tarkoitus ei ole muuta kuin kiihdyttää laitonta maahantuloa. Valitettavasti. Juridisesti, teknisesti ja humanitaarisesti näin tämä ihmiskuljetusongelma kannattaisi hoitaa. Emme voi käyttää Australian mallia pääosin oikeudellisista syistä.

ps Laivan kapteenilla on muuten vihkioikeus.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Jääpää

Quote from: siviilitarkkailija on 10.07.2015, 16:13:46
ps Laivan kapteenilla on muuten vihkioikeus.
Sateenkaarilaiva!! Kaikki kansainväliset homppelit voitaisiin perheenyhdistää välittömästi!
Laajennettu poikarakkaus vuohiin älköön olko laivaan astumisen este, ei edes laivan astuminen. Räsät ja oinoset hylkykapuja, näkemystä pitää olla!
Paatilla pitää olla myös Nopean Toiminnan Pikaveneet, jotka ennakoivat merihätäläiset turvallisesti Isoon Purkkiin, ettei vaan suunnittelemattoman matkan jatkaminen aiheuta vaaratilanteita. Esim. ylilastattu huvivene puutteellisilla navigointi-pelastus-polttoaine-yms. välineillä on hyvä syy viedä ihmiset turvaan merikelpoiseen alukseen...Mikä voisi olla kyllä mieluiten isompi rahtialus, koska ihmisarvoiseen kohteluun kuuluu ISO diskopallo ja jalkapallo. Ruumaan voisi jakaa kulmalippujakin mielinmäärin, koska lastitila siivottaisiin (tyhjennettäisiin) määräsatamassa(valittu maa ei ehki Eurupassa..) kuitenkin viimekädessä paloletkuilla(en sanonut palotykeillä!).
Siis kannatan lämpimästi Siviilitarkkailijan ehdotusta! Pieni sisäinen surusilmähippietyttöni tietysti itkee ihan v..sti, mutta läskisoosilla pyyhin ne..poronkuuta ahvenkukkoon hiukan lihojen kanssa, niin hippietytsy suorastaan nauraa ja vetää laakatulta koopeella, jos joku tulee ehrotteleen osituksia ilman työtä, hikeä ja kyyneliä..Pyytää voi, mutta paha tulla ottamaan!
  Terveisiä Orpolle melkein orvolta, poikamiehiä jo kuitenkin neljättä sukupolvea!
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."


Micke90


Parsifal

Tällaisessa luulisi riittävän tilaa vaateliaammallekin pakoloiselle.

(https://images.vesseltracker.com/images/vessels/midres/Knock-Nevis-172464.jpg)
Jos fiksut antavat aina periksi, ainoastaan idiootit saavat tahtonsa läpi.

"With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."

siviilitarkkailija

Tuollainen ei ollut oman ajatukseni mukainen parista syystä. Ensinnäkin Rajavartiolaitosten pienistä aluksista henkilön siirtäminen korkealle (tankkerin) kannelle on aika hankalaa. Tarvitaan pienempi ja vähän helpommin manageroitava alus. Toiseksi, jos henkilöitä aluksella kuljetetaan takaisin kotisatamiin, niin sepäs ei niin vain onnistu tankkerilla. Sitä voi viedä vain hyvin harvoihin satamiin ja täytenä vielä harvempiin satamaväyliin.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

HDRisto

Quote from: siviilitarkkailija on 10.07.2015, 16:13:46
Quote from: Myrkkymies on 10.07.2015, 15:41:52
Miksi tarvittaisiin tällaista laivaperseilyä, kun voi käyttää sitä Australian mallia?

Koska näin asia tulee hoidettua, estetään tarpeettomat hukkumiskuolemat ja laiton maahantulo. Mutta pelkäämpä että kun huomioidaan esim korporaatiokommunistisen kokoomuksen sisäministerin perseily, näkyy että tarkoitus ei ole muuta kuin kiihdyttää laitonta maahantuloa. Valitettavasti. Juridisesti, teknisesti ja humanitaarisesti näin tämä ihmiskuljetusongelma kannattaisi hoitaa. Emme voi käyttää Australian mallia pääosin oikeudellisista syistä.

