News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-04-30 RAY-rahalla SPR:n Ei Rasismille-hanke mollaa Persuja.

Started by Deputy M, 30.04.2015, 16:31:20

Previous topic - Next topic

vihapuhegeneraattori

Quote from: junakohtaus on 05.05.2015, 11:59:36
Toi tuli tuoreena jakona facebookissa vastaan. Mä sen verran itsekin rullailen työkseni fb-propagandaa että nokka haistaa.

Ei se silti näytä mitenkään irtisanoutumiselta tai anteeksipyynnöltä.
En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

junakohtaus

Näyttää se. Sinä et ehkä sitä näe, mutta minä näen. Tosin toi on tota räpeltämistä kun yritetään sekä syödä anteeksipyyntö että säästää se, mutta kyllä tossa mun mielestä selvästi sitä makua on.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

koli

Hankekoordinaattori kirjoittelee RASMUS- ryhmässä tällaista:

QuoteJanette K. Grönfors
33 min

Hyvät rinnallakulkijani tässäkin ryhmässä!

Pyydän teitä ystävällisesti seuraamaan juuri nyt käynnissä olevaa keskustelua Ei rasismille! - hankkeen fb-sivulla.

Olemme isojen, perustavaa laatua olevien asioiden kuten sananvapauden, tiedottamisen, eri näkökulmien esittelemisen ja rasisminvastaisuuden keskiössä. Ymmärrämme nämä asiat tässä maassa kovin eri tavalla.

Vaikuttaminen on taitolaji - aina joku suuttuu!
https://www.facebook.com/groups/114311111913455/permalink/957894324221792/
Mörökölli

Veturinainen

Quote from: Hankekoordinaattori Janette K. Grönfors
Olemme isojen, perustavaa laatua olevien asioiden kuten sananvapauden, tiedottamisen, eri näkökulmien esittelemisen ja rasisminvastaisuuden keskiössä.

Punaisen ristin puolueettomuusperiaate ei sitten enää mahdukaan tähän keskiöön.
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

junakohtaus

Mitä ilmeisimmin kenellekään siellä ei ole pälkähtänyt mieleenkään, että puolueettomuus ja politiikkaan sekaantumattomuus tarkoittaisi myös, että ei saa vastustaa PAHUUTTA!

siviilitarkkailija

QuoteRasismiksi mielletään usein sen äärimmäisimmät ja näkyvimmät muodot, mutta rasistiset asenteet ilmenevät monin arkipäiväisin tavoin: vihjailuina, eleinä, ilmeinä, katseina, haukkumisena, viattomilta kuulostavina vitseinä ja ryhmästä poissulkemisena. Tai eriarvoisena kohteluna.

Mitä ihmettä tämä SPR oikein tahtoo. Haluaako se että ihmiset muuttuvat roboteiksi joilla ei ole tunteita eikä kykyä näyttää tunteita. Onko SPR:n tarkoitus tehdä ihmisistä jotain tunnekuolleita olioita joiden ainoa ominaisuus on sairas kestohymy kuin arkkikonna jokerilla batman elokuvassa?

Jos on vihainen, on vihainen. Jos kertoo vitsejä, kertoo vitsejä. Ryhmästä poissulkeminen voi olla rasismia mutta myös perusteltu seuraus käytöksestä. Oletteko kuulleet esim vihreiden suvaitsevan ryhmissään eriäviä näkökantoja tai vain heidän mielestään rasistisia kommentaattoreita? Ette varmasti koska sellaiset he sulkevat välittömästi pois. Tai oletteko kuulleet monikulttuuriuskontoa palvovien suvaitsevan vähemmistöjä? Hyvin valikoivasti.

Rasismi on eriarvoista kohtelua. Ilmeet tai katseet EIVÄT OLE RASISTISIA. Mikäli joku kokee että esim "katse on rasistinen" on tällaisen henkilön kiireen vilkkaa mentävä nuppihoitolaan, jos sellaiseen edes pääsee. Katse EI ole rasistinen. Ajatus on täysin pöhkö ja osoittaa että henkilö on vainoharhainen. Käytös tai huutelu voi olla rasistista. Mutta jos ihminen kokee että pelkkä katse on jotain muuta kuin mitä se on, niin tällöin kokijan päässä on vikaa. Valitettavasti mielenterveyshoidon määrä ja saatavuus on rajallista, seurauksella että kaduilla liikkuu ihmisiä jotka kokevat toisten katseet ahdistavina ja vaativat kanssaihmisiä SPR:n tavoin katsomaan pois. Mikä entistä enemmän vetää ahdistavaa katsomista puoleensa. Jos tämä hölmöläisyys kuitenkin julistetaan rasismiksi, pitäisi SPR:n alkaa sokaisemaan ihmisiä mielummin aloittaen itse itsestään.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

junakohtaus

Itse sanoisin, että toki on sallittua perustaa kampanja, joka ajaa sitä, että kaikki alkavat pitää kaikista. Siitä voidaan sitten keskustella onko sellaista mieltä rahoittaa julkisesta kirstusta, mutta käsittääkseni rahoituspäätösten muodollista oikeellisuutta ei ole kukaan kiistänyt, joten tähän on meidän tyytyminen.

