News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-07-04 AL: Kulttuuritoimittaja yrittää selvittää itselleen... (PS)

Started by jänkäkurppa, 05.07.2015, 13:07:31

Previous topic - Next topic

jänkäkurppa

Kulttuuritoimittaja yrittää selvittää itselleen, mistä uusi hallituspuolue on rakennettu

EU natisee, Soinia naurattaa. Oikeistopopulistien rynnistys Euroopassa on rakennettu rasismille, joka on Suomessa jo salonkikelpoista.

Eräs ystäväni sanoi kerran kapakkakeskustelussa suunnilleen näin: "En välitä politiikasta, mutta jos fasismi nostaa päätään, lähden rynnistämään!"
Pidin asennetta hyväksyttävänä, mikä toistakymmentä vuotta sitten olikin helppoa. Varsinaisesta fasismista ei tuolloin tuntunut Euroopassa olevan suurta pelkoa. En myöskään vielä silloin ollut kokenut sitä järkytystä, että muutamat tuttavani ovat alkaneet tuntea vähintäänkin filosofista kiintymystä rasistista äärioikeistoa kohtaan. Heihin vetoaa muun muassa kirjailija Timo Hännikäisen toimittama "kansallismielinen" Sarastus-verkkolehti.
Ja nyt perussuomalaiset on hallituspuolue. Ei se fasistipuolue ole, mutta siihen kuuluu ja sen liepeillä pyörii jyrkkää väkeä. Lisäksi perussuomalaisten veljespuolueet ovat menestyneet hyvin muissakin Pohjoismaissa.

...

http://www.aamulehti.fi/Kulttuuri/1194988700621/artikkeli/kulttuuritoimittaja+yrittaa+selvittaa+itselleen+mista+uusi+hallituspuolue+on+rakennettu.html

Edit/lisäys: Juttu on maksullinen

siviilitarkkailija

QuoteEräs ystäväni sanoi kerran kapakkakeskustelussa suunnilleen näin: "En välitä politiikasta, mutta jos fasismi nostaa päätään, lähden rynnistämään!"

Vain vihervasemmistolaisen taideroskaväen koulutuksen saanut ääliö kokee tämän toteamuksen itsestään selvänä ja itseään miellyttävänä lausumana. Tarkalleen ottaen (ja sisällissodan luonteesta johtuen) kukaan ei voi ennen esim sisällissodan syntyä sanoa missä ja miten rajalinjat kulkevat. Jos ja kun eurostoliiton liittovaltiofasismi nostaa päätään, mm suomessa korporaatiokommunistiseksi vajonnut kokoomus voi pokerinaamalla heittää suomalaiset sotilaat puolustamaan vaikkapa eurostoliittoa. Jos ajan hetkellä t=0, maamme johdossa sattuu olemaan kokoomuksen liittovaltiokannattaja.

Henkilö kuuli ns kansan suusta totuuden, mutta ei ymmärtänyt sen syvää sisältöä. Takuuvarmasti eurooppalaisen liittovaltiofasismin nostaessa päätään, rivikansalaiset lähtevät tai lähetetään rynnistämään. Mutta sitä rynnistääkö henkilöt fasismin puolesta vai sitä vastaan, jää sattuman varaan.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Vörå

Vaikuttaa kiintoisalta, mutta on maksumuurin takana - voisitko lainata hieman pidempään tätä pohdiskelua?

Itse olen ollut huomaavinani tiettyä hiipivää radikaalistumista esimerkiksi täällä Hommassa. Maltilliset äänenpainot ovat enää äärimmäisen pieni vähemmistö ja irrationaaliset ja äärimmäiset kannat ovat mielestäni selvästi voimistuneet.