Laivan kapteenilla on muuten vihkioikeus.

Mahtaakohan olla?. Tai tietenkin on jos kapteenina on pappi tai tuomari. Kapteenius sinänsä tuskin antaa vihkioikeuksia.

HDRisto

Quote from: Micke90 on 11.07.2015, 04:23:59
Käännytyslaivat olisivat parempia.

Ainakin saisivat käännyttää pois islamista. Islamistit sitten kääntelisivät päitä.

ArtturiE

Quote from: Uuno Nuivanen on 11.07.2015, 02:23:47
Eikös venäläisillä homoksi ilmoittautuvilla ole jo toissijainen suojelu ja ilmainen elämä täällä?

Toivottavasti homous ei leviä kulovalkean tavoin Venäjän armeijassa.
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"


Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

siviilitarkkailija

Quote from: HDRisto on 11.07.2015, 09:33:11
Quote from: siviilitarkkailija
Laivan kapteenilla on muuten vihkioikeus.

Mahtaakohan olla?. Tai tietenkin on jos kapteenina on pappi tai tuomari. Kapteenius sinänsä tuskin antaa vihkioikeuksia.

Asia on niin että SUOMEN lipun ja SUOMEN lain mukaan kapteeninpaperit eivät anna suoraan vihkioiketta. Eikä mm yhdysvaltojen laki. Merivoimien kapeenin oikeus on erityisesti kielletty lailla. Mutta kv vesillä on myös tulkintoja joissa kapteenin vihkiminen on ollut siviilioikeudellisesti pätevä. Jotta kapteeni voi vihkiä merellä myös virallisesti ( ihan Suomen lakien mukaan) on kapteenin oltava henkikirjoittaja. Käytännössä asia olisi helppoa hoitaa siten että vastaanottolaivan miehistöön kuuluisi (ymmärrettävistä syistä) myös henkikirjoittaja. Joka muiden vastaanottotöiden ja arvionti- ja oleskelupäätösten ohessa voisi suorittaa myös viralliset vihkimiset.

Jos ja kun toimitaan kv vesialueella toimitaan kv merilakien alla ja Suomen lait eivät rajoita toimintaa. Mikä on nimittäin koko vastaanottolaivaston idea. Asiat voidaan hoitaa sutjakkaasti ja taloudellisesti kestävällä tavalla.Suomalainen kapteeni ei saa, mutta kv lipun alla seilaavissa aluksissa saakin, suorittaa vihkimisiä. Ja on jokaisen oma asia päättää miten ko vihkimisiin suhtautuu. Omaisuuden jaossa tai perinnössä voi syntyä epäselvyyksiä mutta niitä voi syntyä muutenkin.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

CaptainNuiva

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

siviilitarkkailija

#23
Quote from: CaptainNuiva on 12.07.2015, 12:02:53
Quote from: siviilitarkkailija on 10.07.2015, 16:13:46

ps Laivan kapteenilla on muuten vihkioikeus.

Ei ole.

Suomen lakien ja suomenlipun alla purjehtivassa aluksessa ei ole. Kv merillä kv merilakien tai mukavuuslipun alla purjehtivassa aluksessa asia on toisin. Myytistä tuleekin hämmästyttävästi totta. Asia ei ole kuten Suomessa. Mistä syystä koko vastaanottolaivaston idea!

