News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2015-07-02 HS:Huhtasaari kiistää liittyneensä itse Facebookin rasistiseen ryhmää

Started by koli, 02.07.2015, 20:00:46

Previous topic - Next topic

koli

QuotePerussuomalaisten Huhtasaari kiistää liittyneensä itse Facebookin rasistiseen ryhmään

Tuore kansanedustaja Laura Huhtasaari (ps) kiistää, että olisi itse liittynyt jäseneksi rasistiseen Facebook-ryhmään, jossa pilkataan alatyylisesti eri kansanryhmiä.

Huhtasaari kertoo, että hänet on liitetty "Puskaraiskaajien rasistinen tausta!" -nimiseen ryhmään lupaa kysymättä.

"Poistin itseni jälleen kerran tuosta ryhmästä, mutta minut liitetään siihen aina vain uudestaan", Huhtasaari pahoittelee.

Facebook-ryhmän sivuilla kuitenkin luki vielä torstaina, että Huhtasaari olisi  liittynyt ryhmän jäseneksi "kuukausi sitten".

"Se, joka jää kiinni minun liittämisestäni moisiin ryhmiin, lentää heti Facebook-kavereistani ulos", Huhtasaari lupaa.

Julkinen Facebook-ryhmä on kaikkien nähtävissä.

Huhtasaari kirjoitti omalle Facebook-sivuille seuraavan viestin: "Helsingin Sanomista soitettiin, että miksi olen liittynyt johonkin ryhmään. En ollut. Edelleen, jos joku liittää mut johonkin ryhmään ilman lupaa, heivaan vähintään kavereista! Mulla on muutakin tekemistä kuin vastailla sellaisiin asioihin, johon minulla ei ole osaa eikä arpaa."

Huhtasaaren nimi olikin poistettu rasistisen ryhmän sivulta torstai-iltapäivänä.

Ryhmässä muun muassa verrataan tummaihoisia lapsia ulosteeseen ja naureskellaan ajatuksella siitä, että he tulisivat krokotiilin syömiksi. Ryhmän mukaan afrikkalaiset muun muassa pitävät luonnostaan oikeutena raiskata valkoihoisia naisia.

"Maahanmuuttokriitikoksi" tunnustautuva Huhtasaari ei pidä moisia väitteitä sopivina.

"Tuon tyyppinen toiminta ei ole fiksua, mutta maahanmuuton tuomiin epäkohtiin on puututtava. Monessa kulttuurissa naisia alistetaan, mikä on ihmisoikeusrikkomus. Ulkomaalaistaustaiset syyllistyvät raiskauksiin suhteessa kantasuomalaisia enemmän", Huhtasaari perustelee.

Huhtasaari kiistää myös olleensa tukemassa Facebookissa natsitervehdyksen eduskunnassa vuonna 2013 tehnyttä Seppo Lehtoa Tampereen kaupunginvaltuustoon, vaikka esiintyi vielä torstaina tukiryhmän "tykkääjänä".

"En tietenkään ole halunnut tukea Lehtoa. En tunne häntä henkilökohtaisesti", Huhtasaari sanoo.

Tilastojen ja selvitysten mukaan ulkomaalaistaustaisten yliedustus raiskaustilastoissa syntyy hyvin pienellä määrällä tekoja. Esimerkiksi somalialaisten tekemiä raiskauksia on Suomessa niin vähän, että syytä ei voi etsiä tekijöiden somalialaisuudesta.

Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen (Optulan) tietojen mukaan raiskausrikoksesta epäiltyjen määrä vuonna 2013 oli 473 henkilöä. Näistä noin neljäsosa oli ulkomaalaistaustaisia.

Noin 120 ulkomaalaistaustaista henkilöä syyllistyy raiskaukseen vuosittain. Tilastokeskuksen mukaan Suomessa asui vuoden 2013 lopussa noin 300 000 ulkomaalaistaustaista ihmistä.
http://www.hs.fi/politiikka/a1435805005367?jako=981932be1902524bb22c55fb25bc1907

Johan on taas kausti repäisty. Ja toimittelijana kukapa muukaan kuin Hommaforum-fanituksestaan tunnettu äärivasurien kaveri Tuomas Muraja.
Mörökölli

Maija Poppanen

Varmasti ihan vahingossa tähän juttuun lipsahti pikkuisen sellainen sävy, että Huhtasaari sittenkin olisi itse liittynyt rasistiryhteisöön, ja selittelee nyt minkä ehtii.

Eihän hyysärissä tietenkään vielä ymmärretä kaikkia some-mekanismeja, semminkin kun rasisteista kyse.