Kyklooppi

Pakolliset mainittu, Halla-aho,ulkomaalais/muslimi viha, rasismi, Homma, jne niin vanhan toistoa että.
Ihmisjäte.

siviilitarkkailija

Oikeusvaltion kyky uskottavasti ja ihmisille tärkeissä asioissa tuottaa katseenkestäviä ratkaisuja on lakannut. Samoin taloudessa eurooppalainen unioni on menettänyt liittovaltiohinkuisena kestävän kehityksen pelin. Kaikkia varoituksia näihin tyhmyyksiin joutumisesta on käsitelty kulttuuriväen toimesta äärioikeistolaisena tai fasistisena propagandana. Itseasiassa maamme toimittajat ovat täysin sivuuttaneet Suomen edustustojen ja ihmisille tärkeän poliittisen vaikutusvallan loppumisen eurostoliiton päätöksentekoelimissä. Liittovaltio on salamannopeasti kasvanut kasvottomaksi, loputtomaksi ja erittäin epädemokraattiseksi voimapolitiikan hirviöksi jossa mikään, kaikkein vähiten eurooppalaisen ihmisen elämä ja turvallisuus, ovat pysyviä arvoja.

Olen periaatteessa ja käytännössä mielummin väärässä kuin oikeassa sanoessani että euroopan unioni ei voi lopulta johtaa mihinkään muuhun kuin historiassakin aikaisemmin koettuihin hirvittäviin "sisällis"sotiin.

rähmis

Quote from: Vöyri on 05.07.2015, 13:15:10
Itse olen ollut huomaavinani tiettyä hiipivää radikaalistumista esimerkiksi täällä Hommassa.

Argumentoinnin tasolla kyllä, sitä on vaikea olla huomaamatta. Pidän tätä suorana seurauksena pöyristymisille, järkkytymiselle ja sille, että tärähtäneistö luokittelee kriittistä kansanosaa edustavat edelleen jonkilaisiksi ali-ihmisiksi, joiden näkemykset voi ja pitää jättää omaan arvoonsa. Koska muutosta ei ole näkyvissä, nokittelu jatkuu ja panokset kovenevat.

jänkäkurppa

Quote from: rähmis on 05.07.2015, 13:33:04
Pidän tätä suorana seurauksena pöyristymisille, järkkytymiselle ja sille, että tärähtäneistö luokittelee kriittistä kansanosaa edustavat edelleen jonkilaisiksi ali-ihmisiksi, joiden näkemykset voi ja pitää jättää omaan arvoonsa. Koska muutosta ei ole näkyvissä, nokittelu jatkuu ja panokset kovenevat.

Jostain syystä tämä lausahdus jäi kirjoituksesta ehkä eniten mieleen:
Perussuomalaisten suosioon voisi vieläkin suhtautua uteliaan huvittuneesti, ellei puolue olisi osa Euroopan-laajuista liikehdintää.

siviilitarkkailija

Perinteiseen suomalaiseen politiikan käsitykseen ei edes mahdu ymmärrys liittovaltiopolitiikan moni-KULTTUURISUUDESTA. Suomessa ei esimerkiksi ole tavattu tappaa poliittisia vastustajia, sitten Ritavuoren murhan. Miksi ei? Koska se nyt vaan ei ole suomalainen tapa. Mutta kun mennään liittovaltion tasolle, politiikan kulttuuriin tulee mukaan tappaminen. Korkeimpien poliitikkojen tappamisesta ja tappamisen uhasta tulee merkittävää politiikan tekemistä ja vaikuttamista. Korkein poliittinen vaikuttaja voi ja tulee kieltäytymään epämiellyttävistä kysymyksistä turvallisuuteensa vedoten. Vastaavasti opposition nouseva kyky voidaan kylmästi tapattaa ja säilyttää korkein poliittinen valta itsellään. Valta korruptoi, absoluuttinen valta korruptoi absoluuttisesti. Mutta kun pitääkin joko luopua vallasta tai myöntää asia, on helmpi kääntää katse ja syyttää toisia vääristä arvioista ja mielipiteistä.

ps euroopan unionissa on haluttu tehdä politiikkaa taloudella, ja nyt ovat jääneet oman sorminäppäryytensä vangiksi, on kova kiire keksiä tai valmistaa muita kuin todella asioihin vastuullisia syntipukkeja

koli

Quote from: Vöyri on 05.07.2015, 13:15:10Itse olen ollut huomaavinani tiettyä hiipivää radikaalistumista esimerkiksi täällä Hommassa. Maltilliset äänenpainot ovat enää äärimmäisen pieni vähemmistö ja irrationaaliset ja äärimmäiset kannat ovat mielestäni selvästi voimistuneet.

