News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2015-05-17 Yksityiskone kadoksissa Itämerellä

Started by Faidros., 17.05.2015, 20:34:33

Previous topic - Next topic

Faidros.

Ruotsista Liettuan Klaipedaan matkalla ollut Antonov AN-2 on kadonnut. Koneeseen mahtuu 12 henkilöä, mutta vain 2 oli kyydissä.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1431829347263.html
Ei kai vaan ole Bukilla osuutta asiaan?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Faidros.

Muistaakseni maailman suurin yksimoottorinen mäntämoottorikone.
Samanlainen oli noin 10vuotta sitten ilmailunäytöksessä tähän meidän järvenjäälle laskeutuneena.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-2
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Faidros. on 17.05.2015, 20:34:33
Ruotsista Liettuan Klaipedaan matkalla ollut Antonov AN-2 on kadonnut. Koneeseen mahtuu 12 henkilöä, mutta vain 2 oli kyydissä.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1431829347263.html
Ei kai vaan ole Bukilla osuutta asiaan?

Joo aivan varmasti on Buk M1 tiputtanut.
Ryssät ampuu kaliningradista kaikki itämerellä lentelevät lentokoneet alas.

Faidros.

Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

dothefake

Tuollaista olisin saanut lapullani lentää, muttei niitä silloin saatu Suomeen, kun käsikirjat olivat venäjäksi. Vaatii kuulemma hiukan hauista.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen


Faidros.

Puolassa on An-2 tienvarsikioski.

On ihmeellistä kuinka niin iso kone pysyy ilmassa niin pienillä nopeuksilla,
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

dothefake

Siinä on tuplasiivet. Onhan sellainen Utin ABC:nkin pihalla.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

MW

Hanssin Jukka tekee kuulemma paluuta. Olin joskus lapsena, vieraana.

Martin

Joskus 90-luvulla otettiin kylmiä tyyppejä moisesta Kalajoen lentokentällä, vodkan voimalla toki. Ohjaamon ikkunasta pääsi sisään kun oli tarpeeksi laiha.  :) Kuulemma ei ole enää Kalajoella, en tiedä mihin ko. yksilö on viety. Ei ollut lentokunnossa vaan tuotu rekalla paikalle.
"Mä koin, että kokoomukselle koti on Euroopassa ja Raamattu roskissa ja isänmaallisuudesta on tehty rasismia." - Laura Huhtasaari SK 8.6.2017


Pöllämystynyt

Quote from: dothefake on 17.05.2015, 23:01:26
Tuollaista olisin saanut lapullani lentää, muttei niitä silloin saatu Suomeen, kun käsikirjat olivat venäjäksi. Vaatii kuulemma hiukan hauista.
Eikö niitä käsikirjoja voitu kääntää? Mihin tarvitaan hauista?

Quote from: Martin on 18.05.2015, 10:44:46
Joskus 90-luvulla otettiin kylmiä tyyppejä moisesta Kalajoen lentokentällä, vodkan voimalla toki. Ohjaamon ikkunasta pääsi sisään kun oli tarpeeksi laiha.  :) Kuulemma ei ole enää Kalajoella, en tiedä mihin ko. yksilö on viety. Ei ollut lentokunnossa vaan tuotu rekalla paikalle.

En tajua mitään. Voisitko selventää.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

dothefake

Niitä ei saatu länsimaiden rekisteriin, syyksi mainittiin venäläiset bumaskat eli paperit. Hauista tarvittiin ohjaamiseen, pinnat ovat siinä rajoilla, että käsivoimat riittävät niitä vastustamaan.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

sakarit

Tuskin tuon ohjaaminen on niin raskasta. Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta jokunen vuosi sitten kun kävin Gotlannissa, niin tuolla eläkeikäinen nainen ohjasi tätä konetyyppiä. Ihan tavallisen oloinen oli tuo pilotti, eli ei mikään painonnostaja amatsoni, entinen lennonopettaja.

Topi Junkkari

#14
Tämän lyhyen ohjeen mukaan An-2:n oikea trimmin asento on olennainen asia (ensimmäisen sivun lopussa):

http://www.sibwings.com/an2/AN-2%20Flying%20Guide%20V1.1.pdf

(Niin, muistakaa, että tuo on simulaattorilentoa varten tehty ohje. Älkää nyt sentään lähtekö oikeaa konetta tuon "lentokäsikirjan" kanssa lentämään.)
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950