Suvaitsevainen Vihreä

Minusta kyllä johonkin ryhmään liittyminen ei merkkaa mitään. Sitä saattaa sillä ihan vain stalkata, että mitä jossain suljetussa ryhmässä oikein kirjoitetaan.

Sitten taas joku tykkääminen voi tapahtua ihan vahingossa ja ei sitä jaksa alkaa jotain "enpäs tykkääkään"-nappia välttämättä painelemaan.

Toki poliitikkojen pitäisi olla tarkempia, koska jos vain jostain pystyy paskaa heittämään päälle, niin sitä tehdään. Tosin internettiin perehtyneemmät kyllä kai pitävät tuollaisia juttuja ihan täytenäne ilkeämielisenä ajojahtina. Tuollaiset syytökset ovat samantapaisia kuin että on lukenut ihan väärän kirjan ja on nyt sitten epäilyttävä henkilö.

Muuttohaukka

Siellä on toiminto, jolla voi estää muita liittämästä itseään ryhmään. Sorry, Laura mutta ei jatkoon.

Eino P. Keravalta

Quote from: Muuttohaukka on 02.07.2015, 20:47:22
Siellä on toiminto, jolla voi estää muita liittämästä itseään ryhmään. Sorry, Laura mutta ei jatkoon.

Varmaan niitä toimintoja löytyy joka lähtöön, mutta eihän ihminen voi kaikkea tietää. Multa kesti kolme kuukautta saada selville, miten viesti lähetetään Facebookissa, kun siellä ei ole lähetä-nappia enkä sittenkään saanut sitä selville, vaan piti kysyä apua. Ilmeisesti on niin, että viesti lähetetään samalla näppäimellä, jolla painetaan riviväliä. Nyt siis käy niin, että kun kirjoittaa, ei voi käyttää riviväliä ollenkaan, ettei viesti lähde ennen aikojaan. Joskus tosin vaistomaisesti käyttää ko. näppäintä ja silloin joutuu kirjoittamaan viestin useammassa osassa, kun osa on jo lähtenyt eteenpäin.

Nytkään minulla ei ole mitään hajua siitä, miten siellä keskustellaan, vaikka kuulemma Facessa keskustellaan laajastikin sitä ja tätä. Ei minulle ainakaan mikään keskustelu näy eikä siellä ole mitään keskustelupalstaakaan. Vai onko se jotenkin piilossa? Ei näitä normaali ihminen ymmärrä  >:(
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

koli

Mörökölli

Maija Poppanen

Kävin varmaan noin vuosi sitten viimeks FB:ssa. Tiedän kyllä, että siellä on kaikenlaisia estotoimia mut en ole kyllä jaksanut perehtyä.

Ehkä ei Laurakaan..?

guest8096

Quote from: Eino P. Keravalta on 02.07.2015, 20:55:03
Nytkään minulla ei ole mitään hajua siitä, miten siellä keskustellaan, vaikka kuulemma Facessa keskustellaan laajastikin sitä ja tätä. Ei minulle ainakaan mikään keskustelu näy eikä siellä ole mitään keskustelupalstaakaan. Vai onko se jotenkin piilossa? Ei näitä normaali ihminen ymmärrä  >:(

Ei sinun tarvitse ymmärtää sitä. Hommaforum riittää ja sen ymmärtää kiljuskinikin.

Ja Huhtasaarelle: piruako tuota nynnyilemään ja selittelemään? Rohkeasti mukaan sinne ryhmään vaan.

Eino P. Keravalta

Quote from: Maija Poppanen on 02.07.2015, 20:57:48

Kävin varmaan noin vuosi sitten viimeks FB:ssa. Tiedän kyllä, että siellä on kaikenlaisia estotoimia mut en ole kyllä jaksanut perehtyä.

Ehkä ei Laurakaan..?

Voihan se tosiaan olla niinkin, ettei aivan kaikilla ihmisillä ole intoa tai aikaa perehtyä satoihin Facen ominaisuuksiin..
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

J. Lannan haamu

Jumankauta kahden viikon paras uutinen!

Laura Huhtasaari vetää sata kertaa paremmin kuin 'kollegansa' Maria Lohela, enkä tarkoita tuota Facebook ryhmään liittymistä, vaan Laura osaa hyödyntää mediaa, hän nimittäin pohtii naisten asemaa ja ulkomaalaisten suurempaa raiskausmäärää.

Lauralle tarjoan mango-melonijäätelön jos samalle polulle satutaan. Tottakai hän on sen verran ujohko, että täytyy irtisanoutua, mutta sen verran rohkeutta löytyy että veti hyvin naisten aseman ja ulkomaalaisista johtuvat ongelmat.