Onhan se selvää, että radikaalit ajatukset voimistuvat, kun niin moni on erittäin pettynyt Persujen hallitustaipaleen alkuun. Kun viimeisetkin uskonrippeet puoluepolitiikkaan alkavat karista, niin eihän sitä silloin ole muuta vaihtoehtoa kuin radikalisoitua.

Kun katsoo, miten Tanskassa hommat hoidetaan, niin ei voi olla muuta kuin äärimmäisen pettynyt Perussuomalaisiin. Tanskassa laitetaan maahanmuuttoa kuriin, täällä avataan rajoja vielä avonaisemmiksi, vaikka ennätysmäärä elintasopakolaisia tulvii maahan.
Mörökölli

Eino P. Keravalta

QuoteEräs ystäväni sanoi kerran kapakkakeskustelussa suunnilleen näin: "En välitä politiikasta, mutta jos fasismi nostaa päätään, lähden rynnistämään!"

No, jokos kaveri on paljonkin rynnistellyt?

Ainakin fasismi on Suomessa lähtenyt kovaan rynnistykseen.

Orwelliaaninen monikultturismifasismi on kaapannut otteeseensa ainakin median, oikeuslaitoksen ja yliopistot. Suomalaisia syrjitään etnisin perustein työnhaussa, media sensuroi hyökkääjien rikokset, sananvapaus on muisto vain, näytösoikeudenkäyntejä pidetään suomalaisia vastaan ja maassamme on meneillään etninen puhdistus ja väestönvaihto vastoin kansan tahtoa. Nyt, jos koskaan on fasismin vastustajien noustava!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

guest8096

Pitäisi ensin päättää kumpaa puolta kutsuu fasisteiksi, että tietäisi mihin suuntaan pitää rynnistää.

Sitruunamelissa

Quote from: jänkäkurppa on 05.07.2015, 13:07:31
Kulttuuritoimittaja yrittää selvittää itselleen, mistä uusi hallituspuolue on rakennettu
Kuka haluaa maksaa jonkun henkilön itselleenselvittelyjen lukemisesta? Ilmaisia blogeja on pilvin pimein. Meneehän se tietysti siinä uutisten sivussa hömppäjuttuna, jos mitään oikeita töitä ei ole, etenkin kun mielipiteet ovat oikeanlaisia lehden linjaukseen. Ja toimittaja haluaa itselleenselvittelyistä tietenkin palkkaa, blogin pitämisestä ei varmaan pahemmin rahaa heruisi.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Eino P. Keravalta

Quote from: Frida Hotell on 05.07.2015, 14:01:16
Pitäisi ensin päättää kumpaa puolta kutsuu fasisteiksi, että tietäisi mihin suuntaan pitää rynnistää.

Ei kai sillä niin suuresti ole väliä, mihin tai miten rynnistelee, pääasia lienee, että pääsee moraalisäteilemään ja esittämään hyvää, huolestunutta ihmistä. Sekään ei haittaa, jos hanke kääntyy itseään vastaan, kun sentään oltiin sillä hyvällä asialla.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Arvoton

Sanasta "kulttuuritoimittaja" mielikuvittelen tilanteen, jossa äijä pyrkii siihen kapakkaan huonolla menestyksellä ja hokee "ettekste tiiä mikä mä oon? Mä oon KULTTUURITOIMITTAJA!"

;D

Toivotaan, ettei Pikilinnassa ja Salhojankadun pubissa ole fasismi nostanut päätään.

Kyklooppi

Vaikuttaa kiintoisalta, mutta on maksumuurin takana - voisitko lainata hieman pidempään tätä pohdiskelua?

Itse olen ollut huomaavinani tiettyä hiipivää radikaalistumista esimerkiksi täällä Hommassa. Maltilliset äänenpainot ovat enää äärimmäisen pieni vähemmistö ja irrationaaliset ja äärimmäiset kannat ovat mielestäni selvästi voimistuneet.