Sen sijaan se, että SPR vastoin emojärjestön ikiaikaista ja erittäin hyvin perusteltua linjaa sekaantuu käynnissä oleviin vaaleihin, koska noi yhet on ihan kauheita, onkin jo toisen skaalan asia.

Antti Kontio

Quote from: siviilitarkkailija on 05.05.2015, 13:55:28
...
Ilmeet tai katseet EIVÄT OLE RASISTISIA. Mikäli joku kokee että esim "katse on rasistinen" on tällaisen henkilön kiireen vilkkaa mentävä nuppihoitolaan, jos sellaiseen edes pääsee. Katse EI ole rasistinen. Ajatus on täysin pöhkö ja osoittaa että henkilö on vainoharhainen. Käytös tai huutelu voi olla rasistista. Mutta jos ihminen kokee että pelkkä katse on jotain muuta kuin mitä se on, niin tällöin kokijan päässä on vikaa. Valitettavasti mielenterveyshoidon määrä ja saatavuus on rajallista, seurauksella että kaduilla liikkuu ihmisiä jotka kokevat toisten katseet ahdistavina ja vaativat kanssaihmisiä SPR:n tavoin katsomaan pois. Mikä entistä enemmän vetää ahdistavaa katsomista puoleensa. Jos tämä hölmöläisyys kuitenkin julistetaan rasismiksi, pitäisi SPR:n alkaa sokaisemaan ihmisiä mielummin aloittaen itse itsestään.

No, meillä ei siviilitarkkailijan kanssa ole edes monikultturisuuspasseja, joten emme voi näitä asioita ymmärtää.

Voimaa ja rahaa, myös SPR:n, on asian levittämiseksi pistetty runsaasti peliin.

Tästä voi kevyesti aloittaa opiskelun, mikäli haluaa ymmärtää asioita:
http://www.kiekuma.fi/wp-content/uploads/2011/07/Roos_Kotka-28.3.2012.final_.pdf

Googlettamalla Monatta tai Katri Kuukka, aukeaa ymmärrys asioihin.

AaJii

Quote from: junakohtaus on 05.05.2015, 13:46:42
Mitä ilmeisimmin kenellekään siellä ei ole pälkähtänyt mieleenkään, että puolueettomuus ja politiikkaan sekaantumattomuus tarkoittaisi myös, että ei saa vastustaa PAHUUTTA!

Tuolla Ei Rasismille fb-sivulla on sellaistakin kommenttia, että jos haluaa kiristää maahanmuuttopolitiikka on automaattisesti rasisti. Kovin tuntuu olevan vaikea ymmärtää sitä, että sinänsä ei haluta rajoittaa kenenkään sananvapautta haukkua Perussuomalaisia rasisteiksi vaan sitä, että tuo nyt vaan ei ole oikea paikka demonisoida yhtä poliittista puoluetta.
"Monikulttuurisuus on tie sivistyksen, inhimillisyyden ja yhteiskuntarauhan takaamiseen."
- Espoon piispa Mikko Heikka, HS 23.02.2009 -

Malla

Quote from: siviilitarkkailija on 05.05.2015, 13:55:28
Mitä ihmettä tämä SPR oikein tahtoo.

Rahaa.
Enkä nyt väheksy vapaaehtoisia enkä katastrofiapua.

Elemosina

Facebookissa edelleen Reija Härkösen teksti ja se alkuperäinen (serialsuicidebomberin linkittämä) ihme selostus.
Ei ole otettu pois.
Tullaanko ottamaankaan.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Ernst

Quote from: junakohtaus on 05.05.2015, 11:30:26
Kyllä se nyt tosiaan näyttää siltä, että Suomen filiaali on alkanut saada noottia pääkonttorilta.

http://eirasismille.fi/sisalto/punainen-risti-ja-ei-rasismille-%E2%80%93-hanke-toimii-yhdenvertaisen-yhteiskunnan-puolesta-ja-tekee

Sivua ei löydy. Annoin palautetta pääkonttorille sunnuntaina 3.5.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

koli

Mörökölli

MW

On se varmaan palkitsevaa olla hyvä ja todistaa hyvyytensä dominoimalla kuvitteellisia natseja.

Blanc73

Vai ollaan sitä oikein natseja? ;D Osa noista hysteerikoista tarvitsee vahvempaa lääkitystä vainoharhoihinsa.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Nuivake

"Linkki nettilomakkeisiin on annettu ja ohjeet siitä, mitä pitää sanoa."

-Jawohl mein führer!!!

;D
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

koli

Quote from: Nuivake on 05.05.2015, 22:58:04

-Jawohl mein führer!!!

;D

Mä olen Junakohtauksen alamainen hautaan asti!
Mörökölli

Veturinainen

Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

Rändöm

Quote from: Blanc73 on 05.05.2015, 22:50:10
Vai ollaan sitä oikein natseja? ;D Osa noista hysteerikoista tarvitsee vahvempaa lääkitystä vainoharhoihinsa.

Kyseiset ihmiset olisivat aikoinaan olleet mainioita natseja taikka neuvostokomissaareja riippuen mihin olisivat sattuneet syntymään.

Ernst

Quote from: MW on 05.05.2015, 22:44:49
On se varmaan palkitsevaa olla hyvä ja todistaa hyvyytensä dominoimalla kuvitteellisia natseja.

Heikki Kaatikko on sen sijaan täysin ei-kuvitteellinen stallari.

mossad

Mitä vittua?

"Suomen Punaisen Ristin, pääsihteeri Kristiina Kumpulan vuoden 2009 palkka on ollut 98 228€" 

- laitetaan pikku indeksikorotus, saadaan 120 000€ 

- kyppitonni kuussa sinun tuella !! 

Lxoxvxe axnxd dxexmxoxcxraxcxy wxixlxl pxrxexvxaxixl !  - Ei vihaviesti, vaan vitutusviesti -

siviilitarkkailija

Quote from: mossad on 06.05.2015, 01:19:41

Mitä vittua?

"Suomen Punaisen Ristin, pääsihteeri Kristiina Kumpulan vuoden 2009 palkka on ollut 98 228€" 

- laitetaan pikku indeksikorotus, saadaan 120 000€ 

- kyppitonni kuussa sinun tuella !! 

Tässä maailmassa emme voi, eikä meidän ole tarkoitus pohtia ultrarikkaan ja toisten hädällä rikastuneen ihmisen edesottamuksia. Joskus näin vain käy että ihminen löytää toisten hädästä keinon rikastua kohtuuttomasti.

Kukaan meistä ei elä ikuisesti. Jonain päivänä tulee kuolema, ja Kumpulan Kristiina löytää itsensä selittämästä Jumalalle sitä kuinka hän rikastui sikarikkaaksi toisten kuolemalla ja hädällä. Meidän tavisten tehtävänä on tulla petetyksi. Kumpulan Kristiinan tehtävänä on pettää meidät ja suunnaton määrä hädänalaisia. Annetaan Kumpulan Kristiinalle kaikki se raha jota hän haluaa, ja otettakoon se maailman köyhiltä ja hädänalaisilta ja heille suunnatuilta avustusrahoiltaan.

Jos meillä on ihminen joka haluaa likaista rahaa, ei kai kukaan kuvittele että spr voisi muka estää henkilöä moisesta?
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

TheVanishedTerrorist

-Jawohl mein führer!!!

;D

Tämä Reijalle:

En ihmettele perussuomalaisten suosiota. Sille on syynsä.
http://blog.kauppalehti.fi/metrossanukkuja/perussuomalaisten-suosio-syysta-kova

Nykytodellisuutta on nimittäin se, että "vihapuheeksi" tuomitaan tavanomaisia kysymyksiä kehitysavun järkevyydestä, maahanmuuton ongelmista tai vaikkapa islamistiterrorista.

Suomessakin sanomiselle ja ns. väärille mielipiteille yritetään asettaa rajoja poliiittisen korrektiuden nimissä, sillä virallisesta kaanonista poikkeavia kantoja leimataan milloin rasismiksi, milloin impivaaralaiseksi ahdasmielisyydeksi. Mieleen tulevat ajat, jolloin "neuvostovihamielisyys" oli kätevistä kätevin leimakirves.

Edistyksellisyys on näköjään sitä, että arvokonservatiivisia kantoja esittävät tahot tuomitaan automaattisesti pöljiksi. Konservatiivisia kommentteja väheksytään, koska ne ovat konservatiivien esittämiä.

Lisää linkistä...

junakohtaus

Quote from: koli on 05.05.2015, 23:00:49

-Jawohl mein führer!!!

;D

Mä olen Junakohtauksen alamainen hautaan asti!

Lopultakin saan ansaitsemani kunnioituksen!

Ernst

Quote from: junakohtaus on 05.05.2015, 13:12:52
Näyttää se. Sinä et ehkä sitä näe, mutta minä näen. Tosin toi on tota räpeltämistä kun yritetään sekä syödä anteeksipyyntö että säästää se, mutta kyllä tossa mun mielestä selvästi sitä makua on.

Sinä olet ystävällismielinen ihminen, kun näet anteeksipyyntöä, edes vähän. Itse olen skeptisempi, mutta sehän on oma händikäppini.  Oleellista on tietysti se, mitä noissa viesteissä  ei julki sanota. Veikkaan, että palaute on kuitenkin kuultu ja sillä kuulemisella voi olla paljon/vähän hyvää seurannaisvaikutusta.

koli

QuoteRasisminvastaisen hankkeen postaus raivostutti - vastusti perussuomalaisten pääsyä hallitukseen

Ei rasismille -hankkeen jakama kirjoitus "rasistipuolueesta" kuohutti sosiaalisessa mediassa.

Siinä kirjoittaja ihmetteli, miten "varteenotettavat suomalaiset puolueet miettivät tosissaan, millä tavalla tekisivät hallitusyhteistyötä rasistipuolueen kanssa". Perussuomalaisia sanottiin "ihmisten yhtäläisen arvon kieltävää ohjelmaa ajavaksi puolueeksi".

Ei rasismille -hanke on ilmoituksensa mukaan Raha-automaattiyhdistyksen rahoittama rasisminvastainen hanke, jota Punainen Risti hallinnoi.

Tekstin jakaminen kuohutti Facebook-ryhmän eräitä kommentoijia ja muun muassa maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvien Hommaforum-keskustelupalstaa. Siellä loukkaannuttiin koetusta kannanotosta sisäpolitiikkaan hallitusneuvotteluiden alla.

Ei rasismille -hanke on nyt julkaissut Facebook-sivuillaan periaatteensa, joiden mukaan "yksi tärkeimmistä tehtävistä on herättää keskustelua, vaikuttaa ja jakaa tiedotteita ja uutisia kaikista eri näkökulmista (blogit, puheenvuorot, artikkelit ym.) koskien kaikille suomalaisille yhteisiä aiheita kuten rasismi/yhdenvertaisuus/maahanmuutto/pakolaisuus". Tarkennus kerrotaan tehdyn, koska hanketta itseään syytettiin rasistisesta toiminnasta, kun se jakoi kirjoituksen.
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/rasismille%20rasistipuolue-35658
Mörökölli

junakohtaus

M,

en mä anteeksipyyntöä näen vaan mä näen hätääntymistä ja kiemurtelua.

Pikkuvaimo

No mutta siis onko SPR:n mielestä kuitenkin nyt ok sanoa perussuomalaisia rasistipuolueeksi? Lasketaanko se keskustelun herättelyksi? Varmaankin. Tuskin SPR sitä itse loukkauksena pitää, kun ei ole kuulunut mitään pahoittelua ylilyönnistä. No, kaikenkaikkiaan ei kovin vakavaa, aika kesyä tekstiä tuo kuitenkin tädiltä oli. Lievää ylihysterisointia. Osaisin itse haukkua perussuomalaisia paljon rajummin.

Minä en ole junakohtauksen alamainen, mutta Miniluviin olen vähän ihastunut - ette sitten kerro tätä kenellekään!!!
Minulla on vaikeasti ymmärrettävä ja kohtalaisen huono huumorintaju.

vihapuhegeneraattori

Quote from: koli on 05.05.2015, 22:37:19
(http://kuvapilvi.fi/k/yHbB.jpg)
Moi Reija. :)

Missä kohti on annettu linkki nettilomakkeeseen ja esimerkki siitä mitä pitää sanoa?

Olenko mä missannu jotain tässä threadissa vai puhuuko toi ihan paskaa?
En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Herbert

Quote from: Pikkuvaimo on 06.05.2015, 12:49:52
No mutta siis onko SPR:n mielestä kuitenkin nyt ok sanoa perussuomalaisia rasistipuolueeksi?
Ilmeisesti on ja ehkä se selittyy sillä, että SPR:n pääsihteeri Kristiina Kumpula pyöri nuorempana ahkerasti stalinistien porukoissa.
"The problem isn't that Johnny can't read. The problem isn't even that Johnny can't think. The problem is that Johnny doesn't know what thinking is; he confuses it with feeling."

Thomas Sowell