Ps
Jotta operaatio toimisi hyvin, vastaanottolaivaston johdossa olisi täysi amiraali joka itsenäisesti päättää käytännössä kaikesta. Myös yksityiskohdista. Jos amiraali päättää että laivastonsa kapteenit ei voi vihkiä, niin tehdään. Jos päättää että voi, niin tapahtuu. Molemmat vaihtoehdot kuvaavat lähinnä toimivan ja ihmisiä käsittelevän vastaanotto- ja kuljetuslaivaston itsenäistä asemaa.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

acc

Vastaanottolaivaideassa on ainesta. Laivan pitänee purjehtia jonkun muun kuin EU-maan lipun alla ja tietenkään se ei saisi käydä EU:n aluevesillä tai satamissa. Laivasta ei liene hyvä käyttää nimitystä "vastaanottolaiva", koska se antaa mielikuvan mahdollisuudesta tulla vastaanotetuksi EU:hun. Olisiko hyvä termi "pelastuslaiva tai "keräilylaiva".

Laivapalveluja voitaisiin ostaa Paskastanista ja jokaisesta pelastetusta ja lähtösatamaan palautetusta tai johonkin kehitysmaahan perustetulle turvaleirille viedystä maksettaisiin palkkio. Paskastanialaiset ahneuksissaan keräisivät meren tyhjäksi laittomasti EU:hun pyrkivistä.

EU:n tehtäväksi jäisi keräilyretkelle lähtevän laivan tyhjäksi havaitseminen ja palautussatamassa lastin lukumäärän kuittaus, jonka perusteella paskastanialaisvarustamo saisi palkkion.

2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

multa tulille

Laivoja  edullisempi ratkaisu voisi olla hinaaja (valtamerisellainen) ja raito proomuja (sellaisia, jotka on suunniteltu ruoppausjätteiden kuljettamiseen ja massan tyhjentämiseen merellä (hmmm, avaamalla pohjaluukut...))  Ruumat voisi sisustaa mukavasti oleskeluun ja päälle voisi rakentaan aurinkokatokset ja päivänvarjot (malli Zinzano) , joiden alle välimeren tuuli vilpoisesti puhaltelisi.  Lisäksi pohjaluukkujen aukaisukahvoihin voisi laittaa eräillä välimeren eteläpuolella käytetyilä murteilla  kirjoitetut kilvet, joissa lukisi " OIKOTIE  PARATIISIIN"....    Eli  kuten Stalin  sanoi,  ei  ihmistä, ei ongelmaa.

Pikku tarkennus, tämä nyt oli vain tällaista pikku teoreettista pohdiskelua, eikä niitä pohjaluukkujen laukaisijoitakaan jätettäisi ilman lukitusta, jotka eivät aukeaisi ilman työkaluja.....


siviilitarkkailija

#26
Quote from: acc on 12.07.2015, 19:47:44
Vastaanottolaivaideassa on ainesta. Laivan pitänee purjehtia jonkun muun kuin EU-maan lipun alla ja tietenkään se ei saisi käydä EU:n aluevesillä tai satamissa. Laivasta ei liene hyvä käyttää nimitystä "vastaanottolaiva", koska se antaa mielikuvan mahdollisuudesta tulla vastaanotetuksi EU:hun. Olisiko hyvä termi "pelastuslaiva tai "keräilylaiva".

Itse ajattelin asian laivasto-operaation kaltaisena. "Keräilylaiva" kerää ja vie ihmiset "vastaanottolaivaan". Jossa tulijat käsitellään ja sijoitetaan joko vastaanottolaivaan. Myöteisen päätöksen saaneet viedään keräilylaivalla alukseen joka voi mennä EU- satamaan. Kielteisen päätöksen saaneet viedään alkuperämaahan vievään alukseen. Sotarikosturistien tai järjestelmässä pahisten sijoituspaikka on vankilaiva.

Näin homma toimii.

Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

CaptainNuiva

Quote from: siviilitarkkailija on 12.07.2015, 12:49:07
Quote from: CaptainNuiva on 12.07.2015, 12:02:53
Quote from: siviilitarkkailija on 10.07.2015, 16:13:46

ps Laivan kapteenilla on muuten vihkioikeus.

Ei ole.