Ehkä maltillisen kriittisiä mutta vielä hyvin kaukana radikaalisista, ainakin minun nähdäkseni.
Hommassa keskustelu kulkee hyvin asiallisella tasolla harvoja poikkeuksia kirjaamatta.
Moderoinnilla on osuutensa asiassa mikä on välttämätöntä, muuten trollit olisivat ajaneet tämän
alas toimillaan jo ajat sitten.
Ihmisjäte.

siviilitarkkailija

Quote from: Eino P. Keravalta on 05.07.2015, 14:15:10
Quote from: Frida Hotell on 05.07.2015, 14:01:16

Ei kai sillä niin suuresti ole väliä, mihin tai miten rynnistelee, pääasia lienee, että pääsee moraalisäteilemään ja esittämään hyvää, huolestunutta ihmistä. Sekään ei haittaa, jos hanke kääntyy itseään vastaan, kun sentään oltiin sillä hyvällä asialla.

Rynnistelijän kannalta suunnalla ei ole sen suurempaa merkitystä. Ryntäyksen alle jäävän alkuasukasväestön ja heidän omaisuuden ja toimeentulon kannalta on. Käytännössä euroopan historian suuret ryntäykset kulkevat aina köyhiltä alueilta kohti rikkaampia tai rikkaammaksi kuviteltuja. Suuret ihmismassojen ryntäykset ovat myös seurausta hallintojärjestelmien ja maanomistusolosuhteiden romahduksesta mikä mahdollistaa maaomaisuuden haltuunotot. Tämä tapahtui jo kansainvaellusten aikana. Toisin kuin yleensä kuvitellaan, itse maaomaisuuden haltuunotot tapahtui tuolloin jopa kauppakirjoilla. II-maailmansodan jälkeen käynnistyneen tuoreimman eurooppalaisen rynnistyksen (tai ihmismassojen kotiinpaluun) yhteydessä ei sitten enää tehty kauppakirjoja vaan kylmästi sosialisoitiin.

Suuri rynnistys tekee joistain köyhistä rikkaita ja joistain rikkaista köyhiä. Mutta rynnistyksissä on oma johdonmukainen linja. Tyhmimmän eväät syödään aina ensin ja sinne mennään missä on helpointa varastaa ja raiskata ilman rangaistusta tai lähinnä muodollisia seurauksia. Olen vähän sekeptinen sen suhteen että liikkelle lähtenyttä ihmisrynnistystä voi käsitellä minään älyllisenä tai hallittavana voimana. Se vaikuttaa enemmän luonnonmullistuksen kaltaiselta tapahtumalta jolla on omat mekaaniset lainalaisuudet sekä voittajat ja häviäjät.

elven archer

Mikä on kulttuuritoimittaja? Ei näyttäisi yleensä olevan kukaan sellainen, joka ymmärtäisi jotain kulttuureista muutenkin kuin pinnallisella "annetaanko kolme poskipusua vs. kaksi" -tasolla. Eli ilmeisesti puhutaan siis ihmisestä, joka työkseen kirjoittelee juttuja ns. kulttuuritapahtumista, jotka kuitenkin ovat vain kulttuurin jäävuoren huippu. Siinä mielessä hieman ihmetyttää, miksi se on nostettu otsikkoon. Yhtä hyvin siinä voisi olla urheilutoimittaja tai paikallisuutisten toimittaja. Ilmeisesti kyse on siis vain yrityksestä hakea painoa tyhjille sanoille. Perustelematon löpinä rasismista ja fasismista ajatellaan helpommin nieltäväksi, jos sen lausuu joku sellainen, joka tittelinsä perusteella jonkun mielestä ymmärtää jotain kulttuureista.

Jaska Pankkaaja

Minä en ainakaan ole linjaani muuttanut! :D  Perussuomalaisten jopa vaatimattomia odotuksiani pahempi kädettömyys toki ärsyttää, niin kuin näköjään monia muitakin.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Ernst

Et ole ehkä oikea henkilö arvioimaan rationaalisuuden astetta. Maltillisuuden äänenpainosta lienet oikeilla jäljillä.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Eino P. Keravalta

Quote from: elven archer on 05.07.2015, 15:53:18
Mikä on kulttuuritoimittaja? Ei näyttäisi yleensä olevan kukaan sellainen, joka ymmärtäisi jotain kulttuureista muutenkin kuin pinnallisella "annetaanko kolme poskipusua vs. kaksi" -tasolla.