4/5
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Chew Bacca

Mitä me pantiin lehden väliin kun ei ollut facebookkia. Vmp.

Oami

Onhan tuo aivan järkyttävän vastenmielinen ominaisuus Facebookissa, että ryhmiin ylipäänsä saa liittää toisia ilman näiden lupaa, mutta silti...

... entä sitten jos hän olisi liittynyt ryhmään omin päin, ja joku muu siellä sitten kirjoitteleekin törkyä? Miksi sen pitäisi olla 1) Huhtasaaren 2) toimittajan ongelma?
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Henry

Kavereitaan voi liittää ryhmiin, eikä sitä voi estää millään.

Muuttohaukka

Quote from: Eino P. Keravalta on 02.07.2015, 21:02:53
Voihan se tosiaan olla niinkin, ettei aivan kaikilla ihmisillä ole intoa tai aikaa perehtyä satoihin Facen ominaisuuksiin..

Minut on liitetty ties mihin ryhmään ja sen kautta olen oppinut tuon toiminnon. En tiedä niistä sadoista muista.
FB onkin hyvä väline moneen nopeaan infoamiseen. Mutta en halua kuulua muuhun kuin itselleni alle kymmeneen ryhmään.
Enkä halua noita peliehdotuksia. Nekin voi kieltää.

Mutta tuo toiminto, jossa voi liittää ilman omaa suostumusta on per**stä.

Muuttohaukka

Quote from: Henry on 02.07.2015, 21:17:35

Voi liittää mutta erotessaan voi kieltää ketään liittämästä. Ainakin niissä, joista olen itse poistunut.

Henry

Quote from: Muuttohaukka on 02.07.2015, 21:22:59
Quote from: Henry on 02.07.2015, 21:17:35

Voi liittää mutta erotessaan voi kieltää ketään liittämästä. Ainakin niissä, joista olen itse poistunut.
Kyllä, mutta se on aivan eri asia.

Muuttohaukka

Quote from: Henry on 02.07.2015, 21:25:47

Tässähän oli kyse, että on eronnut monta kertaa ja taas on liitetty.  Ei ole eri asia. Voi heti huomatessaan kieltää uudelleenliittämisen.

Henry

Quote from: Muuttohaukka on 02.07.2015, 21:27:17
Quote from: Henry on 02.07.2015, 21:25:47

Tässähän oli kyse, että on eronnut monta kertaa ja taas on liitetty.  Ei ole eri asia. Voi heti huomatessaan kieltää uudelleenliittämisen.
Jos ei huomaa tai tajua ruksata uudelleen liittämisen kieltoa, niin...

Ant.

Vai vaikuttaa propagandisti Tuomas Muraja nyt Helsingin Sanomissa. Hänhän teki aikoinaan Helena Erosen blogikirjoituksesta kuuluisan sottauutisen. Nyt vuorossa on tällainen sottauutinen.

Taktiikka on toki helppo. Samoinhan voisi väijyä vaikka vihreiden puheenjohtajan profiilia ja odottaa, että joku sekäpää liittää hänet johonkin epämieluisaan ryhmään. Tai tehdä asiaa vähän helpommaksi ja liittyä hänen kavereihinsa itse valenimellä ja liittää hänet vaikka pedofiliaryhmään.

Sitten soitto perään ja uutinen. Artikkelissa tiuhaan tahtiin peräkkäin henkilön nimi ja epämieluisa sana (esim. pedofilia). Otsikoksi: "XXX ei myönnä liittyneensä pedofiliaryhmään vahaaehtoisesti". Henkilön poliittista ideologiaa tulisi tietysti vähätellä läpi artikkelin joko panemalla se lainausmerkkeihin tai käyttämällä vaikka ilmaisia "vihreänä esiintyvä". Kirsikkana kakun päällä liioitteleva viittaus johonkin ulkomaalaiseen ryhmään, kuten: "Vihreät ovat muuallakin Euroopassa pedofiiliskandaalien keskellä. Saksan vihreiden kannatus on ollut jo pitkään laskussa kun kävi ilmi, että puolueen keskeiset vaikuttajat ovat pyrkineet laillistamaan lapsien raiskaamisen."

Jatkossa sitten voisikin "uutisen" perusteella viitata ko. henkilöön termillä "pedofiiliskandaalin keskellä oleva" jne. Näin saataisiin henkilön mainetta mustattua ja häneen liitettyä likainen muistijälki.