Suomen lakien ja suomenlipun alla purjehtivassa aluksessa ei ole. Kv merillä kv merilakien tai mukavuuslipun alla purjehtivassa aluksessa asia on toisin. Myytistä tuleekin hämmästyttävästi totta. Asia ei ole kuten Suomessa. Mistä syystä koko vastaanottolaivaston idea!

Ps
Jotta operaatio toimisi hyvin, vastaanottolaivaston johdossa olisi täysi amiraali joka itsenäisesti päättää käytännössä kaikesta. Myös yksityiskohdista. Jos amiraali päättää että laivastonsa kapteenit ei voi vihkiä, niin tehdään. Jos päättää että voi, niin tapahtuu. Molemmat vaihtoehdot kuvaavat lähinnä toimivan ja ihmisiä käsittelevän vastaanotto- ja kuljetuslaivaston itsenäistä asemaa.

Jos sitä mukavan lipun kipparin kirjoittamaa vihkitodistusta menee esittelemään ihan minkä tahansa kehittyneen maan viranomaisille jotta naimissa ollaan niin varaudu siihen että sinut nauretaan ovesta ulos.
Olen ollut duunissa myös mukavan lipun alla ja voin vakuuttaa että ei onnistu, samat kansainväliset sopparit koskevat niitä ihan samalla tavoin kuin Suomen lipun alla purjehtiviakin.
Ei kannata uskoa kaikkea mitä elokuvissa esitetään.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Kyklooppi

#28
Jokainen EU maa voisi lähettää omia vastaanotto matkustajalauttoja välimerelle.Laivan täytyttyä voisi sitten seilata koti tai uutta kotimaata lähinnä olevaan satamaan jossa matkustajat ohjattaisiin eteenpäin keskuksiin.
Näin jäisi monta matkustajalle raskasta väli etappia pois ja taakanjako maiden välillä tasapuolistuisi.






;D
Ihmisjäte.

acc

Siis olisi kahdenlaisia laivoja. Keräilylaivat keräisivät laittomasti Eurooppaan pyrkiviä mereltä ja veisivät ne kuljetuslaivoihin. Sellaisina voitaisiin käyttää karjankuljetuslaivoja. Niistä suurimmat pystyvät kuljettamaan jopa 130.000 lammasta. Ehkä kyseiset alukset pystyisivät kerralla kuljettamaan 20.000 ihmistä.

https://en.wikipedia.org/wiki/Livestock_carrier

Kuljetuslaivat veisivät lastinsa käännytyskeskukseen, joka olisi EU:n ulkopuolella oleva saari tai alue. Siellä ihmiset jaettaisiin kahteen ryhmään eli lähtömaahan vapaaehtoisesti palaajiin ja turva-alueille toistaiseksi sijoitettaviin. Ihmisten tuntomerkit kerättäisiin DNA:ta myöten. Jos EU:hun pyrkijä valehtelisi käännytysvirkailijalle, seurauksena olisi pysyvä este hakea siirtolaisen asemaa EU:sta.

Turva-alue olisi nimensä mukaan turvallinen inhimilliset olosuhteet tarjoava EU:n valvoma ja rahoittama alue EU:n rajojen ulkopuolella. Ne, jotka haluaisivat muuttaa EU:hun, saisivat hakea siirtolaisviisumia joko lähtömaassaan tai turva-alueella.

EU:n ulkomaalaispolitiikan periaatteena tulisi olla, ettei pakolaisia ja turvapaikan hakijoita oteta EU:n alueelle yhtään. Nollatoleranssi. Kaikkien EU-alueille haluvien tulisi hakea siirtolaisen asemaa, ja jos he eivät läpäisisi kriteerejä, sitä ei myönnettäisi.

Järjestelyn ideana on palauttaa EU-maille oikeus päättää, keitä ne ottavat alueilleen. Tällä hetkellä päätösvalta on EU:hun laittomasti pyrkivillä.
2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8