Kulttuuritoimittaja on ihminen, joka tietää, että Miles Davis on aina in, nepalilainen ruoka on niin hip ja Bertolt Brecht on cool. Ai niin, ja että jos ei ole nähnyt ainuttakaan Pedro Almodovarin elokuvaa, on sitten ihan toivoton, hieltä haiseva juntti persuhetero!

Kulttuuritoimittajalle kulttuuri rakentuu viiden aistin varaan. On hajuja, makuja, ääntä, kosketuksia ja värejä. Mutta todellisuudessa tämä on lapsellinen ja pintapuolinen lähestymistapa: kulttuuri on syvemmältään jotain aivan muuta kuin aistihavaintoja. Se, mitä kulttuuritoimittaja ei ymmärrä, on se, että kulttuuri on abstrakti ajatusrakennelma, arvojärjestelmä. Toimittajaressu ei ymmärrä, että hänen näkemyksensä kulttuurista koskee vain sekundäärisiä kultuuripiirteitä, ei olennaisempia, primäärisiä kulttuuripiirteitä.

http://hommaforum.org/index.php?topic=82229.0

Kulttuuritoimittaja on kuin lapsi hiekkalaatikolla. Hänelle kaikki on vain aistituntemuksia, kuten hiekan kosteus ja ämpärin muoto eikä hän ymmärrä, että kulttuurissa on kyse mentaalisista syvärakenteista ja arvoista ja että arvomaailmat poikkeavat toisistaan huomattavasti: kulttuuritoimittelijalle riittää, että on uutta, jännää ja erilaista aistimaailmaa - heti, kun on maistanut acharia, on parempi ja tiedostavampi ihminen.

Kulttuuritoimittaja on niin pöljä, että hän saattaa elää keskellä kansanmurhaa ja islamisaatiota, mutta hän ei näe niitä, vaikka kyseessä on valtava kulttuurin muutos. Hän hahmottaa vain jonkun viulunsoiton ja curryn leipätaikinassa.

Kulttuuritoimittaja on iso lapsi ja hänen sivistyksensä vain hiekkalaatikkosivistystä.

guest8096

Minua alkoi pelottaa, että sairastun kulttuuritoimittajuuteen. Vaikka tuntisikin itsensä terveeksi, niin koko ajan on oltava valppaana, koska tartunnan vaara on olemassa.

Blanc73

Omalta kohdaltani voin todeta että tietynlainen tovottomuuden tunne on jyrkentänyt omia mielipiteitä vuosi vuodelta. Median yksipuolinen ja kritiikitön moku-rummutus ei paranna mielialaa yhtään ja suurin osa poliitikoista veisaa saamaa virttä. Meillä on vielä mahdollisuus välttää ruotsalaistyylisen mamu-politiikan virheet, mutta poliitikkojen munattomuus ja sinisilmäisyys eivät anna paljoa toivoa.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

siviilitarkkailija

Koska en tunne kuin yhden (pahuuden alkulähteellä) työskentelevän kulttuuritoimittajan joudun kommentoimaan tämän yhden perusteella esitettyä

Quote from: Eino P. Keravalta on 05.07.2015, 17:36:22
Kulttuuritoimittaja on ihminen, joka tietää, että Miles Davis on aina in,

Ei pidä paikkaansa. Ei ole mitenkään erityisen musiikillinen ja on saanut virkansa ämpäriyliopiston ja vihreiden puoluesuhteiden avulla.

Quotenepalilainen ruoka on niin hip

Tämä on totta. Mutta pääasiassa maahanmuuton ja Helsingin kaupungin rikollisen ihmiskauppaa välittävän korkean virkahenkilön omista Nepal-fiksaatioista. Joiden ansiosta Helsinkiin on saatu mm Nepalilainen ketjuruokalakulttuuri.
ja Bertolt Brecht on cool.

Pitää paikkansa. Brecht on myös cool.

QuoteAi niin, ja että jos ei ole nähnyt ainuttakaan Pedro Almodovarin elokuvaa, on sitten ihan toivoton, hieltä haiseva juntti persuhetero!