Tietysti tällaista vääristelevä propaganda ei ole mistään kotoisin. Edes puoluelehdiltä ei voi sellaista odottaa, mutta nyt Helsingin Sanomat on palkannut Tuomas Murajan tuottamaan sellaista omilla sivuillaan. Kohteena ovat perussuomalaiset. En olisi uskonut Helsingin Sanomien sentään näin alas vajoavan, mutta ilmeisesti minkäänlaista pohjaa ei ole.
Homma is the new black.

Muuttohaukka

Quote from: Henry on 02.07.2015, 21:28:37
Jos ei huomaa tai tajua ruksata uudelleen liittämisen kieltoa, niin...
Totta. Kansanedustajalla taitaa olla muutakin tekmistä kuin päivystää, minne on liitetty.

Sorry, Laura tuo edellinen postaukseni.

Micke90

On minutkin joskus liitetty ties mihin epämääräisiin ryhmiin. Olenko siis piinkova rasisti?

Jukka Wallin

Minulle soitettiin Iltalehdestä, kun joku toimittaja huomasi minut kodinturva-ryhmässä. Sanoin suoraan, että minun aloittelevana poliitikkona täytyy tietää mitä ympärillä tapahtuu. Juttu jäi siihen. Ei ryhmässä oleminen haittaa, jos ei kovin intoudu vaatimaan Lynchin lakia puskaraiskaajille.
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Koekaniini

Voihan noihin rasistisivuihin liittää vaikka hesarin toimittajat jos kuka haluaa.  :roll:
#I wont ride with you

"muistakaa orjalaivojen terva ja inkojen kulta, vitun rasssitistit"  :'(

Sietäjä

Sehän oli vaan hyvä, että Hesari soitti Huhtasaarelle, niin Huhtasaari sai tietää, että jotkut jekkuilijat haluavat hänelle pahaa ja liittävät kaiken maailman ryhmiin.

Micke90

Quote from: Koekaniini on 02.07.2015, 22:01:55
Voihan noihin rasistisivuihin liittää vaikka hesarin toimittajat jos kuka haluaa.  :roll:

Haa! Onko jollain heitä kavereinaan?  8)

Blanc73

Hesari uutisoi valikoivasti ja sensuroiden, mutta onneksi persut jaksavat kiinnostaa. Melkoista touhua....
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Maija Poppanen

Quote from: Sietäjä on 02.07.2015, 22:03:20
Sehän oli vaan hyvä, että Hesari soitti Huhtasaarelle, niin Huhtasaari sai tietää, että jotkut jekkuilijat haluavat hänelle pahaa ja liittävät kaiken maailman ryhmiin.

Nyt sä rupeat kuulostaan peikkoselta, koska tyhmä sä et oo.

Ernst

Quote from: Blanc73 on 02.07.2015, 22:13:48
Hesari uutisoi valikoivasti ja sensuroiden, mutta onneksi persut jaksavat kiinnostaa. Melkoista touhua....

Kun rekrytoin työntekijöitä, perehdytän ja asetan muillekin perehdytyssuunnitelman mukaista vastuuta kertoa, mitä firmassa tehdään. Sanoma Oy ei taida kertoa lehtineekereillensä edes sen käsienpesun ylittäviä vaatimuksia jos sitäkään.

Surullinen yritys. Pian mennyttä maailmaa. Myykää pois jos omistatte.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Ajattelija2008

Tuomas Murajan ilmestyminen Helsingin sanomiin kertoo, että HS:n toimitukseen palkataan äärivasemmistolaisia.

Ovatko Erkon säätiön ihmiset tai Antti Herlin äärivasemmistolaisia? Vai miten näin on päässyt käymään? On entistä tärkeämpää, että kaikki loputkin HS:n tilaajat irtisanovat tilauksensa.

DuPont

Quote from: Haukka on 02.07.2015, 21:46:03
Tuomas Muraja, tuo vanha tuttu Turun Sanomien ajoilta! Toimittaja, jolle sana objektiivinen merkitsee vähemmän kuin hallitusohjelmassa pysyminen perussuomalaisille (joo sori oli pakko, ceterum censeo).

En olisi kyllä ikinä uskonut, että yksikään itseään kunnioittava lehti palkkaa tuota propagandakomissaaria. Toisaalta on hyvä, että HS alias Pravda jaksaa muistuttaa olevansa yhtä neutraali ja asiallinen kuin esikuvansa Neuvostoliitosta.

Hesarissa ovat pitkään toimineet sellaisetkin toimittajat kuin Elina Grundström ja Yrjö Rautio. :roll: