News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-05-27 Quatar, Fifa, korruptio, 4000 kuollutta rakennusmiestä

Started by siviilitarkkailija, 28.05.2015, 12:20:12

Previous topic - Next topic

JJohannes

Siis eikö Sepp Blatter ole itse "mokuttaja", tai ainakin opportunisti? Minä olen käsittänyt, että Blatterin FIFAssa on juuri otettu nämä "Say no to racism"-kampanjat ja muut käyttöön ja haluttu "monikulttuuristaa" jalkapalloa myöntämällä arvokisoja köyhille maille. Lähinnä siis siitä syystä, että Etelä-Amerikan, Afrikan ja Aasian maat ovat maksaneet Blatterille ja Blatterin kavereille eniten lahjuksia. Blatterin edeltäjä João Havelangehan oli juuri samanlainen heppu: Hänellä oli vielä etuna se, että hän tuli "imperalistien sortamasta" Brasiliasta vaikka olikin itse eliittiperheen vesa. Kuitenkin Havelange junaili huomattavia lahjuksia vastaan jalkapallokisoja kehitysmaihin ja Blatter peri sittemmin hänen kontaktinsa. Tyypillisiä läpeensä korruptoituneita eliitin edustajia molemmat, tyyliin Kalervo Kummola Suomessa.
Ei ole turhia päiviä, tai jos on, on koko elämä.

sivullinen.

Quote from: JJohannes on 15.06.2016, 02:11:20
Minä olen käsittänyt, että Blatterin FIFAssa on juuri otettu nämä "Say no to racism"-kampanjat ja muut käyttöön [...]

"Say no to racism" -kampanja on Uefan. Uefa on euroopan jalkapalloliitto. Fifa on kansainvälinen jalkapalloliitto. Blatter on Fifan puheenjohtaja -- tai oli tai on vielä vähän aikaa --. Uefa on yrittänyt saada Blatteria erotetuksi Fifan johdosta.

Uefa ja Fifa ovat aika pahasti riidoissa. Fifa ei mokuta. Uefa mokuttaa. Fifa antoi ylivoimaisesti tärkeimmän tapahtumansa eli seuraavat MM-kisat Venäjälle. Uefa uhkasi jo sulkea Venäjän pois jopa EM-kisoista, koska yhdessä ottelussa oli rähinää. Uefa ylistää Eurostoliittoa ja pitää tunnusmusiikkinaankin Eurostoliiton "kansallislauluksi" kutsuttua Oodia Ilolle. Fifa kohtelee Eurostoliittoa kuten muitakin korruptoituneita diktatuureja eli jos raha virtaa oikeaan suuntaan ja Fifan toiminnasta ollaan hiljaa, niin jalkapallon nimissä on lupa tehdä propagandaa ja vaikka kieltää kaikki valtion vastaiset mielenosoitukset kisojen ajaksi, kuten Ranska on sanonut tekevänsä.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)