Jos tämä urbaani-vihreä kulttuuritoimittaja laitettaisiin riviin persujen kanssa, ja häneltä otettaisiin pois tyylikkäät silmälasit, henkilöä ei voisi mitenkään erottaa perushetero persusta. Almodovar tekee ihan hyviä elokuvia, joskin omintakeisia ja niissä esiintyy mm shiia-terroristeja jotka uhkaavat roolihenkilöitä.

QuoteKulttuuritoimittajalle kulttuuri rakentuu viiden aistin varaan. On hajuja, makuja, ääntä, kosketuksia ja värejä. Mutta todellisuudessa tämä on lapsellinen ja pintapuolinen lähestymistapa: kulttuuri on syvemmältään jotain aivan muuta kuin aistihavaintoja. Se, mitä kulttuuritoimittaja ei ymmärrä, on se, että kulttuuri on abstrakti ajatusrakennelma,

Ei pidä paikkaansa. Ainoa asia mitä kulttuuritoimittaja Helsingissä tarvitsee on vihreiden tai vasemmistoliiton puoluekirjan tai erittäin vahvan ja suoran yhteyden näihin puoleisiin. Kulttuuritoimittajalla ja kulttuurilla ei tarvi olla mitään muuta. Löytyykö tämä esimerkkihenkilölllä? Kyllä.

QuoteKulttuuritoimittaja on kuin lapsi hiekkalaatikolla. Hänelle kaikki on vain aistituntemuksiakuten hiekan kosteus ja ämpärin muoto eikä hän ymmärrä,
...

Eikä hänen tarvitse ymmärtää. Mistä tulemme kulttuuritoimittajan tärkeimpää ominaisuuteen eli vihreiden ja vasemmistoliiton suoraan vaikutusvaltaan. Ei toimittajan tarvi mitään ymmärtää. Sitävarten on toverit jotka ymmärtävät ja kertovat kaikki asiat jotka toimittaja toimittaa sellaisenaan tai vähän muokattuna edelleen.

QuoteKulttuuritoimittaja on niin pöljä, että hän saattaa elää keskellä kansanmurhaa ja islamisaatiota, mutta hän ei näe niitä, vaikka kyseessä on valtava kulttuurin muutos. Hän hahmottaa vain jonkun viulunsoiton ja curryn leipätaikinassa.
Kyseessä on tavallaan myös henkilökohtainen selvitymis-strategia. Kulttuuritoimittajan ei tarvisekkaan välittää. Toimiminen triviaalin ja täysin epäolennaisen ympärillä tuottaa toimeentulon ja henkilön oman hyvinvoinnin.

QuoteKulttuuritoimittaja on iso lapsi ja hänen sivistyksensä vain hiekkalaatikkosivistystä.

Tästä voimme olla samaa mieltä, joskin pitää ymmärtää, että voidakseen olla de facto, kulttuuritoimittaja, pitää olla ämpäri- tai kommariyliopiston paperi kourassa että voi sanoa tyhmälle kansalle:"Katsokaan minä olen kulttuuritoimittaja te imbesillit!". Kulttuuritoimittaja osaa sanoa imbesilli ja ymmärtää vielä senkin mitä se tarkoittaa ,muuallakin kuin vessan peilissä.

Esimerkkinä käyttämäni kulttuuritoimittaja on eristyvä, piittaamaton ja täysin muovattavissa oleva nyssykkä jolle taustaryhmä antaa aiheet, mielipiteet ja vielä katsoo että juttu tuli oikein kirjoitettua. Ihan mukava kaveri jos hyväksyy sen että on ihmisiä joilla ei ole selkärankaa eikä oikein omia mielipiteitä.

ps. tämän vähemmän mairittelevan kuvan taustapuolelta löytyy yksi selittävä tekijä, kulttuuritoimittajan ympärillä pyörivät "taitelijat" ja sellaisten esittäjät. Osa maamme lehtitaitelijoista ja kulttuuriväestä on umpihullua, itserakasta ja täysin arvostelukyvytöntä porukkaa. Pelkästään oman mielenterveyden säilyttäminen moisten idioottien jatkuvan huomion kohteena ei ole mikään vähäinen saavutus.

Micke90

Vai vielä maksaa pitäisi tuollaisesta roskasta? Ei kiitos!  >:(

Siili

Mielipide noteerattu.  Jospa oikein kunnolla kollektiivisesti paheksumme tuota kusipäänippua, he kenties pitävät mölynsä mahassaan ja maailma pelastuu?   :)

Perttu Ahonen

Saattaa olla niin, että poliittisesti korrektit kulttuuritoimittelijat ovat saaneet tehtävän löytää fascismia milloin ja mistä vain.

(http://1.bp.blogspot.com/-To-tIKVYC2Y/UaHop0KmlqI/AAAAAAAAAEI/1UD6QmgjszM/s1600/muut4.gif)

Mikä ei ole mitään uutta auringon alla.

Sen sijaan tietääkö kulttuuritoimittelija mitä on imbesilli, tai edes basilli? 
En ole lainkaan varma, sillä eihän ne ole varsinaisesti mitään syötävää, vaan kuvaavat enemmän punavihreää mielenlaatua ja yhteiskuntavaikuttamista. Tutumpi taitaa olla opportunistista kulttuuritoimittelijan maailmankuvaa muistuttava fusilli, joka löytynee tiedostavasta poliittisesta nyyttärikorista.
Voin vain kuvitella, kuinka punavihreät kulttuuritoimittelijat ovat kokoontuneet  Kaivopuistoon poliittiselle nyyttäri piknikille todistamaan vakaumustaan ja jakamaan kokemuksia.  Jokainen toimittelija saa vuorollaan kertoa mistä on fascismia löytänyt ja miten toiminut sen ehkäisemiseksi kansalaisia tiedostavasti valistamalla.  Ideaan kuuluu kouluttaa kansalaisia erilaisissa tilaisuuksissa tunnistamaan fascismi ja osallistaa oppimatonta kansaa sen torjunnassa. Tämä yhdistettynä muuhun punaviiniä ja politiikkaa - kulttuuritoimittelijoiden puistoevästys tapahtumaan, niin saadaan sitten lukea kaikenlaista tiedostavaa idea saldoa poliittista valtaa tukevista totuus-lehdistä.

Miniluv

"Olen ollut huomaavinani" = "ei todisteita, mutta haluan silti avata suuni".

Äläkä nyt ota tätä niin, ettenkö uskoisi Ultimaattisen Rationaalisuuden Pyhän Mittatikun edelleen löytyvän sinun hallustasi. Ja Geneven sopimuksiinhan on kirjoitettu, että maltillisuuden raja kulkee puoli metriä Vöyristä mihin tahansa suuntaan, ja ulkopuolella on vain Kadotus.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Possumi

Höpöti - samat naamat uhoavat vaan kovemmin sohviltaan ja kapakan nurkistaan - huvittavaa on toki lukea välillä näitä julistuksia: "nyt loppui puhe! - pitää ruveta konkreettisiin toimiin!" ... jota seuraa lyhyt nolo hiljaisuus ja sitten puhe taas jatkuu. Samaahan harrastavat Takut ja muut feministri tumblrit netissä muuallakin.

Riippumatta olit sitten vasemmalta tai oikealta niin Suomalaisen radikalisoimiseksi tarvii käydä polttamassa sen sauna, paskomassa sen kaivoon ja nussimassa sen vaimo. Sittenkin se lähtee vaan veneellä järvelle pullon kanssa  :facepalm:

IDA

:D Say No More!
qui non est mecum adversum me est

IDA

En oikeastaan tiedä pitäisikö tuollaisiin ottaa mitään kantaa. Lehdet vetelevät viimeisiään, joten on aika ymmärrettävää, että ne ovat kaikkea muuta kuin teräviä. Niillä on hätä ja ne ovat eksyneitä. Ehkä pitäisi enemminkin pyrkiä ymmärtäväisesti suvaitsemaan, kuin vain kritisoida niitä. Positiivisella otteella nei voisivat päästä ankeudestaan ja kohdata pelkäämänsä muutokset pystypäin.
qui non est mecum adversum me est